Voor €8 koop je een joyconstrap (en er zitten er al twee bij de switch), waardoor je dat deels oplost.Jasphur schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:05:
[...]
Ik krijg een beetje pijn in mn vingers alleen al als ik naar de foto kijk.
Ik ben thuis nu The Windwaker weer aan het spelen op de Dolphin Emulator. Wat was dat een geweldig spel. Kan ook niet wacht op BotW.
Er zijn ook zat mensen, zoals ikzelf en een aantal mensen om mij heen, die voor het eerst sinds lange tijd een Nintendo console gaan halen. Voor het eerst sinds de SNES/N64 zou ik zelfs durven zeggen. Mensen die nog niet beschadigd zijn door Nintendo. Mensen die daarna in hun tienerjaren overgestapt zijn op de "volwassenere/stoerdere" PlayStations en Xboxen en die nu vanuit nostalgische gevoelens plus het concept van de Switch deze console in huis willen halenBeakzz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 06:55:
En als we nou eens voor de grap stellen dat het allemaal niet zo duur is, maar het erg duur aanvoelt? Is dat dan het probleem van al die "bashers" ?
Als ik ergens geen moeite mee heb is het met geld uitgeven en ik heb altijd minstens 4 controllers bij elke console die ik koop. Als ik een DS4 koop dan wil ik niet zeggen dat ik een goede controller koop (bouwkwaliteit is redelijk bagger), maar ik ga wel elke functie gebruiken. Bij de Switch controllers betaal ik weer voor motion en nfc en krijg ik voor $80 zogenaamd 2 controllers die waarschijnlijk nog minder ergonomisch zijn als mijn Ipad controller.
Wil ik ze aan elkaar koppelen dan is daar het charger block (wat niet eens standaard meegeleverd wordt bij de console ....M$ wat? ) maar dan heb ik dus 1 normale controller voor volwassen mensen voor dezelfde prijs als een Elite controller.
Maar gelukkig hebben we nog de "pro" controller die inderdaad erg pro zal aanvoelen na een sessie op die miniatuur Joy-cons. Deze kan je absoluut niet vergelijken met een elite controller en schiet mij maar lek, maar ik kan nergens aan af zien dat dit meer waard moet zijn dan een DS4. Dan mag het echt wel een dikke verbetering zijn tegenover de vorige pro controller.
Verder is die €600,- hier boven ook lekker uit de geruchtenmolen komen rollen, want Sony had de strijd gelijk verloren om in een economische crisis die prijs te hanteren. De upgrade was om die reden marginaal, maar altijd nog groter dan tussen de WiiU en de Switch. Had graag een grotere sprong vooruit gezien, maar snap wel dat het toen geen optie was.
En ik denk dat Sony nu hoe dan ook even makkelijker weg komt met dat soort prijzen. De fanbase is momenteel groot,trouw en niet zo beschadigd als die van Nintendo. Bij de laatste heeft alleen de "harde kern" nog begrip voor de keuzes die ze maken. Voor mij zijn de line-up en de prijzen van de accesoires nog steeds de 2 grootste punten waarom ik er over denk mijn pre-order te cancelen.
Oh en kan iemand mij uitleggen waarom1 nfc reader in de tablet zelf niet genoeg zou zijn?
De straps zitten er ook bij als je extra JoyCons koopt.boefje79 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:23:
[...]
Voor €8 koop je een joyconstrap (en er zitten er al twee bij de switch), waardoor je dat deels oplost.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ok i was not aware, ik heb WW ook nooit helemaal uitgespeeld (jaja DING SHAMEVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Zoek maar eens naar Digital Foundary en The Legend of Zelda The Windwaker (GC)Zelda games zijn nou eenmaal de games die het onderste uit de consoles halen, dat is altijd al zo geweest. En een paar framedrops in een spel wat zo gigantisch groot is? Waar hebben we het over, ik zag het niet eens in de video totdat het daadwerkelijk gezegd word van o jee hij dropt naar 25fps.
Zal ook wel erg subjectief zijn, laat ik mijn uitspraak dan aanpassen naar 'het is nooit dermate heftig geweest dat er een massale outcry over geweest is'
Maar ja ik speelde vroeger op mijn amiga fps games.......ivm daarmee valt alles mee
offtopic:
of een helicopter spel die eigenlijk voor zijn opvolger (de 1200, ik had 'maar' een 500) gemaakt was.....die dropte echt HEEL ernstig in fps, dia voorstelling. Was wel een leuk spel btw, beetje desert strike maar dan in soort van 3d
of een helicopter spel die eigenlijk voor zijn opvolger (de 1200, ik had 'maar' een 500) gemaakt was.....die dropte echt HEEL ernstig in fps, dia voorstelling. Was wel een leuk spel btw, beetje desert strike maar dan in soort van 3d
10 second ninja DONE
Zoals ik....Steven030 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:27:
[...]
Er zijn ook zat mensen, zoals ikzelf en een aantal mensen om mij heen, die voor het eerst sinds lange tijd een Nintendo console gaan halen. Voor het eerst sinds de SNES/N64 zou ik zelfs durven zeggen. Mensen die nog niet beschadigd zijn door Nintendo. Mensen die daarna in hun tienerjaren overgestapt zijn op de "volwassenere/stoerdere" PlayStations en Xboxen en die nu vanuit nostalgische gevoelens plus het concept van de Switch deze console in huis willen halen
Maar kijk uit wat je zegt. De nintendopolitie ligt altijd op de loer hier....
Same here. Ik ga sinds de Wii ook een nieuwe console halen. Spellen als splatoon en MK8 zijn allemaal nieuw voor mij dus deze komt zeker bij mij in de collectie. En het gezeur koop een WiiU tweedehands en ga daar lekker op spelen wil ik niet horen. Ik wil lekker op de bank of in bed kunnen spelen zonder dat ik de connectie verlies met de console.Steven030 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:27:
[...]
Er zijn ook zat mensen, zoals ikzelf en een aantal mensen om mij heen, die voor het eerst sinds lange tijd een Nintendo console gaan halen. Voor het eerst sinds de SNES/N64 zou ik zelfs durven zeggen. Mensen die nog niet beschadigd zijn door Nintendo. Mensen die daarna in hun tienerjaren overgestapt zijn op de "volwassenere/stoerdere" PlayStations en Xboxen en die nu vanuit nostalgische gevoelens plus het concept van de Switch deze console in huis willen halen
Verwijderd
En dat is wat ik bedoel, ik denk niet dat je veel verschil zal merken. Maar vandaag de dag wordt overal een probleem van gemaakt.Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Ok i was not aware, ik heb WW ook nooit helemaal uitgespeeld (jaja DING SHAME) maar wel tot zeker 50-70% en het zelf iig nooit genoeg gemerkt om als storend te ervaren.
Zal ook wel erg subjectief zijn, laat ik mijn uitspraak dan aanpassen naar 'het is nooit dermate heftig geweest dat er een massale outcry over geweest is'
Er moet balans zijn, je hebt een paar mensen die euh....kritisch zijn (bomberman en Phuse spring to mind) en mensen die erg positef zijn (sander).......en de rest. Tuurlijk daar zitten ook alle meningen in, maar omdat het nou eenmaal een ninty forum is, is er toch wel een neiging naar de positieve kant.kbloem schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:34:
[...]
Zoals ik....
Maar kijk uit wat je zegt. De nintendopolitie ligt altijd op de loer hier....
Ik vind het wel jammer dat er soms wat gebrek aan respect is voor de variatie aan meningen, das nou het hele idee van een forum toch?
10 second ninja DONE
Ik zelf sta er heel neutraal in naar mijn idee, "i dont hate it, i dont love it but like it enough to buy" verhaal.Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:37:
[...]
Er moet balans zijn, je hebt een paar mensen die euh....kritisch zijn (bomberman en Phuse spring to mind) en mensen die erg positef zijn (sander).......en de rest. Tuurlijk daar zitten ook alle meningen in, maar omdat het nou eenmaal een ninty forum is, is er toch wel een neiging naar de positieve kant.
Ik vind het wel jammer dat er soms wat gebrek aan respect is voor de variatie aan meningen, das nou het hele idee van een forum toch?
Maar als ik 10 paginas lang dezelfde antwoorden voorbij zie komen (van precies dezelfde personen) van het is duur (je maakt de console zelf zo duur als je wilt), het is underpowered (if it runs, it isn't underpowered), magere launch (welkom bij launch, ken er meerdere waar er maanden geen boeiende games uitkwamen) dan ben je bij mij (en ik denk de meeste) geen mening meer aan het geven maar jouw visie proberen te verspreiden voor wereld dominatie.
Dat je een keer wilt aangeven wat je denkt, dat vind iedereen prima (welkom op een forum) en dat MK8 gewoon een port is met extra, ja we get it (je hoeft het niet te kopen als je het niet veel vind).
Maar na 2 keer het gelezen en gezien te hebben (van dezelfde personen) mag je wat mij betreft door met je leven
PS. Geen aanval naar mensen.
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Het gaat er niet om dat het gezegd wordt, het gaat er om hoe het gezegd wordt.
Ik ben Nintendo fan sinds ik een NES kreeg samen met mijn broer.
Buiten Nintendo om heb ik op een gegeven moment ook de andere consoles gekocht. Soms redelijk tijdens de launch, maar ook vaak wat later.
De enige huidige generatie welke ik niet heb, is de Xbox One. Verwacht niet dat die er ooit gaat komen, simpelweg omdat er weinig voor is wat ik graag speel en niet op de pc kan doen.
De Switch heb ik over getwijfeld, maar vanwege het mee kunnen nemen heb ik hem toen toch gepreordered. Sterker nog, ik koop hem zelf (terwijl we eigenlijk alles samen kopen (mijn vrouw en ik)), gewoon omdat ik hem dan mee kan nemen en me niet druk hoef te maken wanneer er iets mee zou gebeuren.
Ik ben Nintendo fan sinds ik een NES kreeg samen met mijn broer.
Buiten Nintendo om heb ik op een gegeven moment ook de andere consoles gekocht. Soms redelijk tijdens de launch, maar ook vaak wat later.
De enige huidige generatie welke ik niet heb, is de Xbox One. Verwacht niet dat die er ooit gaat komen, simpelweg omdat er weinig voor is wat ik graag speel en niet op de pc kan doen.
De Switch heb ik over getwijfeld, maar vanwege het mee kunnen nemen heb ik hem toen toch gepreordered. Sterker nog, ik koop hem zelf (terwijl we eigenlijk alles samen kopen (mijn vrouw en ik)), gewoon omdat ik hem dan mee kan nemen en me niet druk hoef te maken wanneer er iets mee zou gebeuren.
Eensch. Met een diversiteit aan meningen is niets mis maar ik vind het gewoon jammer dat het blijkbaar voor sommigen nodig is om hun mening op te leggen en hen kostte wat kost af te praten van het kopen van een Switch, zo lijkt het wel, dan word ik daar een beetje moe van.Kadardar schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:51:
[...]
Ik zelf sta er heel neutraal in naar mijn idee, "i dont hate it, i dont love it but like it enough to buy" verhaal.
Maar als ik 10 paginas lang dezelfde antwoorden voorbij zie komen (van precies dezelfde personen) van het is duur (je maakt de console zelf zo duur als je wilt), het is underpowered (if it runs, it isn't underpowered), magere launch (welkom bij launch, ken er meerdere waar er maanden geen boeiende games uitkwamen) dan ben je bij mij (en ik denk de meeste) geen mening meer aan het geven maar jouw visie proberen te verspreiden voor wereld dominatie.
Dat je een keer wilt aangeven wat je denkt, dat vind iedereen prima (welkom op een forum) en dat MK8 gewoon een port is met extra, ja we get it (je hoeft het niet te kopen als je het niet veel vind).
Maar na 2 keer het gelezen en gezien te hebben (van dezelfde personen) mag je wat mij betreft door met je leven![]()
PS. Geen aanval naar mensen.
Laat mensen lekker in hun waarde en probeer ze niet in diskrediet te brengen, ook al kopen ze het apparaat dat jij nooit zou kopen.
Sorry, maar om nou een discussie te voeren of dit technisch een controller is gaat wel wat ver hè?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:56:
[...]
Niet? Het ding heet Joy Con Controller R. Dus ís het een controller. Dus ik zal je hier verbeteren: "Ik vind dit geen controller". Zo. Klaar.
Maar dat is dan ook een serieus nadeel van de JoyCon R. Ze hadden de sitck op dezelfde plaats moeten houden als bij de Wii U.
Iedereen kan met één blik zien dat je daar even grappig mee kan spelen als het niet anders kan of als je met je vrienden op een basketbalveld wilt gamen
En ik kan het weten, want ik probeer onderstaande nog wel eens een paar te gebruiken uur in het vliegtuig

Het kan misschien anders blijken aangezien ik het allemaal niet zo rooskleurig zie, maar ik hoop nog steeds dat de Switch een groot succes wordt. Het zegt alleen niet veel wat mensen om je heen doen (als ze al doen wat ze zeggen), want er zijn ook grote groepen waar de Switch weleens de laatste druppel kan zijn en daarna Nintendo niet meer serieus kunnen nemen.Steven030 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:27:
[...]
Je kan één mislukte console op de markt zetten en er mee weg komen als groot bedrijf, maar 2 achter elkaar heb ik nog niet zien gebeuren. En natuurlijk hebben ze bakken met geld, maar ze hebben ook aandeelhouders die je tevreden moet houden.
[ Voor 49% gewijzigd door Beakzz op 27-01-2017 10:46 ]
Verwijderd
Er waren in de playable demos rond de tijd van announcement twee weken geleden nog wat framedrops, maar die zouden niet aanwezig zijn in de release-versie.CRoNiXX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:11:
[...]
Dacht dat dit juist reuze meeviel, herinner mij een filmpje met een korte minieme framedrop terwijl men gedockt speelde?
YouTube: Let's Play Zelda: Breath of the Wild on Nintendo Switch
Dit was het filmpje dat ik gezien had, ik vind het daar reuze meevallen. Sowieso een hele verbetering tenopzichte van wat filmpjes die we zagen ten tijden van de E3.
Verwijderd
Ik denk juist dat de switch een vrij groot succes gaat worden.
Veel mensen begrepen überhaupt niet dat de WiiU een nieuwe nintendo console was en hebben deze dus massaal links laten liggen. Er is dus een vrij grote doelgroep casual gamers die de Wii heeft aangeschaft en nu kan overstappen op de Switch en daarbij kan genieten van alle ports van de WiiU en voor deze personen als compleet nieuwe games zullen aanvoelen.
Deze doelgroep zal mijn inziens ook geen heel groot probleem maken van de prijs aangezien het in hun ogen een vrij goedkope tablet zal zijn ten opzichte van een Ipad en waarmee je tevens op het grote scherm games kan spelen.
Deze doelgroep is volgens mij ook vele malen groter dan het selecte groepje wat rondhangt op forums als tweakers.net. Dat is ook de reden dat de Wii zon succes is geweest want in de ogen van de hardcore gamers bestond de Wii immers uit achterhaalde hardware met stomme motion control gimmicks.... (wat vervolgens schaamteloos werd overgenomen door de andere consoles...).
Het zal de casual gamer bijvoorbeeld aan zijn reet roesten wat voor Tegra chip er in zit of dat het scherm 'slechts' 720p is ipv 1080. Iets wat met het blote oog haast toch al niet te zien is. Ik heb alle vertrouwen in de Switch, nou nog wat goeie third party games (en dan niet alleen maar indie games) en we kunnen helemaal los. Die third party games gaan vanzelf wel komen als Switch goed verkoopt.
Veel mensen begrepen überhaupt niet dat de WiiU een nieuwe nintendo console was en hebben deze dus massaal links laten liggen. Er is dus een vrij grote doelgroep casual gamers die de Wii heeft aangeschaft en nu kan overstappen op de Switch en daarbij kan genieten van alle ports van de WiiU en voor deze personen als compleet nieuwe games zullen aanvoelen.
Deze doelgroep zal mijn inziens ook geen heel groot probleem maken van de prijs aangezien het in hun ogen een vrij goedkope tablet zal zijn ten opzichte van een Ipad en waarmee je tevens op het grote scherm games kan spelen.
Deze doelgroep is volgens mij ook vele malen groter dan het selecte groepje wat rondhangt op forums als tweakers.net. Dat is ook de reden dat de Wii zon succes is geweest want in de ogen van de hardcore gamers bestond de Wii immers uit achterhaalde hardware met stomme motion control gimmicks.... (wat vervolgens schaamteloos werd overgenomen door de andere consoles...).
Het zal de casual gamer bijvoorbeeld aan zijn reet roesten wat voor Tegra chip er in zit of dat het scherm 'slechts' 720p is ipv 1080. Iets wat met het blote oog haast toch al niet te zien is. Ik heb alle vertrouwen in de Switch, nou nog wat goeie third party games (en dan niet alleen maar indie games) en we kunnen helemaal los. Die third party games gaan vanzelf wel komen als Switch goed verkoopt.
720p op een 6.2" scherm - de oppervlakte van een halve 9" iPad - is een PPI van 237. Dat is hoger dan een Macbook Pro met resolutie 2560 x 1600 op 13.3" (PPI 227). Het scherm krijgt verder goede commentaar van iedereen die ermee gespeeld heeft... Ik denk dat dit echt wel mee zal vallen.Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:41:
[...]
Ja alleen krijg je op de Switch een ChinaLCD met een lage resolutie. Maar goed, ieder zijn ding.
Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat ik om docked te kunnen spelen dat ding er van bovenaf in moet kunnen schuiven, en je dus een shitload aan ruimte vrij moet hebben om dat dock te plaatsen. In een AV meubel kun je eigenlijk wel al vergeten.
De dock is ongeveer 10cm hoog. Tel daar 2 cm bij voor het uitstekende deel van de switch. In mijn AV meubel past dit makkelijk, maar bon, dat is voor iedereen anders en inderdaad, niet iedereen wilt een console naast de TV zetten. Moet wel zeggen dat dit een beetje onder #firstworldproblems valt...
In theorie kan je inderdaad het dock plat leggen maar het valt wat te zien of dit mss op lange termijn de connector tussen de Switch en het dock kan verbuigen - geen idee hoe stevig de Switch daarin zit.
Op een 5 inch scherm zie je nog verschil, laat staan 6.2 inch.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:11:
Verder snap ik niet waar al dat "lage resolutie" geneuzel van vandaan komt. De Switch heeft een 6.2" scherm. Het scherm is zo klein dat je geen verschil tussen 720p en 1080p gaat zien op het scherm. Er een hogere resolutie scherm in plaatsen kost 1. meer geld om te produceren (dus zeg maar een 400 euro voor de Switch) en 2. gebruikt meer stroom waardoor er een zwaardere accu in zou moeten.
De Switch zou dan echt onbetaalbaar worden als je er ook nog eens 2 Pro Controllers bij wil halen.
TWW was geen launchtitel.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:18:
[...]
Zoek maar eens naar Digital Foundary en The Legend of Zelda The Windwaker (GC)Zelda games zijn nou eenmaal de games die het onderste uit de consoles halen, dat is altijd al zo geweest. En een paar framedrops in een spel wat zo gigantisch groot is? Waar hebben we het over, ik zag het niet eens in de video totdat het daadwerkelijk gezegd word van o jee hij dropt naar 25fps.
10+2 + 15 cm minimaal nodig om het ding er ook boven te houden en in te steken. Dus zeg maar gerust 27 tot 30cm heb je nodig.JackAvery schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:48:
[...]
De dock is ongeveer 10cm hoog. Tel daar 2 cm bij voor het uitstekende deel van de switch. In mijn AV meubel past dit makkelijk, maar bon, dat is voor iedereen anders en inderdaad, niet iedereen wilt een console naast de TV zetten. Moet wel zeggen dat dit een beetje onder #firstworldproblems valt...
In theorie kan je inderdaad het dock plat leggen maar het valt wat te zien of dit mss op lange termijn de connector tussen de Switch en het dock kan verbuigen - geen idee hoe stevig de Switch daarin zit.
[ Voor 51% gewijzigd door Phusebox op 27-01-2017 10:51 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hoe kan je dit nou met een tablet vergelijken? Het is gewoon een handheld die je aan je TV kan koppelen. Het "tablet"gedeelte kan je niet eens lekker vast houden door de sleuven waar de controllers in geschoven worden. Verder zit er maar vrij weinig op wat je allemaal met een tablet kan (Netflix enz.) en zit er eigenlijk wel een normale browser op?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:43:
Heb het al vaker gezegd, maar de Wii is als gadget een succes geworden in combinatie met Wii Sports. Die combinatie haalde hele volksstammen over om hetzelfde pakket in huis te halen. Nu krijg je een console zonder spel en heb nog geen game gezien die zich kan meten aan Wii sports. En nee Zelda en Mario trekken niet hetzelfde aantal klanten.
Er komt nog een first party game uit, en die komt waarschijnlijk ook al op 10 maart uit. Nog helemaal niks van gehoord van Nintendo. (Tenzij ik dat heb gemist)
En die game is Mario sports.
Is dat niet gek dat je een game als 12switch zo in het nieuws is, en dan mario sports niks van laten zien, niet eens benoemen?
En als dat met mario sports is, kan dat ook met meer titels natuurlijk. Zie zomaar ineens donkey kong uit het niks opdoemen voor juni of zo hoor. Reggie al ene paar keer aangegeven dat ze een vloeiende stroom van games willen hebben. Wie weet houden ze toch woord en zijn er al veel meer games richting gold aan het gaan.
Ps. Dat is ook een beetje ijdele hoop he, ;-). Maar goed, mario sports is ieder geval al zeker.....
Is dat niet gek dat je een game als 12switch zo in het nieuws is, en dan mario sports niks van laten zien, niet eens benoemen?
En als dat met mario sports is, kan dat ook met meer titels natuurlijk. Zie zomaar ineens donkey kong uit het niks opdoemen voor juni of zo hoor. Reggie al ene paar keer aangegeven dat ze een vloeiende stroom van games willen hebben. Wie weet houden ze toch woord en zijn er al veel meer games richting gold aan het gaan.
Ps. Dat is ook een beetje ijdele hoop he, ;-). Maar goed, mario sports is ieder geval al zeker.....
[ Voor 53% gewijzigd door Turfschipper op 27-01-2017 11:01 ]
die is voor de 3ds tochTurfschipper schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:57:
Er komt nog een first party game uit, en die komt waarschujnlijk ook al op 10 maart uit. Nog helemaal niks van gehoord van Nintendo. (Tenzij ik dat heb gemist)
Is dat niet gek dat je een game als
Wat ik hoorde van ProJared is dat twee weken geleden de Hands-On Demo dezelfde build zou zijn als die op E3 werd gespeeld. De Hands-Off demo was een nieuwe build en die liep zowel Docked als Undocked prima.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:42:
[...]
Er waren in de playable demos rond de tijd van announcement twee weken geleden nog wat framedrops, maar die zouden niet aanwezig zijn in de release-versie.
YouTube: The Co-Optional Podcast Ep. 154 ft. ProJared [strong language] - Jan...
(Vanaf hier praten ze over de Nintendo Switch)
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Echt????.
Oh shit...... hahahahahaha... ok, onzinverhaal dan,
Excuses, niet goed opgelet, hehe.
Ondanks deze flater neem ik toch nog ff de vrijheid om op een snelle donkey kong aankondiging te hopen, ;-).
[ Voor 17% gewijzigd door Turfschipper op 27-01-2017 11:08 ]
Verwijderd
Of je nu positief of negatief bent over Nintendo en de Switch, er is toch wel iets aan Nintendo waar vriend en vijand alleen maar een heel diep respect voor kan hebben.Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:37:
[...]
Nintendo heeft met Mariokart, Mario party en Super Smash Bros, 3 game genres weten te verzinnen die concurerende ontwikkelaars in de laatste 20 jaar wel hebben geprobeerd om te copieren maar het is tot op de dag van vandaag nog nooit iemand gelukt om in 1 van die 3 genres een zelfde kwaliteit game af te leveren en dat is ronduit fenominaal
Verwijderd
Nintendo of Europe
Play Mario Kart 8 Deluxe anytime, anywhere from April 28th on #NintendoSwitch.
https://www.nintendo.co.u..._content=30secondstrailer
Play Mario Kart 8 Deluxe anytime, anywhere from April 28th on #NintendoSwitch.
https://www.nintendo.co.u..._content=30secondstrailer
Verwijderd
Met je neus tegen het scherm aan ja. Mijn computer heeft een 24" 1080p scherm. Dat is 91.79 PPI.Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Op een 5 inch scherm zie je nog verschil, laat staan 6.2 inch.
De Switch heeft een 6.2" scherm met 720p (1280x720) dat is 236.87 PPI.
De iPad Pro 9.7" heeft een resolutie van 2048 x 1536 pixels dat is 264 ppi (pixels per inch) En dat is RETINA maw. GEEN PIXELS TE ZIEN BIJ GEWOON GEBRUIK. Heel belangrijk, er is géén verschil zichtbaar wanneer je qua DPI hier boven gaat zitten.
Zie hier het verschil in PPI bij de iPad Pro 9.7" en Switch: 27,13.
Als de Switch een 1080p scherm zou hebben zou het een hogere PPI hebben dan de beste Apple tablet.
355.31 PPI (De iPad mini heeft een PPI van 326)
Geheel onnodig om een 1080p scherm in de Switch te bouwen, dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 11:09 ]
Eens! Ik ben in mijn zo rond het tiener worden (ofzo, tis lang geleden) in aanraking gekomen met de nes en later snes......af en toe zou ik willen dat ik later geboren was want ps2/x360 waren/zijn ook geniaal, maar dit was een gouden tijd!Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Of je nu positief of negatief bent over Nintendo en de Switch, er is toch wel iets aan Nintendo waar vriend en vijand alleen maar een heel diep respect voor kan hebben.
Mariokart: verzinnen....niet helemaal eens, een paar games zijn erg dichtbij gekomen. Desalniettemin zijn het vrijwel allemaal erg leuke games die ook consequent hoge review scores krijgen.Nintendo heeft met Mariokart, Mario party en Super Smash Bros, 3 game genres weten te verzinnen die concurerende ontwikkelaars in de laatste 20 jaar wel hebben geprobeerd om te copieren maar het is tot op de dag van vandaag nog nooit iemand gelukt om in 1 van die 3 genres een zelfde kwaliteit game af te leveren en dat is ronduit fenominaal
Party: verzinnen......misschien wel, en ja weining concurentie i guess
ssmb: verzinnen......misschien een eigen subgenre in fighting games?
Het is zoals blizzard, er zijn genres en ze passen het dan net een beetje aan waardoor het hun eigen stijl wordt en de kwalitleit is gewoon super.
10 second ninja DONE
Grappig dat veel mensen hier zo stellig zijn over de joycons, terwijl niemand van ons dat ding in z'n handen heeft gehad. Overal online hoor, zie en lees je van de pers die ze wel gevoeld heeft, dat ze gecombineerd (dus samengekoppeld met dat tussenstuk) erg lekker spelen en dat een procontroller geen must have is als je alleen speelt. Maar goed, iedereen mag z'n mening al klaar hebben natuurlijk
Hogere resolutie schermen hebben meerwaarde als je vooral stille beelden hebt met hoog contrast, zoals tekst of ui-elementen van apps. Met bewegende beelden zoals video of games is dat al veel minder belangrijk.
De resolutie van het Switch scherm is een heel goede compromis tussen wat meerwaarde heeft voor de gebruiker, wat betaalbaar is en wat die GPU goed kan aansturen in mobile mode.
Kijk naar de Vita, dat is een vergelijkbaar apparaat dat je op vergelijkbare afstand van je ogen voor vergelijkbare beelden gebruikt. Het scherm is iets kleiner, de resolutie iets lager, maar de PPI is met 220 ietsje lager. Op de Vita zie je echt geen pixels als je aan het gamen bent en de UI-elementen zijn mooi duidelijk, zelfs als ze wat kleiner zijn zodat ze niet in de weg zitten van je game-ervaring. Dat is toch alles wat je vraagt van een scherm op een handheld console?
Als de Switch een hoger resolutie scherm zou hebben (bijv 1080p) dan zouden de games nog steeds niet op die resolutie gerenderd worden (kijk naar BotW, die kan zelfs in dock met meer meer GPU power niet eens op 1080p) dus moeten worden geupscaled. Upscalen gaat bijna altijd gepaard (tenzij je met 400% upscaled dus elke pixel=2x2pixels) met verlies in scherpte, precies het tegenovergestelde wat je wil van een hoger scherm. Ja, de UI-elementen kunnen dan wel scherper, maar zie je dat uberhaubt? En dan hebben we het nog niet gehad over de andere nadelen zoals hogere prijs en hoger energieverbruik.
De resolutie van het Switch scherm is een heel goede compromis tussen wat meerwaarde heeft voor de gebruiker, wat betaalbaar is en wat die GPU goed kan aansturen in mobile mode.
Kijk naar de Vita, dat is een vergelijkbaar apparaat dat je op vergelijkbare afstand van je ogen voor vergelijkbare beelden gebruikt. Het scherm is iets kleiner, de resolutie iets lager, maar de PPI is met 220 ietsje lager. Op de Vita zie je echt geen pixels als je aan het gamen bent en de UI-elementen zijn mooi duidelijk, zelfs als ze wat kleiner zijn zodat ze niet in de weg zitten van je game-ervaring. Dat is toch alles wat je vraagt van een scherm op een handheld console?
Als de Switch een hoger resolutie scherm zou hebben (bijv 1080p) dan zouden de games nog steeds niet op die resolutie gerenderd worden (kijk naar BotW, die kan zelfs in dock met meer meer GPU power niet eens op 1080p) dus moeten worden geupscaled. Upscalen gaat bijna altijd gepaard (tenzij je met 400% upscaled dus elke pixel=2x2pixels) met verlies in scherpte, precies het tegenovergestelde wat je wil van een hoger scherm. Ja, de UI-elementen kunnen dan wel scherper, maar zie je dat uberhaubt? En dan hebben we het nog niet gehad over de andere nadelen zoals hogere prijs en hoger energieverbruik.
En het is allemaal terug te leiden naar de Mario platformers. Heel veel respect hoe ze daar uit een ijzersterke franchise uit hebben opgebouwd,. Vanaf dat moment kan je budget vrij maken om een goed spel er bij te verzinnen en te maken. Crash team racing en Sonic kwamen trouwens aardig in de buurt, maar met een veel zwakkere franchise. En het is nog lastiger om vanaf scratch te beginnen zonder een grote mascotte er achter. Dat doet Blizzard dan weer erg knapSagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Eens! Ik ben in mijn zo rond het tiener worden (ofzo, tis lang geleden) in aanraking gekomen met de nes en later snes......af en toe zou ik willen dat ik later geboren was want ps2/x360 waren/zijn ook geniaal, maar dit was een gouden tijd!
[...]
Mariokart: verzinnen....niet helemaal eens, een paar games zijn erg dichtbij gekomen. Desalniettemin zijn het vrijwel allemaal erg leuke games die ook consequent hoge review scores krijgen.
Party: verzinnen......misschien wel, en ja weining concurentie i guess
ssmb: verzinnen......misschien een eigen subgenre in fighting games?
Het is zoals blizzard, er zijn genres en ze passen het dan net een beetje aan waardoor het hun eigen stijl wordt en de kwalitleit is gewoon super.
Weet je dat zeker?RayNbow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:29:
[...]
De straps zitten er ook bij als je extra JoyCons koopt.
Zie ik niet terug namelijk, waarom verkopen ze ze dan los (kwijtraken/stuk daar gelaten)?
Nintendo komt inderdaad nog steeds met games die verfrissend zijn. Een nieuw genre bedenken kan al z'n 20 jaar niet meer, we hebben inmiddels gewoon alles wel gehad. Maar games als Splatoon en ARMS mag je best wel innovatief noemen, ze bieden toch wel gameplay wat we nog niet eerder hadden gezien. In dat opzicht zie ik zulke games ook alleen maar slagen op een Nintendo platform, als bijvoorbeeld capcom met het zelfde idee van Splatoon kwam en het uitbracht op de andere platformen, dan had geen kip er om gegeven denk ik. En hopelijk durft Nintendo met de switch weer met nieuwe ideeën te komen naast hun vaste franchises.
Is er nog een kans dat het Wii Balance Board ondersteund gaat worden of is dat een utopie?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Je kan gewoon op je Switch staan toch?Rhapsody schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:32:
Is er nog een kans dat het Wii Balance Board ondersteund gaat worden of is dat een utopie?
Blizzard heeft een enorme fan base die ze meteen als basis kunnen gebruiken. Een blizzard racing game zou waarschijnlijk een succes worden. Games als Minecraft of league of legends van de grond groot maken is nog een veel lastigere klus.Beakzz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:29:
[...]
En het is allemaal terug te leiden naar de Mario platformers. Heel veel respect hoe ze daar uit een ijzersterke franchise uit hebben opgebouwd,. Vanaf dat moment kan je budget vrij maken om een goed spel er bij te verzinnen en te maken. Crash team racing en Sonic kwamen trouwens aardig in de buurt, maar met een veel zwakkere franchise. En het is nog lastiger om vanaf scratch te beginnen zonder een grote mascotte er achter. Dat doet Blizzard dan weer erg knap
Grappig dat je dit zegt trouwens, ik heb gisteren bij de speelgoedwinkel beide Zelda's voor de Wii U gekocht en de verkoopster vroeg heel expliciet of ik wel echt een Wii UUU had en geen gewone wiiVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:43:
Dat je geen verschil kan zien is natuurlijk ook weer overdreven. Telefoons van 5.5" krijgen tegenwoordig ook allemaal 1440p, "anders is het toch echt te weinig." In ieder geval heeft bijna alles vanaf 5" minstens een 1080p scherm.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:11:
Verder snap ik niet waar al dat "lage resolutie" geneuzel van vandaan komt. De Switch heeft een 6.2" scherm. Het scherm is zo klein dat je geen verschil tussen 720p en 1080p gaat zien op het scherm. Er een hogere resolutie scherm in plaatsen kost 1. meer geld om te produceren (dus zeg maar een 400 euro voor de Switch) en 2. gebruikt meer stroom waardoor er een zwaardere accu in zou moeten.
De Switch zou dan echt onbetaalbaar worden als je er ook nog eens 2 Pro Controllers bij wil halen.
Het is natuurlijk ook onredelijk om het met je pc scherm te vergelijken. Ik kan ook wel zeggen "mijn 49" tv heeft ook fullhd (45 PPI) en daar zie ik ook de pixels niet."Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Met je neus tegen het scherm aan ja. Mijn computer heeft een 24" 1080p scherm. Dat is 91.79 PPI.
De Switch heeft een 6.2" scherm met 720p (1280x720) dat is 236.87 PPI.
De iPad Pro 9.7" heeft een resolutie van 2048 x 1536 pixels dat is 264 ppi (pixels per inch) En dat is RETINA maw. GEEN PIXELS TE ZIEN BIJ GEWOON GEBRUIK. Heel belangrijk, er is géén verschil zichtbaar wanneer je qua DPI hier boven gaat zitten.
Zie hier het verschil in PPI bij de iPad Pro 9.7" en Switch: 27,13.
Als de Switch een 1080p scherm zou hebben zou het een hogere PPI hebben dan de beste Apple tablet.
355.31 PPI (De iPad mini heeft een PPI van 326)
Geheel onnodig om een 1080p scherm in de Switch te bouwen, dus.
Hoe groter het scherm, hoe verder je er over het algemeen van af zit. Juist met een klein scherm zit je er dus dicht op. Dan is het vele malen logischer om hem te vergelijken met een telefoon van 5,5" dan met een 9,7" tablet of zelfs je monitor.
Ik ben het helemaal met je eens dat het volledig onnodig is om een 1080P scherm te nemen, en dat 720p voldoende is, maar je komt wel met argumenten die nergens op slaan.
Nee, het is een superkrachtige handheld, en pas in de tweede plaats een console.kbloem schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:38:
Waarom mensen nintendo zo moeten verdedigen snap ik niet. Het is gewoon een dure console voor wat je krijgt.
Wie vindt het "toch echt te weinig?" Ik kan geen pixel zien op mijn full-HD-scherm van 5,5"...TheFlexos schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:36:
[...]
Dat je geen verschil kan zien is natuurlijk ook weer overdreven. Telefoons van 5.5" krijgen tegenwoordig ook allemaal 1440p, "anders is het toch echt te weinig." In ieder geval heeft bijna alles vanaf 5" minstens een 1080p scherm.
[ Voor 46% gewijzigd door NMe op 27-01-2017 11:43 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
Ik denk dat de vergelijking met een iPad wel goed is. Het is geen telefoon je houd de Switch niet met één hand vast en niet vlak voor je gezicht (telefoon). En zelfs al ga ik hem met mijn iPhone 6 vergelijken is de PPI GELIJK AAN DIE VAN DE IPAD 9.7 De Sweetspot van Retina op deze schermgrootte is rond de 264 ppi. Dus de iPhone 6, 6S, 7, iPad 9.7", iPad 12.7" allemaal hebben ze deze PPI. Een dergelijke PPI zou een vreemde resolutie op de Switch veroorzaken dus hebben ze voor 720p gekozen. Wat mi. de beste resolutie is.TheFlexos schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:36:
[...]
Het is natuurlijk ook onredelijk om het met je pc scherm te vergelijken. Ik kan ook wel zeggen "mijn 49" tv heeft ook fullhd (45 PPI) en daar zie ik ook de pixels niet."
Hoe groter het scherm, hoe verder je er over het algemeen van af zit. Juist met een klein scherm zit je er dus dicht op. Dan is het vele malen logischer om hem te vergelijken met een telefoon van 5,5" dan met een 9,7" tablet of zelfs je monitor.
Ik ben het helemaal met je eens dat het volledig onnodig is om een 1080P scherm te nemen, en dat 720p voldoende is, maar je komt wel met argumenten die nergens op slaan.
Dat is een beetje een onzinargument.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:43:
Een dergelijke PPI zou een vreemde resolutie op de Switch veroorzaken dus hebben ze voor 720p gekozen. Wat mi. de beste resolutie is.
Verwijderd
Ben ik het niet helemaal mee eens; Tower defence, Toys 2 live, en visual novels zijn zo al 3 game genres die nog niet al te lang bestaan.Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:31:
Nintendo komt inderdaad nog steeds met games die verfrissend zijn. Een nieuw genre bedenken kan al z'n 20 jaar niet meer, we hebben inmiddels gewoon alles wel gehad.
Wie weet krijgen we nog nieuwe genres die nu nog niet bestaan, Nintendo is er iig creatief genoeg voor.
ik zit er zelf aan te denken om gewoon 2 switches te halen...ik moet toch een extra setje joycon's hebben en dan heb ik gelijk ook twee schermpjes/tablets....dock is misschien via marktplaats weer te verkopen.
betekend dit ook voor elke switch een game?...of kun je op elke switch hetzelfde account gebruiken?
betekend dit ook voor elke switch een game?...of kun je op elke switch hetzelfde account gebruiken?
Ik twijfel nu echt gigantisch tussen de rood blauwe versie en de grijze welke ik nu op preorder heb staan.
Aan de andere kant kan ik de rood blauwe controllers zo los bestellen. Dat scheelt dan wel weer.
Aan de andere kant kan ik de rood blauwe controllers zo los bestellen. Dat scheelt dan wel weer.
Yup:boefje79 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:30:
[...]
Weet je dat zeker?
Zie ik niet terug namelijk, waarom verkopen ze ze dan los (kwijtraken/stuk daar gelaten)?
This set includes two grey Joy-Con Controllers (Left and Right) and two grey Nintendo Switch Joy-Con Controller Straps.
This set includes two neon Joy-Con Controllers (Left and Right) and two grey Nintendo Switch Joy-Con Controller Straps.
Nog onbekend.Michel242186 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:52:
Let wel op dat de Switch komt met blauw/rood en dat als je een paar Joy-Cons koopt je rood/blauw hebt.Arunia schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:52:
[ Voor 13% gewijzigd door RayNbow op 27-01-2017 11:55 ]
let wel op dat de losse gekleurde joycons net andersom zijn dan de gebundelde
te laat
te laat
[ Voor 12% gewijzigd door Brackpc op 27-01-2017 11:57 ]
De discussie is een beetje een Apple fanboy discussie.
Het maakt niks uit totdat je het hebt. Pak een Iphone 7 en leg daar een Galaxy7 naast en dan zie je dat het toch echt wel verschil maakt.
We kunnen lang en breed ouwehoeren maar ongeveer 3536272 reviews geven allemaal aan dat het verschil tussen HD en QHD schermen wel degelijk te zien is ... Klaar.
Of het met een game met veel bewegende content nog zo spannend is is wat anders, maar wat velen hier missen is de toekomst.
Als je nu al laag instapt heb je geen ruimte qua groei en daarom verwacht ik ook een 'GTI' versie zeg maar binnen nu en 2 jaar.
Uiteindelijk wordt alles door de tijd in gehaald en zoals het er nu uitziet is dat al jaren geleden gebeurd.
We kunnen ook net doen alsof halve controllers wellicht te doen zijn en meevallen maar zoals reeds benoemd heeft Nintendo sinds de GC idd geen fatsoenlijke controller meer gemaakt en uiteindelijk is de Pro controller iets wat dicht een goede allround controller komt. Op de WiiU was de pro best okay maar haalde het niet bij de X360 en PS3 controller ..
De joycons zijn gimmicks om het Switch concept af te maken, meer niet. We kunnen dat hier schijnbaar goed met de mantel der Nintendo liefde bedekken maar we weten allemaal dat zon priegel ding ruk is om echt serieus mee te gamen.
Het maakt niks uit totdat je het hebt. Pak een Iphone 7 en leg daar een Galaxy7 naast en dan zie je dat het toch echt wel verschil maakt.
We kunnen lang en breed ouwehoeren maar ongeveer 3536272 reviews geven allemaal aan dat het verschil tussen HD en QHD schermen wel degelijk te zien is ... Klaar.
Of het met een game met veel bewegende content nog zo spannend is is wat anders, maar wat velen hier missen is de toekomst.
Als je nu al laag instapt heb je geen ruimte qua groei en daarom verwacht ik ook een 'GTI' versie zeg maar binnen nu en 2 jaar.
Uiteindelijk wordt alles door de tijd in gehaald en zoals het er nu uitziet is dat al jaren geleden gebeurd.
We kunnen ook net doen alsof halve controllers wellicht te doen zijn en meevallen maar zoals reeds benoemd heeft Nintendo sinds de GC idd geen fatsoenlijke controller meer gemaakt en uiteindelijk is de Pro controller iets wat dicht een goede allround controller komt. Op de WiiU was de pro best okay maar haalde het niet bij de X360 en PS3 controller ..
De joycons zijn gimmicks om het Switch concept af te maken, meer niet. We kunnen dat hier schijnbaar goed met de mantel der Nintendo liefde bedekken maar we weten allemaal dat zon priegel ding ruk is om echt serieus mee te gamen.
Dat is tegenwoordig bij de topmodellen zo, maar het klopt inderdaad dat dit geen goede vergelijking is. Ik bedoelde meer aan te geven dat het verschil wel te zien is. (vind het zelf ook overdreven, 1080p op mijn telefoon is meer dan genoeg)NMe schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:41:
[...]
Wie vindt het "toch echt te weinig?" Ik kan geen pixel zien op mijn full-HD-scherm van 5,5"...
Nogmaals: Ik ben het er mee eens dat het een slechte zet zou zijn om meer dan 720p op het scherm te toveren, maar ik spreek alleen de argumenten tegen dat het niet zichtbaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat de vergelijking met een iPad wel goed is. Het is geen telefoon je houd de Switch niet met één hand vast en niet vlak voor je gezicht (telefoon). En zelfs al ga ik hem met mijn iPhone 6 vergelijken is de PPI GELIJK AAN DIE VAN DE IPAD 9.7 De Sweetspot van Retina op deze schermgrootte is rond de 264 ppi. Dus de iPhone 6, 6S, 7, iPad 9.7", iPad 12.7" allemaal hebben ze deze PPI. Een dergelijke PPI zou een vreemde resolutie op de Switch veroorzaken dus hebben ze voor 720p gekozen. Wat mi. de beste resolutie is.
Dat weet niemand nog.Michel242186 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:52:
ik zit er zelf aan te denken om gewoon 2 switches te halen...ik moet toch een extra setje joycon's hebben en dan heb ik gelijk ook twee schermpjes/tablets....dock is misschien via marktplaats weer te verkopen.
Op de vraag of je met 1 game kon spelen met meerdere Switches net zoals met de NDS enzo gaf Reggie van Nintendo een duidelijk ontwijkend antwoord dat ik denk dat het niet meer op gaat met deze generatie en je zeer waarschijnlijk de game per systeem moet hebben.
Ik denk dat je genres inmiddels een beetje kan zien als kleuren. De basiskleuren hebben we en nu is men aan het experimenteren met het mengen van kleuren. En ja, als je teveel mengt krijg je altijd bruin en dat is een beetje wat nu aan de hand is met games. Bijna alle games zijn bruin.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:48:
[...]
Wie weet krijgen we nog nieuwe genres die nu nog niet bestaan, Nintendo is er iig creatief genoeg voor.
Nintendo is wat dat betreft nog wat ouderwets, die gebruikt vooral de basiskleuren zonder teveel te mengen. Mensen noemen dat "niet innoverend", maar bruin hebben we inmiddels ook wel genoeg gezien.
Games moeten in de toekomst meer focussen op wat ze willen tekenen ipv welke kleur ze gebruiken.

Thanks!
Maar wie bedenkt dan grijze straps bij de gekleurde cons terwijl er ook bijpassende straps beschikbaar zijn...🙊
Maar wie bedenkt dan grijze straps bij de gekleurde cons terwijl er ook bijpassende straps beschikbaar zijn...🙊
Daar gaan we weer. Doen alsof jouw mening de mening van iedereen is.Bomberman71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:03:
We zijn hier niet met een cursus NLP bezig. Houd daar toch eens mee op.
Ik vond alleen Motor Kombat (die bij Mortal Kombat: Armageddon zat) in de buurt komen van Mario Kart. Sonic als tweede haalde het bij mij net niet en werd al snel saaiBeakzz schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:29:
[...]
En het is allemaal terug te leiden naar de Mario platformers. Heel veel respect hoe ze daar uit een ijzersterke franchise uit hebben opgebouwd,. Vanaf dat moment kan je budget vrij maken om een goed spel er bij te verzinnen en te maken. Crash team racing en Sonic kwamen trouwens aardig in de buurt, maar met een veel zwakkere franchise. En het is nog lastiger om vanaf scratch te beginnen zonder een grote mascotte er achter. Dat doet Blizzard dan weer erg knap
Treffende analogie, nice.BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:08:
[...]
Games moeten in de toekomst meer focussen op wat ze willen tekenen ipv welke kleur ze gebruiken.
Verwijderd
Wat hij er op zei was: "Dat hangt af van wat de developer wil." Maar ik denk dat je verder gelijk hebt, op de 3DS werd het nog amper gebruikt. Daarbij worden de games nu makkelijk een paar GB groot, download play duurt dan gewoon te lang.Bomberman71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Dat weet niemand nog.
Op de vraag of je met 1 game kon spelen met meerdere Switches net zoals met de NDS enzo gaf Reggie van Nintendo een duidelijk ontwijkend antwoord dat ik denk dat het niet meer op gaat met deze generatie en je zeer waarschijnlijk de game per systeem moet hebben.
Precies ... " they are not great ". " less comfortable that playing the wiimote sideways "
De meesten van ons weten nog wel hoe dat was met de wiimote.
Dat van de developers was een slimme marketingd uitspraak. Dan is er immers nog hoop.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Wat hij er op zei was: "Dat hangt af van wat de developer wil." Maar ik denk dat je verder gelijk hebt, op de 3DS werd het nog amper gebruikt. Daarbij worden de games nu makkelijk een paar GB groot, download play duurt dan gewoon te lang.
En zoals jij zegt, de games zijn te groot, zelfs wifi AC doet daar niks aan.
Kortom ik denk dat je het kan shaken, ik vind dat geen direct minpunt maar een logisch gevolg.
[ Voor 45% gewijzigd door Bomberman71 op 27-01-2017 12:39 ]
De gebruikte techniek was altijd al een beperking, maar ik denk niet dat de bestandsgrootte van de games nu zoveel harder is gegroeid als de interne opslagcapaciteit op de systemen en snelheid van transfer.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:34:
[...]
Wat hij er op zei was: "Dat hangt af van wat de developer wil." Maar ik denk dat je verder gelijk hebt, op de 3DS werd het nog amper gebruikt. Daarbij worden de games nu makkelijk een paar GB groot, download play duurt dan gewoon te lang.
Maar denk dat de grootste beperking nog altijd de hebberigheid van de uitgevers is. Waarom geld investeren in een optie die je juist minder sales oplevert?
Als jij serieus een potje wilt gamen in Multiplayer (lees 1 joycon pp).... Multiplayer is bij de meeste mensen gewoon voor fun tevens.Bomberman71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:03:
Als die in de grip zit lijkt het mij gewoon een fatsoenlijke controller (maar daar heb ik nog geen ervaring mee en kan een mogelijke reden zijn waarom ik toch later een pro controller koop).
Als ik zo de videos bekijk op Youtube van de mensen die hem wel hebben vast gehouden zijn de meeste toch wel positief erover.
Verwijderd
De vraag is bij mij meer, wil ik, mits de pro controller een prijsdalig gaat zien (vast wel, anders importeren) 50 x 4 uitgeven om een keer in de maand een paar uur te multiplayen, of voor 70+50 euro met 4 man te kunnen spelen, waarvan eentje een pro controller heeft (ik dus
) de andere een assembled Joycon en 2 anderen een halve Joycon.
Meestal zijn we hier met 3 mensen, dus Pro Controller + 1 set Joy-cons met standaard geleverde grip + 1 set Joy-con in "Wii mode" is ook dikke prima.
Laten we nou niet doen alsof we hier allemaal mensen zijn die met 3 anderen elke zaterdagavond thuis 3 uur lang keihard zitten te Mario Karten. Ik ken ook niemand die 4 DS4 of Xbox controllers thuis heeft liggen.
Meestal zijn we hier met 3 mensen, dus Pro Controller + 1 set Joy-cons met standaard geleverde grip + 1 set Joy-con in "Wii mode" is ook dikke prima.
Laten we nou niet doen alsof we hier allemaal mensen zijn die met 3 anderen elke zaterdagavond thuis 3 uur lang keihard zitten te Mario Karten. Ik ken ook niemand die 4 DS4 of Xbox controllers thuis heeft liggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 13:20 ]
Ik denk dat ik lekker mijn preorder bij de MM laat staan. De grijze variant. De omgekeerde joycons lijkt me ook niet echt boeiend mocht ik ze later echt perse willen hebben. Alhoewel het ook wel funny is om een extra set te kopen en dus twee keer blauw en twee keer rood te hebben. >_>
De gekleurde versie is gewoon nog te pre-orderen bij o.a. bol.com, dus je kan je pre-order eventueel omgooien....Arunia schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:21:
Ik denk dat ik lekker mijn preorder bij de MM laat staan. De grijze variant. De omgekeerde joycons lijkt me ook niet echt boeiend mocht ik ze later echt perse willen hebben. Alhoewel het ook wel funny is om een extra set te kopen en dus twee keer blauw en twee keer rood te hebben. >_>
Geen van je vrienden neemt ook een Switch? Want anders neem je/de persoon zijn haar controllers gewoon mee en laat je ze syncen op je systeemVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:09:
De vraag is bij mij meer, wil ik, mits de pro controller een prijsdalig gaat zien (vast wel, anders importeren) 50 x 4 uitgeven om een keer in de maand een paar uur te multiplayen, of voor 70+50 euro met 4 man te kunnen spelen, waarvan eentje een pro controller heeft (ik dus) de andere een assembled Joycon en 2 anderen een halve Joycon.
Anders kosten delen met je vrienden of zelf laten kopen?
Zo doen wij het (3 mensen), heb zelf 2 xb1 en ds4 controllers en bij extra neemt iemand gewoon ze eigen controller mee
Rest van me collectie heeft er gewoon 3 tenzij er maar 2 op kunnen zonder multi taps
Verwijderd
Geen idee. De core mensen waarmee ik speel zijn vooral PC/Sony boys die soms later pas een Nintendo aanschaffen of niet, maar verder skilled genoeg zijn om Mario Kart/Smash op te pakken en van gelijk genoeg niveau zijn om er nog lol in te hebben. Ik speel dit soort multis minder vaak solo of on/off, waardoor ik zelf ook niet debiel veel beter wordt. Ik ga er sowieso niet vanuit dat anderen er eentje kopen of met mij de kosten delen. Ik zit op zich niet krap bij kas o.i.d.Kadardar schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:27:
[...]
Geen van je vrienden neemt ook een Switch? Want anders neem je/de persoon zijn haar controllers gewoon mee en laat je ze syncen op je systeemScheelt je een heleboel centen aan het einde.
Anders kosten delen met je vrienden of zelf laten kopen?
Zo doen wij het (3 mensen), heb zelf 2 xb1 en ds4 controllers en bij extra neemt iemand gewoon ze eigen controller mee![]()
Rest van me collectie heeft er gewoon 3 tenzij er maar 2 op kunnen zonder multi taps
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 13:33 ]
Over syncen gesproken, er schijnt een heel gemakkelijke manier te zijn. Tijdens de Treehouse stream werd er vermeld dat je gewoon de JoyCons aan de Switch kunt klikken en weer loshalen. Dat is voldoende om de sync te bewerkstelligen.Kadardar schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:27:
[...]
Geen van je vrienden neemt ook een Switch? Want anders neem je/de persoon zijn haar controllers gewoon mee en laat je ze syncen op je systeemScheelt je een heleboel centen aan het einde.
Ja dan zijn meeste toch wel een controller gewend, dan zou ik 3 pro controllers nemen en 1 met de grip en joycons laten spelenVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:32:
[...]
Geen idee. De core mensen waarmee ik speel zijn vooral PC/Sony boys die soms later pas een Nintendo aanschaffen of niet, maar verder skilled genoeg zijn om Mario Kart/Smash op te pakken en van gelijk genoeg niveau zijn om er nog lol in te hebben. Ik speel dit soort multis minder vaak solo of on/off, waardoor ik zelf ook niet debiel veel beter wordt. Ik ga er sowieso niet vanuit dat anderen er eentje kopen of met mij de kosten delen. Ik zit op zich niet krap bij kas o.i.d.
Die noem je dan gewoon de grip bitch
Zit zelf ook niet krap bij kas maar om alles alleen te betalen gaat mij iets te ver imo en me vrienden doen dat zelf ook niet
2 is genoeg voor mezelf en eventueel me vriendin of visitie in het dagelijkse gebruik
Dat is wel nice, xb1 heeft dat ook, usb kabeltje op de controller en bam, werktRayNbow schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:34:
[...]
Over syncen gesproken, er schijnt een heel gemakkelijke manier te zijn. Tijdens de Treehouse stream werd er vermeld dat je gewoon de JoyCons aan de Switch kunt klikken en weer loshalen. Dat is voldoende om de sync te bewerkstelligen.
Als ik dat filmpje zie over die Joy Cons zie ik die mensen de controller niet krampachtig beethouden. Ik denk dat die controllers in eerste instantie niet vervelend zijn, maar dat als je er langer mee speelt je wat kramp gaat krijgen. Zeker als je wat groteren handen hebt. Maar voor een portje Mario Kart met zijn tweetjes zal het denk ik wel te doen.
Ik ben benieuwd of oude controllers (Wiimotes, WiiU pro-controller) nog wel te gebruiken zijn in sommige games. Dat vond ik erg verfrissend aan de Wii en Wii U.
Natuurlijk zullen bijna alle games uitsluitend werken met een nieuwe, dat was met de Wii en Wii U ook zo. Maar games/series als Mario Kart, 2D / 2,5D Mario platformers en Smash Bros staan er inmiddels om bekend om je met vrijwel alle controllers die technisch zouden werken ook te laten spelen. Voor Smash op Wii U hebben ze zelfs die GC controller adapter gemaakt en in tegenstelling tot de meeste Nintendo-accessoires zag ik dat ding als pure klantvriendelijkheid. Dat hadden ze niet hoeven doen, maar deden ze toch.
En eerlijk gezegd, dat zijn de enige games die ik uberhaubt lokaal multiplayer zou spelen.
Natuurlijk zullen bijna alle games uitsluitend werken met een nieuwe, dat was met de Wii en Wii U ook zo. Maar games/series als Mario Kart, 2D / 2,5D Mario platformers en Smash Bros staan er inmiddels om bekend om je met vrijwel alle controllers die technisch zouden werken ook te laten spelen. Voor Smash op Wii U hebben ze zelfs die GC controller adapter gemaakt en in tegenstelling tot de meeste Nintendo-accessoires zag ik dat ding als pure klantvriendelijkheid. Dat hadden ze niet hoeven doen, maar deden ze toch.
En eerlijk gezegd, dat zijn de enige games die ik uberhaubt lokaal multiplayer zou spelen.
Verwijderd
Reggie zei in een interview dat dit niet het geval is maar dat ze er nog naar gaan kijken. Zou wel nice zijn want de wii u pro controller is ook een prima controller.BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:50:
Ik ben benieuwd of oude controllers (Wiimotes, WiiU pro-controller) nog wel te gebruiken zijn in sommige games. Dat vond ik erg verfrissend aan de Wii en Wii U.
Alleen nu betaal ik 309 euro en bij bol dan 329, dat is wel een verschil.CRoNiXX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:26:
[...]
De gekleurde versie is gewoon nog te pre-orderen bij o.a. bol.com, dus je kan je pre-order eventueel omgooien....
Via Amazon.fr zou het dan 300 euro zijn (geen idee wbt verzending).
Mijn twijfel is eigenlijk omdat ik hem natuurlijk graag op 3 maar wil hebben. Maar vind het ook weer zoiets om hem dan voor 20 euro meer te moeten kopen.
Aan de andere kant is de kleur ook lekker boeiend, maar toch. Het heeft stiekem wel wat.
De WiiU pro controller heb ik er 2 van liggen. Dat zou idd nog wel erg prettig zijn als die gaan werken.
[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 27-01-2017 14:00 ]
Aah ja, dat klopt inderdaad.. volgens mij is die met de gekleurde controllers trouwens nooit (in NL) beschikbaar geweest voor 309, dus dat is misschien een (schrale) troost.Arunia schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:
[...]
Alleen nu betaal ik 309 euro en bij bol dan 329, dat is wel een verschil.
Via Amazon.fr zou het dan 300 euro zijn (geen idee wbt verzending).
Mijn twijfel is eigenlijk omdat ik hem natuurlijk graag op 3 maar wil hebben. Maar vind het ook weer zoiets om hem dan voor 20 euro meer te moeten kopen.
Aan de andere kant is de kleur ook lekker boeiend, maar toch. Het heeft stiekem wel wat.
De WiiU pro controller heb ik er 2 van liggen. Dat zou idd nog wel erg prettig zijn als die gaan werken.
Ja die WiiU pro controller vind ik echt een fijn ding, ik hoop dat ze die korte tijd na de release toch gaan ondersteunen.
[ Voor 7% gewijzigd door cronixx op 27-01-2017 14:04 ]
Wat wel geinig is, als je de blauw/rode switch set koopt + de rood/blauwe losse joy cons, dan kan je ook spelen met een compleet rode of blauwe switch of grip set
Maak je vast de blits mee in de trein
(zat nog te twijfelen of dit mogelijk zou zijn, maar ik neem aan van wel, een set joycons kan niet fixed gekoppeld zijn aan elkaar, anders zijn de los verkrijgbare van 50 euro wel erg waardeloos).
Ik heb nog geen preorder, maar ik denk dat ik em zo ga bestellen
. Ik wacht nog even tot mario kart uitkomt, om nu 50-60 euro uit te geven aan een game waar ik niet echt op zit te wachten, puur om -iets- te kunnen spelen...
(zat nog te twijfelen of dit mogelijk zou zijn, maar ik neem aan van wel, een set joycons kan niet fixed gekoppeld zijn aan elkaar, anders zijn de los verkrijgbare van 50 euro wel erg waardeloos).
Ik heb nog geen preorder, maar ik denk dat ik em zo ga bestellen
Maar kan je wel een losse L of R in zowel rood, blauw als zwart kopen? Of is de blauwe altijd links en rode altijd rechts?Prulleman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:05:
Wat wel geinig is, als je de blauw/rode switch set koopt + de rood/blauwe losse joy cons, dan kan je ook spelen met een compleet rode of blauwe switch of grip set![]()
joycons lijken mij ook niet erg comfy, maar ik vind het wel geniaal. je kan comfy alleen spelen (op de handheld of op een meegeleverde grip, toch?), en als je onderweg onverwacht mp wil dan kan dat. Ook bvb in de pauze at school/work ff snel ofzo. helemaal mooi.
Als je verwacht een avondje met vrienden te gaan gamen, dan moet je de grips hebben of pro controller etc. Die sessies zijn niet fijn met halve joycon, maar daar lijken ze me ook niet voor bedoeld.
Als je die alternatieven allemaal zelf gaat betalen wordt het een dure grap. Maar niet zeuren en dokken, of vrienden laten meebetalen of meenemen.
Ik zie toch wel een analogie met de elite controller. Voor huis tuin en keuken gebruik voldoet een standaard controller. Wil je serieus(er) spelen, dan moet je de portemonnee trekken. En again halve joycon, niet ideaal, maar eigenlijk is het met een controller 'gratis' 2 controllers krijgen. Veelzijdiger dus meer waarde voor je geld.
Als je verwacht een avondje met vrienden te gaan gamen, dan moet je de grips hebben of pro controller etc. Die sessies zijn niet fijn met halve joycon, maar daar lijken ze me ook niet voor bedoeld.
Als je die alternatieven allemaal zelf gaat betalen wordt het een dure grap. Maar niet zeuren en dokken, of vrienden laten meebetalen of meenemen.
Ik zie toch wel een analogie met de elite controller. Voor huis tuin en keuken gebruik voldoet een standaard controller. Wil je serieus(er) spelen, dan moet je de portemonnee trekken. En again halve joycon, niet ideaal, maar eigenlijk is het met een controller 'gratis' 2 controllers krijgen. Veelzijdiger dus meer waarde voor je geld.
10 second ninja DONE
Ah kijk, dat zou ook nog kunnen idd.CRoNiXX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Aah ja, dat klopt inderdaad.. volgens mij is die met de gekleurde controllers trouwens nooit (in NL) beschikbaar geweest voor 309, dus dat is misschien een (schrale) troost.
Ga nog maar even verder twijfelen of ik dan toch bij Amazon bestel. Kan die van de MM ook gewoon aan houden. Hoef hem met een preorder niet af te nemen.
Ik denk dat je ook heel snel third party grips krijgt voor de losse joycons waarbij het vasthouden voor langere tijd een stuk fijner is.
Want in principe is de controller prima voor games die geen tweede thumbstick nodig hebben. Hij is alleen wat klein dus mensen met grotere handen verkrampen. Met een eenvoudig stuk plastic kan je dat probleem verhelpen.
Want in principe is de controller prima voor games die geen tweede thumbstick nodig hebben. Hij is alleen wat klein dus mensen met grotere handen verkrampen. Met een eenvoudig stuk plastic kan je dat probleem verhelpen.
volgens mij zijn de losse altijd grijs (nog geen gekleurde los gezien)BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Maar kan je wel een losse L of R in zowel rood, blauw als zwart kopen? Of is de blauwe altijd links en rode altijd rechts?
de set bij de switch is altijd blauw/rood en de losse set rood/blauw
(wellicht dat deze sets ook komen of er al zijn, maar die heb ik nog niet veel gezien:
http://nintendotoday.com/should-i-get-a-nintendo-switch/ (blauw/blauw en rood/rood)
/edit bij gamestop hebben ze ook 2x blauw en 2x rood + zelfs een rode grip.. en weer niet de set rood/blauw
http://www.gamestop.com/b...chlaunch,28zu0,13ffff2419
zeker:BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:13:
Ik denk dat je ook heel snel third party grips krijgt voor de losse joycons waarbij het vasthouden voor langere tijd een stuk fijner is.
https://www.foregames.nl/...duo-grips-nintendo-switch

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 27-01-2017 14:19 ]
Jawel, mediamarktCRoNiXX schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:03:
[...]
Aah ja, dat klopt inderdaad.. volgens mij is die met de gekleurde controllers trouwens nooit (in NL) beschikbaar geweest voor 309, dus dat is misschien een (schrale) troost.
Ja die WiiU pro controller vind ik echt een fijn ding, ik hoop dat ze die korte tijd na de release toch gaan ondersteunen.
FYIArunia schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:11:
[...]
Ah kijk, dat zou ook nog kunnen idd.
Ga nog maar even verder twijfelen of ik dan toch bij Amazon bestel. Kan die van de MM ook gewoon aan houden. Hoef hem met een preorder niet af te nemen.
Ik zie die 4 opties voor het setje inderdaad ook op de officiële Nintendo site. Zal dan wel legit zijnPrulleman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:14:
[...]
volgens mij zijn de losse altijd grijs (nog geen gekleurde los gezien)
de set bij de switch is altijd blauw/rood en de losse set rood/blauw
(wellicht dat deze sets ook komen of er al zijn, maar die heb ik nog niet veel gezien:
http://nintendotoday.com/should-i-get-a-nintendo-switch/ (blauw/blauw en rood/rood)
De losse grijze heb ik ook al te koop zien staan bij onderanderen bol en Amazon.
Toch besteld via Bol. Krijg ik hem tenminste op de dag zelf.
Had nog 25 euro te goed staan van bonnen voor mijn verjaardag en 2,50 omdat ik jarig was. 301 euro. Scheelt ook weer. Vergeet alleen de controller mee te bestellen. >_<
Toch besteld via Bol. Krijg ik hem tenminste op de dag zelf.
Had nog 25 euro te goed staan van bonnen voor mijn verjaardag en 2,50 omdat ik jarig was. 301 euro. Scheelt ook weer. Vergeet alleen de controller mee te bestellen. >_<
[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 27-01-2017 14:34 ]
Ik denk niet dat je voor 28 april die 2e controller nodig gaat hebben 
Verwacht dat die na release snel wat zullen zakken in kosten.
Verwacht dat die na release snel wat zullen zakken in kosten.
Voor mij is het omdat de pro toch wel lekkerder zal spelen vanaf de bank. Niet speciaal voor multiplayer. Dat komt idd wel later.
2 spellen op mijn lijstje waarbij van de eerste de CE op preorder staat sinds dat het kon, dat is Zelda en I am Testuna. Ik vind het Master Sword beeldje wel gaaf. Komt bij mijn WW Ganon en Ocarina Skull Kid te staan.
2 spellen op mijn lijstje waarbij van de eerste de CE op preorder staat sinds dat het kon, dat is Zelda en I am Testuna. Ik vind het Master Sword beeldje wel gaaf. Komt bij mijn WW Ganon en Ocarina Skull Kid te staan.
heeft iemand zwart op wit dat zijn pre-order bij de MediaMarkt met afhalen nog steeds dezelfde prijs blijft (€ 309,-)?
Stond ook niet bij dat het een fictieve prijs wasLanithro schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:45:
heeft iemand zwart op wit dat zijn pre-order bij de MediaMarkt met afhalen nog steeds dezelfde prijs blijft (€ 309,-)?
[ Voor 20% gewijzigd door Kadardar op 27-01-2017 14:52 ]
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/p/...67563038-9200000073627259BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:13:
Bam. Bestaat dus al. Ik ga dus denk ik gewoon voor Pro Controller, Joy-cons van base console, plus twee extra losse Joy-cons en zo'n 3rd party grip-set (het zijn er twee). Dan ben ik, uitgaande dat de huidige pre-release prijzen aanhouden, 170 euro (Pro 70, Joy-con 80, grips 20) kwijt voor een setup met 4 controllers, die allen met een "echte controller feel" zijn. Dan heb ik feitelijk 5 controllers, en 4 wanneer ik ze allemaal naar "grip mode" wil zetten. Dat doet geen andere console goedkoper. Dat is omgerekend 43 euro per controller. Hopelijk kan ik na release die dingen nog wat goedkoper op de kop tikken en dat terugdringen naar 35/controller.
Hmm, interessant... JoyCons gebruiken BlueTooth 3.0, de Switch zelf ondersteunt BT 4.1...
Ja precies zoiets bedoel ik, maar dan voor een prijsje wat een stuk dom plastic waard is: max 8 euroVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:57:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...67563038-9200000073627259
Bam. Bestaat dus al. Ik ga dus denk ik gewoon voor Pro Controller, Joy-cons van base console, plus twee extra losse Joy-cons en zo'n 3rd party grip-set (het zijn er twee). Dan ben ik, uitgaande dat de huidige pre-release prijzen aanhouden, 170 euro (Pro 70, Joy-con 80, grips 20) kwijt voor een setup met 4 controllers, die allen met een "echte controller feel" zijn. Dan heb ik feitelijk 5 controllers, en 4 wanneer ik ze allemaal naar "grip mode" wil zetten. Dat doet geen andere console goedkoper. Dat is omgerekend 43 euro per controller. Hopelijk kan ik na release die dingen nog wat goedkoper op de kop tikken en dat terugdringen naar 35/controller.
Gewoon even ebay en chinashops in de gaten houden
Heb je geen 3D printer om zelf iets te printen?BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:08:
[...]
Ja precies zoiets bedoel ik, maar dan voor een prijsje wat een stuk dom plastic waard is: max 8 euro
Verwijderd
Bij de Mediamarkt staan ze ook op de site, 15 euro voor twee zag ik net toevallig. Die paar euro ruil ik wel in voor 5 weken wachten voor zo'n China-ding. BigBen is licensed Nintendo spul, en vind hun 3rd-party spullen hoogwaardig genoeg.BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:08:
[...]
Ja precies zoiets bedoel ik, maar dan voor een prijsje wat een stuk dom plastic waard is: max 8 euro
http://www.mediamarkt.nl/...t-thumbgrips-1487418.html
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 15:13 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:57:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...-switch/9200000073627259/
Bam. Bestaat dus al. [...]

Dat gaat toch ook niet comfortabel zijn, aangezien de joy-cons asymmetrisch zijn?
Op de Switch site Nintendo UK staan uitgebreidere specificaties van wat tot nu toe bekend was.
https://www.nintendo.co.u...ifications-1176277.html#1
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik meen me te herinneren dat het Dock ook los te koop zal zijn, zodat je de Switch zonder gedoe op een tweede tv of beamer kunt aansluiten. Iemand enig idee hoeveel een los Dock gaat kosten?
Oh ja, zie dat je daar twee voor krijgt. Dan is het wat mij betreft een prima deal, zal het onthouden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Bij de Mediamarkt staan ze ook op de site, 15 euro voor twee zag ik net toevallig. Die paar euro ruil ik wel in voor 5 weken wachten voor zo'n China-ding. BigBen is licensed Nintendo spul, en vind hun 3rd-party spullen hoogwaardig genoeg.
http://www.mediamarkt.nl/...t-thumbgrips-1487418.html
Maar ik deel je mening over bigben totaal niet. De enige fabrikant van third party accessoires die ik zou aanwijzen als hoogwaardig is Hori. Maar dat maakt voor veel accessoires niet echt uit, plastic is plastic en als je erop trapt is het beiden stuk.
En wat "licensed" betreft: dat zegt niet meer dan dat ze Nintendo's handelsmerken mogen gebruiken. Staat los van kwaliteit, al beweren ze zelf misschien wat anders.
Verwijderd
Staat ook op de Nederlandse site:Zeror schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:22:
Op de Switch site Nintendo UK staan uitgebreidere specificaties van wat tot nu toe bekend was.
http://www.nintendo.nl/Ni...pecificaties-1176277.html
Ah mooi. Dan hebben ze dus de Switch websites allemaal aangepast pasgeleden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Staat ook op de Nederlandse site:
http://www.nintendo.nl/Ni...pecificaties-1176277.html
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Tot nu toe enkel casings en bags gebruikt voor handhelds en die zijn vandaag de dag nog prima bruikbaar. Controller-wise is het misschien anders, wie weet. Maar ze gaan toch niet elke dag gebruikt worden en zijn voor gasten. Beggars can't be choosersBlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Oh ja, zie dat je daar twee voor krijgt. Dan is het wat mij betreft een prima deal, zal het onthouden.
Maar ik deel je mening over bigben totaal niet. De enige fabrikant van third party accessoires die ik zou aanwijzen als hoogwaardig is Hori. Maar dat maakt voor veel accessoires niet echt uit, plastic is plastic en als je erop trapt is het beiden stuk.
En wat "licensed" betreft: dat zegt niet meer dan dat ze Nintendo's handelsmerken mogen gebruiken. Staat los van kwaliteit, al beweren ze zelf misschien wat anders.
NES controllers waren ook niet symmetrisch, evenals GameCube-controllers. Daar moet je in Smash namelijk erg veel doen met de C-Stick, en je rechterhand vliegt constant de hele pad over. Het zal allemaal wel meevallen.MartijnS72 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:18:
[...]
[afbeelding]
Dat gaat toch ook niet comfortabel zijn, aangezien de joy-cons asymmetrisch zijn?
Verwijderd
Jup.Zeror schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:33:
[...]
Ah mooi. Dan hebben ze dus de Switch websites allemaal aangepast pasgeleden.
Ik vind trouwens dit wel interessant:

Dit lijkt er op dat de Switch zelf gewoon Voice Chat kan doen, dat de mobiele app hier optioneel is / wordt.
Een ander nieuwtje is dat de USB poort op de achterkant een USB 2.0 poort is die later een USB 3.0 update gaat krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 15:40 ]
Het "probleem" daarmee is wel dat dat voor docked gebruik heel lastig te gebruiken is. Dus dat zou ook de reden kunnen zijn van die feature in de app, om het als alternatief voor een headset aansluiting in de controller te bieden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:36:
[...]
Jup.
Ik vind trouwens dit wel interessant:
[afbeelding]
Dit lijkt er op dat de Switch zelf gewoon Voice Chat kan doen, dat de mobiele app hier optioneel is / wordt.
Een ander nieuwtje is dat de USB poort op de achterkant een USB 2.0 poort is die later een USB 3.0 update gaat krijgen.
Klinkt plausibel. Ik hoop dat Bluetooth headsets werken en als ik dan toch hebberig ben dan ook graag USB audio device ondersteuning
Maar docked gebruik je hem toch op de tv, dan krijg je toch geluid via de tv. Je kan ook een 3,5mm extension cable kopen natuurlijk als je graag een koptelefoon wilt gebruikenBlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:45:
[...]
Het "probleem" daarmee is wel dat dat voor docked gebruik heel lastig te gebruiken is. Dus dat zou ook de reden kunnen zijn van die feature in de app, om het als alternatief voor een headset aansluiting in de controller te bieden.
Klinkt plausibel. Ik hoop dat Bluetooth headsets werken en als ik dan toch hebberig ben dan ook graag USB audio device ondersteuning
Bluetooth is dan nog beter voor docked... maarja zover we niets weten kunnen we alleen hopen
[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 27-01-2017 15:50 ]
Verwijderd
Hoe gaat die later een update krijgen dan?Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:36:
[...]
Komt een mannetje van Nintendo bij je aan de deur met de opmerking dat die je USB komt vervangen van je switchVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:49:
[...]
Hoe gaat die later een update krijgen dan?
Maar nee als het hardwarematig USB 2.0 is gaat die geen update krijgen tenzij ze een nieuwe console uitbrengen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic