Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:48:
[...]
Leven de meeste gamers echt in het hier en nu? Ik lees dat mensen hyped zijn voor Skyrim en mogelijk L.A. Noir voor de Switch, Ook Sonic Mania is aardig wat hype voor en de nieuwe CoD wil menig geen niets van weten maar ze kwijlen wel dankzij CoD MW2 remastered..
De retro community is nog altijd groeiende, en velen interesseert het juist wel wat games in de toekomst waard zullen zijn (Zelf kocht ik laatst Shantae HGH voor de PS4 zonder een PS4 te hebben, puur omdat ik de PS4 pro dit jaar toch zal gaan halen en dat Shantae HGH tegen die tijd niet leverbaar is of erg duur) en natuurlijk is de retro game community veel kleiner dan de groep die alleen het nieuwste van het nieuwste willen spelen maar het word alsmaar populairder, kijk bv maar naar het succes van de NES Classic Mini.
Zucht ....
Je moet verder kijken dan mensen hier, in weze game geeks en absoluut niet representatief voor de algehele groep gamers en zelfs niet voor de gehele Nintendo groep.
Zoals je kunt lezen zijn er ook veel ouders die dit kopen omdat het leuk voor de kids is en zij er zelf ook mee kunnen spelen.
99.9% houd zich niet bezig met 'beleggen' als het om games gaat en die dus sealed in de kast bewaard want het kan nog wat waard worden.
Games worden gekocht, verkocht en men heeft geen kasten vol games staan op volgorde met ambioos en allemaal zeldzame retail spullen.
Het feit dat oudere titels warm onthaald kunnen worden is omdat mensen blij zijn dat er games komen temidden van grote leegtes in een lineup en omdat ze die game wellicht nog niet kennen.
Je zult maar weinig mensen zien die geintereseerd zijn in het origineel dat al jaren oud is en ze alleen op een bepaald (oud) systeem kunnen spelen.
Dat is net zo als met MW2 remastered. Een game die velen herinnert aan de goede oude COD tijd.
Echter je ziet Niemand maar dan ook niemand op zoek gaan naar de oude COD Mw2 versie, die is niet opeens meer waard.
De NES mini was een hype, meer niet. Kwam op een perfect moment waarbij het een soort van oase was in de jarenlange Sahara van Nintendo.
Was cheap, oogt schattig, nostalgie, etc etc. Nu hoor je er niemand meer over en vrijwel niemand speelt er nog op. Staat bij sommigen voor de heb of om straks te dienen als behuizing voor een Raspberry Pi emulator.
Ik ken werkelijk waar niemand die dat ding heeft staan of ook maar over heeft gehad, ook niet op het werk waar consoles weleens de revue passeren.
De games die meer waard worden zijn vaak de games die normaliter niet eenvoudig te krijgen waren en dus destijds binnen kwamen via import. Ook de games met fouten erin en dus vaak een beperkte oplage willen nog weleens goud waard worden. Console sellers bulkt het van en worden zelden echt wat waard.