Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Hoe gaat die later een update krijgen dan?
Er zit al USB3 hardware in, maar nog niet aangestuurd op USB3 modus. Er is in de eerste instantie ook helemaal geen nut voor een USB3 poort, omdat je geen storage kan gebruiken via de USB-poort.

Wellicht kan je dit ook zien als een hint voor USB-storage op een later moment :P
Kadardar schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:49:
[...]

Maar docked gebruik je hem toch op de tv, dan krijg je toch geluid via de tv. Je kan ook een 3,5mm extension cable kopen natuurlijk als je graag een koptelefoon wilt gebruiken
Het gaat om de headset functionaliteit. Waarmee je voice chat kan doen tijdens multiplayer. Het feit dat die 3,5mm plug ook een combi plug ondersteunt (die je telefoon ook gebruikt) geeft wel een indicatie dat het systeem overweg kan met een microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttomaansKind
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Zou het mogelijk zijn om een switch te krijgen als je niet gepreorderd hebt maar wel vroeg bij de media markt bent?(maw, heeft de media markt op launch day nog ongepreorderde switches te koop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:54:
[...]

Er zit al USB3 hardware in, maar nog niet aangestuurd op USB3 modus. Er is in de eerste instantie ook helemaal geen nut voor een USB3 poort, omdat je geen storage kan gebruiken via de USB-poort.

Wellicht kan je dit ook zien als een hint voor USB-storage op een later moment :P
Jup of een betere lan adapter, die van de Wii is USB 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OttomaansKind schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:56:
Zou het mogelijk zijn om een switch te krijgen als je niet gepreorderd hebt maar wel vroeg bij de media markt bent?(maw, heeft de media markt op launch day nog ongepreorderde switches te koop?)
Alles is mogelijk .... je gaat het zien. Niemand hier dan daar serieus wat zinnigs over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Elke MediaMarkt is zn eigen bedrijf en krijgt een eigen voorraad. Het heeft in het verleden wel geloond om een preorder in de winkel te doen of zelfs gewoon langs te gaan terwijl de site niks meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:45:
[...]

Klinkt plausibel. Ik hoop dat Bluetooth headsets werken en als ik dan toch hebberig ben dan ook graag USB audio device ondersteuning :+
Als je geen Bluetooth Headset kan gebruiken in combinatie met de Nintendo Switch dan is dat erg triest. Een Bluetooth Headset is ideaal, in de bus gebruik ik hem met mijn Telefoon of Playstation Vita en thuis of op werk gebruik ik hem met mijn laptop. Nooit meer je kabeltje overprikken of die kabeltjes uit de knoop moeten halen.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Wahloh schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Als je geen Bluetooth Headset kan gebruiken in combinatie met de Nintendo Switch dan is dat erg triest. Een Bluetooth Headset is ideaal, in de bus gebruik ik hem met mijn Telefoon of Playstation Vita en thuis of op werk gebruik ik hem met mijn laptop. Nooit meer je kabeltje overprikken of die kabeltjes uit de knoop moeten halen.
Tja, daar ben ik het mee eens. Zoveel gemak wat je kan hebben van een BT headsetje, of bijv bij tabletop mode met een BT speaker die wat harder kan.

Maar vanaf de DS heeft Nintendo al Bluetooth in zn handhelds en sinds de Wii op consoles en nog nooit heb ik de optie gezien voor een BT audio apparaat.

Maar we blijven hopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Het is een gok, soms vind je ze ook bij intertoys... maar welke winkels precies zou hier (bijna) niemand iets over kunnen zeggen. Tenzij iemand inzicht heeft in die specifieke winkel.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:34:
[...]

NES controllers waren ook niet symmetrisch, evenals GameCube-controllers. Daar moet je in Smash namelijk erg veel doen met de C-Stick, en je rechterhand vliegt constant de hele pad over. Het zal allemaal wel meevallen.
De Gamecube-controller noem ik gewoon "symmetrisch": de knoppen/sticks zitten op gelijke afstand tot de rand van de controller.

Om de joy-cons symmetrisch te krijgen in zo'n controller grip, zou er een linker- en rechtergrip moeten zijn. Deze grip lijkt haast te groot om prettig te zijn: of een stick of de knoppen zitten zo goed als in het midden van de controller. Vooral die stick in het midden lijkt mij erg onprettig voor de linkerduim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
Voor zover nog niet hier gepost lijkt het erop dat we een day-one update krijgen:
Opmerking: om microSDXC-kaarten te kunnen gebruiken moet je eerst een update uitvoeren via het internet.
Bron: http://www.nintendo.nl/Ni...cificaties-1176277.html#1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gusev schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:38:
Voor zover nog niet hier gepost lijkt het erop dat we een day-one update krijgen:

[...]

Bron: http://www.nintendo.nl/Ni...cificaties-1176277.html#1
Zo bijzonder is dat niet en er zullen updates volgen. Er zullen vast en zeker hinderlijke bugs zijn zoals we dat tegenwoordig met eigenlijk alles zien, of het nou een Console, smart tv, smartphone, of wat dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wii U had ook een day one patch. Er is gewoon een tijd tussen het moment dat de consoles gemaakt worden en dat ze in de winkels liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
eerder was er discussie over de audio over HDMI, bij de uitgebreide specs staat nu dit:
Supports linear PCM 5.1ch
Please note: output via HDMI cable in TV mode.
https://www.nintendo.co.u...ifications-1176277.html#1
(tech specs openklappen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:01:
De Wii U had ook een day one patch. Er is gewoon een tijd tussen het moment dat de consoles gemaakt worden en dat ze in de winkels liggen. ;)
Neem eerder aan gewoon een creatieve manier om developer accounts toegang te geven tot de services om te testen en mocht er zo developer kit in handen vallen van een consument en die wilt inloggen op ze eigen Nintendo account dan krijgt die de melding dat het nog niet gebruikt mag worden.

Natuurlijk zullen er ook wel bug fixes bijgesloten worden :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
Bomberman71 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Zo bijzonder is dat niet en er zullen updates volgen. Er zullen vast en zeker hinderlijke bugs zijn zoals we dat tegenwoordig met eigenlijk alles zien, of het nou een Console, smart tv, smartphone, of wat dan ook is.
Klopt, het ging mij niet om dat het bijzonder was, maar er waren een aantal mensen die zich afvroegen of we eerst een aantal uur naar installatie schermen moesten kijken, voordat we aan de slag kunnen met Zelda :) .

Maar nog zit er ruimte in die beschrijving. Kan ook een paar dagen later pas komen, al verwacht ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat de update verplicht is voordat je Zelda kan spelen ;) Ik hoop dat Nintendo het updateproces wat verbeterd heeft tov. de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:56:
Ik denk niet dat de update verplicht is voordat je Zelda kan spelen ;) Ik hoop dat Nintendo het updateproces wat verbeterd heeft tov. de Wii U.
Ik hoop het ook, dat was echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Er zijn ook aardig wat positieve verhalen over controls met de joycons te vinden dus zo slecht lijkt het me niet.

Ik heb een pre-order maar ga deze denk ik afzeggen. De spellen die ik wil zijn mario kart en constructor, en die komen beide pas in april uit (constructor komt eerder uit als download maar wil een fysieke versie). Wellicht wordt de switch hier dan ook nog 299 euro ipv 329. Misschien anders toch maar zelda proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Falch schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:22:
Ik meen me te herinneren dat het Dock ook los te koop zal zijn, zodat je de Switch zonder gedoe op een tweede tv of beamer kunt aansluiten. Iemand enig idee hoeveel een los Dock gaat kosten?
Volgens mij iets van €90 ofzo, schandalig duur iig voor een veredelde charger / HDMI doorluspoort. Wat dom is anders kopen mensen er meerdere van (1 boven, 1 beneden, 1 voor op de zaak...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexR schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Volgens mij iets van €90 ofzo, schandalig duur iig voor een veredelde charger / HDMI doorluspoort. Wat dom is anders kopen mensen er meerdere van (1 boven, 1 beneden, 1 voor op de zaak...).
Denk dat het meevalt, de meesten zullen echt genoeg aan 1 hebben. Mensen die ook nog eens op de slaapkamer spelen is niet een hele grote groep en die 'op de zaak' spelen is denk ik percentage gewijs verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
USB-PD chargers zijn anders nog verdomde prijzig. Google, bijvoorbeeld, vraagt $35 voor zijn 18W exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je kan natuurlijk ook een 2e HDMI kabel en USB c lader bij de 2e tv leggen/wegwerken. Dan hoef je alleen maar 2 stekkertjes los te halen om de dock te verplaatsen. Je kan dan in de woonkamer ook de kabels netjes weggewerkt laten.

Wellicht komt er ook nog een losse split kabel met USB lader en HDMI. Geen idee of er dan nog iets van een chip nodig is, maar mogelijk goedkope simpele third party travel gecombineerde laad HDMI kabels zou wel chill zijn voor op vakantie ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door Prulleman op 27-01-2017 20:59 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt natuurlijk af van wat voor elektronica er in de dock zit. Bv. iig een HDMI uitgang en een USB hub. Verder is de poort op de Switch een USB 3 poort (vandaar dat de poorten op de dock dus ook USB 3 zijn). Dus theoretisch zou het moeten werken met een USB-C naar HDMI kabel. (Het scherm zal dan wel automatisch uitgaan)

Zo zou je bv zoiets kunnen gebruiken: (als de Switch het ondersteund)
https://www.allekabels.nl...-c-multiport-adapter.html

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1422436-0/usb-c-multiport-adapter-uitgang-4-usb-c-female.jpg

Feitelijk heeft die alle poorten die de Switch dock ook heeft :p

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja precies, zoiets is natuurlijk ideaal om mee te nemen. Ik ben benieuwd of standaard zaken gaat werken, of dat we moeten wachten op officieel of reverse engineered spul

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
USB-C is een standaard voor de connector, niet voor signaal. Ik hoop ten zeerste dat die cheapo dongles werken (dan koop ik 1 met hdmi, charge passthrough en ethernet en dan ruim ik de dock op :+) , maar ik heb geen illusies, Nintendo blijft immers Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:24:
USB-C is een standaard voor de connector, niet voor signaal. Ik hoop ten zeerste dat die cheapo dongles werken (dan koop ik 1 met hdmi, charge passthrough en ethernet en dan ruim ik de dock op :+) , maar ik heb geen illusies, Nintendo blijft immers Nintendo.
Die dongle is alles behalve cheap. Die ik link is 60 euro :p Maar de kans is idd klein dat het gaat werken met de Switch :p

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik heb zo'n dongle bij mijn macbook, za het op launchday proberen en het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans is wel dat die van jou een Thunderbolt 3 adapter is. Ik denk niet dat de Switch een Thunderbolt 3 poort heeft ;)

Maar alsnog, als je het wil controleren, dan graag :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Is usb-c (nieuwe macbook), beetje vertrouwen hè?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderbolt 3 gebruikt ook USB-C als connector ;)
https://thunderbolttechno...rbolt-3-usb-c-does-it-all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Oh ffff, dan is de kans op succes klein, maar goed, ik zal het even proberen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Het leuke aan USB-C is dat er verschillende signalen tegelijk overheen kunnen. Zo gaat er gewoon USB3.1 overheen (voor eventuele usb-poorten in de dongle) en displayport (voor videosignaal, eventueel zal de dongle dat signaal vertalen naar HDMI).

Ik zie 3 potentiele scenario's:
1. De Switch gebruikt voor de connectie tussen dock en switch een eigen signaal. Standaard dongles enzo gaan dan niet werken en het zal lang duren voordat de chinezen dat hebben reverse-engineered.
2. De Switch gebruikt standaard signalen zoals USB3.1 en displayport, standaard dongles gaan dan zonder problemen werken.
3. De Switch gebruikt standaard signalen, maar er zit een speciaal chipje op de usb-bus van de dock (usb gaat in paren van 2, er zitten 3 op de dock....) die de switch laat weten dat het een officieel dock is en zonder dat zal de Switch geen displayport-signaal activeren (en dus niet in docked mode 'switchen'). Dit blokkeert dus alle standaard usb-c dongles, maar denk dat onze Chinese vrienden snel genoeg met een nep-dock komen.

Ik denk 3. 75% kans :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:49:
10+2 + 15 cm minimaal nodig om het ding er ook boven te houden en in te steken. Dus zeg maar gerust 27 tot 30cm heb je nodig.
Om hier even op terug te komen: dit YouTube filmpje lijkt te suggereren dat het mogelijk is om de setup horizontaal te leggen, maar ik blijf mijn twijfels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
JackAvery schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 02:56:
[...]

Om hier even op terug te komen: dit YouTube filmpje lijkt te suggereren dat het mogelijk is om de setup horizontaal te leggen, maar ik blijf mijn twijfels hebben.
Ik geloof niet dat er druk op de connector komt als je em plat legt, daarvoor zal de switch strak genoeg in de dock passen. Het ziet er alleen niet uit dat het de bedoeling is, dan zouden ze wel rubber voetjes hebben toegevoegd

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:55
Prulleman schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:17:
[...]

Ik geloof niet dat er druk op de connector komt als je em plat legt, daarvoor zal de switch strak genoeg in de dock passen. Het ziet er alleen niet uit dat het de bedoeling is, dan zouden ze wel rubber voetjes hebben toegevoegd
Als het niet plat had mogen liggen, dan had de gleuf in de dock waar de kabels uit komen ook niet de mogelijkheid gehad om de kabels via de zijkant te laten gaan, en niet alleen via de achterkant. De Wii is destijds ook steeds staand gepromoot, echter was deze prima plat neer te leggen (ook hier waren geen rubber voetjes aanwezig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Emmavdv schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Als het niet plat had mogen liggen, dan had de gleuf in de disco waar de kabels uit komen ook niet de mogelijkheid gehad om de kabels via de zijkant te laten gaan, en niet alleen via de achterkant. De Wii is destijds ook steeds staand gepromoot, echter was deze prima plat neer te leggen (ook hier waren geen rubber voetjes aanwezig).
Ik dacht eerst hetzelfde, maar deze opening kan ook gewoon gelegd zijn zodat mensen keuze hebben langs welke kant van de dock ze hun kabels willen laten gaan, afhankelijk van hun setup.

Verder denk ik wel dat Prullemans opmerking correct gaat zijn, maar dat het een gevalletje "op eigen risico" is. Aan de binnenkant van de dock is een male USB-C connector waarmee de Switch verbindt (dit ziet er zo uit) - en het lijkt erop dat er enkele mm speling gaat zijn tussen de onderkant van de dock en de achterkant van de Switch - maar die wordt waarschijnlijk ondersteunt door de 'guider' van de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Emmavdv schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Als het niet plat had mogen liggen, dan had de gleuf in de dock waar de kabels uit komen ook niet de mogelijkheid gehad om de kabels via de zijkant te laten gaan, en niet alleen via de achterkant. De Wii is destijds ook steeds staand gepromoot, echter was deze prima plat neer te leggen (ook hier waren geen rubber voetjes aanwezig).
Met de kabels aan de zijkant kan je em met de achterkant strak ergens (muur bv) tegenaan zetten. Voor de Wii is wel documentatie over de stand opties. We zullen bij de switch moeten afwachten wat nintendone er zelf van zegt, maar met de huidige informatie blijf ik bij mijn standpunt. :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexR
Extra details over de Switch: https://www.vg247.com/201...ent-other-specs-outlined/

- Wired LAN beschikbaar via "commercially available wired LAN adapter"
- Batterij kan worden vervangen (door Nintendo)
Battery life can last for more than six hours, but will vary depending on the software and usage conditions.
For example, The Legend of Zelda: Breath of the Wild can be played for roughly three hours on a single charge.
- CPU/GPU: NVIDIA customised Tegra processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich niet nieuw en dat is hier allemaal al voorbij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, gewoon een kopie van wat we gister al op de Nintendo site zagen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1338549
De switch lijkt net zoals de ds de functie te krijgen, als 1 iemand mario kart heeft, de rest mee kan spelen zonder de game in bezit te hebben. Dat was verdomd handig op de ds destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 02:56:
[...]

Je kunt je draadloze huistelefoon plus docking station ook op z'n zijkant neerleggen zonder dat 'ie kapot zal gaan maar daar is 'ie duidelijk niet voor gemaakt. Ook het opnemen en de telefoon terugplaatsen in het docking station wordt wat lastig op die manier.. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Zo, mijn volledige reservering:
Switch rood/blauw
Pro controller
Screenprotector
Bigben official Zelda hoes voor de switch
Zelda CE

Laat het nu maar 3 maart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Oké dat met die LAN aansluiting enzo had ik ff gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:08:
Oké dat met die LAN aansluiting enzo had ik ff gemist.
Dat was véél eerder al bekent gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 14:11
L.A Noire schijnt ook voor de Switch te komen. Ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:28:
[...]

Die dongle is alles behalve cheap. Die ik link is 60 euro :p Maar de kans is idd klein dat het gaat werken met de Switch :p
bij gearbest zijn ze een stuk goedkoper en werken prima op de pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Is er iets genoemd over backward compatibiliteit? Nou heeft mijn zoontje zo een 8 bekende games via de EShop gekocht voor de wiiu.

Ik kan mij goed voorstellen dat zombiu port niet mogelijk is ivm de integratie van de wiiu gamepad maar Mario kart 8, super smash brothers of Mario maker, Minecraft werkt ook zonder tv. _/-\o_

Of mogen we straks voor de deluxe Mario kart 8 de volle prijs betalen?..... Duimen dat we de games tegen een gereduceerd tarief kunnen aanschaffen. Anders wachten we met de switch. :(

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik zie dat mensen ook screen protectors bestellen. Ik neem toch aan dat het scherm een glazen toplaag heeft die uitgerust is met krasbestendige techniek zoals bijv Gorilla Glass? En niet van de plastic schermen zoals kn de Wii U gamepad?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:19:
Is er iets genoemd over backward compatibiliteit? Nou heeft mijn zoontje zo een 8 bekende games via de EShop gekocht voor de wiiu.

Ik kan mij goed voorstellen dat zombiu port niet mogelijk is ivm de integratie van de wiiu gamepad maar Mario kart 8, super smash brothers of Mario maker, Minecraft werkt ook zonder tv. _/-\o_

Of mogen we straks voor de deluxe Mario kart 8 de volle prijs betalen?..... Duimen dat we de games tegen een gereduceerd tarief kunnen aanschaffen. Anders wachten we met de switch. :(
Wii U en 3DS games werken niet op de Nintendo Switch. MarioKart 8 Deluxe, Minecraft zal je idd gewoon weer opnieuw moeten aanschaffen. Super Smash Bros en MarioMaker zijn nog niet aangekondigd. (anders zelfde verhaal). Simpele reden: je kan geen Wii U disc of 3DS kaart in de Switch doen, dus zal het oneerlijk zijn als mensen die een download gekocht hebben wel korting kunnen krijgen en de mensen die een fysiek spel gekocht hebben niet. Verder is MarioKart 8 Deluxe een nieuw spel, met nieuwe uitbreidingen, dus meer dan alleen een port.

Enige wat mogelijk is dat de Virtual Console spellen die je op de Nintendo Wii U / 3DS hebt overgezet kunnen worden tegen een meerprijs (Wii -> Wii U was een meerprijs van 1,5 euro per game) maar ook daar is nog niks over bekent.
Phusebox schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:26:
Ik zie dat mensen ook screen protectors bestellen. Ik neem toch aan dat het scherm een glazen toplaag heeft die uitgerust is met krasbestendige techniek zoals bijv Gorilla Glass? En niet van de plastic schermen zoals kn de Wii U gamepad?
Er zijn genoeg mensen die screen protectors voor iPhones kopen, dus daar kan je weinig uit opmaken ;)
En wat info over de kwaliteit van het schermmateriaal: in de New York heeft iemand de Switch van 1,2m laten vallen en het scherm overleefde dat. (https://www.reddit.com/r/...ind_of_glass_the/dchfrtz/) iets wat mijn iPhone 6 dus niet deed :(

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Mja dat zegt mij dat de waarschijnlijkheid groter is dat het plastic is en daarom niet gebroken. Maar goed ik heb liever glas. Heb nog nooit een smartphone scherm of ander scherm kapot gehad dus tja.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Zegt niet zoveel, is ook erg afhankelijk van hoe hij terecht komt. Zelf heb ik mijn Nexus 10 een keer van 2 meter laten kletteren, nu is een heel klein stukje van de lak van de linker grille af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een foto gemaakt van de binnenkant van de "gleuf" van de Switch Dock. Kan je goed zien hoe de console in de dock past:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gaFlivKdjR2XhnJJWmLspjnK/thumb.jpg
klikbaar.

En er komt toch een Switch event naar Nederland. Op 18 feb. in Amsterdam.
Je kan je hier inschrijven (Nintendo account is verplicht)
https://www.nintendo.nl/N...re-wedstrijd-1177390.html

Als je het zo ziet zit de Switch echt stevig in zijn dock, dus ik vermoed dat je Switch incl dock ook horizontaal kan gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 01:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:00:
[...]
Verder is MarioKart 8 Deluxe een nieuw spel, met nieuwe uitbreidingen, dus meer dan alleen poort
Sorry hoor maar het spel heeft alleen vier nieuwe poppetjes en een arena mode meer niet. En daar durven ze gewoon 60 euro voor te vragen. Het is gewoon een poort waar de DLC's in zitten, met een klein beetje nieuw spul. Zou me niks verbazen als het nieuwe spul eigenlijk al voor de WiiU versie was ontwikkeld als DLC drie, maar toen is besloten alles naar de Switch versie over te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Bisamrat schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:12:
[...]

Sorry hoor maar het spel heeft alleen vier nieuwe poppetjes en een arena mode meer niet. En daar durven ze gewoon 60 euro voor te vragen. Het is gewoon een poort waar de DLC's in zitten, met een klein beetje nieuw spul. Zou me niks verbazen als het nieuwe spul eigenlijk al voor de WiiU versie was ontwikkeld als DLC drie, maar toen is besloten alles naar de Switch versie over te brengen.
Dan speel je em toch gewoon op de Wii u.... Of je verkoopt de u versie en gebruikt dat geld voor een deel van de switch versie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:47

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Prulleman schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Dan speel je em toch gewoon op de Wii u.... Of je verkoopt de u versie en gebruikt dat geld voor een deel van de switch versie
Dat is wat lastig met de digitale versies.... Aangezien ik alles voor zoonlief in de EShop koop omdat je dan lekker snel van games kan wisselen (hekel aan fysieke media) kan je er dus niks mee op de Switch zo te horen.

Gemiste kans naar mijn mening :|

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Sorry hoor maar het spel heeft alleen vier nieuwe poppetjes en een arena mode meer niet. En daar durven ze gewoon 60 euro voor te vragen. Het is gewoon een poort waar de DLC's in zitten, met een klein beetje nieuw spul.
MK8 voor de Wii U is zelf nauwelijks in prijs verlaagd, dus ik zie niet in waarom 60 EUR een belachelijke prijs is. Sterker nog, als je de laagste Wii U prijs neemt en je alle DLC erbij optelt... waar kom je dan op uit? ;)

Daarnaast, de volle mep vragen voor een remaster/rerelease zag je ook bij andere platformen.
DukeN schreef op zondag 29 januari 2017 @ 09:16:
[...]

Dat is wat lastig met de digitale versies.... Aangezien ik alles voor zoonlief in de EShop koop omdat je dan lekker snel van games kan wisselen (hekel aan fysieke media) kan je er dus niks mee op de Switch zo te horen.

Gemiste kans naar mijn mening :|
Het enige wat Nintendo misschien zou kunnen doen is op basis van je account eventuele korting bieden als je de Switch eShop betreedt.

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 29-01-2017 10:03 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

+ betere graphics (1080p60 op TV) + de mogelijkheid twee items te gebruiken + nieuwe ingame items.

Er is meer veranderd dan een gemiddelde FIFA game. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat ze er niet nog twee cups aan toegevoegd hadden. Misschien krijgt de Switch versie nog DLC?

En wat betreft de prijs; dit is heel gebruikelijk voor remasters van games. Kijk bv naar The Elder Scrolls Skyrim: Special Edition (https://www.gamemania.nl/...-special-edition-remaster) die ook gewoon 60 euro kost. En die is niets meer dan een grafische upgrade. Mario Kart 8 Deluxe voegt dan ook wat toe.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:13:
[...]

+ betere graphics (1080p60 op TV) + de mogelijkheid twee items te gebruiken + nieuwe ingame items.

Er is meer veranderd dan een gemiddelde FIFA game. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat ze er niet nog twee cups aan toegevoegd hadden. Misschien krijgt de Switch versie nog DLC?

En wat betreft de prijs; dit is heel gebruikelijk voor remasters van games. Kijk bv naar The Elder Scrolls Skyrim: Special Edition (https://www.gamemania.nl/...-special-edition-remaster) die ook gewoon 60 euro kost. En die is niets meer dan een grafische upgrade. Mario Kart 8 Deluxe voegt dan ook wat toe.
Opzich goede punten, als je er zo naar kijkt dan is het wel beter te verantwoorden.

Maar remasters en dergelijke spreken doorgaans niet het publiek aan die het origineel al hebben. De opgepoetste graphics en ingebouwde DLC zijn meer een compensatie voor het feit dat je een oud spel koopt. Dat Mario Kart 8 Deluxe die 60 euro waard is stel ik niet in twijfel, maar dat het 60 euro waard is voor mensen die hem al hebben voor de Wii U wel (al is dat natuurlijk voor iedereen persoonlijk).

Normaal gesproken maakt dat niet veel uit, want "dan koop je hem toch niet", maar we zijn fans die dat spel gewoon willen voor de Switch :p Dus dat maakt het zuur, dat we als loyale fans toch wel een beetje genaaid worden. Ik denk dat Nintendo dit prima kan oplossen door iedereen die het spel en/of DLC al heeft (DLC want je kan fysieke versies moeilijk tracken) op zn account gewoon 15 euro (25%) korting te geven. Onder de streep maakt dat weinig uit, want doorgaans zijn digitale versies toch flink duurder dan in de winkel. Maar het is voor mensen die hem wel digitaal kopen erg leuk en zelfs voor de rest geeft het een gevoel van "we zijn jullie niet vergeten". En wie weet, misschien gaan meer mensen wel digitaal kopen :)

De vergelijking met FIFA klopt voor 95%, want elke nieuwe FIFA heeft iets wat voor de fans enorm belangrijk is: Up to date voetbalteams. Ze kunnen helemaal niks toevoegen of oppoetsen en nog steeds verkoopt het prima voor alleen die teams (dat zijn feitelijk al hun lastgen releases).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het een nieuwe game noemen is sterk overdreven. Het is gewoon een remake van de puurste soort met wat extra content. Dat de resolutie wat hoger is maakt het geen nieuwe game.
Zal geweldig zijn voor de nieuwkomers die de WiiU versie niet kennen maar voor de rest is het een hoop geld want na een weekje heb je het wel weer gezien.

Het nadeel van digitale is dat je er mee blijft zitten en werkelijk waar 0 waarde heeft als je er vanaf moet.
Het is wel gemakkelijk vwb het meenemen maar zo heeft ieder voordeel een nadeel.
Het overzetten van accounts deed Reggie erg ontwijkend over, en naast het zeggen dat men bezig is met 1 alles omvattend systeem en dat het de aandacht heeft is er eigenlijk niks te melden.

Kortom, zoals reeds vermeld, pak de pinpas alvast maar als je MK8 wilt spelen op de Switch.

Het vergelijk met de competitie is niet helemaal waar overigens.
Ja, soms betaal je idd de volle prijs voor remakes op het nieuwe systeem maar ik heb ook een aantal games die ik gekocht heb op de PS3 die ik gratis kon downloaden voor op de PS4 en dat koste me niks extra.
Xbox heeft dat systeem ook voor een hoop games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:23:
Het een nieuwe game noemen is sterk overdreven. Het is gewoon een remake van de puurste soort met wat extra content. Dat de resolutie wat hoger is maakt het geen nieuwe game.
Zal geweldig zijn voor de nieuwkomers die de WiiU versie niet kennen maar voor de rest is het een hoop geld want na een weekje heb je het wel weer gezien.

Het nadeel van digitale is dat je er mee blijft zitten en werkelijk waar 0 waarde heeft als je er vanaf moet.
Het is wel gemakkelijk vwb het meenemen maar zo heeft ieder voordeel een nadeel.
Het overzetten van accounts deed Reggie erg ontwijkend over, en naast het zeggen dat men bezig is met 1 alles omvattend systeem en dat het de aandacht heeft is er eigenlijk niks te melden.

Kortom, zoals reeds vermeld, pak de pinpas alvast maar als je MK8 wilt spelen op de Switch.

Het vergelijk met de competitie is niet helemaal waar overigens.
Ja, soms betaal je idd de volle prijs voor remakes op het nieuwe systeem maar ik heb ook een aantal games die ik gekocht heb op de PS3 die ik gratis kon downloaden voor op de PS4 en dat koste me niks extra.
Xbox heeft dat systeem ook voor een hoop games.
Je hoeft inderdaad niet te verwachten dat Nintendo met een systeem komt om digitale games over te zetten naar een ander account. Dat gaat nooit gebeuren. Maar ik geef ze nu wel het voordeel van de twijfel dat ze met de tijd mee gaan en je eenvoudiger op een andere console jouw games kan spelen zonder permanent je account over te zetten met een system transfer.

En ik ben nog steeds anti-digitaal, ik zou het zelf niet zo snel doen. Ik vind een fysieke versie overduidelijk meer waarde hebben dan een digitale versie, en dat voor meestal een lagere prijs. Maar vooral op een handheld console heeft digitaal zeker voordelen die zelfs ik niet kan negeren. Tot op het punt dat ik voor een handheld console kan zeggen dat voor mij de voor- en nadelen van beide opties tegen elkaar opwegen. Als ze nu nog wat doen aan de prijs dan kan ik er over denken om ook meer digitaal te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stukje ervaring van iemand:
Another interesting tidbit is that my wife commented on how much she actually really dug the Switch, and even hinted at possibly wanting her own. Now what's interesting about this is that she doesn't consider herself a gamer. She plays fighting games with me, but that's about it for the most part. She told me that the joycons felt like they were "my size". (My being her of course). She's small and has small hands, and she also boxes, so playing ARMS was an amazing experience for her. She actually beat me.... bad. LOL. I was really surprised by how much she really dug it. She even loved using the joycon in horizontal mode when playing Snipperclips. And she had fun with them in handheld mode playing Bomberman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackMage schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Je hoeft inderdaad niet te verwachten dat Nintendo met een systeem komt om digitale games over te zetten naar een ander account. Dat gaat nooit gebeuren. Maar ik geef ze nu wel het voordeel van de twijfel dat ze met de tijd mee gaan en je eenvoudiger op een andere console jouw games kan spelen zonder permanent je account over te zetten met een system transfer.

En ik ben nog steeds anti-digitaal, ik zou het zelf niet zo snel doen. Ik vind een fysieke versie overduidelijk meer waarde hebben dan een digitale versie, en dat voor meestal een lagere prijs. Maar vooral op een handheld console heeft digitaal zeker voordelen die zelfs ik niet kan negeren. Tot op het punt dat ik voor een handheld console kan zeggen dat voor mij de voor- en nadelen van beide opties tegen elkaar opwegen. Als ze nu nog wat doen aan de prijs dan kan ik er over denken om ook meer digitaal te kopen.
Nintendo kan heel makkelijk accounts koppelen van een oud systeem aan het nieuwe systeem en dan zeggen van, ok je hebt de oude versie gekocht, voor de nieuwe versie betaal je dan bijv. 50% ofzo.
Ze kunnen het zo maken dat men de oude game moet verwijderen via het netwerk met controle en dat dan de nieuwe vrijkomt voor de meerprijs.

Als je zoiets niet kunt dan kan je beter stoppen anno 2017 met multiplayer online ambities.
Bij playstation network kan ik tot in het vorige decennium terug gaan en zien wat ik allemaal gekocht en gedownload heb van thema's, games, demos en de rest. Xbox live is net zo. En dit geld niet voor alle games ( die je dan kan overzetten) maar het is wel meer dan 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:26:
Oh, and I'm 99.9% sure the screen has glass over it. It did not feel like plastic to me. Felt like some kind of gorilla glass.
Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:43:
Nintendo kan heel makkelijk accounts koppelen van een oud systeem aan het nieuwe systeem
Dat kan al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ben nog steeds anti-digitaal, ik zou het zelf niet zo snel doen. Ik vind een fysieke versie overduidelijk meer waarde hebben dan een digitale versie, en dat voor meestal een lagere prijs.
[/quote]

Ik ga zelfs nog een radicale stap verder: Digitaal is betalen voor lucht met 0,0% restwaarde en daardoor voor mij compleet waardeloos.

Als voorbeelden draag ik de fysieke versies van Fire Embem en Xenoblade voor de Wii aan; beide games kocht ik op release day voor 50 euro per stuk en alle twee de games zijn nu 2e hands tussen de 80 en de 100 euro waard.

Nintendo 1st (en 2nd) party titels houden hun waarde vast als geen andere games en wie hier niet slim op inspeeld is een dief van zijn/haar eigen zak.

Digitale games kopen is je huur betalen en er vervolgens mogen wonen. Fysieke games kopen is een huis kopen dat vervolgrns in waarde kan stijgen of dalen maar geeft je wel de zekerheid dat je financieel gezien iets opbouwd waardoor je ter allertijden restwaarde in je bezit hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ook alleen als het zou verkopen.
Ik heb liever de fysieke versie van spellen dan digitaal, begrijp me niet verkeerd.
Maar waarde heeft het alleen wanneer je het verkoopt.
Tuurlijk, als je er niet meer aan kunt komen en je Switch gaat stuk, dan heb je niets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:53:
Ik heb liever de fysieke versie van spellen dan digitaal, begrijp me niet verkeerd.
Best een vet gezicht als ik voor m'n game kast sta en bekijk wat er allemaal op de planken staat. Persoonlijk heeft ook dat waarde voor mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Het is toch logisch dat je mario kart voor de switch niet gratis krijgt omdat je hem op de wii u al hebt? Je kunt de wii u versie toch ook blijven spelen dus wat is dan het probleem? Als je het niet de moeite vind koop je het spel toch niet en speel je wat anders. Bij hyrule warriors legends of mario maker is toch hetzelfde geval? Ik ben iig blij met de remake want nooit een wii u gehad. Ik denk dat heel veel potentiële switch kopers geen wii u hebben gehad. Dan kun je (bijna) meteen met één van de leukste nintendo spellen aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:47:
En ik ben nog steeds anti-digitaal, ik zou het zelf niet zo snel doen. Ik vind een fysieke versie overduidelijk meer waarde hebben dan een digitale versie, en dat voor meestal een lagere prijs.
[/quote]

Ik ga zelfs nog een radicale stap verder: Digitaal is betalen voor lucht met 0,0% restwaarde en daardoor voor mij compleet waardeloos.

Als voorbeelden draag ik de fysieke versies van Fire Embem en Xenoblade voor de Wii aan; beide games kocht ik op release day voor 50 euro per stuk en alle twee de games zijn nu 2e hands tussen de 80 en de 100 euro waard.

Nintendo 1st (en 2nd) party titels houden hun waarde vast als geen andere games en wie hier niet slim op inspeeld is een dief van zijn/haar eigen zak.

Digitale games kopen is je huur betalen en er vervolgens mogen wonen. Fysieke games kopen is een huis kopen dat vervolgrns in waarde kan stijgen of dalen maar geeft je wel de zekerheid dat je financieel gezien iets opbouwd waardoor je ter allertijden restwaarde in je bezit hebt
Helemaal waar, absoluut ...
En toch houd ik van digitaal als het een extra voordeel brengt.
Zoals bij PS plus krijg ik regelmatig aanbiedingen van AAA games die ik dan koop voor 30 euro of minder, terwijl de fysieke dan nog gewoon tenminste 40 euro kosten of meer.
Ik heb alles op mijn hardeschijf en wissel helemaal niks. Vaak hebben die digitale versies ook nog een dlx versie in de vorm van extra DLC.
Mijn ervaring is dat Nintendo in de Eshop vrijwel altijd zelfs duurder is als in de winkel !
De enige kortingen die ik gezien heb waren voor games die mij totaal niet boeiden en dat waren ook geen toppers.

Ik heb nog nooit mijn games verkocht, ook consoles niet, dus ik zie de afschrijving niet.
Enne doorgaans zijn 2e hands fysieke games weinig meer waar, ook Nintendo titels koop je al voor 2 tientjes max op de WiiU, mischien een enkele titel daargelaten.
Natuurlijk meer waarde als een digitale game maar als je het toch houd maakt dat weinig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:58:
[...]

Helemaal waar, absoluut ...
En toch houd ik van digitaal als het een extra voordeel brengt.
Zoals bij PS plus krijg ik regelmatig aanbiedingen van AAA games die ik dan koop voor 30 euro of minder, terwijl de fysieke dan nog gewoon tenminste 40 euro kosten of meer.
Ik heb alles op mijn hardeschijf en wissel helemaal niks. Vaak hebben die digitale versies ook nog een dlx versie in de vorm van extra DLC
Sony geeft je tenminste nog wat terug voor het ontbreken van restwaarde (Zelfs gratis games bij PS plus) dus dat kan ik dan nog wel begrijpen.

Zelf doe ik het niet omdat ik zoveel fysieke games heb (2000+ verdeeld over 18 verschillende systemen) dat ik altijd wel iets te spelen heb.

Hoe Nintendo het gaat doen vind iik gewoon niet kunnen: Elke maand een gratis retrogame uit de oude doos die een maand later niet meer speelbaar voor je zal zijn als je er geen pegels voor neerlegt.

Door wat klantvriendelijker en minder gierig te zijn denk ik dat Nintendo op langere termijn veel meer winst zou kunnen maken op hun download games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:58:
[...]
Enne doorgaans zijn 2e hands fysieke games weinig meer waar, ook Nintendo titels koop je al voor 2 tientjes max op de WiiU, mischien een enkele titel daargelaten.
Natuurlijk meer waarde als een digitale game maar als je het toch houd maakt dat weinig uit.
Tweedehands fysieke Xbox en Playstation games zijn weinig waard idd (een enkele uitzondering daargelaten), maar helaas behouden de goede Nintendo titels stuk voor stuk hun waarde. Heeft ermee te maken dat ze niet en masse geproduceerd worden en er vaak zelfs al schaarste ontstaat in de maand dat het spel is uitgekomen.

Ik kan je zo een reeks spellen opnoemen die je tweedehands niet voor twee tientjes vindt. ;)

*Kuch*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CKSRT9fmkoNJiakN7onpCCRp/medium.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 29-01-2017 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/11t2zuq.jpg

@Flozem: Hebt 'ie gewoon Thunderforce IV en Mega Turrican (opgeteld zo'n 350 euro waard) op wat voor mij m'n main retro console is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Als je kijkt naar een winkel zoals GameMania, daar koop je voor 3 euro een gebruikte AAA Xbox360 of PS3 game en de 3e krijg je nog gratis ook (bij wijze van spreken). Maar kijk voor de lol eens wat ze nog durven vragen voor AAA games op een oude Nintendo console.

Nintendo games zijn goed waardevast. Natuurlijk kan je niet de restwaarde zomaar bij je bankrekening optellen, maar het is absoluut een voordeel tov digitale games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk voor de gein eens op MP ipv bij winkels ... Koop je gewoon Nintendo games voor een prikkie.
Ik heb 75%van mijn WiiU games zo gekocht en alleen maar AAA titles en voor niets meer dan 25 euro betaald, de meeste zelfs max 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:46:
Kijk voor de gein eens op MP ipv bij winkels ... Koop je gewoon Nintendo games voor een prikkie.
Ik heb 75%van mijn WiiU games zo gekocht en alleen maar AAA titles en voor niets meer dan 25 euro betaald, de meeste zelfs max 20.
Kijk over een jaar of 3, 4 nog eens op markplaats en dan met name naar de prijzen van: New Super Luigi U, Project Zero MoBW en Xenoblade X.

Om nu naar de verkoopprijs van 2e hands Wii U titels te kijken is nog veel te vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Zelfs als je nog "maar" 15 euro er voor zou krijgen, dan is dat nog steeds 25% van de oorspronkelijke adviesprijs. En dat zie ik als een worst case scenario, want vaak betaal je al minder voor je games en krijg je er ook wel iets meer voor dan 15. In een wat positiever scenario krijg je er zo nog 40-50% voor terug.

Maar bij vrijwel alle consolegames gaat dat zo. Misschien met iets lagere getallen omdat de meesten binnen een half jaar al flink in prijs zakken (~30 euro) omdat ze dan actief DLC gaan pushen en nieuwe zieltjes zoeken voor het hoofdspel. Dan kan je natuurlijk niet meer 25 euro krijgen voor je gebruikte.

Waar Nintendo games verschillen is de lange termijn. Die games die je nu voor max 25 euro hebt gekocht, koop je over 10 jaar voor de zelfde prijs, die zakken niet verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:35:
[afbeelding]

@Flozem: Hebt 'ie gewoon Thunderforce IV en Mega Turrican (opgeteld zo'n 350 euro waard) op wat voor mij m'n main retro console is :)
Niet overdrijven... 200 Euro en een beetje. Overigens heb ik voor Mega Turrican idd wel de prijs betaald; het is dan wel een topper. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Kijk over een jaar of 3, 4 nog eens op markplaats en dan met name naar de prijzen van: New Super Luigi U, Project Zero MoBW en Xenoblade X.

Om nu naar de verkoopprijs van 2e hands Wii U titels te kijken is nog veel te vroeg.
Het is heel simpel, de meeste gamers leven in de tegenwoordige tijd en niet in het verleden.
Ze kopen games als ze net uit zijn of daarna wanneer de meesten het wel gezien hebben en geld nodig hebben voor wat anders. En dat geld voor velen, immers er zijn maar weinig mensen die nu nog op zoek gaan naar originele NES games.
Het slaat dus nergens op om te zeggen wat een WiiU game over 3-4 jaar gaat kosten, dat boeit eigenlijk niemand.

Wat jij zegt is kijk eens voor een transporter T1 bus nu, 40 jaar na dato ipv 10 jaar na release toen je zo'n roestbak kocht voor een prikkie.
Tja hoe langer je wacht hoe minder aanbod dan kan de prijs stijgen, zeker als iets een cult status krijgt.

Op dit moment is er niks cult aan WiiU games, en zelfs niet aan Wii games, kortom die koop je voor een prikkie.
Het overgrote deel van de gamers zitten niet meer op GC, N64, etc games te wachten.

MAAR, het is waar, digitale content heeft eigenlijk een restwaarde van 0 terwijl je voor fysieke games altijd nog wel wat terug vangt, daar zijn we het over eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 29-01-2017 14:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Als je 60 euro teveel vindt als je mario kart al op de wiiu hebt, en je zou graag een korting willen. Dat lost zich toch zelf op als je de wiiu versie verkoopt?

Geen idee wat die waard is, maar laten we zeggen 25 euro, nou, heb je voor 35 euro mario kart deluxe. Niks mis mee.

Mensen die het gedownload hebben, die kunnen dat niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Turfschipper schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:32:
Als je 60 euro teveel vindt als je mario kart al op de wiiu hebt, en je zou graag een korting willen. Dat lost zich toch zelf op als je de wiiu versie verkoopt?

Geen idee wat die waard is, maar laten we zeggen 25 euro, nou, heb je voor 35 euro mario kart deluxe. Niks mis mee.

Mensen die het gedownload hebben, die kunnen dat niet helaas.
En dat is dus het geval, staat gewoon in zijn bericht. Eshop, en dus digitaal.

En dan worden er ook nog 2 thumbs up gegeven ... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 29-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:48

Turfschipper

Hup NAC

Zijn bericht? Geen idee over wie het gaat. Ik zeg het maar in het algemeen.

En over hoeveel mensen gaat dat nou? Die mario kart wiiu gedownload hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 01:07:
En er komt toch een Switch event naar Nederland. Op 18 feb. in Amsterdam.
Je kan je hier inschrijven (Nintendo account is verplicht)
https://www.nintendo.nl/N...re-wedstrijd-1177390.html
Even ingeschreven. Ben wel benieuwd of ik mag testen :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMage
Nog geen twee week na de 18e kan je met je eigen Switch spelen... zonder dat er lompe anti-diefstal dingen op zitten, je beperkt wordt in wat je wel en niet mag zien/doen en dat je uren moet reizen/wachten voor 20 minuten demo speeltijd 8)7

Maargoed je kan wel dingen spelen die nog wel wat langer op zich laten wachten zoals MK8D en Arms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Het is heel simpel, de meeste gamers leven in de tegenwoordige tijd en niet in het verleden.
Ze kopen games als ze net uit zijn of daarna wanneer de meesten het wel gezien hebben en geld nodig hebben voor wat anders. En dat geld voor velen, immers er zijn maar weinig mensen die nu nog op zoek gaan naar originele NES games.
Het slaat dus nergens op om te zeggen wat een WiiU game over 3-4 jaar gaat kosten, dat boeit eigenlijk niemand.
Leven de meeste gamers echt in het hier en nu? Ik lees dat mensen hyped zijn voor Skyrim en mogelijk L.A. Noir voor de Switch, Ook Sonic Mania is aardig wat hype voor en de nieuwe CoD wil menig geen niets van weten maar ze kwijlen wel dankzij CoD MW2 remastered..

De retro community is nog altijd groeiende, en velen interesseert het juist wel wat games in de toekomst waard zullen zijn (Zelf kocht ik laatst Shantae HGH voor de PS4 zonder een PS4 te hebben, puur omdat ik de PS4 pro dit jaar toch zal gaan halen en dat Shantae HGH tegen die tijd niet leverbaar is of erg duur) en natuurlijk is de retro game community veel kleiner dan de groep die alleen het nieuwste van het nieuwste willen spelen maar het word alsmaar populairder, kijk bv maar naar het succes van de NES Classic Mini.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
De oplage van de NES Mini was gewoon te klein. Het blijft moeilijk gokken wat de verkoopcijfers waren geweest als de oplage geen beperkende factor was.

Verder denk ik dat de Retro-community niet meer groeit. Het heeft even een explosie gehad omdat iedereen die opgegroeid is met die oude dingen ineens een besteedbaar inkomen had om die nostalgie weer te beleven. Maar ik denk dat de wat modernere consoles zoals de PS2, Xbox en GC nooit die zelfde explosie gaan krijgen van de volgende generatie, laat staan alles wat daarna is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:48:
[...]

Leven de meeste gamers echt in het hier en nu? Ik lees dat mensen hyped zijn voor Skyrim en mogelijk L.A. Noir voor de Switch, Ook Sonic Mania is aardig wat hype voor en de nieuwe CoD wil menig geen niets van weten maar ze kwijlen wel dankzij CoD MW2 remastered..

De retro community is nog altijd groeiende, en velen interesseert het juist wel wat games in de toekomst waard zullen zijn (Zelf kocht ik laatst Shantae HGH voor de PS4 zonder een PS4 te hebben, puur omdat ik de PS4 pro dit jaar toch zal gaan halen en dat Shantae HGH tegen die tijd niet leverbaar is of erg duur) en natuurlijk is de retro game community veel kleiner dan de groep die alleen het nieuwste van het nieuwste willen spelen maar het word alsmaar populairder, kijk bv maar naar het succes van de NES Classic Mini.
Zucht ....
Je moet verder kijken dan mensen hier, in weze game geeks en absoluut niet representatief voor de algehele groep gamers en zelfs niet voor de gehele Nintendo groep.
Zoals je kunt lezen zijn er ook veel ouders die dit kopen omdat het leuk voor de kids is en zij er zelf ook mee kunnen spelen.
99.9% houd zich niet bezig met 'beleggen' als het om games gaat en die dus sealed in de kast bewaard want het kan nog wat waard worden.
Games worden gekocht, verkocht en men heeft geen kasten vol games staan op volgorde met ambioos en allemaal zeldzame retail spullen.

Het feit dat oudere titels warm onthaald kunnen worden is omdat mensen blij zijn dat er games komen temidden van grote leegtes in een lineup en omdat ze die game wellicht nog niet kennen.
Je zult maar weinig mensen zien die geintereseerd zijn in het origineel dat al jaren oud is en ze alleen op een bepaald (oud) systeem kunnen spelen.
Dat is net zo als met MW2 remastered. Een game die velen herinnert aan de goede oude COD tijd.
Echter je ziet Niemand maar dan ook niemand op zoek gaan naar de oude COD Mw2 versie, die is niet opeens meer waard.

De NES mini was een hype, meer niet. Kwam op een perfect moment waarbij het een soort van oase was in de jarenlange Sahara van Nintendo.
Was cheap, oogt schattig, nostalgie, etc etc. Nu hoor je er niemand meer over en vrijwel niemand speelt er nog op. Staat bij sommigen voor de heb of om straks te dienen als behuizing voor een Raspberry Pi emulator.
Ik ken werkelijk waar niemand die dat ding heeft staan of ook maar over heeft gehad, ook niet op het werk waar consoles weleens de revue passeren.

De games die meer waard worden zijn vaak de games die normaliter niet eenvoudig te krijgen waren en dus destijds binnen kwamen via import. Ook de games met fouten erin en dus vaak een beperkte oplage willen nog weleens goud waard worden. Console sellers bulkt het van en worden zelden echt wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk off topic http://www.idigitaltimes....it-other-platforms-495909 maar omdat er een mogelijkheid is dat Ni no kuni 2 ook naar Switch komt omdat Bandai en Level-5 beiden op de Switch lijst staan en omdat ook Nintendo spelers dit wonderlijk spel graag zouden willen wou ik het toch onder de aandacht brengen :)

Minder leuk voor PS4.. één van mijn redens om ook voor Sony (PC inruilen) dit jaar of volgend jaar te gaan was Ni no kuni 2 en nu blijft eigenlijk alleen Horizon zero dawn en Gravity rush over... maar goed nieuws alvast voor PC en mogelijk Nintendo YouTube: Ni no Kuni II: Revenant Kingdom — GAMEPLAY Reveal + PC RELEASE! het ziet er prachtig uit en Anime fans zien vast en zekers wel welke Studio meewerkt aan de Ni no kuni serie ;)

Update en excuus.. de bovenste link was oud nieuws en deze http://nl.ign.com/ni-no-k...komt-dit-jaar-ook-naar-pc is van 2 dagen terug.

[ Voor 25% gewijzigd door Tri Force op 29-01-2017 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Arunia schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:53:
Tuurlijk, als je er niet meer aan kunt komen en je Switch gaat stuk, dan heb je niets meer.
Het heeft niet alleen maar waarde als je het verkoopt.

Stel dat Nintendo stopt met de support van een console of failliet gaat, daarbij hoort ook het offline halen van de servers (Store Server). Hoe ga je dan je digitaal gekochte games spelen? (Als je deze niet op je console hebt staan.) Juist, niet. Een Disc kan je er altijd in stoppen en spellen.
JehannesWeggen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:09:
Mogelijk off topic http://www.idigitaltimes....it-other-platforms-495909 maar omdat er een mogelijkheid is dat Ni no kuni 2 ook naar Switch komt omdat Bandai en Level-5 beiden op de Switch lijst staan en omdat ook Nintendo spelers dit wonderlijk spel graag zouden willen wou ik het toch onder de aandacht brengen :)

[...]
Level-5! Laat ze alsjeblieft iets maken zoals Fantasy Life (3DS), dat zou ik zeker kopen voor mijn Switch.

[ Voor 29% gewijzigd door Wahloh op 29-01-2017 17:11 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:45:
Nog geen twee week na de 18e kan je met je eigen Switch spelen... zonder dat er lompe anti-diefstal dingen op zitten, je beperkt wordt in wat je wel en niet mag zien/doen en dat je uren moet reizen/wachten voor 20 minuten demo speeltijd 8)7

Maargoed je kan wel dingen spelen die nog wel wat langer op zich laten wachten zoals MK8D en Arms.
Ook leuk om de sfeer te proeven en anderen te vragen wat zij van de Switch vinden. Maar ja het is buiten en dat is eng, natuurlijk. 8)7 En uren reizen? Tenzij je in Groningen / Maastricht woont valt dat wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:20:
En uren reizen? Tenzij je in Groningen / Maastricht woont valt dat wel mee.
3x raden waar hij woont. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Flozem schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Tweedehands fysieke Xbox en Playstation games zijn weinig waard idd (een enkele uitzondering daargelaten), maar helaas behouden de goede Nintendo titels stuk voor stuk hun waarde. Heeft ermee te maken dat ze niet en masse geproduceerd worden en er vaak zelfs al schaarste ontstaat in de maand dat het spel is uitgekomen.

Ik kan je zo een reeks spellen opnoemen die je tweedehands niet voor twee tientjes vindt. ;)

*Kuch*
[afbeelding]
Leuke collectie Flozem! *O*

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:03

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

JehannesWeggen schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:09:

Minder leuk voor PS4.. één van mijn redens om ook voor Sony (PC inruilen) dit jaar of volgend jaar te gaan was Ni no kuni 2 en nu blijft eigenlijk alleen Horizon zero dawn en Gravity rush over... maar goed nieuws alvast voor PC en mogelijk Nintendo YouTube: Ni no Kuni II: Revenant Kingdom — GAMEPLAY Reveal + PC RELEASE! het ziet er prachtig uit en Anime fans zien vast en zekers wel welke Studio meewerkt aan de Ni no kuni serie ;)

Update en excuus.. de bovenste link was oud nieuws en deze http://nl.ign.com/ni-no-k...komt-dit-jaar-ook-naar-pc is van 2 dagen terug.
Ik denk het sowieso de eerste tijd nog niet, gezien dit artikel: http://www.thezeroreview....i-ii-and-nintendo-switch/ . Mijn hoop is wel zeeer groot dat ze Ni No Kuni 1 porten, pas geleden hier weer mee begonnen op de PS3, maar weinig tijd voor traditionele console games. Een mobiele variant zou mij veel meer tijd geven (iets met papa zijn enzo ;) ).

[ Voor 0% gewijzigd door Thrace Grumble op 29-01-2017 17:27 . Reden: Woops, had ik gerust in 1 post kunnen zetten, deze en vorige post. Excuses! ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 18:24
mmm het lijkt er toch op dat er maar 1 cartridge nodig is voor 8 player multiplayer.

YouTube: New Nintendo Switch Details Released! Headsets Are A Thing? Download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ni no kuni 2 naar de switch komt, het zou eerst een timed-exclusive zijn voor de ps4, maar aangezien de game tegelijk naar de pc komt. Hadden ze hem ook wel voor de switch aangekondigd denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RayNbow schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:21:
[...]

3x raden waar hij woont. :+
Ik snap hem wel hoor, niet iedereen woont in de randstad en niet iedereen heeft een OV kaart. Tripje Amsterdam kan tegenwoordig een flink reisje zijn als je vast staat op de snelweg en van het parkeren in Amsterdam kan je een game kopen.

Mischien leuk voor hen die twijfelen maar de meesten hier hebben pre-order staan dus kopen het toch wel.

Idd een beetje mosterd na de maaltijd op 18feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Bomberman71 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:44:
[...]

Ik snap hem wel hoor, niet iedereen woont in de randstad en niet iedereen heeft een OV kaart. Tripje Amsterdam kan tegenwoordig een flink reisje zijn als je vast staat op de snelweg en van het parkeren in Amsterdam kan je een game kopen.

Mischien leuk voor hen die twijfelen maar de meesten hier hebben pre-order staan dus kopen het toch wel.

Idd een beetje mosterd na de maaltijd op 18feb.
Als ik in Amsterdam zou wonen dan veranderde mijn standpunt niet hoor. Je bent nog steeds uren (= meer dan twee uur) bezig met het geheel. Want je moet rekenen dat je moet inschrijven, wachten op je beurt, etc. En dat voor een paar demo's van games en met een medewerker die meekijkt over je schouders wat aan de switch zitten. Ze laten je niks zien wat we nog niet weten en je hebt zelf ook niet de vrijheid om daar achter te komen.

Als dit kon in oktober, sure! Zou me vereerd voelen. Maar op 18 feb, 13 dagen voor release.... dan hebben enkele sneaky medewerkers van groothandels al 1 thuis :+

En voor zij die twijfelen, die zijn toch al te laat met preorders dus tegen de tijd dat je ze kan kopen zullen genoeg mensen al een switch hebben en er talloze onafhankelijke reviews op basis van een echte retail unit zijn.

Maar als iemand er een leuk ochtendje/middagje van denkt te kunnen maken, go for it natuurlijk. Ik zal niemand vertellen wat hij/zij wel of niet leuk mag vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Naar de premiere via een wedstrijd: http://www.nintendo.nl/Ni...re-wedstrijd-1177390.html

Hmm, toch al genoemd :+

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 29-01-2017 18:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zwart/wit gezien ben ik het helemaal met je eens :) De spellen zijn over het algemeen te duur voor wat ze te bieden hebben.

Ik zag laatst Mario Kart 8 voor 58 euro in de winkel liggen voor de Wii U... Dat vond ik pas belachelijk. Maar toen relateerde ik de prijs gelijk aan het probleem van Nintendo destijds. Op de Wii U konden ze geen winst maken, dus het moest van de content komen.. Hierdoor is de prijs gelijk opgekrikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 60 euro voor een Nintendo kwaliteitsproduct eigenlijk prima. Ik heb meer moeite met een hele rits games van andere uitgevers die ook voor 60 euro in de schappen liggen en na een paar maandjes al in de budgetbakken liggen. Of games die slechts half compleet voor 60 euro in de schappen liggen waar je vervolgens nog 60 euro mag betalen voor DLC of zoiets belachelijks als een season pass.

Geef mij maar Nintendo games dan, die behouden hun waarde jaren en kan ik dus zonder zorgen gelijk kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2017 18:29 ]

Pagina: 1 ... 64 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic