Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Interessante opmerkingen van enkele Japanse developers over de Switch presentatie en de Switch zelf: http://nintendoeverything...entation-system-itself/2/

Wat me opviel is dat een aantal devs zelfs aangeeft dat de prijs nog LAAG is voor wat je krijgt en waartoe de Switch in staat is.

Bijvoorbeeld PlatinumGames:
PlatinumGames has already come out saying we’re developing games for the Nintendo Switch, so we understand what the hardware is capable of. Which is why the price was surprising. This thing is seriously cheap. I think it’s the result of a tremendous amount of work, and it’s an indication of their strong desire to see their hardware reach a lot of markets.

[ Voor 38% gewijzigd door Thrace Grumble op 29-01-2017 19:55 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Thrace Grumble schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:46:
Interessante opmerkingen van enkele Japanse developers over de Switch presentatie en de Switch zelf: http://nintendoeverything...entation-system-itself/2/

Wat me opviel is dat een aantal devs zelfs aangeeft dat de prijs nog LAAG is voor wat je krijgt en waartoe de Switch in staat is.

Bijvoorbeeld PlatinumGames:

[...]
In de comments staat dat de prijs in Europa en VS een stuk hoger ligt in Japan. In Japan is het omgerekend ongeveer €235 (aldus die persoon in de comments), dat is ook wel een flink verschil met hier. Dan snap ik dat ze daar vrij positief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op zich niet heel gek dat de switch fors goedkoper is in Japan. Het is veruit de belangrijkste markt voor Japan, alle support van ontwikkelaars komt er z'n beetje vandaan en veel franchises van Nintendo zijn daar populair. Ook voor ons goed dat er in Japan een stabiele basis komt zoals met de 3ds, want dan zullen die games ook naar het westen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44
Ben nog steeds aan het twijfelen over de launchtitle. Ben niet echt een 3D Zelda fan... Heb nu Bomberman op het oog, maar in de pre-order is deze nog €43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
--_-- schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:12:
[...]

In de comments staat dat de prijs in Europa en VS een stuk hoger ligt in Japan. In Japan is het omgerekend ongeveer €235 (aldus die persoon in de comments), dat is ook wel een flink verschil met hier. Dan snap ik dat ze daar vrij positief zijn.
265 is ie, incl 8% belasting.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Er!k schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:58:
Ben nog steeds aan het twijfelen over de launchtitle. Ben niet echt een 3D Zelda fan... Heb nu Bomberman op het oog, maar in de pre-order is deze nog €43.
Anders tetris ? ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De prijs omgerekend in euro's hangt natuurlijk af van de huidige wisselkoers. De standaard vuistregel is echter dat 100 yen overeenkomt met 1 dollar/euro en dan kom je met 29900 yen op 299 USD/EUR.

Als we echt willen weten of die prijs voor Japan goedkoper is, moeten we eigenlijk gaan kijken naar zaken als koopkracht, maar daar heb ik geen cijfers van. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 05:54:
[...]

De prijs omgerekend in euro's hangt natuurlijk af van de huidige wisselkoers. De standaard vuistregel is echter dat 100 yen overeenkomt met 1 dollar/euro en dan kom je met 29900 yen op 299 USD/EUR.

Als we echt willen weten of die prijs voor Japan goedkoper is, moeten we eigenlijk gaan kijken naar zaken als koopkracht, maar daar heb ik geen cijfers van. :p
Dit is al eens gedaan op reddit, astu :p Deze persoon gebruikt wel de MSRP, in Japan reken je dus nog 8% belasting bij - betaal je ¥32348.

Momenteel staat de yen op €1 = ¥122,8; wat gelukkig al wat beter is dan €1=¥100. Ik hoop dat ie nog wat zwakker staat in maart of april zodat ik hier relatief goedkoop een Switch kan oppikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op zondag 29 januari 2017 @ 21:58:
Heel eerlijk, als je geen Zelda fan bent dan zullen titels zoals I am Tetsuna en alle FF achtige spinoffs je ook vrij weinig doen en dan is de Switch nu paarlen voor de zwijnen werpen.
Kost je bijna 400 euro om een game zoals Bomberman R te spelen en dat is het het echt niet waard.
Wacht tot rond de kerst en dan zal er veel meer duidelijkheid zijn, de prijzen zullen wellicht iets gunstiger zijn en de line-up een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:18:
[...]

Eating contest ? Serieus .......
Iemand heeft overduidelijk niet de Switch presentatie, de 1-2-Switch trailer of de Treehouse livestream gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:23:
[...]

Iemand heeft overduidelijk niet de Switch presentatie, de 1-2-Switch trailer of de Treehouse livestream gekeken.
klopt, toen men met motion begon en balletje balletje in een doosje toen ben ik door gegaan naar game gedeeltes.
Mij boeit dat echt ene zak al die motion grapjes, maar wist niet dat het zo erg was met een sandwich eten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 01:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 07:00:
[...]

Heel eerlijk, als je geen Zelda fan bent dan zullen titels zoals I am Tetsuna en alle FF achtige spinoffs je ook vrij weinig doen en dan is de Switch nu paarlen voor de zwijnen werpen.
Sorry hoor Bomberman, soms heb je best een punt, maar dit slaat echt nergens op. JRPGs vergelijken met een Zelda slaat echt alles.

Ik ben zelf nooit echt Zelda fan geweest (nu ik pas met Ocarina of Time ben begonnen op de N3DS zie ik pas echt de charme van Zelda in), maar JRPGs ben ik wel altijd fan van geweest.
Deze twee genres kan je gewoon niet met elkaar vergelijken!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Thrace Grumble schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:10:
[...]

Sorry hoor Bomberman, soms heb je best een punt, maar dit slaat echt nergens op. JRPGs vergelijken met een Zelda slaat echt alles.

Ik ben zelf nooit echt Zelda fan geweest (nu ik pas met Ocarina of Time ben begonnen op de N3DS zie ik pas echt de charme van Zelda in), maar JRPGs ben ik wel altijd fan van geweest.
Deze twee genres kan je gewoon niet met elkaar vergelijken!
Jep helemaal gelijk.
Misschien moet Bomberman eerst eens de games spelen voordat hij een oordeel geeft met wat hij gezien heeft aan youtube filmpjes 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Het is wel zo dat de westerse rpg, jrpg en actie-adventure games tegenwoordig bijna niet meer te onderscheiden zijn.

Maar dat je geen fan bent van Zelda zegt verder niks. Sterker nog, ik denk dat mensen die nu zeggen dat ze niks hebben met Zelda juist BotW een kans zouden moeten geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je werkelijk denkt dat Zelda een RPG is moet je eens Xenoblade Chronicles met Zelda vergelijken:

Xenoblade

Zelda

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:09:
Als je werkelijk denkt dat Zelda een RPG is moet je eens Xenoblade Chronicles met Zelda vergelijken:

Xenoblade
[video]

Zelda
[video]
Leuk verhaal, en ja Zelda is niet stat based maar ik denk dat RPG vandaag de dag een ruimer begrip is geworden door het aantal games wat er inmiddels is.
Toen ik ruim 25 jaar geleden begon met Zelda was dat destijds gewoon een RPG, zo werd het overal genoemd.
Er zijn legio topics/discussies te vinden hierover, aan mij is dat niet besteed.

Iemand die Zelda niks vind en kijkt naar Bomberman zal zeer waarschijnlijk niet aangetrokken worden door mijn andere voorbeeld (I am Tetsuna), als hij wel into dat soort games is dan had hij die wel opgenoemd en had hij des te meer reden die te kopen en happy te zijn.
Ik geef gewoon netjes antwoord op zijn vraag zoals ik die zie, de rest hoorde je niet.

Dat jullie nu als bok op de haverkist springen zegt eigenlijk genoeg, namelijk een punt maken om een punt te maken terwijl het gewoon duidelijk is. De meelopers volgen dan ook al snel met reacties, hoe verassend.

[ Voor 7% gewijzigd door Bomberman71 op 30-01-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttomaansKind
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Te hyped voor Super Mario Odyssey: https://gifs.com/gif/spastische-nintendo-fan-Z4yJ65.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:38:
[...]

Leuk verhaal, en ja Zelda is niet stat based maar ik denk dat RPG vandaag de dag een ruimer begrip is geworden door het aantal games wat er inmiddels is.
Toen ik ruim 25 jaar geleden begon met Zelda was dat destijds gewoon een RPG, zo werd het overal genoemd.
Er zijn legio topics/discussies te vinden hierover, aan mij is dat niet besteed.

Iemand die Zelda niks vind en kijkt naar Bomberman zal zeer waarschijnlijk niet aangetrokken worden door mijn andere voorbeeld (I am Tetsuna), als hij wel into dat soort games is dan had hij die wel opgenoemd en had hij des te meer reden die te kopen en happy te zijn.
Ik geef gewoon netjes antwoord op zijn vraag zoals ik die zie, de rest hoorde je niet.

Dat jullie nu als bok op de haverkist springen zegt eigenlijk genoeg, namelijk een punt maken om een punt te maken terwijl het gewoon duidelijk is. De meelopers volgen dan ook al snel met reacties, hoe verassend.
In jouw voorbeeld is bijvoorbeeld Tomb Raider ook een RPG. Ik zie Zelda meer als een adventure dan een RPG. Het enige RPG element wat er in zit is het feit dat je hartjes kan verzamelen om minder snel dood te gaan en misschien het feit dat je het Master Sword eerst moet hebben voordat je Ganon kan verslaan (hoewel dat niet nodig is in BotW).
Verder draait het in RPG's om sterker worden om verder te kunnen geraken en dit gebeurd zo goed als altijd in de vorm van levels, wapens en uitrusting.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 12:42
De term RPG is gewoon niet heel erg sterk gedefinieerd en het hangt er maar net vanaf wie je het vraagt. Gaat het om de stats a la AD&D, om het verzamelen van equipment, of vat je het meer op als het aannemen van een rol die je speelt (wat meer de letterlijke interpretatie is, een rollenspel).
Uiteindelijk vind ik het niet heel raar om Zelda en RPG's een beetje in dezelfde hoek te plaatsen. Een ander aspect van RPG's, het uitvoeren van (side)quests zit volgens mij weer wel duidelijk in Zelda. Ook het verzamelen van bepaalde objecten zit er in. Tomb Raider heeft absoluut RPG elementen, maar ook shooter en platform elementen die waarschijnlijk wat meer overheersen. Uiteindelijk is het natuurlijk ook nergens voor nodig om zaken keihard in het ene of andere vakje te duwen, hedendaagse games zijn meestal een mengelmoes van verschillende traditionele genres en dat vind ik persoonlijk alleen maar fijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lanithro schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:49:
[...]

In jouw voorbeeld is bijvoorbeeld Tomb Raider ook een RPG. Ik zie Zelda meer als een adventure dan een RPG. Het enige RPG element wat er in zit is het feit dat je hartjes kan verzamelen om minder snel dood te gaan en misschien het feit dat je het Master Sword eerst moet hebben voordat je Ganon kan verslaan (hoewel dat niet nodig is in BotW).
Verder draait het in RPG's om sterker worden om verder te kunnen geraken en dit gebeurd zo goed als altijd in de vorm van levels, wapens en uitrusting.
Zelda zie ik als 3rd person action adventure met RPG elementen; Buiten de hartjes om heb je ook side quests in stadjes, dungeons en diverse gear.

Tegenwoordig noemen mensen Dark Souls al een JRPG!? Ja, Dark Souls is een RPG, en ja, de game is afkomstig van een Japanse ontwikkelaar maar is het daardoor een JRPG!?

Je zou zeggen van wel; maar voor wie er bekend zijn met het JRPG genre is Dark Souls vaak meer een Westerse RPG die in een Japanse keuken bereidt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Zeror schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:25:
Twee Joy-Con polsbandjes in bijbehorende kleur
Ik zat even de TS door te lezen. Ik ben echter nergens tegengekomen dat de Joy-Con polsbandjes die je standaard bij de Switch geleverd krijgt in bijbehorende kleur zijn. Als je voor de neon versie gaat krijg je er zwarte polsbandjes bij, net als bij de standaard (grijze) versie. Zo lijkt mij.

Je kunt wel gekleurde polsbandjes bijbestellen zag ik.
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Ook leuk, ik wist het niet, is dat de Joy-Cons verschillend zijn en niet alleen van layout. Zo heeft de rechter NFC en een IR Motion Camera. Had verwacht dat in alle twee een IR zat en viel mij ook op dat de Joy-Con polsbandjes niet nodig zijn daar er standaard in de rails SL/SR knoppen zijn geïntegreerd.
http://www.nintendo.nl/ga...body-switch03-side-sp.jpg

De polsbandjes zorgen wel voor een betere spelervaring dunkt mij maar je hoeft ze niet mee te nemen als je onderweg bent en onverhoopt een multiplayer aan gaat.

Jullie wisten dit natuurlijk al lang, doch wilde ik even mijn enthousiasme delen met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 10:31
Dagg schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ik zat even de TS door te lezen. Ik ben echter nergens tegengekomen dat de Joy-Con polsbandjes die je standaard bij de Switch geleverd krijgt in bijbehorende kleur zijn. Als je voor de neon versie gaat krijg je er zwarte polsbandjes bij, net als bij de standaard (grijze) versie. Zo lijkt mij.

Ook leuk, ik wist het niet, is dat de Joy-Cons verschillend zijn en niet alleen van layout. Zo heeft de rechter NFC en een IR Motion Camera. Had verwacht dat in alle twee een IR zat en viel mij ook op dat de Joy-Con polsbandjes niet nodig zijn daar er standaard in de rails SL/SR knoppen zijn geïntegreerd.

De polsbandjes zorgen wel voor een betere spelervaring dunkt mij maar je hoeft ze niet mee te nemen als je onderweg bent en onverhoopt een multiplayer aan gaat.

Jullie wisten dit natuurlijk al lang, doch wilde ik even mijn enthousiasme delen met jullie.
Thanks, leuk detail! Wist ik ook niet.

Nintendo heeft zulk soort dingen vrij subtiel gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kunt je natuurlijk ook niet blind staren op zo'n nummer. Ja, dat is voor ons een stuk goedkoper, maar hoe zit het daar met het gemiddeld inkomen, belastingen, zorgkosten e.d. In andere woorden, maakt het een soortgelijke impact op de gemiddelde burger? In bepaalde andere land is die 235 euro een maandinkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Je kunt je natuurlijk ook niet blind staren op zo'n nummer. Ja, dat is voor ons een stuk goedkoper, maar hoe zit het daar met het gemiddeld inkomen, belastingen, zorgkosten e.d. In andere woorden, maakt het een soortgelijke impact op de gemiddelde burger? In bepaalde andere land is die 235 euro een maandinkomen.
Als consument heb je gelijk, maar de ontwikkelingskosten voor een console in Japan ligt voor Nintendo even hoog als voor een console in Nederland. Er is dus ergens een partij die op ons gewoon veel meer winst maakt (dat kan Nintendo zijn of een van de schakels tussen Nintendo en de verkoper) op ons als personen die hier potentieel meer budget voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
snappen jullie trouwens waarom de joycons blauw en rood zijn ipv groen en rood?

Ik voel dat er een speciale edition komt dat de ene joycon groen is (yoshi,luigi,link edition) en de andere rood (mario)

[ Voor 43% gewijzigd door Kol Nedra op 30-01-2017 10:59 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Kol Nedra schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:58:

Ik voel dat er een speciale edition komt dat de ene joycon groen is (yoshi,luigi,link edition) en de andere rood (mario)
Is dit een strikvraag?

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
ehm nee.
waarom blauw? ik snap dat niet

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Kol Nedra schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:58:

Dit kleurschema wordt vaak gekozen om er voor te zorgen dat ook kleurenblinden het verschil kunnen zien, maar dat lijkt me voor een console niet echt relevant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:56:
[...]

Als consument heb je gelijk, maar de ontwikkelingskosten voor een console in Japan ligt voor Nintendo even hoog als voor een console in Nederland. Er is dus ergens een partij die op ons gewoon veel meer winst maakt (dat kan Nintendo zijn of een van de schakels tussen Nintendo en de verkoper) op ons als personen die hier potentieel meer budget voor hebben.
Als ze daar geproduceerd worden, dan zitten er in ieder geval voor ons de kosten van import. Als je ons belastingssysteem loslaat op de base price van Japan, kom je op 282 euro. Reken daar de marge van de winkel bovenop en de import prijs... dan is 309-325 nog niet zo heel gek, als dat de blijvende prijsrange is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Als ze daar geproduceerd worden, dan zitten er in ieder geval voor ons de kosten van import. Als je ons belastingssysteem loslaat op de base price van Japan, kom je op 282 euro. Reken daar de marge van de winkel bovenop en de import prijs... dan is 309-325 nog niet zo heel gek, als dat de blijvende prijsrange is.
Je vergeet in je berekening wel dat er ook marge zit in de console in Japan. Import kosten vanuit Azië bedragen 3% (ex btw). Ik verwacht zelf dat de prijs van de console hier minstens weer op 309€ gaat zitten als de hype weer een beetje over is. Nu willen de early adaptors die 20€ tot 40€ extra toch wel betalen. Maar we gaan het zien. Ik hoop wel dat MM nog gaat leveren voor €309 als je voor die prijs gereserveerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Je vergeet in je berekening wel dat er ook marge zit in de console in Japan. Import kosten vanuit Azië bedragen 3% (ex btw). Ik verwacht zelf dat de prijs van de console hier minstens weer op 309€ gaat zitten als de hype weer een beetje over is. Nu willen de early adaptors die 20€ tot 40€ extra toch wel betalen. Maar we gaan het zien. Ik hoop wel dat MM nog gaat leveren voor €309 als je voor die prijs gereserveerd hebt.
Ik heb ook geen idee van het hele kostenplaatje, ik wilde eigenlijk alleen stellen dat die 235 ineens dichterbij onze 300-ish kan komen nadat we ons eigen systeem eroverheen gooien. Ik neem aan dat ze hun prijzen wel honoreren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Prijszetting in verschillende landen is natuurlijk afhankelijk van redelijk wat factoren, waaronder import, de marge die de winkel neemt, MSRP suggesties enz. Europa is anders dan de USA en Japan omdat de BTW vaak hoger ligt, en Europa ook geen MSRP meer 'toelaat'.
Het komt erop neer dat de meerprijs die Europa betaalt vooral BTW en wisselkoersafhankelijk is. De prijzen die je momenteel ziet zijn voornamelijk de handelaars die een hogere marge nemen. Als je kijkt naar de prijzen in Frankrijk (299 euro), of de laagste prijs die Amazon Duitsland even heeft aangeboden (287?) heb je een redelijk goed idee van wat er nog af kan zonder dat Nintendo zelfs maar de groothandelsprijs verlaagt.
Maar ja, 245 euro +21%... zit je inderdaad dicht op de 300 euro :)

Dat gezegd zijnde, dat cijfer van 235 euro is gewoon fout. Met de huidige koers kom je aan ongeveer 245 euro. Als je Japanse BTW erbij rekent, zit je momenteel aan ongeveer 265 euro. Het gemiddelde loon in Japan is trouwens ongeveer 300.000 yen, ofwel 2440 euro per maand. Levenskosten zijn daar heel afhankelijk van de regio, maar in Tokyo liggen die sowieso hoger dan in bvb de Benelux. Relatief gezien komt het erop neer dat voor een Japanner de Switch iets duurder is dan voor een Nederlander (gebaseerd op vergelijkingen in het BNP per inwoner).

En wat betreft de winst voor Nintendo zelf: Nintendo produceert de Switch in China maar het bedrijf opereert in Japanse Yen, waardoor de relatieve koersen tegenover de yen wel wat invloed hebben op het maken van winst/verlies op buitenlandse verkopen van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat boeien die prijzen elders nou, het gaat uiteindelijk om de prijs hier in NL voor 99% van de mensen op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Het is een regiovrije console. Dus wellicht zijn mensen geïnteresseerd om hem te importeren als dat geld scheelt.

Denk niet dat dat de moeite waard is, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Anekdote:

Ik weet inmiddels vrij zeker dat de Switch het veel beter gaat doen dan de Wii U. Nou wisten we allemaal al dat de benaming van de Wii U zeer ongelukkig was en dat veel mensen niet wisten dat de Wii U iets anders is dan de Wii. Dit merkte ik zelf toen ik afgelopen week twee Zelda games voor de Wii U kocht, toen de verkoopster vroeg of ik wel echt een Wii U had en geen Wii.

Maar waarom weet ik het nu zeker? Mijn vriendin kwam afgelopen weekend langs en ik had al verteld dat ik een Nintendo Wii U had gekocht. Dit vond ze al apart, omdat ik al een Playstation heb. Ze wist niet dat je hier compleet andere spellen op kan spelen. Toen ze de Wii U zag zei ze "huh, ik dacht dat je een Nintendo had gekocht, maar dit is een Wii." Dus ik heb haar uitgelegd dat de Wii U van Nintendo is. De Wii kende ze wel, want ze had wel eens 'gewii'd' en ze dacht dat dit een gewone Wii was. Toen heb ik uitgelegd dat dit een Wii U is en dat dit de opvolger van de Wii is. Net als de PS3 en de PS4.

Nou is zij totaal geen gamer, en dit is een n=1 voorbeeld, maar ik denk wel dat ze een deel van de consumentenmarkt representeert. Het deel van mensen die geen idee heeeft wat er allemaal is en het interesseert ze eigenlijk ook niet. Mariokart vond ze wel fantastisch overigens :)

Maar wat ik vooral vreemd vond, is dat ze de link tussen Nintendo en Wii nooit gelegd had. Het viel me toen ook op dat er nergens op de Wii U zelf een Nintendo logo staat. Of naja, niet opvallend in elk geval. Hetzelfde geldt voor de Wii. Kijk maar eens naar deze simpele zoekopdrachten en kijk vooral naar hoe (on)opvallend het merk Nintendo aanwezig is:

Wii
Wii U

En vergelijk dit eens met de Switch.

Echt een enorm verschil. Ik denk dat Nintendo heeft ingezien dat ze zichzelf veel duidelijker moeten marketen. Ik denk dat alleen dit al er voor gaat zorgen dat meer mensen geïnteresseerd zijn in de Switch en dat hij dus ook beter gaat verkopen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voxxel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:06:
Anekdote:

Ik weet inmiddels vrij zeker dat de Switch het veel beter gaat doen dan de Wii U. Nou wisten we allemaal al dat de benaming van de Wii U zeer ongelukkig was en dat veel mensen niet wisten dat de Wii U iets anders is dan de Wii. Dit merkte ik zelf toen ik afgelopen week twee Zelda games voor de Wii U kocht, toen de verkoopster vroeg of ik wel echt een Wii U had en geen Wii.

Maar waarom weet ik het nu zeker? Mijn vriendin kwam afgelopen weekend langs en ik had al verteld dat ik een Nintendo Wii U had gekocht. Dit vond ze al apart, omdat ik al een Playstation heb. Ze wist niet dat je hier compleet andere spellen op kan spelen. Toen ze de Wii U zag zei ze "huh, ik dacht dat je een Nintendo had gekocht, maar dit is een Wii." Dus ik heb haar uitgelegd dat de Wii U van Nintendo is. De Wii kende ze wel, want ze had wel eens 'gewii'd' en ze dacht dat dit een gewone Wii was. Toen heb ik uitgelegd dat dit een Wii U is en dat dit de opvolger van de Wii is. Net als de PS3 en de PS4.

Nou is zij totaal geen gamer, en dit is een n=1 voorbeeld, maar ik denk wel dat ze een deel van de consumentenmarkt representeert. Het deel van mensen die geen idee heeeft wat er allemaal is en het interesseert ze eigenlijk ook niet. Mariokart vond ze wel fantastisch overigens :)

Maar wat ik vooral vreemd vond, is dat ze de link tussen Nintendo en Wii nooit gelegd had. Het viel me toen ook op dat er nergens op de Wii U zelf een Nintendo logo staat. Of naja, niet opvallend in elk geval. Hetzelfde geldt voor de Wii. Kijk maar eens naar deze simpele zoekopdrachten en kijk vooral naar hoe (on)opvallend het merk Nintendo aanwezig is:

Wii
Wii U

En vergelijk dit eens met de Switch.

Echt een enorm verschil. Ik denk dat Nintendo heeft ingezien dat ze zichzelf veel duidelijker moeten marketen. Ik denk dat alleen dit al er voor gaat zorgen dat meer mensen geïnteresseerd zijn in de Switch en dat hij dus ook beter gaat verkopen.
Wat nog veel duidelijker is is dat de Nintendo liefhebbers allemaal wel wisten dat je WiiU er was en dat het niet hetzelfde was als de Wii, en toch is er een flink deel dat hem heeft overgeslagen en een deel dat hem wel had maar toch weer weg deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Wat nog veel duidelijker is is dat de Nintendo liefhebbers allemaal wel wisten dat je WiiU er was en dat het niet hetzelfde was als de Wii, en toch is er een flink deel dat hem heeft overgeslagen en een deel dat hem wel had maar toch weer weg deed.
Toen de Wii U net uit was ben ik erg enthausiast meteen even gaan checken bij de Gamemania.

Ik liep toen meteen naar de games toe om ze te checken. De 4 games die ik zag staan, en mij zeer negatief opvielen waren: Assasin's creed 3, Mass effect 2, Batman AC en Darksiders 2.

M'n enthausiastme veranderde in cynisme, ongeloof en afkeer:

"Nintendo is behoorlijk van het padje af" zei ik tegen die verkoper, "verwachten die mafkezen nu echt dat ik een nieuwe Nintendo console ga kopen voor games die ik al lang en breed op de PS3 en Xbox 360 gespeeld heb"? De verkoper zei niet veel maar moest er wel om lachen.

Nintendo heeft de WiiU voor 100% eigenhandig laten floppen IMO. Een nieuwe Nintendo console uitbrengen met games die al lang en breed uitwaren op PS3 en Xbox 360 is te dom voor woorden geweest.

Een zeer ruime meerderheid van de gamers had al lang en breed een PS3, Xbox 360 (of zelfs allebij) in huis staan toen de WiiU uitkwam en als je dan bij een nieuw systeem de oude PS3 en Xbox 360 games uitbrengt dan geef je aan die doelgroep (PS3/Xbox 360 bezitters) het signaal af "Kijk eens jongens, wij brengen als Nintendo zijnde jaren later oude PS3/Xbox 360 games uit die jullie al lang en breed hebben uitgespeeld, dat is onze manier om jullie te bereiken".

Totdat Nintendo genoeg goeie 1st party uit had gebracht op de WiiU was de WiiU voor mij een grote grap waar ik totaal de humor niet van inzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Toen de Wii U net uit was ben ik erg enthausiast meteen even gaan checken bij de Gamemania.

Ik liep toen meteen naar de games toe om ze te checken. De 4 games die ik zag staan, en mij zeer negatief opvielen waren: Assasin's creed 3, Mass effect 2, Batman AC en Darksiders 2.

"Nintendo is behoorlijk van het padje af" zei ik tegen die verkoper, "verwachtte die mafkezen nu echt dat ik een nieuwe Nintendo console ga kopen voor games die ik al lang en breed op de PS3 en Xbox 360 gespeeld heb"? De verkoper zei niet veel maar moest er wel om lachen.

Nintendo heeft de WiiU voor 100% eigenhandig laten floppen IMO. Een nieuwe Nintendo console uitbrengen met games die al lang en breed uitwaren op PS3 en Xbox 360 is te dom voor woorden geweest.

Een zeer ruime meerderheid van de gamers had al lang en breed een PS3, Xbox 360 (of zelfs allebij) in huis staan toen de WiiU uitkwam en als je dan bij een nieuw systeem de oude PS3 en Xbox 360 games uitbrengt dan geef je aan die doelgroep (PS3/Xbox 360 bezitters) het signaal af "Kijk eens jongens, wij brengen als Nintendo zijnde jaren later oude PS3/Xbox 360 games uit die jullie al lang en breed hebben uitgespeeld, dat is onze manier om jullie te bereiken".

Totdat Nintendo genoeg goeie 1st party uit had gebracht op de WiiU was de WiiU voor mij een grote grap waar ik totaal de humor niet van inzag.
Mee eens, kan niet anders zeggen.
Ben zelf in 2014 aanboord gestapt (2e hands) toen er een leuke Zelda edition was en aardige wat mooie Nintendo Exclusives maar dat heeft wel 2 jaar geduurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de Wii U bij launc, maar die 3rd party games dat sloeg inderdaad helemaal nergens op.

Het was alsof er nooit een echt plan was met de Wii U.

Hoop dat ze nu wel wat klappers klaar hebben liggen om op de E3 te showen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:37:
[...]

Ik liep toen meteen naar de games toe om ze te checken. De 3 games die ik zag staan en mij zeer negatief opvielen waren: Mass effect 2, Batman AC en Darksiders 2.

"Nintendo is behoorlijk van het padje af" zei ik tegen die verkoper, "verwachtte die mafkezen nu echt dat ik een nieuwe Nintendo console ga kopen voor games die ik al lang en breed op de PS3 en Xbox 360 gespeeld heb"? De verkoper zei niet veel maar moest er wel om lachen.

Een zeer ruime meerderheid van de gamers had al lang en breed een PS3, Xbox 360 (of zelfs allebij) in huis staan toen de WiiU uitkwam en als je dan met een nieuw systeem de oude PS3 en Xbox 360 games uitbrengt dan geef je aan die doelgroep het signaal af "Kijk eens jongens, wij brengen als Nintendo zijnde jaren later oude games uit die jullie al lang en breed hebben uitgespeeld, dat is onze manier om jullie te bereiken".

Die games waar je het over hebt waren niet van Nintendo, dus een beetje raar om Nintendo daar de schuld van te geven.

Het probleem met launchgames is dat goede games 2-3 jaar nodig hebben om gemaakt te worden, terwijl de devkits niet eerder bij de ontwikkelaars komen dan wat, een half jaar tot een jaar? voor release? Het kan in ieder geval niet eerder dan dat de fabrikant voorbij de prototype-fase is. Maar het is veel te kort om een goed spel te bouwen. Dit probleem heeft elke console.

Combineer dat met wat ik eerder zei: investeren en risico. Mensen zijn duur en als je kijkt hoeveel mensen aan grote games werken dan is dat een enorme investering en dus een risico op veel verlies. Ik kan het niemand kwalijk nemen dat ze even de kat uit de boom kijken bij een nieuw Nintendo platform voordat ze gaan investeren in games maken.

Daarom dus ports van oudere games: makkelijk en goedkoop. Beter dan niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

matthijst schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:16:
[...]

265 is ie, incl 8% belasting.
265 / 1.08 * 1.21 =~ 297 euro. Dus zó veel goedkoper is 'ie in Japan ook weer niet, scheelt ongeveer 10% met de prijs die wij hier in Nederland betalen (en slechts 10 euro met de 309 die Bol in de eerste instantie rekende). Landen als Zweden hebben daarentegen wél reden tot klagen, daar is 'ie veel duurder. :P
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:11:
[...]

Als Nintendo alleen moet verdienen aan de liefhebber kunnen ze de tent wel sluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door NMe op 30-01-2017 13:00 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:50:
[...]

Mee eens, kan niet anders zeggen.
Ben zelf in 2014 aanboord gestapt (2e hands) toen er een leuke Zelda edition was en aardige wat mooie Nintendo Exclusives maar dat heeft wel 2 jaar geduurt.
Zelf eis ik sowieso een vette packed in game bij aanschaf van een nieuwe console en wat bracht Nintendo jaren later uit?

Een WiiU met Mariokart 8 voorgeinstalleerd???

Hoe graag ik de game ook wou spelen, Mariokart games horen gewoon fysiek tussen mijn andere games te staan, niks niet voorgeinstalleerd!!

Ik heb dan ook moeten wachten tot de Mariomaker bundle met fysieke game en Amiibo verscheen al voordat ik de aankoop deed, tussentijds had ik al wel wat titels op voorhand aangeschaft zodat ik gelijk een leuke mini game collectie ter beschikking had tijdens m'n eerste WiiU speel sessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Die games waar je het over hebt waren niet van Nintendo, dus een beetje raar om Nintendo daar de schuld van te geven.

Het probleem met launchgames is dat goede games 2-3 jaar nodig hebben om gemaakt te worden, terwijl de devkits niet eerder bij de ontwikkelaars komen dan wat, een half jaar tot een jaar? voor release? Het kan in ieder geval niet eerder dan dat de fabrikant voorbij de prototype-fase is. Maar het is veel te kort om een goed spel te bouwen. Dit probleem heeft elke console.

Combineer dat met wat ik eerder zei: investeren en risico. Mensen zijn duur en als je kijkt hoeveel mensen aan grote games werken dan is dat een enorme investering en dus een risico op veel verlies. Ik kan het niemand kwalijk nemen dat ze even de kat uit de boom kijken bij een nieuw Nintendo platform voordat ze gaan investeren in games maken.

Daarom dus ports van oudere games: makkelijk en goedkoop. Beter dan niks.
Ports van oude games is niet beter dan niks want ps3 en Xbox 360 bezitters hadden deze games al en dat is nu net de doelgroep die Nintendo had moeten bereiken om van de WiiU een succes te kunnen maken.

Dat het raar is om Nintendo de schuld te geven van oude 3rd partygames als Wii U release games vind ik onzinnig.

De WiiU is een Nintendo platform en Nintendo bepaald welke ze er wel en niet op toe laten. Als je dan vervolgens games toelaat op je gloednieuwe platform die het overgrote deel van de gaming community al lang gespeeld heeft dan graaf je in mijn ogen je eigen graf (of laat je toe dat een ander jouw graf graaft omdat het hier oude 3rd party games betreft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:12:
[...]

De WiiU is een Nintendo platform en Nintendo bepaald welke ze er wel en niet op toe laten. Als je dan vervolgens games toelaat op je gloednieuwe platform die het overgrote deel van de gaming community al lang gespeeld heeft dan graaf je in mijn ogen je eigen graf (of laat je toe dat een ander jouw graf graaft omdat het hier oude 3rd party games betreft).
Voor de Wii U gaat dat (in mindere mate) inderdaad op, voor de Switch niet zo. De Switch heeft namelijk iets dat die andere consoles niet hebben: draagbaarheid. Er zullen vast wel mensen zijn die Skyrim niet gespeeld hebben óf het wel gespeeld hebben maar die echt toegevoegde waarde zien in het spelen ervan in de trein. Ik ben er zelf geen van en jij als ik zo tussen de regels door lees ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan. :)

Ik zeg trouwens "in mindere mate" voor de Wii U omdat de Wii U net als alle andere Nintendo-consoles niet bedoeld is voor de hardcoregamer. Nintendo richt zich op casuals. Gezinnen met kinderen, huisvrouwtjes, etc. Games als Darksiders 2 zullen ze niet alleen hebben laten porten puur om een wat grotere launch library te hebben maar ook om toch die gezinnen mee te pakken die één console kopen die voor de hele familie leuk moet zijn zonder het 13-jarige puberzoontje buiten te sluiten. Wat ze wel aan te rekenen valt is natuurlijk een ontbrekende first party-game bij launch (toch?) maar dat was in verminderde mate een probleem omdat de Wii U ook gewoon Wii-games kon afspelen.

Ik ben er in elk geval van overtuigd dat (het gebrek aan) marketing de Wii U de das heeft omgedaan, niet de launch an sich.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 30-01-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat het raar is om Nintendo de schuld te geven van oude 3rd partygames als Wii U release games vind ik onzinnig.
Als 3rd party niet vanzelf komt, moet Nintendo ze stimuleren met een zak geld. Daar hebben ze uiteindelijk zelf en ook de kopers van het apparaat, baat bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
[...]

Ports van oude games is niet beter dan niks want ps3 en Xbox 360 bezitters hadden deze games al en dat is nu net de doelgroep die Nintendo had moeten bereiken om van de WiiU een succes te kunnen maken.

Maar op welke gronden moeten ze dat weigeren dan? Nintendo heeft een aantal eisen waaraan een spel moet voldoen op technisch en inhoudelijk niveau, maar als ze een clausule erin zouden doen "als we denken dat je spel niet xxxxx sales gaat behalen dan weigeren we de certificering!" dan maakt niemand meer games voor dat systeem :P

Het enige wat je Nintendo kan verwijten aan de launch is New Super Mario Bros U, maar zelfs dat was wel een goede gok aangezien de voorganger voor de Wii erg populair was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:32:
[...]

Maar op welke gronden moeten ze dat weigeren dan?
"Dit zijn oude PS3/Xbox 360 games, door die op de WiiU te laten verschijnen geven we die doelgroep een reden om de WiiU links te laten liggen".

Wat ik Nintendo ook verwijt is dat de tablet controller niet los te koop is. Gaat 'ie kapot kun je een geheel nieuwe WiiU aanschaffen. Belachelijk!

Gelukkig is dat bij de Switch nu beter geregeld en zijn nu tot aan de docking stations aan toe los bij te kopen. Een flinke verbetering ten aanzien van de WiiU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In Nintendo z'n op zich was het idee van de wii u nog niet zo heel gek, Het apparaat moest een DS voorstellen, maar dan met de tv en door backward compability zou het voor de 100 miljoen wii eigenaren interessant zijn. In theory een massa markt, alleen waren veruit de meeste allang uitgekeken op de wii en ds. Kwa naam betreft, Nintendo wou vast voortbeduren op de wii naam en door er u achter te zetten, kan je achter de namen mario kart, bros of pikmin gewoon de letter U er achter zetten. Deed Nintendo ook met de ds en wii. Dit pakte ook niet goed uit.

Met de switch beginnen ze gewoon weer helemaal van de grond, slechter dan de wii u kan het sowieso niet gaan, het is echt aan Nintendo zelf om de consument te overtuigen en deze E3 zou het ideale moment zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nieuwevolger schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:48:
het is echt aan Nintendo zelf om de consument te overtuigen en deze E3 zou het ideale moment zijn.
Nee, da's niet waar. Het ideale moment was een paar weken geleden, tijdens de grote reveal. Ze kunnen op de E3 nog wel wat redden maar als ze écht iets voor de korte termijn in de kast hebben liggen dan hadden ze dat eerder al moeten laten zien, niet pas op de E3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Nee, da's niet waar. Het ideale moment was een paar weken geleden, tijdens de grote reveal. Ze kunnen op de E3 nog wel wat redden maar als ze écht iets voor de korte termijn in de kast hebben liggen dan hadden ze dat eerder al moeten laten zien, niet pas op de E3.
De korte termijn (tot de feestdagen) staat nu wel vast denk ik, de E3 is de ideale plek om de toekomst plannen te showen (tot en met Q1 2019) , dus de projecten van retro studio's en het team achter super smash bros. Ik weet niet wat voor plannen de pokemon company heeft en op welk moment gepland staat een nieuwe Pokemon uit te brengen, maar tegen de tijd van de E3 zou een teaser trailer ook wel goed uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:46:
[...]

"Dit zijn oude PS3/Xbox 360 games, door die op de WiiU te laten verschijnen geven we die doelgroep een reden om de WiiU links te laten liggen".

Wat ik Nintendo ook verwijt is dat de tablet controller niet los te koop is. Gaat 'ie kapot kun je een geheel nieuwe WiiU aanschaffen. Belachelijk!
Maar ze kunnen niet maken om iets te weigeren op basis van iets wat zo'n ontwikkelaar niet van te voren wist.

Dus hoe zou jij die eis omschrijven?

En die tablet controller was wel los te koop, maar niet in de winkel. Je kon bij Nintendo een nieuwe bestellen. Volgens mij was dat iets van 120 euro, dus geen habbekrats. Dat ie niet in de winkel lag is omdat het eigenlijk gewoon een onderdeel was en geen accessoire. Vervangen van gamepad zou je dus kunnen zien als reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Ik hoop stiekem wel dat ze de losse Switch ook ooit eens gaan verkopen of met de joycons erbij, maar iig dat een gezin meerdere van die dingen aan kunnen schaffen zonder met extra meuk te zitten. Alhoewel je dan toch op je eigen kamer zo'n dock zal hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik hoop dat de Switch een succes wordt. Dan kan ik Dragon Quest en hopelijk Ni No Kuni 2 op de Switch spelen ipv op de PS4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Maar ze kunnen niet maken om iets te weigeren op basis van iets wat zo'n ontwikkelaar niet van te voren wist.

Dus hoe zou jij die eis omschrijven?

Zoals ik al zei: Geen oude meuk porten die al jaren op ps3/xbox 360 te spelen is.

En die tablet controller was wel los te koop, maar niet in de winkel. Je kon bij Nintendo een nieuwe bestellen. Volgens mij was dat iets van 120 euro, dus geen habbekrats. Dat ie niet in de winkel lag is omdat het eigenlijk gewoon een onderdeel was en geen accessoire. Vervangen van gamepad zou je dus kunnen zien als reparatie.
Dat kon alleen als je kostenloos afstand deed van de WiiU tablet controller die je al in bezit en voor betaald had, zendde je die niet retour naar Nintendo dan kon je gewoon barsten. Is dus 2x betalen voor 1 exemplaar.

Dat noem ik iets heel anders als los te koop, en wat als je tablet controller vandaag of morgen de geest geest geeft nu de WiiU niet meer door Nintendo wordt ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Dat kon alleen als je kostenloos afstand deed van de WiiU tablet controller die je al in bezit en voor betaald had, zendde je die niet retour naar Nintendo dan kon je gewoon barsten. Is dus 2x betalen voor 1 exemplaar.

Dat noem ik iets heel anders als los te koop, en wat als je tablet controller vandaag of morgen de geest geest geeft nu de WiiU niet meer door Nintendo wordt ondersteund?
Daarbij was er sprake dat de controller later LOS op de markt zou komen omdat het wat toevoegde, immers player 02 kon dan ook gebruik maken van de mogelijkheden (touch+ extra display). Zo ver is het nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierautomaat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-08 18:38
NMe schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:59:
[...]

265 / 1.08 * 1.21 =~ 297 euro. Dus zó veel goedkoper is 'ie in Japan ook weer niet, scheelt ongeveer 10% met de prijs die wij hier in Nederland betalen (en slechts 10 euro met de 309 die Bol in de eerste instantie rekende). Landen als Zweden hebben daarentegen wél reden tot klagen, daar is 'ie veel duurder. :P

[...]

Als Nintendo alleen moet verdienen aan de liefhebber kunnen ze de tent wel sluiten.
Bij fnac.be is de prijs naar 299€ gezakt vandaag. Ik had daar een pre order van 330. Dat verschil krijg ik terug als cadeaubon. Ik vond 330€ betaalbaar, nu dus nog voordeliger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arunia schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:12:
Ik hoop stiekem wel dat ze de losse Switch ook ooit eens gaan verkopen of met de joycons erbij
Zonder joycons zou in elk geval niet heel praktisch zijn, kun je 'm niet meenemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bomberman71; Jammer dat het er nooit van gekomen is.

Zelfs zonder een mogelijkheid om met meerdere tablet controllers tegelijkertijd op de WiiU te spelen had ik alsnog een reserve tabletcontroller willen hebben omdat een gedeelte van de toch al zeer geringe WiiU library van dat ding afhankelijk is om gespeeld te kunnen worden.

Ben er nog steeds een beetje ziek van dat Nintendo gamers die mogelijk niet heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:39:

Zelfs zonder een mogelijkheid om met meerdere tablet controllers tegelijkertijd op de WiiU te spelen had ik alsnog een reserve tabletcontroller willen hebben omdat een gedeelte van de toch al zeer geringe WiiU library van dat ding afhankelijk is om gespeeld te kunnen worden.

Ben er nog steeds een beetje ziek van dat Nintendo gamers die mogelijk niet heeft gegeven.
Het is idd een shame.
Des te meer een shame omdat er toch best wel wat gave games zijn die de aanschaf (zij het 2e hands) Absoluut de moeite waard maakt !
Ze hebben het eerst met oa marketings verpest, de hardware was niet geweldig maar vervolgens naaien ze hun klanten door hun hardware beloftes niet na te komen (2e controller optie) en vervolgens laten ze alles los en is alles verder kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:39:

Maar de hele zeer geringe WiiU library is afhankelijk van de console zelf, die kan ook stuk, die gaat ook stuk.

Waar trek je de grens voor reserve onderdelen? Je zou dus 120 euro betalen voor een reserve gamepad omdat ie in theorie stuk kan gaan? Nog een diskdrive erbij? Voeding? Koeler? Grote kans dat een van die dingen eerder de geest geeft dan je gamepad, zeker omdat je zelf veel invloed hebt over de levensduur van de gamepad (door er simpelweg zuinig op te zijn) en die andere dingen vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Maar de hele zeer geringe WiiU library is afhankelijk van de console zelf, die kan ook stuk, die gaat ook stuk.

Waar trek je de grens voor reserve onderdelen? Je zou dus 120 euro betalen voor een reserve gamepad omdat ie in theorie stuk kan gaan? Nog een diskdrive erbij? Voeding? Koeler? Grote kans dat een van die dingen eerder de geest geeft dan je gamepad, zeker omdat je zelf veel invloed hebt over de levensduur van de gamepad (door er simpelweg zuinig op te zijn) en die andere dingen vrijwel niet.
Controllers horen gewoon los te koop te zijn al helemaal zodra veel 1st party games zonder niet speelbaar zijn.

Een dicdrive, voeding, koeler etc. zijn interne onderdelen van de console zelf, dat vind ik heel iets anders dan een musthave controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:04:
[...]
Een dicdrive, voeding, koeler etc. zijn interne onderdelen van de console zelf, dat vind ik heel iets anders dan een musthave controller.
Maar waarom is het anders? Als het stuk gaat dan zijn je games niet meer te spelen. Dus als je echt je toekomst veilig wil stellen dan moet je ook daar rekening mee houden. Ik geef wel toe dat het lastiger is om die te laten vallen of cola overheen te gooien, maar daarom zei ik ook dat je zelf de levensduur van de gamepad grotendeels in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:09:
[...]

Maar waarom is het anders?

Het ene zijn onderdelen van de console zelf en het andere is een must have accessores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
Dagg schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ik heb de polsbandjes wel in de bijbehorende kleuren gezien tijdens een van die treehouse uitzendingen. Misschien komen die later.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
Is er al 100% duidelijk gemaakt of de Switch al dan niet backwards compatible is voor digitale games?
Er zijn een aantal WiiU spellen die ik supergraag zou willen spelen namelijk. Spellen zoals Donkey Kong TF, Super Smash Bros. for Wii U en Super Mario 3D World zou ik dan direct in de digitale Nintendo Store kopen

[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 30-01-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:02:
Is er al 100% duidelijk gemaakt of de Switch al dan niet backwards compatible is voor digitale games?
Er zijn een aantal WiiU spellen die ik supergraag zou willen spelen namelijk. Spellen zoals Donkey Kong TF, Super Smash Bros. for Wii U, Super Mario 3D World en Super Mario Maker zou ik dan direct in de digitale Nintendo Store kopen
Is al vaker verteld, hij is NIET backwards compatible. Dat kan je dus gewoon vergeten, een Disc past ook niet in de cardslot.

Of Nintendo bepaalde WiiU games gaat uitbrengen (geport dus) dat is aan hen en dat is zeker niet ondenkbaar, maar op dit moment is daar nog niets over bekend.
Mind you dat als het zo was dan kan je ze niet voor een tientje in de E-store kopen ofzo, de prijzen van dit soort recente remakes liggen echt wel hoger.
Als je er dus een aantal graag zou willen kopen doe je er mischien verstandig aan een WiiU 2ehands te kopen, die kosten straks na de launch een stuk minder op MP en dan kan je garandeerd die titels gamen ipv wellicht jaren te moeten wachten als ze uberhaupt komen (de titels die jij graag wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
Het is sowieso niet compatible, het gaat om twee compleet verschillende architecturen, zowel qua CPU als GPU. Of er nog veel geport gaat worden van de oude library buiten wat al is aangekondigd is een kwestie van afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Waarschijnlijk worden ze net zo geport als dat er voor de WiiU een 2e tabletcontroller mogelijk is. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
[...]

Is al vaker verteld, hij is NIET backwards compatible. Dat kan je dus gewoon vergeten, een Disc past ook niet in de cardslot.

Of Nintendo bepaalde WiiU games gaat uitbrengen (geport dus) dat is aan hen en dat is zeker niet ondenkbaar, maar op dit moment is daar nog niets over bekend.
Mind you dat als het zo was dan kan je ze niet voor een tientje in de E-store kopen ofzo, de prijzen van dit soort recente remakes liggen echt wel hoger.
Als je er dus een aantal graag zou willen kopen doe je er mischien verstandig aan een WiiU 2ehands te kopen, die kosten straks na de launch een stuk minder op MP en dan kan je garandeerd die titels gamen ipv wellicht jaren te moeten wachten als ze uberhaupt komen (de titels die jij graag wilt).
Hmm, oke, ik las namelijk dit artikel waarin ze aangeven dat Nintendo hier nog niet helemaal duidelijk in is geweest. http://www.forbes.com/sit...-next-month/#58db50c77063
Similarly, Nintendo is not being entirely clear about whether or not Wii U and 3DS games might be available on the Switch. They have said outright that the Switch will not be backwards compatible with old physical media, which certainly makes sense, but will the system ever offer digital copies of these games?
Ik bedoelde ook puur de digitale games en uiteraard niet de disc-versies. En voor die 3 genoemde spellen ben ik bereid gewoon 60 euro te betalen om ze op de Switch te kunnen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
Ik heb trouwens goed nieuws voor de mensen die bij de Media Markt hun pre-order hebben voor € 309,- euro met afhalen. De prijs zal niet hoger worden als je af gaat rekenen.
De prijs waarvoor je het product hebt besteld is de prijs die je moet betalen. Als de prijs na je bestelling wijzigt dan betekend dit niet dat je geld moet bij betalen. De prijs staat dus vast.
Ik heb mijn Switch dus voor 309 euro :P

Backwards compatibiliteit gaat hem niet worden nee. Aangezien er een andere architectuur gebruikt wordt zou het allemaal ge-emuleerd moeten worden. Dit is nog lastiger dan je denkt. Als je nagaat dat zelfs de PC moeite heeft met GC games te emuleren zou het voor de Switch waarschijnlijk helemaal onmogelijk zijn, Het zou dan echt geport moeten worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Lanithro op 30-01-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:18:
[...]

Hmm, oke, ik las namelijk dit artikel waarin ze aangeven dat Nintendo hier nog niet helemaal duidelijk in is geweest. http://www.forbes.com/sit...-next-month/#58db50c77063

[...]

Ik bedoelde ook puur de digitale games en uiteraard niet de disc-versies. En voor die 3 genoemde spellen ben ik bereid gewoon 60 euro te betalen om ze op de Switch te kunnen spelen.
Alles waar men niet duidelijk in is moet je zien als 'gaat nog niet gebeuren'.
Kijk, het is best een pluspuntje dus als ze het nu al van plan waren hadden ze dat echt wel vermeld.

Als ik de prijzen zie die je moet betalen voor remakes van oude games zoals die Tetris variant en 1 uur funnies zoals 1 2 switch dan denk ik niet dat je voor de WiiU toppers 20 euro per stuk gaat betalen.
Je moest eens zien wat je tot de dag van vandaag nog steeds betaald voor SNES toppers in de eshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
hcQd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
Het is sowieso niet compatible, het gaat om twee compleet verschillende architecturen, zowel qua CPU als GPU. Of er nog veel geport gaat worden van de oude library buiten wat al is aangekondigd is een kwestie van afwachten.
Was dit ook niet het geval met de Xbox 360 en de Xbox One (die inmiddels BC is)? Misschien sla ik wartaal uit en in dat geval excuses!
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:24:
[...]

Alles waar men niet duidelijk in is moet je zien als 'gaat nog niet gebeuren'.
Kijk, het is best een pluspuntje dus als ze het nu al van plan waren hadden ze dat echt wel vermeld.

Als ik de prijzen zie die je moet betalen voor remakes van oude games zoals die Tetris variant en 1 uur funnies zoals 1 2 switch dan denk ik niet dat je voor de WiiU toppers 20 euro per stuk gaat betalen.
Je moest eens zien wat je tot de dag van vandaag nog steeds betaald voor SNES toppers in de eshop.
60 euro per stuk bedoel ik..

[ Voor 40% gewijzigd door Steven030 op 30-01-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Was dit ook niet het geval met de Xbox 360 en de Xbox One (die inmiddels BC is)? Misschien sla ik wartaal uit en in dat geval excuses!

[...]

60 euro per stuk bedoel ik..
Die zijn niet BC en daar waren mensen niet blij mee want fysiek kon het wel want de machine is qua structuur hetzelfde, nog steeds discs dus geen probleem wat dat betreft.
MS heeft het opgelost door gewoon ports te maken van vele populaire games die je kon downloaden zolang je maar de originele disc (vorige gen) erin had zitten.

Sony deed hier niet echt aan mee, alhoewel er wel bepaalde games waren die op alle systemen uit kwamen (PS3/4 en Vita) en ik heb een aantal PS4 versies gratis kunnen downloaden omdat ik de Ps3 of Zelfs Vita versie gekocht had. Dat ging via de Playstore.

Maar voor de duidelijkheid, geen van allen heeft echte BC, zo van game erin en klaar of jij hebt een game digitaal destijds gekocht dus hier heb je hem gratis. Nope.

Enne 60 euro per game ? Voor 180 Euro koop je straks een WiiU 2e hands met een stapel games erbij :)
Kan je natuurlijk niet mee on the go nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Steven030 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:25:
[...]

Dat viel mee, de architectuur van de Xbox 360 en Xbox One wijken niet zoveel van elkaar af. Schijnt dat relatief eenvoudig games in een soort wrapper gepropt te kunnen worden zodat ze op de One werken.

Bij de PS3 -> PS4 is wel het roer compleet omgegooid qua architectuur.

Wii U games moeten op de Switch dus echt ge-emuleerd worden. En denk niet dat ze dat ooit goed voor elkaar krijgen. Ik denk dat we zelfs niet eens een GC of Wii Virtual Console gaan zien om deze reden. Emuleren kan Nintendo niet zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Die zijn niet BC en daar waren mensen niet blij mee want fysiek kon het wel want de machine is qua structuur hetzelfde, nog steeds discs dus geen probleem wat dat betreft.
MS heeft het opgelost door gewoon ports te maken van vele populaire games die je kon downloaden zolang je maar de originele disc (vorige gen) erin had zitten.

Sony deed hier niet echt aan mee, alhoewel er wel bepaalde games waren die op alle systemen uit kwamen (PS3/4 en Vita) en ik heb een aantal PS4 versies gratis kunnen downloaden omdat ik de Ps3 of Zelfs Vita versie gekocht had. Dat ging via de Playstore.

Maar voor de duidelijkheid, geen van allen heeft echte BC, zo van game erin en klaar of jij hebt een game digitaal destijds gekocht dus hier heb je hem gratis. Nope.

Enne 60 euro per game ? Voor 180 Euro koop je straks een WiiU 2e hands met een stapel games erbij :)
Kan je natuurlijk niet mee on the go nemen.
Ik wil geen 2de hands Wii U, die zal bij mij nooit in huis komen. Ik ga de Switch kopen, alleen zou ik het superfijn vinden om die 3 spellen van de U daarop te kunnen spelen. Hoe maakt me niet uit, en hoeveel ze kosten ook niet.
Maar dat van de architectuur is zeker een goed argument! Ik zal er dan maar niet op rekenen helaas.

Verder las ik ook nog het volgende:
The COO told Wired: "What I would say first is, we recognize that some of our most passionate fans have spent quite a bit, whether it’s with Virtual Console on Wii or Wii U, and we recognize that consumers are rightly concerned about moving to Nintendo Switch without backward compatibility.

"My comment is: Stay tuned, we understand the concern, more information to come. There’s 40-some odd days between now and launch. There are more details to come. And at that point we’ll be able to define all of those various details of that online experience."
BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Dat viel mee, de architectuur van de Xbox 360 en Xbox One wijken niet zoveel van elkaar af. Schijnt dat relatief eenvoudig games in een soort wrapper gepropt te kunnen worden zodat ze op de One werken.

Wii U games moeten op de Switch dus echt ge-emuleerd worden. En denk niet dat ze dat ooit goed voor elkaar krijgen. Ik denk dat we zelfs niet eens een GC of Wii Virtual Console gaan zien om deze reden. Emuleren kan Nintendo niet zo goed.
Oke, dankjewel voor de opheldering. Ik zal er maar niet op rekenen (wel hopen :) ).

[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 30-01-2017 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BlackMage schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Klopt niet helemaal dat de xbox 360 en one op elkaar lijken kwa architectuur. de xbox 360 cpu heeft een powerpc architectuur en de xbox one x86. Er wordt wel degelijk geëmuleerd, om een game beschikbaar te maken voor backward compability moet microsoft wel per game iets handmatig aanpassen en dan is het te spelen op de xbox one. Verder is het zekers wel een knapstaaltje techniek van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik denk dat men te makkelijk denkt over emuleren. Het is niet makkelijk om de hardware en het OS te emuleren. Natuulijk zijn er tientallen emulators op de markt maar niet elk spel werkt daar op. En om het werkend te maken moet je instellingen aanpassen binnen het programma. Dit kan je niet op de hardware krijgen. Mensen gaan klagen waardoor het apparaat minder populair wordt. Het is dan beter om de functie helemaal niet in het apparaat te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Lanithro schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:41:
Ik denk dat men te makkelijk denkt over emuleren. Het is niet makkelijk om de hardware en het OS te emuleren. Natuulijk zijn er tientallen emulators op de markt maar niet elk spel werkt daar op. En om het werkend te maken moet je instellingen aanpassen binnen het programma. Dit kan je niet op de hardware krijgen. Mensen gaan klagen waardoor het apparaat minder populair wordt. Het is dan beter om de functie helemaal niet in het apparaat te stoppen.
Ik kan alleen mijn oordeel vellen over de Xbox One. Het is zoals hierboven aangegeven een knap kunstje van MS, maar BC op mijn Xbox One werkt als een tierelier!
Ik weet dat niet álle 360 spellen BC zijn, maar de lijst groeit alsmaar, en alles dat aan de lijst toegevoegd wordt werkt perfect. Zowel single player als multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lanithro schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:41:
Ik heb zelf liever dat men zich meer focused op het NU en dat eerst voor elkaar te boxen ipv games die jaren oud zijn en iederen gewoon kan spelen als ze dat echt willen.
Je ziet dit wel wat meer bij de Nintendo liefhebbers en dat heeft grotendeels te maken met de lange droogtes waarmee ze normaliter te maken hebben terwijl de honger naar Nintendo quality games blijft.

Op de Snes kwam er zoveel goeds uit dat je van gekkigheid niet wist wat je moest kopen en spelen (luxe probleem), niemand had het nog over NES games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Lanithro schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:19:
Ik heb trouwens goed nieuws voor de mensen die bij de Media Markt hun pre-order hebben voor € 309,- euro met afhalen. De prijs zal niet hoger worden als je af gaat rekenen.
Nice thanks! :) BTW houd er rekening mee dat je wel in aanmerking komt voor de prijs belofte :)
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Ik heb zelf liever dat men zich meer focused op het NU en dat eerst voor elkaar te boxen ipv games die jaren oud zijn en iederen gewoon kan spelen als ze dat echt willen.
Je ziet dit wel wat meer bij de Nintendo liefhebbers en dat heeft grotendeels te maken met de lange droogtes waarmee ze normaliter te maken hebben terwijl de honger naar Nintendo quality games blijft.

Op de Snes kwam er zoveel goeds uit dat je van gekkigheid niet wist wat je moest kopen en spelen (luxe probleem), niemand had het nog over NES games.
Ik denk dat dit eerder te maken had met dat veel niet beter wisten. Bij de release van de SNES was het ook zo dat de meeste hun NES voorraden uit de winkel gooiden en voor zulke lage prijzen werden verkocht. Vanaf het moment dat mensen wisten dat het kon (volgens mij was de atari de eerste maar grootste kwam toch wel kijken bij de PSX -> PS2 tijd) waren mensen ervan op de hoogte dat het kon, omdat het kon wouden mensen dus meer bucks uit hun systeem.... i don't blame them.

Ikzelf kies liever uiteindelijk voor de purist route en heb ik toch liever me oudere console... puur omdat er in de emulatie altijd wel iets fout gaat, is het niet een graphics glitch is het wel iets in de audio. Maar backwards compatible voor de Switch is bij mij dan wel weer gewenst omdat het ook een handheld kan zijn waardoor ik vakantie ook nog wat leuks kan spelen en als ik 1 of 2 keer daar extra voor moet betalen als in de vorm van de eShop maakt het mij niet veel uit :)

PS. Kadardar is een geluksvogel dat als hij op vakantie gaat zijn er vaak regenbuien in de buurt

[ Voor 82% gewijzigd door Kadardar op 30-01-2017 17:07 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Is die Zelda limited edition wel zo schaars?
Via wehkamp lijkt die nog gewoon te bestellen en bij gamemania kon ik mijn preorder ook nog omzetten.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Ik denk dat sinds het drama met de amiibo, ze de productie van dat soort sets omhoog hebben geschroefd.
De amiibo zijn nu ook ruimschoots beschikbaar.
Wellicht hebben ze er iets van geleerd.
Nu preorder ik toch wel wat ik graag wil, maar achteraf gezien kom je ze vaak gewoon nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 18:24
boefje79 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:54:
Is die Zelda limited edition wel zo schaars?
Via wehkamp lijkt die nog gewoon te bestellen en bij gamemania kon ik mijn preorder ook nog omzetten.

Wat zijn jullie ervaringen?
op de site van wehkamp en gamemania geven ze aan uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:10:
een Disc past ook niet in de cardslot
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pM6UnvW.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ja, uiteindelijk past alles :)

Vraag maar aan mijn zoon. Destijds deed ik de PS2 aan en kreeg een wazige error, Aan/Uit/Aan, zelfde gezeik ... :( Ok eruit met die game dan maar, ...... eject ..... eject .....EJECT !!

Niks, nada ging niet open. Dus de lade maar open getrokken.

Leuk een stroopwafel bovenop je game in de lade }:O
Ach hij was 3 jaar ....

P.s. Daarna deed dat gekke ding het gewoon weer. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 12:42
Steven030 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:44:
[...]

Ik kan alleen mijn oordeel vellen over de Xbox One. Het is zoals hierboven aangegeven een knap kunstje van MS, maar BC op mijn Xbox One werkt als een tierelier!
Ik weet dat niet álle 360 spellen BC zijn, maar de lijst groeit alsmaar, en alles dat aan de lijst toegevoegd wordt werkt perfect. Zowel single player als multiplayer.
Wat je ook niet moet vergeten, we hebben het over Microsoft. Er wordt veel over ze gezeurd, maar die jongens hebben een enorme expertise op os en virtualisatie gebied. Hun ervaring uit de server wereld hebben ze toegepast op de Xbox waardoor dat ding eigenlijk een soort hyperv server is voor games/entertainment. Het is echter inderdaad nog steeds een knap staaltje wat ze hebben laten zien.

Voor Sony zou het nog een stuk lastiger worden omdat ze die maffe cell architectuur hadden op de PS3, maar zelfs als ze net als de 360 op powerpc gezeten hadden betwijfel ik dat ze het dan wel ook gedaan zouden hebben simpelweg omdat zij er niet de benodigde kennis voor in huis hebben.

En Nintendo? No f'ing way... Sorry, maar Nintendo is helemaal niet zo sterk in software. Ze zijn sterk in game design, ja, maar zeer complexe software oplossingen ontwikkelen, dat moet je niet van hun verwachten, is ook helemaal hun business niet. Dus dan zouden ze het moeten uitbesteden en dat zou klauwen met geld gaan kosten.

Edit: trouwens, over dat niet alle games bc zijn bij Xbox, dat komt meestal eerder door rechten issues dan door technische beperkingen. Het probleem is dat veel zaken specifiek gelicensed zijn om te gebruiken in een game voor de 360, en dan mag Microsoft het niet zomaar ook op de one uitbrengen. Die rechten liggen vaak ook niet maar bij één partij, dat kan heel complex worden. Denk bij een game als gta bv aan de muziek op de radio of bij een sport game aan de licenties voor alle clubs en spelers, dat is een nachtmerrie om weer geregeld te krijgen. Daarom richtten ze zich dus op populaire games en lukken sommige games gewoon niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 30-01-2017 22:15 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Er staat nog geen order van mij uit maar Steep lijkt mij wel erg leuk om te spelen. Ik zie hier en daar veel gemopper voorbij komen omtrent het multiplatform spel. Krijg er niet echt hoogte van maar lijkt mij gaaf om in de skilift dit spel te spelen alvorens zelf naar beneden te suizen op m'n board. Iets met in de stemming zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik vraag me wel af hoe de binnenkant van de dock eruit ziet. Aangezien je de Switch er geregeld in en uit schuift is het niet te hopen dat het scherm tegen de binnenkant van de dock aankomt. Als dat zo is heb je hier binnen no time krassen op zitten ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ziet er zo uit. Kan er dus in op maar één manier, waarbij het scherm van de Switch de rand van het dock niet raakt - daar zitten een paar mm speling. Als je daar wat paranoïde in bent, kan je natuurlijk altijd een screen protector gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet ook aan de rechterkant een dunne rubberen randje zitten, die is er om de Switch goed te geleiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:03
Iemand op een Reddit had een tijdje terug toffe mockup gemaakt van een Nintendo Design Lab.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wRUD6zD1CaALXph5QGnRbYwF/full.jpg

Zou erg tof zijn als Nintendo dit gaat doen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 31-01-2017 08:56 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Zeror schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:56:
Iemand op een Reddit had een tijdje terug toffe mockup gemaakt van een Nintendo Design Lab.

[afbeelding]

Zou erg tof zijn als Nintendo dit gaat doen. _/-\o_
Ja en ga je 95 euro per setje Joycons betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Lanithro schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Ja en ga je 95 euro per setje Joycons betalen...
Maar heb je wel je eigen kleur joy cons :+
Anders wachten tot jouw gekleurde setje joy-cons in de schappen ligt

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Die rode en blauwe passen iig mooi bij de old skool gameboy headset ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaizoku94
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11-2023
Finraziel schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:11:
[...]

Wat je ook niet moet vergeten, we hebben het over Microsoft. Er wordt veel over ze gezeurd, maar die jongens hebben een enorme expertise op os en virtualisatie gebied. Hun ervaring uit de server wereld hebben ze toegepast op de Xbox waardoor dat ding eigenlijk een soort hyperv server is voor games/entertainment. Het is echter inderdaad nog steeds een knap staaltje wat ze hebben laten zien.

Voor Sony zou het nog een stuk lastiger worden omdat ze die maffe cell architectuur hadden op de PS3, maar zelfs als ze net als de 360 op powerpc gezeten hadden betwijfel ik dat ze het dan wel ook gedaan zouden hebben simpelweg omdat zij er niet de benodigde kennis voor in huis hebben.

En Nintendo? No f'ing way... Sorry, maar Nintendo is helemaal niet zo sterk in software. Ze zijn sterk in game design, ja, maar zeer complexe software oplossingen ontwikkelen, dat moet je niet van hun verwachten, is ook helemaal hun business niet. Dus dan zouden ze het moeten uitbesteden en dat zou klauwen met geld gaan kosten.
volgens mij heb je niet echt een idee hoe emulators gemaakt worden. Het lastige van het maken van een emulator is dat je hardware wilt na bootsen die je eigenlijk meestal niet kent of waar geen of weinig documentatie beschikbaar voor is. Het is echt geen quantum mechanica of zo :P. Als je kijkt naar de development van emulators dolphin,citra,cemu en pcsx2 dan zie je dat het gemaakt wordt door maar een handje vol mensen in een opensource community, en meestal met beperkte documentatie beschikbaar over de chipset etc. Je hebt wel gedegen programmeer kennis nodig en je moet weten hoe bepaalde onderdelen werken bijvoorbeeld cpu, gpu, etc. Wat je al leert op een HBO opleiding(Technische informatica) maar dan weerhoud niets je er van om een emulator te maken.

Microsoft heeft met het maken van emulatie software natuurlijk een grote voorsprong door een gigantisch leger aan goede developers en kennis en ervaring met virtualisatie. Maar dat betekent echt niet dat zij de enige zijn die een goede emulator kunnen maken. Wat Microsoft heeft laten zien met de Xbox is in mijn ogen echt niet bijzonder. het is niets meer dan een afgekapte pc met een aangepaste Windows os. De Xbox one gebruikt zelfs "gewone" DDR 3 RAM. Het had pas een knap staaltje techniek geweest als ze het systeem met gddr5 werkend hadden gekregen en er even veel resources als de ps4 bare metal benaderd kon worden. een Xbox one met een "mini pc" er in, in plaats van een afgekapte pc met een DDR3 video kaart!! omgetoverd tot Xbox.

Sony zal het wat lastiger krijgen met het perfectioneren van een ps3 emulator door de cell architectuur inderdaad maar de benodigde kennis zullen ze zeker wel in huis hebben. vergeet ook niet dat ze dit apparaat zelf ontworpen en gemaakt hebben dus er staat ergens bij Sony een boekwerk met informatie over hoe de ps3 architectuur werkt. Zodra ze er genoeg geld mee kunnen verdienen zetten ze er een aantal goede programmeurs op en dan komt die emulator er echt wel hoor. Zelfs in de open source community hebben ze de ps3 al kunnen emuleren(https://rpcs3.net/).

En Nintendo? yes fcking way ze hebben zelfs al emulators gemaakt van verschillende systemen voor een aantal van hun devices (Wikipedia: Virtual Console. en wederom hetzelfde als bij Sony ze weten echt wel hoe hun eigen systemen in elkaar zitten en hebben boekwerken aan informatie hoe het in elkaar steekt. Als ze genoeg geld er mee kunnen verdienen is het een kwestie van devices hebben met genoeg power en wat tijd voordat er nieuwe Nintendo emulators komen. Je onderschat Nintendo en het ontwerpen en maken van een console. Dat is een zeer complex proces en veel lastiger dan het emuleren van een al bestaand systeem. Dus de kennis om een emulator te maken zullen ze zeker wel in huis hebben.
Als je hun software niet fijn vind of als de prestaties van een console minder zijn dan een andere console betekent niet dat het niet complex is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Weet je wat het is, ondanks dat nintendo een commercieel bedrijf is, waar het gewoon om keiharde cash en winst gaat, gun ik het zo enorm om weer eens een dikke klapper te maken.

Gewoon weer een top apparaat met fijne games en blije klanten.

Terug naar de snes en n64 tijd zeg maar...

Gok dat mijn sentiment ontstaat uit een soort van nostalgisch gevoel...

Ik ben klaar voor de switch en zelda!
Pagina: 1 ... 65 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic