Verkeerde topic..
[ Voor 84% gewijzigd door hmr op 31-01-2017 10:27 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 84% gewijzigd door hmr op 31-01-2017 10:27 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
[ Voor 19% gewijzigd door ArnoutV op 31-01-2017 10:42 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 10:54 ]
Verwijderd
Welke 12?Lanithro schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:46:
Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind dat een mooie lineup voor het eerste jaar. Ik zie toch zeker 12 games die ik zou willen hebben. Deels voor mij, deels voor mijn kinderen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 10:57 ]
Verwijderd
Waar staat dat? Online lees ik dit : http://shoryuken.com/2017...g-to-the-nintendo-switch/ En uit een scherm vol games, weet je natuurlijk te gaan klagen over een game waarvan je de versie niet eens weet. For all we know is het een hele nieuwe release.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:
@ArnoutV: Ultra Streetfighter II en de aller eerste Blazblue.
Hoe verzinnen ze het?
Een onmogelijke opgave omdat zoveel ander is nu.Alcmaria schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:16:
[...]
Terug naar de snes en n64 tijd zeg maar...
Het gaat niet alleen om het maken van een emulator, het gaat er om dat Microsoft het geheel goed laat lopen op hardware die niet zo bijzonder veel krachtiger is dan het geëmuleerde platform. Meestal zit er toch echt een generatie tussen voordat emulatie soepel wil lukken, en de huidige generatie is nou niet bepaald sterke hardware.kaizoku94 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:54:
[...]
volgens mij heb je niet echt een idee hoe emulators gemaakt worden. Het lastige van het maken van een emulator is dat je hardware wilt na bootsen die je eigenlijk meestal niet kent of waar geen of weinig documentatie beschikbaar voor is. Het is echt geen quantum mechanica of zo. Als je kijkt naar de development van emulators dolphin,citra,cemu en pcsx2 dan zie je dat het gemaakt wordt door maar een handje vol mensen in een opensource community, en meestal met beperkte documentatie beschikbaar over de chipset etc. Je hebt wel gedegen programmeer kennis nodig en je moet weten hoe bepaalde onderdelen werken bijvoorbeeld cpu, gpu, etc. Wat je al leert op een HBO opleiding(Technische informatica) maar dan weerhoud niets je er van om een emulator te maken.
Microsoft heeft met het maken van emulatie software natuurlijk een grote voorsprong door een gigantisch leger aan goede developers en kennis en ervaring met virtualisatie. Maar dat betekent echt niet dat zij de enige zijn die een goede emulator kunnen maken. Wat Microsoft heeft laten zien met de Xbox is in mijn ogen echt niet bijzonder. het is niets meer dan een afgekapte pc met een aangepaste Windows os. De Xbox one gebruikt zelfs "gewone" DDR 3 RAM. Het had pas een knap staaltje techniek geweest als ze het systeem met gddr5 werkend hadden gekregen en er even veel resources als de ps4 bare metal benaderd kon worden. een Xbox one met een "mini pc" er in, in plaats van een afgekapte pc met een DDR3 video kaart!! omgetoverd tot Xbox.
Sony zal het wat lastiger krijgen met het perfectioneren van een ps3 emulator door de cell architectuur inderdaad maar de benodigde kennis zullen ze zeker wel in huis hebben. vergeet ook niet dat ze dit apparaat zelf ontworpen en gemaakt hebben dus er staat ergens bij Sony een boekwerk met informatie over hoe de ps3 architectuur werkt. Zodra ze er genoeg geld mee kunnen verdienen zetten ze er een aantal goede programmeurs op en dan komt die emulator er echt wel hoor. Zelfs in de open source community hebben ze de ps3 al kunnen emuleren(https://rpcs3.net/).
En Nintendo? yes fcking way ze hebben zelfs al emulators gemaakt van verschillende systemen voor een aantal van hun devices (Wikipedia: Virtual Console. en wederom hetzelfde als bij Sony ze weten echt wel hoe hun eigen systemen in elkaar zitten en hebben boekwerken aan informatie hoe het in elkaar steekt. Als ze genoeg geld er mee kunnen verdienen is het een kwestie van devices hebben met genoeg power en wat tijd voordat er nieuwe Nintendo emulators komen. Je onderschat Nintendo en het ontwerpen en maken van een console. Dat is een zeer complex proces en veel lastiger dan het emuleren van een al bestaand systeem. Dus de kennis om een emulator te maken zullen ze zeker wel in huis hebben.
Als je hun software niet fijn vind of als de prestaties van een console minder zijn dan een andere console betekent niet dat het niet complex is.
[ Voor 3% gewijzigd door Finraziel op 31-01-2017 11:51 ]
Gamertag: FinrazielNL
1. ZeldaVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:49:
[...]
Welke 12?
Voor mij XBC 2, Super Bomberman R, Splatoon 2, Mario O. evt Arms en verder moet ik eerst zien wat er wel en niek fysiek zal verschijnen.
Verwijderd
Hier moest ik kostelijk om lachen. De Sega Mega Drive was en is nog altijd "DE" 16-bit home console bij uitstek als het om Arcade games/ports gaat en de SNES heeft daar nooit, ook maar in de buurt van kunnen komen.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:59:
[...]
Een onmogelijke opgave omdat zoveel ander is nu.
De impact met bij. de Snes was mega omdat er simpelweg voor de gewone consument vrijwel niets te krijgen was wat ook maar leek op Arcade halls.
Haters everywhere but I don’t really care
Specs zeiden ook toen niet alles.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:15:
[...]
Hier moest ik kostelijk om lachen. De Sega Mega Drive was en is nog altijd "DE" 16-bit home console bij uitstek als het om Arcade games/ports gaat en de SNES heeft daar nooit, ook maar in de buurt van kunnen komen.
De zwakke processor van de 2 jaar nieuwere SNES kon simpel weg de meeste arcade games niet eens aan met als gevolg dat shmups op de SNES erg veel last hadden van hevige slowdown en beat 'em ups konden vaak maar 2 vijanden tegelijk op het scherm aan.
SEGA waren ook zelf nog eens the masters of the Arcade en hadden tussen half jaren '80 en eind jaren '90 tal van Arcade successen; van Hang-on tot Crazy taxi en alles wat er tussen zit.
@It's not Rudy: Er staat duidelijk KoF '98, Blazbue en Ultra Streetfighter II, ik ga dus uit van de versies zoals ze op het lijstje staan beschreven.
[ Voor 20% gewijzigd door Bomberman71 op 31-01-2017 11:29 ]
Verwijderd
Waar staat de versie van Blazblue dan? Ik zie enkel het Blazblue logo. Met enkel het plaatje en het nieuws dat ik kan vinden, kan ik niet zien dat het om de allereerste versie van de game gaat. Speculatie is meer de huidige versie of een nieuwe. Met de beredenatie die jij hanteert, zeg je eigenlijk ook dat Pokemon in dat lijstje dan de eerste versie (R/G/B/Y) is, want het is een logo zonder subtitel.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:15:
@It's not Rudy: Er staat duidelijk KoF '98, Blazbue en Ultra Streetfighter II, ik ga dus uit van de versies zoals ze op het lijstje staan beschreven.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 11:25 ]
Verwijderd
Shmups: Truxton, Musha, thunderforce series, Battle mania, Biohazard Battle, Super fantasy zone.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Specs zeiden ook toen niet alles.
Noem mij eens de toppers op op de Megadrive dan ....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 11:57 ]
[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 31-01-2017 11:42 ]
Verwijderd
Yellow staat al in de eShop voor 3DS. Ik denk niet dat ze dat een release gaan noemenVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:31:
[...]
@ItsNotRudy met Blazblue heb je gelijk, dat is niet meer dan een onderstelling van mij. Heb trouwens niets tegen Pokemon B, R en Y voor op de Switch
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 11:57 ]
Verwijderd
Voor mij zou de eerste een must zijn, ik wil al een traditionele Pokemon game op home console sinds de early days.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Yellow staat al in de eShop voor 3DS. Ik denk niet dat ze dat een release gaan noemendat wordt waarschijnlijk de "special edition" (zoals Crystal/Emerald etc) van Sun/Moon of een arena game (Colosseum). Dat laatste zou wel erg tof zijn.
* RayNbow hakt ook even met een botte bijl door de lineup heen:BlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12:
Van dat overzicht vind ik deze games interessant:
[afbeelding]
Games met een vraagteken erbij is dat ik nog niet zeker weet, of dat het wellicht iets is voor als het spel voor 15-20 euro te koop is.
Ondanks dat ik best wel agressief de zwarte balkjes heb geplaatst staan er toch nog 5 instabuys voor mij op. En dat voor 1,5 jaar tijd, vind ik niet eens slecht.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
80% van de titels die je noemt zeggen de meesten niks en waren hier niet eens te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Shmups: Truxton, Musha, thunderforce series, Battle mania, Biohazard Battle, Super fantasy zone.
Run 'n gun: Gunstar Heroes, Alien Soldier, Probotector,, Adv of Batman & Robin.
platformers: Sonic series, Ristar, Rocket Knight adventures, Dynamite Heady, Havoc, Flink, Aladdin,
Aktie platformers: Ranger X, Shinobi series, Robocop vs terminator (uncensored), Ghostbusters, Mega Turrican, Vectorman 1 & 2
Beat 'em up: Golden axe series, TMNT Hyperstone Heist. Streets of Rage serie, Comix zone, Power Rangers the movie, The Punisher.
Nog wat MD Arcade classics: After Burner II, Splatterhouse series, Chiki Chiki boys, Two crude dudes.
@ItsNotRudy met Blazblue heb je gelijk, dat is niet meer dan een onderstelling van mij. Heb trouwens niets tegen Pokemon B, R en Y voor op de Switch
Mee eens.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:23:
[...]
80% van de titels die je noemt zeggen de meesten niks en waren hier niet eens te krijgen.
Wat was er goed aan afterburner 2 ? Niets .... Streets of Rage, alleen de soundtrack was cool, de rest was een lame versie van Final fight.
Je kan praten over 16bit en cpu power maar op de MD had je niet eens een fatsoenlijke versie van Streetfighter 2 ! Echt niet.
Natuurlijk zitten er coole games voor de MD bij zoals Golden Axe, Sonic series, Mega Turrican maar naast de toppers op de Snes is minimaal.
De Snes was met afstand de winnaar die generatie en dat is al meer dan 2 decennia veelvuldig besproken en erkend.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Ik vind rockstar en blizzard anders beiden ook zo commercieel als de pest. Ook Nintendo kan er wel wat van met hun hardware en software steeds hoog in prijs laten houden. Ik gun het Nintendo omdat ze toch vrij unieke games maken die zich inderdaad richten op fun en dat meestal met local multiplayer. Vind het alleen wel onzin om te zeggen dat Nintendo de enigste is die dit doen, games als ratchet and clank, sunset overdrive, sea of thieves en little big planet 3 focussen zich ook gewoon op klassiek platformen in een modern jasje. Verder weet ik me ook wel donders goed te vermaken met battlefield 1, ook al is het zo commercieel als de pest.Zeror schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:35:
De reden waarom ik het Nintendo gun is voornamelijk vanwege het feit dat er maar weinig ontwikkelaars zijn die weten hoe ze een echt goede (vrijwel bugvrij) game kunnen ontwikkelen die jarenlang ook leuk blijft om te spelen. Nintendo is zo'n bedrijf. Blizzard is zo'n bedrijf. Rockstar is zo'n bedrijf. EA, bijvoorbeeld, hoort daar wat mij betreft niet bij, vanwege het hoge commercie gehalte in hun games (die denken alleen maar aan geld ipv fun). Bij de eerder genoemde bedrijven zie je passie voor hun werk terug in de games. En aangezien Nintendo degene die het langste in deze business zit van vrijwel alle gamebedrijven, gun ik het ze om in deze gamemarkt te blijven.
Ik ga de Switch kopen. Echter niet bij launch, want ik ben maar een arme burger en zal moeten sparen. Maar die Switch komt tzt hoe dan ook in huis.
Ja leuk die eerste 2 als je toen 6 jaar oud was en bij gebrek aan mario dan speel je dat.matthijst schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:41:
Haha MD kwam niet eens in de buurt.
Lachwekkend.
Quackshot
Fantasia.
Road Rash.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar SoR kwam tenminste recentelijk nog voor in een videogame.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:23:
Streets of Rage, alleen de soundtrack was cool, de rest was een lame versie van Final fight.
Goh wat een goedkope reply.matthijst schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:29:
Je bent vooral nogal overtuigd van jezelf.
1 mening telt.
[ Voor 18% gewijzigd door Bomberman71 op 31-01-2017 12:39 ]
[ Voor 68% gewijzigd door matthijst op 31-01-2017 12:53 ]
En dat was dan nog de Megadrive de Genesis (amerikaanse versie) loopt namelijk sneller qua beeld en geluidmatthijst schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:43:
Wat zwam je?
Verkoopcijfers staan niet gelijk aan ervaringen.
"Feiten"Omdat Bomberman het zegt. Tsss.
Je zal de MD wel nauwelijks gespeeld hebben, Sonic liep waarschijnlijk te snel voor je![]()
Virtua Racing, Virtua Fighter, nog twee toppertjes
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Verwijderd
Om precies te zijn was slechts 1 game van de games die ik opnoemde hier niet te verkrijgen (Battle mania) maar wel speelbaar omdat USA games van voor 1993 op een Europese MD speelbaar zijn. De rest van m'n lijstje is allemaal in Europa uitgebracht, ik heb er zelfs 75% van in de kast staan.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:23:
[...]
80% van de titels die je noemt zeggen de meesten niks en waren hier niet eens te krijgen.
Wat was er goed aan afterburner 2 ? Niets .... Streets of Rage, alleen de soundtrack was cool, de rest was een lame versie van Final fight.
Je kan praten over 16bit en cpu power maar op de MD had je niet eens een fatsoenlijke versie van Streetfighter 2 ! Echt niet.
Vergelijk F-zero met Virtua Racing ipv met Road rash dat is wat eerlijker.
Natuurlijk zitten er coole games voor de MD bij zoals Golden Axe, Sonic series, Mega Turrican maar naast de toppers op de Snes is minimaal.
De Snes was met afstand de winnaar die generatie en dat is al meer dan 2 decennia veelvuldig besproken en erkend.
Alhoewel ik niet helemaal eens ga met je bericht van de MD vs SNES (puur aan gebrek van onderbouwing waarom de MD (behalve dan de games) beter is (waar naar mij mening meer is dan alleen de games), niet omdat ik SNES prefer tevens) geef ik je gelijk dat deze discussie hier niet hoort, hup naar het andere draadje mensenVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:00:
[...]
Om precies te zijn was slechts 1 game van de games die ik opnoemde hier niet te verkrijgen (Battle mania) maar wel speelbaar omdat USA games van voor 1993 op een Europese MD speelbaar zijn. De rest van m'n lijstje is allemaal in Europa uitgebracht, ik heb er zelfs 75% van in de kast staan.
Dat de SNES met afstand de winnaar is van de 16-bit consolewars is grote onzin; De SNES regeerde in de USA, maar Europa was erg verdeeld en bijna heel zuid Amerika verkiest de Mega Drive boven de SNES.
Veel SNES fans geven trouwens ook toe dat Streets of Rage de straat aanveegt met Final Fight; Een beat 'em up game die pas bij deel 3 in co-op te spelen was. Sterker nog de Streets of Rage series staat te boek als een van de beste beat 'em ups allertijden.
Ook dat de MD versies van SF2 en de MK series slecht waren is "out of place" net als het bashen van de MD gamepad want iedereen gebruikte de zeer degelijke 6-button controller voor fighters.
Je kunt naar mijn mening pas echt goed over een console oordelen als je zo'n 80% de game library kent en als jij 80% van mijn opgenoemde games niet kent dan zegt dat mij erg veel over jou gebrekkige kennis van de MD's game library.
PS: Ik ga het er op dit forum verder niet meer over hebben, is out of place en lullig tegenover de Switch enthausiastelingen. We wijken veel te ver af (daar maak ik me ook schuldig aan).
Om retrogaming te bespreken is er op Tweakers het "Goeie oude retro consoles" topic dat vol zit met retrogamers met veel kennis over het onderwerp, het zou leuk zijn als je daar eens een kijkje nam en dat we daar eventueel discusieren over de golden oldies van vroeguh
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik heb nooit gezegt dat de MD beter is dan de SNES, ik zei alleen dat de MD beter is dan de SNES als we het puur en alleen over Arcade games hebben*. SEGA schreef geschiedenis en bracht met Altered beast en Golden Axe een bijna 1 op 1 Arcade ervaring in huiskamers wat nog nooit gebeurd was, MD: Arcade at home was zelfs de marketing toen der tijd.Kadardar schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:08:
[...]
Alhoewel ik niet helemaal eens ga met je bericht van de MD vs SNES (puur aan gebrek van onderbouwing waarom de MD beter is, niet omdat ik SNES prefer tevens) geef ik je gelijk dat deze discussie hier niet hoort, hup naar het andere draadje mensen
Snap je SF2U view ...Sagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:
* Sagat houdt het retro topic in de gaten
Al hoewel ik ondanks dat ik een ouwe ninty fanboy was, zeker respect heb voor de md en me ook afvraag wie commercieel de winnaar was.
back ot:
Ik ben fan van fighting games, anime fg's iets minder, dus BB ga ik niets over zeggen, al hoewel de versie hier veel uitmaakt. Als het echt de eerste blijkt te zijn, dan moet dit gwoon een erg goedkope release worden van 5 euro.....misschien 15 omdat dit simpelweg de gangbare live/psn prijs is
vwb kof98: geweldige game, speel het met een vriend af en toe nog steeds met veel plezier, maar......dit zie ik puur als VC spul. Dit is geen nieuwe game tenzij.......
USF2: jullie verwachten het vast niet met mijn avatar, maar ik hou best wel van capcom games
Maar ik ben niet blind voor hun fouten. sf2 is in de snes tijd al zwaar uitgemolken met maar liefst 3 versies met marginale verschillen. Je kan het fifa argument gebruiken, als casual koop je er een en dan kan je vooruit, als die hard fans maken die kleine verschillen het toch waard om te upgraden, en je moet 'bij de tijd zijn' qua mp.
Echter.......dit kan niet. Je kan niet hd remix opnieuw uitbrengen, er 2 extra chars bijgooien (die variaties zijn op bestaande chars!) en dramatic battle.......en dan zeggen, oi nieuwe game, doe is 40-45 euro. Ik koop de game misschien wel. Maar dan moeten er nog features in zitten die ik tot nu toe gemist heb, of hij moet flink goedkoper worden. 15 euro vind ik eigenlijk nog te veel.
oh tenzij.....tsja voor zowel kof98 geld hetzelfde als voor usf2.....its al about the features and changes. Als ze er zijn is dit relevant, anders puur nice to have spul. Helemaal omdat ik (en vele fight game fans met me) nogal zeikerig zijn qua controls. Ik verwacht niet dat de default controller opties van de switch een goede gamepad of arcade stick kunnen vervangen.
Ik sta er helaas niet erg positief in op dit moment.
Nintendo heeft zelf op een paar na (Earthbound en Super Mario RPG uit mn hoofd, misschien mis ik wat) wel alle games in Europa uitgebracht.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:24:
Nintendo heeft qua SNES releases Europa vreselijk te kort gedaan. Als ik een persoonlijke top 10 voor de SNES wereldwijd zou maken dan staan er maar 2 hooguit 3 games in het lijstje die een officiele Europese release hebben gekend.
Microsoft heeft wat dat betreft zeker een mooi product geleverd inderdaad met een goede efficiency.Finraziel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Het gaat niet alleen om het maken van een emulator, het gaat er om dat Microsoft het geheel goed laat lopen op hardware die niet zo bijzonder veel krachtiger is dan het geëmuleerde platform. Meestal zit er toch echt een generatie tussen voordat emulatie soepel wil lukken, en de huidige generatie is nou niet bepaald sterke hardware.
Ik heb hem zelf niet gebruikt maar als ik bv de dolphin faq bekijk dan hebben ze het over een i5 of i7 om vloeiend te kunnen spelen, amd CPU's zouden het al zwaar krijgen. En dat is wii emulatie, de 360 is een stuk sterker terwijl de Xbox one volgens mij echt niet krachtig genoeg zou zijn voor de meeste games in dolphin als het een pc zou zijn.
Wat betreft de switch, daar is het verschil in power tussen het te emuleren platform en de host nog kleiner omdat het ding draagbaar is. Een emulator voor oudere platformen is niet heel lastig inderdaad, maar de wii u op een tablet emuleren zie ik momenteel echt nog niet gebeuren.
Edit: Trouwens, tegenover jouw punt dat emulators door een paar man gemaakt worden... een console maken hoeft ook niet zo ingewikkeld te zijn hoor, zie bijvoorbeeld de openpandora en opvolger de pyra. Die worden ook door een handjevol mensen ontwikkeld.
Verwijderd
yepVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:52:
Verder ga ik het weer over de Switch hebben; Ik bekeek het lijstje nog eens en zie ineens Fire Emblem 2018 staan.
Wordt dit dan een echte traditionele Fire Emblem game? If so, I'm hyped!!
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
[ Voor 81% gewijzigd door jeka op 31-01-2017 14:07 ]
FCG
Bugs met Sf4? of bedoel je 5, want dan ga ik gelijk met je mee. Van 4 kan ik me weinig issues mee herinneren.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:40:
[...]
Laatst kreeg ik op PS Plus de aanbieding van SF4 voor een tientje, dat heb ik toen wel direct gedaan want voor dat soortbedragen (kan je tegenwoordig niet eens meer voor parkeren in een stad) vind ik dat wel cool.
En dat terwijl het absoluut niet een Mega topper is en in het begin zelfs bugs had. Nu jaren na de release vind ik dan ik voor een tientje wel gek kan doen en hopla.
10 second ninja DONE
SF5 gaat sowieso niet gebeuren op de switch, aangezien Sony mee heeft betaald. Het gebrek aan resident evil 7 of een aankondiging van marvel vs capcom vind ik dan eerder lijken op geen vertrouwen in de switch. Toch opvallend, je zou denken dat Capcom juist veel belang heeft bij de switch door monster hunter.Sagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:19:
[...]
Bugs met Sf4? of bedoel je 5, want dan ga ik gelijk met je mee. Van 4 kan ik me weinig issues mee herinneren.
Maar sf4 is een top game, voor dat bedrag gelijk doen. Sf5 vind ik persoonlijk (en daar ben ik niet alleen in) iets minder. toch had ik beide games en dan, omdat het een nieuwe console betreft, toch liever sf5 gekregen ipv van USF2.
USF2 komt dan op mij al weer over als een vote van no confidence. En misschien heeft capcom idd te laat een dev kit gekregen en komt die later....prima. deel dit dan even.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
ugh ja........sf5 kan je wel vergeten, en sf4 zit daar wsl ook bij gezien dat die niet en wsl 'not anytime soon, if ever' op de one via BC komt.Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:28:
[...]
SF5 gaat sowieso niet gebeuren op de switch, aangezien Sony mee heeft betaald. Het gebrek aan resident evil 7 of een aankondiging van marvel vs capcom vind ik dan eerder lijken op geen vertrouwen in de switch. Toch opvallend, je zou denken dat Capcom juist veel belang heeft bij de switch door monster hunter.
[ Voor 38% gewijzigd door Sagat op 31-01-2017 14:38 ]
10 second ninja DONE
Niet het juiste topic maar Bol heeft nog de gekleurde Switch op voorraad.Seroczynski schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:36:
Kreeg zojuist een bevestiging van Bol.com dat mijn Zelda: BotW pre-order op 3 maart geleverd kan worden. Nu nog ergens een Switch regelen
Verwijderd
Mij lijkt het er op dat 3rd parties te terughoudend zijn m.b.t. de Switch en ik verwacht dat Nintendo eerst zelf goed los moet gaan met het uitbrengen van system sellers om dat te veranderen.Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:28:
[...]
SF5 gaat sowieso niet gebeuren op de switch, aangezien Sony mee heeft betaald. Het gebrek aan resident evil 7 of een aankondiging van marvel vs capcom vind ik dan eerder lijken op geen vertrouwen in de switch. Toch opvallend, je zou denken dat Capcom juist veel belang heeft bij de switch door monster hunter.
10 second ninja DONE
[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 31-01-2017 15:21 ]
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 15:36 ]
Lijkt me heerlijk om zo'n brede smaak te hebben qua games....Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:23:
Mijn lijstje:
[afbeelding]
Disclaimer, de games die ik uit de lijst gehaald heb kunnen later nog toegevoegd worden (hangt af van reviews / gameplay videos)
Je koopt gewoon alles?Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:23:
Mijn lijstje:
[afbeelding]
Disclaimer, de games die ik uit de lijst gehaald heb kunnen later nog toegevoegd worden (hangt af van reviews / gameplay videos)
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 31-01-2017 15:26 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
CRoNiXX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Lijkt me heerlijk om zo'n brede smaak te hebben qua games....
naja aan de andere kant misschien ook vervelend omdat ik nu al (vind dat ik) te weinig heb om te gamen
Verkeerde plaatjeSagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Je koopt gewoon alles?
Misschien moet je is gaan praten met Dennis uit het ps4 forum
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 15:28 ]
Heh ik las in eerste instantie over het woord 'tijd' heen. Wilde net vragen of je een hele specifieke smaak had of simpel weg even geen werk of school ofzoCRoNiXX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Lijkt me heerlijk om zo'n brede smaak te hebben qua games....
Nouja, aan de andere kant misschien ook vervelend omdat ik nu al (vind dat ik) te weinig tijd heb om te gamen
10 second ninja DONE
Wel Project Sonic maar geen Sonic Mania?Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:23:
Mijn lijstje:
[afbeelding]
alles van EA en Ubisoft is uitgesloten.
Verwijderd
Sonic Mania is toch meer een remake van oude games met wat nieuwe levels? Het trekt me niet zo, maar zoals gezegd ik wacht de reviews af. Project Sonic lijkt mij iig erg leuk van wat ik er van gezien heb.Kadardar schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:43:
[...]
Wel Project Sonic maar geen Sonic Mania?![]()
Is 2D goodness niets voor je?![]()
PS bedoel er geen kwaad mee voordat je denkt dat ik games in je mik probeer te douwen hoor, gewoon benieuwd aangezien de meeste juist de 2D Games willen
Haha tijd stond er ook niet tussen.. typefoutje.. kwam er na mijn edit pas bijSagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:43:
[...]
Heh ik las in eerste instantie over het woord 'tijd' heen. Wilde net vragen of je een hele specifieke smaak had of simpel weg even geen werk of school ofzo
Vroeger bijvoorbeeld heel veel lol gehad met rts games.....c&c en starcraft. En ook was ik dol op heroes of might n magic.....Maar deze genres gaat zooooooo veel tijd inzitten......deze heb ik dus min of meer opgegeven (al hoewel ik het eerste deel van de nieuwe SC trilogy nog wel gekocht heb, maar denk letterlijk maar 1 of 2x gespeeld)
Eigenlijk doet op het moment geen een third party uitgever serieus mee, zelfs tekken 7 is nog niet aangekondigd voor de switch. De meeste die meedoen brengen alleen maar oude ports. Dan zou je Sega, Ubisoft en square enix nog het serieust noemen. Een port van Sonic brengen is ook al niet echt gewaagd, de ander brengt een dans spel, een port van hun meest onpopulaire games in jaren en nog een 4 jaar oude game, die zijn waarschijnlijk vooral blij dat ze de Mario franchise mogen gebruiken voor hun rabbid games. Ben benieuwd of ze south park naar de switch brengen. Square enix maakt tenminste nog een exclusive voor de switch, maar aangezien kont maatjes zijn met Sony ben ik benieuwd of ze Final fantasy of kingdom hearts naar de switch brengen. Nintendo staat er in eerste instantie toch wel alleen voor lijkt het erop.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:46:
[...]
Mij lijkt het er op dat 3rd parties te terughoudend zijn m.b.t. de Switch en ik verwacht dat Nintendo eerst zelf goed los moet gaan met het uitbrengen van system sellers om dat te veranderen.
De 3rd party games die momenteel zijn aangekondigd voor de Switch vind ik verwerpelijk en disrespectvol naar Nintendo en de Switch toe.
Bedrijven als EA en Capcom mogen zich wat mij betreft kapot schamen voor wat ze momenteel voor de Swich uitbrengen.
Ik hoop dat ik deze mening bij kan stellen na de komende E3. Misschien komt Capcom dan ineens wel met een nieuwe Monter Hunter, Okami of Zack & Wiki 2, maar dat ze momenteel een zeer afwachtende houding aannemen en mogelijk pas echt serieus met de Switch aan de slag willen zodra deze aantoonbaar succesvol blijkt, lijkt me gezien de huidige release lijst overduidelijk.
Zoals ik het had begrepen is het niet echt een remake maar meer geïnspireerd op het oude maar wel nieuw zeg maar.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:46:
[...]
Sonic Mania is toch meer een remake van oude games met wat nieuwe levels? Het trekt me niet zo, maar zoals gezegd ik wacht de reviews af. Project Sonic lijkt mij iig erg leuk van wat ik er van gezien heb.
[ Voor 15% gewijzigd door Kadardar op 31-01-2017 15:55 ]
Het is een nieuwe game in de stijl van Sonic 1 t/m 3&Knuckles. Tot nu toe zijn er 3 levels bekend, waarvan 1 een remix is van een bestaand level (Green Hill uit Sonic 1) en er 2 nieuw zijn (Studiopolis en Mirage Saloon).Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:46:
[...]
Sonic Mania is toch meer een remake van oude games met wat nieuwe levels?
Verwijderd
Oké, dat is wel interessant. Maar ik moet er sowieso (p)reviews over zien.RayNbow schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:52:
[...]
Het is een nieuwe game in de stijl van Sonic 1 t/m 3&Knuckles. Tot nu toe zijn er 3 levels bekend, waarvan 1 een remix is van een bestaand level (Green Hill uit Sonic 1) en er 2 nieuw zijn (Studiopolis en Mirage Saloon).
(Dit is in feite wat Sonic 4 had moeten zijn.)
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik heb tijdens mijn jeugdigere jaren eigenlijk weinig SEGA gespeeld, ik had zelf altijd de Nintendo consoles.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:55:
[...]
Oké, dat is wel interessant. Maar ik moet er sowieso (p)reviews over zien.
10 second ninja DONE
Meeste zijn nu denk ik wel bekend met de oude games is niet het door een remake op een console is het wel door een emulator heen. Een totale remake zou dan ook niet veel mensen meer trekken ben ik bang van. Gelukkig in het geval van Sonic Mania is het geen totale remake dus mensen willen hier wel wat voor uitgeven waaronder ikzelfCRoNiXX schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:01:
[...]
Ik heb tijdens mijn jeugdigere jaren eigenlijk weinig SEGA gespeeld, ik had zelf altijd de Nintendo consoles.
Had wel een vriendje in de klas op de basisschool die een SEGA had, dus daar wel eens wat Sonic gespeeld (en altijd leuk gevonden). Dus ik vind dit soort games wel echt leuk, al zou het een 1 op 1 remake zijn: voor mij is het toch wel, relatief, nieuw.
Ik rem niet voor egelsSagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:12:
ik heb sonic een kans gegeven via adventure op de dc, en later via de megadrive/genisis collection.....mega cd xbox live arcade release.......volgens mij heb ik zelfs ook nog een collectie gekocht voor ps2 omdat die de sonic en knuckles cartridge goed emuleerde, dit vooral omdat mijn zoon een tijdje erg graag sonic speelde. Maar it aint happening for me. De leukste sonic vind ik toch wel de recentere mariokart clone.
Misschien leuk, zijn er hier mensen die zowel sonic als mario kunnen waarderen? Volgens mij is het meestal zo dat als je de een fijn vind, dat je de andere niet zo leuk vind.
Transformed is ook degene die ik gespeeld heb. Maar dan op pc. Heb em tot nu toe alleen nog sp gedaan. Moet is kijken of die beetje werkt via steam linkBlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Ik rem niet voor egels
De platform games klikken niet echt en ik vind afgezien van Sonic en Tails de hele club maar niks als karakter.
Maar ik heb wel genoten van Sonic & Sega all star racing transformed op de Wii U, toen Mario Kart 8 er nog niet wasMaar dat spel rammelde wel wat en alle pogingen om local multiplayer te doen liepen niet goed af "oh dit is moeilijk, heb geen zin meer".
10 second ninja DONE
SF4 had destijds dat het uit kwam mega veel problemen. Merk je nu niks meer van door patches maar het is natuurlijk waardeloos als een game uitkomt en het slecht werkt, enorm slordig.Sagat schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:19:
[...]
Bugs met Sf4? of bedoel je 5, want dan ga ik gelijk met je mee. Van 4 kan ik me weinig issues mee herinneren.
Maar sf4 is een top game, voor dat bedrag gelijk doen. Sf5 vind ik persoonlijk (en daar ben ik niet alleen in) iets minder. toch had ik beide games en dan, omdat het een nieuwe console betreft, toch liever sf5 gekregen ipv van USF2.
USF2 komt dan op mij al weer over als een vote van no confidence. En misschien heeft capcom idd te laat een dev kit gekregen en komt die later....prima. deel dit dan even.
Misverstand is duidelijk, de PS4 versie had wat issues toen deze uitkwam. Dat klopt idd. Deze heb ik sowieso al vermeden omdat ik het spel al had op de x360 en pc. en omdat capcom (net als vroegah) me qua uitbreidingen ook al genoeg geld uit de zakken geklopt had. Daarom heb ik dit niet echt in mijn database staanBomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:31:
[...]
SF4 had destijds dat het uit kwam mega veel problemen. Merk je nu niks meer van door patches maar het is natuurlijk waardeloos als een game uitkomt en het slecht werkt, enorm slordig.
Daarom nu pas gekocht en inmiddels flink afgeprijsd.
http://www.gamespot.com/a...some-issues/1100-6427626/
10 second ninja DONE
Wat je zegt, weinig gewaagd ...Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:49:
[...]
Eigenlijk doet op het moment geen een third party uitgever serieus mee, zelfs tekken 7 is nog niet aangekondigd voor de switch. De meeste die meedoen brengen alleen maar oude ports. Dan zou je Sega, Ubisoft en square enix nog het serieust noemen. Een port van Sonic brengen is ook al niet echt gewaagd, de ander brengt een dans spel, een port van hun meest onpopulaire games in jaren en nog een 4 jaar oude game, die zijn waarschijnlijk vooral blij dat ze de Mario franchise mogen gebruiken voor hun rabbid games. Ben benieuwd of ze south park naar de switch brengen. Square enix maakt tenminste nog een exclusive voor de switch, maar aangezien kont maatjes zijn met Sony ben ik benieuwd of ze Final fantasy of kingdom hearts naar de switch brengen. Nintendo staat er in eerste instantie toch wel alleen voor lijkt het erop.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dat kan niemand je met zekerheid vertellen.Zondagskindje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:47:
Zou Donkey Kong ook weer terugkomen?
Ik heb me daarmee uren vermaakt.
Ben benieuwd wat Nintendo kwa sales beleid gaat voeren, ik vind het toch wel lekker op de ps4 dat games behoorlijk snel al voor 10-20 euro in een sale verschijnen en veel (bekende) indie games zitten komen op z'n tijd ook terecht bij de maandelijkse ps plus line-up. Sonic mania lijkt me een leuke game, maar zekers niet voor meer dan 20 euro.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:46:
[...]
Wat je zegt, weinig gewaagd ...
Nu zie je mensen juichen vanwege Sonic, jaren geleden was het op Nintendo bijna een doodzonde.
Zelf altijd een fan geweest van Sonic (2D) en de laatste jaren prima op de emulator gespeeld op smartphone en tablet (in combi met Wiimote !) perfecte 1 op 1 copie vanwege de originele rom.
Maar om dan nu dat soort games (Sonic, Metal slug3, tetris, SF2U, en nog 12 andere) games te kopen voor de prijzen die ze vragen gaat mij te ver.
Zeker fysiek zijn dat soort games klote want het zijn games van een paar MB die allemaal op een cart staan. Leuk als E-download voor de juiste prijs.
Grafisch is het niet veel anders als vele jaren geleden wat ik gezien heb, het is niet zo dat
Pak hem beet 5-10 euro lekker downloaden en je hebt leuke games bij je en that's it, meer niet.
Nee, 3rd party ontbreekt en is echt een issue.
Dat is geen beleid van Nintendo (of Sony/MS) hoor. Dat is helemaal aan de uitgevers zelf of ze hun games in de eShop in de aanbieding willen doen. En het feit dat veel games daar relatief snel in een sale komen is omdat ze vaak DLC verkopen, als het origineel bijna niet meer verkoopt dan gooien ze het in de sale zodat je wellicht ook DLC gaat kopen.Nieuwevolger schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:52:
[...]
Ben benieuwd wat Nintendo kwa sales beleid gaat voeren, ik vind het toch wel lekker op de ps4 dat games behoorlijk snel al voor 10-20 euro in een sale verschijnen en veel (bekende) indie games zitten komen op z'n tijd ook terecht bij de maandelijkse ps plus line-up. Sonic mania lijkt me een leuke game, maar zekers niet voor meer dan 20 euro.
Is niet zo relevant hoe goed het deed. We zien nu games op de lijst waar je jaren geleden ook niet naar om zou kijken want dat was zo 1992 of 2001.BlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:56:
Ik weet niet of we deze generatie een DK platformer gaan zien. Volgens mij deed Tropical Freeze het niet echt zoals ze hoopten.
Nee hoor, valt best mee. Ook veel games komen in de bak als een edition versie die alle DLC aan boord hebben.BlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:56:
Dat is geen beleid van Nintendo (of Sony/MS) hoor. Dat is helemaal aan de uitgevers zelf of ze hun games in de eShop in de aanbieding willen doen. En het feit dat veel games daar relatief snel in een sale komen is omdat ze vaak DLC verkopen, als het origineel bijna niet meer verkoopt dan gooien ze het in de sale zodat je wellicht ook DLC gaat kopen.
[ Voor 33% gewijzigd door Bomberman71 op 31-01-2017 17:05 ]
Ja, dat is nog weer een fase daarna. Ik bedoelde met name de grotere titels die na een half jaar al flink afgeprijsd worden.Bomberman71 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:00:
[...]
Nee hoor, valt best mee. Ook veel games komen in de bak als een edition versie die alle DLC aan boord hebben.
Ze worden vaak afgeprijsd als ze er wat langer zijn en alles is tegen die tijd qua DLC al uitgekauwd.
Dan nog, het is een optie ... Mensen die DLC kopen vinden het schijnbaar nog steeds leuk genoeg om dat spel te spelen en door goede DLC te kopen kan je dat verlengen.BlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:01:
[...]
Ja, dat is nog weer een fase daarna. Ik bedoelde met name de grotere titels die na een half jaar al flink afgeprijsd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 31-01-2017 17:19 ]
Geef mij maar een 3d donkey kongBlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:56:
Ik weet niet of we deze generatie een DK platformer gaan zien. Volgens mij deed Tropical Freeze het niet echt zoals ze hoopten.
En persoonlijk denk ik dat we met Yoshi, Kirby en Mario wel voldoende platformers hebben. Ik zie liever wat meer aandacht voor Metroid
[...]
Dat is geen beleid van Nintendo (of Sony/MS) hoor. Dat is helemaal aan de uitgevers zelf of ze hun games in de eShop in de aanbieding willen doen. En het feit dat veel games daar relatief snel in een sale komen is omdat ze vaak DLC verkopen, als het origineel bijna niet meer verkoopt dan gooien ze het in de sale zodat je wellicht ook DLC gaat kopen.
Ik denk dat games op dat kaartje zullen staan, en niet installeerbaar zullen zijn, al hoop ik van wel. Updates en DLC verwacht ik op het interne geheugen, waardoor je de gamecard dus wel kunt uitlenen, maar dan moet je vriend het zonder updates en DLC doen. Die updates kun je wel weer binnenhalen maar de DLC zal niet gaan werken.Dagg schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:
Ik ben benieuwd hoe de Switch zich gaat verhouden met DLC en updates.
Zijn spellen van de GameCard op de Switch te zetten?
Komen er updates van spellen bijvoorbeeld in verband met bugs?
Hoe verloopt een update van een spel, waar komt die op te staan?
Downloadable content komt te staan op de Switch of de GameCard?
Kun je jou GameCard uitlenen aan een vriend inclusief updates en DLC?
Ik heb niet voor ogen hoe die interactie verloopt, ook niet bij de huidige consoles. Iemand die mij hier wat over kan vertellen?
De Gamecards zijn zelf niet schrijfbaar, hierdoor zullen updates en DLC op het interne geheugen of de Micro SD(H/XC)-kaart worden opgeslagen.Dagg schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:
Ik heb niet voor ogen hoe die interactie verloopt, ook niet bij de huidige consoles. Iemand die mij hier wat over kan vertellen?
[ Voor 21% gewijzigd door Xerox op 31-01-2017 18:06 ]
PSN: Redrafted
Updates + DLC komen zover ik weet op het interne geheugen en de SD-kaart.Dagg schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:
Wat Seal64 al zei...Dagg schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:46:
SD kaart kan ook waarschijnlijkBlackMage schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:06:
[...]
Waar ik nog wel mijn twijfels over heb, want ik heb het tegendeel gehoord, is savefiles. Op de 3DS staan deze op het spelkaartje, maar de 3DS is ook geen multi-user systeem. Aan screenshots van het hoofdmenu te zien heeft de Switch ondersteuning voor meerdere users en dus vermoedelijk ook meerdere saves per spel. Ik ben dus bang dat inderdaad de saves niet meer op het kaartje staan.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 18:58 ]
Verwijderd
Iets wat je nieuw gekocht hebt mag je natuurlijk nooit doorverkopenVerwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:56:
en hoe gaan ze het anders controleren dat je niet stiekem de gamecard doorverkoopt?
Verwijderd
Ik bedoel het scenario:Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:09:
[...]
Iets wat je nieuw gekocht hebt mag je natuurlijk nooit doorverkopen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2017 19:14 ]
Verwijderd
Nu begrijp ik je volledig en ben het met je eens; Thnx voor de uitleg.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:12:
[...]
Ik bedoel het scenario:
1. Je koopt spel
2. Je installeert spel op console
3. Je verkoopt spel aan persoon 2.
4, Je blijft het spel op je console spelen (want geïnstalleerd)
Persoon 2 begint bij 1.
Snap je?
4. moet niet mogelijk kunnen zijn want je bezit het spel niet meer, maar hoe ga je dat controleren?
Verwijderd
Verwijderd
Dat gedeelte begrijp ik wel, alleen het gedeelte waarom Nintendo het mogelijk zou maken dat je een gamecard kunt installeren en vervolgens zonder cart zou kunnen spelen vat ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:20:
Dat is redelijk overbodig gezien je geen disc hebt maar een cartridge (hogere leessnelheden, betere accesstijden, etc,).
[ Voor 39% gewijzigd door Kadardar op 31-01-2017 19:33 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq