Tammesp schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:54:
[...]
Het lijkt erop dat mijn apparaat nooit is gebruikt. Dus wat er precies B keuze aan is, dat merk ik niet.
Bedankt voor de melk tips! Ik zal binnenkort eens kijken voor dubbelwandige glazen.
Ja ik zit ook nog even te stoeien op welke tempratuur het lekkerst is. Mooi dat er zoveel opties op zitten, alleen merk ik bij max temp, dat de smaakt niet helemaal meer ten goede komt.
Mag ik vragen welke bonen jij het lekkerst vind in dit apparaat?
Nee, B keuze of retourgoed van grote winkels, kunnen beiden prima zijn.
Bij mij ontbrak het melkslangetje plus pijpje.
Heb ik gewoon los kunnen bestellen.
Voor de rest was hij ook ongebruikt, de folie zat nog op het metalen rooster.
Alleen was de doos open geweest en opnieuw dichtgeplakt.
De water temperatuur te hoog zetten is nadelig voor de smaak daarom is de stand normaal beter.
Verder de maalstand van de molen op de fijnste stand zetten.
De “koffiekoekjes” die in de afvalbak vallen moet stevig en vrij droog zijn dus geen kleffe uit elkaar gevallen koffie drab opleveren.
Welke bonen?
Tjsa, dat verschilt nogal wat je smaak is en wat je graag drinkt.
Wij drinken afwisselend lungo’s en cappuccino’s soms een latte.
Ik heb goede ervaringen met Fascino koffie, deze is echt vers gebrand maar wel duurder dan supermarkt bonen.
Je zou eens een
espresso proefpakket van Fascino (of een andere koffiebrander) kunnen proberen van 4x 250 gram. Dat is genoeg om te kunnen ervaren wat je lekker vindt.
Als je bij Fascino een account aanmaakt en je inschrijft voor de nieuwsbrief krijg je éénmalig een code voor gratis verzending. De oude code voor gratis verzending werkt niet meer.
De keuzes op je Siemens maken ook uit voor de smaak en sterkte.
Bv voor een lungo, stand normaal of sterk en dan 80 of 100ml.
Soortgelijke variaties met de cappuccino keuzes.
Nog een tip!
(ook voor anderen….)
Het is vloeken in de kerk, maar ik had hier even extra veel koffie nodig ivm gasten in huis.
Ik wilde mijn “dure” koffie liever even voor mezelf houden maar het bezoek ook geen bocht voorschotelen.
Daarom eens wat horeca koffie geprobeerd en dit is best goede koffie.
Niet vers gebrand maar wel nog lang houdbaar wat min of meer aangeeft dat het niet te lang geleden gebrand is. Voor zo’n €25 moet het lukken om 4x1kilo te scoren bij BVA veilingen.
Meer moet je er niet aan uitgeven. Is inclusief verzendkosten.
De link naar
Seattle’s blonde espresso.
Link verandert per dag maar het aanbod komt terug dus is het even weg of is er teveel geboden probeer je het later opnieuw.