Uiteraard is er een koffie-nerding topic, dat ik daar niet eerder op gekomen ben
Beetje zat dat ik weer voor €100 aan Nespresso capsules kan laten aanrukken tijdens deze uitgerekte thuiswerk situatie kwam ik op het plan voor een nieuwe koffie machine.
Van de matige volautomaat die we op kantoor hebben tot de dure Jura kwam langs, vervolgens in de rabbit-hole verdwenen en veel video's gekeken van Hoffman. Even het idee opgevat voor een halfautomaat, bedacht dat 2 apparaten wellicht wat veel was op het aanrecht en toen kwam ik op de gedachte voor de Sage Barista. Net apparaat, leek alle vinkjes te zetten. Idee van het automatische zet-mechanisme buiten spel zetten door het zelf te doen en daardoor iets meer budget in de maler en de HX te steken. Tot ik dit topic tegenkwam...
Inmiddels besloten dat ik vooralsnog geen nieuwe hobby zoek en ik ook geen zin heb in het permanent oppoetsen van een zwaar gepolijste machine de komende 30 jaar. Gewoon wakker worden, opwarmen en een snelle kop fatsoenlijke koffie. Dus toch weer naar de volautomaat terug.
De Nespresso destijds gekocht voor espresso/lungo en af en toe een cappucino, maar in de praktijk drink ik 99% lungo's.
Voor €400-600 zou je toch wel een fatsoenlijke kop koffie mogen verwachten?
Na wat zoeken uitgekomen op een Gaggia Brera. Oogt qua looks, kan incidenteel een keer een cappuccino zetten, alleen al dat plastic... koop je hier nou de naam, of zou er ook nog een beetje redelijke koffie uitkomen?
(even de hoge standaarden hier buiten beschouwing latende)
Op de foto's van hun eigen site staan de krassen al zichtbaar op de frontplaat en dan gaan mijn nekharen eigenlijk al overeind.
Nog suggesties/tips?