Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf!BaRF schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:40:
Nou hier ook eindelijk een espressoapparaat besteld. Na die jaren "espresso" sterkere koffie uit de Delonghi Ecam 22.110 wilde ik wel een keer echte espresso. Eerst een tijdje bezig geweest met een v60 en een Timermore c2 en er ging sowieso al een hele wereld open. Daardoor mag van de vrouw nu eindelijk een Lelit op het aanrecht hahaBen als redelijk instapmodel voor de Anna PL41TEM gegaan, komt morgen binnen.
Nu ben ik aan het kijken voor de maler. Ik twijfel tussen de Eureka Specialita en de Perfetto. Dat laatste ivm de V60. Nu zegt iets van binnen dat ik voor de Specialita moet gaan en lekker de handmaler moet blijven gebruiken voor de V60. Het "even handig heen en weer tussen de maalgradaties" lijkt me niet reëel. Klopt dat?
Wat betreft maler, de specialita vind ik erg goed voor espresso’s, maar inderdaad lastig om te schakelen tussen espresso en filter.
Het kost me toch altijd weer een paar shots espresso om hem ‘just right’ te krijgen.
Nu gebruik ik ook een hand maler voor filter en aeropress. Maar als het goed is komt de niche zero einde maand.
Mocht je de specialita bestellen en gaan single dosen, investeer in een paar bellows. Retentie is gemiddeld 1.5 gram.