Ik ben op zoek naar een volautomaat, heb dit topic doorgespit, maar zie nu door de bonen
het bos niet meer en hoop op goede raad alhier.
Nu: Gaggia Espresso color halfautomaar, met kant & klaar gemalen koffie erin (I know, sue me...) en een Aeroccino voor de zeldzame cappucino. Er gaan gemiddeld zo'n 6 kopjes per dag uit.
Eisen:
En ik heb gekeken naar Gaggia volautomaten (de Cadorna, Naviglio en Velasca), niet zozeer vanwege ons apparaat, maar omdat ze ook de Classic Pro maken. Maar daar heb ik o.b.v. de reviews toch een beetje twijfels over gekregen. Van Melitta heb ik helemaal geen beeld van de kwaliteit, maar die met twee bonenreservoirs zitten toch ver boven budget.
Nu: Gaggia Espresso color halfautomaar, met kant & klaar gemalen koffie erin (I know, sue me...) en een Aeroccino voor de zeldzame cappucino. Er gaan gemiddeld zo'n 6 kopjes per dag uit.
Eisen:
- goede kwaliteit koffie (duh);
- zowel espresso als lungo;
- 2 koffie tegelijk zetten;
- onderhoudsvriendelijk;
- prijs € 400 - € 600;
- formaat niet te breed i.v.m. beschikbare ruimte aanrecht.
- melkschuimfunctie mag maar hoeft niet;
- liever keramische maalschijven dan metalen;
- niet te lawaaiig;
- aparte optie voor gemalen koffie (voor bijv. decaf).
- Nivona CafeRomatica 520/530;
- Nivona CafeRomatica 660;
- Siemens EQ500 TP501R09;
- Siemens EQ.6 plus TE651209RW;
- Siemens EQ3 TI301209RW.
En ik heb gekeken naar Gaggia volautomaten (de Cadorna, Naviglio en Velasca), niet zozeer vanwege ons apparaat, maar omdat ze ook de Classic Pro maken. Maar daar heb ik o.b.v. de reviews toch een beetje twijfels over gekregen. Van Melitta heb ik helemaal geen beeld van de kwaliteit, maar die met twee bonenreservoirs zitten toch ver boven budget.
Nederlands is makkelijker als je denkt.