Even een post hier of iemand anders nog een geniale oplossing kan bedenken die ik zelf niet bedacht heb:
Ik maak op dit moment m'n koffie met een Nespresso apparaat, DE koffiecupjes, meestal lungo formaat, kopje of 4 in de ochtend als ik thuis werk, minder in het weekend of als ik wel naar kantoor ga, bevalt opzich goed. Alleen de cups gaan dus vrij hard op.
Nu heb ik hiervoor een philips bonenmaler / filterkoffie combinatie gehad: smaakt opzich prima, maar ff snel een kopje zetten werkt niet en ik vind eigenlijk de cremalaag wel lekker.
Daarbij nog een goedkoop DeLonghi handmatig espressoapparaat gehad: leuk, maar heb er lang niet altijd (meestal niet) zin in om het netjes uit te wegen, aan te drukken en te zetten. En ook regelmatig wat verprutst waardoor ik of bruin slootwater had gemaakt of m'n hartslag 24u later pas weer normaal werd
Volgende poging was een DeLonghi ecam volautomaat (de goeiekoopste

) die eigenlijk prima leek, lekkere koffie, niet teveel moeite, 1x per week ff de zetgroep dr uit en schoonspoelen, bonen van Fascino dr in (die zitten vlakbij) en lekkere koffie. 1kg Bonen deed ik ongeveer een maand mee, soms wat korter, soms wat langer.
Nadeel: iedere keer als ik meer dan een paar dagen geen koffie had gezet, ondanks het schoonmaken van tevoren, smaakte de eerste paar kopjes voor geen meter meer, dat werd steeds erger, toen de zetgroep een keer vervangen en het ging weer een tijdje goed. Toen het hele apparaat nog een keer uit elkaar geschroefd, alle ellende dr uit zitten peuteren (en dat was veel) en weer in elkaar gezet: probleem weer een maand of 2 opgelost.
Naja, dat was ik dus spuugzat na 1,5-2 jaar ofzo, ik kan het prima zelf, maar ik wil @#$ gewoon koffie kunnen drinken. Dus toen het Nespressoapparaat maar gekocht na het een keer door excel te halen ivm de kosten van de koffiecups.
Maar eigenlijk was die koffie van verse bonen toch echt wel beter, dus ik zit weer te koekeloeren.
Kwam toevallig de Nivona Cube tegen, dit lijkt me ideaal voor mijn 'probleem' omdat er volgens mij niks intern weggestopt zit waar de koffiedrab kan blijven hangen, de click cup is zo te zien los te krijgen en het ding werkt redelijk automatisch (de click cup omhangen en een hendeltje omlaag duwen is nog net acceptabel

)
Cappucino en andere melkproducten hoef ik niet te hebben, vind het wel lekker, maar voor die 1 a 2 kopjes per maand heb ik geen zin om een melksysteem te onderhouden en bestel ik er wel gewoon 1.
Klinkt de gedachtegang enigszins correct of zijn er nog andere alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?