Vandaag voor het eerst koffie besteld bij Giraffe. Na Fascino, Brandzaak, Hoofdkwartier toch maar iets anders. Ben heel benieuwd. Zijn dit verse bonen? Gezien de prijs verwacht ik wel A-kwaliteit (en hopelijk verse) bonen.
Brandzaak en Hoofdkwartier krijgen in ieder geval geen bestellingen meer van mij (heb dit al eens eerder geroepen, maar nu definitief :-)).
Brandzaak en Hoofdkwartier krijgen in ieder geval geen bestellingen meer van mij (heb dit al eens eerder geroepen, maar nu definitief :-)).
Zijn verse bonen ja, wat je A-kwaliteit noemt is denk ik subjectief. Het is weer wat beter dan Hoofdkwartier etc., maar het kan allemaal nog veel beter (en duurder). Welke zetmethode gebruik je?turkeyhakan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:11:
Vandaag voor het eerst koffie besteld bij Giraffe. Na Fascino, Brandzaak, Hoofdkwartier toch maar iets anders. Ben heel benieuwd. Zijn dit verse bonen? Gezien de prijs verwacht ik wel A-kwaliteit (en hopelijk verse) bonen.
Zoiets zoals https://github.com/Jutta-Proto/protocol-cpp? Connectie met het apparaat en command's lijken bekend, alleen nog HA sausje eromheen lijkt het.Teus.espresso schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:46:
Een echte tweaker kijkt met een schuin oog naar een volautomaat met in het achterhoofd de vraag hoe de logic computer te vervangen door een esp32 en de machine op te nemen in het Home Assistent netwerk.
Veel meer dan wat sensoren en actuatoren met een display is het niet. [Afbeelding]
Ik vind ze zelf iets beter dan Fascino en Brandzaak in ieder geval. Maar zijn ook weer iets duurder. De bonen zijn iets lichter gebrand. Zijn in ieder geval wel vers. Ik heb 21 januari besteld, 22 januari werd het geleverd, en die hadden een branddatum van 19 januari. Vanochtend open gemaakt, smaakte goedturkeyhakan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:11:
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1
/f/image/Heh6hpvHwZoWSP6KwFBFlYZf.png?f=fotoalbum_large)