Ik ben op zoek naar een manier om koffie te zetten. Wat ik niet wil:
- (dure) apparaten die veel onderhoud nodig hebben en/of korte levensduur hebben (dus geen volautomaat)
- permanente grote apparaten die ik op mijn kleine aanrecht kwijt moet (dus geen halfautomaat)
- apparaten die constant een stopcontact nodig hebben (dit sluit vrijwel alle andere opties uit

)
Wat ik wel heb: een inductiekookplaat waar ik een fluitketel/waterketel (een fluitketel die niet fluit) op kan zetten of een ander apparaat. Tosti-apparaat heb ik ook niet, die bak ik ook in de koekenpan en op die manier probeer ik zoveel mogelijk rommel te vermijden en geen onnodige meuk / elektra te hebben. Immers, iets waar geen stekker aan zit kan niet zo snel kapot.
De koffie die ik thuis drink is niet veel. 's ochtends drink ik geen koffie dus het gaat om af en toe een bakkie 's avonds of in het weekend en een bakkie voor de visite. Een beetje een ritueel vind ik niet erg, maar het moet geen smeerboel worden.
Zelf dacht ik een clever dripper of een hario switch. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de hario switch omdat die van glas is en de klep te bedienen is met een hendel en niet afhankelijk is van het kopje waar je hem op zet.
Nu heb je die in 2 maten, de 02 en de 03. Zou je voor een goede kop koffie (150-200-ish ml netto) ook gewoon minder koffie en water in de 03 kunnen doen of ben je dan lastig bezig?
Oh, en daar heb ik ook een maler voor nodig. Een handmaler lijkt mij prima want de motor kan niet stuk (ofja, dat duurt hopelijk nog enkele tientallen jaren) en ze zijn vaak ook erg mooi om te zien en compact, dus an sich is dat wel acceptabel om op het aanrecht te laten staan. Iemand tips voor een redelijke gebruiksvriendelijke maler?
[
Voor 14% gewijzigd door
Nox op 04-09-2023 20:18
]