Thanks voor je antwoorden.cryptapix schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:14:
[...]
Met single dose heb je in die zin meer controle dat je er 18 gram indoet en die er ook uitkomt. Ik heb een tijd single dose gedaan, maar liep er tegenaan dat ik geen zin had om de bonen telkens vooraf af te wegen. Een timer op een goede molen zorgt ook voor behoorlijke consistentie in aantal grammen (afwijking van 0,2gr per shot). Het zal echt neerkomen op een persoonlijke voorkeur qua workflow; niet op beter/slechter.
Ik vind de niche niet mooi qua vorm en looks. Dat is heel persoonlijk. Ik hou wel van het strakke van Eureka. Qua maalsel is de niche gewoon een heel goede maler.
Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat ik dat elke keer afwegen op een gegeven moment een beetje zat word. Klinkt nu heel romantisch en nerderig (wat ik niet negatief bedoel), maar dag in dag uit bij elk kopje dat hele proces doorlopen weet ik niet of ik leuk ga blijven vinden.
Wat is precies het verschil tussen de XL en Specialita? Is dat alleen de grootte van de schijven? En is dat het aanzienlijke prijsverschil waard?