Ik heb de Baratza Sette 270Wi gehad, als ie minder luid was geweest, en ze niet (echt heel stom vond ik) voor een plastic gearbox hadden gekozen, had ik die nog steeds gehad, ik vond het een heerlijke maler qua gebruiksgemak, en je hoeft geen kilo in de hopper te mikken, een goede handvol red je door de dag makkelijk, en de volgende dag herhalen etc.ocn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Tsja, ik vind het wat onnodig voor een thuisbarista. Een losse weegschaal kan je zoveel meer mee (bijv. ook je koffie output in je kopje wegen). En met single dosing hou je je bonen langer vers, in plaats van dat ze liggen te oxideren in de hopper.
Het is dat de goede GbW molens zo ontiegelijk duur zijn (Mahlkonig, Fiorenzato, Etzinger etc) anders zou ik er wel een hebben staan nu ipv de Niche, Single Dose blijft een beetje behelpen, al ben ik al lang aan de routine gewent. De Sette was ook de eerste maler waar ik iets van zoet in mijn koffie bespeurde, ondanks dat die bonen een dag of zo in de hopper hadden bivakkeert.