Thysiej schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:57:
Afgelopen maandag de blije ontvanger geworden van een tweedehands ECM Synchronika, gekocht via de hier welbekende Breezy Retourkansjes. Het apparaat lijkt als nieuw, op de driptray zit zelfs het beschermfolie nog.
Maandagavond bijna de hele avond gedacht dat ik een ontzettende aap was die het apparaat maar niet aan de gang kreeg. Na het opwarmen van de koffie boiler ging de PID na xx seconden elke keer uit, volgens de handleiding betekent het dat er geen water in het reservoir zit. Aangezien je de machine ook op de waterleiding kunt aansluiten (en dat mijn plan ook is) dacht ik de hele tijd dat ik daarin ergens iets fout deed. Eindeloos youtube filmpjes gekeken en handleidingen gelezen om erachter te komen dat ik toch echt alles goed had staatn.
Toen bleef de enige conclusie over: de pomp werkt niet. Het is een rotatiepomp, waarvan ik had gelezen dat je ze niet of bijna niet hoort. Toch bleek er geen of amper water uit de groep te komen bij het overhalen van de hendel.
Breezy Returns gaf mij de keuze: laten repareren en dan krijg je 5% van het aankoopbedrag vergoed als compensatie of gratis terugsturen. Na even overwegen heb ik de machine afgelopen woensdag naar DrTrading in Utrecht gebracht, hier ook al vaker op het forum genoemd. Daar kreeg ik redelijk positief nieuws, waarschijnlijk zit de pomp vast omdat de machine langere tijd heeft stilgestaan en hoeft er alleen ontkalkt te worden. Laten we hopen dat dat het is, dan heb ik straks voor een heel leuke prijs een geweldige synchronika staan. Tot die tijd blijft de Sage Barista Pro op de keuken staan.
Ik zou het apparaat retour sturen.
Is veel te duur om daarmee de mist in te gaan.
Retour deals van Breezy zijn vaak splinternieuw en kunnen daarom nooit lang gebruikt zijn.
Dat kun je ook zien aan alle accessoires en andere zaken zoals de folie die je noemt.
Ik heb diverse apparaten bij Breezy gekocht met succes maar een enkele keer gaat het wel eens mis.
Ik had bv een splinternieuw keuken apparaat waarvan alles nog in de verpakking zat.
Was overduidelijk nooit gebruikt maar…..
Er ontbrak één cruciaal onderdeel. Klein maar belangrijk, dit terwijl er in de omschrijving stond dat alles compleet had moeten zijn. Krasje of zo is minder belangrijk maar als er iets ontbreekt kun je er niets mee.
Betreffende onderdeel wat ontbrak kostte echter bijna de helft van het totale bedrag wat ik had betaald.
De korting die Breezy kon geven (15%) was ontoereikend.
Jammer want het was anders een leuke deal geweest. Alles dus retour, kosten volledig terug ontvangen.
Retour zending was gratis.
Waarom zeg ik dit?
Het gaat 9 van de 10 keer goed maar soms ook niet. Blijft mensenwerk en soms heeft men iets niet goed gecontroleerd bij retouren.
In jouw geval lijkt kalk erg onwaarschijnlijk want dan zou het apparaat overduidelijk weken (of langer) gebruikt hebben moeten zijn.
Edit: kleine aanpassing. Ik noemde Breezy bij het keuken apparaat dat was BVA veilingen en niet Breezy via BVA veilingen hoewel ze ook via BVA veilingen producten verkopen.