Op het moment de boontjes van Het Hoofdkwartier weer in de doserings bakjes staan, zo lekker!
De 3 Afrika Melange is van grote kwaliteit dit keer, een heel subtiel zuurtje van de perzik beweert mijn pallet, met heerlijk zoete tonen en flink bombastisch in de romige choco afdeling, en de Classic: Colombia La Guamara is een tongstrelende chocolade bom, weinig zuren, met een goed proefbare zoet!
Ik heb daarnaast ook twee verschillende Ethiopië bonen met verschillende branding van Moyee coffee, maar die vallen me tegen, vlakke smaak, voornamelijk bitter, zelfs op iets lagere temperaturen, en bijna geen crema.
De 5e boon in de bakjes, Brute Bonen is weer geweldig, na een maand of twee geleden een batch te hebben gehad die muf smaakte, is deze weer een heerlijke crema bom met absoluut NIET subtiele smaken
Ideaal als je van koffie zonder zuurtjes houd, hij heeft nog wel zoet, maar geen zuren meer, maar de Robusta bonen die er volgens mij door gemengd zitten geven het een heerlijk aardse woestheid, en een magnifieke berg crema, zonder overweldigend te worden, veel donkere smaaktonen met een heerlijk zoetje op de achtergrond.
[
Voor 68% gewijzigd door
RoosW op 13-07-2022 13:19
]