Vanochtend de eerste twee bakjes mee gemaakt, Pluspunten:
Lekker stil of althans, het geluid dat ie produceert ligt voornamelijk in het lage tonen gebied, waar de G-Iota meer de hoogte in gaat, volume is zo ongeveer gelijk, maar mijn Tinnitus reageert op die hogere tonen wel, en op de lagere niet, dus dat is voor mij persoonlijk aardige winst.
Het maalsel ziet er goed uit, maar ja, de eerste malingen, het zegt zo weinig voor ie, zoals mijn G-Iota nu is, ingesleten is.
De eerste bak was al redelijk in de buurt van een espresso, had hem op 10 gezet. Maar goed ik heb hem nog niet op nul gezet. Geen idee of dat eerst nodig is voor de Zero, maar dacht het wel omdat je dat kogel dingetje kunt indrukken.
Smaak impressies: Tja, nog lang niet ingesleten, maar eerste indrukken, een Cuba boon die als espresso in de G-Iota middel zoet, geen zuur, vaag een bittertje en helemaal aan het einde een soort as smaak gaf.
Met de Zero: Meer zoet, meer bitter, geen as. maar het verschil is heeeeeeeel klein, ik had net dezelfde boon op ongeveer dezelfde lungo stand gedronken vanuit de G-Iota dus het zou moeten kloppen, of het is mijn hoofd omdat ik de niche graag goed vind
Nadelen:
Het snoer is kort, ik heb nu 70cm uitgetrokken en het voelt alsof je de elektronica mee naar buiten trekt (brr) volgens anderen zou er 90cm in moeten zitten, maar ik houd het voor gezien, het voelt echt aan alsof je de boel kapot trekt en er zit geen beweging meer in op het moment!
Ik mis de blaasbalg van de G-iota een klein beetje.
Malen voor filter word een dingetje, met 18 gr zit die kleine hopper toch wel al behoorlijk vol, daar zie ik geen 30-35gr in gaan, laat staan 70gr!
Maar goed bijvullen en doorgaan.
Maar mijn allergrootste ergernis, die foeking doseercup van Niche, werkelijk, niet op 58mm ge-ent? Hij dondert zo onderin je portafilter bakje

Eens op jacht naar iets passends