RoelsRules schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:38:
De linea mini staat hier op het wensenlijst... Geen (blank/glimmend) rvs voor de vrouw dus al minder keuze en ik wil hem graag op water toe en afvoer. Toen kwam ik op deze uit.
Even wachten op het nieuwe huis en of ik tzt weer koffie mag (al half jaar zonder... Wat een ellende) maar dan komt deze er wel. Al ziet die eagle one er ook wel erg netjes uit!
Mooie wens! Toen ons huis gebouwd werd, hebben we direct een vaste wateraansluiting en goed filter in de keuken ingebouwd. Nu heel blij mee. Hopelijk kun je snel weer thuis van koffie genieten.
Pfoeh das niet best. Waar heb je voor gekozen nu je deze voorbij liet gaan?
Waar ben je naar op zoek in een nieuwe machine?
Welke functies mis je nu en zou je graag willen hebben?
Goeie vraag, beetje duaal. Koffie is hobby, plezier en als het lukt genot.
Doordeweeks wil ik gewoon een espressomachine die snel en goed espresso´s en cappuccino´s maakt.
In het weekend wil ik een beetje pielen en experimenteren met pre-infusie, temperatuur, druk en tijd.
Heb de mogelijkheid om alles aan te sluiten op (gefilterd) water en riolering en maak hier graag gebruik van, ook om heet water te tappen voor thee. Water uit een tank vind ik niet zo fijn, nadeel van een vaste wateraansluiting is dat als je machine onderhouden moet worden je alles weer moet los koppelen.
Ik houd van makkelijk te herhalen recepten dus geen mechanical pedal voor mij, ik programmeer graag een goed recept in en gebruik dat dan. En ik ben onwijs verwend, in het verleden machines gehad van oa Saeco, Isomac, ECM en La Marzocco (niet allemaal nieuw aangeschaft). En nu ben ik me dus rustig aan, opnieuw aan het oriënteren, omdat ik het hobby is.