LankHoar schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:14:
Ik meld me hier ook maar weer eens. We zijn geremigreerd naar NL en we hebben onze Delonghi Magnifica S achtergelaten. Dat was onze eerste volautomaat, en ik was er redelijk tevreden over. Wat ik geleerd heb is dat ik graag een machine wil die een volledig cappuccino (of late etc.) kan zetten, omdat ik melk opschuimen gewoon niet heel goed kan en bovendien ook lui ben aangelegd (vandaar ook de volautomaat). Verder heb ik geen idee waar ik op moet letten, dus ik gooi maar even een tweedehandse machine in de groep die voorbij kwam, er goed uit ziet en binnen ons budget (250 euro kost deze):
Saeco Granbaristo HD8975
Verder heb ik ergens recent eens lekkere koffie gehad bij iemand met een Siemens die ook automatische cappuccino kon zetten. Het exacte model dacht ik te hebben gefotografeerd (sticker op de achterkant), maar zie daar enkel "Type ctes35b" en geen model naam, google helpt nog niet echt. Heb ook een serienummer.
Iemand enig idee of bovenstaande Saeco een leuke machine is, en makkelijk in onderhoud? Of hoe ik het model van deze Siemens kan achterhalen? Ik ben zoals je merkt niet merkgebonden ofzo, dus kan prima e.e.a op marktplaats in de gaten houden. Meer dan 300 euro hoop ik niet uit te geven, en koop sowieso het liefst tweedehands ivm milieu en portemonnee

Een Siemens is best een goede volautomaat en doet wat je wenst.
Ligt nieuw wel boven je budget van €300.
Maar je zegt zelf al dat tweedehands een optie kan zijn.
Retourgoed is in principe ook tweedehands maar vaak ook nieuw maar met een klein krasje of een kleinigheidje wat ontbreekt.
Scheelt echter wel flink in de prijs.
Misschien iets om te overwegen.
Een bekende retourgoed verkoper is Breezy Returns.
Ik heb ze hier al vaker in dit topic genoemd. Heb er zelf ook diverse apparaten gekocht.
Het huidige overzicht bij hun staat hier, ze verkopen o.a. via Bol.com maar ook via EBay.
Soms ook via BVA auctions.
Siemens bij Bol van Breezy:
https://www.bol.com/nl/nl...4852399+34248/?rating=all
Je kunt behalve Siemens ook andere merken kiezen op de website, links.
O ja, de wat betere (verse) koffiebonen geven uiteraard ook een beter resultaat wat @
cryptapix zegt.
[
Voor 3% gewijzigd door
HoppyF op 27-04-2022 22:23
]