Vandaag de eerste koffie gemaakt met de nieuwe Hario V60 en een simpel handmalertje. Los van dat de koffie veel te grof gemalen was, was de koffie qua smaak best goed. Het lijkt veel moeilijker te verpesten dan espresso in mijn Silvia, daar zijn ze eerder vies dan lekker
https://www.afr.com/compa...fee-group-20220311-p5a3s0
Breville koopt Lelit.
Weet niet zeker of dit negatief of positief is. Hopelijk gaan ze hiermee niet de kwaliteit van de Lelit machines omlaag brengen.
Breville koopt Lelit.
Weet niet zeker of dit negatief of positief is. Hopelijk gaan ze hiermee niet de kwaliteit van de Lelit machines omlaag brengen.
Als het net zo gaat als met Expobar (deze is overgenomen door Crem) zijn we mooi gesjochtenlasharor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
Breville koopt Lelit.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Volgens mij heeft Sage/Breville Baratza ook al opgekocht.lasharor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
Breville koopt Lelit.
Is de Yellow bourbon van brandzaak ook geschikt met melkdranken? Op de website staat 3/5 boontjes, hoe is jullie ervaring? Zelf drink ik zwart maar mijn vrouw altijd met melk. Prijs is net iets gunstiger dan de Black Betty van het Hoofdkwartier en die we vonden we allebei erg lekker.
@Freezhost Smaken verschillen.
Over het algemeen, hoe milder van smaak, des te minder er van over blijft als je er melk bij doet.
Maakt het niet perse ongeschikt, maar persoonlijk heb ik voor melkdrankjes juist de voorkeur voor wat sterkere smaken (die mogelijk juist minder geschikt zijn voor espresso).
Ik weet even niet meer concreet hoe de yellow bourbon het doet, maar die is wel redelijk mild. De Yirgacheffe heb ik wel vaker in huis, en die geven ze ook 3 sterretjes voor melk. En die vind ik persoonlijk wel lekker voor espresso, maar te mild voor (mijn smaak) in cappuccino/flat white.
Anderzijds, als ik een melkdrankje naar mijn smaak maak, vinden mijn gasten vaak juist te sterk. Dan is zo'n mildere koffie, die voor mijn persoonlijke smaak te mild is, wellicht beter geschikt. Hoewel ik dat meestal oplos door er 2x zoveel melk / 2x zo weinig koffie in te doen. Dus ofwel een enkele espresso in een 150-180ml cappucino, ofwel een dubbele in een grote mok. Persoonlijk zou ik juist een dubbele in een 150-180ml kopje doen.
Over het algemeen, hoe milder van smaak, des te minder er van over blijft als je er melk bij doet.
Maakt het niet perse ongeschikt, maar persoonlijk heb ik voor melkdrankjes juist de voorkeur voor wat sterkere smaken (die mogelijk juist minder geschikt zijn voor espresso).
Ik weet even niet meer concreet hoe de yellow bourbon het doet, maar die is wel redelijk mild. De Yirgacheffe heb ik wel vaker in huis, en die geven ze ook 3 sterretjes voor melk. En die vind ik persoonlijk wel lekker voor espresso, maar te mild voor (mijn smaak) in cappuccino/flat white.
Anderzijds, als ik een melkdrankje naar mijn smaak maak, vinden mijn gasten vaak juist te sterk. Dan is zo'n mildere koffie, die voor mijn persoonlijke smaak te mild is, wellicht beter geschikt. Hoewel ik dat meestal oplos door er 2x zoveel melk / 2x zo weinig koffie in te doen. Dus ofwel een enkele espresso in een 150-180ml cappucino, ofwel een dubbele in een grote mok. Persoonlijk zou ik juist een dubbele in een 150-180ml kopje doen.
Drink nu een Rwanda van gebrand.nl
Vind het toch wel mooi als je dit zo ziet.
https://www.gebrand.nl/nl/producten/details/?prod=170
Goeie koffie ook, heel mooi smaakvol.
Mijn vriendin vond hem ook lekker, wel heftig. En ik hoor haar net naar de wc gaan... @RvdH
Vind het toch wel mooi als je dit zo ziet.
https://www.gebrand.nl/nl/producten/details/?prod=170
Goeie koffie ook, heel mooi smaakvol.
Mijn vriendin vond hem ook lekker, wel heftig. En ik hoor haar net naar de wc gaan... @RvdH
[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 11-03-2022 11:20 ]
Zou in ieder geval geen hele dure bonen in de cappuccino doen. Vind zelf een dark roast wel lekker in melkdranken. Je houdt dan een pittige/bittere koffiesmaak over en de melk haalt de scherpe kantjes er dan wel vanaf.418O2 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:01:
zonder enige vorm van cynisme: maakt de boon echt uit met melkproducten er bij?
Verder maakt het mij idd ook weinig uit. Een Yellow Bourbon is wat zachter en verdwijnt meer naar de achtergrond. Vond zelf de Onyx Blend van Brandzaak lekker, zowel als espresso als cappuccino.
Dus dan krijgen we een Sage Mara X?lasharor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
Breville koopt Lelit.
Ben ik blij met een 12/21 gefabriceerde Lelit. Draait nu al weer een week mee zonder problemen. Het preppen van de puck maakt uit, ene keer was het meer een druppel met de nodige tijd tot de volgende druppel. Bovendien liep het enkel aan de linker of rechter kant toen door.
Sinds woensdag loopt het aan beide kanten normaal door dus geen verstopping maar gewoon in 30 seconden 36 gr out bij 18 gram in. Ik kan maart nog uitzingen, voor april maar alvast kijken waar ik een bestelling ga plaatsen.
Nou, m’n Bianca is direct in waarde gehalveerdlasharor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:16:
Breville koopt Lelit.
Ik vraag me af wat de eigenaren van Lelit heeft gedreven. Puur geld? Ik kan me niet voorstellen dat je nou echt schaalvoordelen hebt door “je aan te sluiten” bij een producent van consumentenmachine als zelf prosumermachines maakt. Wel een voordeel zou kunnen zijn de toegang tot financiële middelen/investeringen, maar dan moet je wel goed zorgen dat het niet ten ten koste gaat van je kwaliteit en (dus) ‘fanbase’.
Mooi, neem ik hem wel voor overcryptapix schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:38:
[...]
Nou, m’n Bianca is direct in waarde gehalveerd
Tja, Lelit is natuurlijk wel een prijsvechter in de prosumer markt. Ze hebben schijnbaar toch iets ontdekt waardoor ze 95% van de kwaliteit en features kunnen bouwen voor 75% van de prijs. Daarmee hebben ze in no time een aanzienlijk deel van het marktaandeel in weten te nemen.
Hoe Lelit klanten beter af gaan zijn is mij een raadsel. Als de machines duurder worden zou ik voor ECM/Rocket kiezen, die vind ik toch net iets mooier. Goedkoper zullen ze niet worden, dan blijft i.h.k.v. winstmaximalisatie over het besparen op de productiekosten (of overhead).
Hoe Lelit klanten beter af gaan zijn is mij een raadsel. Als de machines duurder worden zou ik voor ECM/Rocket kiezen, die vind ik toch net iets mooier. Goedkoper zullen ze niet worden, dan blijft i.h.k.v. winstmaximalisatie over het besparen op de productiekosten (of overhead).
Aannames en speculaties.. op koffiepraat.nl forum stond dit te lezen, van een partij die Lelit machines verdeelt:Ypuh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:45:
Tja, Lelit is natuurlijk wel een prijsvechter in de prosumer markt. Ze hebben schijnbaar toch iets ontdekt waardoor ze 95% van de kwaliteit en features kunnen bouwen voor 75% van de prijs. Daarmee hebben ze in no time een aanzienlijk deel van het marktaandeel in weten te nemen.
Hoe Lelit klanten beter af gaan zijn is mij een raadsel. Als de machines duurder worden zou ik voor ECM/Rocket kiezen, die vind ik toch net iets mooier. Goedkoper zullen ze niet worden, dan blijft i.h.k.v. winstmaximalisatie over het besparen op de productiekosten.
LELIT JOINS THE BREVILLE GROUP CUSTOMER AND PARTNER FAQ’S
Will there be any change to the management team and day-to-day operations of LELIT?
No. Day-to-day operations will continue as usual. Emanuele, Giorgio, Mauro Epis and Cristina
together with the entire team will continue in their current positions, and there will be no change to
the production, sales, marketing, distribution, accounting and order processes.
Will there be any change for LELIT’s resellers, importers, or consumers?
LELIT will operate the same as before. We anticipate that during 2022 we will determine how best
to leverage Breville’s global assets, infrastructure and resources, all of which will bring positive
benefits to us and our customers. But, even with expanded tools and infrastructure, LELIT will
continue to maintain its unique design, manufacturing, and partners that have been the keys to our
success.
Will there be a change in pricing of LELIT’s products?
Distributors & Dealers: There will be no pricing changes to any of our products as a result of this
transaction. We will evaluate our pricing as we always have with any changes reflective of the cost
of raw materials, labour, semi-conductors, etc. This partnership will grant us access to a wider and
more efficient supply chain.
Will there be any change to LELIT’s company name, branding or logo?
No. There will be no changes to LELIT’s name, branding or logo. We will retain 100% of our existing
brand identity. "Made for performance" will continue to be our strong suit.
Will there be a change in how LELIT communicates?
We will continue to share information as we do currently, via our website, newsletters, email, social
media and shared platforms. You can still find us on the same email addresses and social handles.
Our website and social media channels remain LELIT, and we will continue to maintain our unique
voice with our customers.
Will this change LELIT’s manufacturing partners?
No. We have no intention to change LELIT’s manufacturing or supplier partners. We have committed
relationships with all our suppliers & manufacturing partners for many years, and these will continue
and strengthen.
Will this impact product quality?
No. Our products will be manufactured at the same facility and to the same exacting quality that we
are renowned for.
Mooi marketing verhaal voor het begin van zo'n transactie.RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:55:
[...]
Aannames en speculaties.. op koffiepraat.nl forum stond dit te lezen, van een partij die Lelit machines verdeelt:
LELIT JOINS THE BREVILLE GROUP CUSTOMER AND PARTNER FAQ’S
Will there be any change to the management team and day-to-day operations of LELIT?
No. Day-to-day operations will continue as usual. Emanuele, Giorgio, Mauro Epis and Cristina
together with the entire team will continue in their current positions, and there will be no change to
the production, sales, marketing, distribution, accounting and order processes.
Will there be any change for LELIT’s resellers, importers, or consumers?
LELIT will operate the same as before. We anticipate that during 2022 we will determine how best
to leverage Breville’s global assets, infrastructure and resources, all of which will bring positive
benefits to us and our customers. But, even with expanded tools and infrastructure, LELIT will
continue to maintain its unique design, manufacturing, and partners that have been the keys to our
success.
Will there be a change in pricing of LELIT’s products?
Distributors & Dealers: There will be no pricing changes to any of our products as a result of this
transaction. We will evaluate our pricing as we always have with any changes reflective of the cost
of raw materials, labour, semi-conductors, etc. This partnership will grant us access to a wider and
more efficient supply chain.
Will there be any change to LELIT’s company name, branding or logo?
No. There will be no changes to LELIT’s name, branding or logo. We will retain 100% of our existing
brand identity. "Made for performance" will continue to be our strong suit.
Will there be a change in how LELIT communicates?
We will continue to share information as we do currently, via our website, newsletters, email, social
media and shared platforms. You can still find us on the same email addresses and social handles.
Our website and social media channels remain LELIT, and we will continue to maintain our unique
voice with our customers.
Will this change LELIT’s manufacturing partners?
No. We have no intention to change LELIT’s manufacturing or supplier partners. We have committed
relationships with all our suppliers & manufacturing partners for many years, and these will continue
and strengthen.
Will this impact product quality?
No. Our products will be manufactured at the same facility and to the same exacting quality that we
are renowned for.
Binnenkort komt McKinsey of Bain over de vloer bij Breville met een update van de strategie en dan kan het zo allemaal anders zijn.
In de markt voor een Lelit? Sla nu je slag
Overnames gaan altijd gepaard met verandering, maar goed om te zien dat de 3 zonen (voorlopig) betrokken blijven bij het bedrijf wat hun vader gestart is.
Even een vraagje voor de Jura kenners, ik heb nu na wat ge-google de verschillen boven water tussen de E8 EB en de oude E8 (EA?) qua techniek, maar hoe onderscheid je de twee visueel?
Ik heb na langdurig gegraaf van beide (dark inox) een foto, maar ik zie het niet, en dat maakt aankoop 2e hands een risico, of kun je het wel ergens makkelijk aan zien?
Ik heb na langdurig gegraaf van beide (dark inox) een foto, maar ik zie het niet, en dat maakt aankoop 2e hands een risico, of kun je het wel ergens makkelijk aan zien?
Melkuitloop rechts is anders.RoosW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:45:
Even een vraagje voor de Jura kenners, ik heb nu na wat ge-google de verschillen boven water tussen de E8 EB en de oude E8 (EA?) qua techniek, maar hoe onderscheid je de twee visueel?
Knoppen bij het display zijn anders.
Zo kun je het uiterlijk makkelijk onderscheiden.
De nieuwste is dit:
:strip_exif()/f/image/yF5TQN3qUYI4wL6adciGBdQt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 11-03-2022 13:05 ]
Goed, het melk ding, ik zie het verschil niet, maar die knoppen, daar heb ik 10x overheen gekeken, 2x3 verticaal tegen 2x4 horizontaal voor de EB. Mooi, bedankt!
Klopt, maar het kan ook positief uitdraaien ipv altijd uit te gaan dat een overname per definitie slecht is voor de partij die wordt overgenomen.Ypuh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:16:
Overnames gaan altijd gepaard met verandering, maar goed om te zien dat de 3 zonen (voorlopig) betrokken blijven bij het bedrijf wat hun vader gestart is.
Oud is dit, kleine dunne knopjes naast het display.RoosW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:08:
Goed, het melk ding, ik zie het verschil niet, maar die knoppen, daar heb ik 10x overheen gekeken, 2x3 verticaal tegen 2x4 horizontaal voor de EB. Mooi, bedankt!
Draaiknop aan de melkuitloop, bij de nieuwe EB zit geen draaiknop.
:strip_exif()/f/image/QQHpkH5QjYi8Bl2B7jR577ff.jpg?f=fotoalbum_large)
OK, helemaal in beeld, heb net voor een EB geboden in BVA veiling gedoe, kansloos, loopt nog 4 dagen en mijn huidige bod is de max van wat ik (momenteel) uit wil geven. Maar goed, anders geduld, sparen tot de zomer en op onze vakantie op de terugweg langs een Saturn rijden om er een op te pikken nieuw..
2e hands op markplaats vragen ze 1100 euri voor een gebruikte

Ik heb nog nooit iets voor een redelijke prijs weten te kopen op BVA. Alles gaat daar voor hele hoge prijzen weg.RoosW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:26:
OK, helemaal in beeld, heb net voor een EB geboden in BVA veiling gedoe, kansloos, loopt nog 4 dagen en mijn huidige bod is de max van wat ik (momenteel) uit wil geven. Maar goed, anders geduld, sparen tot de zomer en op onze vakantie op de terugweg langs een Saturn rijden om er een op te pikken nieuw..
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik heb hier de E8 EB nu ook een tijdje staan en de melkdrankjes zijn in elk geval geweldig
Nog wel even wat instellen om de koffie ook helemaal goed te krijgen.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
YouTube: How To Dial In A Bean To Cup Machine (Like A Nerd)BaRF schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:38:
Ik heb hier de E8 EB nu ook een tijdje staan en de melkdrankjes zijn in elk geval geweldigNog wel even wat instellen om de koffie ook helemaal goed te krijgen.

haha zeker, die kwam heel toevallig op het juiste moment voorbij! Eerste stapjes zijn inderdaad al gezet

(waarom hebben we geen koffie smiley hier)
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Moet het een Jura E8 zijn?RoosW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:26:
Er is nog wel een D6 te koop voor €445.
Wil je zo rond de €650 een E8 EB bijna nieuw maar een retourgoed dan kan dat echt wel.
Zoals ik al eerder schreef kun je dan beter terecht bij Breezy op Bol of Ebay.
Je moet even geduld hebben.
BVA veilingen kan soms wel maar meestal heb je van die gasten die tegen elkaar opbieden.
Recent heeft BVA weer de bieders historie erbij staan.
Je ziet dan bv dat bieder #3 iedere keer hoger aan het bieden is. Beetje dom.
Voorheen stond die bieder geschiedenis uit en zag je dus wel het laatste bod maar niet hoeveel bieders er zijn en ook de autobod van bieders zag je niet.
Het is een zinvolle aanvulling maar eerder stond deze korte tijd aan en later weer uit.
Wil wel graag dat nieuwe verbeterde maalwerk en het 'aroma' systeem. Maar als ik de E6 EB en de E8 EB vergelijk is het verschil minimaal, dus als ik die als retour voorbij zie komen zou ik wel eens kunnen happenHoppyF schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:42:
[...]
Moet het een Jura E8 zijn?
Er is nog wel een D6 te koop voor €445.
Wil je zo rond de €650 een E8 EB bijna nieuw maar een retourgoed dan kan dat echt wel.
Zoals ik al eerder schreef kun je dan beter terecht bij Breezy op Bol of Ebay.
Je moet even geduld hebben.
BVA veilingen kan soms wel maar meestal heb je van die gasten die tegen elkaar opbieden.
Recent heeft BVA weer de bieders historie erbij staan.
Je ziet dan bv dat bieder #3 iedere keer hoger aan het bieden is. Beetje dom.
Voorheen stond die bieder geschiedenis uit en zag je dus wel het laatste bod maar niet hoeveel bieders er zijn en ook de autobod van bieders zag je niet.
Het is een zinvolle aanvulling maar eerder stond deze korte tijd aan en later weer uit.
Goed even terug naar de boontjes:
Ik had een pakketje van Giraffe gekocht, 3 pakjes van 350gr (of iets in die buurt) van drie verschillende bonen, prima koffie hoor, puike espresso, maar ik kon werkelijk niet onderscheiden welke welke was, ze hadden een haast identiek smaak profiel, jammer hoor.
De Ethiopische van de Koepoort kan me goed bekoren, wel (donkerder gebrand, maar geen Fascino donker) meer de donkere smaken van het pallet, geen zuur, en een mini zoetje, maar een heel mooie stroperige 'old fashioned' espresso, prima bakje, een mooie toetssteen voor de wat meer extravagantere boontjes, wat rust en bekendheid op je tong
Breville maakt ook prima apparaten (aldus James Hoffman, die zal het wel weten). Voornaamste kritiekpunt is altijd de plastic look&feel meen ik.RigolleM schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Klopt, maar het kan ook positief uitdraaien ipv altijd uit te gaan dat een overname per definitie slecht is voor de partij die wordt overgenomen.
Ik herken de EB aan de andere koffieuitloop, die is recht tov taps bij de EA. Grootste punt bij de E6 was voor mij dat er geen gemalen koffie in kon en vrouwlief toen alleen cafeïnevrije koffie dronk, wat de E8 wel slikt. Overigens zou nu de E4 voor mij ook een goede optie zijn geweest, alleen moet je dan zelf melk opschuimen.RoosW schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:05:
[...]
Wil wel graag dat nieuwe verbeterde maalwerk en het 'aroma' systeem. Maar als ik de E6 EB en de E8 EB vergelijk is het verschil minimaal, dus als ik die als retour voorbij zie komen zou ik wel eens kunnen happen
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Die optie heb ik niet nodigAziraphale schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:46:
[...]
Ik herken de EB aan de andere koffieuitloop, die is recht tov taps bij de EA. Grootste punt bij de E6 was voor mij dat er geen gemalen koffie in kon en vrouwlief toen alleen cafeïnevrije koffie dronk, wat de E8 wel slikt. Overigens zou nu de E4 voor mij ook een goede optie zijn geweest, alleen moet je dan zelf melk opschuimen.
De koffie die er uit komt schijnt prima te zijn. De apparaten zelf daarentegen vallen bijna uit elkaar als je er al naar kijkt. De vraag is niet of ze kapot gaan maar wanneer. Dat principe geldt dvoor ieder apparaat, maar een deel van de hobby vind ik ook wel zo'n homp metaal waarvan je weet dat die tientallen jaren mee kan gaan als je er goed voor zorgt. Dat je voor die prijs + onderhoud ook 3-4 Sage/Brevilles kunt kopen die net zo lang mee gaan, tja.MJV schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:30:
[...]
Breville maakt ook prima apparaten (aldus James Hoffman, die zal het wel weten). Voornaamste kritiekpunt is altijd de plastic look&feel meen ik.
Vind de plaatsing van zo'n merk ook altijd lastig. Ja, enerzijds zijn het wel leuke apparaten met veel functies voor de enthousiaste thuisbarista, liefst met 2 rechterhanden zodat je wat kunt fixen wanneer het stuk gaat. Aan de andere kant; een enthousiaste thuisbarista wil er waarschijnlijk ook meer van vragen dan zo'n apparaat eigenlijk aan kan en iemand met 2 rechterhanden zal niet snel investeren in zo'n homp plastic.
Draaiknop is alleen bij de oude E8 Chrome, niet bij de andere kleuren. Als je de cappuccinatore verwijdert kun je nog een verschil zien: Bij de EA zit er een smal luchtaanzuigventiel bij de EB is deze breder, en het kopjesplateau is anders.HoppyF schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Oud is dit, kleine dunne knopjes naast het display.
Draaiknop aan de melkuitloop, bij de nieuwe EB zit geen draaiknop.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 11-03-2022 23:23 ]
Voor wie nog een Jura in Duitsland wil kopen, bij Euronics kost de E8 (EB) nu 889 euro.
Even bij "Regional Kaufen"de plaats Ratingen invullen. Ligt vlakbij Dusseldorf Airport, niet ver over de grens.
Geen idee of andere Jura apparaten daar ook goedkoper zijn, elke Euronics Franchise heeft andere aanbiedingen. Ik zocht specifiek naar de E8 Dark Inox.
Even bij "Regional Kaufen"de plaats Ratingen invullen. Ligt vlakbij Dusseldorf Airport, niet ver over de grens.
Geen idee of andere Jura apparaten daar ook goedkoper zijn, elke Euronics Franchise heeft andere aanbiedingen. Ik zocht specifiek naar de E8 Dark Inox.
Read the badge, Bitch!
Sinds deze week ook een nieuw speeltje. Erg vet, al zeg ik het zelf.
[YouTube: Etzinger etzMAX Light W grinder weight test]
[YouTube: Etzinger etzMAX Light W grinder weight test]
Zeker vet! Die LM die ernaar staat ook, overigens
Heb je voor de LM retail voor betaald of zijn daar wel mogelijkheden? Mocht je daar tips voor kwijt willen, mag ook via pm natuurlijk!
Heb je voor de LM retail voor betaald of zijn daar wel mogelijkheden? Mocht je daar tips voor kwijt willen, mag ook via pm natuurlijk!
In het kader van ik heb nog niet genoeg te doen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe koffiemolen die tweakbaar is. Qua stijl was ik op zoek naar een hoekige vorm met zwart als hoofd kleur.
Na wat reviews waarbij ik juist eens wat anders wilde dan de usual suspects kwam ik op de Fellow Ode uit. Via marktplaats één kunnen kopen die weinig gebruikt is.
Het grote nadeel van dit kickstarter project zijn de maalschijven. Die hebben een hele rare vertanding waardoor ze niet geschikt zijn voor espresso maling. In de toekomst komt Fellow zelf met SSP Red maalschijven maar omdat ze voor 64mm hebben gekozen passen er ook schijven van bijvoorbeeld ECM en Jolly in. Ik heb die laatste geplaatst. Nu maakt de molen een prachtige espresso.
Bij het malen sproeit de molen best maar omdat je direct in een doser cup maalt, valt dat niet heel erg op.
Bovenop de molen zit een klein reservoir voor ongeveer 20 gram bonen (ik heb het niet heel goed gemeten) en de molen stopt vanzelf als hij voelt dat de bonen op zijn.
Al met al was ik tevreden met de molen op het uiterlijk na. Dat was wel heel zwart maar dankzij de polijst boer hier verderop is dat nu ook zoals ik het wil.
Na wat reviews waarbij ik juist eens wat anders wilde dan de usual suspects kwam ik op de Fellow Ode uit. Via marktplaats één kunnen kopen die weinig gebruikt is.
Het grote nadeel van dit kickstarter project zijn de maalschijven. Die hebben een hele rare vertanding waardoor ze niet geschikt zijn voor espresso maling. In de toekomst komt Fellow zelf met SSP Red maalschijven maar omdat ze voor 64mm hebben gekozen passen er ook schijven van bijvoorbeeld ECM en Jolly in. Ik heb die laatste geplaatst. Nu maakt de molen een prachtige espresso.
Bij het malen sproeit de molen best maar omdat je direct in een doser cup maalt, valt dat niet heel erg op.
Bovenop de molen zit een klein reservoir voor ongeveer 20 gram bonen (ik heb het niet heel goed gemeten) en de molen stopt vanzelf als hij voelt dat de bonen op zijn.
Al met al was ik tevreden met de molen op het uiterlijk na. Dat was wel heel zwart maar dankzij de polijst boer hier verderop is dat nu ook zoals ik het wil.
:strip_exif()/f/image/1gy6RAHVEpaLkCAFFhrlCWNE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Teus.espresso op 14-03-2022 16:16 . Reden: Opmaak ]
Leuk ding! Op kickstarter was-ie écht heel erg populair maar dit daalde wat toen er geen espresso mee gemaakt kon worden. Deze mod is erg slim en ik denk dat je er een hoop plezier aan gaat beleven
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Ziet er goed uit zo. Is het probleem alleen niet dat de motor espresso niet goed aan kan en het dus na verloop van tijd gaat begeven?Teus.espresso schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:36:
In het kader van ik heb nog niet genoeg te doen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe koffiemolen die tweakbaar is. Qua stijl was ik op zoek naar een hoekige vorm met zwart als hoofd kleur.
[Afbeelding]
Tja, in theorie kan dat prima. Ik heb geen idee of dat op de lange termijn ook zo werkt. Voorlopig gaat Fellow voor deelnemers vervangende maalschijven aanbieden. Het kan natuurlijk zijn dat het profiel van die schijven geoptimaliseerd is voor hun molen. ECM en Jolly schijven hebben wel de juiste maat en draai richting maar zijn wel weer net anders qua profiel.
De tijd zal het leren of deze net zo probleemloos werkt als een normaal type molen. Voor mij is het geen probleem als dat niet zo blijkt te zijn.
De tijd zal het leren of deze net zo probleemloos werkt als een normaal type molen. Voor mij is het geen probleem als dat niet zo blijkt te zijn.
Als de motor ondergedimensioneerd is kom je daar snel achter; de motor is niet in staat om zijn toeren te houden. Ik denk dat het zo’n vaart niet zal lopen. Er zit een flinke motor in.
> OK, helemaal in beeld, heb net voor een EB geboden in BVA veiling gedoe, kansloos, loopt nog 4 dagen en mijn huidige bod is de max
Is ook niet handig om 4 dagen voor einde veiling te bieden met je max, de laatste minuten komt het altijd op aan.
Is ook niet handig om 4 dagen voor einde veiling te bieden met je max, de laatste minuten komt het altijd op aan.
Soms wordt er heel slecht geboden (te veel dus).ramrodwillem schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:56:
> OK, helemaal in beeld, heb net voor een EB geboden in BVA veiling gedoe, kansloos, loopt nog 4 dagen en mijn huidige bod is de max
Gewoon laten gaan en wachten op een nieuwe kans.
Je kunt soms een betere deal vinden op EBay en Bol.
Daar hoeft je niet te bieden maar geldt de prijs die er staat.
Ook daar is alles niet altijd goedkoop, dus even in de gaten houden.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_iosRoosW schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:11:
[Mompelt iets over 'ik wil een zwarte']
Ja, dat was me al opgevallen, ik vond het geheel er ook een tikje groezelig uitzien.
Wel echt een pittige prijs. Gewoon volle mep met importkosten em beetje voor de moeite?
Gewoon asociaal inderdaad. Schijnbaar zijn er mensen die het betalen, anders bleven ze het niet proberen. Heb daar anders ook geen verklaring voor (zoals zoveel zaken in het leven).
Leverproblemen bij Niche zijn allang weer voorbij, maar je moet nog steeds wel een maand of 2 geduld hebben meende ik.
Leverproblemen bij Niche zijn allang weer voorbij, maar je moet nog steeds wel een maand of 2 geduld hebben meende ik.
Ik vind het niet zo asociaal. Die dingen zijn gewoon erg gewild en sommige mensen betalen graag wat meer om niet 2 maanden te wachten.
Dan bestel je toch gewoon eerder?RvdH schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:27:
Ik vind het niet zo asociaal. Die dingen zijn gewoon erg gewild en sommige mensen betalen graag wat meer om niet 2 maanden te wachten.
lolwat. “Hey die grinder is cool, die wil ik.” “Oh shit, 2 maanden levertijd…” “Ik weet het, ik pak mijn tijdmachine en bestel hem 2 maanden geleden!”
Ah, zo te zien een potentiële klant gevonden dus
.
Zou dat zelf niet echt kunnen. Ben verre van geduldig, maar weiger simpelweg (veel) meer te betalen om mijn ongeduld tevreden te stellen. Toegegeven, daardoor mis je ook wel eens iets. De hele opkomst van flitsbezorgers is voor mij net zo goed een raadsel, maar blijkt ook booming business te zijn.
Het lukt mij overigens vaak prima om iets snel in huis te hebben zonder de hoofdprijs te betalen. Het één sluit het ander niet uit.
Zou dat zelf niet echt kunnen. Ben verre van geduldig, maar weiger simpelweg (veel) meer te betalen om mijn ongeduld tevreden te stellen. Toegegeven, daardoor mis je ook wel eens iets. De hele opkomst van flitsbezorgers is voor mij net zo goed een raadsel, maar blijkt ook booming business te zijn.
Het lukt mij overigens vaak prima om iets snel in huis te hebben zonder de hoofdprijs te betalen. Het één sluit het ander niet uit.
[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 17-03-2022 09:34 ]
Ik heb wat advies nodig. Kom van een nespresso machine af die na 3 jaar de geest gaf. ben nu op zoek naar een compacte volautomaat die espresso, lungo en heet water kan leveren, budget tot 700 euro. Dagelijks 4-6 koppen koffie en 2x thee. Ik Zie door het bomen het bos niet meer... een krups evidence valt net binnen budget, is dat wat? verder zie ik veel philips en de-longi maar ogen erg plastic.
@grand admiral Mause Een beetje meer effort is wel gewenst. Je vraag is hier meermaals gesteld.
Als je alle 527 pagina's doorgenomen hebt is het antwoord Jura E8.
En breezy tweedehands deals zoeken op eBay of bol.comYpuh schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:37:
@grand admiral Mause Een beetje meer effort is wel gewenst. Je vraag is hier meermaals gesteld.
Of Saturn dld
Nee, ik heb een 2de-hands Niche van Marktplaats..Ypuh schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:33:
Ah, zo te zien een potentiële klant gevonden dus.
Zo’n grinder bestel je niet zomaar als een impuls aankoop.RvdH schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:31:
[...]
lolwat. “Hey die grinder is cool, die wil ik.” “Oh shit, 2 maanden levertijd…” “Ik weet het, ik pak mijn tijdmachine en bestel hem 2 maanden geleden!”
Daar gaat uitzoekwerk aan vooraf.
Dat je dus een tijdje moet wachten op je bestelling is bij de doelgroep wel bekend.
Kortom, de hoge prijs op MP is echt niet nodig.
Maar goed, de verkoper zal er best wel iemand voor vinden.
Waarom hij er vanaf wil blijft ook gissen.
Nou, E8 te koop gezet en ga toch maar kijken naar een pistonmachine en losse grinder.
Ok, maar dat is dus weer een andere keuze dan een volautomaat waarmee je tegelijk twee melkspecialiteiten kunt zetten.iasix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:31:
Nou, E8 te koop gezet en ga toch maar kijken naar een pistonmachine en losse grinder.
Bij een pistonmachine kun je wel twee espresso’s zetten maar zul je er zelf nog een melkspecialiteit van zien te maken. Alles kan maar makkelijker en sneller zal het niet gaan verwacht ik.
Budgettair is het een ook nog wel een uitdaging.
Dat is wel een opvallende wending. Je issue met de E8 was toch dat je geen twee melkdrankjes tegelijk kon maken? Die twee melkdrankjes maken met een halfautomaat en losse grinder gaat je per definitie meer tijd en moeite kosten.iasix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:31:
Wat @HoppyF ook al zegt dus
Ik heb vanavond nog voor twee man visite een espresso gezet en simpelweg een melkfrother aangezet terwijl de espresso liep. Sure: zonde als mijn Lelit ook prima capabel is om melk op te schuimen. Maar het is een stukje gemak. In een minuut twee espresso's en opgeklopte melk voor erbij.
Dus als je voorbereiding op orde is hoeft een half automaat niet zoveel extra tijd te kosten. Maar het wordt niet zo makkelijk als cappuccino selecteren en klaar. Visite merkte op: das goede melkschuim en je proeft sterkere koffie. Latte art is weer een ander iets. En bij gebrek aan alu kannetjes (wil ik voor mijn verjaardag vragen) heb ik de Mara X nog niet ingezet voor opschuimen van melk.
Dus als je voorbereiding op orde is hoeft een half automaat niet zoveel extra tijd te kosten. Maar het wordt niet zo makkelijk als cappuccino selecteren en klaar. Visite merkte op: das goede melkschuim en je proeft sterkere koffie. Latte art is weer een ander iets. En bij gebrek aan alu kannetjes (wil ik voor mijn verjaardag vragen) heb ik de Mara X nog niet ingezet voor opschuimen van melk.
Zou ik ook doen: beetje kapitaal vernietiging om eerst een vol automaat te halen die prima dient en dan het weg te doen voor een half automaat.cryptapix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:36:
@Joosie200 met die oplossing kan @iasix zijn E8 ook gewoon houden
En voor bezoek die gewoon koffie of koffie verkeerd wil ga ik niet meer tijd verdoen dan nodig is. Alu kannetjes, cappu kopjes, timer weegschaal en edt zijn voor mij verjaardagwensen. Kan alles wel zelf kopen maar ben snel genoeg jarig. Dus die dingen kunnen nog wel twee weken wachten
Tijdens het espresso zetten, schuim ik de melk op... zie het probleem niet qua tijdverlies.. maar andere kant barista is een vak, en als men barista kwaliteit wenst moet het bezoek maar wachten. Onlangs nog voor 7 man cappuccino's gemaakt, niemand die hierom klaagdeJoosie200 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:32:
Ik heb vanavond nog voor twee man visite een espresso gezet en simpelweg een melkfrother aangezet terwijl de espresso liep. Sure: zonde als mijn Lelit ook prima capabel is om melk op te schuimen. Maar het is een stukje gemak. In een minuut twee espresso's en opgeklopte melk voor erbij.
Tip:iasix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:31:
@BaRF heeft nog een zgan Lelit halfautomaat te koop.
V&A aangeboden: Lelit Anna PID PL41TEM
Als je genoeg voor je E8 krijgt dan kun je voor het budget wel een nieuwe goede koffiebonen maler erbij kopen.
Volgens mij kun je die maler meteen bij dezelfde verkoper kopenHoppyF schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:46:
[...]
Tip:
@BaRF heeft nog een zgan Lelit halfautomaat te koop.
V&A aangeboden: Lelit Anna PID PL41TEM
Als je genoeg voor je E8 krijgt dan kun je voor het budget wel een nieuwe goede koffiebonen maler erbij kopen.
Ja, natuurlijk!Sethro schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Volgens mij kun je die maler meteen bij dezelfde verkoper kopen
Helemaal overheen gekeken, dacht dat hij die al verkocht had.
Zeker een forse wending. Hebben het er thuis nog ff over gehad en gaan voor mijn vrouw een frother kopen en voor mij dan toch (eindelijk) een halfautomaat. Budget is bij ons voor dit soort dingen gelukkig geen probleem.cryptapix schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:49:
[...]
Dat is wel een opvallende wending. Je issue met de E8 was toch dat je geen twee melkdrankjes tegelijk kon maken? Die twee melkdrankjes maken met een halfautomaat en losse grinder gaat je per definitie meer tijd en moeite kosten.
Wat @HoppyF ook al zegt dus
De vraag is dus: waar blijft de S8 (EB)?iasix schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:03:
[...]
Loop precies tegen hetzelfde aan. Wil het liefst de S8 (EA), maar E8 (EB) heeft een nieuwere grinder dan de S8. Nieuwe grinder > schermpje, maar toch balen. Iemand ander idee hierbij?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
De EB versie van de S8 zal niet lang op zich laten wachten.
Ik heb er al iets van gezien. Werkt wel met de huidige zetgroep zonder 3D.
Ik heb er al iets van gezien. Werkt wel met de huidige zetgroep zonder 3D.
Kom bijna nooit meer op tweakers maar wat grappig dat er tegenwoordig zelfs een koffie topic is! Zelf groot liefhebber van filter en espresso, zal dit topic eens doorscannen. Leuk 👍🏼
Dit topic is van 2015robbynaish schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:49:
Kom bijna nooit meer op tweakers maar wat grappig dat er tegenwoordig zelfs een koffie topic is! Zelf groot liefhebber van filter en espresso, zal dit topic eens doorscannen. Leuk 👍🏼
Ik ben ook al lid sinds 2001
Vandaag nog wel wat leuks binnen gekregen voor Espresso. Een Bravo Tamper en Funnel. Mooi spul, aanrader 👍🏼
[ Voor 19% gewijzigd door robbynaish op 22-03-2022 18:55 ]
Ik zag hier laatst voorbij komen dat Holland Jersey Volle melk uitermate geschikt was voor melkschuim, met name vanwege het hoge vetgehalte, waardoor je romiger melkschuim krijgt. Dus ik dacht… laat ik dat maar eens proberen in mijn Jura E8 (EB)… maar dat was geen succes. De cappuccinatore begon behoorlijk te sputteren.. iets wat hij ook doet als deze wat vervuild/verstopt is. Een keer goed schoonmaken via het programma en ook nog eens demonteren en goed schoonmaken had geen resultaat. Sputter.. sputter.. en slecht melkschuim. Hierna weer gewoon de volle houdbare langlekker melk van campina gebruikt en dat werkte gewoon prima. Wel jammer, want als ik de Jersey melk los opschuim is deze wel erg lekker en romig.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat de Corona-tijd nu (voorlopig) voorbij lijkt te zijn heeft ook zijn nadelen… weer meer naar kantoor en daar is de koffie nu niet meer te zuipen nu ik aan de verse koffie thuis gewend ben geraakt. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden…
:strip_exif()/f/image/Op02YYc2xqzOK9MnHn0lvaYo.jpg?f=fotoalbum_large)
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik was klaar met accessoires.robbynaish schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:52:
[...]
Ik ben ook al lid sinds 2001en heb al zeker 10-13 jaar niet meer op het forum gekeken.
Vandaag nog wel wat leuks binnen gekregen voor Espresso. Een Bravo Tamper en Funnel. Mooi spul, aanrader 👍🏼
En toen toch een funnel
En toch een WDT tool
En toch een normcore tamper
Maar nu ben ik echt klaar!
Tot het volgende item418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Ik was klaar met accessoires.
En toen toch een funnel
En toch een WDT tool
Ik moet ook nog een keer een WDT tool maken/aanschaffen. Krijg mijn shots nog niet helemaal 100% consistent en hoop dat WDT daarbij helpt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Zelf ik heb Jersey melk niet geprobeerd.PatrickC schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:06:
Ik zag hier laatst voorbij komen dat Holland Jersey Volle melk uitermate geschikt was voor melkschuim, met name vanwege het hoge vetgehalte, waardoor je romiger melkschuim krijgt. Dus ik dacht… laat ik dat maar eens proberen in mijn Jura E8 (EB)… maar dat was geen succes. De cappuccinatore begon behoorlijk te sputteren.. iets wat hij ook doet als deze wat vervuild/verstopt is. Een keer goed schoonmaken via het programma en ook nog eens demonteren en goed schoonmaken had geen resultaat. Sputter.. sputter.. en slecht melkschuim. Hierna weer gewoon de volle houdbare langlekker melk van campina gebruikt en dat werkte gewoon prima. Wel jammer, want als ik de Jersey melk los opschuim is deze wel erg lekker en romig.
Normaal drink ik Globemilk Barista volle houdbare melk.
Daar zit 3,8% vet in en schuimt prima op in de E8.
Afgelopen week was ik door mijn voorraad heen en heb ik nu Campina volle melk houdbaar 3,6% vet.
Gaat ook prima maar vergeleken met Barista is het schuim iets minder stevig.
De smaak is wel goed.
Jersey is wel heel veel vetter daarom zal het wel moeilijker op te schuimen zijn.
Handmatig opschuimen lukt wellicht wel.
Ja ik herken dat en voor je weet loopt het uit de hand!Ozzie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Tot het volgende item
Ik moet ook nog een keer een WDT tool maken/aanschaffen. Krijg mijn shots nog niet helemaal 100% consistent en hoop dat WDT daarbij helpt.
Mij is door een barista verteld dat het om de hoeveelheid eiwitten gaat, halfvol of vol zou niet zoveel uit moeten maken. Sindsdien let ik daar enkel op en koop ik die New Jersey maar hoor graag andere geluiden.HoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:26:
[...]
Zelf ik heb Jersey melk niet geprobeerd.
Normaal drink ik Globemilk Barista volle houdbare melk.
Daar zit 3,8% vet in en schuimt prima op in de E8.
Afgelopen week was ik door mijn voorraad heen en heb ik nu Campina volle melk houdbaar 3,6% vet.
Gaat ook prima maar vergeleken met Barista is het schuim iets minder stevig.
De smaak is wel goed.
Jersey is wel heel veel vetter daarom zal het wel moeilijker op te schuimen zijn.
Handmatig opschuimen lukt wellicht wel.
Eiwitten zijn inderdaad belangrijk voor het opschuimen, maar vetten bepalen wel hoe romig de opgeschuimde melk smaakt. Voordat ik de volautomaat had, schuimde ik de melk op via zo’n Krups melkopschuimer die eigenlijk de melk opklopt. Bij de volautomaat wordt de melk via stoom opgeschuimd en daardoor smaakt de opgeschuimde melk wat wateriger vind ik, zelfs als ik volle melk gebruik. Door de Jersey melk te gebruiken, hoopte ik weer wat romiger schuim te krijgen, maar dat werkt dus niet in mijn Jura E8 (EB). Maar ik zal die Globemilk Barista die @HoppyF hierboven noemde eens gaan proberen.D. Ninjai schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:45:
[...]
Mij is door een barista verteld dat het om de hoeveelheid eiwitten gaat, halfvol of vol zou niet zoveel uit moeten maken. Sindsdien let ik daar enkel op en koop ik die New Jersey maar hoor graag andere geluiden.
Het zal wel om de verhouding vet/eiwitten gaan.D. Ninjai schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:45:
[...]
Mij is door een barista verteld dat het om de hoeveelheid eiwitten gaat, halfvol of vol zou niet zoveel uit moeten maken. Sindsdien let ik daar enkel op en koop ik die New Jersey maar hoor graag andere geluiden.
Globemilk heeft wat minder eiwitten maar iets meer vet dan Campina maar geeft een steviger melkschuim.
Jersey weet ik niet maar heeft tov de andere meer vet en meer eiwitten.
Ik vermoed dat je daardoor een romiger smaak krijgt.
Eiwitten.
Globemilk Barista: 3,4
Campina houdbare vol: 3,6
Jersey: 4,2
De vetten in Jersey zijn het dubbele van andere volle melk.HoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:06:
[...]
Het zal wel om de verhouding vet/eiwitten gaan.
Globemilk heeft wat minder eiwitten maar iets meer vet dan Campina maar geeft een steviger melkschuim.
Jersey weet ik niet maar heeft tov de andere meer vet en meer eiwitten.
Ik vermoed dat je daardoor een romiger smaak krijgt.
Eiwitten.
Globemilk Barista: 3,4
Campina houdbare vol: 3,6
Jersey: 4,2
Tip:PatrickC schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:05:
[...]
Eiwitten zijn inderdaad belangrijk voor het opschuimen, maar vetten bepalen wel hoe romig de opgeschuimde melk smaakt. Voordat ik de volautomaat had, schuimde ik de melk op via zo’n Krups melkopschuimer die eigenlijk de melk opklopt. Bij de volautomaat wordt de melk via stoom opgeschuimd en daardoor smaakt de opgeschuimde melk wat wateriger vind ik, zelfs als ik volle melk gebruik. Door de Jersey melk te gebruiken, hoopte ik weer wat romiger schuim te krijgen, maar dat werkt dus niet in mijn Jura E8 (EB). Maar ik zal die Globemilk Barista die @HoppyF hierboven noemde eens gaan proberen.
Dirk heeft Globemilk meestal goedkoper dan andere supermarkten.
Paar maanden geleden nog in de aanbieding voor €0,75.
Dat lukt nu niet meer maar deze week €1,09.
https://www.dirk.nl/boods...bemilk-barista-milk/44849
Klopt, zei ik al eerder, is veel vetter.PatrickC schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:08:
[...]
De vetten in Jersey zijn het dubbele van andere volle melk.
Die normcore tamper ziet er heel goed uit! Waar heb je die besteld?418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Ik was klaar met accessoires.
En toen toch een funnel
En toch een WDT tool
En welke funnel en WDT tool heb je gekocht?
Bij normcore zelf (net als de puck screen). Wdt tool komt van marktplaats, heb ik hier wel gepost recent. Funnel van AliFarrell schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:34:
[...]
Die normcore tamper ziet er heel goed uit! Waar heb je die besteld?
En welke funnel en WDT tool heb je gekocht?
€ 4,38 35%OFF | 51/53/58mm Tamper Espresso Coffee Dosing Ring Coffee Filter Replacement Ring for Espresso Coffee Accessories Coffee Distributor
https://a.aliexpress.com/_vq5zFP
Deze wdt tool had ik ook van Ali, maar die ligt ongebruikt in de la. Ziet er wel prima uit
€ 9,65 60%OFF | Espresso Coffee Stirrer - Professional Coffee Powder Stirrer - Stainless Steel Espresso Stirring Distribution 0.4mm Needle For
https://a.aliexpress.com/_vNOpCh
Zou nog wel eens een tunnel van Decent willen. Die valt niet in je basket, maar er op. En sluit af met magneetjes.
Heb er laatst een geprint, maar dat is het toch net niet.
Wdt tool is erg handig, puck screen ook. Al is het alleen maar om je showerscreen wat schoner te houden.
Gaan er nog mensen naar het Amsterdam coffee festival? Wij gaan zelf op de vrijdag er een dagje heen.
Wdt tool is erg handig, puck screen ook. Al is het alleen maar om je showerscreen wat schoner te houden.
Gaan er nog mensen naar het Amsterdam coffee festival? Wij gaan zelf op de vrijdag er een dagje heen.
Ben er paar jaar geleden geweest. Toen wel leuk maar na een paar espresso zat ik wel aan mijn maxAlouwerse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
Zou nog wel eens een tunnel van Decent willen. Die valt niet in je basket, maar er op. En sluit af met magneetjes.
Ga er niet heen, maar toch even op de website gekeken en kwijllll wat staan daar mooie dingen op de pagina van de producten die je kunt gaan bewonderen...Alouwerse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
https://www.amsterdamcoff...m/Whats-On/Pro-Coffee-Kit
Toch een plaatje van een Slayer single group machine, gewoon omdat het kan
:strip_exif()/f/image/jUAGGBc0xEXRZguFIc9liJv2.jpg?f=fotoalbum_large)
En ook deze, voor mij iets heel nieuws voor filter koffie.
/f/image/nsyi6r2SiCLEf8X67oXghQDg.png?f=fotoalbum_large)
Je hebt ze ook wel van andere merken die niet in de bakjes vallen. Of een goedkope funnel kopen met magneetjes, en dan de rand er af slijpen.Alouwerse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
De duurdere funnels passen vaak ook wat beter en hebben een dunnere rand waardoor de rand minder invloed heeft op de puck prep.
Op het moment alleen maar SD malers in gebruik en dan maak ik gebruik van een dosing cup wat ook erg prettig werkt.
Laatst ook al eens naar gekeken, maar gezien de prijs (plus verzend- en invoer kosten) maar gelaten voor wat het is. De meeste andere/Ali merken vallen vaak veel te ruim en dan wordt het een rommeltje.Alouwerse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:34:
Lees ook goede verhalen over Tidaka die in Duitsland zitten en wat netter geprijsd zijn. Die hebben ook verschillende hoogtes, diameters en finishes. Volgens mij zit je voor VST/IMS bakjes met de 58 PLUS en dan M of L met polished finish wel goed.
Mocht het nog eens voordelig zijn om er twee te bestellen i.p.v. één, laat het dan maar weten.
Bedankt voor de tip. Mooi spul voor redelijk schappelijke prijzen.
Super leuk gedaan! leuk om te lezen. Laatst kwam ik dus koffie met vitamines tegen. Wtf, hoe gek ze het niet verzinnen. Maar wel nice evt als vervanging van vitaminepillen. Dat was spam.
[ Voor 13% gewijzigd door Ardana op 24-03-2022 18:37 ]
oh god is de trend van superfoods nog steeds niet voorbij. 50 cent per cupje ook, er wordt weer flink verdiend aan marketing. Jammer.
Ik moet (verplicht) na een maag & darmoperatie vitamine nemen omdat mijn systeem zelf niet genoeg meer opneemt, ik hang dus regelmatig met mijn gok boven die zak met capsules(!) om mijn wekelijkse pillenbak te vullen, wat een stank! Een penetrante metaalachtige lucht. No effing way dat ik vitaminen in de buurt van mijn mooie koffiebonen laat komen, wat een gruwelijk idee!wouter12345678 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:34:
Super leuk gedaan! leuk om te lezen. Laatst kwam ik dus koffie met vitamines tegen. Wtf, hoe gek ze het niet verzinnen. Maar wel nice evt als vervanging van vitaminepillen. Dat was spam

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 24-03-2022 18:38 ]
Beste koffieliefhebbers,
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn nespresso apparaat te vervangen voor een volautomaat. Mijn keuze voor volautomaat is voornamelijk gebaseerd op het gemak. Nu proefde ik laatst een espresso uit een jura e6 en dit smaakte zoveel beter dan mijn nespresso. Daarnaast is het op den duur goedkoper, een win-win situatie.
Mijn keuze is dan ook gevallen op een jura machine ivm de reputatie en het weinige werk aan onderhoud. Nu twijfel ik alleen over welke machine ik het beste kan kopen:
-e4
-e6
-ena8
Ik ben de enige koffiedrinker in huis en drink gemiddeld 20 bakken koffie per week.
In eerste instantie dacht ik voor een e4 te gaan (met losse melkopschuimer), gezien ik slechts sporadisch een espresso machiatto of cappuccino zal drinken. Het voordeel van deze machine is dat hij over de nieuwste technologieën beschikt.
Nu zag ik dat in Duitsland ik voor hetzelfde geld een e6 kan halen. Deze heeft niet de 3d zetgroep maar wel meer instelmogelijkheden qua sterkte en temperatuur. Daarnaast is het makkelijk voor mijn melkdranken af en toe.
Als laatste optie dacht ik aan de Ena8. Deze verschilt niet heel veel qua prijs en is weer makkelijker met melkdranken. Ben alleen bang dat ik hier te weinig gebruik van maak. Daarnaast zal ik vaker water en bonen moeten vullen en de restbak legen. Ook is hij voorzien van de oudere g3 molen.
De e8 vind ik dan weer erg duur in verhouding voor mijn koffiegebruik. Ook met name omdat ik weinig melkproducten drink.
Welke machine zouden jullie mij aanraden? Ik neig naar de e6 ipv de e4 door de instelmogelijkheden en het geringe prijsverschil in Duitsland.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze.
Ik ben momenteel aan het kijken om mijn nespresso apparaat te vervangen voor een volautomaat. Mijn keuze voor volautomaat is voornamelijk gebaseerd op het gemak. Nu proefde ik laatst een espresso uit een jura e6 en dit smaakte zoveel beter dan mijn nespresso. Daarnaast is het op den duur goedkoper, een win-win situatie.
Mijn keuze is dan ook gevallen op een jura machine ivm de reputatie en het weinige werk aan onderhoud. Nu twijfel ik alleen over welke machine ik het beste kan kopen:
-e4
-e6
-ena8
Ik ben de enige koffiedrinker in huis en drink gemiddeld 20 bakken koffie per week.
In eerste instantie dacht ik voor een e4 te gaan (met losse melkopschuimer), gezien ik slechts sporadisch een espresso machiatto of cappuccino zal drinken. Het voordeel van deze machine is dat hij over de nieuwste technologieën beschikt.
Nu zag ik dat in Duitsland ik voor hetzelfde geld een e6 kan halen. Deze heeft niet de 3d zetgroep maar wel meer instelmogelijkheden qua sterkte en temperatuur. Daarnaast is het makkelijk voor mijn melkdranken af en toe.
Als laatste optie dacht ik aan de Ena8. Deze verschilt niet heel veel qua prijs en is weer makkelijker met melkdranken. Ben alleen bang dat ik hier te weinig gebruik van maak. Daarnaast zal ik vaker water en bonen moeten vullen en de restbak legen. Ook is hij voorzien van de oudere g3 molen.
De e8 vind ik dan weer erg duur in verhouding voor mijn koffiegebruik. Ook met name omdat ik weinig melkproducten drink.
Welke machine zouden jullie mij aanraden? Ik neig naar de e6 ipv de e4 door de instelmogelijkheden en het geringe prijsverschil in Duitsland.
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in mijn keuze.
De e6 (eb) heeft al de nieuwe '3d' methode voor nog meer aroma/smaak, van de e4 weet ik het niet, de ena heeft hem zeker nog niet.
- Frontales Bedienkonzept mit einem 2,8 Zoll TFT-Farbdisplay sowie von vorne befüllbarem Wassertank
- Eine zusätzliche Produktseite erweitert die Auswahl auf insgesamt 11 verschiedene Spezialitäten:
- NEU: Caffè Barista, Lungo Barista, Espresso doppio und Espresso macchiato
- AromaG3-Mahlwerk und Puls-Extraktionsprozess (P.E.P.®) für ultimative Kaffeequalität
- CLARIS Smart liefert perfekte Wasserqualität, das Intelligent Water System (I.W.S.®)
- erkennt den Filter automatisch.
Misschien niet de 3d dinges, maar wel de betere molen, en daar draait in koffie kwaliteit veel omheen.
https://www.cyberport.de/?DEEP=K001-2C3&APID=6jerring1980 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:44:
- Frontales Bedienkonzept mit einem 2,8 Zoll TFT-Farbdisplay sowie von vorne befüllbarem Wassertank
- Eine zusätzliche Produktseite erweitert die Auswahl auf insgesamt 11 verschiedene Spezialitäten:
- NEU: Caffè Barista, Lungo Barista, Espresso doppio und Espresso macchiato
- AromaG3-Mahlwerk und Puls-Extraktionsprozess (P.E.P.®) für ultimative Kaffeequalität
- CLARIS Smart liefert perfekte Wasserqualität, das Intelligent Water System (I.W.S.®)
- erkennt den Filter automatisch.
Misschien niet de 3d dinges, maar wel de betere molen, en daar draait in koffie kwaliteit veel omheen.
[ Voor 79% gewijzigd door RoosW op 24-03-2022 10:54 ]
Geef die spammer nou geen aandachtvinpower schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:37:
oh god is de trend van superfoods nog steeds niet voorbij. 50 cent per cupje ook, er wordt weer flink verdiend aan marketing. Jammer.
Let op:
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1
Voor single-servings-machines: Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1