Vanmiddag langsgebracht en wat blijkt;
"De niveau pen was erg aangeslagen met kalk, dit veroorzaakt niveau verschil in de boiler, wat effect heeft op de stoomdruk.
Rubber vacuüm ventiel vervangen (uit voorzorg).
Stoomtip was wel aangeslagen met melk. Dit kan ook stoomdruk tegenhouden."
Nu moet ik zeggen dat ik deze morgen koffie heb gezet en nu blijkt dat ik beter terug ga naar mijn oude routine kwa schoonhouden van de tip (afnemen en stomen met doek eromheen), weer afnemen en (extra) stomen op de doek om evt vezels te verwijderen.
En uiteraard iedere 2 dagen doekje vervangen.
Dit heb ik veranderd nav wat video's wat in mijn geval niet netjes uitpakte.
De melk zat (aangewezen bij inname machine), aan de onderkant tussen de 2 gaatjes.
Ook heb ik van de reparateur gehoord dat mijn water te hard is, namelijk 7.8.
Het water in Amsterdam kenmerkt zich door een minimale waterhardheid van om en nabij 6,00 dH. Dit houdt in dat uw water tamelijk hard is.
Let wel, het water op uw postcode kan nogal verschillen. De hoogste hardheid in Amsterdam is 10,36 Duitse graden. Dit staat bekend als behoorlijk hard water.
bron
Hier is te lezen dat de webmaster geen copy paste toelaat omdat hij "hard is geworden" ;)
Nu moet ik dus op zoek naar een (extra) waterfilter.
Ik zou ook de zakjes in mijn watertank kunnen gebruiken, maar dan iedere 4-6 weken moet vervangen.
Gezien de snelheid waarin ik blijkbaar kalkaanslag krijg zoek ik liever een andere oplossing.
Britte/wbt filterkannen kunnen, maar dat is ook 100L per filter.
Is er een manier om
deze zakjes te regenereren?
Ik regenereer mijn humidor packs al dus wellicht dat dat ook werkt?
Op koffiepraat kwam ik evt een filter tegen dat je na de watermeter plaatst en daarmee meteen je hele huis meteen filtert, maar wil ik dat wel?
Wij amsterdammers zijn dan wel hollands hardste jongens

en rotterdammers de smerigste

(op parijs/tumesië na dan wel), maar dat het zo erg was?
Op mijn vraag om dan maar Bar le duc te gebruiken (deden we voor de hond en kat ivm darmproblemen) in zeist, werd geantwoord dat ook dat niet perse op de juiste manier gefilterd is.
[
Voor 0% gewijzigd door
Koos2009 op 23-11-2021 18:44
. Reden: tikfout verwijderd (mijne) in quote technisch medewerker. ]