haha, jammer dat het ook niet realistisch is xDMomus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:44:
[...]
Ik noem het liever realistisch.
Maar dat is natuurlijk wel een positieve eigenschap.
Er zijn goede modellen en ruk modellen, thats how it works
haha, jammer dat het ook niet realistisch is xDMomus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:44:
[...]
Ik noem het liever realistisch.
Maar dat is natuurlijk wel een positieve eigenschap.
Zeker. En UMI heeft rukmodellen inderdaad.krissie100 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:49:
[...]
haha, jammer dat het ook niet realistisch is xD
Er zijn goede modellen en ruk modellen, thats how it works
Jep, ik ben ook totaal geen fan van umi en vermijd ze eigenlijk ook, maar er zitten ook gewoon prima modellen bij, misschien niet voor jouw extreem hoge verwachtingen/eisen, maar voor normale mensen die rekening houden met de prijs (prijs/kwaliteit) zeker
Mijn laatste UMI had dat al tijdens de review periodeMomus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:44:
[...]
Het probleem met een review is, dat die vlak na ontvangst vaak gemaakt wordt. Probleem bij UMI en aanverwante toestellen, is vaak de duurzaamheid. Loslatende randen, schermen met vlekken, ghosttouches, een scherm wat ineens niet meer werkt. Noem het allemaal maar op.
[ Voor 16% gewijzigd door RobertowNL op 05-01-2017 15:24 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Een werkbaar toestelletje, dat het langer uithoudt dan een paar maanden, lijken mij geen extreem hoge verwachtingen.krissie100 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:22:
[...]
Jep, ik ben ook totaal geen fan van umi en vermijd ze eigenlijk ook, maar er zitten ook gewoon prima modellen bij, misschien niet voor jouw extreem hoge verwachtingen/eisen, maar voor normale mensen die rekening houden met de prijs (prijs/kwaliteit) zeker
dan raad ik je een Umi zeker aanMomus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Een werkbaar toestelletje, dat het langer uithoudt dan een paar maanden, lijken mij geen extreem hoge verwachtingen.
Sterker. Ik heb helemaal geen verwachtingen van een UMI toestel.
haha, gewoon weer Umi kopenRobertowNL schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:23:
[...]
Mijn laatste UMI had dat al tijdens de review periode.
Toestellen hebben wel vaker wat is de ervaring inderdaad; erg jammer dat ze duurzaamheid niet echt in de vingers hebben.
Overigens wel een Z en Z plus onderweg
Jij raadt alles aankrissie100 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:24:
[...]
dan raad ik je een Umi zeker aan![]()
Langer dan een paar maanden lukt altijd
wast maar, zeg net nog dat ik totaal geen fan ben van umi, hoe kan ik et dan aanraden
[ Voor 29% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-01-2017 18:00 . Reden: Er redMi van gemaakt. ;) ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik zou Xiaomi niet bestempelen als een klein exportmerk.Hyp Hyper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:15:
Voor budget: de nieuwe Xiaomi Redni 4a is al te krijgen voor rond de 90 euro. Niet slecht voor een Snapdragon-tefoontje van Xiaomi.
(moet wel zeggen dat de Redmi 2 nogal ruk is; zoals bij meer mensen doet de camera het zelden)
Is dat een obscure clone?Hyp Hyper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:15:
Voor budget: de nieuwe Xiaomi Redni 4a is al te krijgen voor rond de 90 euro. Niet slecht voor een Snapdragon-tefoontje van Xiaomi.
(moet wel zeggen dat de Redmi 2 nogal ruk is; zoals bij meer mensen doet de camera het zelden)
Waar heb ik jou gequote?wikiwhy schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:20:
[...]
Ik zou Xiaomi niet bestempelen als een klein exportmerk.
Nee. Zeg ik dat of vraag je het je gewoon af?
[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-01-2017 17:41 ]
Denk dat hij het op de typo "redni" heeftHyp Hyper schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 17:39:
[...]
Waar heb ik jou gequote?
[...]
Nee. Zeg ik dat of vraag je het je gewoon af?
Ach so.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Umi heeft standaard een gps-fix probleem. Laat ze dat eerst maar eens oplossen. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 16-01-2017 11:26 ]
Oukitel is een heel matig merk met slechte support en geen (echt geen) community voor ondersteuning met derde ROMS.mirod schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:07:
Deze Chinaphone lijkt me wel heel veel bang for buck?
http://www.banggood.com/O...15981&utm_campaign=171762
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 19-01-2017 09:18 ]
is idd een die op mijn lijst staat samen met4X. Ik wacht nog eventjes want heel misschien willen ze een "international" version uitbrengen met band 20dutchgio schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:18:
Er is nu (zoals verwacht) ook een Quallcomm versie van de Redmi Note 4:
http://en.miui.com/thread-470121-1-1.html
Met Snapdragon 625.
Ik denk dat dit die '4X' is, en er geen, of in ieder geval niet snel, nog een andere variant komt. Wellicht nog wel de international met band 20 ja.hopiconjo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:30:
[...]
is idd een die op mijn lijst staat samen met4X. Ik wacht nog eventjes want heel misschien willen ze een "international" version uitbrengen met band 20
Zag het ook, pakweg 80.000 tegenover 60.000, toch een redelijk verschil. Camera zou dan wel weer verbeterd zijn. Moeilijk... Maar mijn redmi note 3 draait nog goed genoeg, ik heb geduld.dutchgio schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat dit die '4X' is, en er geen, of in ieder geval niet snel, nog een andere variant komt. Wellicht nog wel de international met band 20 ja.
Op Reddit was men wat kritisch over de SoC, die schijnt vooral zuinig te zijn maar op de prestaties moet er dan wellicht wat ingeleverd worden t.o.v. de Note 3 met de Snapdragon 650.
Wat maakt OnePlus, Lenovo en ZTE 'Chinaphones'? Onder 'Chinaphones' versta ik toch vooral telefoons die hier officieel niet te koop zijn, wat bovenstaande merken wel zijn. Anders kan je Huawei, Honor en zowat elk ander merk dat in China gemaakt wordt toch ook als Chinaphones noemen?Quad schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:37:
Xiaomi? Lenovo? OnePlus? ZTE? Meizu?
Dat was 't wel zo'n beetje qua A-merken.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Lenovo en ZTE hebben tig telefoons die hier nooit aangeboden worden. De Nubia reeks van ZTE bijvoorbeeld.Largamelion schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:45:
[...]
Wat maakt OnePlus, Lenovo en ZTE 'Chinaphones'? Onder 'Chinaphones' versta ik toch vooral telefoons die hier officieel niet te koop zijn, wat bovenstaande merken wel zijn. Anders kan je Huawei, Honor en zowat elk ander merk dat in China gemaakt wordt toch ook als Chinaphones noemen?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Huawei brengt weinig interessants uit wat hier niet uitkomt.Largamelion schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:17:
Ok, op die manier, ik snap de redenering. In dat geval kan je Huawei ook bij de A-merken zetten van de Chinaphones, want die brengen ook modellen uit die niet naar Europa komen, hoewel ze in de meeste gevallen wel met een Europese variant komen.
Waar heb je deze besteld?..Christiaan.. schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:40:
Redmi Note 4 onderweg. Voor dat geld krijg je in mijn ogen heel veel telefoon. Heb zelf een Redmi 3 en die bevalt prima. Krijg alleen de bootloader niet unlocked maar ach. Zolang de telefoon werkt heb ik er vrede mee.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Zelf leek mij de UMI Z ook wel wat. Onderstaand filmpje laat wel zien dat de gps fix wel goed is (locatie canada).pannekoek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:45:
punt is meer dat ik me afvraag of ik met de UMI Z een miskoop kan doen, als inderdaad een typisch UMI probleem de gps fix is valt ie al snel af. Dat soort dingen moeten gewoon werken. Zit ook al tijden naar Xiaomi te kijken, maar ik weet nog niet zo goed hoe en wat. Tis vooral dat je niet even naar een winkel gaat als ineens een randje loslaat ofzo haha
ik vermoed dat ik dat ook maar moet doen. Ik baal altijd een beetje als ik denk dat ik mijn weloverwogen keuze heb gemaakt en dan ineens toch moet inhouden haha. dank voor het filmpje, ik ga het direct kijkenJaspergk schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:54:
[...]
Zelf leek mij de UMI Z ook wel wat. Onderstaand filmpje laat wel zien dat de gps fix wel goed is (locatie canada).
YouTube: UMI Z vs OnePlus 3T - SPEED TEST - Helio X27 VS Snapdragon 821
Ik wacht zelf eerst nog op een goede review die alle aspecten van de telefoon behandeld.
Dat is geen review, dat is een reclamefilmpje.pannekoek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:30:
ik heb btw, mochten mensen geinteresseerd zijn in de UMI Z, deze review gevonden
YouTube: UMI Z Unboxing, Hands-on and Benchmark Results - Helio X27, 4GB RAM,...
oke, dit beter dan?Momus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:16:
[...]
Dat is geen review, dat is een reclamefilmpje.
Nee. Dat ding is nog in presale. Daar is niks betrouwbaars over te vinden nog.
Die van mij was de 18e verstuurd. Ben benieuwdMomus schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:40:
[...]
Nee. Dat ding is nog in presale. Daar is niks betrouwbaars over te vinden nog.
garantie gaat lastig worden, is het wel de juiste versie?SpiceWorm schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:48:
Ik weet dat dit een beetje vloeken in de kerk is maar jullie hebben vast goede tips met betrekking tot het volgende.
In onderstaande, onwijs lange, url staat een galaxy s7 op aliexpres voor 340 USD. Met 21% btw en 12 euro invoerkosten kom ik dan uit op 423 euro. Dat is 80 euro goedkoper dan nu de mediamarkt aanbieding.
Vanwege de twee vinkjes op aliexpress, Full refund if not received en full or partial refund if item is not as described zou ik hem toch bijna kopen.
Wie praat dit uit mijn hoofd? Hij is refurbished, zou dat kunnen dat hij in matige staat is?
https://www.aliexpress.co...49-4c1e-baa8-40aafb280bd6
Goed punt. Ik zit zelf altijd met custom roms in mijn hoofd dus garantie is iets wat ik al vrij vlot opgeef. Deze is voor mijn moeder en ik denk niet dat er een custom rom op komt.418O2 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:51:
[...]
garantie gaat lastig worden, is het wel de juiste versie?
Ik zou zelf geen 80 euro willen besparen en daarvoor garantie, snelle levering etc willen inleveren
Refurbished is gebruikt, gerepareerd en opgelapt zodat hij er als nieuw uitziet. Is dit gedaan door een officieel erkend Samsung bedrijf dan is dat werkelijk zo en heb je volledige nieuwstaat garantie.SpiceWorm schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:48:...... Hij is refurbished, zou dat kunnen dat hij in matige staat is?..........
[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 26-01-2017 21:17 ]
[ Voor 5% gewijzigd door ByteDelight op 18-02-2017 08:26 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Waarom zou je geen unlock kunnen krijgen? Ik zou toch eens een andere ROM proberen. Herken je problemen overigens niet. Mijn xiaomis hebben weinig problemen. Mocht je er voor een zacht prijsje vanaf willen, hoor ik het wel :-)bverstee schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:24:
Ik heb MIUI Global 7.3 erop staan, en krijg van Xiaomi geen unlock om er een nieuwere versie op te zetten
Apart verhaal. In het normaalste geval zit er iets in de software van de Xiaomi/router wat niet goed samenwerkt en de crash veroorzaakt.bverstee schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:24:
Ik ben m'n Xiaomi Mi4c zat: teveel problemen mee, om enkele te noemen:Ik durf m'n Mi4c niet meer via wifi te verbinden thuis, want dat gaat in 100% van de gevallen fout.
- Mijn Mi4c crasht m'n glasvezel WAN verbinding, al van alles geprobeerd, zie Xiaomi Mi4C veroorzaakt glasvezelmodem crash waarna ik m'n modem moet resetten
- GPS is matig: moet 'm hoog in de auto ophangen om fix te krijgen, terwijl m'n Huawei dat prima deed als ie naast m'n versnellingspook lag
- Sync-mechanisme werkt niet lekker: sync doet het niet altijd lekker, en email die ik online als gelezen markeer, blijft als ongelezen in de email app van Mi4c (zal wel Android 5.1 eigen zijn)
Laatst probeerde ik het nog eens (want na een modem crash herstelt die zich na 2 min) en kreeg niet eens een internetverbinding ondanks dat ik wel op m'n LAN zat via wifi.
Ik heb MIUI Global 7.3 erop staan, en krijg van Xiaomi geen unlock om er een nieuwere versie op te zetten
M'n Huawei G700 deed het beter, maar die was langzaam en had wat defecten door ouderdom.
Door deze ervaringen heb ik wat twijfels of ik nog wel een Xiaomi wil, maar de prijs is zo goed...
Dus ik overweeg een ander model te kiezen van Xiaomi, hoop alleen niet dat ik dan weer zoiets meemaak.
Ik heb flink lopen zoeken naar een nieuwere officiële global/EU ROM voor de Mi4c, maar niet gevonden.dutchgio schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:38:
[...]
Dat verklaart wellicht ook de andere problemen: de rom die er op staat deugt niet. Ik zou voor je de hoop opgeeft m toch eens als schone install naar MIUI 8(.2) zetten. Grote kans dat het dan wel eens opgelost kan zijn...
De Mi4c heeft niet eens een Global rom, dus dan weet je wel zeker dat het in ieder geval een aangepaste en geen officiele rom is:bverstee schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:41:
[...]
Ik heb flink lopen zoeken naar een nieuwere officiële global/EU ROM voor de Mi4c, maar niet gevonden.
Er is ook geen OTA update, dus ik vrees dat er zonder unlock geen upgrade mogelijk is.
En ja, mogelijk is het malware in de ROM, hoewel deze van Gearbest afkomt, en ik het daarom enigszins betwijfel.
Tips misschien hoe ik zonder een unlock aan een nieuwere ROM kom?
MIUI Global 7.3 Stable (7.3.2.0.0) staat in de instellingen.dutchgio schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:48:
[...]
De Mi4c heeft niet eens een Global rom, dus dan weet je wel zeker dat het in ieder geval een aangepaste en geen officiele rom is:
Heb ik geprobeerd, maar dat werkt blijkbaar alleen als m'n toestel unlocked is.http://en.miui.com/download-293.html
Hier vindt je ook een flash guide. Ik zou dan maar beginnen met de officiele China rom.
[ Voor 33% gewijzigd door ByteDelight op 18-02-2017 16:54 ]
Ja, de link is de officiële van Xiaomi. Er is geen Global rom. Enkel de China rom.bverstee schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 15:43:
[...]
MIUI Global 7.3 Stable (7.3.2.0.0) staat in de instellingen.
Weet je zeker dat het klopt wat je zegt?
Wat ik begreep van verschillende sites is dat er nog geen Global ROM is met MIUI 8, maar dat zegt niet dat er geen Global ROM met MIUI 7 is.
[...]
Heb ik geprobeerd, maar dat werkt blijkbaar alleen als m'n toestel unlocked is.
Alleen een Global ROM update zou met lock te gebruiken zijn begreep ik.
Ik zal het nu nog eens proberen..
(edit)
Zojuist geprobeerd te updaten, maar ondanks dat ik de ZIP file met de nieuwe ROM wel kan selecteren, en het toestel daarna reboot, kan de nieuwe ROM blijkbaar niet geïnstalleerd worden: na het rebooten heb ik dezelfde MIUI / ROM.
(edit)
Zojuist een handleiding gebruikt om te unlocken, en dat lijkt te zijn gelukt (maakt gebruik van o.a. Fastboot, overige details mogen hier wsl. niet gemeld worden).
Ben nu de officiële V8.2.1.0 aan het installeren (deze)...
Ik denk dat het goed is dat ik m'n ervaringen hier deel, omdat het mogelijk om malware ging.
Hopelijk is dat nu weg.
(edit)
Succes!!!!!
Engels, maar dat is geen probleem.
[afbeelding]
Alright, ik gebruikte deze site om onofficiëel te unlocken.dutchgio schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:28:
[...]
Ja, de link is de officiële van Xiaomi. Er is geen Global rom. Enkel de China rom.
Goed dat het gelukt is!
Fastboot en unlocken via een onofficiële procedure mag gewoon vermeld worden lijkt me, helpt anderen met hetzelfde probleem ook verder.
De echte Global rom heeft ook geen Nederlands, dus gezien die opmerking kun je in ieder geval al wel stellen dat wat er op stond niet officieel was.
Of het dan daaderkelijk malware is of gewoon een heel brakke rom/implementatie blijft nog even onduidelijk.
En zijn de problemen (wifi crash, gps, sync) nu ook opgelost?
Nu je toestel unlocked is kun je wellicht het beste nog doorflashen naar de Xiaomi.eu rom, die is geoptimaliseerd voor gebruik hier en heeft dus wel Nederlands.
Heel apart, het deugd in ieder geval niet.bverstee schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:38:
[...]
Alright, ik gebruikte deze site om onofficiëel te unlocken.
Wifi werkt weer zoals het hoort lijkt het: ik heb een keer of 10 op ons wlan aangemeld en het lijkt nu stabiel.
Misschien nog goed om te zeggen dat de WAN verbinding van de glasvezelmodem wegviel bij de oude ROM, terwijl de modem wel bleef draaien. Dat gaf me sterk het gevoel dat de ROM probeerde te hacken.
Één waarschuwing is dus dat toestellen geleverd door Gearbest mogelijk malware kunnen bevatten.
Een oplossing is om te allen tijde een schone ROM te flashen, hoe lastig dat soms ook is.
Maar...
De officiële Chinense ROM is niet erg prettig.
Hoewel veel in het Engels is, zijn er allerlei onhandige toevoegingen gedaan, en sommige standaard Android features zijn weer niet aanwezig, zoals het standaard Google Android toetsenbord, de Google Play Store, en meer.
Daarom wil ik inderdaad naar een schone Android ROM voor de Mi4c.
Ik denk aan Cyanogenmod of Resurrection die hierboven geadviseerd wordt.
Welke is 'het beste'?? Cyanogenmod lijkt me ok, die heeft wat features die stock Android niet heeft las ik, terwijl toch zoveel mogelijk zinvolle stock Android mogelijkheden zijn bewaard.
Ah, ik had wel iets gelezen over die EU ROMs, maar kon ze toen niet gemakkelijk vinden.dutchgio schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:51:
[...]
Zelf vindt ik de Xiaomi rom een meerwaarde en gebruik daarom de roms van Xiaomi.eu. Die hebben dus wel Nederlands, PlayStore, Google toetsenbord, geen onnodige Chinese apps etc.
Het is even werk maar je hoeft je Mi4c dus in ieder geval niet van de hand te doen.
[ Voor 25% gewijzigd door ByteDelight op 18-02-2017 22:38 ]
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 08:43 . Reden: Link naar review verwijderd. ]
Naamsverandering? Umi bestaat toch al heel erg lang?Danny.G schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:46:
Al met al toch best verrast en ik hoop dan ook dat ze deze kwaliteit blijven voortzetten na hun recente naamsverandering
ze heten nu UmiDigi ofzo toch?rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:17:
[...]
Naamsverandering? Umi bestaat toch al heel erg lang?
[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 21-02-2017 13:19 ]
De UMi Z was de laatste UMi telefoon. Ze gaat nu verder als UMIDIGI.rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:17:
[...]
Naamsverandering? Umi bestaat toch al heel erg lang?
Latin capital letter y with diaeresis
Heel soms wel. Ik heb een Redmi Note 3 SE met officiele rom ontvangen ooit. Vantevoren even goed oriënteren waar je die precies kunt vinden. Xiaomi,eu roms worden er bij mijn weten eigenlijk nooit op gezet, alleen aangepaste roms met een taalpakket.ghostygod schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:27:
Zijn er ook al Chinese smartphones die je niet meer moet flashen..? Of zijn die allemaal niet te vertrouwen dan met de standaard,eu,global,international,... roms?
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Waar haal je eigenlijk de roms van Umi vandaan?ghostygod schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:27:
Zijn er ook al Chinese smartphones die je niet meer moet flashen..? Of zijn die allemaal niet te vertrouwen dan met de standaard,eu,global,international,... roms?
Op http://www.needrom.com/ zie ik er 291 staan.Audiowaste schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:43:
[...]
Waar haal je eigenlijk de roms van Umi vandaan?
Weet je het zeker?aart44 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:53:
[...]
Op http://www.needrom.com/ zie ik er 291 staan.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
[ Voor 89% gewijzigd door The Wizard op 25-02-2017 20:43 ]
Mooi rood is niet lelijk!Chocoball schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:03:
Hier nog wat extra foto's van mijn OPPO R9s Nieuwjaars/Valentijns editie. Het model in deze kleur is compleet uitverkocht in China en Maleisië.
Misschien al eens gedacht dat het is omdat het is wat de mensen willen. En niet omdat ze originaliteit missen.Tigerblood schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Mooi rood is niet lelijk!![]()
Wat me wel altijd opvalt is hoe veel de UI van de verschillende Chinese fabrikanten op elkaar lijken. Of het nu MIUI, EMUI, of van Meizu of Oppo is. Het heeft allemaal geen app drawer en de stijl is allemaal afgeleid van iOS. Originaliteit binken ze nog steeds niet in uit, die Chinezen.
Gaat de link:Destination Country - Netherlands(PostNL) - Unable To Track
Sorry, the tracking number you submitted was unable to track.
Please try again later, we are awaiting tracking info from the carrier.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik denk dat je te vroeg bent, het kan even duren voor de tracking werkt. Track17 is over het algemeen prima.JDVB schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:09:
Hoe track je postpakketten?
Van banggood kreeg ik een link naar:
http://www.17track.net/en/track?nums=XXXXX
Welke mij vervolgens meldt dat:
[...]
Gaat de link:
https://track.aftership.com/postnl-international/XXXXX
dan nog werken?
Ik zou het wel fijn vinden als een dergelijke link wel zou werken en erbij verteld zou worden of en zo ja hoeveel er bij aflevering betaald moet worden.
Ik krijg nu een melding:
[...]
Chocoball schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:03:
Hier nog wat extra foto's van mijn OPPO R9s Nieuwjaars/Valentijns editie. Het model in deze kleur is compleet uitverkocht in China en Maleisië.
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
Bijna goed, toestel heeft inderdaad een Snapdragon 625 en kost in China 2799 RMB wat omgerekend 385 Euro is.diquan2001 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:55:
Mooi toestel.
Maar klopt het nou dat er een SD 625 inzit met 4gb en een prijskaartje van +400€?[...]
Sodeknetter, dat zijn gewoon premium Westerse prijzen. Ik wist dat Oppo niet de goedkoopste Chinaphone-fabrikant was, maar dit slaat eigenlijk gewoon nergens op.Chocoball schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Bijna goed, toestel heeft inderdaad een Snapdragon 625 en kost in China 2799 RMB wat omgerekend 385 Euro is.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 27-02-2017 11:07 ]
Chocoball schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:57:
[...]
Bijna goed, toestel heeft inderdaad een Snapdragon 625 en kost in China 2799 RMB wat omgerekend 385 Euro is.
Blijkbaar is de prijs geen belemmering want de kleur is helemaal uitverkocht in China (rode kleur ontbreekt) en Maleisië.Hoppa! schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:59:
[...]
Sodeknetter, dat zijn gewoon premium Westerse prijzen. Ik wist dat Oppo niet de goedkoopste Chinaphone-fabrikant was, maar dit slaat eigenlijk gewoon nergens op.
Ach, je weet ook niet hoeveel er beschikbaar waren natuurlijk. Daarbij blijf je altijd mensen houden die niet snappen wat ze kopen, of die premium prijzen willen betalen voor een kleur.Chocoball schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:10:
[...]
Blijkbaar is de prijs geen belemmering want de kleur is helemaal uitverkocht in China (rode kleur ontbreekt) en Maleisië.
Oppo daarintegen is in China (en Azië) gewoon een bekend en goed merk. Zuk kent vrijwel niemand en is ook niet in de winkel terug te vinden.Hoppa! schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:11:
[...]
Ach, je weet ook niet hoeveel er beschikbaar waren natuurlijk. Daarbij blijf je altijd mensen houden die niet snappen wat ze kopen, of die premium prijzen willen betalen voor een kleur.
Dat verandert niets aan mijn mening. Je kunt voor hetzelfde bedrag hier in Nederland een beter toestel kopen, en in China een vergelijkbaar toestel voor € 150,- minder. Van een net zo goed merk. Als je ziet dat een Zuk z2 Pro al bijna € 100,- minder kost en in elk opzicht gewoon het betere toestel is.... Dan is deze Oppo (zoals te doen gebruikelijk bij dat merk) gewoon overpriced.
Zuk is van Lenovo. Dat kent men in China geloof ik wel. Over de kwaliteit van Oppo lopen de meningen ook sterk uiteen.Kenzi schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:15:
[...]
Oppo daarintegen is in China (en Azië) gewoon een bekend en goed merk. Zuk kent vrijwel niemand en is ook niet in de winkel terug te vinden.
Het grootste gedeelte van de telefoon verkopen in China vind plaats in de brick & mortar stores. Vooral in de stores van China Unicom / China Mobile / China Telecom. Die zitten vol met Vivo, Huawei en Oppo in-store desks. Tel daarbij op de berg aan eigen winkels.
Dat is ook een van de redenen dat bijv Xiaomi nu meer eigen winkels wil openen, ze verliezen het omdat ze alleen op online spelen (die paar eigen winkels hebben 0 voorraad).
Chinezen willen een winkel in lopen en naar buiten komen met een nieuw toestel.
http://www.honorbuy.com/1...al-version-32gb-gold.htmlghostygod schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:44:
Iemand al ervaring met deze?
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_612102.html?wid=21
Kan ik hier gewoon google playstore op instaleren zonder te hoeven flashen en andere roms te installeren...?
Ik ben leek ivm roms, is dit een eu rom? of zou er hier veel adware opzitten...?
[ Voor 0% gewijzigd door routier_lub op 27-02-2017 20:47 . Reden: Typo ]
*knip*. Dit betreft aankoopadvies en hoort thuis in de MAA, zoals ook in de Topicwarning staat. Alle antwoorden hierop zijn verplaatst naar de TC.routier_lub schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:46:
[...]
http://www.honorbuy.com/1...al-version-32gb-gold.html
Deze zit volgens mij een originele global rom op inclusief playstore. En LTE band 20. Geen Nederlands maar wel Engels. Maar via de app morelocal kun je alle apps op Nederlands krijgen, behalve het instellingen menu. Dus ook geen noodzaak om te gaan klooien met roms.
Ik heb een note 3 international editie (kate) met global rom en ota updates, en heb het ook zo opgelost. Bevalt super.
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 28-02-2017 08:48 ]
Wat is TC ? heb je daar een linkje van aub. ?ghostygod schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:23:
[...]
[mbr]*knip*. Dit betreft aankoopadvies en hoort thuis in de MAA, zoals ook in de Topicwarning staat. Alle antwoorden hierop zijn verplaatst naar de TC.[/]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq