Mensen, even een vraagje , ik weet niet of jullie het merk Nomu kennen, een Chinees bedrijf dat zich richt op zgn rugged telefoons met water- en (fijn)stofdichtheiden schokbestendig. Nou heb ik al sinds een tijdje hun S20 (3gb ram, 32 rom quadcore IP68) die ik voor een prikkie (althans 127 euro is niet echt veel) toendertijds op Ali heb besteld. Geniaal toestel echt absoluut. Ik heb er zelfs al onder water mee gefilmd en foto's gemaakt, hij is (met 4 kids niet verrassend) al verschillende keren flink op de grond gelazerd, not a scratch!
Nu komt mijn vraag, dat toestel was hier in huis zo favoriet dat mijn vrouw hem inmiddels voor eigen gebruik "in beslag" heeft genomen en zit ik weer met mijn breekbare toestel haha. Nou vond ik het sowieso wel tijd voor een upgrade en heb ik eens gekeken op hun site nomu.hk en zag daar de toch wel betere (althans op papier) Nomu S30: 4gig RAM, 64 aan ROM, 2.0Ghz geklokte helio en een ARM Mali T860 MP2 (op 700 Mhz) voor de grafische ondersteuning en in tegenstelling tot die S20 met zijn 3500 mAh accu of iets in die richting, heeft deze een 5000 mAh accu en laden hoeft van mij niet zo nodig dus dat lijkt me wel wat. Ik vind voor een rugged toestel heeft die S30 toch best behoorlijke specs.
Nu heb ik toevallig op hun facebook gezien dat ze dus nu een nieuw model uitbrengen (ze zeggen in de loop van volgende week, maar dat kennen we

) dat zelf een val van maar liefst 2 meter kan overleven. klinkt natuurlijk goed. Maar ja moet ik wachten op een toestel dat nog uitgebracht moet worden en waar ik waarschijnlijk langer op moet wachten en nog veel specs niet weet. Of moet ik gewoon de knoop doorhakken en een toestel nemen dat waarschijnlijk al de nodige updates en fixes heeft gehad?