Acties:
  • 0 Henk 'm!
Audiowaste schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:31:
Weet iemand toevallig hoe je het grote 4G icon in de Status Bar kan verwijderen?
Ik vind het een beetje dubbelop dat het ook al boven het signaal staat

[afbeelding]
Dat zit standaard in de Mediatek firmware zo.
Ik weet dat het middels de combi root + xposed + Gravitybox module wel aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 14:26
dutchgio schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:56:
Dat zit standaard in de Mediatek firmware zo.
Ik weet dat het middels de combi root + xposed + Gravitybox module wel aan te passen is.
Daar was ik al bang voor, net zoals de eigen App Permission van MT.
Dan er maar mee leren leven, aangezien ik op dit moment geen root wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adutch
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-10-2024
Allen,

ik kom deze tegen op het web. Blackview bv7000 pro. Ik als een echte Noob vraag me af of deze de moeite waard is.
Iemand ervaring met blackview? Meeste reviews die ik tegen kom trek ik vraagtekens over hun onafhankelijkheid.

Al alvast bedankt.
ArjanD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Dag 2 op mijn xiaomi redmi 4x global edition. Gekocht op honnorbuy, italian wh. Na 4dagen binnen gekregen.

Gisteren de hele dag gsm geprogrameerd, gedownload,... dan vanaf 16.00 uur bijna constant foto's en filmpjes zitten maken voor een vrijgezellenparty tot 2uur snachts, 4x gps via google maps gebruikt, programs gedownload, filmpjes bekeken, voetbal gevolgd, ... Dus bijna constant online, was snachts opgeladen nu nog op 21% bat. na 30uur van de lader!! Top toestel! Is supper rap in surfen ivm iphones en andere toestellen... Enkel nadeel nu gevonden, als het donker is en je zoomt in voor een foto is die niet al te scherp, maar das wel zo bij de meeste toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor de Zuk Z2 hebben we [ZUK Z2 / Z2 Rio] Ervaringen & Discussie, berichten zijn die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:27
Audiowaste schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:40:
Gisteren de Umi Plus E ontvangen, de eerste indrukken zijn meer dan positief.
Alleen jammer dat er op zo'n recent model nog Android 6.0.1 draait (wel stock Android, dat dan weer wel).
Ga je nog een review van de Umi maken? Ik zit er ook naar te kijken, en het lijkt wel een prima telefoon?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Erkel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:09:
Ga je nog een review van de Umi maken? Ik zit er ook naar te kijken, en het lijkt wel een prima telefoon?
Vanwege drukte, was het ik het niet van plan om er een te gaan maken.
Voordat ik een goede review heb kunnen maken, zijn we toch al weer wat verder.
Al ga ik wel een begin maken aan een review. Vragen stellen mag altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Hoe is de GPS fix van de umi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik gebruik eigenlijk nooit GPS, is er een goede manier om te testen hoe GPS werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
Ik zelf kan alleen spreken uit ervaring met de productreview: Umi Z Goud review door Luca, maar als dat een beetje hetzelfde is (wat ik niet durf te stellen) dan zit dat helemaal goed.

Vind de UMi Z zelf ook een veel interessanter toestel dan de UMi Plus E trouwens. Toch wel wat betere hardware dan de de Plus E, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Audiowaste schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:44:
[...]

Ik gebruik eigenlijk nooit GPS, is er een goede manier om te testen hoe GPS werkt?
Even een ritje maken met Google Maps of Waze?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:24
Ik heb de Umi Plus een paar maanden terug gehad maar de GPS was dramatisch. Rest van de telefoon werkte prima maar de GPS positie sprong alle kanten op. Veel andere mensen hadden ook dit probleem:

http://community.umidigi.com/thread-4941-1-1.html

Misschien dat andere Umi modellen wel goed werken maar had geen vertrouwen meer in het merk. Heb de Umi verkocht en gebruik nu de Zuk Z2. Die is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
[...]

Zijn apps voor. Buiten lukt het meest wel, maar een goede gps moet ook binnen goed werken, of binnen in een auto. Je kan het ook gewoon testen door in je auto te localiseren. Als je telefoon niet gelijk een gps fix heeft en blijft zoeken is het niet oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 23:36
Ff een vraag. Mijn xiaomi mi5 is per ongeluk in het toilet gevallen. Zat een pull up hoesje omheen. Doet nu niets meer. Iemand een idee wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zuukie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:45:
Ff een vraag. Mijn xiaomi mi5 is per ongeluk in het toilet gevallen. Zat een pull up hoesje omheen. Doet nu niets meer. Iemand een idee wat ik er aan kan doen?
In een bak rijst leggen en hopen dat ie nog te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Zo snel mogelijk open maken en batterij er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 20:53
Lang laten drogen

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-09 16:44
Ik gebruik de Umi Plus E inmiddels 3 weken. Tussendoor nog over gegaan van 3G naar 4G netwerk van Hollandsnieuwe. Plotsklaps kon ik niet meer bellen of gebeld worden. Tot ik de LTE uitzette en nu werkt alles naar behoren. Mijn keuze is op deze telefoon gevallen en niet op de Umi Z omdat deze zeer kort met de acculading omging en er waren nogal wat andere issues die waren vastgesteld door Techutopia. Daar werden beide telefoons met elkaar vergeleken. En de Umi Plus E werd daarbij aangeraden. Mijn keuze heb ik ieder geval van deze review af laten hangen. Ik ben er zeer tevreden over en durf deze gerust aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

Xaphod

Inara profiel

Hallo.
Hier een korte impressie van mijn Umi Max.
Ik heb hem vorig jaar in een flash sale gekocht voor €125.
Een prima prijs, gezien het gebodene.
Dat is o.a.: een 5.5" scherm van 1080P.
Een Helio P10 soc, niet meer top end, maar snel genoeg.
3 Gb werkgeheugen, 16 Gb opslag en een 4000 milliampère accu.
4G ook op band 20.
Metalen behuizing en een vingerafdruksensor.
De telefoon kwam met android 6, maar heeft kort geleden een update naar 7 gekregen.
Alles werkt nog steeds prima.
Als minpuntje kan ik de camera noemen, die is vooral traag, lijkt me vooral een software probleem.
De foto's buitenshuis zijn ok, bij weinig licht heb je een vaste hand nodig, maar dan nog zijn de foto's niet geweldig.
De camera software lijkt wat sneller geworden na de android 7 update, ik moet er nog wat mee experimenteren.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
DutchRookie007 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:01:
Ik gebruik de Umi Plus E inmiddels 3 weken. Tussendoor nog over gegaan van 3G naar 4G netwerk van Hollandsnieuwe. Plotsklaps kon ik niet meer bellen of gebeld worden. Tot ik de LTE uitzette en nu werkt alles naar behoren. Mijn keuze is op deze telefoon gevallen en niet op de Umi Z omdat deze zeer kort met de acculading omging en er waren nogal wat andere issues die waren vastgesteld door Techutopia. Daar werden beide telefoons met elkaar vergeleken. En de Umi Plus E werd daarbij aangeraden. Mijn keuze heb ik ieder geval van deze review af laten hangen. Ik ben er zeer tevreden over en durf deze gerust aan te bevelen.
Allereerst ben ik het helemaal met je eens, de Umi Plus E is echt een telefoon die ik kan aanraden. Vooral de accu gaat verbazingwekkend lang mee.

Wat betreft bellen, dit gebeurt nog altijd op het 3G netwerk en niet op het 4G netwerk. Waarschijnlijk gaat er iets niet goed bij het switchen. Ik vermoed namelijk dat VoLTE nog niet ondersteund wordt op de Umi Plus E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

Met Sportstracker bekijk ik mijn routes die ik te voet of met de fiets heb afgelegd. Alle hulpmiddelen van de GPS staan uit, slechts de interne GPS zorgt voor navigatie.

Hier nog een oude UMi review van mezelf:

productreview: Umi C1 Wit review door Kiswum

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:44
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Elephone S7 Mini? Zojuist besteld (impulsief) kon het niet laten voor 131 euro. Als je dan ziet wat je er voor terug zou krijgen (op papier althans)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Pukson schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:01:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Elephone S7 Mini? Zojuist besteld (impulsief) kon het niet laten voor 131 euro. Als je dan ziet wat je er voor terug zou krijgen (op papier althans)
Ik begrijp de impuls, maar vond in de reviews vooral de snelheid tegenvallen met zijn mtk6737, dat is toch gewoon een zeer lowend soc. Er zijn voor dat geld veel snellere telefoons te koop, bijvoorbeeld in de Xiaomi redmi serie.

Hij ziet er natuurlijk in zijn prijsklasse prima uit. Een genoeg geheugen aan boord enzo. Toch zou het mijn keuze niet zijn geweest, sorry.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De Zuk Z2 lijkt nog één van de beste bang for bucks te zijn. Razendsnelle SoC (en goede overige specs) voor iets van 160 euro. En voor zover ik begrepen heb niet zo'n rammelbak als de meeste Elephones.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Hyp Hyper schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:46:
De Zuk Z2 lijkt nog één van de beste bang for bucks te zijn. Razendsnelle SoC (en goede overige specs) voor iets van 160 euro. En voor zover ik begrepen heb niet zo'n rammelbak als de meeste Elephones.
Wel vrij lelijk imho :X , maar inderdaad uitstekende specs voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23
Hyp Hyper schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:46:
Geen volledige 4g ondersteuning is het enige nadeel. Verder dé bang for buck knaller van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:18
Ik heb net een Xiaomi Redmi Note 4 Global (dus met B20 band) besteld bij Ali-express voor 160 euro :) inclusief een gratis miband2 zelfs. Nu alleen nog een paar weken wachten tot hij binnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de Leagoo M8 Pro in pre-order hebben staan? Als het goed is gaat de eerste batch begin April Global. Gezien het succes van de M5 en M8 ben ik benieuwd naar deze topper for value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:17:
Zijn er al mensen die de Leagoo M8 Pro in pre-order hebben staan? Als het goed is gaat de eerste batch begin April Global. Gezien het succes van de M5 en M8 ben ik benieuwd naar deze topper for value.
Ok, het kost geen drol. Maarre 720p op 5,7" ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Ik zou zelf niet zitten te wachten op 720p op een 5,7inch scherm, dan wil je wel minimaal 1080p. Bovendien was de software support van Leagoo niet echte denderend, ik weet niet of dat tegenwoordig beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
UMI Z Pro ziet er erg leuk uit. Vooral de filmpjes in het donker vind ik indrukwekkend, door met twee goede cameras pixel binning te doen. Ook wordt (net als op de iPhones) bij foto's een paar seconden film opgeslagen. Review en filmpjes via Coolicool gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:40
Weet iemand waar je een ulefone power in Nederland kan laten repareren? De mijn is kapot, en als ik een prijsopgave kan krijgen mag ik hem van banggood hier laten repareren. Ulefone shop.nl repareert niet, generieke reparateurs in de buurt kunnen niet aan de onderdelen komen, en een speciale reparateur in den Bosch voor chinaphones reageert niet.

PS het touchscreen reageert niet goed, en hij laadt niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
rikislief schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:48:
Weet iemand waar je een ulefone power in Nederland kan laten repareren? De mijn is kapot, en als ik een prijsopgave kan krijgen mag ik hem van banggood hier laten repareren. Ulefone shop.nl repareert niet, generieke reparateurs in de buurt kunnen niet aan de onderdelen komen, en een speciale reparateur in den Bosch voor chinaphones reageert niet.

Ik geef je weinig kans. De onderdelen zullen inderdaad het probleem zijn, die moeten toch uit China komen. Of de telefoon moet terug naar China. Alleen met de verzendkosten moet je een afweging maken of het nog de moeite waard is om hem te laten repareren of dat je een ander toestel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Verzendkosten was rond de 20 euro uit mijn hoofd.

Daarbuiten een ulephone repareren wordt niet de makkelijkste klus

Wellicht een officiële shop benaderen die in China zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Hou er rekening mee dat je ook nog met de verzendkosten terug zit, niet alleen de heenweg. Mijn Mi Note heb ik laten repareren binnen garantie in China maar daarvoor wel 20+20 verzendkosten kwijt. Alleen dit toestel was toentertijd een toestel van ~300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kun je zelf via Elephone/Banggood/Aliexpress de benodigde onderdelen aanschaffen en die aandragen bij een lokale reperateur om m te repareren.

Of je verlies nemen en een nieuwe kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
John Rambo schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:58:
Hou er rekening mee dat je ook nog met de verzendkosten terug zit, niet alleen de heenweg. Mijn Mi Note heb ik laten repareren binnen garantie in China maar daarvoor wel 20+20 verzendkosten kwijt. Alleen dit toestel was toentertijd een toestel van ~300 euro.
En daarna het gedoe te bewijzen dat het een reparatie is om inklaringskosten te voorkomen. Persoonlijk zou ik bij een dergelijke telefoon mijn verlies nemen, al ben ik daar wellicht te makkelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Hyp Hyper schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:51:
[...]

En daarna het gedoe te bewijzen dat het een reparatie is om inklaringskosten te voorkomen. Persoonlijk zou ik bij een dergelijke telefoon mijn verlies nemen, al ben ik daar wellicht te makkelijk in.
Dat komt er ook nog bij ja. In China zijn ze ook doodsbang dat ze inklaringskosten moeten betalen, in dat geval weigeren ze je pakketje. Ik heb toen het risico genomen (telefoon was helemaal dood en oorzaak niet duidelijk) omdat ik toch niks met het toestel meer kon. Als je hem onder lage waarde verzend zit je wel zonder verzekering. Allemaal afwegingen die je moet maken. En dan nog de terugreis waar je misschien ook kans hebt op extra kosten.

De enige optie is denk ik om onderdelen los te bestellen en dan zelf repareren of laten repareren maar ik denk dat je beter af bent met een andere telefoon (van eventueel een ander merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Laatst online: 16:40
okido, bedankt voor jullie input allemaal. Ik weet waar ik aan toe ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikislief schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:48:

Ik kan je wel helpen. Reparatie in Europa dus geen gedoe met hoge verzendkosten​ of (opnieuw) invoerrechten. PM maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Kijkerdekijk! Zie ik in de geruchtenmolen nu bij de xiaomi mi 6, band 20 staan?

http://www.gizchina.com/2...leak-come-snapdragon-835/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Geruchtenmolen ja, eerst maar eens zien of het daadwerkelijk zo is. Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterij valt dan wel weer mee, bij de Redmi houden ze 4000mAh aan.
Of is de 835 zo zuinig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
De Mi5 heeft ook maar een 3000mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
Ik ben allang blij als de Mi6 inderdaad een 5,15" scherm heeft. Ik hoop heel erg dat Xiaomi niet met Samsung en LG mee gaat in de mega-schermen-rage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Volgens mij valt dat wel mee volgens geruchten is de formaat van de s8 142mm bij 72mm dat is 2 mm breder dan de normale s7 met 5.1 inch scherm terwijl de s8 (volgens geruchten een 5.7 scherm heeft...

Zelfde idee als de mimix scherm is 6.4 inch wat een grote plaat is.
En is +-1 cm groter aan bijde kanten maar heeft wel 15% meer beeld daardoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Yup. Dat de telefoon niet groter word..dat snap ik.

Maar daar worden mijn vingers niet groter van. De telefoon zal zeker net zo fijn in de hand liggen, daar ligt het niet aan. Maar met één hand bedienen is gewoon geen optie meer omdat mijn vingers niet meer in de hoeken kunnen komen.

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 29-03-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
patrickkok schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:12:
Volgens mij valt dat wel mee volgens geruchten is de formaat van de s8 142mm bij 72mm dat is 2 mm breder dan de normale s7 met 5.1 inch scherm terwijl de s8 (volgens geruchten een 5.7 scherm heeft...

Zelfde idee als de mimix scherm is 6.4 inch wat een grote plaat is.
En is +-1 cm groter aan bijde kanten maar heeft wel 15% meer beeld daardoor...
Mwoah. De Mix heeft links en rechts bij elkaar opgeteld minder dan een centimeter bezel, maar het scherm bedienen met één hand kun je wel vergeten. Maar dat heb ik bij een 5,5" scherm eigenlijk ook al. In plaats van nét niet kom je er bij de Mix gewoon helemaal niet meer bij. :P

Ik raad hem eerder af vanwege de gesprekskwaliteit en camera dan om die reden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-03-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Heeft er hier iemand echt daadwerkelijk zelf gebeld met een Mi Mix? Ik zie in sommige reviews de gesprekskwaliteit naar voren komen en in andere weer niet. Is de gesprekskwaliteit echt slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:49
John Rambo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:36:
Heeft er hier iemand echt daadwerkelijk zelf gebeld met een Mi Mix? Ik zie in sommige reviews de gesprekskwaliteit naar voren komen en in andere weer niet. Is de gesprekskwaliteit echt slecht?
Er is nu geen speaker unit en wordt het geluid via trillingen achter het scherm naar het oor gebracht. In bepaalde videoreviews klinkt het wat schel maar het punt is dat door deze methode iedereen kan meeluisteren wat er gezegd wordt omdat je geen speaker unit met je oor afdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Mm ja nou was ik zelf ook niet geïnteresseerd in de mimix noemde alleen een voorbeeld

Maar als inderdaad zo jou geluid wordt overgebracht is dat best bagger....

Dan zul je zoals de s8 een beetje bezel onder en boven moeteb hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Of gewoon die bezel bovenaan in plaats van onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
John Rambo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:36:
Ik heb er eentje liggen. Geluid bij gesprek is matig te noemen. De andere kant is nog wel te verstaan, maar daar houdt het wel mee op. Een wat dun schetterend geluid. Dat meeluisteren valt wel mee; dan moet de ruimte wel heel erg stil zijn. Bij een 'gewone' telefoon heb je dat ook al een beetje als de andere kant tettert. (zoals mijn schoonmoeder)

Nadeel van het vrijwel ontbreken van de bovenrand veroorzaakt vooral in landscapemodus dat je erg snel per ongeluk het scherm aanraakt bij het vasthouden. Een Youtubefilmpje gaat dan ineens terugspoelen bv.
Hoe moet je een telefoon vasthouden als er geen randen zijn...vooral als ie platter zou zijn dan de 8mm van de Mix?
Ik denk dat dat en het ontbreken van de 'oorspeaker' de grootste problemen zijn die de concurrenten nog tegenhouden een dergelijke telefoon uit te brengen.

Het is echt een concepttelefoon voor de fun (en ergernis op zijn tijd :P) op dit moment. Het scherm en de looks blijven natuurlijk schitterend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• techninja
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-07 16:36
Hallo iedereen,

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de relatief nieuwe (dec 2016) umi diamond x? Ik zat even wat te googlen over deze telefoon omdat hij erg goedkoop is en toch aardige specs/bouwkwaliteit lijkt te hebben natuurlijk in het kader van zijn prijsklasse. Maar heeft iemand hier toevallig iets meer van deze telefoon gezien/gehoord of mogelijk zelfs in de hand gehad? Ik vroeg me namelijk af of hij in de praktijk ook degelijk en netjes is afgewerkt? Ik hoop dat hier op de juiste plek ben om deze vragen te stellen. Ik kan verder bar weinig op internet vinden alleen wat sites die de specs en standaard advertentie plaatjes onder elkaar hebben gezet.

Bedankt voor een reactie,

Techninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

techninja schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:56:
Hallo iedereen,

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de relatief nieuwe (dec 2016) umi diamond x? Ik zat even wat te googlen over deze telefoon omdat hij erg goedkoop is en toch aardige specs/bouwkwaliteit lijkt te hebben natuurlijk in het kader van zijn prijsklasse. Maar heeft iemand hier toevallig iets meer van deze telefoon gezien/gehoord of mogelijk zelfs in de hand gehad? Ik vroeg me namelijk af of hij in de praktijk ook degelijk en netjes is afgewerkt? Ik hoop dat hier op de juiste plek ben om deze vragen te stellen. Ik kan verder bar weinig op internet vinden alleen wat sites die de specs en standaard advertentie plaatjes onder elkaar hebben gezet.

Techninja
Umi Diamond Nix

Ik heb een aantal UMI's gehad maar echt, doe het nou niet. Software bagger, ondersteuning bagger. Neem iets bekends uit China dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
techninja schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:56:
Hallo iedereen,

Techninja
Mijn ervaring is ook dat alles onder de 100$ vaak niet de moeite waard is. Er is ook een reden dat dergelijke toestellen zo goedkoop zijn. Kijk anders eens naar een Xiaomi Redmi 4 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb voor mijzelf en voor mensen uit mijn omgeving met enige regelmaat xiaomi telefoons besteld uit china. Ik kocht ze op aliexpress bij Hongkong goldway en liet het verzenden als "sellers shipmend method", deze optie bieden ze nu niet meer aan wie weet een goed alternatief?

[ Voor 5% gewijzigd door groggy op 02-04-2017 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
groggy schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:12:
Ik heb voor mijzelf en voor mensen uit mijn omgeving met enige regelmaat xiaomi telefoons besteld uit china. Ik kocht ze op aliexpress bij Hongkong goldway en liet het verzenden als "sellers shipmend method" om importheffing te voorkomen, deze optie bieden ze nu niet meer aan wie weet een goed alternatief?
Even voor de goede orde, het is niet het voorkomen van importheffing, anders zou het hier niet besproken mogen worden ;)

Ik heb op dit moment twee winkels die ik als alternatief gebruik, de ene is Gizchina, die hebben ook een EU magazijn. Niet de goedkoopste, maar ook niet heel veel duurder dan Hong Kong Goldway.
De andere is Giztop, die werkt hetzelfde als Hong Kong Goldway en is soms zelfs goedkoper. Alleen hebben ze een wat beperkter aanbod.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb voor mijzelf en voor mensen uit mijn omgeving met enige regelmaat xiaomi telefoons besteld uit china. Ik kocht ze op aliexpress bij Hongkong goldway en liet het verzenden als "sellers shipmend method", deze optie bieden ze nu niet meer aan wie weet een goed alternatief?
Banggood biedt tegenwoordig ook haar priority direct mail optie voor telefoons. Daarmee garanderen zij ook geen bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:28
I...... wie weet een goed alternatief?
Via één van de EU warehouses van de diverse webshops, of zoals gezegd (door Kasj) via PDM.
Via de Engelstalige site van Ali kan je rechts ook nog een keus maken voor diverse verzendlocaties, maar het aanbod wordt dan wel heel sterk gereduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiGaN00B
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-03 00:36
Ik heb een P9000 en de OS is redelijk close aan een clean/stock ROM. Weet iemand welke van alle smartphones uit China een clean/stock ROM heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Een rom van een ander merk gebruiken?
Denk niet dat dat mogelijk is

Elk telefoon is anders en elke onderdeel moet weer gestuurd worden door de rom
Dacht ik......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:41
ik wil graag een telefoon halen voor pokemon go.

Dan moet ik opletten dat ik een telefoon neem waarvan de GPS goed werkt.
Moet ik dan nog ergens speciaal opletten? of is de gps met chinaphones drama?

En hoe goedkoper hoe beter, en er moet ook een goeie batterij inzitten.

Dit hoort in mobile aankoop advies thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 08-04-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercuryView
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-11-2017
Agressor, als het gewoon om Pokemon Go gaat heb je aan een goedkoop toestel genoeg. Grappig dat je het net over de GPS hebt, ik was net met een preview bezig voor een aankomende review die ik ga schrijven. Ik zal een stukje met je delen.De prijs/kwaliteit is vooral boeiend. De specs zijn medioker maar degelijk:

Het verhaal ging over Gretel Electronics en hun A-Serie:

Xin Hua Ji Tong Electronics LTD in het Chinese Shenzhen is een professionele fabrikant van telefoons en smartphones al sinds 1998 zijn ze actief in het produceren van toestellen voor andere merken en het maken van onderdelen voor veel smartphones. Na 19 jaar voor anderen te hebben gewerkt hebben ze sinds een korte tijd besloten om zelf toestellen te gaan maken.
Dit gaat het bedrijf doen onder de naam Gretel Electronics. Voorlopig richt het kersverse bedrijf zich vooral op de budgetmarkt, hetgeen natuurlijk de basis moet vormen om daarna ook met high-end toestellen de wereld te veroveren. Dat hebben de iets bekendere Chinese merken immers ook zo gedaan en niet geheel onverdienstelijk mag je zo stellen.

Op dit moment bestaat hun portfolio voor de Westerse markt uit twee toestellen, waar over een klein maand een derde toestel bij zal komen. De toestellen die er nu al zijn, zijn de Gretel A7, een absoluut budget toestel geschikt voor jongeren en mensen die weinig met een smartphone doen, maar toch bereikbaar willen zijn. Het gaat hierbij om een 1.3 Quadcore toestel met slechts 512mb ram geheugen en een schermresolutie van 950x540 pixels op een 4.5 inch scherm. Verder is de accucapaciteit slechts 1800mAh, hetgeen eens te meer aantoont dat de A7 niet voor de frequente smartphone gebruiker is weggelegd.

Het toestel is geheel van plastic opgetrokken maar dan wel weer verkrijgbaar in verschillende felle kleurtjes. Leuk, maar sneller lopen gaan ze daar natuurlijk niet door.
Hun andere toestel de Gretel A9, is een heel ander verhaal. Ondanks dat het ook hier om een budgettoestel gaat, zien we een verbluffende afwerking en vormgeving die je normaal eerder bij een middenklasser of een high end toestel zou verwachten. Behalve de processor-snelheid is het toestel voorzien van een bijzonder goed 5” IPS 2.5D scherm, is er een snelwerkende (en zonder haperingen werkende) fingerprint-scanner in de homebutton verwerkt en is het toestel voorzien van een ruime batterij die het bij gemiddeld gebruik prima tot het eind van de dag volhoudt. De A9 draait op de inmiddels klassieker onder de budgettoestel-configuraties: een 1.3 Quad core MTK processor, 2 GB RAM en 16 GB ROM, uiteraard uit te breiden met een externe SD kaart. En wat ik ook bijzonder vind aan een toestel van die prijsklasse: De GPS werkt, en niet zo zo maar gewoon nauwkeurig hetgeen niet vaak voorkomt bij een toestel van onder de 100 Euro.

De Gretel A9 wordt inmiddels verscheept over de hele wereld en de gebruikersreviews liegen er niet om. Tevredenheid alom, en dat is bij veel nieuwkomers op de Chinese smartphone markt wel eens anders geweest. Ik ben inmiddels in afwachting van de volgende maand uitkomende A6, het eerste phablet model van Gretel, die volgens de geruchten een 5.5 of 5.7 inch scherm zal hebben. De marketing manager van Gretel heeft ons reeds toegezegd dat we bovenaan de lijst staan om volgende week, als de A6 voor het eerst het licht ziet, naar ons toe te sturen. Uiteraard zullen we dan op Gretel terug komen en jullie voorzien van een uitgebreide hands-on review!

Andreas Denne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Vorige week mijn elephone s7 4GB ram 64 GB opslag binnen gekomen. Wauw wat een toestel via een flash sale gekocht voor 168 euro . In nederland kwamen er wel import kosten bij. Het gevoel van een highend toestel voor een nette prijs. Blij verrast dat er div recente software updates te wachten stonden voor de telefoon bij eerste installatie . Binnen kort maar een review plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
Klinkt leuk.
Ik heb zelf de de p8000 gehad was opzich wel tevreden met dit toestel alleen was de mediatek icm navigatie een drama.

Hoe is dat bij dit toestel?
Kun je dat uitproberen?

En audio via Bluetooth dat was ook een probleem bij mijn p8000 daar had dit toestel last van audioskips en plotseling versnellen van de stream waardoor muziek opeens sneller ging.
Zie graag jou ervaring hiermee.
j1b2c3 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:30:
Vorige week mijn elephone s7 4GB ram 64 GB opslag binnen gekomen. Wauw wat een toestel via een flash sale gekocht voor 168 euro . In nederland kwamen er wel import kosten bij. Het gevoel van een highend toestel voor een nette prijs. Blij verrast dat er div recente software updates te wachten stonden voor de telefoon bij eerste installatie . Binnen kort maar een review plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt sowieso niet (meer) aan een MediaTek, daar waar er genoeg exemplaren zijn die wel kwalitatief goed zijn, ook op het gebied van GPS en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Navigatie is wel oke ... maar ik vind persoonlijk google maps een K. programma om met te rijden is veel te onduidelijk , gewoon vaak de weg kwijt . maakt niet uit of het nu een goedkope 50 euro telefoon uit china is of een highend snap dragon . vaak uit nijd pak gewoon weer de tomtom omdat die wel weet wat die moet zeggen en op tijd is met aan kondigen van afslagen , en niet links zegt terwijl we rechts moeten zijn . google maps heeft er een houd . en op de fiets is het gewoon een ramp met google maps.

me BT speaker doet het prima icm een elephone S7 had ook niet anders verwacht van een high end chipset.
heb hier ook een 50 euro toestel liggen met 1 GB ram en de goedkoopste media sock dat is wel effe drama. zeker met maps een drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24
j1b2c3 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:01:
Navigatie is wel oke ... maar ik vind persoonlijk google maps een K. programma om met te rijden is veel te onduidelijk , gewoon vaak de weg kwijt . maakt niet uit of het nu een goedkope 50 euro telefoon uit china is of een highend snap dragon . vaak uit nijd pak gewoon weer de tomtom omdat die wel weet wat die moet zeggen en op tijd is met aan kondigen van afslagen , en niet links zegt terwijl we rechts moeten zijn . google maps heeft er een houd . en op de fiets is het gewoon een ramp met google maps.
Daarvoor kun je ook Waze gebruiken. Gebruik die met mijn Xiaomi Redmi Note 3 Prime ook en dat werkt echt super. Misschien nog het overwegen waard, scheelt je een extra device meenemen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit te kijken naar een nieuw toestel van Ulefone en zie dat daar een mtk6797 processor in zit. In de openingspost doet de mtk6795 het heel goed, maar ik lees niets over een mtk6797. Is dit een nieuwe processor?

Het gaat om de Ulefone Gemini Pro 4G Phablet *knip* Referral verwijderd.

Maar weet iemand meer over die processor, of dat een beetje goed is?

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 10-05-2017 15:49 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:23:
Maar weet iemand meer over die processor, of dat een beetje goed is?
Wat heb je zelf al gevonden? Zo lastig is Google gebruiken niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
rens-br schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:50:
Wat heb je zelf al gevonden? Zo lastig is Google gebruiken niet namelijk.
Tja op google staat heel veel, maar hier is wat meer expertise dacht ik. Dus inderdaad niet echt gegoogled.
Ik zit niet echt in de processoren, mijn laatste Android toestel was in 2009... Ik ben enkel bekend met de snapdragons (van naam), dus die hele Helio lijn zegt mij niets.

Tegen de 820 legt hij het in ieder geval fors af, als ik google moet geloven:
Afbeeldingslocatie: http://cnoemphone.com/UpFiles/2015-06/blog/processor-benchmarks-comparison-antutu-scores.jpg

Maar wat voor invloed dit heeft op de werking van een toestel weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Hallo
Al een tijd worstel ik met mijn iocean rock M6752, die geen whatsapp meer wil instaleren. Geheugen zat en ben zelfs al terug naar fabrieksinstellingen gegaan.
Nog steeds een foutcode (-504) bij t instaleren.....
Heeft er iemand een idee of ervaring mee?

Gr Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
dfrenner schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:14:
[...]

Tja op google staat heel veel, maar hier is wat meer expertise dacht ik. Dus inderdaad niet echt gegoogled.
Ik zit niet echt in de processoren, mijn laatste Android toestel was in 2009... Ik ben enkel bekend met de snapdragons (van naam), dus die hele Helio lijn zegt mij niets.

Tegen de 820 legt hij het in ieder geval fors af, als ik google moet geloven:
[afbeelding]

Maar wat voor invloed dit heeft op de werking van een toestel weet ik niet.
Als je zoekt op Helio X20 dan vindt je genoeg info. Welk Ulefone toestel gaat het om? Ik vindt zo geen Ulefone met X20 (of alleen de Future).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
John Rambo schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:42:
Als je zoekt op Helio X20 dan vindt je genoeg info. Welk Ulefone toestel gaat het om? Ik vindt zo geen Ulefone met X20 (of alleen de Future).
Ulefone Gemini Pro 4G Phablet.

Ik vind genoeg info, maar het zegt mij niet zo veel. Ik zit totaal niet in de toestellen.
Ik zag dat deze aangekondigd werd en vroeg mij af of het iets is. *knip*. Die gearbest link mag je voortaan weglaten, aangezien die niks toevoegt en gezien wordt als spam.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 11-05-2017 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
dfrenner schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:58:
[...]

Ulefone Gemini Pro 4G Phablet.

Ik vind genoeg info, maar het zegt mij niet zo veel. Ik zit totaal niet in de toestellen.
Ik zag dat deze aangekondigd werd en vroeg mij af of het iets is. *knip*.
In dat geval gaat het om de Helio X27 (MT6797X) en niet de X20.

Hier een review van iemand met een toestel met vergelijkbare specs productreview: Umi Z Goud review door Luca

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 11-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
John Rambo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:19:
In dat geval gaat het om de Helio X27 (MT6797X) en niet de X20.

Hier een review van iemand met een toestel met vergelijkbare specs productreview: Umi Z Goud review door Luca
Top dank je wel!
Als ik het een beetje concludeer, moet ik hem kwa prestaties tussen de Oneplus3 en de Galaxy S7 positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Qua benchmarks misschien wel. Met die chip en 4Gb ram moet hij wel snel zijn. Dit soort toestellen staat of valt echter meestal met de software die erbij zit. Of die stabiel is en of er updates komen, genoeg custom rom support enz.

Je zou even reviews moeten afwachten wanneer hij beschikbaar is.

Ik heb zelf net een Xiaomi Redmi Note 4 voor iemand besteld met 3Gb ram en 32Gb rom, internationale versie met band 20 voor 144 euro. Wellicht is dat ook wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
John Rambo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:06:
Qua benchmarks misschien wel. Met die chip en 4Gb ram moet hij wel snel zijn. Dit soort toestellen staat of valt echter meestal met de software die erbij zit. Of die stabiel is en of er updates komen, genoeg custom rom support enz.

Je zou even reviews moeten afwachten wanneer hij beschikbaar is.

Ik heb zelf net een Xiaomi Redmi Note 4 voor iemand besteld met 3Gb ram en 32Gb rom, internationale versie met band 20 voor 144 euro. Wellicht is dat ook wat voor je.
Dat is niet duur. Komt daar nog BTW en invoerrechten bij?
Niet heel veel ervaring met Xiaomi, sommige producten zijn erg duur opeens, zoals de weegschaal en ventilator (wel naar gekeken maar nooit gekocht). Maar andere zoals de Mi band 2 zijn weer heel betaalbaar en daar ben ik voor die prijs echt heel tevreden over.

Ik vind hem er wel mooi uitzien.
Waar heb je hem voor 144 vandaan (misschien beter per PM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Dat is meer iets voor het levertijden en prijzen topic, maar ik heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximVe
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 20:28
Is de gebruikte camera sensor in een chinaphone een goede parameter voor de fotokwaliteit? (om zo via Kimovil te zoeken) Of zijn er nog andere elementen dat een grote invloed hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als er (nog) geen reviews van zijn met sample foto's zou ik inderdaad af gaan op de sensor, en niet het aantal megapixels om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:20

Zorro

Z

John Rambo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:55:
Dat is meer iets voor het levertijden en prijzen topic, maar ik heb je een PM gestuurd.
Aangezien ik met dezelfde zoektocht bezig ben, heb je voor mij ook zo'n mooie PM? :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
MaximVe schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:58:
Is de gebruikte camera sensor in een chinaphone een goede parameter voor de fotokwaliteit? (om zo via Kimovil te zoeken) Of zijn er nog andere elementen dat een grote invloed hebben?
Volgens mij kan de gebruikte software ook nog wel een grote invloed hebben. Het beste is om wat samples / reviews te bekijken.
Zorro schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:40:
[...]

Aangezien ik met dezelfde zoektocht bezig ben, heb je voor mij ook zo'n mooie PM? :)
Uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door John Rambo op 12-05-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet het anders gewoon in het levertijden topic, of is het niet openlijk deelbare informatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-07 15:06
John Rambo schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:16:
[...]

Volgens mij kan de gebruikte software ook nog wel een grote invloed hebben. Het beste is om wat samples / reviews te bekijken.

[...]

Uiteraard.
Zou ik ook die PM kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Zo bijzonder is het niet, ik zet het wel in het levertijden prijzen topic. :*)

[ Voor 8% gewijzigd door John Rambo op 12-05-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MercuryView
Mensen, even een vraagje , ik weet niet of jullie het merk Nomu kennen, een Chinees bedrijf dat zich richt op zgn rugged telefoons met water- en (fijn)stofdichtheiden schokbestendig. Nou heb ik al sinds een tijdje hun S20 (3gb ram, 32 rom quadcore IP68) die ik voor een prikkie (althans 127 euro is niet echt veel) toendertijds op Ali heb besteld. Geniaal toestel echt absoluut. Ik heb er zelfs al onder water mee gefilmd en foto's gemaakt, hij is (met 4 kids niet verrassend) al verschillende keren flink op de grond gelazerd, not a scratch!

Nu komt mijn vraag, dat toestel was hier in huis zo favoriet dat mijn vrouw hem inmiddels voor eigen gebruik "in beslag" heeft genomen en zit ik weer met mijn breekbare toestel haha. Nou vond ik het sowieso wel tijd voor een upgrade en heb ik eens gekeken op hun site nomu.hk en zag daar de toch wel betere (althans op papier) Nomu S30: 4gig RAM, 64 aan ROM, 2.0Ghz geklokte helio en een ARM Mali T860 MP2 (op 700 Mhz) voor de grafische ondersteuning en in tegenstelling tot die S20 met zijn 3500 mAh accu of iets in die richting, heeft deze een 5000 mAh accu en laden hoeft van mij niet zo nodig dus dat lijkt me wel wat. Ik vind voor een rugged toestel heeft die S30 toch best behoorlijke specs.

Nu heb ik toevallig op hun facebook gezien dat ze dus nu een nieuw model uitbrengen (ze zeggen in de loop van volgende week, maar dat kennen we :p ) dat zelf een val van maar liefst 2 meter kan overleven. klinkt natuurlijk goed. Maar ja moet ik wachten op een toestel dat nog uitgebracht moet worden en waar ik waarschijnlijk langer op moet wachten en nog veel specs niet weet. Of moet ik gewoon de knoop doorhakken en een toestel nemen dat waarschijnlijk al de nodige updates en fixes heeft gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
MercuryView schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:06:....... Nomu S30: 4gig RAM, 64 aan ROM,.......... Ik vind voor een rugged toestel heeft die S30 toch best behoorlijke specs.

......... waar ik waarschijnlijk langer op moet wachten en nog veel specs niet weet. ..........
Wachten kan, maar of je daar blijer van wordt is de vraag, want zoals je al aangeeft zijn de specs en de prijs onduidelijk. De S30 is ca. €200. De S20 is nog steeds rond de €130. Met die laatste was je al tevreden, laat staan met de uitgebreidere S30.
Het beste kan je jezelf een grens stellen wat je ervoor over hebt mbt wachttijd (een week is te overzien) en prijs en dan de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercuryView
elinx schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Het beste kan je jezelf een grens stellen wat je ervoor over hebt mbt wachttijd (een week is te overzien) en prijs en dan de knoop doorhakken.
Ja inderdaad, het weekje wachten tot de specs van dat nieuwe toestel bekend zijn da's nog wel te overzien. En je argument is inderdaad hetzelfde wat ik ook al een paar keer dacht. Ik was al meer dan tevreden over die S20, echt waar, wat een kwaliteit voor die prijs, en geloof me, als schrijver en reviewer heb ik al aardig wat toestellen in mijn handen gehad.. Maar daar hebben we meteen al een stukje van het probleem: Het kan natuurlijk altijd beter :9

En telkens als ik dan besloten heb om mijn nieuwsgierigheid te laten winnen van mijn gebrek aan geduld komt dat stemmetje dat zegt: Ja een week tot ze de specs bekend gaan maken, maar hoe lang duurt het dan nog tot het toestel daadwerkelijk uitkomt, en lanceerdatum en datum waarop men begint met verschepen daar wil in China ook nog wel eens een weekje of wat (of een maandje of wat) tussen zitten.
en ja... dan zijn we weer precies waar we waren begonnen 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
MercuryView schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:13:
.........: Het kan natuurlijk altijd beter ......
............
Klopt, maar alles heeft zijn prijs (niet alleen mbt de kosten).
Vandaar grenzen stellen en je daaraan houden kan soms beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercuryView
Dank voor het meedenken...
Inmiddels is mijn verwarring alleen nog maar groter geworden!

Er is namelijk de aankondiging van een nieuw Doogee toestel, de Doogee Mix.
In feite is de Doogee Mix een uitwerking van de concepttelefoon van Xiaomi (die Mi Mix heet). Daar waar de Mi een schermafmeting van 6.44 inch heeft (lijkt me echt onhandelbaar en niet in je broekzak te krijgen!) komt de Doogee Mix met een 5.5 inch scherm. Door het praktisch bezelloze design is het toestel echter niet grotere dan bijvoorbeeld de 4.7 inch iPhone.

Dat bezelloze is natuurlijk zowiezo wel prachtig om te zien. Maar naast vormgeving moet ik zeggen dat vooral de aangekondigde specs in de Doogee Mix ERG tot mijn verbeelding spreken.
Zo is er sprake van de Helio P25 chipset met een 2.5Ghz Octa Core processor en 6GB RAM!!! Standaard ook met 64GB aan interne opslag en een 16 & 8 MP Dual Camera met Samsung-sensors achter op en een 3350 mAh accu met snellaad systeem. De volledige specs staan hier: [url=http://www.doogee.cc/sale/week[/url]

Jammer goenoeg wordt de Doogee Mix pas rond 5 Juni gelanceerd, maar aangezien geduld (ivm verzending) mee in gecalculeerd dient te worden als je een Chinese smartphone wil..kan ik daar op zich mee leven. Maar als ik op de Doogee website zie dat dit toestel al voor ONDER 200 euro te krijgen zal zijn, zie ik dit toch steeds meer en meer als een echte optie.. Zo veel keus! haha. Ik weet het echt even niet meer maar dit toestel wordt een goede kanshebber geloof ik.Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Interessant. Ze hebben zo te zien de telefoonspeaker in de bezel verwerkt. Bij de Xiaomi Mix (die ik heb) is het ontbreken daarvan een groot probleem. De alternatieve methode (via trillingen in de rand) werkt maar zeer matig. Regelmatig versta/verstond ik mensen niet goed.

Edit: Vanaf 175 te preorderen op banggood: https://www.banggood.com/...1155525.html?rmmds=search

Maarr.. ik word niet zo blij van 'gewoon' HD ipv FHD op 5,5". Dat vind ik erger dan het ontbreken van NFC of wireless charging.

[ Voor 36% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-06-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Hyp Hyper schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:11:
Interessant. Ze hebben zo te zien de telefoonspeaker in de bezel verwerkt. Bij de Xiaomi Mix (die ik heb) is het ontbreken daarvan een groot probleem. De alternatieve methode (via trillingen in de rand) werkt maar zeer matig. Regelmatig versta/verstond ik mensen niet goed.

Edit: Vanaf 175 te preorderen op banggood: https://www.banggood.com/...1155525.html?rmmds=search

Maarr.. ik word niet zo blij van 'gewoon' HD ipv FHD op 5,5". Dat vind ik erger dan het ontbreken van NFC of wireless charging.
Inderdaad.. Daar ben ik het ook mee eens. Alleen Doogee is soms een vreemde eend in de bijt.

Hier vond ik een eerste review (let op: Spaanstalig!), maar het geeft een mooie indruk van de "bezelless"-design. [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oT4YBfBs1yE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:45
Door de grootte van de onderste bezel, vind ik dit om eerlijk te zijn alles behalve een 'bezelless' design. Het lijkt wel of de bovenste bezel gewoon naar onder is verplaatst. Dan vind ik een symmetrisch toestel met een smalle onderste en bovenste bezel een pak mooier en dan heb je alle andere HW gewoon op de logische plaats zitten (front cam, speaker, ...).

Nee, geen meerwaarde voor mij dit. Pas als die onderste bezel gehalveerd wordt of net zo fijn wordt als de bovenste bezel, dan wordt dit wat.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
De breedte van de telefoon alsnog 76,2mm. Best veel nog..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 16:59
Wat een stelletje oplichters dat DooGee, hier is niks bezelless aan, nog een bijhoorlijke bezel aan de bovenkant, zijkanten eveneens, lijkt gewoon totaal niet op de plaatjes die je overal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
krissie100 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:47:
Wat een stelletje oplichters dat DooGee, hier is niks bezelless aan, nog een bijhoorlijke bezel aan de bovenkant, zijkanten eveneens, lijkt gewoon totaal niet op de plaatjes die je overal ziet.
LOL nee. Als ik bij bv. Banggood kijk zie je een heel dun randje aan de bovenkant met de speaker ongeveer even dik erin verwerkt. In het filmpje is het gewoon nog een behoorlijk dikke rand. Lijkt helemaal niet op de Xiaomi Mix qua bezels. Ben je mooi genaaid als je het ding pre-ordered op basis van de images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Daarom altijd maar afwachten hoe het er in werkelijkheid uit ziet en niet vertrouwen op renders. Voor die prijs was het ook al niet te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Okee ik heb de Ulefone Gemini Pro binnen en ik wil er een review van maken. Ik heb nooit eerder een telefoon gereviewd, dus wat vinden jullie belangrijk om getest te zien?

Pagina: 1 ... 54 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html