Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:45
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:30:
Update hem zelf maar even. Heb een Honor Magic 5 pro gehad, prachtig toestel maar werd gek van de software. Wil toch nog de Xiaomi 13 ultra proberen. Op tradingshenzhen kun je dus kiezen om de China, Global of Xiaomi.eu versie te doen.

Als ik op Kimovil kijk zie je dat er maar 1 global versie is, de 12gb/512gb. Hier zie je de verschillen, je mist dus band B20, toevallig de 4G band van Tele2, de provider die ik heb. Ik wil dus wel de echt global versie, niet een china versie met een global rom.

Heb de vraag ook maar even aan TradingShenzhen zelf gesteld, zal de post hier updaten zodra ik antwoord weet.
Je kunt bij TradingShenzhen enkel de firmware kiezen, het toestel is daar de CN variant. Dus inderdaad zonder band 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:17
dutchgio schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Je kunt bij TradingShenzhen enkel de firmware kiezen, het toestel is daar de CN variant. Dus inderdaad zonder band 20.
Dat is goed om te weten, zij hebben dus niet het echte Global model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:18
Zo jammer dat veel interessante toestellen alleen voor de Chinese markt worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Eastend schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:37:
Zo jammer dat veel interessante toestellen alleen voor de Chinese markt worden gemaakt.
De Ultra is er dus wel in Global versie, net zoals de Honor Magic 5 pro. Dan heb je wel meteen (samen met de iPhones) de top van de rankings op DXOMark te pakken. Enkel de Huawei en de Oppo vallen er dan buiten.

Die Mi 13 Ultra is dus in de Global versie hier in Nederland meteen 1500 euro, daar heb ik niet zoveel trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
De door Schumi eerder gereviewde Nubia Z50 Ultra is er dus helaas niet in een globale versie. Zeer interessant toestel dat slechts de helft van de Mi 13 Ultra kost.
https://www.kimovil.com/e...-512gb-cn,xiaomi-13-ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Eastend schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:15:
Nubia Z50 Ultra is er dus helaas niet in een globale versie. ....
De Z50 Ultra ondersteunt dan weer wel alle banden, waaronder B20, wat meestal niet gebruikelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 20-06-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 20:02
@Eastend
Soms moet een mens een risico durven nemen. Ik heb het gedaan en beklaag het me nog geen minuut, nu reeds anderhalve maand in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:50
Ik verbaas mij telkens weer over het geld wat mensen willen besteden aan een smartphone. Laat staan dat het gevraagd wordt.
Die z50 ultra, ff een 700 euro. Koekoek. In geen 30 jaar wat mij betreft.
Bij mij ligt de max toch echt op 200e. Mooie Xiaomi 11s nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 20-06-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
KaiseRRuby schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Dat is goed om te weten, zij hebben dus niet het echte Global model.
Heb net bevestigd gekregen dat zij dus inderdaad niet het echt global model hebben. Gaat hem dan voor mij niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Schumi_wk schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 17:52:
@Eastend
Soms moet een mens een risico durven nemen. Ik heb het gedaan en beklaag het me nog geen minuut, nu reeds anderhalve maand in gebruik.
Bij jou moet er wel bijgezegd worden dat jij heel veel apps niet gebruikt die wel veel gebruikt worden. Jij hebt geen Whatsapp, geen Google Services etc. Dat maakt in mijn ogen een wereld van verschil.

Als je 5h moet wachten op een notificatie gaat de lol er snel vanaf. Hetzelfde geldt voor het niet hebben van Android Auto bijvoorbeeld. Als je dat allemaal niet gebruikt snap ik dat het toestel prima is, dan had ik hem zonder twijfel ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Harribo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:43:
Ik verbaas mij telkens weer over het geld wat mensen willen besteden aan een smartphone. Laat staan dat het gevraagd wordt.
Die z50 ultra, ff een 700 euro. Koekoek. In geen 30 jaar wat mij betreft.
Bij mij ligt de max toch echt op 200e. Mooie Xiaomi 11s nu.
Dat geldt toch voor alle dingen in de wereld, horloges, auto's, noem ze maar op. Ieder mens heeft nou eenmaal een ander idee van waarde en bezit en wat er bij hoort qua inzet.

Ik zie telefoons als een hobby, het instellen, prutsen, wachten tot hij binnenkomt, unboxen.. Ik wissel heel vaak van telefoon en soms kost het me een paar tientjes, soms levert het zelfs wat op als je snel een uniek toestel kunt krijgen.

Merk overigens wel aan mezelf dat er steeds minder interesse ontstaat voor het halen van een Android telefoon, het grootste gedeelte heeft een UI die me echt niet bevalt en geen te unlocken bootloader.

Daarom stond die Mi 13 Ultra me wel aan, maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29
Ik twijfel toch of m'n volgend toestel nog een wordt waaraan ik ga liggen prutsen. Als Tweaker boeit het mij zeker en na bijna 5 jaar ben ik nog steeds heel tevreden van m'n Pocophone F1 die ik destijds voor 230€ geïmporteerd heb. Snelheid en batterij kunnen nog makkelijk mee, maar het grootste nadeel is de verschillende apps die niet werken op een custom ROM. Sommige apps werken enkel met Magisk + Zygisk om de root te verbergen, andere werken enkel als Magisk er niet op staat en als het toestel volledig unroot is. Zo blijf je dus bezig en dat is best frustrerend.

Ik overweeg toch sterk een Pixel als volgend toestel. Gewoon omdat de camera, het updatebeleid en geen bloatware prioritair zijn bij mij.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Welke apps dan?
Er is bij mij geen app die niet werkt omdat Magisk er op staat, zolang je dit maar goed verbergt.

Pixels met een kale Android skin missen ook veel functionaliteit, dat is ook geen heilige graal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
dutchgio schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:32:
Welke apps dan?
Er is bij mij geen app die niet werkt omdat Magisk er op staat, zolang je dit maar goed verbergt.

Pixels met een kale Android skin missen ook veel functionaliteit, dat is ook geen heilige graal.
Valt mij op dat het steeds minder mogelijk is om de bootloader te unlocken of dat er simpelweg geen roms worden gebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:55:
....
Valt mij op dat het steeds minder mogelijk is om de bootloader te unlocken of dat er simpelweg geen roms worden gebouwd..
Dat heeft natuurlijk met elkaar te maken.
Zonder unlock is een custom rom vaak niet interessant of onmogelijk.
Voor ik naar een toestel op zoek ga zijn deze twee zaken voor mij belangrijk en zal ik mij beperken tot de toestellen waar dit wel kan en gebeurd.
Met Xiaomi heb ik niet echt te klagen, maar zal om die reden nimmer voor het nieuwste model gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
elinx schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 00:12:
[...]
Dat heeft natuurlijk met elkaar te maken.
Zonder unlock is een custom rom vaak niet interessant of onmogelijk.
Voor ik naar een toestel op zoek ga zijn deze twee zaken voor mij belangrijk en zal ik mij beperken tot de toestellen waar dit wel kan en gebeurd.
Met Xiaomi heb ik niet echt te klagen, maar zal om die reden nimmer voor het nieuwste model gaan.
Aan de ene kant met je eens, maar er wordt ook vaak geen kernel source gereleased, bijvoorbeeld voor de 12 ultra ook niet. Eigenlijk heb je voor maar een paar toestellen een goede custom rom community, vooral Oneplus toestellen, maar de laatste toestellen ook al niet meer (geen enkele rom voor de 10 pro bijvoorbeeld).

Xiaomi, Pixel toestellen en Samsung hebben prima support qua custom roms. Samsung ben ik nooit kapot van geweest, Pixel vind ik nooit mooi qua looks. Dan ben je al redelijk snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:40:
....maar er wordt ook vaak geen kernel source gereleased,....
Het was mij ook al opgevallen dat het voor sommige toestellen soms erg lang duurt voor deze wordt vrijgegeven.
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het commerciële belang dat je zolang mogelijk gebonden blijft.

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 16:08
Hi Tweakers, ik gebruik nu al meer dan een jaar een Poco X4 GT 128GB, geweldig ding, als zijnde iemand die last heeft van PWM. De opslagruimte is echter aan de kleine kant voor mij, daarom heb ik onlangs nog een 256 GB versie in onberispelijke staat gekocht voor € 200, een prima deal.

Hoe dan ook, ik ben al een tijdje naar de Redmi Note 12T Pro aan het gluren, bijna identiek aan de X4 GT maar heeft een optie van 12 GB/512 GB, een iets snellere SoC en een verbeterde camerasensor, Omnivision in plaats van Samsung. Op AliX is er een goede deal voor dit toestel te vinden. Ik twijfel echter om hem te kopen. A) Er zou eventueel een Poco X5 GT op komst zijn, wat wel op zich vreemd zou zijn gezien er meestal veel leaks zijn wanneer er een nieuwe telefoon uitkomt. Er is geen enkele hint dat hij daadwerkelijk ook released gaat worden. of B) Ze hebben besloten op het hoofdkantoor van Poco dat het niet de moeite waard is om de X5 GT globaal uit te brengen, aangezien hij bijna identiek is aan de X4 GT

Het euvel mbt de Redmi Note 12T Pro, de China ROM... Wat is waar/niet waar over de notificatie issues/andere problemen die online worden gemeld mbt deze ROM. Ik wil uiteraard een volledig functionele telefoon, dus instant notificaties zijn bijvoorbeeld een must. Iemand ervaring hiermee/ideëen? Hij heeft een MTK SoC dus geen EU ROM in de toekomst, noch een globale ROM omdat er misschien geen globale (x5 gt) komt of anderszins allerlei problemen als gevolg van een ontgrendelde bootloader...

• elinx
  • Nu online
g1de0n schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:18:
........ Wat is waar/niet waar over de notificatie issues/andere problemen die online worden gemeld mbt deze ROM. Ik wil uiteraard een volledig functionele telefoon,....
... een MTK SoC dus geen EU ROM in de toekomst, noch een globale ROM omdat er misschien geen globale (x5 gt) komt of anderszins allerlei problemen als gevolg van een ontgrendelde bootloader...
Helaas heeft niemand een kristallen bol.
Maar als het probleem van notificaties al enige tijd geleden gemeld zijn en ernstig genoeg is, zou het met updaten toch wel uit de wereld moeten zijn.
Zo niet dan vraag ik me af of dit op korte termijn nog zal gebeuren.

Om de redenen die jij noemt ben ik altijd gegaan voor een Qualcomm toestel van Xiaomi, die al enige tijd uit was, waardoor er al custom rom's voor waren en de meeste voor- en nadelen bekend zijn. Nu is een custom rom ook niet altijd ideaal, maar betekent wel dat je een keus hebt, die er anders niet is.

mbt geheugen tekort. Ik weet niet of je ooit een SD kaart hebt overwogen voor je media, maar dat kan aanzienlijk schelen, vooral met video. Het instellen van media op SD, werkt helaas alleen met de stock camera app.

[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 10-08-2023 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Blijf het toch wel jammer vinden dat er zo weinig keuze is op dit vlak. Ik zie zoveel telefoons die ik graag eens zou proberen maar allemaal China only zijn.

- Vivo X Fold 2
- Xiaomi Mi Fold 3 (is via EliteRom bruikbaar te maken hier in NL, maar de resell value is dramatisch natuurlijk)
- Honor Magic V2 (internationale versie zou Q1 2024 moeten komen)
- Nubia Z50
- ZTE Axon 40 (telefoon met selfiecam onder het scherm)

De enige telefoon die ergens in November global gereleaset wordt is de Nubia z50s pro. Sommige Nubia telefoons hebben een bootloader die te unlocken is dus wellicht worden hier Custom Roms voor gereleaset, dat zou wel gaaf zijn.

Eigenlijk wil ik ook een telefoon met Class 3 biometric security rating, maar die zijn er maar heel weinig, volgens mij alleen de Honor Magic 5 Pro en de Pixel 8 (pro).

Blijf er wel naar kijken overigens, vind het nog steeds een leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Ik heb zelf de Nubia Z50 ultra ook met camera onder het scherm, ben daar zeer over te spreken maar heb dat hier al ergens anders gepost.
Wat betreft het unlocken van Nubia heb ik nog maar weinig positiefs gelezen daarover zeker de Z50 ultra is niet te unlocken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Heb inmiddels een Xiaomi Mi Mix Fold 2 in gebruik. Dat is een hardcore Tweakers telefoon hoor. Enkel verkrijgbaar in China (al een jaar oud overigens, er is ook een Mix Fold 3 uit maar die heeft geen Odido 4G band, dus die viel af).

Heb eens een Galaxy Fold 5 gehad om te testen maar dat was ook wel wat gewoontjes, bij de Xiaomi weer ouderwets een custom rom geflasht, namelijk EliteRom. Dat is een betaalde rom, kost 10 dollar. Deze rom maakt eigenlijk van de Chinese versie een Global versie, inclusief Android Auto, safetynet passing, etc, etc.

MIUI heeft al een tijdje geen ondersteuning voor gesture navigatie met een thirdparty launcher, dus via Magisk alles weer voor elkaar gekregen.

De telefoon is heel erg plat voor een foldable. 11,2mm om precies te zijn, voelt ook een stuk meer premium aan dan de Galaxy Fold. En een stuk exclusiever natuurlijk, maar goed. Niet weggelegd voor de huis/tuin/keuken gebruiker.

Wellicht over een weekje weer in de vraag&aanbod hier, want zo gaat het vaak met mijn probeersels. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Schumi_wk schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:03:
Ik heb zelf de Nubia Z50 ultra ook met camera onder het scherm, ben daar zeer over te spreken maar heb dat hier al ergens anders gepost.
Wat betreft het unlocken van Nubia heb ik nog maar weinig positiefs gelezen daarover zeker de Z50 ultra is niet te unlocken.
Welke variant van de Z50 Ultra heb je? De 16GB/1TB is verdwenen bij TradingShenzhen. Had gehoopt op een leuke aanbieding met Black Friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
De 8GB/256GB heb ik, das voor mij genoeg. Speel geen zware games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
De Nubia Z60 Pro is nu ook officieel:
nieuws: Nubia introduceert Z60 Ultra met Snapdragon 8 Gen 3-soc en 6000mAh-accu

Global variant met alle netwerkbanden, grote batterij, erg goede camera's en goed geprijsd.
Nadeel is dat je bootloader niet kunt unlocken, matige software support en geen draadloos laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Inhaken op @dutchgio , het update beleid is dus juist wel prima en gewoon gemiddeld. 3 jaar Security en OS updates .

Rest klopt wel.. bootloader niet unlockable en geen wireless charge.

Maar buiten dat, biedt het in sommige opzichten meer dan de ultra modellen van duurdere merken. Plus het camera systeem, het scherm en de accu.. toch wel een pareltje.

[ Voor 50% gewijzigd door banananas op 20-12-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
@banananas heb je daar bronnen van? Ikzelf heb alleszins nog niks zien langskomen. Wat ik ervaar heb dit jaar is dat ze vooral kleine updates gedaan hebben met beveiligingsupdates die ongeveer 3 maanden oud zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• banananas
@Schumi_wk ja uiteraard, anders ga ik het natuurlijk niet lopen verkondigen. Ik heb zelf contact opgenomen met nubia, met meerdere mail accounts en 1x telefonisch ter verificatie dat ik geen auto reply of standaard mailtje zou ontvangen.

De policy van 3 jaar is specifiek voor de global nubia z60 ultra.

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:29
Schumi_wk schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:03:
@banananas heb je daar bronnen van? Ikzelf heb alleszins nog niks zien langskomen. Wat ik ervaar heb dit jaar is dat ze vooral kleine updates gedaan hebben met beveiligingsupdates die ongeveer 3 maanden oud zijn.
Ik heb de bevestiging ook gekregen van Nubia Store (EU). 3 jaar secuirty updates, maar ze geven niet aan wat de frequentie daarvan is. M.a.w. of dat maandelijks of per kwartaal of misscnien 1 x jaar is, is niet duidelijk.

• banananas
Geven andere bedrijven wel aan wanneer ze precies updaten dan?

Volgens mij zeggen alle bedrijven dat ze een bepaalde tijd hanteren voor updates. Maar het schema vullen ze zelf in.

[ Voor 62% gewijzigd door banananas op 21-12-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb de Nubia z60 ultra een half dagje getest en camera kwaliteit valt erg tegen. Zelfs mijn oude Xiaomi 11 lite en Huawei mate20 pro lijken beter te zijn.
En diep teleurgesteld in de voorcamera. In het donker en bij kunstlicht is het gewoon waterverf :'(

Verder is hij wel lekker snel en de koelkast is weer terug in mijn zak: zwaar, hoekig en dik. Ook was er al een update beschikbaar.

Achterkant ziet er gaaf uit en de meegeleverde case kan je een koordje aan vastmaken. Na een paar keer lomp trekken en zwaaien viel de telefoon uit de case :-)

Camera moet ik nog ff verder testen.

[ Voor 4% gewijzigd door DhoTjai op 03-01-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Camera kwaliteit met stock cams vallen als nieuwe gebruiker altijd tegen;

In alle promo videos hebben de mensen de camera al langer in gebruik en weten ze hoe ze moeten schieten. Als je er tijd in investeert krijg je hetzelfde resultaat. (Ook gebruiken zij de speciale modi zoals ze bedoeld zijn. Die moeten wij natuurlijk nog ontdekken)

Wat mij opviel was dat de front camera inderdaad vrij nutteloos was, maar daar ging ik al vanuit en ik maak toch nooit selfies, dus prima. Ben benieuwd of het met gcam nog te redden is..

De andere cameras zijn imo echt goed. Een raw res van 12mpx en 16mpx op de periscope. Via stock cam altijd veel smoothing om de gebruiker te beschermen, maar met gcam zal het perfect zijn. Wat ik zag beviel me meer dan toen ik mijn xiaomi mi 11 net had en testte met de cameras.

[ Voor 10% gewijzigd door banananas op 03-01-2024 07:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dank voor de update @DhoTjai en @banananas. De Nubia Z60 ultra hield ik al een tijdje in de gaten maar het gebrek aan draadloos opladen heeft me weerhouden om er 1 aan te schaffen.

Ik blijf wachten op een goede foldable met een goede camera. De enige die tot nu toe in de buurt komt is een Fold 5, dat blijft de beste telefoon imho. De mooiste is de Mi Mix Fold 3 maar die heeft helaas niet alle 5/4G banden. Honor Magic v2 heeft weer geen draadloos laden. Zo blijft er maar weinig over.

Zou alleen de Pixel Fold nog wel eens willen proberen, maar die is wel erg prijzig. Hopelijk komt er in China nog een leuke foldable uit met de opties die ik voor ogen heb. Jammer genoeg is namelijk Android Auto een missende optie op bijvoorbeeld Huawei (daar kun je nog wel Google services op zetten maar nooit AA) of Nubia telefoons. Die vallen dan allemaal af.

[ Voor 12% gewijzigd door KaiseRRuby op 03-01-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De global versies van Nubia hebben het overigens wel, de Chinese versies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
Bij de Z50 ultra hebben ze Android Auto toegevoegd met een update. Daar is geen globale versie van, is misschien de reden waarom ze het gedaan hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Schumi_wk op 03-01-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:09
DhoTjai schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 05:59:
Ik heb de Nubia z60 ultra een half dagje getest en camera kwaliteit valt erg tegen. Zelfs mijn oude Xiaomi 11 lite en Huawei mate20 pro lijken beter te zijn.
En diep teleurgesteld in de voorcamera. In het donker en bij kunstlicht is het gewoon waterverf :'(

Verder is hij wel lekker snel en de koelkast is weer terug in mijn zak: zwaar, hoekig en dik. Ook was er al een update beschikbaar.

Achterkant ziet er gaaf uit en de meegeleverde case kan je een koordje aan vastmaken. Na een paar keer lomp trekken en zwaaien viel de telefoon uit de case :-)

Camera moet ik nog ff verder testen.
Minder goed dan de Mate 20 Pro? Poeh hé, dan kan de mijne na ruim 5 jaar nog steeds niet met pensioen 8)7
De evolutie in de smartphonewereld valt bitter tegen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Camera is werkelijk uitstekend via gcam. Full api support .

Stock cama vallen voor een normale gebruiker altijd tegen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Schumi_wk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:01:
Bij de Z50 ultra hebben ze Android Auto toegevoegd met een update. Daar is geen globale versie van, is misschien de reden waarom ze het gedaan hebben.
Serieus? Dat vind ik wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:05
Schumi_wk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:01:
Voor zover ik kan zien zijn er verschillende firmware versies, een Chinese en globale versie. Op mijn Z60 is de globale versie geinstalleerd, vandaar ook Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Weten jullie of er op Vivo een fix is voor Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij niet, daar zijn ook geen globale versies van

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:40

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ook maar gewaagd aan een Chinese telefoon namelijk de Iqoo 12. SD gen 3 met 16gb/512gb en capabele camera's voor ~650 euro lijkt me een prima deal. :*)

Schijnt ook band20 te hebben en multilanguage, maar geen FuntouchOS (hoewel sommigen zeggen dat OriginOS beter is qua updates) en android auto (niet boeiend voor mij).

Hopelijk volgende week binnen!

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-05 22:00
Gundogan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:
Ook maar gewaagd aan een Chinese telefoon namelijk de Iqoo 12. SD gen 3 met 16gb/512gb en capabele camera's voor ~650 euro lijkt me een prima deal. :*)

Schijnt ook band20 te hebben en multilanguage, maar geen FuntouchOS (hoewel sommigen zeggen dat OriginOS beter is qua updates) en android auto (niet boeiend voor mij).

Waar besteld? Laat weten hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Gundogan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:43:

Ik ben ook erg benieuwd! Ik zit te kijken naar de IQOO NEO 9 PRO. Die mist wel band 20 (niet zoals de IQOO 12), maar ik ben vooral benieuwd hoe het is om een IQOO/VIVO telefoon hier te gebruiken (werken alle apps bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Otto Jans schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:31:
[...]

Waar besteld? Laat weten hoe die bevalt!
Tradingshenzhen.com
Jotyjo schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:41:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd! Ik zit te kijken naar de IQOO NEO 9 PRO. Die mist wel band 20 (niet zoals de IQOO 12), maar ik ben vooral benieuwd hoe het is om een IQOO/VIVO telefoon hier te gebruiken (werken alle apps bijvoorbeeld)
Ik was ook aan het kijken naar de Neo9 non pro. Ik wil de telefoon ook gebruiken voor emulatie en dan geeft gen3 net even meer power dan gen2. De steam deck of ROG Ally kan je ook hebben voor het bedrag van een Iqoo 12 maar zijn groot en zwaar met een matige batterijduur. En mijn huidige telefoon was aan vervanging toe :p

Qua specs zien de Vivo/Iqoo telefoons er altijd goed uit, maar zijn nauwelijks te krijgen hier.

[ Voor 67% gewijzigd door Gundogan op 05-01-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Gundogan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:58:
[...]

Ik was ook aan het kijken naar de Neo9 non pro. Ik wil de telefoon ook gebruiken voor emulatie en geeft gen3 net even meer power dan gen2. Steam deck en ROG Ally kan je ook hebben voor het bedrag van een Iqoo 12 maar zijn groot en zwaar met een matige batterijduur. En mijn huidige telefoon was aan vervanging toe :p

Qua specs zien de Vivo/Iqoo telefoons er altijd goed uit, maar zijn nauwelijks te krijgen hier.
Gen 3 is inderdaad weer beter en wat zuiniger dan gen 2. Ik vind het jammer dat VIVO/IQOO telefoons niet hier beschikbaar zijn, want het zijn erg interessante telefoons voor de prijs. VIVO heeft wel een keer een telefoons hier gereleased in 2022 (X80 Pro, vivo Y76 en vivo Y33s), maar dat was de eerste en laatste keer (tot nu toe)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Na precies een week is de IQOO 12 binnen. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4Dg9fKfSJeRBd_MPPFtxYtunCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKRlsSKpHOov5AWPVe23BD3c.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi toestel tot zover en uiteraard retesnel. OriginOS is volledig gericht op de Chinese markt waardoor andere talen niet helemaal netjes in tekstvakjes passen bijvoorbeeld, je veel Chinese bloatware hebt en je standaard niet de launcher (welke alleen Chinese feeds weergeeft) kan veranderen. Voor mij niet heel negatief en met wat prutsen kan het meeste wel weggehaald worden of in ieder geval uit het zicht. Google apps en de bank app lijken gewoon te werken en widevine l1 is aanwezig. Verder zoeft ie door emulatie en zware games heen, maar dat mag ook wel met een Snapdragon 8 Gen 3 + 16gb ram. :9~ Wordt wel warm bij de 3DMark 20 loop stresstest, maar niet alarmerend (72% stability met 53 graden max).

Camera's lijken ook wel in orde (in ieder geval qua hardware), maar is niet mijn main focus. Scherm is helder, scherp en ondersteunt dynamische refreshrates. Mijn Gamesir X2 Pro controller werkt zonder problemen.

Of te wel tot nu best een mooie telefoon voor 650ish euro zolang je de Chinese firmware niet storend vindt. Doet denk ik 90-95% van veel duurdere telefoons (S24 ultra wordt wat? 1500 euro voor 12gb ram met 512gb opslag?).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Timmy
Ook maar even een korte review nadat ik de Nubia Z60 Ultra anderhalve week in gebruik heb...

Ik heb de 12/256 GB versie in het zwart. De telefoon werd geleverd met een 80W lader (met EU-plug) en een harde-doorzichtige case.

Het is een goed afgewerkte telefoon maar wel redelijk zwaar met z'n 240 gram. Na het instellen kreeg ik direct een melding van een MyOS update van 14.0.6 naar 14.0.7. Begin deze week volgde wederom een update, dit maal 14.0.8 (Android beveiligingsupdate 1 november). MyOS is even wennen maar werkt prima. Geen advertenties of agressieve geheugen management functie zoals bij Xiaomi. Wel ontbreken, vooral bij Nubia specifieke functies, een aantal Nederlandse vertalingen.

Scherm ziet er goed uit met een dunne bezel. Aanraking werkt goed en nauwkeurig. Het scherm kan je naar wens instellen door bv de kleurverhoudingen te wijzigen. Vingerafdruklezer zit op een goed bereikbare hoogte en reageert snel.

Bloatware is, op allerlei Google apps na, afwezig. Sommige van deze Google-apps kan je verwijderen, andere alleen deactiveren. Maar dus geen Booking.com of andere onzin. Ook geen Nubia/ZTE apps. Android Auto werkt prima (geen verbindingen die worden gereset) en ook bank-apps werken. Het zelfde geldt voor Widevine L1.

Energieverbruik is tot dusver prima. Gemiddeld houd ik zo'n 55 procent over na een dag telefoneren en diverse apps. Gedurende de nacht (~7 uur) wordt er minder dan 5% gebruikt. Volledig laden kost circa 40 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Gundogan schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:46:
Na precies een week is de IQOO 12 binnen. *O*
Heb je de IQOO 12 Pro misschien ook overwogen? En als dat zo is, waarom die het niet geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
Timmy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:23:
Ook maar even een korte review nadat ik de Nubia Z60 Ultra anderhalve week in gebruik heb...
Is dit de internationale of Chinese versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Eastend schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:05:
[...]

Heb je de IQOO 12 Pro misschien ook overwogen? En als dat zo is, waarom die het niet geworden is?
De pro heeft volgens mij een gebogen scherm + een mediatek 9300 chipset. Beide niet ideaal voor gamen en emulatie. Zelfs de SD 8 gen 3 wordt nog niet volledig ondersteund.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Eastend schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:07:
Is dit de internationale of Chinese versie?
De internationale versie via eu.nubia.com. Omdat Android Auto voor mij een vereiste is was de chinese versie geen optie (een andere rom er op is nml voorlopig geen optie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Timmy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:23:
Ik had weinig Android updates op de Z60 Ultra verwacht maar tot dusver gaat dat boven verwachting. Vandaag nummer 3 in 2,5 week ontvangen. Dit maal de 1 december update van Android (was 1 november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenolio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-04 01:39
Timmy schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:01:
[...]

De internationale versie via eu.nubia.com. Omdat Android Auto voor mij een vereiste is was de chinese versie geen optie (een andere rom er op is nml voorlopig geen optie).
Ik zit nu ook te kijken naar de Nubia Z60 Ultra en denk dat ik hem bij eu.nubia.com ga bestellen net als jou, liever de internationale versie en bij hun ook 2 jaar garantie van wat ik begreep (bij resellers 1 jaar over het algemeen). Ik vroeg me alleen af, noteren ze gewoon 21% BTW op de factuur net als Alieexpress dit doet. Dit zou ik dan nl. zakelijk kunnen afschrijven, wat natuurlijk een hoop scheelt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
svenolio schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:53:
Ik vroeg me alleen af, noteren ze gewoon 21% BTW op de factuur net als Alieexpress dit doet. Dit zou ik dan nl. zakelijk kunnen afschrijven, wat natuurlijk een hoop scheelt :P
Ik zat even te kijken, maar bij mij staat VAT op nul Euro. Mogelijk kan je een correcte factuur via hun support aanvragen...

Wat mij betreft is het nog steeds een prima telefoon. Gisteren wederom een update ontvangen, dit maal Android beveilingsupdate 1 december (was 1 november). Ik had gerekend (a la Xiaomi) op een update per kwartaal, dit overtreft mijn verwachtingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Timmy op 19-01-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenolio
Timmy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:26:
[...]

Ik zat even te kijken, maar bij mij staat VAT op nul Euro. Mogelijk kan je een correcte factuur via hun support aanvragen...
Helaas, zal inderdaad ook even contact met ze zoeken of er wat te regelen is. Anders scheelt het wel een hoop om via alie te bestellen. Thanks voor de info en de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
svenolio schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:28:
Helaas, zal inderdaad ook even contact met ze zoeken of er wat te regelen is. Anders scheelt het wel een hoop om via alie te bestellen. Thanks voor de info en de moeite!
Houd er overigens wel rekening mee dat de Chinese versie geen Nederlands, Android Auto en (meen ik) Google Pay levert. En de bootloader lijkt je vooralsnog niet te kunnen ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Timmy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Houd er overigens wel rekening mee dat de Chinese versie geen Nederlands, Android Auto en (meen ik) Google Pay levert. En de bootloader lijkt je vooralsnog niet te kunnen ontgrendelen.
Via Nubia zelf is gewoon de global versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
dutchgio schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:45:
Via Nubia zelf is gewoon de global versie.
Klopt, die van Ali betreft de Chinese versie met vooral oosterse talen en Engels... Hardwarematig zouden er op de selfiecam (16 <> 12 MP) geen verschillen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Timmy op 19-01-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenolio
Timmy schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Klopt, die van Ali betreft de Chinese versie met vooral oosterse talen en Engels... Hardwarematig zouden er op de selfiecam (16 <> 12 MP) geen verschillen zijn.
Via Spaanse aliexpress seller, staat er wel global rom bij https://nl.aliexpress.com/item/1005006329226702.html maar inderdaad de meeste zijn Chinese versie op alie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenolio
[...]

Van bootloader had ik inderdaad begrepen. Wel jammer heb tot nu toe altijd na verloop van tijd wel een custom rom en root ed. op mijn mobiel gezet, in ieder geval nadat official support afliep. Haha rock nu nog een Oneplus 5T met gewoon android 14 erop, maar begint toch wel zijn leeftijd te tonen, dus ready voor een upgrade en vond deze Nubia de perfecte prijs kwaliteit verhouding hebben en gewoon een zeer aantrekkelijk uiterlijk hebbem.

Maar geen dealbreaker dat ik geen custom roms/root ed. kan zolang ik inderdaad maar de internationale verise heb en ga er stiekem toch ook wel beetje van uit dat die ooit wel te unlocken valt, tegen de tijd dat ZTE geen updates meer biedt ed.

Trouwens wel even overwogen hem ook hier te halen https://www.nubiamart.com/nubia-z60-ultra-starry-sky.html daar je daar voor zelfde prijs als normale de starry sky editie kan krijgen met alle extra's (en 16gb/512gb). Alleen helaas de Chinese rom dus dat gaat hem niet worden (en kan ook weinig vinden over hoe betrouwbaar die site is, naast enkele reddit posts over hoesjes en screenprotectors die wel gewoon aankwamen).

[ Voor 17% gewijzigd door svenolio op 19-01-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 16:22
Al meer dan 3,5 jaar een tevreden gebruiker van de realme x50 pro. Ooit de overstap gemaakt naar de eerste OnePlus. Dat was al een verademing wat betreft prijs/kwaliteit. Helaas was deze OnePlus al na twee jaar redelijk op. De realme heeft mij daarin het meest verbaasd. Alles doet het nog prima behalve dat ik de telefoon dagelijks tweemaal moet snelladen. Dat vind ik persoonlijk een belangrijke (en is imo vaak het begin van het einde). Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Graag soortgelijks, tussen de 400-600 euro/dollar.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 03:25
[...]

Even voor ik hyped word en deze wil bestellen de vraag voor de zekerheid. Ik had hiervoor de Xiaomi 14 en na alle weekly s te flashen er toch tegen aan gelopen dat ik geen gpay aan de gang kreeg. Met de global versie is dit hier dus wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
soskes schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Even voor ik hyped word en deze wil bestellen de vraag voor de zekerheid. Ik had hiervoor de Xiaomi 14 en na alle weekly s te flashen er toch tegen aan gelopen dat ik geen gpay aan de gang kreeg. Met de global versie is dit hier dus wel mogelijk?
Ja, het werkt niet op de Xiaomi omdat de bootloader ontgrendeld is en het geen originele rom is.
Bij de Nubia kan dat sowieso al niet, dus dan werkt gpay wel.

Overigens heeft Xiaomi.eu een app gemaakt die gpay fixt, deze moet je alleen af en toe updaten als Google een fingerprint banned.
Maar gpay werkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 03:25
dutchgio schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:53:
[...]

Overigens heeft Xiaomi.eu een app gemaakt die gpay fixt, deze moet je alleen af en toe updaten als Google een fingerprint banned.
Maar gpay werkt er wel op.
Ik weet het maar tijdens de laatste updates kreeg ik hem niet meer aan de praat. Waar ze nu overigens wel de stable hebben uitgebracht met een fix in de rom.

Maar dus meer geinteresseerd in deze Nubia nu.

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
soskes schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:42:
Google Pay en Android Auto werken standaard op global. Beter dan op mijn laatste Xiaomi overigens, daar verbrak regelmatig de verbinding van Auto en kwam dan na een minuutje weer terug.

Voor de Chinese versie geldt dat overigens niet maar als je bv via nubia.eu bestelt dan heb je daar geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
aaaido schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:13:
Al meer dan 3,5 jaar een tevreden gebruiker van de realme x50 pro. Ooit de overstap gemaakt naar de eerste OnePlus. Dat was al een verademing wat betreft prijs/kwaliteit. Helaas was deze OnePlus al na twee jaar redelijk op. De realme heeft mij daarin het meest verbaasd. Alles doet het nog prima behalve dat ik de telefoon dagelijks tweemaal moet snelladen. Dat vind ik persoonlijk een belangrijke (en is imo vaak het begin van het einde). Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Graag soortgelijks, tussen de 400-600 euro/dollar.

Iemand tips?
Waarom dan niet gaan voor de Realme GT5 pro. Ben je futureproof en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
-

[ Voor 101% gewijzigd door RepareerDroid op 26-01-2024 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
aaaido schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:13:

Iemand tips?
Misschien is de OnePlus 12R wel iets voor jou. Die komt 23 januari uit en gaat hopelijk ergens tussen de €400-600 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 17:45
Ik zie dat de zojuist aangekondigde OnePlus 12 op TradingShenzhen 657 euro kost en in Nederland 949.

Verschil van maarliefst bijna 300 euro! Het enige verschil wat ik kan vinden is de Chinese rom en dat dit toestel de 1500mhz band mist voor 4G.

Zie ik nog iets over het hoofd zoals naheffingen en eventuele belasting wat er bij kan komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Knamix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:06:
Ik zie dat de zojuist aangekondigde OnePlus 12 op TradingShenzhen 657 euro kost en in Nederland 949.

Verschil van maarliefst bijna 300 euro! Het enige verschil wat ik kan vinden is de Chinese rom en dat dit toestel de 1500mhz band mist voor 4G.

Zie ik nog iets over het hoofd zoals naheffingen en eventuele belasting wat er bij kan komen?
Ze hebben bij Tradingshenzen veel gedoe gehad met de OnePlus 11 want een hele bups van die toestellen waren dus Chinees en die werkten opeens niet meer buiten China.

Geen idee of dat nog steeds het geval is trouwens hoor, maar hier heb je wat info.

Het missen van bepaalde banden is wel echt vervelend trouwens, als je net die provider hebt die dat nodig heeft. Bijvoorbeel die B20 band is wel echt een goede band om te hebben in gebouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door KaiseRRuby op 26-01-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-05 09:43

BM2

Mensen die de Realmi 12 pro+ overwegen en of deze in NL te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Knamix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:06:

Je mag ervan uitgaan dat je geen extra kosten hebt, maar dat is geen harde garantie. Het laatste stuk van de verzending gaat via Schiedam volgens mij. Ik had in ieder geval recent geen extra kosten met TradingShenzhen.

Het missen van de band kan ik vrij weinig over zeggen aangezien mijn telefoon (Iqoo 12) één van de weinige Chinese telefoons is die wel over band20 beschikt.

Verder is het ook wel handig om rekening te houden met dingen als een OS wat gericht op de Chinese taal is soms dus er soms niet helemaal netjes uitziet in het Engels of her en der wat Chinees bevat, Chinese bloatware heeft en misschien agressievere batterijmanagement heeft waardoor je veel handmatig moet instellen om bijvoorbeeld notificaties direct te krijgen. En eventueel dingen als Android auto die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
BM2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:59:
Mensen die de Realmi 12 pro+ overwegen en of deze in NL te gebruiken is?
Als je de missende banden geen probleem vindt (mogelijk minder bereik) is het een prima toestel om naar Nederland te halen. Het is een mooi ontwerp en vooral de 3x telezoom met autofocus maakt het interessant. Verder is ie vergelijkbaar met de Redmi Note 13 Pro 5G (die heeft een betere hoofdcamera en een helderder scherm). Ik wacht de reviews en de prijs even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 08:35
<snip>, verkeerde topic :)

[ Voor 95% gewijzigd door Zodiac op 04-02-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 12:24
Het ontbreken van eSIM functionaliteit bij de Nubia Z60 Ultra doet mij afhaken helaas. Vooral omdat ik vaak op reis gebruik maak van eSIMs. Als je kan leven met beperkte update beleid is het op papier echt een geweldige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Cheezborger schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:00:
Het ontbreken van eSIM functionaliteit bij de Nubia Z60 Ultra doet mij afhaken helaas. Vooral omdat ik vaak op reis gebruik maak van eSIMs. Als je kan leven met beperkte update beleid is het op papier echt een geweldige telefoon.
Geen esim is inderdaad jammer.

Het update beleid is 3 jaar. Tot dusver (sinds eerst week januari) heb ik 3 updates gehad. De laatste was naar Android beveiligingsupdate 1 december 2023. Naar de toekomst ben ik benieuwd, of ze inderdaad 3 jaar updates (inclusief nieuwe Android versies) leveren en in welke frequentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
Cheezborger schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:00:
De Nubia Z60 Ultra was mijn eerste keus. Prachtig toestel!
Maar toen kwam de Samsung S24 Ultra met de promo- en introductiekortingen. Daardoor was het prijsverschil tussen de twee zo klein, dat de nadelen van de Nubia Z60 Ultra ineens zwaarder mee gingen wegen: korter updatebeleid, geen internationale rom, geen complete 5G-band, ik las over de mogelijkheid dat Chinese importtelefoons geblokkeerd werden door de fabrikant.
Voordeel van de Nubia is het ontbreken van de notch.
Ben erg blij met mijn S24 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...with_the_nubia_z60_ultra/

Weet niet of de post op reddit waar is, maar mensen met een Nubia z60 ultra moeten oppassen met brandgevaar.

Sinds een week geleden gaat de accu van mijn nubia z60 veel minder lang mee. Na een uur was die met 20% gezakt, terwijl ik niks mee had gedaan. Achterkant voelde ook warm aan.

Ik heb niks aan de instellingen aangepast van de apps/accu en ook geen nieuwe apps geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door DhoTjai op 23-02-2024 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
DhoTjai schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:59:
https://www.reddit.com/r/...with_the_nubia_z60_ultra/

Weet niet of de post op reddit waar is, maar mensen met een Nubia z60 ultra moeten oppassen met brandgevaar.

Sinds een week geleden gaat de accu van mijn nubia z60 veel minder lang mee. Na een uur was die met 20% gezakt, terwijl ik niks mee had gedaan. Achterkant voelde ook warm aan.

Ik heb niks aan de instellingen aangepast van de apps/accu en ook geen nieuwe apps geïnstalleerd.
Okee, je hebt een probleem met je telefoon. Een serieus probleem. En dan gooi je 'm weg zonder foto's of filmpjes... :?
Zelf heb ik nergens last van. Alleen bij snel laden wordt de telefoon warm. Bij stress tests en games vind ik het wel meevallen. Bij normaal gebruik merk ik helemaal niets.

Wat betreft het batterijverbruik. Heb je updates van apps geinstalleerd? Op mijn vorige telefoon had ik een update waarna die app plots erg actief was. Een paar dagen later was dat met een nieuwe app-update verholpen.
Wellicht even bij de instellingen > accu kijken wat momenteel een grootverbruiker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Één toestel dat stuk gaat leid ook niet direct tot brandgevaar bij alle toestellen van dat model.
Dergelijke voorbeelden kun je ook vinden bij Apple, Xiaomi, Samsung etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Niet online
Scherm gebruikt veel (99%) en die staat op auto. Daarna komt bluetooth met 2% en de apps tussen de 0.1 en 0.02%. Sinds mijn vorige post had ik mobiel ook niet meer aangeraakt, accu was toen op 95% en nu op 82%. Na gebruik zet ik scherm altijd uit.

Updates doet die automatisch. Ik ga wel de apps verwijderen die ik zelden gebruik, en anders een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
DhoTjai schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:47:
Scherm gebruikt veel (99%) en die staat op auto. Daarna komt bluetooth met 2% en de apps tussen de 0.1 en 0.02%. Sinds mijn vorige post had ik mobiel ook niet meer aangeraakt, accu was toen op 95% en nu op 82%. Na gebruik zet ik scherm altijd uit.

Updates doet die automatisch. Ik ga wel de apps verwijderen die ik zelden gebruik, en anders een reset.
Dat is veel ja. Om je een idee te geven. Vanochtend om ~05:45 op 100%, en pakweg een uur Teams gesprekken gehad en nog wat andere apps bekeken. Momenteel staat de accu op 94%.

Ik neem aan dat je de telefoon al een keertje opnieuw hebt opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DhoTjai
  • Niet online
Timmy schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Dat is veel ja. Om je een idee te geven. Vanochtend om ~05:45 op 100%, en pakweg een uur Teams gesprekken gehad en nog wat andere apps bekeken. Momenteel staat de accu op 94%.

Ik neem aan dat je de telefoon al een keertje opnieuw hebt opgestart...
Ja, al opnieuw opgestart. Ik moet hem om de paar dagen opnieuw starten, want ik krijg geen verificatiemeldingen meer op google pay/wallet. Na reboot werkt alles weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Ik heb de iQOO 12 besteld bij TradingShenzen voor €550. Een erg goede deal voor wat voor telefoon je krijgt voor die prijs. Ik was eerst de Chinese versie van de OnePlus 12 aan het overwegen, maar deze is bijna net zo goed. Het scherm en de camera's zijn iets minder, maar ik ben blij dat de iQOO 12 geen curved scherm heeft. Ik was ook de iQOO Neo 9 Pro aan het overwegen, maar je krijgt toch voor €50 meer met de iQOO 12 (SD gen 3 ipv 9300, telephoto camera en ondersteuning voor de band B20)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jotyjo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0qH7L6dAXl8X_LwZR0jk-ROQtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYsZ5I3x0wwCz6QmeP1ISGfN.jpg?f=fotoalbum_large

iQOO 12 is gisteren binnengekomen :D! Alles lijkt perfect te werken. Alleen krijg ik niet alle meldingen met AOD, maar dat lijkt je te kunnen fixen met ADB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Jotyjo schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:57:
[Afbeelding]

iQOO 12 is gisteren binnengekomen :D! Alles lijkt perfect te werken. Alleen krijg ik niet alle meldingen met AOD, maar dat lijkt je te kunnen fixen met ADB
Ik zou sowieso per app waarvan je notificaties wil ontvangen kijken naar de permissies, notificatie en batterij instellingen. De Iqoo 12 is, net zoals vele andere telefoons met chinese roms, erg aggresief met het sluiten van apps en je dus notificaties later krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
Gundogan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Ik zou sowieso per app waarvan je notificaties wil ontvangen kijken naar de permissies, notificatie en batterij instellingen. De Iqoo 12 is, net zoals vele andere telefoons met chinese roms, erg aggresief met het sluiten van apps en je dus notificaties later krijgt.
Bedankt voor de tip! Ik heb het voor een aantal apps aangepast, want ik kreeg inderdaad in het begin geen notificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banananas
Nubia z60 ultra kan nu unlocked en geroot worden.. dat is een leuke vooruitgang. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
banananas schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:08:
Nubia z60 ultra kan nu unlocked en geroot worden.. dat is een leuke vooruitgang. 😁
Het lijkt momenteel nogal vaag en onduidelijk of het wel goed werkt: https://xdaforums.com/t/t...d-rootable.4667343/page-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
RepareerDroid schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:32:
[...]
Het lijkt momenteel nogal vaag en onduidelijk of het wel goed werkt: https://xdaforums.com/t/t...d-rootable.4667343/page-2
Het is vrij simpel als je de stappen gewoon volgt.

De meeste mensen die er interesse in hebben zijn al unlocked, inclusief ik. Al zou het mis gaan, dan kun je met dezelfde tool unbricken. Goede stap dit 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 12:02
Ik ben aan het kijken naar een fold telefoon. De Samsung valt af vanwege het formaat in gesloten toestand.
De One Plus Open heeft volgens mij geen draadloos opladen, dus die valt ook af. Degene die ik nu op het oog heb zijn de Google Pixel 9 Pro Fold, de Honor Magic V3 en de Vivo x Fold 3 Pro. Nu neig ik naar de Vivo, maar deze is in Nederland / Europa niet verkrijgbaar. De Honor wel. Dat geeft een zekerder gevoel.
Zijn er nog andere fold telefoons aan te bevelen die ik over het hoofd zie?
En is mijn voorkeur voor de Vivo het waard om deze van buiten Europa te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
tijs67 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:56:
Ik ben aan het kijken naar een fold telefoon. De Samsung valt af vanwege het formaat in gesloten toestand.
De One Plus Open heeft volgens mij geen draadloos opladen, dus die valt ook af. Degene die ik nu op het oog heb zijn de Google Pixel 9 Pro Fold, de Honor Magic V3 en de Vivo x Fold 3 Pro. Nu neig ik naar de Vivo, maar deze is in Nederland / Europa niet verkrijgbaar. De Honor wel. Dat geeft een zekerder gevoel.
Zijn er nog andere fold telefoons aan te bevelen die ik over het hoofd zie?
En is mijn voorkeur voor de Vivo het waard om deze van buiten Europa te halen?
Vouwbare toestellen zijn kwetsbaarder en daardoor is er een serieuze kans dat je ooit een reparatie nodig hebt. Via TradingShenzhen heb je nog de beste opties ( https://tradingshenzhen.c...vo-x-fold-3-pro-16gb512gb ), met reparaties in Europa. Maar voor de beste garantie en reparatie mogelijkheden is een lokaal model inderdaad een veiligere keuze.
Er is ook nog de nieuwe Xiaomi Mix Fold 4, maar die is voorlopig net als de Vivo enkel te importeren. De Xiaomi Mix Flip lijkt wel een globale release te krijgen. Een globale release van de Fold 4 zou mogelijk overwogen worden, maar concrete berichten daarover zijn nog niet naar buiten gekomen.
Als je de camera's het belangrijkst vindt dan is de Vivo het misschien waard, maar de Magic V3 heeft ook zeer goede camera's. Bovendien krijgt de Magic V3 naast garantie ook 5 jaar beveiligingsupdates tegenover 4 voor de Fold3 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 22:45
Ik heb een honor V2 fold gekocht.

Eerst dacht ik van, hardware is echt geweldig,maar ik ben er niet zo productief mee, ik dacht er aan om hem te verkopen, toch maar even doorgebeten en het heeft geloond!

Echt wat een heerlijke ervaring is het, ben net zo enthousiast als mijn eerste Samsung note, wat zeg ik, dit is nog ingrijpender!
16 gb ram 512 gb SSD, Snapdragon 8 gen 2.

800 euro, 2 maandjes oud,totale nieuwstaat.

Waarom geen nieuwe chinese Vivo voor 150 euro meer ?
Awel nu heb ik 2 jaar garantie in Nederland, deze heeft 16gb ram en internationale rom.

Echt een top toestel, ik heb de fold met nepleer,en dat voelt echt geweldig in de hand.

Magic OS is eigenlijk een heel fijn os,het is even wat anders allemaal,maar zet jezelf daar overheen en je gaat er blij mee zijn.

Op het werk ben ik alle Apple mannen gaan opzoeken,dan vraag ik of Apple heeft liggen slapen, hoe bedoel je zeggen ze dan,dan kwak ik mijn telefoon voor hun neus op tafel en mijn V2 is platter dan hun iPhone,en hun ogen als ik die dan nog eens open klap en dat geweldige scherm oplicht,heerlijk 😈

1 vraagje,misschien dat hier iemand het weet.
Als ik een WhatsApp krijg en ik wil deze open doen, gaat deze altijd open in een venster,ik wil graag dat die open gaat op volledig scherm, alles afgezocht,waar kan ik dat ergens instellen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlBWgtnMRzR7FVT8POrI50Z6V3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1L7dQ4hVaBdcTeWGCBb9JDY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door C00P op 25-09-2024 20:18 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
C00P schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:11:
Ik heb een honor V2 fold gekocht.

Op het werk ben ik alle Apple mannen gaan opzoeken,dan vraag ik of Apple heeft liggen slapen, hoe bedoel je zeggen ze dan,dan kwak ik mijn telefoon voor hun neus op tafel en mijn V2 is platter dan hun iPhone,en hun ogen als ik die dan nog eens open klap en dat geweldige scherm oplicht,heerlijk 😈
Met welke iPhone vergelijk je dan?
De iPhone 16 is 7.8mm
De iPhone 16 pro is 8.3mm
De honor magic v2 is 9.9mm (dichtgeklapt)

De dikte voor de iPhone 15 (pro) zijn hetzelfde als de 16. Als je telefoons vergelijkt. Doe het dan wel met dezelfde generatie.

• C00P
SamSid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:21:
[...]

Met welke iPhone vergelijk je dan?
De iPhone 16 is 7.8mm
De iPhone 16 pro is 8.3mm
De honor magic v2 is 9.9mm (dichtgeklapt)

De dikte voor de iPhone 15 (pro) zijn hetzelfde als de 16. Als je telefoons vergelijkt. Doe het dan wel met dezelfde generatie.
Hun iphone zat in een case,ok niet hélemaal eerlijk maar I don't care...

• SamSid
C00P schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:26:
[...]

Hun iphone zat in een case,ok niet hélemaal eerlijk maar I don't care...
Om op je vraag terug te komen. Zet in je instellingen "App Split View" uit. Dan wordt Whatsapp niet in een window gezien.

• C00P
SamSid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:37:
[...]

Om op je vraag terug te komen. Zet in je instellingen "App Split View" uit. Dan wordt Whatsapp niet in een window gezien.
Nee helaas,kan die opties zelfs niet vinden app split view.

• SamSid
C00P schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:44:
[...]

Nee helaas,kan die opties zelfs niet vinden app split view.
@C00P Oh wacht dat app Split View zit in One Ui van Samsung. Maar dat moet toch ook in dat MagicOs van Honor zitten?

Dan denk ik dat dit de instelling is:
Settings -> Foldable Phones -> App Scaling -> Switch apps to Full screen.

Settings -> Display & brightness -> more display settings -> display cutout

[ Voor 24% gewijzigd door SamSid op 27-09-2024 11:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jotyjo
Vandaag de OriginOS 5 update ontvangen op m'n iQOO 12! Gelukkig wordt Android Auto nu wel ondersteund sinds deze Android 15 update
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html