Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Byte_Me schreef op maandag 28 november 2016 @ 01:31:
Ik ben helaas mn telefoon (Zuk Z1) kwijt geraakt, waarschijnlijk gezakkenrold. Nu dus op zoek naar een nieuwe voor rond de 200 euro. Dit zijn op het moment de kandidaten:

Xiaomi Mi 5 32GB: nadeel: geen microSD
Zuk Z2: nadeel: geen NFC, al denk ik dat ik dat niet echt ga missen. Ik betaal wel contactloos met mn bankpas
Elephone P9000: nadeel: slechte vingerafdruk sensor, matige camera

Eigenlijk is de elephone al voor me afgevallen. Nog andere suggesties? Nog adviezen waarom ik juist voor de xiaomi of de zuk zou moeten kiezen?
Vernee Apollo Lite? Dan heb je wel band 20 en een (bijna) stock android ervaring. Geen idee of de camera aan je eisen zal voldoen.

Ik denk toch aan deze om eindelijk mijn 1+1 te vervangen, camera is voor mij van (zeer) weinig belang en ik zou graag eens band 20 hebben :) Jammerlijk genoeg on-screen buttons :s
De LeEco Pro 3 is ook een kanshebber maar die rom die ze daar op draaien |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Chindi op 29-11-2016 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:52
Lijkt op spam, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 30-11-2016 10:18 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Chindi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:10:
[...]

Vernee Apollo Lite? Dan heb je wel band 20 en een (bijna) stock android ervaring. Geen idee of de camera aan je eisen zal voldoen.

Ik denk toch aan deze om eindelijk mijn 1+1 te vervangen, camera is voor mij van (zeer) weinig belang en ik zou graag eens band 20 hebben :) Jammerlijk genoeg on-screen buttons :s
Leuk die band 20, omringd door troep en specs die niet waargemaakt worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
Momus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:31:
[...]

Leuk die band 20, omringd door troep en specs die niet waargemaakt worden,
Als ik reviews lees is er toch echt weinig mis met de vernee toestellen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Chindi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 19:10:
[...]

Community voor een CM rom komt nu langzaam op gang. Er is dus verbetering op komst. Alleen niet vanuit LeEco zelf.

Verwacht overigens zelf deze week de Le Pro 3 te ontvangen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:10
Heb sinds een tijd het probleem bij mijn dooggee mx5 Max dat die de storing geeft

Com.android.snap is gestopt :(
Erg irritant en heb vorige maand dit kunnen verhelpen door hem naar fabrieks instellingen te zetten en totaal alles te resetten
Maar nu komt het weer naar voren en snapchat app krijg ik niet verwijderd Helaas of waar komt dit probleem vandaan ?
Wordt er gek van elke 2 min dit bericht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

krissie100 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:03:
[...]

Als ik reviews lees is er toch echt weinig mis met de vernee toestellen hoor :)
Omdat de meeste van die reviews gesponsord zijn / het toestel gratis kregen. :|

De echte gebruikers klagen steen & been op de Vernee forums (waar de negatieve posts ook regelmatig verdwijnen).
Camera's die niet aan de juiste specs voldoen, overhitting, wifi verbindingen die wegvallen. Geen Gorilla Glass etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:54
ibothead schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:39:
Heb sinds een tijd het probleem bij mijn dooggee mx5 Max dat die de storing geeft
Wordt er gek van elke 2 min dit bericht |:(
Al gegoogled? Ik kom verschillende hits tegen met oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Kenzi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:11:
[...]

Omdat de meeste van die reviews gesponsord zijn / het toestel gratis kregen. :|

De echte gebruikers klagen steen & been op de Vernee forums (waar de negatieve posts ook regelmatig verdwijnen).
Camera's die niet aan de juiste specs voldoen, overhitting, wifi verbindingen die wegvallen. Geen Gorilla Glass etc.
I know dat veel reviews gesponsord zijn, zeker die youtube shit en dergelijke, maar de reviews op tweakers hier zien er best goed uit, tuurlijk zijn er vast problemen, maar ik weet ook dat sommige mensen echt azijnzeikers zijn > Momus :9 maar zonder dollen, be lucky and be happy ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 02:07:
[...]

I know dat veel reviews gesponsord zijn, zeker die youtube shit en dergelijke, maar de reviews op tweakers hier zien er best goed uit, tuurlijk zijn er vast problemen, maar ik weet ook dat sommige mensen echt azijnzeikers zijn > Momus :9 maar zonder dollen, be lucky and be happy ;p
Er is niks azijnzeiken aan als de fabrikant A beloofd en B doet. Dat is gewoon misleiding / oplichting.
En ook op Tweakers zijn er zat gesponsorde reviews, durf te zeggen het overgrote deel van de (low-end) telefoon reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Kenzi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 02:12:
[...]

Er is niks azijnzeiken aan als de fabrikant A beloofd en B doet. Dat is gewoon misleiding / oplichting.
En ook op Tweakers zijn er zat gesponsorde reviews, durf te zeggen het overgrote deel van de (low-end) telefoon reviews.
Klopt, misleiding is slecht, maar mensen die zeuren over andere shit kan ik mij echt aan irriteren, de mensen die voor een dubbeltje alles verwachten, maar ik heb in al die jaren nog nooit een toestel ontvangen waarvan de specs niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:16
Jij accepteerd het met als reden dat het het goedkoop is. Maar zo werkt het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:03:
[...]

Klopt, misleiding is slecht, maar mensen die zeuren over andere shit kan ik mij echt aan irriteren, de mensen die voor een dubbeltje alles verwachten, maar ik heb in al die jaren nog nooit een toestel ontvangen waarvan de specs niet klopte.
Vriend, ik waarschuw juist voor toestellen die goedkoop zijn, volgepompt worden met geweldige specs, maar aan het einde van de rit altijd tegenvallen. Ik probeer juist aan te geven dat je voor die prijs getemperde verwachtingen moet hebben. En als er dan een lijstje komt met toestellen, geef ik aan waarom die band 20 leuk is, maar helemaal niet hoeft te betekenen dat je direct ook een beter toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik heb die band 20 ingeleverd voor leuke toestellen van Xiaomi en Lenovo. Niet dat ik ooit nog eens een gokje zal wagen met die goedkope merken, maar dan ga ik niet uit van het beste. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tegenwoordig zijn er ook speciale versies van Xiaomi's met band 20. :)

nieuws: MediaTek komt met Helio X23- en X27-soc

[ Voor 50% gewijzigd door dutchgio op 01-12-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:10:
[...]

Vriend, ik waarschuw juist voor toestellen die goedkoop zijn, volgepompt worden met geweldige specs, maar aan het einde van de rit altijd tegenvallen. Ik probeer juist aan te geven dat je voor die prijs getemperde verwachtingen moet hebben. En als er dan een lijstje komt met toestellen, geef ik aan waarom die band 20 leuk is, maar helemaal niet hoeft te betekenen dat je direct ook een beter toestel hebt.
Vriend, goed dat je waarschuwt, maar je weet hopelijk wel waar ik op doel, maar het punt is dat het niet altijd tegenvalt. Je weet ik koop altijd budgetmerken en ik heb nog nooit gedacht wat een troep, tering software etc. als je budget koopt moet je geen top kwaliteit verwachten en zolang je dat niet doet en gewoon rekening houdt met de prijs vallen (bij mij) de gebreken heel erg mee. en natuurlijk als weet ik veel de mic port het niet doed dan is dat wél heel erg vervelend etc. maar dit soort shit heb ik nog nooit gehad bij mijn inmiddels wel 30 toestellen denk ik. thats it

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 01-12-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:09:
[...]

Vriend, goed dat je waarschuwt, maar je weet hopelijk wel waar ik op doel, maar het punt is dat het niet altijd tegenvalt. Je weet ik koop altijd budgetmerken en ik heb nog nooit gedacht wat een troep, tering software etc. als je budget koopt moet je geen top kwaliteit verwachten en zolang je dat niet doet en gewoon rekening houdt met de prijs vallen (bij mij) de gebreken heel erg mee. en natuurlijk als weet ik veel de mic port het niet doed dan is dat wél heel erg vervelend etc. maar dit soort shit heb ik nog nooit gehad bij mijn inmiddels wel 30 toestellen denk ik. thats it
Heb je met die 30 toestellen wel ééntje erbij waar je meer dan 1 jaar mee gedaan hebt? Het zóu kunnen betekenen dat ze allemaal binnen een paar maanden uit elkaar zijn gevallen. :P

En verder.. ach.. iedereen heeft zijn standaard. Laag of hoog. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hyp Hyper schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:25:
[...]

Heb je met die 30 toestellen wel ééntje erbij waar je meer dan 1 jaar mee gedaan hebt? Het zóu kunnen betekenen dat ze allemaal binnen een paar maanden uit elkaar zijn gevallen. :P

En verder.. ach.. iedereen heeft zijn standaard. Laag of hoog. ;)
Mijn moeder heeft de doogee dg500 al meer dan 3 jaar ;) mijn vader heeft de Elephone p7000 al meer dan een jaar, en zus heeft al meer dan 2 jaar een degelijke honor 3c en heb nu zelf een cubot note s meer dan een jaar. Dus ja :)

Ik snap dat iedereen een eigen standaard hebt, maar je kan moeilijk bij een budgetmerk een hoge standaard nemen toch??

[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 01-12-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:14:
[...]

Mijn moeder heeft de doogee dg500 al meer dan 3 jaar ;) mijn vader heeft de Elephone p7000 al meer dan een jaar, en zus heeft al meer dan 2 jaar een degelijke honor 3c en heb nu zelf een cubot note s meer dan een jaar. Dus ja :)

Ik snap dat iedereen een eigen standaard hebt, maar je kan moeilijk bij een budgetmerk een hoge standaard nemen toch??
En dat is dus waarvoor ik waarschuw. Weet wat je neemt. Leuk, al die specs, maar je koopt inferieure kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:42:
[...]

En dat is dus waarvoor ik waarschuw. Weet wat je neemt. Leuk, al die specs, maar je koopt inferieure kwaliteit.
Waarschuwen is wat anders dan: blijf van die troep af / koop het niet / ga voor duurder merk etc, je moet mensen zelf die afweging laten maken en ik koop lekker 'inferieure' kwaliteit wat toch 3 jaar zonder enkel probleem het goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:16:
[...]

Waarschuwen is wat anders dan: blijf van die troep af / koop het niet / ga voor duurder merk etc, je moet mensen zelf die afweging laten maken en ik koop lekker 'inferieure' kwaliteit wat toch 3 jaar zonder enkel probleem het goed doet.
Zonder enkel probleem is gewoon nonsens. En je weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:22:
[...]

Zonder enkel probleem is gewoon nonsens. En je weet het.
Ik heb de telefoon jij niet :) telefoon is nog steeds perfect, en als je 1x batterij vervangen een probleem vind dan weet ik je standaard, maar ik vind dat in ieder geval geen probleem, als je dat al een probleem vind dan weet ik et ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ben je bouwvakker of doe je ander lomp werk is het zo gek nog niet een goedkopere chinaphone.
Mn ulefone's doen het allebei nog prima. De umi is teruggegaan omdat de GPS het voor geen meter deed.
Mn xiaomi ben ik tot nu toe erg tevreden over. Vooralsnog geen noemenswaardig verschil met een ulefone als het gaat om functionaliteit of gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
krissie100 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:13:
[...]

Ik heb de telefoon jij niet :) telefoon is nog steeds perfect, en als je 1x batterij vervangen een probleem vind dan weet ik je standaard, maar ik vind dat in ieder geval geen probleem, als je dat al een probleem vind dan weet ik et ook niet ;)
Ik meen me toch écht te herinneren dat je wel eens over witte vlekjes op een scherm geklaagd hebt.

Ah, got it:
krissie100 schreef op vrijdag 8 juli 2016 @ 11:47:
[...]

Mijn vader heeft heeft een P7000 en op 1 updateje na is er geen enkele ondersteuning. Nu al meer dan 6 maanden geen updates en die gaan er dus waarschijnlijk ook niet komen. Prestaties van software zijn prima, batterijkalibratie is mehh, design een 10, bouwkwalitiet ook goed, maar scherm is van mindere kwaliteit en vertoond al een tijdje witte vlekjes. Als je dus iets wilt wat niet al te duur is maar wel mooi om de opo te vervangen moet je misschien kijken naar een vernee Apollo lite, nieuw merk die weinig modellen brengt waardoor je dus een betere ondersteuning hebt en volgens mij heeft de vernee Thor zich aardig bewezen.
Mijn standaard is géén vlekjes. :)

Voor de duidelijkheid. Ik ben niet zo tegen goedkope telefoons van die merken als Momus, maar je moet niet overdrijven voor wat betreft de kwaliteit, denk ik.

[ Voor 50% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-12-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hyp Hyper schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:55:
[...]

Ik meen me toch écht te herinneren dat je wel eens over witte vlekjes op een scherm geklaagd hebt.

Ah, got it:

[...]

Mijn standaard is géén vlekjes. :)

Voor de duidelijkheid. Ik ben niet zo tegen goedkope telefoons van die merken als Momus, maar je moet niet overdrijven voor wat betreft de kwaliteit, denk ik.
Klopt, over vlekjes zou ik mij irriteren en zit inderdaad flink onder de standaard en is gewoon heel erg slecht, oui _/-\o_ Mijn vader heeft er weinig moeite mee, maar ik zou em zo ongeveer platstampen. Ik overdrijf niet over kwaliteit, het gaat erom dat er met sommige toestellen gewoon weinig mis is, en dan bedoel ik: geen witte vlekjes of andere gare scherm shit, geen random restarts etc en dat alles gewoon werkt zoals het zou moeten werken. maar je moet geen super geoptimaliseerde software verwachten en dat een fingerprint scanner op cheap telefoontjes snel reageerd. dat is het punt wat ik wil maken, en ja ik weet dat er ook troep in omloop is, maar dat zijn in mijn ogen de echte gare merklozen foontjes. Lekker lang verhaal gl met lezen van dit lappie tekst.

maar nogmaals, Een doogee die nu al 3 jaar prima mee gaat is weinig mis mee als je het mij vraagt.
Maar het gevoel is bij mij dat momus alle budgetmerkies en modellen pure troep vind en dat is gewoon niet zo

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 01-12-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick lunenburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-03-2022
Gebruik nu al bijna 3 jaartjes een Elephone S2 Plus :)
Ik moet toch zeggen.. het beestje valt niet om over te klaggen, scherm is van achter en voren aan splinters.. na hem meerdere malen op het station te hebben laten valen.. het spoor.. niks aan het handje, tot op een dag hij van maar een halve meter op de grond in de trein viel :+ kleine barst.. daarna een ongelukje op de kermis waardoor het scherm een flinke klap kreeg van een sleutel in mijn jas zak, scherm onder de screenprotector verbrijzeld, ligt beschadigde display maar ondaks dat doet alles het nog super! geen vertraging in aanraak reacties of niet werkende plekken, batterij doet het vele malen beter dan de toestelen die ik hiervoor gehad heb :D
Je moet gewoon gaan voor het geen wat het meest belovende is, waar de bouw kwaliteit goed van is, bekijk onder andere een video hoe het toestel in elkaar zit.. mochten er ooit mankementen naar boven komen die zelf te verhelpen vallen is het mooi meegenomen als het toestel simpel in elkaar zit:)
Volgend toestel word een Le Eco vermoed ik ;) of iemand een echte aanrader ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
nick lunenburg schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:31:
Gebruik nu al bijna 3 jaartjes een Elephone S2 Plus :)
Ik moet toch zeggen.. het beestje valt niet om over te klaggen, scherm is van achter en voren aan splinters.. na hem meerdere malen op het station te hebben laten valen.. het spoor.. niks aan het handje, tot op een dag hij van maar een halve meter op de grond in de trein viel :+ kleine barst.. daarna een ongelukje op de kermis waardoor het scherm een flinke klap kreeg van een sleutel in mijn jas zak, scherm onder de screenprotector verbrijzeld, ligt beschadigde display maar ondaks dat doet alles het nog super! geen vertraging in aanraak reacties of niet werkende plekken, batterij doet het vele malen beter dan de toestelen die ik hiervoor gehad heb :D
Je moet gewoon gaan voor het geen wat het meest belovende is, waar de bouw kwaliteit goed van is, bekijk onder andere een video hoe het toestel in elkaar zit.. mochten er ooit mankementen naar boven komen die zelf te verhelpen vallen is het mooi meegenomen als het toestel simpel in elkaar zit:)
Volgend toestel word een Le Eco vermoed ik ;) of iemand een echte aanrader ;)?
Een Elephone S2 Plus! Schijn je zelfs met een olifant overheen te kunnen lopen zonder dat ie stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Is er inmiddels geen S3 plus? Of vliegt die nogal snel in brand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:10
Card Nox schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:13:
[...]

Al gegoogled? Ik kom verschillende hits tegen met oplossingen.
Niet specefiek die storing com.androiid.snap.

Heb al wel mijn telefoon geheel gereset en cache geheugen ook verwijderd met opstart menu ;)
maar naar 2 dagen komt die melding met openen van verschillende apps omhoog

Toch gelukkig iets gevonden maar op pagina 3
https://www.androidpit.co...82/doogee-x5-max-problems

[ Voor 12% gewijzigd door ibothead op 01-12-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:24:
Is er inmiddels geen S3 plus? Of vliegt die nogal snel in brand...
Is het een Samsung 7 note rip-off? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:13
ibothead schreef op donderdag 1 december 2016 @ 21:38:
[...]

Niet specefiek die storing com.androiid.snap.

Heb al wel mijn telefoon geheel gereset en cache geheugen ook verwijderd met opstart menu ;)
maar naar 2 dagen komt die melding met openen van verschillende apps omhoog

Toch gelukkig iets gevonden maar op pagina 3
https://www.androidpit.co...82/doogee-x5-max-problems
via apps>alle apps>via de verticale puntjes rechtsboven>systeem weergeven>com.android.snap uitschakelen.
Verder: XDA

edit: ik draai de fw van 23-11 zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door mpx200_05 op 02-12-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Interesting: http://www.gizmochina.com...gat-update-zuk-z2-pro-z1/

Zowaar een SD801 die de upgrade naar nougat krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nouja upgrade. De Z1 krijgt een open beta. Een echte rom zal er nooit komen, want Google kan de rom niet certificeren. Ik dacht overigens dat de Zuk Z1 uitgebracht was met CyanogenOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
rens-br schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:20:
[...]

Nouja upgrade. De Z1 krijgt een open beta. Een echte rom zal er nooit komen, want Google kan de rom niet certificeren. Ik dacht overigens dat de Zuk Z1 uitgebracht was met CyanogenOS?
ZUK have launched 2 new phones this year, the ZUK Z2 Pro is a Snapdragon 820 flagship with 6GB RAM and 5.2-inch display, and the ZUK Z2 is a slightly smaller Snapdragon 820 phone with 4GB RAM. Both devices have only been launched in China at this time, and both only come with ZUK’s own ZUI 1.9 OS.

This is a similar story as to the ZUK Z1 launch when the Chinese version of the Z1 received ZUI and the International model Cyanogen OS, however this time around the Lenovo backed phone maker has made no official comment if their 2 new devices will get the popular 3rd party system for international buyers.
Via
http://www.gizchina.com/2...end-cyanogen-cooperation/

Waarschijnlijk dus van Cyanogen OS afgestapt.

Wat bedoel je met certificeren van Google? Zelfde als de 'echte' CM, geen Google Play standaard etc.?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 07-12-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dutchgio schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:44:

Waarschijnlijk dus van Cyanogen OS afgestapt.
Ik lees het inderdaad. Ik zie nu ook dat de Chinese versie van de Z1 al geleverd werd met ZUI.
Wat bedoel je met certificeren van Google? Zelfde als de 'echte' CM, geen Google Play standaard etc.?
Google certificeert alle ROM's die geleverd worden met Google Services, aangezien de Snapdragon 801 geen Daydream ondersteund, zal Google de rom ook geen certificering geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ah, Daydream, vandaar.
Handmatig Gapps flashen dan wellicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:48

john43

Emmen

Ik speel nu met eem leeco de letv 1s x500
Snel en een prima resolutie.
Helaas veel chinese meuk dus een Neferlandse versie Marshmellow op de letv en dat werkt prima
Binnen een uur weer vol dankzij de usb c aansluiring
Kortom tevreden net als met mijn doogee
Heb ook nog eenXaomi die helaas gebricked is en waar ik weinig mee heb kunnen spelen

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dutchgio schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:56:
Ah, Daydream, vandaar.
Handmatig Gapps flashen dan wellicht. :)
Overigens weet ik niet zeker of het Daydream, Vulkan of weer iets anders is. Maar in / onder dit artikel staan ook nog een aantal suggesties: nieuws: Zuk Z1 is eerste smartphone met Snapdragon 801 die Android Nougat-upd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik zag dat Tweakers het ook had opgepakt inderdaad. Vulkan werd in de reacties al weer herlegd. Waar het dan aan ligt is onbekend.
Zoals al voorspeld moet je dan dus handmatig Gapps flashen, want die kunnen/mogen ze dus niet meeleveren.

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 08-12-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04
Wel weer lekker gedaan van Google. Ze willen (of dat laten ze toch uitschijnen) dat fabrikanten hun toestellen sneller updaten, maar tegelijkertijd voeren ze zo'n voorwaarden in waardoor toestellen die nog maar een jaar oud zijn niet meer compatibel zijn. Mijn Honor 7 krijgt hierdoor hoogstwaarschijnlijk ook geen Android Nougat meer, terwijl het toestel nog maar een jaar op de markt is en het anders zo goed als zeker nog Nougat zou gekregen hebben.

Moest er een waardig alternatief zijn voor Android was ik allang overgestapt, maar iPhones zijn me gewoon te duur en Windows Phone mist een heleboel apps.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het gedoe met updates blijf inderdaad een hekel punt, dat lijkt me voor Google zelf toch ook niet wenselijk.

Ook fijn:
nieuws: Meegeleverde downloaders op goedkope Android-telefoons halen malware ...
Tweakers bericht redelijk algemeen, andere bronnen noemden specifiek chinaphones. Naast de Lenovo modellen verder geen (ook voor hier) geen bekende namen qua toestellen.

Gevalletje aangepaste software van een reseller waarschijnlijk. Hetzelfde als de door de verkoper brak in elkaar gezette Xiaomi multi-language roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Iemand die iets kan roepen over de Nubia my Prague? Volgens mij een high end toestel. Komt ie uit de zte fabriek?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nubia is van ZTE, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
..Christiaan.. schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:00:
Iemand die iets kan roepen over de Nubia my Prague? Volgens mij een high end toestel. Komt ie uit de zte fabriek?
Niet high-end. Snapdragon 615 is meer een middenklasser. Ik heb 'm ook in m'n Vibe Shot zitten en het is geen raket te noemen. (wel voldoende voor normaal gebruik)

Verder wel een mooi plat toestel (al gaat dat erg ten koste van batterijcapaciterit xo te zien) met amoledscherm. Camera schijnt ook goed te zijn. Echter.. is er Marsmallow beschikbaar? Ik kom alleen Lollipop tegen. Ook niks in XDA community te vinden. (ZTE is geen Xiaomi helaas)

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-12-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Of toch niet...

Het glas mag dan doorlopen tot de boven- en onderkant, het scherm zelf doet dit niet. Je hebt dus alleen meer kans op glasbreuk zonder dat het een meerwaarde heeft. Dan heb ik liever gewone bezels die wat meer bescherming bieden. Vind het persoonlijk ook niet mooier dan een standaard design, ik zie echt geen nut in gebogen schermranden aan de boven- en onderkant.

Ik wacht op de eerste smartphone met een volledige glazen voorkant, een bezel van 1 of 2 mm rondom rond en geen gebogen schermranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
Largamelion schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:06:
[...]
Of toch niet...

Het glas mag dan doorlopen tot de boven- en onderkant, het scherm zelf doet dit niet. Je hebt dus alleen meer kans op glasbreuk zonder dat het een meerwaarde heeft. Dan heb ik liever gewone bezels die wat meer bescherming bieden. Vind het persoonlijk ook niet mooier dan een standaard design, ik zie echt geen nut in gebogen schermranden aan de boven- en onderkant.

Ik wacht op de eerste smartphone met een volledige glazen voorkant, een bezel van 1 of 2 mm rondom rond en geen gebogen schermranden.
een beetje mimix idee maar waar moet je dan de front camera/luidspreker/sensor plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
patrickkok schreef op zondag 18 december 2016 @ 01:40:
[...]

een beetje mimix idee maar waar moet je dan de front camera/luidspreker/sensor plaatsen?
Alles aan de andere kant van de telefoon? Telefoon andersom houden bij bellen, dus. Mis je alleen de front-cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:43:
[...]

Verder wel een mooi plat toestel (al gaat dat erg ten koste van batterijcapaciterit xo te zien) met amoledscherm. Camera schijnt ook goed te zijn. Echter.. is er Marsmallow beschikbaar? Ik kom alleen Lollipop tegen. Ook niks in XDA community te vinden. (ZTE is geen Xiaomi helaas)
Mijn vrouw haar zte s6 begint na 2 jaar wat kuren te vertonen. Altijd prima telefoon geweest, behalve de gps. Ik heb zelf een Redmi 3 en die bevalt ook goed. Is android 6 zo belangrijk?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
..Christiaan.. schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:18:
[...]

Mijn vrouw haar zte s6 begint na 2 jaar wat kuren te vertonen. Altijd prima telefoon geweest, behalve de gps. Ik heb zelf een Redmi 3 en die bevalt ook goed. Is android 6 zo belangrijk?
Nee, vooralsnog niet van groot belang. Op den duur misschien meer kans op securityleaks die niet meer gerepareerd worden en mogelijk enkele apps die minimaal 6 willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Kasj schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:18:
[...]

Hmm volgens mij heb ik hier op 11.11 ook besteld en verzendbevestiging ontvangen. Ik heb die melding nog niet ontvangen. Heb je een linkje van de shop?

Zouden ze gewoon de vraag niet aankunnen?
Even een korte vraag voor een update: heb je het toestel ontvangen?

Ik heb na élke dag berichtje sturen te horen gekregen dat ze er toch een zouden versturen. Die heb ik inmiddels binnen. Eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Call of Duty schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:17:
[...]

Even een korte vraag voor een update: heb je het toestel ontvangen?

Ik heb na élke dag berichtje sturen te horen gekregen dat ze er toch een zouden versturen. Die heb ik inmiddels binnen. Eind goed, al goed.
Ja afgelopen vrijdag ontvangen met bijbetaling. Mooi toestel al valt de fingerprint scanner wat tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
Kasj schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:50:
[...]

Ja afgelopen vrijdag ontvangen met bijbetaling. Mooi toestel al valt de fingerprint scanner wat tegen
Ja, daar had ik ook wat strubbeling mee maar heb nu een manier gevonden waarop het goed werkt. Mijn rechter duim heb ik nu twee keer ingevoerd. Eentje verticaal en een keer horizontaal. Daarmee open ik hem toch het meeste. Probeer het, voor mij is het nu perfect :)

Veel plezier met je device!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Largamelion schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:06:
[...]
Of toch niet...

Close enough? :Y)

nieuws: Lenovo presenteert Zuk Edge-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Not impressed. Net als bij de Xiaomi Mix wordt de relatieve schermgrootte overdreven. Doe me dan toch maar de Mix omdat die nog maar aan één kant een noemenswaardige rand heeft en ook na correctie een grotere relatieve schermgrootte heeft. (wel minpuntje dat ie in totaal groter/lomper is vanwege z'n 6,4")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Komt niet echt in de buurt van wat ik bedoel. De bezels boven en onder zijn misschien smaller dan de gemiddelde smartphone, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand hier mij kan helpen.... (ben een Apple fanboy, sorry :D)

Heb recent een Doogee X5 Max aangeschaft. Deze is standaard uitgeleverd met Android 6 met extra gratis malware. Nu wil ik deze updaten, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

Heb de nieuwste ROM van NeedRom geplukt, inclusief de malware fix. Ook een stukje flash software gedownload. Maar de hele telefoon wordt niet herkend in Windows 10.
Heb al diverse drivers geïnstalleerd, maar eindig contant met een Unknown Device en als ik daar de Drivers voor wil installeren dan vind het systeem ze wel maar krijg ik de melding dat er een fout in de INF zit.

Ook heb ik al geprobeerd om de gedownloade ROM in ZIP en uitgepakt op een SD kaartje te zetten en dan via het recovery menu te gaan. Het enige wat dat opgeleverd heeft is dat al mijn instellingen weg zijn.

Ofwel, ik doe iets gigantisch fout :'( Iemand die mij de goede kant op kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
And again... Interesting... Xiaomi mi s (mocht wel wat kleiner qua afmeting)

http://www.gizmochina.com...-flagship-details-leaked/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Shoarma1998 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:53:
And again... Interesting... Xiaomi mi s (mocht wel wat kleiner qua afmeting)

http://www.gizmochina.com...-flagship-details-leaked/
Kijk eens aan! Dát is pas interessant. Eindelijk een 4,7" telefoon met FHD. Sinds de Meizu Pro 5 Mini werd afgeblazen vanwege een aardbeving heeft niemand dat aangedurfd. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
Awesome. 64.2mm breed.. dat is nog smaller (oke,ongeveer gelijk aan) de Z3 Compact.Dan moeten de bezels echt wel kleiner zijn dan ze er op de foto's er uit zien.

Overigens.. SD821 met 2600mAh icm 1920*1080.. Dat kan het echt geen 2 dagen volhouden..

Ik weet het nog zo net niet of dit waar is.

1. SD821 in zo'n 'kleine' telefoon..
2. SD821 icm met de kleine batterij en full hd
3. jack aan de onderkant
4. Single SIM

Bij de Xperia X Compact had iedereen ook een high-end soc verwacht.. Zou me niks verbazen als hier ook een iets mindere in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door LoeWn op 21-12-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
LoeWn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:56:
Awesome. 64.2mm breed.. dat is nog smaller (oke,ongeveer gelijk aan) de Z3 Compact.Dan moeten de bezels echt wel kleiner zijn dan ze er op de foto's er uit zien.

Overigens.. SD821 met 2600mAh icm 1920*1080.. Dat kan het echt geen 2 dagen volhouden..

Ik weet het nog zo net niet of dit waar is.

1. SD821 in zo'n 'kleine' telefoon..
2. SD821 icm met de kleine batterij en full hd
3. jack aan de onderkant
4. Single SIM

Bij de Xperia X Compact had iedereen ook een high-end soc verwacht.. Zou me niks verbazen als hier ook een iets mindere in zit.
Besef wel ff dat het scherm een pak aan ~ 0,5" of zelfs 0,9" kleiner is dan veel recente toestellen, die ook 'slechts' een 3000mah accu hebben, en een scherm met hogere resolutie. :)

Oftewel, het zegt niet heel veel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het scherm is kleiner, maar de resolutie is gelijk aan de meeste op 5,5 inch. Dus een hoger PPI wat juist meer vraagt een dus ook effect heeft op de batterij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Maar je hebt weer minder backlight nodig. :P

Maar serieus: als ie maar 1 hele dag haalt ben ik al blij.

[ Voor 41% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-12-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, sinds wanneer is 2 dagen de standaard? :)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 14:10
Bij mij sinds ik een z3 compact gehad heb welke 3 dagen redde :+

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Bij mij gaat hij sowieso elke avond aan de lader. Voor mij is het criterium dat hij het van 6:30 tot 00:00 moet redden op één lading onder mijn mate van gebruik. Net dat elke dag zo lang is, maar ze zitten er tussen.

Vooralsnog redde ik dat alleen in de eerste maanden met mijn Oneplus One. Met latere updates werkte dat ook niet meer. Mijn huidige Mi4c red het by far niet, die moet echt om 19:00 aan de lader of ergens tussendoor.

Dus deze Mi S gaat het zeker niet worden. Prima telefoon voor een lichte gebruiker, maar niet voor iemand die hem matig intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 22:25:

Ofwel, ik doe iets gigantisch fout :'( Iemand die mij de goede kant op kan sturen?
Met die specifieke telefoon heb ik geen ervaring. Volg je een bepaalde how-to? Zo ja, welke? Ik heb zelf de Dooger DG550 gehad, en in het topic daarover staat nog wel ergens een link naar een YouTube filmpje hoe die te updaten was. Ik zou die niet letterlijk volgen, maar aangezien het ook een mediatek processor betreft zou het wel hints kunnen geven waar het fout gaat...

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Zoals ook in de topicwarning staat is dit topic niet bedoeld voor aankoopadvies. Voor aankoopadvies dien je een topic aan te maken in: Mobile Aankoopadviesforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:42
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn ervaring met de Elephone S7 staat er in mijn tweakers weblog een blogpost daarover. Te vinden hier.

Mocht je nog vragen hebben over de Elephone S7 die niet in de review besproken worden. Kan ik natuurlijk antwoord op geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

electropruts schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:42:
[...]

Met die specifieke telefoon heb ik geen ervaring. Volg je een bepaalde how-to? Zo ja, welke? Ik heb zelf de Dooger DG550 gehad, en in het topic daarover staat nog wel ergens een link naar een YouTube filmpje hoe die te updaten was. Ik zou die niet letterlijk volgen, maar aangezien het ook een mediatek processor betreft zou het wel hints kunnen geven waar het fout gaat...
Thanks voor de tip. Heb met veel lezen en kijken ineens door waar het mis ging.
Het ging met name mis in de MTP driver, schijnbaar moet je die gewoon uit C:\Windows\WinSXS laten komen en dan werkt hij wel. Vanaf daar was het nog een kwestie van de Flash tool aanpassen, in de INI moet je wat COM poorten neerzetten. En daarna de telefoon verbinden zonder batterij.

Echt heel makkelijk was het niet, maar begrijp het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:30
Ik zag trouwens foto's opduiken van de RM Note 4x. Mooie specs en als dit onder de 200 euro blijft dan wordt dit een mooie opvolger van mijn huidige phone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikiwhy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik kwam vandaag de Zuk Z2 tegen voor 163 euro bij Gearbest met kortingscode. 64GB rom, 4GB ram en een snapdragon 820 voor die prijs kon ik natuurlijk niet weerstaan. Je zou bijna denken dat de aanbieding een foutje was. 8)7

Mijn huidige toestel is ook een Lenovo (K3 Note), en daar ben ik aardig tevreden over, behalve dan dat het scherm nu aan diggelen ligt. Ik heb wel het idee dat er ten opzichte van bijvoorbeeld Xiaomi minder goede roms beschikbaar zijn. De rom die met K3 note werd meegeleverd zat vol met spyware en werd niet geüpdatet. Ik heb toen de originele rom van Lenovo teruggeplaatst, maar die heeft dan weer geen ondersteuning voor het Nederlands. Engels als taal voor het besturingssysteem vind ik op zich geen probleem, maar het stomme is dat ook de taal in apps niet meer aan te passen is en Google Maps dus in het Engels begint te lullen.

Lenovo biedt denk ik wel meer bang for buck in vergelijking met Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Met band 20 was het m'n ideale telefoon geweest. Vingerprintscanner op de juiste plek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
wikiwhy schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:04:
Lenovo biedt denk ik wel meer bang for buck in vergelijking met Xiaomi.
Een goed onderhouden rom hoort daar ook bij, als dat er al niet is heb je aan de andere voordelen ook maar weinig, en kun je ook niet stellen dat je bij een Lenovo meer bang for nuck hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wikiwhy
dutchgio schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:51:
[...]

Een goed onderhouden rom hoort daar ook bij, als dat er al niet is heb je aan de andere voordelen ook maar weinig, en kun je ook niet stellen dat je bij een Lenovo meer bang for nuck hebt.
Goede software telt zeker mee. Ik bedoelde alleen niet te zeggen dat de officiële rom van Lenovo slecht onderhouden is. In tegendeel, ik had eerder een update naar Android 6, dan veel Europese telefoons. De stock rom van Lenovo ondersteunt echter (net zoals de meeste grote Chinese merken), maar weinig Europese talen omdat ze niet voor export bedoeld zijn. Dan is het voordeel van Xiaomi de grote community die goede third-party roms maken. Ik denk dat dit niet zozeer aan Lenovo te wijten valt, maar het is wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Gerard4 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 12:45:
Met band 20 was het m'n ideale telefoon geweest. Vingerprintscanner op de juiste plek..
Dan moet je voor de Zuk Z2 pro gaan. Alleen is die 2x zo duur. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb toen de originele rom van Lenovo teruggeplaatst, maar die heeft dan weer geen ondersteuning voor het Nederlands. Engels als taal voor het besturingssysteem vind ik op zich geen probleem, maar het stomme is dat ook de taal in apps niet meer aan te passen is en Google Maps dus in het Engels begint te lullen.
De app MoreLocale en consorten lossen dat probleempje op. Systeemmenu blijft engels, maar aangezien de app je lokatie naar NL zet, zijn de apps in NL. Wel adb bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engeneer13
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:00
Lees aub de topicwaarschuwing.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 01-01-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Lees even de topic waarschuwing onderaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wikiwhy
Hyp Hyper schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:00:
[...]

De app MoreLocale en consorten lossen dat probleempje op. Systeemmenu blijft engels, maar aangezien de app je lokatie naar NL zet, zijn de apps in NL. Wel adb bij nodig.
Goede tip! Na wat gepruts met tutorials en cmd.exe is het me nu eindelijk gelukt om de taal binnen apps aan te passen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:54
Waarom bouwt er niemand een max 136/66/10mm / 4.7-5.0", stock Android, (F)HD, SD650 oid, 3GB, 32gb+, 3000mAh+, dual sim+micro sd, 800Mhz LTE, (AM)OLED, fingerprint, NFC met ok camera voor een schappelijke prijs.

Heb een Mi4c nu 6mnd maar vind 5" toch net te groot, vooral nu ik vanavond even met mijn redmi 2 prime heb zitten spelen op Nougat, sow dat is een smooth ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Card Nox schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:11:
Waarom bouwt er niemand een max 136/66/10mm / 4.7-5.0", stock Android, (F)HD, SD650 oid, 3GB, 32gb+, 3000mAh+, dual sim+micro sd, 800Mhz LTE, (AM)OLED, fingerprint, NFC met ok camera voor een schappelijke prijs.

Heb een Mi4c nu 6mnd maar vind 5" toch net te groot, vooral nu ik vanavond even met mijn redmi 2 prime heb zitten spelen op Nougat, sow dat is een smooth ervaring...
Vooral de combo 800mhz en NFC is een zeldzame. Dan maakt het formaat me minder uit, maar ik wil wel een stevige SOC.

Ik heb nu ook een Mi4c en die bevalt prima. Ook 5,5 inch vind ik acceptabel. Maar ook daar geen aanbod wat ik zoek. Ja, een Oneplus 3t, maar dat is me echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Ik kwam vandaag de Zuk Z2 tegen voor 163 euro bij Gearbest met kortingscode. 64GB rom, 4GB ram en een snapdragon 820 voor die prijs kon ik natuurlijk niet weerstaan. Je zou bijna denken dat de aanbieding een foutje was. 8)7
Klinkt interessant! Ik ben op zoek naar high end een telefoon van +/- 5 inch, met vingerafdrukscanner, dual sim mogelijkheid en ten minste 32GB opslag. De enigen die hieraan voldoen zijn volgens mij de Mi5, Mi5S en Zuk Z2.

Wat was die kortingscode als ik vragen mag?

Of kan je die in hetLevertijden en Prijzen topic zetten

[ Voor 5% gewijzigd door thefal op 02-01-2017 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wikiwhy
thefal schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Klinkt interessant! Ik ben op zoek naar high end een telefoon van +/- 5 inch, met vingerafdrukscanner, dual sim mogelijkheid en ten minste 32GB opslag. De enigen die hieraan voldoen zijn volgens mij de Mi5, Mi5S en Zuk Z2.

Wat was die kortingscode als ik vragen mag?

Of kan je die in hetLevertijden en Prijzen topic zetten
Dat was ZUKGBS.

De goedkoopste prijs en kortingscodes zijn trouwens gemakkelijk te vinden op kimovil.com, een onmisbare site voor chinaphoneliefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engeneer13
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:00
Jongens nu jullie het over die zuk z2 hebben heb ik ff een vraagje.

Heeft hij fm Radio?

Welke telefoons zijn er allemaal met band 20? Ben al even opzoek geweest maar niet veel gevonden.

[ Voor 35% gewijzigd door engeneer13 op 02-01-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Bedankt, ik heb hem ook meteen besteld! Misschien schrijf ik een kleine review als die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Laatst online: 29-10-2024
engeneer13 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:31:

Heeft hij fm Radio?

Welke telefoons zijn er allemaal met band 20? Ben al even opzoek geweest maar niet veel gevonden.
Kimovill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
engeneer13 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 19:31:

Heeft hij fm Radio?

Heb vermelding gezien dat deze een FM radio moet hebben. Maar dit is niet zo.
Heb zelf een ZUK Z2 en met verschillende apps gecontroleerd of deze wel of geen FM radio heeft en hier blijkt uit dat deze niet aanwezig is.
Daarbij heeft de ZUK Z2 ook geen band 20, daar moet je de Pro voor hebben en deze heeft ook geen fm radio

Zoals hier boven aangehaald, op www.kimovil.com kan je ook terug vinden dat beide telefoons geen fm radio hebben. Daar kan je trouwens ook wel filteren op band 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ga niet altijd blind op Kimovil!
Ik ben diverse foutjes tegen gekomen in de database en kreeg daardoor verkeerde resultaten.
Het melden daarvan werdt wel erg goed en snel opgepakt is mijn ervaring.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Gutteguttegut schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:20:
Ga niet altijd blind op Kimovil!
Ik ben diverse foutjes tegen gekomen in de database en kreeg daardoor verkeerde resultaten.
Het melden daarvan werdt wel erg goed en snel opgepakt is mijn ervaring.
Klopt. Meerdere malen gezien dat de ondersteunde banden niet kloppen. Erg vervelend als je een specifieke band zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Zojuist de UMI Z gepreordered bij Banggood voor $209,-
Ben benieuwd of het een grote verbetering is tov mijn Galaxy S5. Moet het dan wel zonder NFC doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
hardtarget schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:37:
Ben benieuwd of het een grote verbetering is tov mijn Galaxy S5. Moet het dan wel zonder NFC doen
Qua specs wellicht. Voor de rest zal het allemaal wel weer tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Momus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Nog maar even een maandje wachten, en dan kan ik het zelf ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Umi.. Preorder... Waar ging het mis?
Lijkt me niet zo'n verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
[...]

Positief zoals altijd xD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
[...]

Bij Umi is het een beetje hit and miss bij de verschillende modellen. Er zitten best wel acceptabele toestellen tussen, als je de gebruikerservaringen online wat doorspit.

Ik heb overwogen om de Z te pre-orderen, maar het uiteindelijk niet gedaan omdat de kans dat de boel niet lekker werkt gewoon te groot is. En gelet op de Mediatek SOC hoef je van een community ook niet echt veel te verwachten.

Maar, eerlijk is eerlijk, het is een mooi toestel en bij Umi weten ze wel wat (pre-sale) marketing is. En iets in me trapt er nog in ook, Umi wil wel echt bij een groter publiek aan gaan slaan en afscheid nemen van hun slechte imago (vandaar ook de naamswijziging na dit toestel).

Zelfde overweging heb ik trouwens gemaakt over de Vernee Apollo, al heeft Vernee wel een iets betere naam inmiddels.

Dus uiteindelijk maar gegaan voor de Z2 Pro. Ook niet echt veel community, maar wel gewoon een goede stockrom en 1 of 2 aardige alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De UMI kan best redelijk zijn, maar ik ben bang dat er toch dingen tegen gaan vallen. Ik geef je bv. weinig kans dat de camera het ook maar een beetje gaat halen bij die van de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
Zouden jullie in dat geval graag een uitgebreide review willen zien van de UMI Z? Toestel heeft mijn aandacht ook wel gewekt en als er interesse is vanuit de community kan ik altijd kijken wat er mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Danny.G schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:28:
Zouden jullie in dat geval graag een uitgebreide review willen zien van de UMI Z? Toestel heeft mijn aandacht ook wel gewekt en als er interesse is vanuit de community kan ik altijd kijken wat er mogelijk is. :)
Het probleem met een review is, dat die vlak na ontvangst vaak gemaakt wordt. Probleem bij UMI en aanverwante toestellen, is vaak de duurzaamheid. Loslatende randen, schermen met vlekken, ghosttouches, een scherm wat ineens niet meer werkt. Noem het allemaal maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik noem het liever realistisch.
Maar dat is natuurlijk wel een positieve eigenschap.
Pagina: 1 ... 52 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html