Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:26
patrickkok schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:41:
Wat denken jullie?

Wanneer zou de xiaomi Mi Note 2 voor ons te bestellen zijn?.........
Hier staat hij voor 400 usd, maar is nog niet te bestellen of te reserveren. Dat is niet zoveel meer dan de genoemde 2500 yuan.
4G banden beperkt tot band 3 en 7

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 25-09-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

elinx schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:57:
[...]
Hier staat hij voor 400 usd, maar is nog niet te bestellen of te reserveren. Dat is niet zoveel meer dan de genoemde 2500 yuan.
4G banden beperkt tot band 3 en 7
Zo lang er nog geen officiele onthulling is zijn dit soort prijzen / specs onzin. Je zal gewoon moeten wachten op de officlele onthulling van Mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Kenzi schreef op maandag 26 september 2016 @ 02:56:
..........nog geen officiele onthulling is zijn dit soort prijzen / specs onzin. ..........
Duidelijk

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Ok. Ben benieuwd naar de xiaomi mi 5s. Achterkant is lelijker dan de mi 5. Maar camera ziet er goed uit op papier en ansich de foto's ook, ultrasone fingerprint scanner, touch sensitive display, SD821 en voldoende geheugen zowel ram als sd. Geen band 20, zoals we inmiddels van xiaomi gewend zijn...

Voor de plaatjes:
http://www.gizmochina.com...hands-on-unboxing-images/

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Shoarma1998 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:34:
Ok. Ben benieuwd naar de xiaomi mi 5s. Achterkant is lelijker dan de mi 5. Maar camera ziet er goed uit op papier en ansich de foto's ook, ultrasone fingerprint scanner, touch sensitive display, SD821 en voldoende geheugen zowel ram als sd. Geen band 20, zoals we inmiddels van xiaomi gewend zijn...

Voor de plaatjes:
http://www.gizmochina.com...hands-on-unboxing-images/
Wel de 900 band zag ik dat is gunstig als je tmobile heb de plus versie heeft dat niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Shoarma1998 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:34:
Ok. Ben benieuwd naar de xiaomi mi 5s.
Is zelfs een eigen topicje voor :)
[Xiaomi Mi5s] Ervaringen & Discussie

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• gedever
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Hoi,
ik ben zinnens mijn Xiaomi MI2S om te ruilen voor een MI5S. Zoals al meerdere malen vermeld ondersteunt die niet de 800Mhz, band 20, voor 4G ontvangst. Ik zit op het Proximus netwerk, werk in Brussel en woon in Brugge. Iemand die in een vergelijkbaar scenario zit? Ervaar je het ontbreken van deze frequentieband als een gemis? Heb je meestel wel/meestal geen 4G ontvangst?
Alvast bedankt!
Wouter

De groetjes doen is niet nodig in je posts. Zie ook: Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 13:26 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
gedever schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:04:
Hoi,
ik ben zinnens mijn Xiaomi MI2S om te ruilen voor een MI5S. Zoals al meerdere malen vermeld ondersteunt die niet de 900Mhz, band 20, voor 4G ontvangst. Ik zit op het Proximus netwerk, werk in Brussel en woon in Brugge. Iemand die in een vergelijkbaar scenario zit? Ervaar je het ontbreken van deze frequentieband als een gemis? Heb je meestel wel/meestal geen 4G ontvangst?
Alvast bedankt!
Wouter
Band 20 is de 800Mhz band.

• patrickkok
Jup en 900 ondersteunt ie wel dus als proximus 900 ipv 800 gebruik zou je op de juiste band (en) zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Floris Onnink schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:52:
Zo juist een Nubia Z11 besteld, volgende week komt hij binnen.
Ben erg benieuwd!
Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net weer een aantal reacties verplaatst naar: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Reacties met betrekking tot levertijden, prijzen en winkels zijn hier ongewenst en offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Onnink
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 20:06
Top ding: goede batterij, goede camera, werkt prettig, goede bouwkwaliteit. Hij geeft bij mij echter een foutmelding bij de software update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:48

john43

Emmen

@Momus

nog bedankt voor je hulp remote .. :)
Ik vond het erg prettig om te zien dat jij en ik exact hetzelfde gedaan hebben om in de redmi te komen.
Jammer dat er nog geen vorderingen zijn. maar ik hou moed en zal hem toch wel eens met de goede software aan de praat krijgen
Alhoewel hij alweer 10 maanden oud is en dus eigenlijk als meuk gezien moet worden.

Feit is wel dat de accu van de redmi niet zomaar in de fik vliegt...... zoals bij de dure grote merken soms gebeurt.......

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Floris Onnink schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:50:
Top ding: goede batterij, goede camera, werkt prettig, goede bouwkwaliteit. Hij geeft bij mij echter een foutmelding bij de software update..
Dan heb je geen originele rom erop staan. Ik gok dat je een internationale erop hebt, speciale service van de shop waar je de telefoon gekocht hebt.

Zat vermoedelijk gewoon de play store op bij ontvangst.

Wil je gebruik kunnen maken van de OTA, dan moet je een originele rom erop flashen. En zal je zelf daarna de gapps erop moeten zetten. Of je gooit er een andere rom op die niet gebaseerd is op het origineel en dan krijg je die update melding in ieder geval niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door freggell op 07-10-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Hij heeft de Chinese versie (want band 20 ontbreekt) met een custom rom. Ik heb de Z11 met band 20 waarop wel OTA mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Koning-Admiraal op 07-10-2016 15:38 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
De xiaomi mi 5s maakt klaarblijkelijk wat minder goede foto's in slechte lichtomstandigheden. De camera is dezelfde als in de pixel. Deze wordt momenteel gezien als de beste cameraphone door dxomark. Bestaat er een mogelijkheid dat de camera software en drivers kan worden geporteerd naar de xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:16
Lijkt me niet, als dat al opensource is/beschikbaar wordt gemaakt is het nog maar de vraag of het ook echt exact dezelfde sensor is en dat dat voor de Mi5s gebruikt kan en gaat worden.
Iets teveel afhankelijkheden waar ik niet op zou gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 18:01
gedever schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:04:
Hoi,
ik ben zinnens mijn Xiaomi MI2S om te ruilen voor een MI5S. Zoals al meerdere malen vermeld ondersteunt die niet de 800Mhz, band 20, voor 4G ontvangst. Ik zit op het Proximus netwerk, werk in Brussel en woon in Brugge. Iemand die in een vergelijkbaar scenario zit? Ervaar je het ontbreken van deze frequentieband als een gemis? Heb je meestel wel/meestal geen 4G ontvangst?
Alvast bedankt!
Wouter

[mbr]De groetjes doen is niet nodig in je posts. Zie ook: Het algemeen beleid #groeten[/]
Ik vermoed dat je daar wel wat last van zult hebben aangezien de hoge gebouwen in Brussel en Brugge zal je op sommige plekken alleen ontvangst hebben met band 20, of met 3G/2G. Op sommige plekken maakt het dan weer weinig uit omdat je toch op 1800Mhz kunt. Voor in de stad zou ik toch een smartphone nemen met band 20 ( 800 Mhz )

edit: sorry, ik was verkeerd het is net omgekeerd. 1800Mhz wordt alleen in drukke gebieden gebruikt ( in de stad dus ) en niet op de boerenbuiten. Dus het moet in principe wel lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenBE op 07-10-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
dutchgio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:46:
Lijkt me niet, als dat al opensource is/beschikbaar wordt gemaakt is het nog maar de vraag of het ook echt exact dezelfde sensor is en dat dat voor de Mi5s gebruikt kan en gaat worden.
Zelfde sensor, zelfde processor, allebei geen ois... Vandaar... Maar het moet idd wel beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:42
Elephone heeft vandaag z'n "reservations" voor de S7 en R9 open gezet.

Toch al een tijdje geen echte nieuwe telefoon van hun gezien, maar dit moeten weer echte vlaggenschippen worden. Blijven interresante telefoons als je naar hun laatste P9000. Was ook echt prijs/kwaliteit toch een interresante keuze.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-tablet.co.in/wp-content/uploads/2016/10/elephone-600x301.jpg
http://www.elephone.hk/Event/S7R9Reserve

Benieuwd of ze een beetje de lijn van P9000 door kunnen zetten qua kwaliteit/functionaliteit. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
140 dollar voor een curved telefoon?

Hou mijn hart vast.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Mijn Xiaomi Mi4C heeft de niet als zodanig bedoelde valtest niet doorstaan. Jammer, want ik was zeer tevreden.

Nu wil ik weer iets anders uitproberen en denk aan de Xiaomi Redmi Note 4. Heb goede ervaringen met het kopen bij to2c.com.

Zij bieden twee versies aan:
De multi language ROM, met Nederlands, maar zonder OTA update en de
Official stable global ROM zonder Nederlands maar met OTA update.

Het liefst zou ik beiden willen hebben: Nederlands en OTA-update.
Mijn vraag is: hoe belangrijk is het om toch over de OTA-updater te kunnen beschikken?

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Official kiezen en zelf unlocken/xiaomi.eu flashen, de multi van verkopers is een brakke rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geephile
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-06 21:14
Bij Xiaomi moet bij de meeste modellen tegenwoordig de bootloader unlocked worden om een custom recovery (TWRP) te installeren. Dit kan op de officiele manier (mi account aanmaken, permissie vragen bij Xiaomi, aantal dagen wachten op xiaomi en dan unlocken) of op de XDA manier (niet officieel aanvragen maar rechtstreeks flashen zonder te hoeven wachten) waarbij je problemen zou kunnen krijgen als je weer officiele roms erop wil hebben.

Bij het aanschaffen bij webshops is altijd de vraag welke methode zij hebben gehanteerd om een custom rom erop te gooien.

Daarom wat DutchGio zegt. Mint apparaat en zelf unlocken/flashen.

Zodra je de xiaomi.eu rom er op hebt (stable of dev) kun je altijd de ota updater gebruiken door zelf de nieuwe rom te downloaden en die via de "install from zip" optie in de updater app te installeren. Zolang je niet wisselt tussen dev en stable of van Miui versie veranderd gaat dat allemaal rechttoe rechtaan. Ik heb op mijn 3S tot nu toe die methode gebruikt en heb nog geen issues ondervonden (heb nog geen caches gecleared of zo)

het schijnt dat Xiaomi.eu ook volledig OTA deed/doet, maar nu al een paar maanden niet als ik het forum zo lees en het was vaak traag (ota servers in china enzow) dus downloaden van een mirror en zelf "OTA-en" gaat beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door Geephile op 14-10-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
dutchgio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:46:
Ondertussen is de nieuwe Google camera app van de Pixel geported naar andere Nougat apparaten en deze werkt dus op de Nexus 5X en 6P. Volgens andere personen geeft dit betere kwaliteit en heeft deze ook HDR+ iemand anders kreeg ook de onbeperkte opslag van de Pixel werkend op een Nexus 6P. ( originele grootte, zonder compressie )

Geeft goede hoop, maar echt de drivers porten gaat niet lukken denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenBE op 15-10-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Ok... Alweer een nieuwe z11:

ZTE Nubia Z11 mini S

http://m.gadgets.ndtv.com...ications-and-more-1475302

[ Voor 6% gewijzigd door Shoarma1998 op 17-10-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
En wederom, voor Chinaphone begrippen, een hoge prijs voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

RaJitsu

B.S.U.R.

Weet iemand of de Umi Max een interessante optie is?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
LeEco nu ook actief in de VS:
nieuws: Chinese fabrikant LeEco kondigt 4k-tv's met Android TV aan

Nu ook nog hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
RaJitsu schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:25:
Weet iemand of de Umi Max een interessante optie is?
Ik zou hem laten liggen. Ik heb een Umi super (bijna hetzelfde), maar die is heel zwaar en de GPS is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Ik zou hem laten liggen. Ik heb een Umi super (bijna hetzelfde), maar die is heel zwaar en de GPS is waardeloos.
Ah, ok. De GPS is wel belangrijk idd aangezien het gebruikt wordt voor navigeren. Heb je een idee over een leuk alternatief? Bijv. de LeTV LeEco Le 2 X620?

Of ligt het gewoon aan de MTK-chipset? Ik heb wel eens gehoord dat de GPS-implementatie niet altijd even jofel is in toestellen die een dergelijke SoC gebruiken...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RaJitsu schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Ah, ok. De GPS is wel belangrijk idd aangezien het gebruikt wordt voor navigeren. Heb je een idee over een leuk alternatief? Bijv. de LeTV LeEco Le 2 X620?

Of ligt het gewoon aan de MTK-chipset? Ik heb wel eens gehoord dat de GPS-implementatie niet altijd even jofel is in toestellen die een dergelijke SoC gebruiken...
Die P (of was het X) 10 heeft gewoon niet zo'n goede gps. Niet erg nauwkeurig en bij 160km/u raakt hij het helemaal kwijt.

Ik zou even bij Xiaomi kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Die P (of was het X) 10 heeft gewoon niet zo'n goede gps. Niet erg nauwkeurig en bij 160km/u raakt hij het helemaal kwijt.

Ik zou even bij Xiaomi kijken
De P10 is gewoon sowieso een waardeloze soc. Vrijwel alle P10 toestellen zijn gewoon overpriced voor wat ze bieden. Mocht je al voor een Mediatek willen gaan, ga dan minimaal voor een X20. Daar hoor ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden over, maar los van de soc zijn er gewoon sowieso een aantal fabrikanten die GPS niet echt interessant lijken te vinden.

Xiaomi is daar inderdaad een uitzondering op, vrijwel alle recente toestellen hebben gewoon een goede GPS. En duur hoeft het niet te zijn. Een Mi4c (of zelfs Mi4) is heden ten dage gewoon een prima mid-range toestel en koop je ruim onder de € 150,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoppa! schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

De P10 is gewoon sowieso een waardeloze soc. Vrijwel alle P10 toestellen zijn gewoon overpriced voor wat ze bieden. Mocht je al voor een Mediatek willen gaan, ga dan minimaal voor een X20. Daar hoor ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden over, maar los van de soc zijn er gewoon sowieso een aantal fabrikanten die GPS niet echt interessant lijken te vinden.

Xiaomi is daar inderdaad een uitzondering op, vrijwel alle recente toestellen hebben gewoon een goede GPS. En duur hoeft het niet te zijn. Een Mi4c (of zelfs Mi4) is heden ten dage gewoon een prima mid-range toestel en koop je ruim onder de € 150,00.
Gelukkig was de mijne gratis. Ze zijn inderdaad overpriced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
RaJitsu schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Niet meer, tegenwoordig is het meer fabrikant-gerelateerd (die een slechte implementatie/antenne gebruiken) dan MediaTek.
Bij de Xiaomi's en voor zover ik weet ook de LeEco's is de GPS gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

Gelukkig was de mijne gratis. Ze zijn inderdaad overpriced
In mijn beleving is elk apparaat wat een geadverteerde feature niet heeft per definitie overpriced. Al koop ik een telefoon voor een tientje, als er geen werkende GPS op zit was het weggegooid geld.

GPS is één van de zaken die gewoon betrouwbaar moeten werken, net als Wifi, Bluetooth en 3g/4g. Helaas zijn er nog teveel Chinese merken die op één van die vlakken steken laten vallen. En niet geheel toevallig zijn dat dan vaak de Mediatek aangedreven toestellen.

Niet omdat Mediatek iets fout doet, al zijn ze qua drivers gewoon niet zo sterk, maar vooral omdat de betreffende fabrikanten inferieure hardware gebruiken of de chips niet goed aansturen. En dat heeft dezelfde reden als waarom ze voor een Mediatek soc kiezen: Besparen.

Wil je relatieve zekerheid, dan zijn er eigenlijk maar 3 of 4 merken waar je op kunt vertrouwen. En dan nog is de kans op een slecht toestel bij die goede Chinese merken groter dan bij HTC, Sony, Samsung (Note 7 uitgezonderd) of Apple.

Bij alle overige Chinese merken is het puur geluk hebben dat het betreffende model goed is en je ook een goed exemplaar hebt ontvangen. Niets over te voorspellen, vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoppa! schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

In mijn beleving is elk apparaat wat een geadverteerde feature niet heeft per definitie overpriced. Al koop ik een telefoon voor een tientje, als er geen werkende GPS op zit was het weggegooid geld.
Mwoah, ik moet eerlijk zeggen dat de Super verder een prima toestel is. Gewoon vlot, accu gaat inderdaad lang mee, scherm is meer dan prima. Voor 130-150 euro zou het een goed toestel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Sorry hoor, maar een Xiaomi met een C merk als Umi vergelijken op deze manier gaat gewoon niet! Bij UMI accepteren kopers het wellicht nog omdat ze zich blind staren op die in eerste instantie geweldige specificaties, maar een niet werkende GPS? Zoiets kan Xiaomi zich niet veroorloven!

Maar goed er is ook een reden waarom geen kip in China een UMI koopt: Het is namelijk een heel vaag merk en is enkel populair buiten China, welke vervolgens totaal overhyped op sites zoals Fok! Als je echter een goede Chinese telefoon wilt koop je vooral geen UMI en consorten: Dan koop je beter voor die drie tientjes meer een telefoon van een gerenommeerd merk, want anders is het al gauw duurkoop naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Sorry hoor, maar een Xiaomi met een C merk als Umi vergelijken op deze manier gaat gewoon niet! Bij UMI accepteren kopers het wellicht nog omdat ze zich blind staren op die in eerste instantie geweldige specificaties, maar een niet werkende GPS? Zoiets kan Xiaomi zich niet veroorloven!

Maar goed er is ook een reden waarom geen kip in China een UMI koopt: Het is namelijk een heel vaag merk en is enkel populair buiten China, welke vervolgens totaal overhyped op sites zoals Fok! Als je echter een goede Chinese telefoon wilt koop je vooral geen UMI en consorten: Dan koop je beter voor die drie tientjes meer een telefoon van een gerenommeerd merk, want anders is het al gauw duurkoop naar mijn mening.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

[...]

Hij raadt me notabene aan om naar Xiaomi te kijken (en noemt de Umi ook overpriced)? Overigens hebben de RedMi's het probleem dat de speaker aan de achterkant zit. Dit is niet ideaal. Wat denk jij van die LeTV LeEco Le 2 X620? En wat is volgens jou naast de RedMi Note serie een andere aanrader tot de 170 Euro met een 5" - 5,5" scherm?

Wat is naast Xiaomi en Huawei een ander merk dat volgens jou het predikaat 'gerenommeerd' verdient, in deze prijsklasse?

[ Voor 5% gewijzigd door RaJitsu op 21-10-2016 00:45 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

De reden waarom niemand in China een UMI (of Doogee etc) koopt is omdat ze niet gemaakt worden voor China. Ze worden puur gemaakt voor de export en niet voor de interne markt.
Hoppa! schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:53:
[...]

Wil je relatieve zekerheid, dan zijn er eigenlijk maar 3 of 4 merken waar je op kunt vertrouwen. En dan nog is de kans op een slecht toestel bij die goede Chinese merken groter dan bij HTC, Sony, Samsung (Note 7 uitgezonderd) of Apple.

Bij alle overige Chinese merken is het puur geluk hebben dat het betreffende model goed is en je ook een goed exemplaar hebt ontvangen. Niets over te voorspellen, vooraf.
HTC is Chinees maar ok. Lenovo / Motorola, Huawei / Honor, Oppo / Oneplus, Vivo, LeEco / Coolpad, ZTE / Nubia, Maken stuk voor stuk gewoon goede toestellen.

Sony, *kuch* waar het glas spontaan van breekt. Of die adverteren met waterdicht maar het toch niet zijn?
Zoek eens op het forum hoeveel mensen er problemen hebben met Sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
HTC komt uit Taiwan en dat staat (on)officieel los van China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:57:
[...]

HTC komt uit Taiwan en dat staat (on)officieel los van China.
Tja.. ze noemen zichzelf wel China. Hun luchtvaartmaatschappij heet bv. China Airlines. :)
Het is dus maar hoe je het bekijkt.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
[...]

C merk valt wel mee hoor. GPS is echt het enige waar ik een probleem me had bij de Super. Telefoon is mooi gebouwd, snel, software is verder prima en het scherm is prachtig.

Aan Mediatek ligt het niet, ik heb telefoons met dezelfde mediatek processor en een prima werkende gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gerard4 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:43:
[...]

C merk valt wel mee hoor. GPS is echt het enige waar ik een probleem me had bij de Super. Telefoon is mooi gebouwd, snel, software is verder prima en het scherm is prachtig.

Aan Mediatek ligt het niet, ik heb telefoons met dezelfde mediatek processor en een prima werkende gps.
De scherm problemen en corrupte SD-kaarten door foute rom heb je geen last van? Dan ben je een van de weinige. UMI is net zoals Doogee, Vernee, Elephone etc gewoon op zijn hoogste een B-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Toch al mooi van C-merk naar B-merk gepromoveerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Hyp Hyper schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Tja.. ze noemen zichzelf wel China. Hun luchtvaartmaatschappij heet bv. China Airlines. :)
Het is dus maar hoe je het bekijkt.
Taiwan vindt zichzelf de 'republiek China'. Maar staat los van de 'Volksrepubliek China' oftewel het vaste land van China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Kenzi schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

De scherm problemen en corrupte SD-kaarten door foute rom heb je geen last van? Dan ben je een van de weinige. UMI is net zoals Doogee, Vernee, Elephone etc gewoon op zijn hoogste een B-merk.
Hier was na 1 dag het scherm op zwart.... Phone terug, geld terug...
Nu een xiaomi redmi note 3 pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hoppa! schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

Taiwan vindt zichzelf de 'republiek China'. Maar staat los van de 'Volksrepubliek China' oftewel het vaste land van China.
Chinees genoeg voor mij. :)
Interessante geschiedenis om eens te lezen op wiki btw. De republiek is ouder dan de volksrepubliek en Taiwan is het enige stukje dat ze over hebben gehouden na de opkomst van de communisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Even een ervaring delen hier. Mijn Mi Note begaf het in de zomervakantie van het ene op het andere moment, helemaal dood. Deze had ik aangeschaft bij honorbuy met 1 jaar garantie. Aangezien ik binnen het jaar zat contact opgenomen met honorbuy, na een aantal emails heen en weer eindelijk toestemming om hem op te sturen. Formulier ingevuld, ingepakt en opgestuurd (24€). 2 weken later gearriveerd in China bij honorbuy. Van honorbuy waarschijnlijk doorgestuurd naar een externe reparateur. Daarna een mail gekregen of ik 20 dollar wilde betalen voor retour zending. Telefoon is toen naar Europa warehouse gegaan en van daar naar mij. Al met al na 6 weken een werkende Mi Note terug voor 45 euro (inclusief vakantie foto's die ik kwijt was).

Edit: ik had een redmi note 3 special edition als vervanger aangeschaft maar nu mijn Mi Note weer snel in gebruik genomen. Toch een superieure camera / scherm / snelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door John Rambo op 24-10-2016 19:00 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Toch wel netjes opgelost dan, voor een relatief klein bedrag je telefoon verstuurd en gerepareerd weer terug.
Het kan dus wel, service leveren vanuit China. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Ja het kan dus wel blijkbaar. Altijd even afwachten wat er gaat gebeuren, maar ze hebben het heel netjes gedaan. Ik heb er toentertijd ruim 300 dollar voor betaald dus wat dat betreft was het wel de moeite waard. Bovendien is mijn Mi Note de beste telefoon die ik ooit gehad heb, dus blij dattie weer terug is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
Maatje van me had de Oneplus 3 gebrickt bij het flashen van een custom rom. Contact opgenomen met Oneplus en opgestuurd. 2 weken later het toestel terug met een nieuw moederbord, nieuw screen protectortje erop. Viel onder garantie... Bijzonder netjes.

Zelf mijn OPO compleet stock gezet. CM13.1.2 stock rom. Voelt weer als nieuw. Nog steeds een fantastisch toestel en met de bamboe cover best aardig om te zien ook. Ga voorlopig nog zeker geen nieuwe telefoon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
Precies op tijd die Redmi 4 pro nu ik in de markt ben voor een nieuwe telefoon. Hopelijk ondersteunt deze wel de 800 band, want dat zou helemaal geweldig zijn. Alleen nog even wachten voordat deze fatsoenlijk beschikbaar komt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 30-09 18:28
Het feit dat er bij staat dat ze de telefoons alleen in China uitbrengen is denk ik bij Xiaomi een teken dat ze zonder 800 band zullen zijn.
Er zal dan later een internationale versie komen.
Klinkt opzich iets logisch zodat ze eerst aan de vraag in China kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Frank!in schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:02:
Precies op tijd die Redmi 4 pro nu ik in de markt ben voor een nieuwe telefoon. Hopelijk ondersteunt deze wel de 800 band, want dat zou helemaal geweldig zijn. Alleen nog even wachten voordat deze fatsoenlijk beschikbaar komt denk ik.
Ik ben Xiaomi fan, maar deze Redmi's vind ik niet zo boeiend. Met name de SOC van de pro vind ik een gemiste kans. Had daar dan een 652 ingezet, of iets anders met 2 a72 cores.

Ik had ook gehoopt op NFC in de top Redmi.

Nu is er mijnsinziens een veel groter gat tussen de instap Mi en de top Redmi dan voorheen. Mogelijk dat een Mi5c daar nog tussenkomst met MTK X20/X25, dan klopt de lineup weer enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Redmi is en blijft de budgetreeks, wat ze er nu van weten te maken en toch elk model weer beter is al heel wat.

Ik denk inderdaad dat ze dingen als NFC en een nog iets betere SoC eerder in een iets hoger geplaatst toestel gaan plaatsen.

Dan kom je inderdaad bij de goedkopere Mi reeks of de Redmi Pro reeks uit, die daar toch echt tussenin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Laatst online: 30-09 18:28
M'n vader wees me vanmiddag op de website https://www.kimovil.com/ die hij was tegengekomen met het zoeken naar een nieuwe telefoon.
Het is een zoek en vergelijkingssite die ook een goede lading Chinese merken meeneemt.

Ik heb zelf redelijk high end specificaties ingevuld en kwam daar 2 telefoons van Smartisan, voor mij een onbekend merk.
Het betreffen de M1 en de M1L.
Naast het verschil in schermgrootte 5,15 en 5,7 inch zijn om de resolutie, batterij en ram verschillend.
Beide hebben ze een Snapdragon 821 en zijn ze van metaal.
Al met al ziet het er best interessant uit zo!
Zeker vergelijkbaar met een Oneplus 3 qua prijs en specificaties (sommige dingen beter, sommige dingen minder).
M1 www.kimovil.com/en/where-to-buy-smartisan-m1
M1L www.kimovil.com/en/where-to-buy-smartisan-m1l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Prodigy.NL schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:09:
M'n vader wees me vanmiddag op de website https://www.kimovil.com/ die hij was tegengekomen met het zoeken naar een nieuwe telefoon.
Het is een zoek en vergelijkingssite die ook een goede lading Chinese merken meeneemt.

Ik heb zelf redelijk high end specificaties ingevuld en kwam daar 2 telefoons van Smartisan, voor mij een onbekend merk.
Naast het verschil in schermgrootte 5,15 en 5,7 inch zijn om de resolutie, batterij en ram verschillend.
Zeker vergelijkbaar met een Oneplus 3 qua prijs en specificaties (sommige dingen beter, sommige dingen minder).
Als je van gokken houd.. :*)
Maar wel leuke specs ja..

Zojuist een Redmi 3S met B20 gekocht op geekbuying.
gebruik de "wijzig" knop als je als laatste gereageerd heb

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 07-11-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Prodigy.NL schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:09:

Site staat ook in de OP, dat is inderdaad de beste vergelijkingssite voor Chinaphones. :)

Ik alleen al voor de support/roms etc. 'gewoon' voor de OP3 gaan en het onbekende Smartisan links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Zijn er Chinaphones met goede camera's? Dan bedoel ik geen megapixels, maar goede optiek en calibratie ook enzo. Ik kom van een Nokia met Pureview.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
Brent schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:33:
Zijn er Chinaphones met goede camera's? Dan bedoel ik geen megapixels, maar goede optiek en calibratie ook enzo. Ik kom van een Nokia met Pureview.
Met goede sensors: zeker ( bv. de Xiaomi Mi 5S, met dezelfde sensor als de Google Pixel )
Met goede softwareoptimalisatie: zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Chinese markt van elektronica en smartphones ligt volledig open en Elephone komt nu met 2 nieuwe toestellen die vanbinnen dezelfde specificaties hebben maar vanbuiten en toch anders uitzien.

Langs de ene kant heb je de Elephone S7 dat in uitzicht zowat een kopie is van de Samsung Galaxy S7 enge en langs de andere kant heb je de Elephone R9 die dan weer een kopie is van de Oppo R9, een ander Chinees toestel.

Beiden hebben ze een volgende specificaties voor 3 verschillende versiesv
2Gb/16Gb
3Gb/32Gb
4Gb/64Gb

Android OS v6.0 (Marshmallow)
Mediatek Helio X20 MT6797
Deca-core, Dual-core 2.3 GHz Cortex-A72, Quad-core 2 GHz Cortex-A53, Quad-core 1.4 GHz Cortex-A53
Mali-T880 MP4
5 MP front camera
13 MP rear camera
Li-Po 3000 mAh, non-removable battery

Zeer leuke specificaties voor toestellen tussen de 139 en 220 dollar.

Iemand al ervaring met elephone en hun gps? Ik vind minder tot onbekende chinese telefoons wel leuk. Ben momenteel in het bezit van een Jiayu g4s, zeer goed toestel maar slechte gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jiayu is wel een stapje beter dan C-merk Elephone in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
De telefoons van ZTE hebben/hadden wel goede camera's
In ieder geval de Z7 mini en de Z9 mini (zelf gehad)

Voor de rest gebruik ik de telefoon alleen om snel ff iets te schieten en gebruik ik een fototoestel om echt foto's te maken. Dus durf niet met zekerheid te zeggen of jij dat goed gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar Jiayu maakt ook geen telefoon meer en van dat toestel heeft de GPS nooit gewerkt.

Met Elephone heb ik totaal geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Tja.. de P9000 was voor Elephone-begrippen wel redelijk, heb ik begrepen. Misschien hebben ze een stijgende lijn te pakken, al blijft het écht een gok zo'n telefoon aan te schaffen. Ik vind de s7 mini an sich wel interessant (helaas geen nfc) dus misschien dat ik 'm voor de gein probeer als ie ergens goedkoop te krijgen is. Voor erbij. :)

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:56:
Ja, maar Jiayu maakt ook geen telefoon meer en van dat toestel heeft de GPS nooit gewerkt..
Van de S3 is de gps echt wel goed te noemen.
Camera is ook niet slecht.
Overigens pas een CM 5.1 op een G4S gezet en tot mijn verbazing binnen de 6 seconden een fix, heeft ie nooit eerder gedaan.

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 12:09
*knip*. De topicwarning staat er niet voor niets. Aankoopadvies is hier niet toegestaan, maar hoort in de Mobile Aankoopadviesforum.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 11-11-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mehari72 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:48:
[...]

Van de S3 is de gps echt wel goed te noemen.
Camera is ook niet slecht.
Overigens pas een CM 5.1 op een G4S gezet en tot mijn verbazing binnen de 6 seconden een fix, heeft ie nooit eerder gedaan.
Dat is leuk om te horen, welke rom heb je hiervoor gebruikt? Waar heb je deze gehaald?
Hoe werken de andere functies van de telefoon met de CM 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Deze: http://www.needrom.com/do...nogen-with-google-apps-2/
Ik heb er een paar dagen mee gelopen met 2 sims, de S3 is mijn dagelijkse phone.
Alles wat ik er mee wilde deed het, bluetooth, wifi, 3G, GPS, Youtube, Camera (foto en video).
De GPS blijft natuurlijk zwak maar had een snelle fix, ook na een paar dagen,
Een echt goed bruikbare rom, en nog steeds een fijn telefoontje.
Ik heb ook nog een Sony Z3C liggen, zelfde formaat maar vreselijk fragiel.
Zo'n G4S is vele malen degelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 20:04
Mehari72 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:48:
[...]
Ik herinner me dat het probleem met mijn G4S voornamelijk zat in het feit dat hij aangaf een fix te hebben met een nauwkeurigheid van een paar meter, maar dat de werkelijke positie zo maar 50m af kon wijken! En hetzelfde gold voor het kompas, zo goed als onbruikbaar.

De Redmi 3 telefoons die nu in huis zijn presteren op alle fronten een stuk beter, GPS fix in een paar seconden en altijd accuraat.

[ Voor 5% gewijzigd door iisworks op 13-11-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Kijk eens naar de ZTE Axon Elite. Deze heeft $500 gekost maar staat nu in aanbieding onder 200 op Kimovil. Zit een fantastische (dual) camera op; ik schiet er altijd goede foto's mee. Ook verder de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Bijv. front facing speakers met DSP, onovertroffen geluid.
Nadeel (net als bij andere ZTE telefoons) is dat er geen (internationale) FW updates komen. Echter er is een kleine community die de laatste versie Chinese Marshmallow (van september) geporteerd heeft naar de internationale versie. Je moet er wel even voor tweaken.

Nog een tip voor de sub-100 categorie: Nubia Z7 Max. Zeker evengoed als de OPO, echter met uitbreidbaar geheugen en nog wat leuke dingen (IR bijv.) en een aktieve community (die zelfs Nougat heeft geport). Heb ik ooit meer dan 300 voor betaald.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
Wortelstok schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:00:
[...]

Kijk eens naar de ZTE Axon Elite. Deze heeft $500 gekost maar staat nu in aanbieding onder 200 op Kimovil. Zit een fantastische (dual) camera op; ik schiet er altijd goede foto's mee. Ook verder de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Bijv. front facing speakers met DSP, onovertroffen geluid.
Nadeel (net als bij andere ZTE telefoons) is dat er geen (internationale) FW updates komen. Echter er is een kleine community

Nog een tip voor de sub-100 categorie: Nubia Z7 Max. Zeker evengoed als de OPO, echter met uitbreidbaar geheugen en nog wat leuke dingen (IR bijv.) en een aktieve community (die zelfs Nougat heeft geport). Heb ik ooit meer dan 300 voor betaald.
Ik heb een z7 max. Heerlijk toestel inderdaad, genoeg custom roms voor te vinden. Vind de camera niet buitengewoon goed, is gewoon prima. Zeker voor het geld, +volledige dual sim met uitbreidbaar geheugen.

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb een gokje gewaagd met de aanschaf van een witte Zuk Z2. Deze was met gebruik van een coupon 189 dollar bij Banggood. Via CashbackXL nog 4,5% retour. Mooie prijs voor een telefoon met deze specs (snapdragon 820, camera met OIS). Software ondersteuning schijnt niet al te bijster te zijn, maar leek me toch de moeite om er eens mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
He potver. Dacht ik voor 275 euro een goede deal te hebben voor de Xiaomi Mi5s krijg ik dit verhaal ineens:

"Hi Dear Customer

How are you? Sorry to disturb you. we have shipped out your package. But today the shipping carrier informd us the package is lost.

We are contacting shipping carrier to discuss the compensation.It is not your faulty. we plan to resend you .Mi5s Silver color is out of stock now.
Now let us solve it together . may we offer two options for you please?

1. we suggest to change to Rose Gold color (SKU 8493) which is over welcomed tooBut The Rose gold color will be in stock 1 week later. .If you agree to change , can you extend the shippig time by one week ?

2..If you not need to change, please open dispute 10 days later with dispute reason
“Custom issue”
which way is better for you please?
really appreciate for your earlier reply so i can processing this order for you soon ."

Hier geloof ik natuurlijk helemaal niets van. 2 dagen na shipping weten ze al dat het pakketje verloren is? Mhah.

Een gouden of roze telefoon lijkt me niet echt wat eigenlijk. Dit is de officiele Xiaomi Store op Aliexpress (Bestaat niet krijg ik te horen.) Toch maar via Banggood halen denk ik :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Call of Duty schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:08:
He potver. Dacht ik voor 275 euro een goede deal te hebben voor de Xiaomi Mi5s krijg ik dit verhaal ineens:

"Hi Dear Customer

How are you? Sorry to disturb you. we have shipped out your package. But today the shipping carrier informd us the package is lost.

We are contacting shipping carrier to discuss the compensation.It is not your faulty. we plan to resend you .Mi5s Silver color is out of stock now.

1. we suggest to change to Rose Gold color (SKU 8493) which is over welcomed tooBut The Rose gold color will be in stock 1 week later. .If you agree to change , can you extend the shippig time by one week ?

2..If you not need to change, please open dispute 10 days later with dispute reason
“Custom issue”
really appreciate for your earlier reply so i can processing this order for you soon ."

Hier geloof ik natuurlijk helemaal niets van. 2 dagen na shipping weten ze al dat het pakketje verloren is? Mhah.

Een gouden of roze telefoon lijkt me niet echt wat eigenlijk. Dit is de officiele Xiaomi Store op Aliexpress. Toch maar via Banggood halen denk ik :/
Er is geen officiële Xiaomi store op AliExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Momus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:10:
[...]

Er is geen officiële Xiaomi store op AliExpress.
Ah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Apart inderdaad, gaat dan wel erg snel dat ze m kwijt zijn.
Heb je een link naar die shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj

"Hi Dear Customer

“Custom issue”

Een gouden of roze telefoon lijkt me niet echt wat eigenlijk. Dit is de officiele Xiaomi Store op Aliexpress (Bestaat niet krijg ik te horen.) Toch maar via Banggood halen denk ik :/
Hmm volgens mij heb ik hier op 11.11 ook besteld en verzendbevestiging ontvangen. Ik heb die melding nog niet ontvangen. Heb je een linkje van de shop?

Zouden ze gewoon de vraag niet aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Kasj schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:18:
[...]
Hmm volgens mij heb ik hier op 11.11 ook besteld en verzendbevestiging ontvangen. Ik heb die melding nog niet ontvangen. Heb je een linkje van de shop?

Zouden ze gewoon de vraag niet aankunnen?
Dit product

Ja, ook op de 11.11 gekocht. Kreeg erna 3 berichten van ze dat ze het allemaal zo druk hadden ivm de duizenden bestellingen, etc etc. Later kreeg ik een tracking number van Singapore Post, die nog steeds niet bekend is.

Dus ik denk eigenlijk dat het helemaal nooit verstuurd is, ze hadden gewoon meer orders aangenomen dan ze op voorraad hadden. Wellicht in de hoop dat er achteraf dan toch mensen zijn die dan maar kiezen voor een roze of een gouden.

Hoop voor jou dat je een andere seller hebt of dat de jouwe wel gewoon aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Vreemd, want alle kleuren zijn daar nog te bestellen. Enige beperking is dat de standaard versie alleen in gold te bestellen is. Bij de andere kleuren moet je iets mee bestellen. De levertijd blijft ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Call of Duty schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:08:
[...]

Dit product

Ja, ook op de 11.11 gekocht. Kreeg erna 3 berichten van ze dat ze het allemaal zo druk hadden ivm de duizenden bestellingen, etc etc. Later kreeg ik een tracking number van Singapore Post, die nog steeds niet bekend is.

Dus ik denk eigenlijk dat het helemaal nooit verstuurd is, ze hadden gewoon meer orders aangenomen dan ze op voorraad hadden. Wellicht in de hoop dat er achteraf dan toch mensen zijn die dan maar kiezen voor een roze of een gouden.

Hoop voor jou dat je een andere seller hebt of dat de jouwe wel gewoon aankomt :)
Zelfde shop inderdaad, maar ik heb nooit berichten ontvangen en inmiddels ook al status updates op de verzending. Lijkt toch echt te zijn verzonden. En ik heb 11.11 pas savonds besteld. Even afwachten dan maar.

Edit: de status updates zijn alleen op aliexpress, maar nog niet op 17track of singpost. Hmmm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DmvK0JTsfjpOHVYuo8D3zQxf/thumb.png

[ Voor 10% gewijzigd door Kasj op 18-11-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
elinx schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:19:
[...]
Vreemd, want alle kleuren zijn daar nog te bestellen. Enige beperking is dat de standaard versie alleen in gold te bestellen is. Bij de andere kleuren moet je iets mee bestellen. De levertijd blijft ook hetzelfde.
Ik kan nu ook de silver in 'standard' kopen. Ze hebben duidelijk geen zin om het toestel voor de oude kortingsprijs op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Kasj schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:15:
[...]

Zelfde shop inderdaad, maar ik heb nooit berichten ontvangen en inmiddels ook al status updates op de verzending. Lijkt toch echt te zijn verzonden. En ik heb 11.11 pas savonds besteld. Even afwachten dan maar.

Edit: de status updates zijn alleen op aliexpress, maar nog niet op 17track of singpost. Hmmm...

[afbeelding]
Jouw status is al meer dan die van mij dus ik denk (&hoop) dat het bij jou wel goed komt. Mijn Status geeft alleen aan 'seller sent the item' maar geen verdere details.

Na ja. Jarenlang in China besteld, nu gaat het een keer mis. Gewoon geld terug vragen en ergens anders een nieuwe halen. Ben meest gefrustreerd dat ik weer langer moet wachten :P

Laat je weten of jouw Mi5s wel aankomt?

Edit: kan een mod mijn reacties samenvoegen? Zie niet hoe ik 2x kan reageren op iemand zonder twee nieuwe reacties te maken..

[ Voor 6% gewijzigd door Call of Duty op 19-11-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Call of Duty schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:01:
[...]

Ik kan nu ook de silver in 'standard' kopen. Ze hebben duidelijk geen zin om het toestel voor de oude kortingsprijs op te sturen.
Dat lijkt er inderdaad op.
Call of Duty schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:05:
[...]

Edit: kan een mod mijn reacties samenvoegen? Zie niet hoe ik 2x kan reageren op iemand zonder twee nieuwe reacties te maken..
Knip de quote uit een nieuwe reactie en wijzig dan je eerste bericht en zet de quote daar in, zoals ik nu doe.

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 19-11-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Call of Duty schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:01:...........

1. we suggest to change to Rose Gold color (SKU 8493) which is over welcomed tooBut The Rose gold color will be in stock 1 week later. .If you agree to change , can you extend the shippig time by one week ?.......
Of.... ze proberen om op deze manier van een niet zo populaire kleur af te komen.

[ Voor 33% gewijzigd door elinx op 19-11-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 14:48

..Christiaan..

..zwll..

Wortelstok schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:00:
[...]

Prijzen genoemd.... Mod voor zijn en wijzigen. Ik ga 'm zoeken!

[ Voor 17% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-11-2016 11:19 . Reden: Tja.... ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:24
Iemand ervaring met de Redmi Pro? Die is in prijs behoorlijk aan het kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Dacht even dat 2009 weer even terug was, een mini smartphone de Vphone S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
*knip*. Zoals ook in de topicwarning staat is aankoopadvies hier ongewenst. Maak even een nieuw topic aan in de MAA.

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 21-11-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Chocoball schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:48:

[video]
Meh, geen (volledig iig) Android zo te zien. Whatsapp/Facebook moeten via je telefoon lopen als ik het zo lees. Niet smart genoeg voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:22
Hyp Hyper schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:49:
[...]

Meh, geen (volledig iig) Android zo te zien. Whatsapp/Facebook moeten via je telefoon lopen als ik het zo lees. Niet smart genoeg voor mij. :)
Het is eerder een Mediatek smartwatch (SOC+Nucleus OS+apps) maar dan ik een mini telefoon behuizing i.p.v. in een horlogekast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
Kleine update:
nadat ik ze elke dag een berichtje heb gestuurd én een foto van de Mi5s in hun store waarin deze gewoon beschikbaar is, kreeg ik deze ochtend het bericht dat ze in hun warehouse toch nog een zilveren versie gevonden hebben en deze mijn kant op komt.

Eerst zien, dan geloven maar er is iig weer contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Chocoball schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:48:

[video]
Dat filmpje haha, "put in the wallet"... "easy to carry"

Moet je eens proberen met een 'telefoon' van bijna 1 cm dik, iets zegt mij dat het verre van comfortabel is.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:06
Ik ben helaas mn telefoon (Zuk Z1) kwijt geraakt, waarschijnlijk gezakkenrold. Nu dus op zoek naar een nieuwe voor rond de 200 euro. Dit zijn op het moment de kandidaten:

Xiaomi Mi 5 32GB: nadeel: geen microSD
Zuk Z2: nadeel: geen NFC, al denk ik dat ik dat niet echt ga missen. Ik betaal wel contactloos met mn bankpas
Elephone P9000: nadeel: slechte vingerafdruk sensor, matige camera

Eigenlijk is de elephone al voor me afgevallen. Nog andere suggesties? Nog adviezen waarom ik juist voor de xiaomi of de zuk zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Redmi Note 3 Pro?
Alle voordelen van een Xiaomi én microSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Dat is balen. Pik je een telefoon, is het een Zuk. :P
(voor niet chinaphoneliefhebbers vast een tegenvaller als je een Samsung of iPhone verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:06
dutchgio schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:07:
Redmi Note 3 Pro?
Alle voordelen van een Xiaomi én microSD...
OK, dat kon je niet weten, maar 1 van de zaken die me aantrekt in de mi5 is de camera, die schijnt behoorlijk goed te zijn. Die van de Redmi note 3 pro is helaas niet zo goed. Andere dingen die me aantrekken in de Mi5, zullen voor de redmi ook gelden lijkt me, een actieve community, veel informatie over unlocken bootloader, rooten, TWRP, ROMs, etc.

Quick charge is trouwens ook een plus, net als Marshmellow.
Hyp Hyper schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:52:
Dat is balen. Pik je een telefoon, is het een Zuk. :P
(voor niet chinaphoneliefhebbers vast een tegenvaller als je een Samsung of iPhone verwacht)
Ja dat lijkt me ook. Waarschijnlijk ook lastiger voor ze om hem te kraken, al heb ik natuurlijk het grondwerk voor ze gedaan met unlockte bootloader.

[ Voor 25% gewijzigd door Byte_Me op 28-11-2016 12:34 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html