Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

De Mi5s heeft de Qualcomms Sense ID-vingerafdrukscanner, die werkt onder het glas van de voorkant. Daardoor is er geen uitsparing nodig in het glas. De Qualcomm-scanner is niet capacitief, maar werkt met ultrasoon geluid om de vinger te scannen.

De Mi5s heeft ook een Snapdragon 821, maar beschikt niet over de dubbele camera. In tegenstelling tot de Mi 5 heeft hij geen glazen of keramische behuizing, maar eentje van metaal. Hij heeft net als de Mi 5 een 5,1"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels.

Ten opzichte van vorige Xiaomi's en de Mi5s Plus heeft de Mi5s ook ondersteuning voor 4g op de 900MHz, waardoor klanten van T-Mobile in Nederland met dit toestel volledige dekking hebben. Support voor de 800MHz-band ontbreekt, waardoor 4g-dekking bij andere providers beperkt is.

De Mi5s zal verkrijgbaar zijn vanaf 1999 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 266 euro. Dat is de variant met 3GB geheugen en 64GB opslag. De 4GB/128GB-variant kost 2299 yuan en voegt naast werkgeheugen en opslag ook een drukgevoelig touchscreen toe.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinMIUI
CPUQualcommģ Snapdragon™ 821
GPUQualcommģ Adreno™ 530 GPU
RAM3GB / 4GB LPDDR4
ROM64 GB / 128GB UFS2.0
ConnectiviteitBluetooth 4.2, A-GPS, GLONASS, Beidou 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C, 3,5mm audio aansluiting
SensorenGyroscoop, Accelerometer, Nabijheidssensor, Ambient lichtsensor, Hall Sensor, Elektronisch kompas, Barometer, NFC
Scherm5,15" full-HD-scherm
Back camera12MP, Sony IMX 378, f2.0, PDAF (met dubbele Ledflitser)
Front cameraOmniVision OV4468 4MP f2.0
Accu3200mAh met QC 3.0(Niet vervangbaar)
KleurWit, Grijs, Roze, Goud
Afmetingen145,6 x 70,3 x 8,25 mm
Gewicht145 g
Prijs1999 yuan (266 euro) / 2299 yuan (306 euro)
BijzonderhedenDual Nano-Sim
AccessoiresUSB-C datakabel, Oplader, Quick Start Guide, Garantiecertificaat

De Xiaomi Mi5s heeft geen ondersteuning voor de 800Mhz(20) band, waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van KPN en Vodafone. Het toestel heeft wel ondersteuning voor de 900Mhz band, waardoor het perfect werkt op het netwerk van T-Mobile.
Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.028-09-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 28-06 20:46

Kiswum

Your smartphone reviewer

Mooie OP, de eerste zin is nog onder discussie, althans ik verwacht dat de redactie nog wel naar het topic kijkt: Xiaomi kondigt Mi5s Plus-smartphone met dubbele camera aan

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• rens-br
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:14:
Mooie OP, de eerste zin is nog onder discussie, althans ik verwacht dat de redactie nog wel naar het topic kijkt: Xiaomi kondigt Mi5s Plus-smartphone met dubbele camera aan
Had de tekst geleend van het nieuwsartikel. Heb het nu in ieder geval aangepast.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:51
Heeft deze nou 2.5D glas? en zit er nog steeds een knop onder de fingerprintreader om te unlocken of hoe werkt dat?

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-06 08:17
Ik ben benieuwd hoe snel de Mi5s in prijs gaat zakken. Persoonlijk vind ik § 266,- een beetje te veel geld voor een telefoon, al besef ik me best dat het eigenlijk geen geld is voor een telefoon met deze specs.

Gewoon een droomtelefoon tegen de helft van de prijs. Momenteel heb ik een Mi4c waar ik nog altijd tevreden over ben, maar over een half jaartje kan dit best wel eens de mijn worden!

• RiCk
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:55
quote:
Hoppa! schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:43:
Ik ben benieuwd hoe snel de Mi5s in prijs gaat zakken. Persoonlijk vind ik § 266,- een beetje te veel geld voor een telefoon, al besef ik me best dat het eigenlijk geen geld is voor een telefoon met deze specs.

Gewoon een droomtelefoon tegen de helft van de prijs. Momenteel heb ik een Mi4c waar ik nog altijd tevreden over ben, maar over een half jaartje kan dit best wel eens de mijn worden!
Er zijn genoeg andere toestellen die prima voldoen voor je dan toch? Niet met die specs natuurlijk maar ik verwacht niet dat het fors gaat dalen gezien Samsung en Apple ook nog fors meer vragen.

Of zoek een nog meer exotisch merk!

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-06 18:40

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
Hoppa! schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:43:

Dit is natuurlijk niet de prijs waarvoor wij hem kunnen krijgen. Ik heb zelf de Mi5 64Gb zwart en was al met al 400§ kwijt incl. een screenprotector en hoesje en verzending enz.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Hoppa!
quote:
imdos schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:51:
[...]

Dit is natuurlijk niet de prijs waarvoor wij hem kunnen krijgen. Ik heb zelf de Mi5 64Gb zwart en was al met al 400§ kwijt incl. een screenprotector en hoesje en verzending enz.
Die § 266,- zal wel snel richting de § 300/§ 325 gaan bij resellers en dan heb je hem nog niet geÔmporteerd. Via Aliexpress is hij nu voor +/- § 350,- te koop, waarbij je zo'n § 20,- extra betaalt als je hem zonder heffing wilt importeren. Dat gaat nog wel zakken als hij een paar weken beschikbaar is.

• Harmsen
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:25
Het is wel een beetje een gemiste kans dat ze 4G band 20/800Mhz niet ondersteunen. Dan zou dit toestel nog meer mensen aanspreken buiten China.

What a fine day for Science! | Specs

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 28-06 14:19
quote:
Harmsen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:00:
Het is wel een beetje een gemiste kans dat ze 4G band 20/800Mhz niet ondersteunen. Dan zou dit toestel nog meer mensen aanspreken buiten China.
Ik verwacht later nog wel een Global Edition.

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-02 15:48
quote:
dimmak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:04:
[...]

Ik verwacht later nog wel een Global Edition.
Op basis waarvan?

• dimmak
quote:
Omdat Xiaomi die de laatste tijd van bijna alle modellen uit brengt.

• Momus
quote:
dimmak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:09:
[...]

Omdat Xiaomi die de laatste tijd van bijna alle modellen uit brengt.
Er zijn nu 2 modellen die inderdaad een versie met band 20 hebben gekregen. Het overgrote andere deel nog niet. Bijna alle is wat optimistisch.

• dimmak
quote:
Momus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:10:
[...]

Er zijn nu 2 modellen die inderdaad een versie met band 20 hebben gekregen. Het overgrote andere deel nog niet. Bijna alle is wat optimistisch.
Bijna alle *nieuwe* dan. ;) Dus het lijkt mij dat van de Mi5s en plus ook GE's uitkomen.

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:21

Kenzi

Scientia potentia est

quote:
dimmak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:11:
[...]

Bijna alle *nieuwe* dan. ;) Dus het lijkt mij dat van de Mi5s en plus ook GE's uitkomen.
Waarom zouden ze? Er is een Redmi model uitgekomen speciaal voor een aantal providers uit Taiwan waarbij ze banden hebben toegevoegd, en er is een model uitgebracht welke alleen wholesale op beperkte mate te krijgen is. Mi heeft ook zelf niks "Global" genoemd, dat maken de resellers ervan.

Komt nog eens bij dat de Mi5 in andere regio's zoals HK of Taiwan een stuk later kwam (wat steevast met elk model gebeurd trouwens) dus als er al een "global" zou komen komt die pas veel later.

Staying alive in China

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

Weten jullie wat ik wel "vreemd" vind? Is dat alle internationale telefoons waarvan ik had doorgekregen dat ze B20 zouden ondersteunen, allemaal op de internationale website te vinden zijn:
http://www.mi.com/en/ Onder Mi Phones / Redmi phones

Het is wel jammer dat er bij de specs van bijv. de Mi5 en Redmi 3s geen Band 20 staat :)
http://www.mi.com/en/mi5/specs/
http://www.mi.com/en/redmi3s/specs/

Dus, misschien is er nog hoop. Ik zou in ieder geval wachten met bestellen tot black friday / eind november

Kiswum wijzigde deze reactie 05-10-2016 17:31 (12%)

• GoldenBE
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 27-06 23:24
quote:
Kiswum schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:30:
Weten jullie wat ik wel "vreemd" vind? Is dat alle internationale telefoons waarvan ik had doorgekregen dat ze B20 zouden ondersteunen, allemaal op de internationale website te vinden zijn:
http://www.mi.com/en/ Onder Mi Phones / Redmi phones

Het is wel jammer dat er bij de specs van bijv. de Mi5 en Redmi 3s geen Band 20 staat :)
http://www.mi.com/en/mi5/specs/
http://www.mi.com/en/redmi3s/specs/

Dus, misschien is er nog hoop. Ik zou in ieder geval wachten met bestellen tot black friday / eind november
Inderdaad, het feit dat die toestellen in de internationale sites te zien zijn geeft goede hoop. Vooral op de manier waarop ze worden aangeboden vind ik het raar dat er geen "buy" knop bij staat. Het lijkt alsof ze die er vergeten zijn bij te zetten of alsof hij er later nog komt ;) want reclame maken voor een product dat je niet verkoopt is een beetje gek.

GoldenBE wijzigde deze reactie 07-10-2016 22:44 (3%)

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-06 21:43
YouTube: Xiaomi Mi 5S Vs Samsung Galaxy S6 Edge+ Camera Comparison

Camera lijkt niet heel goed te zijn, had eigenlijk meer verwacht van die sensor. Jammer dat Xiaomi niet de moeite heeft genomen om de camerasoftware een beetje op orde te krijgen. Google Pixel heeft dezelfde sensor maar maakt veel betere foto's.

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Jungelman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 14:25
quote:
n0elite schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 02:50:

Camera lijkt niet heel goed te zijn, had eigenlijk meer verwacht van die sensor. Jammer dat Xiaomi niet de moeite heeft genomen om de camerasoftware een beetje op orde te krijgen. Google Pixel heeft dezelfde sensor maar maakt veel betere foto's.
Ik vind de camera niet veel slechter. De audio tijdens het maken van een video MOET beter, true, maar qua foto's vind ik niet dat er veel verschil is, men kan wel zeggen van ja, als je inzoomed zie je hoeveel verschil er is in kwaliteit, maar de meeste mensen zoomen niet zodanig in dat ze er hinder van gaan ondervinden.
Ik heb de foto's van de Pixel niet gezien, maar zien die zoveel beter dat je letterlijk het dubbele zou betalen voor een telefoon?

• GoldenBE
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 27-06 23:24
quote:
n0elite schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 02:50:

Qua beeld: Op 1080P vind ik de Mi 5S beter, op 4K is het gelijk zolang er niet veel bewegingen zijn.

Alleen moet de audiokwaliteit echt omhoog, is dit gewoon softwarematig ( en kun je een andere app gebruiken zoals bv. opencamera waar je de bitrate zelf kunt instellen ) of is het hardwarematig gelocked?

Bij stills bv. van die boot op het einde is de galaxy s6 edge+ veel beter dan de Mi 5S, de Mi 5 lijkt veel meer noise te hebben.

GoldenBE wijzigde deze reactie 09-10-2016 14:36 (43%)

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Net een aantal posts verplaatst naar: [Xiaomi Mi5s] Levertijden & Prijzen. Alle berichten met betrekking tot Levertijden, Prijzen, Bestellingen, Beschikbaarheid en Winkels horen daar thuis.

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-06 17:42
Dit lijkt me een erg mooi apparaatje, helemaal voor die prijs!

Qua specs komt het dicht in de buurt van een ideale telefoon, althans wat mijn smaak betreft. Met name de schermdiameter (en daarmee samenhangende telefoongrootte) zitten nagenoeg op de sweet-spot.

Wat dan wel weer jammer is vind ik het ontbreken van een micro-SD... 64/128GB is op zich al goed werkbaar, maar ik blijf het een feature vinden die vaak 'nodeloos' ontbreekt. Waarom dat tweede microsim slot niet uitrusten als micro-sd sleufje? Het is niet alsof de argumenten die Hugo Barra in 2015 hier noemde erg van toepassing zijn:
  1. Batterijcapaciteit
  2. zoveel stroom slurpt een micro-sd kaartje toch niet?
  3. Ergonomie
  4. lijkt me ook niet op gaan in dit geval, het is immers een enkel sleufje
  5. Uiterlijk
  6. idem
  7. Failure & malfunction
  8. geen ervaring mee, of over gelezen, ik dacht dat sd-kaartjes fysiek althans nagenoeg onverwoestbaar waren
  9. Fake cards
  10. simpelweg weten waar je koopt lijkt mij
Maar wie ben ik om over de designkeuze van een bedrijf te zeuren he? >:)

• Hoppa!
quote:
Pixxel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:33:
Dit lijkt me een erg mooi apparaatje, helemaal voor die prijs!

Qua specs komt het dicht in de buurt van een ideale telefoon, althans wat mijn smaak betreft. Met name de schermdiameter (en daarmee samenhangende telefoongrootte) zitten nagenoeg op de sweet-spot.

Wat dan wel weer jammer is vind ik het ontbreken van een micro-SD... 64/128GB is op zich al goed werkbaar, maar ik blijf het een feature vinden die vaak 'nodeloos' ontbreekt. Waarom dat tweede microsim slot niet uitrusten als micro-sd sleufje? Het is niet alsof de argumenten die Hugo Barra in 2015 hier noemde erg van toepassing zijn:
  1. Batterijcapaciteit
  2. zoveel stroom slurpt een micro-sd kaartje toch niet?
  3. Ergonomie
  4. lijkt me ook niet op gaan in dit geval, het is immers een enkel sleufje
  5. Uiterlijk
  6. idem
  7. Failure & malfunction
  8. geen ervaring mee, of over gelezen, ik dacht dat sd-kaartjes fysiek althans nagenoeg onverwoestbaar waren
  9. Fake cards
  10. simpelweg weten waar je koopt lijkt mij
Maar wie ben ik om over de designkeuze van een bedrijf te zeuren he? >:)
Mwaa, ik ben het volledig met je eens hoor, al moet ik wel stellen dat ik nog nooit te weinig heb gehad aan 64Gb. Ik heb nu een 32GB telefoon en dat is wel krap. Het is dan vrijwel niet mogelijk om een goede system-backup te maken en met custom-ROMS te werken. Immers, je telefoon staat om de haverklap vol, zeker als je nog een beetje offline muziek bij hebt. Mijn volgende toestel wordt echt weer 64GB.

Maar het is een kleinigheidje om er een gedeeld slot bij in te knallen inderdaad. Het maakt het ook wel handiger om bestanden uit te wisselen en dergelijke, of om backups van je toestel buiten je toestel op te slaan.

• DylanE
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 28-06 18:41

DylanE

PSN: Toiletcleaner

Zijn er mensen in dit topic al in het bezit van 1 van beide modellen?

• terracide
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:35
wat ik niet snap is dat de CPU op 2.15ghz is geclocked en in sommige benchmarks slechter dan een 820 presteert. Waarom is dat ding niet gewoon op 2.4 geclocked zoals een 821 moet zijn??

Alleen de "plus" versie lijkt redelijk normaal te zijn geclocked maar die heeft geen 900mhz band!

terracide wijzigde deze reactie 17-10-2016 16:13 (21%)

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:51

knakworst

Get Dilberted!

Speculatie maar dit zijn waarschijnlijk afgekeurde of "b-samples" 821 processoren die daarom lager geklokt worden.

• Momus
quote:
terracide schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:10:
wat ik niet snap is dat de CPU op 2.15ghz is geclocked en in sommige benchmarks slechter dan een 820 presteert. Waarom is dat ding niet gewoon op 2.4 geclocked zoals een 821 moet zijn??

Alleen de "plus" versie lijkt redelijk normaal te zijn geclocked maar die heeft geen 900mhz band!
De gewone ook niet.

• GielFox
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:46
Gisteren in de Xiaomi winkel even met de Mi5S gespeeld, mooi toestel. Reageert enorm rap op alles wat ik erop probeerde te doen, vond de behuizing echter wel enigszins goedkoop aanvoelen, dat viel een beetje tegen.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
GielFox schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 05:03:
vond de behuizing echter wel enigszins goedkoop aanvoelen, dat viel een beetje tegen.
Komt dat door het aluminium aan de achterkant of zaten er dingen los? Verder was het aluminium glad of een beetje stroef?

• Eoghlear
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-06 18:53
quote:
Gisteren in de Xiaomi winkel even met de Mi5S gespeeld, mooi toestel. Reageert enorm rap op alles wat ik erop probeerde te doen, vond de behuizing echter wel enigszins goedkoop aanvoelen, dat viel een beetje tegen.
Hoe viel deze mee in vergelijking met de Mi5? Wilde deze eigenlijk gaan halen maar twijfel nog of het niet de Mi5S gaat worden.

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-06 22:20
quote:
Vooral benieuwd of je de zilveren in je hand hebt gehad of een andere kleur. De grijze en gouden daar is de metalen behuizing van een iets ander materiaal. Alhoewel dit waarschijnlijk ook niet het grootste verschil zal maken.

• terracide
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:35
quote:
Hoezo niet? de kleine versie staat overal geadverteerd met 900mhz band?

• Momus
quote:
terracide schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Hoezo niet? de kleine versie staat overal geadverteerd met 900mhz band?
De officiŽle specs spreken daar zeker niet van:

http://www.mi.com/mi5s/specs/

• Fugitive2008
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 02:05
Podverdorie zou deze graag willen als opvolger voor mijn HTC one M8 maar heb mijn mobiel abbo bij KPN dus dat werkt dan niet. Jammer! Had em al bijna gepreorderd maar toch nog eens dubbel checked op de frequentiebanden.

• neilpad
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Na allerlei omzwervingen op zoek naar een goede +/- 4.5" Android telefoon kwam ik via geruchten uit bij de Xiaomi 5 s/mini, die zou de concurrentie aan willen gaan met oa de iPhone SE. Maar nu zie ik in de specs dat het hier toch om een 5,15" gaat. Het model uit het gerucht (http://www.theverge.com/c...ne-4-3-inch-display-rumor) is dus deze geworden dan neem ik aan?

• xon
quote:
neilpad schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:21:
Na allerlei omzwervingen op zoek naar een goede +/- 4.5" Android telefoon kwam ik via geruchten uit bij de Xiaomi 5 s/mini, die zou de concurrentie aan willen gaan met oa de iPhone SE. Maar nu zie ik in de specs dat het hier toch om een 5,15" gaat. Het model uit het gerucht (http://www.theverge.com/c...ne-4-3-inch-display-rumor) is dus deze geworden dan neem ik aan?
Ja die is gewoon 5 inch.

offtopic: Voor jou is er eigenlijk maar 1 telefoon die je wilt en dat is de Sony Z5/XS pro mini....

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

quote:
xon schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:30:
[...]

Ja die is gewoon 5 inch.

offtopic: Voor jou is er eigenlijk maar 1 telefoon die je wilt en dat is de Sony Z5/XS pro mini....
Welke telefoon? ;)
Ik denk gaat je deze bedoelt Z5 Compact of de X compact.
Het plaatje met de Xiaomi mini heb ik ook even nagemaakt.

https://mobile.twitter.com/kiswum/status/715940318210879488

• xon
quote:
Kiswum schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Welke telefoon? ;)
Ik denk gaat je deze bedoelt Z5 Compact of de X compact.
Het plaatje met de Xiaomi mini heb ik ook even nagemaakt.

https://mobile.twitter.com/kiswum/status/715940318210879488
stom..die bedoel ik (heb hem nu zelf haha)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:07:
[...]

De officiŽle specs spreken daar zeker niet van:

http://www.mi.com/mi5s/specs/
Niet mij in paniek brengen :z

FDD-LTE (band Bl, B3, B5, of B7, B8)
the TD-the LTE (band the B38, B39, and B40, B41 of)
the TD-SCDMA (band cylinder B34, B39)
the WCDMA (bands Bl, B2, B5, B8)
the GSM ( band B2, B3, B5, B8)
CDMA1X / EVDO? (band BC0)

B8 = 900 MHz.

• Momus
quote:
knakworst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Niet mij in paniek brengen :z

FDD-LTE (band Bl, B3, B5, of B7, B8)
the TD-the LTE (band the B38, B39, and B40, B41 of)
the TD-SCDMA (band cylinder B34, B39)
the WCDMA (bands Bl, B2, B5, B8)
the GSM ( band B2, B3, B5, B8)
CDMA1X / EVDO? (band BC0)

B8 = 900 MHz.
De 900 MHz is niet erg van belang, wellicht voor wat extra binnenhuis dekking van T-Mobile, verder niet.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Momus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

De 900 MHz is niet erg van belang, wellicht voor wat extra binnenhuis dekking van T-Mobile, verder niet.
Voor wat het waard is, heb je dan bij 4G+ wel een stabielere verbinding.

• Eoghlear
  • Laatst online: 28-06 18:53
Hoe viel de ruimte tussen het scherm en de rand van het toestel op bij de witte versie?
Ik neem normaal de witte versie van een telefoon. laatste tijd valt me vooral op dat er best wat ruimte tussen de bezel en het scherm zit. bij een witte versie valt dit harder op. Hoe was het bij dit toestel?

• Pinocan1980
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 14:56
quote:
terracide schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:10:

De pixels van Google zijn ook op 2.15 geclockt. Zal wel zijn gedaan om batterij te besparen.

• GielFox
  • Laatst online: 08:46
Vond de achterkant goedkoop en glad aanvoelen. De bezels e.d. waren acceptabel.

• SharpEdgeOne
  • Laatst online: 28-06 17:03
@GielFox Heb je misschien ook iets gehoord over een special edition oid? Bij de note 3 pro is er toch zon versie uitgebracht voor taiwan die band 20 heeft en daarom ook aantrekkelijk is voor ons.

• StanPC
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 22:12
Hier is wel een aardige review van de Mi5s (in het Duits). De reviewer lijkt, mijn inziens, niet geheel objectief, maar de plaatjes laten wel wat objectieve data zien.

https://www.chinahandys.net/xiaomi-mi5s-test/

Wat mij vooral opvalt in de foto's in vergelijk met de Mi5 is dat de bezel aan de zijkant een stuk minder (zichtbaar) is dan bij de Mi5, zal mogelijk met het 2.5D glas te maken hebben. Kan niet wachten tot ik deze telefoon heb!

Ook de foto's overdag lijken van zeer goede kwaliteit met veel detail en mooie kleuren. De foto's 's avonds vind ik echter wel heel teleurstellend.

StanPC wijzigde deze reactie 24-10-2016 16:52 (28%)

• DylanE

DylanE

Ik heb die van mij sinds maandag! Mocht iemand specifieke vragen hebben die je niet uit reviews kan halen hoor ik dat graag!

Wel binnen dit topic:) niet als bericht

DylanE wijzigde deze reactie 26-10-2016 08:46 (14%)
Reden: aanvulling

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Wat zijn je ervaringen met schermbestendigheid?
quote:
Unfortunately, Xiaomi didn't mention any specific glass protection for the screen and we can confirm the Gorilla Glass 4 is gone for good. The Mi 5s acquired lots of big scratches on top of its display just in the week we had it for a review. We suggest that you apply a screen protector on it as soon as you take the phone out of its box.
http://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_5s-review-1511p3.php

edit: Kanem0chi heeft een mooie review van de 5S plus geschreven en gaat er ook eentje van de 5S produceren.

productreview: Xiaomi Mi5s Plus (6GB ram, 128GB opslag) Goud review door kane...

knakworst wijzigde deze reactie 27-10-2016 15:01 (29%)

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
DylanE schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:45:
Ik heb die van mij sinds maandag! Mocht iemand specifieke vragen hebben die je niet uit reviews kan halen hoor ik dat graag!

Wel binnen dit topic:) niet als bericht
welke maand security patch is de laatste update?

We nominate you to find out and report back.

• DylanE

DylanE

quote:
EWK schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

welke maand security patch is de laatste update?
01-07-2016

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

quote:
knakworst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Voor wat het waard is, heb je dan bij 4G+ wel een stabielere verbinding.
Volgens mij biedt T-mobile Max 120mbit aan voor haar abbonnees. 4G+ is volgens mij officieel vanaf 120mbit. Het hoogste wat ik met een Chinaphone haalde was rond de 80mbit, met een Xperia Z5c zat ik rond de 110mbit.

4G+ en T-Mobile lijkt niet interessant te zijn voor snelheidfreaks ;)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

• rens-br
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

Volgens mij biedt T-mobile Max 120mbit aan voor haar abbonnees. 4G+ is volgens mij officieel vanaf 120mbit.
T-Mobile biedt met 4G+ ook gewoon 225Mbps aan aan alle abbonees. In praktijk ligt die snelheid natuurlijk wel een stuk lager.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:10:
[...]

T-Mobile biedt met 4G+ ook gewoon 225Mbps aan aan alle abbonees. In praktijk ligt die snelheid natuurlijk wel een stuk lager.
En met 3-CA die door de Mi5S volledig ondersteund wordt, kun je met T-Mobile met dit toestel binnenkort hele leuke snelheden verwachten.

http://4gmasten.nl/dekkin...ate-per-10-september-2017
http://4gmasten.nl/nieuws...90-t-mobile-activeert-3ca

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

quote:
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:10:
[...]

Dank je ik kon het niet op de site van T-Mobile vinden.
Tot nu toe praat men alleen over 120mbit, het is dus vreemd dat het wel netjes in de blog staat. Waarschijnlijk is dat gedaan doordat men daaruit geen rechten kan ontlenen of doordat men de documentatie nog niet in orde heeft.
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe telefoon en ik zal de snelheid daar nog wel op testen.

Links hierover:
Tweakers gaf aan dat T-Mobile 4G+ had geactiveerd: nieuws: T-Mobile activeert 4g+ op netwerk

https://www.t-mobile.nl/zakelijke/4g/4g-plus / https://www.t-mobile.nl/4g/4g-plus::
quote:
Wat is de snelheid van 4G+?

De gemiddelde internetsnelheid (landelijk gemeten) ligt nu voor 4G rond de 40Mb/s. De verwachting is dat de snelheid van 4G+, met geschikte toestellen, 50% hoger komt te liggen.
https://www.t-mobile.nl/netwerk/snelheid/internetsnelheid
quote:
Wat is de maximale 4G-snelheid?

De maximale snelheid is de hoogste snelheid van een netwerk. Deze snelheid wordt gehaald onder ideale omstandigheden en met een geschikt 4G-toestel. De maximale snelheid die wij bieden is 120 Mbps download en tot 50 Mbps upload.

• rens-br
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:53:
[...]

Dank je ik kon het niet op de site van T-Mobile vinden.
Tot nu toe praat men alleen over 120mbit, het is dus vreemd dat het wel netjes in de blog staat. Waarschijnlijk is dat gedaan doordat men daaruit geen rechten kan ontlenen of doordat men de documentatie nog niet in orde heeft.
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe telefoon en ik zal de snelheid daar nog wel op testen.
In de ene bron hebben ze het over 4G snelheid van 120Mbps, maar het is inderdaad wel vreemd dat ze zelf niet spreken over 225Mbps. Als telecom provider zou ik hier gewoon mee rondstrooien.

Overigens verwacht ik dat je maximaal iets van 100Mbps / 150Mbps zal halen.

• NeoMe
  • Laatst online: 26-06 13:41

NeoMe

#Addict

quote:
Fugitive2008 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:10:
Podverdorie zou deze graag willen als opvolger voor mijn HTC one M8 maar heb mijn mobiel abbo bij KPN dus dat werkt dan niet. Jammer! Had em al bijna gepreorderd maar toch nog eens dubbel checked op de frequentiebanden.
Ik heb het wel gedaan, heb ook een M8 en KPN maar internet amper buiten de deur dus ga daar denk ik weinig hinder van ondervinden. Misschien leuk als je video's wilt kijken streamen enzo maar ik heb 1GB en die krijg ik vaak niet eens op onderweg. Thuis en op het werk standaard op de Wi-Fi en daar ben je gedurende de week toch het meest.

Heb in het levertijd en prijzen topic een aanbieding gezet, is die rond de §250 op 11 november.

NeoMe wijzigde deze reactie 02-11-2016 14:32 (6%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• RutgerFR
  • Laatst online: 08-04 12:43

RutgerFR

Qui est l'exemple?

Ik heb zojuist de Mi5s white/grey besteld op Banggood voor 265 euro. Een mooie prijs, maar mogelijk komen er nog importkosten bij (dan komt ie op +-350 euro denk ik).

Voor een kleine 300 euro heb ik de MI5 via AliExpress en dan 100% vrij van importkosten.

Ik twijfel om de Mi5s te annuleren, omdat bij mij de vraagt rijst is de Mi5s wel de betere van de twee?

Ik lees bijvoorbeeld dat de Mi5s geen Gorilla Glass heeft en de Mi5 wel. Daarnaast is de Mi5 dunner en er is een Global Rom beschikbaar. Of dit voor de Mi5s komt is nog maar de vraag. Die 821 zal ook wel niet veel sneller zijn dan de 820 toch?

Wat zijn jullie gedachten hierover?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Er is toch gewoon een global rom beschikbaar voor Mi5S en ook op xiaomi.eu is er een officieuze Europese rom beschikbaar voor de 5S.

• benbaba
  • Laatst online: 23:46
quote:
A few notable upgrades over the Mi5 - a metal unibody, a bigger battery, a more power-efficient chipset, and a capable main camera. But it also loses a few things- camera OIS, Gorilla Glass protection and IR port.

The Mi 5s is indeed superb at design, handling, power, and daylight shots. Its new software image stabilization helps the videos, too, but it's not as good as an OIS solution. But then again, people shoot a lot more in daylight rather than low light and the Mi 5s camera is a huge improvement over the Mi 5 regarding image quality.
Gsmarena vat het wel mooi samen denk ik. Het verschil is niet groot. Je moet voor jezelf bepalen wat je belangrijker vindt. Beide zijn voor het geld gewoon meer dan prima toestellen.

• Jungelman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 14:25
quote:
RutgerFR schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:39:

Ik lees bijvoorbeeld dat de Mi5s geen Gorilla Glass heeft en de Mi5 wel. Daarnaast is de Mi5 dunner en er is een Global Rom beschikbaar. Of dit voor de Mi5s komt is nog maar de vraag. Die 821 zal ook wel niet veel sneller zijn dan de 820 toch?

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Het is maar net waar je naar kijkt, je kan ook zeggen dat de mi5 van glas is gemaakt dus veel makkelijker kan breken, de mi5 mag wel dunner zijn, maar het zoveel dunner dat je dat in een vegelijking kan zetten? Uiteindelijk zou je bijna niets van het verschil merken.

Waarom zou er geen global rom uitkomen??

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Ik zal het nog een keer benadrukken. Levertijd en prijzen zijn hier offtopic en horen thuis in: [Xiaomi Mi5s] Levertijden & Prijzen.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Staat het soort glas nog ergens vermeld, kan het hier vinden. Waarom geen Gorilla Glas erop, door die ultrasonic sensor ofzo..?

Bang dat het scherm snel kapot gaat anders of krassen krijgt.

NeoMe wijzigde deze reactie 08-11-2016 16:59 (20%)

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips HD-LCD 40'' * HTC One 10 * Asus Nexus 7 * Mi Band 2

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Ter info: Er is een los topic voor de Mi5C, graag daar verder: [Xiaomi Mi5C] Ervaringen & Discussie. Reacties betreft dit onderwerp zijn verplaatst.

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 27-06 12:20
quote:
NeoMe schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:24:
Staat het soort glas nog ergens vermeld, kan het hier vinden. Waarom geen Gorilla Glas erop, door die ultrasonic sensor ofzo..?

Bang dat het scherm snel kapot gaat anders of krassen krijgt.
Ik heb er na 5 dagen nog geen krassen op dus dat valt nog mee dan :9

edit: afgelopen week trouwens een bijzondere ervaring. Ik had al een paar dagen geen 4G. Vodafone zei dat het bij hun lag. Ze hebben een nieuwe simkaart erin gedaan en nog steeds geen 4G. Gisteren even met die van m'n vriendin getest. Ook geen 4G in mijn Mi5s maar wel in die van haar :/ Uiteindelijk blijkt dat in simslot 2 wel 4G heb maar in simslot 1 niet. BIj haar Mi5s is het precies hetzelfde. Na wat googlen blijkt dat het bij Miui 8 mist is gegaan. Toch vreemd zoiets 8)7 . Anyway ik heb weer 4G en gebruik maar 1 sim dus dat scheelt :*)

lekzzz wijzigde deze reactie 13-11-2016 13:29 (42%)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi6 128GB ceramic

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Zoals ook in de topicwarning staat. Discussie over levertijd, winkels en bestellen is hier offtopic, ongewenst en hoort in: [Xiaomi Mi5s] Levertijden & Prijzen.

• Baas202
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-12-2016
Ik heb hier op Tweakers nergens gelezen over heating problems, maar op andere forums wel. Hoe is jullie ervaring daarover?

Daarnaast heb ik nul ervaring met ROMS etc, is het aan te raden om dan deze telefoon te nemen of is het vrij moeilijk?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Baas202 schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:34:
Ik heb hier op Tweakers nergens gelezen over heating problems, maar op andere forums wel. Hoe is jullie ervaring daarover?

Daarnaast heb ik nul ervaring met ROMS etc, is het aan te raden om dan deze telefoon te nemen of is het vrij moeilijk?
Ik heb gezocht maar kan nergens iets vinden over heating problemen met de 5S.

Voor flashen zijn er talloze handleidingen beschikbaar. Als je je daaraan houdt, moet het lukken.

• psyy138
  • Laatst online: 21:56

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Kan het nergens echt duidelijk vinden maar werkt "google cast" met miui op deze telefoon?

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Zone Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• Baas202
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-12-2016
quote:
knakworst schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:16:
[...]

Ik heb gezocht maar kan nergens iets vinden over heating problemen met de 5S.

Voor flashen zijn er talloze handleidingen beschikbaar. Als je je daaraan houdt, moet het lukken.
Ahh oke dan ben ik qua heating in de war met de standaard mi5.

Hopelijk gaat het flashen lukken, voorlopig iig nog even wachten op de global rom

• XhaiKhaL
  • Laatst online: 26-06 16:30
Ik was van plan de 128GB versie te bestellen vanwege de 3D touch (want als ik dan een telefoon koop wil ik niet het gevoel hebben er iets qua functionaliteit te missen natuurlijk). Maar er is nu ook een variant met 4GB RAM en 32GB ROM mťt 3D touch zie ik (bron: http://www.mi.com/mi5s/). Hier kon ik via Google nog niet echt wat over vinden overigens.

Deze 4GB/32GB variant is bij Xiaomi zelf ongeveer §54,- (400 CNY) goedkoper dan de 128GB versie en is daarmee de goedkoopste Mi 5s variant voor omgerekend ongeveer §258,- en dat maakt hem toch wel erg interessant.

Nu geeft dit wel weer reden tot 2 twijfelpunten voor mij. Allereerst is de opslagruimte zo niet te krap? Ook al heb ik op mijn huidige telefoon ruim voldoende aan 32GB is het toch een lastige keus zonder SD kaart optie. En ten tweede vraag ik mij af of het opslaggeheugen bij de 32GB variant niet (veel) trager zal zijn. Neem als voorbeeld de iPhone 7 waar dat ook zo lijkt te zijn bij de 32GB variant (zie http://wccftech.com/iphone-7-32gb-storage-speeds-slower/). Bij SSD's en ander flashgeheugen (USB sticks e.d.) zie je geloof ik ook dat grotere opslagcapaciteiten ook hogere lees- en schrijfsnelheden hebben omdat, als ik het goed zeg, geheugenmodules parallel geschakeld worden en de snelheid dus mee schaalt met de capaciteit. Daarnaast zou het ook kunnen dat er gewoon goedkoop geheugen gebruikt wordt natuurlijk om het model "budget-friendly" te houden.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
In overleg met jullie hebben we besloten om vanaf nu de volgende Xiaomi onderwerpen te bespreken in:
- Unlocken Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
- Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 18:32
Binnenkort als het goed is in het bezit van een mi5s. :) Het toestel is natuurlijk nog supernieuw, dus ik neem aan dat er nog geen Cyangenmod voor beschikaar is? Iemand enig idee wanneer we de eerste Nightly's kunnen verwachten? :D

Edit: Toestel is binnen! Wat een prachtding, zeker weten het mooiste toestel op dit moment op de markt. :) Ik erger me nog wel een beetje aan MIUI (komend van een HTC met AOSP erop), maar ik hoop gewoon dat Xiaomi de sources snel vrijgeeft. :)

brick5492 wijzigde deze reactie 28-11-2016 19:22 (34%)

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 28-06 01:17

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiŽnt.

quote:
brick5492 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:35:
Binnenkort als het goed is in het bezit van een mi5s. :) Het toestel is natuurlijk nog supernieuw, dus ik neem aan dat er nog geen Cyangenmod voor beschikaar is? Iemand enig idee wanneer we de eerste Nightly's kunnen verwachten? :D

Edit: Toestel is binnen! Wat een prachtding, zeker weten het mooiste toestel op dit moment op de markt. :) Ik erger me nog wel een beetje aan MIUI (komend van een HTC met AOSP erop), maar ik hoop gewoon dat Xiaomi de sources snel vrijgeeft. :)
Welke variant? En waar besteld? Welke prijs?
Zou je eens wat foto's (HDR) en ook in low-light willen plaatsen?
Ben echt benieuwd naar de kwaliteit van de camera t.o.v. de Nexus 6P. Beiden geen OIS, evenals de Pixel, maar de sensor zou snel en lichtgevoelig genoeg moeten zijn.

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Je mist geen halte meer en vergeet niets bij boodschappen doen. // OnePlus 5 met $20 korting!

• brick5492
De witte/zilvere 64gb variant. :) Voor §330 nieuw in doos gekocht van een medetweaker (pm maar voor z'n naam als je het wil weten).

Foto's zal ik binnenkort eens uploaden. Camera maakt zeer mooie fotos, na mijn mening ook in low light (maar ik kom dan ook van een HTC M9 af)

• Ndrenth
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 27-06 21:14
Kan iemand mij wat vertellen over de kwaliteit van het scherm, meer specifiek de krasbestendigheid?

Ik las op gsmarena dat de mi 5s geen gorilla glass heeft.. geen zin in krassen en ik heb eigenlijk nooit een screenprotector (persoonlijke keuze). In feite verplicht mij dit tot een screen protector.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

quote:
Ndrenth schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:05:
Kan iemand mij wat vertellen over de kwaliteit van het scherm, meer specifiek de krasbestendigheid?

Ik las op gsmarena dat de mi 5s geen gorilla glass heeft.. geen zin in krassen en ik heb eigenlijk nooit een screenprotector (persoonlijke keuze). In feite verplicht mij dit tot een screen protector.
quote:
lekzzz schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 07:35:
[...]

Ik heb er na 5 dagen nog geen krassen op dus dat valt nog mee dan :9
Als het goed is levert mijn leverancier er een screenprotector bij, die gaat er toch op omdat ik dezelfde verhalen lees en mijn toestellen er na twee jaar nog altijd als nieuw uitzien.

NeoMe wijzigde deze reactie 01-12-2016 17:17 (32%)

• brick5492
quote:
Ndrenth schreef op donderdag 1 december 2016 @ 17:05:

Hoewel er geen Gorilla Glass opzit, heeft Xiaomi volgens mij wel ergens een eigen krasbestendige laag aangebracht. Dit had ik ergens op het MIUI forum gelezen volgens mij van een Xiaomi medewerker, maar ik heb helaas geen linkje meer ofzo...

En ook nog bij deze, de foto's gemaakt met de Mi5S. :) Ik heb zowel in de Xiaomi camera app als in de Google Camera app foto's gemaakt, en eerlijk gezegd gaat mijn voorkeur uit naar die van Google. Maakt hele prima foto's (gelijk/beter dan die van Xiaomi volgens mijn ongefundeerde, niet professionele mening) en de app is lekker snel en snappy (niet dat die van Xiaomi heel traag is, maar voor mijn gevoel is die van Google net iets sneller). Misschien heeft de Google Camera app iets van voordeel omdat de sensor van Google's Pixels dezelfde is als van de Mi5S? Anyway, hier zijn de resultaten (beiden indoor):

Google Camera app:

Xiaomi Camera app:

Mijn excuses dat ik geen buiten foto's heb, heb de hele week op school gezeten en had niet echt de neiging om in de pauze lekker te gaan foto shooten buiten met dit weer. ;)

brick5492 wijzigde deze reactie 01-12-2016 19:54 (52%)

• xon
Even nieuwsgierig...wat draaien jullie voor ROM. De xiaomi.eu rom? of nog de standaard Chinees/Engelse rom? En indien je een andere ROM erop hebt gezet duurde het lang voordat Xiaomi de bootloader vrijgaf na een verzoek?

• SharpEdgeOne
  • Laatst online: 28-06 17:03
Unlock toestemming binnen 2 dagen, draai de xiaomi.eu rom 6.11.10 versie.

• xon
quote:
SharpEdgeOne schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:28:
Unlock toestemming binnen 2 dagen, draai de xiaomi.eu rom 6.11.10 versie.
alright..dus twee dagen even klooien om vervolgens echt de boel goed in te richten. :)

• kevinjkok
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-06 20:06
Twee korte vraagjes. Hebben jullie ook dat de camera de eerste 5 a 10 seconden vaag is en niet scherp stelt? Heeft iemand Netflix met download optie al aan de praat gekregen? Ik zit op Stable 8.0.18 btw

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
xon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:01:
[...]

alright..dus twee dagen even klooien om vervolgens echt de boel goed in te richten. :)
Ik had de unlock toestemming in 10 minuten dus er is hoop.

Ik draai nu de EU 6.12.1 versie. Draait lekker, alleen hij crasht bij homescreen lang indrukken (als je bijvoorbeeld widgets wil toevoegen. Hopelijk is het volgende week opgelost.

• xon
quote:
knakworst schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:54:
[...]

Ik had de unlock toestemming in 10 minuten dus er is hoop.

Ik draai nu de EU 6.12.1 versie. Draait lekker, alleen hij crasht bij homescreen lang indrukken (als je bijvoorbeeld widgets wil toevoegen. Hopelijk is het volgende week opgelost.
Het blijft interessant wat hier voor logica in zit. Zou er echt een chinees die codes met de hand checken of heeft een server het wat zwaar. ;)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

De toestemming kun je aanvragen voordat je het toestel binnen hebt, dus als je op tijd bent komt het zeker goed.

• rens-br
  • Nu online
Modbreak:
Berichten met betrekking tot screenprotectors horen thuis in: [Xiaomi Mi5s] Het grote Accessoire topic. Berichten met dit onderwerp zijn die kant op verplaatst.

• xon
Ok ik ben even het overzicht kwijt wat betreft roms. Ik heb vandaag mijn Mi5S (geseald in plastic!) binnengekregen met een MIUI Global 8.0 Stable rom erop. 8.0.10.0.0.

Volgens mij is de global rom nog helemaal niet uit toch?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Die had ik ook, dat is gewoon een fake rom. Voor de zekerheid zelf de laatste EU rom erop gezet.

• xon
quote:
knakworst schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:55:
Die had ik ook, dat is gewoon een fake rom. Voor de zekerheid zelf de laatste EU rom erop gezet.
Even interessant hoe mijn avond gister verlopen is ;)

1 Na de hagelnieuwe (in plastic) verpakte 5s 100% te hebben opgeladen geprobeerd bootloader te unlocken.

2 Naar de pagina gegaan waar je een verzoek moet indienen om te unlocken (http://en.miui.com/unlock/) en waar ik mij kon herinneren dat je een verzoek moet doen om te unlocken zie ik toch echt alleen een download knop voor de tool. Het zal wel :?

3 Fastmodes gestart, tool gestart op pc, verbinden met pc, telefoon wordt herkend, op de unlock button rammen. Na 50% ..de telefoon kon niet geverifieerd worden..gestopt.

4 De internetzoektocht gestart die een uur zou duren waarom hij niet wil unlocken en stopt bij 50%. Halve wereld schijnt hier last van te hebben. Alles suggesties geprobeerd (tracing functie van xiaomi activeren, andere windows 10 drivers) maar zonder succes.

5 Na wat moedeloos te zijn geworden maar even spelen met de telefoon en de rom die staat geÔnstalleerd. Rommelen met de vingerafdruk en daarvoor het instellen van een unlock patroon.

6 De telefoon opnieuw opgestart na wat klooien en even inloggen met het patroon die ik net had ingesteld..Die ik DACHT te hebben ingesteld en nu dus niet werkt. 1..2...3..4..5 keer proberen en elke keer geeft MIUI aan dat ik langer moet wachten om het opnieuw te proberen. Tot ik 60 minuten moest wachten. Omdat je niet in het menu kan komen kan je ook niet terug naar de fabrieksinstellingen en een hardware reset ben ik nog niet tegengekomen.

7 Drie bakken koffie verder deed de cafeÔne zijn werk en kreeg ik het idee om de "mijn toestel is gejat" functie te gebruiken van xiaomi aangezien ik wel net de mi account geÔnstalleerd had. Het toestel op afstand gewiped naar de fabriekinstellingen en dat werkte prima!

8 Laten we het unlocken nog eens proberen...en whalla..het werkt in 1 keer! Ik heb geen toestemming moeten vragen (in het verleden ook niet gedaan op mijn account). Dit alles dus na een (noodgedwongen) reset naar fabrieksinstellingen.

Laat mijn avond hoofdpijn andere wellicht helpen die tegen hetzelfde probleem aanlopen de komende tijd :-). Inmiddels staat de EU Rom (weekly) te snorren op de telefoon. Ik denk ook niet dat ik een fake rom op de telefoon omdat ie echt fabriekswaardig dicht zat.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
xon schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:35:
[...]

Even interessant hoe mijn avond gister verlopen is ;)

3 Fastmodes gestart, tool gestart op pc, verbinden met pc, telefoon wordt herkend, op de unlock button rammen. Na 50% ..de telefoon kon niet geverifieerd worden..gestopt.
Had ik ook, zorg dat je bent ingelogd op de telefoon in je mi account, en in de unlock app, met dezelfde login. Daarna werkte het bij mij. Edit, ik zie dat het gelukt is later. Dat is mooi _/-\o_

knakworst wijzigde deze reactie 07-12-2016 13:56 (5%)

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 28-06 14:08

cazzer22

Muracatun

Gisteren ook mijn mi5s binnen gekregen, hier ook direct mee begonnen om er de eu ROM op te parkeren.

Ik liep ook tegen het issue aan van hierboven, dus ingelogd met mijn mi account en opnieuw de unlock uitgevoerd waarna hij doorging.

Hierna de officiele china stable ROM erop geladen, ging allemaal moeiteloos en ook bijzonder snel!

Waarna ik via TWRP de EU ROM wou starten, echter elke keer kwam niet TWRP op na power + vol- maar fastboot. Uiteindelijk wel die EU ROM erop gezet, en als ik via de updater app naar recovery ga dan kom ik wel in de TWRP uit, hebben meer mensen dit?

Maar waar ik nu het meest tegen aan loop is dat ik mijn Google account niet goed geladen krijg op het toestel. In Settings > Other Accounts > Google zie ik allemaal Sync errors... met de melding Sync is experiencing problems, it will be back shortly. De Play store werkt wel goed toch niet goed, als ik er mijn wachtwoord moet invullen gaat het niet goed...

Zijn er hier meer met deze problemen, en hoe dit op te lossen? Heb inmiddels al een factory reset gedaan, en vanuit TWRP een Swipe uitgevoerd. Volgens mij staan de app permissies goed ingesteld.

cazzer22 wijzigde deze reactie 09-12-2016 12:03 (3%)
Reden: aanpassing play store

Failure, keyboard not found! - Press F1 to continue

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Nee ik heb er geen last van gelukkig, allemaal blauwe vinkjes. Je hebt uiteindelijk via TWRP de .EU versie erop gezet? Laatste weekly rom?

• xon
quote:
cazzer22 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:13:
Gisteren ook mijn mi5s binnen gekregen, hier ook direct mee begonnen om er de eu ROM op te parkeren.

Ik liep ook tegen het issue aan van hierboven, dus ingelogd met mijn mi account en opnieuw de unlock uitgevoerd waarna hij doorging.

Hierna de officiele china stable ROM erop geladen, ging allemaal moeiteloos en ook bijzonder snel!

Waarna ik via TWRP de EU ROM wou starten, echter elke keer kwam niet TWRP op na power + vol- maar fastboot. Uiteindelijk wel die EU ROM erop gezet, en als ik via de updater app naar recovery ga dan kom ik wel in de TWRP uit, hebben meer mensen dit?

Maar waar ik nu het meest tegen aan loop is dat ik mijn Google account niet goed geladen krijg op het toestel. In Settings > Other Accounts > Google zie ik allemaal Sync errors... met de melding Sync is experiencing problems, it will be back shortly. De Play store werkt wel goed toch niet goed, als ik er mijn wachtwoord moet invullen gaat het niet goed...

Zijn er hier meer met deze problemen, en hoe dit op te lossen? Heb inmiddels al een factory reset gedaan, en vanuit TWRP een Swipe uitgevoerd. Volgens mij staan de app permissies goed ingesteld.
Ik zag dit volgens mij ook genoemd worden (+ oplossing) in 1 van de andere boards. Misschien was jij dit ook? :) Anders even zoeken ..volgens mij op http://forum.xda-developers.com/mi-5s

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 28-06 14:08

cazzer22

Muracatun

Inmiddels toch zelf opgelost, bleek dat ik als G Suites gebruiker in mijn domein Android Sync uit had staan! Hiervoor nog geen Android gehad, altijd iOS, vandaar. Thanks

Failure, keyboard not found! - Press F1 to continue

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Abn Amro Betalen app met NFC werkt trouwens prima met de .EU rom. Hiervoor moet je wel een aanpassing doen in de instellingen, zorg dat "Beveiligde Element positie op HCE Wallet gebruiken staat.

• chrisdw
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-05 20:56
Vandaag is mijn mi5s 4gb/128gb grijs-zwart ook binnen gekomen.
Nu is het enkel nog wachten op toestemming voor de unlock tool.
Voor zover ik kan zien echt een top toestel!

• brick5492
Op het chinese MIUI forum is een CM13 nightly opgedoken voor de MI5S. :)

Zie xda: http://forum.xda-develope...pport-mi5s-t3498417/page3

Edit: schijnt heel goed te werken, bijna stable zelfs. :)

brick5492 wijzigde deze reactie 17-12-2016 13:30 (21%)

• xon
Geinig...op XDA hebben ze uitgevogeld of de force touch op de 4/128 software of hardwarematig is. Het lijkt erop dat het dus gewoon softwarematig is dichtgezet :)

Dat betekent dat het vast snel zal worden gevonden en op de EU rom mee zal komen.

• brick5492
quote:
xon schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:49:
Geinig...op XDA hebben ze uitgevogeld of de force touch op de 4/128 software of hardwarematig is. Het lijkt erop dat het dus gewoon softwarematig is dichtgezet :)

Dat betekent dat het vast snel zal worden gevonden en op de EU rom mee zal komen.
Als je een Force Touch test app download (gwn zoeken in de store) dan blijkt force touch gewoon te werken! :D op mijn 64gb 3gb model. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*