Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:44
Hmmm..ik denk dat ik iets over het hoofd zie..help me out:

Ik heb tussen mijn Xiaomi 4s en 5s even een Sony Z5 gehad. Ik ben gewend dat als je de telefoon opnieuw opstart (ik zet hem 's avonds uit) je meteen in het wachtwoord scherm komt en je heb zo unlocked. Dat werkt nu op mijn 5S niet zo.

Als ik hem opnieuw opstart dan krijg ik eerst heel even mijn 'dekstop' te zien en daarna het lockscherm. Dan geeft ie aan dat je met je vingerafdruk kan unlocken. Volgens mij is dit onzin want volgens mij moet je altijd na een reboot je pincode intoetsen en werkt vingerafdruk niet. Anyway, ik krijg geen mogelijkheid om pincode in te tikken. Zowel niet voor toestel (ipv vingerafdruk) als voor Simkaart.

Trucje nu is dat ik rechtsboven op het lockscherm klik bij instellingen en dat ie dan toestemming wil en vraagt naar een code.

Ik moet iets over het hoofd zien?

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn er hier Flitsmeister gebruikers op de Mi5s? Vanochtend gaf ie al een paar keer aan de BT verbinding te verloren te hebben. Ondertussen was ik wel gewoon spotify aan het streamen naar de console zonder problemen.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 15:44
quote:
kevinjkok schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:24:
Twee korte vraagjes. Hebben jullie ook dat de camera de eerste 5 a 10 seconden vaag is en niet scherp stelt? Heeft iemand Netflix met download optie al aan de praat gekregen? Ik zit op Stable 8.0.18 btw
Hi. Weet niet of het na twee weken nog nodig is, maar mijn Mi5s met Netflix werkt perfect. Ik kan gewoon een aflevering downloaden en later bekijken.

Punt is wel dat niet iedere serie/film dit heeft, bijna allemaal maar sommige hebben de optie niet. geen idee waar dat aan ligt.

• kevinjkok
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:01
quote:
Call of Duty schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:15:
[...]

Hi. Weet niet of het na twee weken nog nodig is, maar mijn Mi5s met Netflix werkt perfect. Ik kan gewoon een aflevering downloaden en later bekijken.

Punt is wel dat niet iedere serie/film dit heeft, bijna allemaal maar sommige hebben de optie niet. geen idee waar dat aan ligt.
Dat is vreemd... Ik heb net weer Netflix gedeinstalleerd, cache verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds geen download optie... :( . Op al mijn andere Android apparaten heb ik deze functie wel (ook mijn oude MI4). Zou het liggen aan de MIUI versie (ik draai MIUI 8.0.18.0 China Stable) :?

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 15:44
quote:
kevinjkok schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:57:
[...]

Dat is vreemd... Ik heb net weer Netflix gedeinstalleerd, cache verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds geen download optie... :( . Op al mijn andere Android apparaten heb ik deze functie wel (ook mijn oude MI4). Zou het liggen aan de MIUI versie (ik draai MIUI 8.0.18.0 China Stable) :?
Ik heb de Xiaomi.eu. Die draait op China ROM 6.12.8 (6.12.15 is uitgesteld voor Mi5s)
Alles draait perfect hiermee. Je zou het kunnen proberen. Raadt die ROM sowieso aan iedereen aan.

• XhaiKhaL
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:53
Volgens een filmpje op het Xiaomi.eu forum zou het scherm in de 64GB variant mogelijk ook force touch ondersteunen. Misschien interessant voor de 64GB eigenaren om te zien of het ook bij jullie werkt.

Als dit waar is snap ik trouwens niet waarom Xiaomi dit zou doen, maar dat terzijde.

• Pixxel
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:10
Wellicht om de meerprijs van de 128GB ten opzichte van de 64GB beter te rechtvaardigen? Force touch is wat dat betreft een USP voor de 128Gb Mi5S binnen de Xiaomi lijn toch?

• xon
Wat vinden jullie van de vingerafdruk scanner? Vergeleken met mijn Z5 Compact ben ik niet razend populair na een week gebruiken. Soms moet ik mijn vinger echt op verschillende manieren positioneren om resultaat te krijgen. Eigenlijk doet ie het maar zelden in 1 keer. Ik heb alles al een keer opnieuw ingescanned maar eigenlijk maakt dat weinig verschil. Ook zie ik wel wat verschil in een koude of warme vinger maar ook niet heel erg veel.

Is mijn vinger stuk of reageert de scanner matig?

• Nohead

Nohead

Ik heb ook een Nexus 6P en daar werkt de vingerscanner vele veeeeeleee malen beter....
Tot nu toe is de scanner gewoon ruk. Zoals je zegt meerdere malen scannen, hard drukken. scheefhouden...
Ik swipe em wel hoor dat gaat sneller :D

• xon
quote:
Nohead schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:55:
Ik heb ook een Nexus 6P en daar werkt de vingerscanner vele veeeeeleee malen beter....
Tot nu toe is de scanner gewoon ruk. Zoals je zegt meerdere malen scannen, hard drukken. scheefhouden...
Ik swipe em wel hoor dat gaat sneller :D
Je bedoelt een figuur swipen?

Wellicht nog een software dingetje..vreemde is dat als je alle reviews kijkt het best soepel gaat. Ik heb ook het idee dat ie beter reageert op het moment de telefoon net is opgestart maar dat kan gevoelsmatig zijn.

• Nohead

Nohead

Bedoel me unlock patroon swipen om te unlocken... dat gaat sneller dan een poging met de scanner :D

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:36
Het waren 6 mooie weken maar ik kan/wil maar niet wennen aan de Miui-interface. Back to stock Android :)

Komende van een Nexus 5 mijn bevindingen:
Pro's:
- Scherm
- Afwerking en bouwkwaliteit
- Accu
- Spraakkwaliteit
- Fingerprint reader
- Prijs voor het geheel

Maar de grootste pro (niet specifiek voor de Mi 5s) is nog wel de dual sim functionaliteit. Dat is echt heerlijk in mijn geval.

Cons:
- Miui-software (Xiaomi.eu), ik zit teveel te zoeken en de software wil teveel dingen uit handen nemen waardoor ik niet meer de controle heb over de telefoon en er niet op kan vertrouwen.

Te zijner tijd te vinden in V&A (5s/3GB/64GB/Wit) als de vervanger binnen is :)

• Nohead

Nohead

Zou een andere launcher je niet al wat kunnen helpen om het wat beter te maken? Ik moet zeggen ik kom ook van een Nexus 6P af en stock android werkt toch wel prettig ja. Het hele notification systeem in MIUI vind ik ook niks. Swipe to dismiss in lockscreen etc. Ik zal er ook even aan moeten wennen. of niet we gaan het zien :)

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:06
quote:
Ruud schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:47:
Het waren 6 mooie weken maar ik kan/wil maar niet wennen aan de Miui-interface. Back to stock Android :)

Komende van een Nexus 5 mijn bevindingen:
Pro's:
- Scherm
- Afwerking en bouwkwaliteit
- Accu
- Spraakkwaliteit
- Fingerprint reader
- Prijs voor het geheel

Maar de grootste pro (niet specifiek voor de Mi 5s) is nog wel de dual sim functionaliteit. Dat is echt heerlijk in mijn geval.

Cons:
- Miui-software (Xiaomi.eu), ik zit teveel te zoeken en de software wil teveel dingen uit handen nemen waardoor ik niet meer de controle heb over de telefoon en er niet op kan vertrouwen.

Te zijner tijd te vinden in V&A (5s/3GB/64GB/Wit) als de vervanger binnen is :)
Ik snap je volledig. Qua veiligheidsapp en accubesparing is Miui echt volledig doorgeslagen. En mijn ervaring is dat al die restricties vooral voor de bŁhne zijn. Geef je al je apps gewoon volledige toegang en vrijheid, dan merk je daar aan het einde van de dag gewoon nauwelijks iets van (buiten een toename van gebruikersgemak). Het is vooral om de consument het idee te geven dat Xiaomi er over nagedacht heeft en goede tools biedt.

Uiteindelijk kreeg ik mijn Pebble niet betrouwbaar werken onder Miui op de Mi4c en dat was voor mij de druppel. Exit Miui, hello CM. Maar CM neemt wel een groot deel van de charme van een Xiaomi weg. Gewoon weer hetzelfde plaatje als op mijn vorige telefoon. Ja, skins, maar toch.

Erg jammer, ik was al tijdens mijn Galaxy S tijd een fervent fan van Miui, draaide het ding op Mintberry. Die ROM was zijn tijd ver vooruit. Hele goede modificatie van Miui. Maar inmiddels merk ik dat ik ver van Miui ben afgeraakt, terwijl ik me toch enorm aangetrokken blijf voelen tot Xiaomi.

Misschien moet ik maar eens een iPhone proberen. :X ;)

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:36
Ik heb de Google Now Launcher al ;)

Het zijn gewoon allemaal kleine dingen die mij tegenwerken die voor de keuze zorgen. Wat bijvoorbeeld ook niet werkt; mijn Office365 agenda syncen met de standaard Google Agenda. Ik hoef geen Nine, ik hoef geen Outlook-app. Ik wil gewoon de simpele standaard Google-app :)

Gewoon kleine dingen dus :)

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-08 17:36

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiŽnt.

Ik merkte zojuist dat Netflix het op dit toestel niet toestaat series/films offline te bekijken (te downloaden). Blijkt een probleem bij Xiaomi dat dit toestel door Netflix niet wordt gezien als "officieel ondersteund".

BRON: https://www.ghacks.net/20...t-to-your-android-device/

Nu een dappere poging aan het wagen voor TWRP en de officiŽle ROM eroverheen - heb namelijk ROOT nodig om de bloatware eraf te halen (neen, ik wil niet de onofficiŽle EU versie, omdat geen updates-OTA) en heb mijn toestel toch altijd in het Engels staan.

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Je mist geen halte meer en vergeet niets bij boodschappen doen. // OnePlus 5 met $20 korting!

• Nohead

Nohead

officiele rom heeft volgens mij ook geen netflix download support las ik zo.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Nohead schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:24:
officiele rom heeft volgens mij ook geen netflix download support las ik zo.
Nee klopt, daar doe ik 't ook niet voor want ik heb reeds de officiŽle ROM :)

-- edit --
Zojuist geroot via TWRP met de officiŽle ROM en SuperSU. Nu kan ik heerlijk bloatware verwijderen :)

HetGezegde wijzigde deze reactie 22-12-2016 11:48 (17%)

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Je mist geen halte meer en vergeet niets bij boodschappen doen. // OnePlus 5 met $20 korting!

• Robino
  • Laatst online: 16-05 20:20
quote:
Hoppa! schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:10:
[...]

Ik snap je volledig. Qua veiligheidsapp en accubesparing is Miui echt volledig doorgeslagen. En mijn ervaring is dat al die restricties vooral voor de bŁhne zijn. Geef je al je apps gewoon volledige toegang en vrijheid, dan merk je daar aan het einde van de dag gewoon nauwelijks iets van (buiten een toename van gebruikersgemak). Het is vooral om de consument het idee te geven dat Xiaomi er over nagedacht heeft en goede tools biedt.
[...]
Vanuit veiligheidsoogpunt wil je dit dus juist echt niet! Want aan het einde van de dag heb je totaal geen idee wat apps op de achtergrond met jouw gegevens doen. Een van de redenen waarom ik nog niet durf over te stappen van iOS naar Android: met iOS ben je in controle wat apps op je telefoon doen.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-08 13:23
quote:
Robino schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:12:
[...]

Vanuit veiligheidsoogpunt wil je dit dus juist echt niet! Want aan het einde van de dag heb je totaal geen idee wat apps op de achtergrond met jouw gegevens doen. Een van de redenen waarom ik nog niet durf over te stappen van iOS naar Android: met iOS ben je in controle wat apps op je telefoon doen.
Bij Android ook ;)

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:06
quote:
Robino schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:12:
[...]

Dat zal allemaal best ja. Er zijn heel veel manieren om dat, voor zover mogelijk, in het oog te houden. De methode van Miui is daarin ver doorgeschoten. Ik kies mijn eigen methode wel, die mij in het gebruiksgemak niet beperkt.

• HetGezegde

HetGezegde

Handleiding om dit prachtige toestel te rooten en te voorzien van de officiŽle EN/CN ROM, maar dat je dus wel alle Xiaomi zooi kunt verwijderen.

Weet wel dat ik niet verantwoordelijk ben voor enige fouten. Dit is volledig op eigen risico. Ik heb de data van de volgende bronnen:
- http://www.stechguide.com...-and-root-mi5s-mi5s-plus/
- http://rootmygalaxy.net/install-twrp-root-mi5s/
- https://stackoverflow.com...on-device-without-sd-card
- http://www.techbout.com/i...e-on-xiaomi-phones-20192/
- http://xiaomitips.com/gui...ck-miui-google-installer/

Raadpleeg ze desnoods zelf.

Daarnaast is je telefoon na dit helemaal leeg. Houdt rekening met backups.

1. Zorg ervoor dat je via http://en.miui.com/unlock/ bent unlocked - dit doe je door in ge loggen/je te registreren en een applicatieforumulier in te vullen. Ik heb als reden opgegeven:
"I've bought this phone via AliExpress but the seller flashed the unofficial EU ROM. I want OTA updates and want to flash back to the official EN/CN ROM" - verzin wat leuks :)

Log op je telefoon in met je Mi Account - iets wat je normaal bij de eerste installatie doet.

2. Download "MiFlashUnlock" - dit doe je via http://en.miui.com/unlock/ - mocht het niet lukken, hieronder een download link (je moet wel eerst toegelaten worden). Belangrijk: gebruik dezelfde Mi Accounts!
https://dl.dropboxusercon...hUnlock_1.1.0317.1_en.zip

3. Download "SuperSU" - de nieuwste is hier te vinden: https://download.chainfire.eu/1016/SuperSU/
Anders:
https://dl.dropboxusercon...n%20Mi5s/2.%20SuperSU.zip

3. Download "TWRP" voor dit toestel:
https://dl.dropboxusercon...5S_Capricorn_20161002.zip

4. Download "ADB Setup" via:
https://dl.dropboxusercon.../4.%20adb-setup-1.4.3.exe

5. Schakel op je telefoon "Developer options" in via: "Settings > About phone" > druk duizend (7) keer op "MIUI version" tot je Developer bent. Ga terug naar "Settings > Additional settings > Developer options" > Schakel "USB debugging" in.

6. Koppel je telefoon aan je laptop en sta ADB toe (komt een pop-up).

7. Open nrtje "4. adb-setup-1.4.3.exe" en geef 3 maal Y in. Volg de korte installatie en kies voltooien.

8. Pak "3. ZCX-TWRP_MI5S_Capricorn_20161002.zip" uit. Ik heb enkel de "recovery.img" gebruikt en daarmee bovenstaande ADB (nr. 7) - zoals je ziet zit hier in principe ook ADB/fastboot in, maar goed.
Je kunt daarmee ook gewoon "recovery.img" downloaden via:
https://dl.dropboxusercon...ooten%20Mi5s/recovery.img

9. Ga op je PC naar "C > adb" en plak daar "recovery.img"

10. Houd "shift" ingedrukt en klik met de rechtermuisknop op een lege plek in deze map. Kies voor "Opdrachtvenster hier openen".

-- Je telefoon is nog steeds aangesloten en unlocked (scherm aan en op bijv. home screen). --

11. Type in (zonder haakjes) "adb fastboot bootloader"
Je telefoon zal herstarten in fastboot.

12. Type in: "fastboot devices"
Je ziet zoiets:
[img]https://i2.wp.com/www.stechguide.com/wp-content/uploads/2015/12/fastboot1.jpg?w=894 Je weet nu dat je toestel juist is aangesloten in fastboot.[/img]

13. Type in: "fastboot flash recovery recovery.img"
Je ziet zoiets:

14. Type in: "fastboot boot recovery.img"
Je ziet zoiets:

15. Je telefoon zal herstarten in TWRP (bij mij in Chinees).
Als het Chinees is, zal je niet weten waar je op moet drukken. Volg deze meneer:

16. Kies "Wipe" en "Format Data". Type "yes" in en ga verder.

17. Terug naar het homescreen van TWRP ga je naar "Mount" en vink je "Mount system partition read only" uit en vink je "Cache" en "Data" aan. Swipe om de instellingen toe te passen.

18. Nu moet SuperSU naar de telefoon:
Kopieer de heel SuperSU.zip (niet uitpakken!) ook naar je "adb" map op "C"
Op je PC staat het console scherm van ADB nog open. Type daar in: "adb push SuperSU.zip /sdcard

19. Ga naar de homescreen van TWRP op je telefoon en kies voor "Install" - Selecteer daar in het mapje "sdcard" "SuperSU.zip" en vink aan dat na installatie je telefoon mag rebooten. Kies NIET voor verifiŽren!

20. Nu even wachten. Herstarten kan een paar minuten duren.

21. Xiaomi zooi van je telefoon verwijderen kan met de app "Device Control":
Google Play: Device Control [root]

22. Na de installatie van je Xiaomi moet je natuurlijk nog de Google Play Store en haar services hebben. Zet eerst via "Settings > Additional settings > Privacy > Unknow sources" aan.
Installeer daarna Google Installer v2:
https://dl.dropboxusercon...5.%20Google_installer.apk

Doe dit het gemakkelijkst via je telefoon zelf :) Het is even lastig met wat chinese meldingen e.d., maar da's nu nog ff een kwestie van wegklikken en negeren.

Klik op de installeren knop en volg de stappen. Installeer alles wat er gevraagd wordt maar open nog niets. Mocht het mis gaan, dan kun je het gewoon opnieuw proberen. Heb het zelf door wat verkeerd klikken en niet opletten 3 keer moeten openen. Elke service wordt maar ťťn keer geÔnstalleerd gelukkig :)

Tip: verwijder niet direct alles, maar kies eerst voor "disable" - als het niet goed is, kan je 't nog terug enablen :) Zeker dit doen bij systemapps!

Tip2: zet er de Nova Launcher op voor een Pixel ervaring:
Google Play: Nova Launcher
De Prime is maar §0,50 atm: Google Play: Nova Launcher Prime

Tip3: Installeer via de Play Store het Google Keyboard (Gboard):
Google Play: Gboard: het Google-toetsenbord

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-08 18:41
Over welke bloatware gaat het dan ? Ik hoor van velen dat MIUI op niks trekt maar wat ik er van gezien heb vind ik het toch mooie software. Binnen een weekje komt mijn Mi5s eraan dus ik zie dan wel wat ik doe.

Staat er vreemde software ofzo op ? De mijne komt van iBuygou dus normaal wel ok qua software.

Mi 5S - Google Pixel C - Toshiba Chromebook 2

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 18-08 18:52
quote:
Bvapple schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:37:
Over welke bloatware gaat het dan ? Ik hoor van velen dat MIUI op niks trekt maar wat ik er van gezien heb vind ik het toch mooie software. Binnen een weekje komt mijn Mi5s eraan dus ik zie dan wel wat ik doe.

Staat er vreemde software ofzo op ? De mijne komt van iBuygou dus normaal wel ok qua software.
https://www.thijsbroenink.com/2016/09/xiaomis-analytics-app-reverse-engineered/

Deze bloatware

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-08 14:55

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Zo, telefoon al deels ingesteld zodat ik vooruit kan.
unlock is aangevraagd, even wachten en dan de eu rom erop zetten.

1e indruk zeker goed en wordt dus mijn nexus 6p vervanger.
Ben alleen even aan het frotten om de google contacts handig over te zetten naar mijn mi account.

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Zone Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• HetGezegde

HetGezegde

Zeer, zeer, zťťr goede foto's bij weinig licht!

Hier wat voorbeeldjes (klikken = groot):

En vergeleken met de Huawei P8 van m'n vriendin :)

De camera app van Xiaomi zelf is ook echt nice. De front camera schat zelfs je leeftijd in (haha!).
Zeer duidelijk, gemakkelijk in gebruik en uitgebreid.

En qua bloatware: zowat alles van Xiaomi, met uitzondering van de Security software (dat blijft wel echt nodig, maar goed). Ik heb het volgende onder System Apps disabled via Control Manager:
- App Store (mi)
- Browser
- Calendar (ik gebruik de Google Calendar)
- Cleaner
- com.miui.mipub
- Documents
- Explorer (ik gebruik de File Explorer van CyanogenMod)
- Feedback
- Gallery (ik gebruik Piktures)
- Games
- Mail (Outlook en Gmail)
- Mi Cloud (OneDrive, Dropbox, Stack, Google Drive)
- Mi Cloud backup
- Mi Credit
- Mi Drop
- Mi Pass
- Mi Service Security Framework (heeft met Gamecenter van Mi te maken)
- Mi VIP
- Mi Voice
- Mi Wallet
- MiPlay
- MiSmartCards
- Music (heb Poweramp)
- Notes
- Search
- Sogou Keyboard for MIUI (die is zeer vervelend)
- System Launcher (Nova Launcher)
- Video
- Yellow Pages

Allemaal disabled, dus kan altijd weer ingeschakeld worden als er wat mis gaat :)

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:00:
Handleiding om dit prachtige toestel te rooten en te voorzien van de officiŽle EN/CN ROM, maar dat je dus wel alle Xiaomi zooi kunt verwijderen.
Jo thanks man. Ik ga nu een eu rom er op zetten maar op het forum van miui zie ik geen mi5s rom :(.
Via een andere site http://forum.xda-develope...mi5s-plus-t3480669/page10 heb ik wel eentje kunnen vinden

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:12

knakworst

Get Dilberted!

quote:
nichan schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:00:
[...]

Jo thanks man. Ik ga nu een eu rom er op zetten maar op het forum van miui zie ik geen mi5s rom :(.
Via een andere site http://forum.xda-develope...mi5s-plus-t3480669/page10 heb ik wel eentje kunnen vinden
Installeer geen 5s Plus rom op een 5s. Kijk bij de .eu weekly van 8 december daar staat de 5s gewoon tussen. Die heb ik nu ook draaien. Afgezien van een haperende vingerafdruk scanner heb ik geen bugs.

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-07 07:37
Duurt het aanvragen van die unlock code echt meerdere dagen? In de tussen tijd de telefoon wel of niet gebruiken?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
PleXtor schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:56:
Duurt het aanvragen van die unlock code echt meerdere dagen? In de tussen tijd de telefoon wel of niet gebruiken?
Ik ga hem wel gebruiken maar dan alleen whatsapp, snapchat, mail en aantal werk dingetjes.
Dan kan ik in ieder geval al iets :)

• nichan
quote:
knakworst schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:43:
[...]

Installeer geen 5s Plus rom op een 5s. Kijk bij de .eu weekly van 8 december daar staat de 5s gewoon tussen. Die heb ik nu ook draaien. Afgezien van een haperende vingerafdruk scanner heb ik geen bugs.
Oja thanks, ik bij die nieuwere rom maar daar is blijkbaar nog geen mi5s-versie van.

• nichan
quote:
knakworst schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:43:
[...]

Hoe heb jij hem er op gekregen? Via MiFlash krijg ik die zip er niet op, duurt echt een half uur en dan is ie nog niet klaar.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
nichan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 00:18:
[...]

Hoe heb jij hem er op gekregen? Via MiFlash krijg ik die zip er niet op, duurt echt een half uur en dan is ie nog niet klaar.
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de, door jou eerder aangegeven, Mi5s Plus ROM hebt geflashed?

Probeer het anders eens op exact mijn manier, dus zonder EU ROM. Ff naar fastboot via powerbutton + volume down (meen ik) en dan de stappen volgen.

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:44
kan iemand bevestigen dat quick charge 3.0 (fast charge) niet in beeld komt
maar er gewoon charging staat als hij zich op laadt?

• nichan
quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:21:
[...]

Weet je zeker dat je niet per ongeluk de, door jou eerder aangegeven, Mi5s Plus ROM hebt geflashed?

Probeer het anders eens op exact mijn manier, dus zonder EU ROM. Ff naar fastboot via powerbutton + volume down (meen ik) en dan de stappen volgen.
Thanks, draait inmiddels prima op de EU ROM.

Over de telefoon zelf (heb nog weinig gedaan):

Die vingerprintscanner vind ik goed werken. Ik moet wel oppassen dat ik mijn duim goed recht neer leg. Schuin pakt de scanner hem niet, misschien dat ik dat nog extra instel voor het gemak.

De Tel draait soepel en snel. Nu kom ik van een mi2s dus is veel al een verbetering.

De knoppen aan de zijkant zijn lekker stevig

Voor de ret heb ik weinig te zeggen, foto's heb ik nog niet gemaakt. Tot nu toe vind ik het een fijn toestel.

• Viperģ
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Interessante telefoon.

mijn HTC M8s ligt nu bij T-mobile voor reparatie.
mocht deze niet meer te fixen zijn dan zit ik te kijken naar een vervangend toestel.
Ik vind eigenlijk al die 5.5inch toestellen te groot. 5.1/5.2 is toch wel maximaal.

Zal dit topic eens doorlezen

PSN: Lord_Vipah

• xon
quote:
SonyEricsson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:33:
Dat kan ik..ik zie op geen enkele manier dat het qc is

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
SonyEricsson schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:33:
Ik heb een QC2.0 en daar geeft 'ie het in ieder geval niet aan.

• Nohead

Nohead

quote:
HetGezegde schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:54:
Zeer, zeer, zťťr goede foto's bij weinig licht!

Hier wat voorbeeldjes (klikken = groot):
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En vergeleken met de Huawei P8 van m'n vriendin :)
[afbeelding]

[afbeelding]

De camera app van Xiaomi zelf is ook echt nice. De front camera schat zelfs je leeftijd in (haha!).
Zeer duidelijk, gemakkelijk in gebruik en uitgebreid.

En qua bloatware: zowat alles van Xiaomi, met uitzondering van de Security software (dat blijft wel echt nodig, maar goed). Ik heb het volgende onder System Apps disabled via Control Manager:
- App Store (mi)
- Browser
- Calendar (ik gebruik de Google Calendar)
- Cleaner
- com.miui.mipub
- Documents
- Explorer (ik gebruik de File Explorer van CyanogenMod)
- Feedback
- Gallery (ik gebruik Piktures)
- Games
- Mail (Outlook en Gmail)
- Mi Cloud (OneDrive, Dropbox, Stack, Google Drive)
- Mi Cloud backup
- Mi Credit
- Mi Drop
- Mi Pass
- Mi Service Security Framework (heeft met Gamecenter van Mi te maken)
- Mi VIP
- Mi Voice
- Mi Wallet
- MiPlay
- MiSmartCards
- Music (heb Poweramp)
- Notes
- Search
- Sogou Keyboard for MIUI (die is zeer vervelend)
- System Launcher (Nova Launcher)
- Video
- Yellow Pages

Allemaal disabled, dus kan altijd weer ingeschakeld worden als er wat mis gaat :)
Thanks en voor de vorige post ook nog, dat was bruikbaar binnen 5min heb ik nu net mijn telefoon recovery geflashed en rooted en de zooi mi apps uitgeschakeld, en wipe gedeelte heb ik niet gedaan, lijkt me niet echt noodzakelijk als je alleen TWRP en Root wil hebben. In het verleden ook ook nooit gedaan voor andere phones.

Ben wel erg aan het twijfelen welke ROM ik wil gaan plaatsen. Ik heb nu een MAGCNDI China Stable er opstaan, kwam zo uit de winkel (HK shop). En dit kan ik niet eens updaten tis een nep MAGCNDI schijnbaar. Dus zeg het maar mannen? Welke rom Xiaomi.eu of wat anders? Ik wil zo min mogelijk China troep er op hebben.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Nohead schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:51:
[...]

Thanks en voor de vorige post ook nog, dat was bruikbaar binnen 5min heb ik nu net mijn telefoon recovery geflashed en rooted en de zooi mi apps uitgeschakeld, en wipe gedeelte heb ik niet gedaan, lijkt me niet echt noodzakelijk als je alleen TWRP en Root wil hebben. In het verleden ook ook nooit gedaan voor andere phones.

Ben wel erg aan het twijfelen welke ROM ik wil gaan plaatsen. Ik heb nu een MAGCNDI China Stable er opstaan, kwam zo uit de winkel (HK shop). En dit kan ik niet eens updaten tis een nep MAGCNDI schijnbaar. Dus zeg het maar mannen? Welke rom Xiaomi.eu of wat anders? Ik wil zo min mogelijk China troep er op hebben.
Graag gedaan. Je kunt voor de originele gaan, das wel China zooi, maar kun je dus uitschakelen en verwijderen. Deze krijgt wekelijkse updates en met een Nova Launcher of Google Now Launcher is het perfect. Lekker snel en gewoon "Westers".

De EU ROM is onofficieel en krijgt geen updates. Nieuwe versies moet je zelf flashen.

Ben zelf aan het wachten op Cyanogen Mod. Die komt, maar het is nog niet bekend wanneer. Die krijgt dan ook updates OTA als het goed is. Tot die tijd blijf ik op deze - misschien wel voor langere tijd.

Verder zijn er nog geen ROMs beschikbaar. Dus tot die tijd maakt het eigenlijk niet uit wat je doet als je toch met de tijd wilt overstappen.

Moet zeggen dat MIUI prima werkt. Zit veel extra's in die mijn Nexus niet hadden, zoals max dagelijks limiet voor Roaming en per app meldingen wanneer ze toestemming voor iets nodig hebben - geeft veilig gevoel. Zo hoeft Facebook Messenger mijn SMS niet te lezen.

Ja, nice. Ben er blij mee.

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-08 14:28

cazzer22

Muracatun

Ik zit te kijken naar een online backup oplossing voor de telefoon, en dacht Google Drive te gebruiken maar deze is greyed out (bij Settings > Backup & Restore), en lees op miui.com dat veel (of misschien wel iedereen) dat hebben. Vermoedelijk dus door Mi uitgeschakeld, en de enige optie direct out of the box werkend is dan naar de mi cloud backuppen. Echter is dit zonder instellingen dus bij een eventuele restore moet je de apps en gegevens lijkt me maar elders zoeken.

Hoe hebben jullie de backups ingesteld? Ikzelf kom van iOS, dus was gewend dat met iCloud alles veilig was, ook gegevens. Heb de EU rom overigens.

cazzer22 wijzigde deze reactie 23-12-2016 11:12 (2%)
Reden: EU rom opmerking toegevoegd

Failure, keyboard not found! - Press F1 to continue

• Nohead

Nohead

Ik was gisteren in Belgie en zag idd dat het roaming stuk wel erg gaaf is uitgewerkt. Dataroaming (tmobile 250mb eu) gewoon aan en alleen voor whatsapp en mail en flitsmeister bijv. Doe dat maar eens met CM na :P

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Als mijn telefoon gelockt is blokkeert die inkomende whatsapp berichten.
Ik kan alleen de optie niet vinden waar ik het kan uitzetten.
Kan iemand mij vertellen waar ik de instelling/optie vind want ben nieuw tot miui :)

psyy138 wijzigde deze reactie 23-12-2016 11:28 (10%)

• nichan
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:25:
Als mijn telefoon gelockt is blokkeert die inkomende whatsapp berichten.
Ik kan alleen de optie niet vinden waar ik het kan uitzetten.
Kan iemand mij vertellen waar ik de instelling/optie vind want ben nieuw tot miui :)
Hoe bedoel je blokkeert?
Via geÔnstalleerde apps ->whapp kun je het eea instellen qua meldingen, kijk daar eens.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
nichan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:31:
[...]

Hoe bedoel je blokkeert?
Via geÔnstalleerde apps ->whapp kun je het eea instellen qua meldingen, kijk daar eens.
sorry, onduidelijk.
Whatsapp haalt geen nieuwe berichten op als ik mijn telefoon heb gelockt.

Was probleem met WiFi .... Werkt gewoon goed zoals het hoort.

psyy138 wijzigde deze reactie 23-12-2016 12:57 (9%)

• Nohead

Nohead

quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:09:
[...]

sorry, onduidelijk.
Whatsapp haalt geen nieuwe berichten op als ik mijn telefoon heb gelockt.

Was probleem met WiFi .... Werkt gewoon goed zoals het hoort.
Kijk eens bij je security app > battery > App battery saver > zet daar je whatsapp tussen de no restrictions.

Wellicht knijpt je telefoon de whatsapp app af, en dus haalt het pas je berichten op als je app actief op scherm is.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Nohead schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:25:
[...]

Kijk eens bij je security app > battery > App battery saver > zet daar je whatsapp tussen de no restrictions.

Wellicht knijpt je telefoon de whatsapp app af, en dus haalt het pas je berichten op als je app actief op scherm is.
Je hebt gelijk!

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
cazzer22 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:11:
Ik zit te kijken naar een online backup oplossing voor de telefoon, en dacht Google Drive te gebruiken maar deze is greyed out (bij Settings > Backup & Restore), en lees op miui.com dat veel (of misschien wel iedereen) dat hebben. Vermoedelijk dus door Mi uitgeschakeld, en de enige optie direct out of the box werkend is dan naar de mi cloud backuppen. Echter is dit zonder instellingen dus bij een eventuele restore moet je de apps en gegevens lijkt me maar elders zoeken.

Hoe hebben jullie de backups ingesteld? Ikzelf kom van iOS, dus was gewend dat met iCloud alles veilig was, ook gegevens. Heb de EU rom overigens.
OneDrive? Die werkt goed en biedt voor mij meer dan voldoende. Hier op Tweakers komt wel eens een advertentie voorbij met 200GB voor 2 jaar voor §15 - in de gaten houden :)

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:26:
[...]

OneDrive? Die werkt goed en biedt voor mij meer dan voldoende. Hier op Tweakers komt wel eens een advertentie voorbij met 200GB voor 2 jaar voor §15 - in de gaten houden :)
Thanks! Mag ik blond zijn en vragen hoe je dat dan instelt? :9

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
cazzer22 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:49:
[...]

Je krijgt dan een code, je logt in op de site van de code, vaak Western Digital en valideert je code, je logt in op www.onedrive.com en checkt of je daadwerkelijk de extra opslag hebt gekregen.

Of bedoel je instellinen op je toestel?
Ik gebruik OneDrive alleen voor automatische backup van m'n foto's. Das t belangrijkste. Settings e.d. a la iCloud kun je niet zo backuppen. Google Drive backupt bijvoorbeeld. wel WiFi en andere settings, maar bij mij lijkt dit gewoon te werken? Ofja, wat zou je allemaal gebackupped willen hebben?

• PleXtor
quote:
Nohead schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:25:
[...]

Vreemd. Ik heb whatsapp en gmail in de no restrictions gezet en zelfs gereboot. Echter blijf ik geen berichten binnen krijgen. Ook al de hele battery saver uitgezet... Zodra ik whatsapp open krijg ik wel berichten. Sync staat aan en niet op WLAN only 8)7

• Nohead

Nohead

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:42:
[...]

Vreemd. Ik heb whatsapp en gmail in de no restrictions gezet en zelfs gereboot. Echter blijf ik geen berichten binnen krijgen. Ook al de hele battery saver uitgezet... Zodra ik whatsapp open krijg ik wel berichten. Sync staat aan en niet op WLAN only 8)7
Security > Battery > Tandwiel rechtsboven > Turn of mobile data when device is locked misschien aan staan?

• PleXtor
quote:
Nohead schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:44:
[...]

Security > Battery > Tandwiel rechtsboven > Turn of mobile data when device is locked misschien aan staan?
Die staat op never.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:42:
[...]

Ik merk idd hetzelfde.
Lijkt erop dat als ik de app sluit er niks meer binnenkomt, maar laat ik de app openstaan op de achtergrond dan wel.

• nichan
Ik weet niet of dat speciaal hier hoort, maar kun je het geluid van de camera uitzetten als je een foto maakt (in whatsapp)?

• Thijsssss
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-07 18:16
quote:
Dank voor deze overzichtelijke handleiding! Ik blijf echter wel steken bij stap 2 :( De wel befaamde stuck bij 50% in de Unlock Tool speelt mij parten.

Net als velen van jullie zat ik in 'de zending van zeven' die afgelopen week is binnen gekomen, maar ik heb bij TopOne niet aangegeven dat ik mijn telefoon graag geseald zou willen. Waarschijnlijk heb ik nu een andere ROM er op gekregen van de winkel?

Ergens las ik dat je de telefoon alleen kan unlocken wanneer er een developer ROM op staat. Is dit correct? Deze ROM heb ik gedownload vanaf de officiŽle MIUI pagina en gepoogd te installeren via de Update app op de telefoon, echter zonder succes. Moet ik deze stap wel doorlopen om verder te komen dan stap 2? Of moet ik nog dieper gaan zoeken naar een oplossing voor het 50%-probleem?

• Nohead

Nohead

quote:
Thijsssss schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:54:
[...]

Dank voor deze overzichtelijke handleiding! Ik blijf echter wel steken bij stap 2 :( De wel befaamde stuck bij 50% in de Unlock Tool speelt mij parten.

Net als velen van jullie zat ik in 'de zending van zeven' die afgelopen week is binnen gekomen, maar ik heb bij TopOne niet aangegeven dat ik mijn telefoon graag geseald zou willen. Waarschijnlijk heb ik nu een andere ROM er op gekregen van de winkel?

Ergens las ik dat je de telefoon alleen kan unlocken wanneer er een developer ROM op staat. Is dit correct? Deze ROM heb ik gedownload vanaf de officiŽle MIUI pagina en gepoogd te installeren via de Update app op de telefoon, echter zonder succes. Moet ik deze stap wel doorlopen om verder te komen dan stap 2? Of moet ik nog dieper gaan zoeken naar een oplossing voor het 50%-probleem?
Heb je je eigen wel eerst aangemeld op de telefoon met je MIUI account? voordat je de unlock hebt gedaan?

• Thijsssss
quote:
Nohead schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:57:
[...]

Heb je je eigen wel eerst aangemeld op de telefoon met je MIUI account? voordat je de unlock hebt gedaan?
Yes yes yes, aangemeld op de telefoon met hetzelfde account als ik unlockrechten mee heb aangevraagd en waarmee ik inlog op de Unlock tool.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Nnet dit artikel gevonden; http://en.miui.com/thread-332215-1-1.html
Het lijkt in ieder geval op een bug dat de notificaties niet goed binnenkomen.

EDIT: misschien werkt dit wel; http://en.miui.com/thread-353727-1-1.html

psyy138 wijzigde deze reactie 23-12-2016 17:01 (20%)

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Thijsssss schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:00:
[...]

Yes yes yes, aangemeld op de telefoon met hetzelfde account als ik unlockrechten mee heb aangevraagd en waarmee ik inlog op de Unlock tool.
Heb je unlock rechten? Ofwel, kun je op de unlock pagina inloggen en de tool daar downloaden?
Welke foutmelding krijg je bij 50%?

Wat ook kan is dat 'ie al is unlocked, omdat de verkoper er reeds een andere ROM op heeft gezet. Als ik nogmaals probeer te unlocken, krijg ik ook bij 50% een foutmelding.

• PleXtor
Heb nu al voor de tweede keer vandaag dat authentication required is bij Google play. Ik moet dan opnieuw inloggen, maar dat knopje doet niks. Ik zit er niet op te wachten om elke cache te moeten legen ed (dat lost het nu ook niet op). Anderen dit probleem ook?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
PleXtor schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:17:
Heb nu al voor de tweede keer vandaag dat authentication required is bij Google play. Ik moet dan opnieuw inloggen, maar dat knopje doet niks. Ik zit er niet op te wachten om elke cache te moeten legen ed (dat lost het nu ook niet op). Anderen dit probleem ook?
Heb je wel je telefoon geautoriseerd bij google.
Had ik namelijk in het begin ook.
https://myaccount.google.com/security?hl=nl&pli=1
quote:
nichan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:53:
Ik weet niet of dat speciaal hier hoort, maar kun je het geluid van de camera uitzetten als je een foto maakt (in whatsapp)?
Camera - modes - settings - camera sounds uit zetten

psyy138 wijzigde deze reactie 23-12-2016 17:26 (27%)

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:00:
Nnet dit artikel gevonden; http://en.miui.com/thread-332215-1-1.html
Het lijkt in ieder geval op een bug dat de notificaties niet goed binnenkomen.

EDIT: misschien werkt dit wel; http://en.miui.com/thread-353727-1-1.html
Net getest en werkt alleen als ik Whatsapp niet afsluit.

• Thijsssss
quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:04:
[...]

Heb je unlock rechten? Ofwel, kun je op de unlock pagina inloggen en de tool daar downloaden?
Welke foutmelding krijg je bij 50%?

Wat ook kan is dat 'ie al is unlocked, omdat de verkoper er reeds een andere ROM op heeft gezet. Als ik nogmaals probeer te unlocken, krijg ik ook bij 50% een foutmelding.
In a weird twist of events is het mij gelukt om verder te komen, ik weet alleen echt niet hoe ik dat heb gedaan :X Dank voor het meedenken in ieder geval!

Ben nu de xiaomi.eu ROM aan het installeren, mocht deze niet fijn vinden dan kan ik de originele ROM scoren op de site van Xiaomi right? En moet ik dan zowel

fastboot flash recovery recovery.img

als

fastboot boot recovery.img

weer doen?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Thijsssss schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:17:
[...]

In a weird twist of events is het mij gelukt om verder te komen, ik weet alleen echt niet hoe ik dat heb gedaan :X Dank voor het meedenken in ieder geval!

Ben nu de xiaomi.eu ROM aan het installeren, mocht deze niet fijn vinden dan kan ik de originele ROM scoren op de site van Xiaomi right? En moet ik dan zowel

fastboot flash recovery recovery.img

als

fastboot boot recovery.img

weer doen?
Uiteraard, want je wilt dat de nieuwe recovery opnieuw op je telefoon wordt geflashed. Download dan de nieuwste .img (recovery), hernoem deze recovery.img en voer dit inderdaad opnieuw uit. Je recovery is je besturingssyteem in dit geval.

• nichan
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:19:
[...]

[...]

Camera - modes - settings - camera sounds uit zetten
Ik heb de oplossing:

1. With a file manager (ES file explorer bijv.), that grant root access, go in /system/media/audio/ui/
2. Rename file camera_click.ogg to camera_click.ogg.backup
3. Reboot Phone.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
cazzer22 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:49:
[...]

Wellicht zoek je meer iets als Helium? Is een android app waarmee je alle apps met data kan backuppen.

• PleXtor
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:19:
[...]

Dat lijkt het op te lossen :)

De notificaties krijg ik wel binnen via mobiele data, niet via WIFI. Wifi staat op keep WLAN on during sleep 'Always'. Ik zal nog eens door alle security heen...

• HetGezegde

HetGezegde

Ik had het probleem dat mijn Pebble 2 steeds disconnecte. Bij Security "always on" etc. ingesteld en voila, geen problemen meer.

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik heb mijn mi5s nu een week. Eerste week de laatste xiaomi.eu stable gedraaid en sinds gisteren de net gereleasde weekly. In beide roms ervaar ik de vingerprint scanner als zeer matig. Mijn vorige redmi note 3 pro was veel beter. Meer mensen met problemen?

• nichan
quote:
Kasj schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:27:
Ik heb mijn mi5s nu een week. Eerste week de laatste xiaomi.eu stable gedraaid en sinds gisteren de net gereleasde weekly. In beide roms ervaar ik de vingerprint scanner als zeer matig. Mijn vorige redmi note 3 pro was veel beter. Meer mensen met problemen?
Bij mij werkt die scanner goed.
Wat kan helpen is om meerdere vingerafdrukken toe te voegen van je duim in meerdere posities. Als je je duim er dan schuin oplegt is die wel te scannen.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Kasj schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:27:
Bij mij werkt die ook zeer slecht. Verder werkt alles prima in de laatste weekly. Wel grappig, in de laatste weekly zit de security patch van 01.01.2017.

• xon
quote:
nichan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:53:
Hoe irritant ja...maar helaas zie http://en.miui.com/thread-415352-1-1.html

Je kan er omheen door even de add photo or video knop iets langer in te drukken dan krijg je keuze om foto te maken vanuit je normale camera applicatie die wel stil is

• nichan
Bedankt voor je reactie. Ik had het intussen zelf al opgelost, zie hier onder hoe:
quote:
nichan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:32:
[...]

Ik heb de oplossing:

1. With a file manager (ES file explorer bijv.), that grant root access, go in /system/media/audio/ui/
2. Rename file camera_click.ogg to camera_click.ogg.backup
3. Reboot Phone.
quote:
[ba]xon schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 10:07:[/b]
[...]

Hoe irritant ja...maar helaas zie http://en.miui.com/thread-415352-1-1.html

Je kan er omheen door even de add photo or video knop iets langer in te drukken dan krijg je keuze om foto te maken vanuit je normale camera applicatie die wel stil is

• nichan
Wat me net opviel is dat er geen Ad blocker in deze browser zit. Op mijn mi2s had ik dat wel. Na een korte zoektocht op internet is dit blijkbaar bij nieuwere toestellen zo helaas.
Heeft iemand nog tips?

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:44
quote:
knakworst schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:55:
[...]

Bij mij werkt die ook zeer slecht. Verder werkt alles prima in de laatste weekly. Wel grappig, in de laatste weekly zit de security patch van 01.01.2017.
het lijkt erop dat de scanner alleen slecht werkt om in te loggen op je mobiel.
als je de scanner gebruikt in alle bankieren apps, werkt het als een tierelier.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
SonyEricsson schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:02:
[...]

het lijkt erop dat de scanner alleen slecht werkt om in te loggen op je mobiel.
als je de scanner gebruikt in alle bankieren apps, werkt het als een tierelier.
Ik ervaar hetzelfe, zou dus softwarematig op te lossen moeten zijn.

• HetGezegde

HetGezegde

Whoow ik merk dat ik nu geen ROOT access meer heb na het installeren van een grote update van MIUI gisteren van 1,2GB. Kreeg wel voorheen af en toe een melding dat de update van 56MB niet was gelukt en ik het via de volledige installatie moest proberen. Heb dit steeds genegeerd.
Toen kwam de updater met 1,2GB aanzetten, geÔnstalleerd, kwam in m'n TWRP terrecht en heb toen de stappen gevolgd. Weird.

Dan maar eens SuperSU op m'n device laten staan en steeds checken of na een update de ROOT toegang nog actief is.

• xon
quote:
knakworst schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:05:
[...]

Ik ervaar hetzelfe, zou dus softwarematig op te lossen moeten zijn.
Het kan wishful thinking zijn natuurlijk maar ik heb het idee dat het ietsje beter is geworden sinds ik de nieuwe weekly erop heb gegooid (6.12.22). Kan zonder risico dus mocht je zin hebben ...try it

• HetGezegde

HetGezegde

Weet iemand wanneer we Android 7 kunnen verwachten? Want MIUI zou eigenlijk wel met Android 7 worden geleverd, maar dit toestel is, blijkbaar, nog te nieuw.

• Bvapple
quote:
HetGezegde schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:41:
Whoow ik merk dat ik nu geen ROOT access meer heb na het installeren van een grote update van MIUI gisteren van 1,2GB. Kreeg wel voorheen af en toe een melding dat de update van 56MB niet was gelukt en ik het via de volledige installatie moest proberen. Heb dit steeds genegeerd.
Toen kwam de updater met 1,2GB aanzetten, geÔnstalleerd, kwam in m'n TWRP terrecht en heb toen de stappen gevolgd. Weird.

Dan maar eens SuperSU op m'n device laten staan en steeds checken of na een update de ROOT toegang nog actief is.
Kan je niet nadat je al die applicaties hebt 'uitgeschakeld' weer de originele recovery installeren zodat updates wel automatisch geÔnstalleerd kunnen worden ? En nadat je je root-toegang kwijt bent, kan je die applicaties dan wel nog weer 'inschakelen' ?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Bvapple schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:31:
[...]

Kan je niet nadat je al die applicaties hebt 'uitgeschakeld' weer de originele recovery installeren zodat updates wel automatisch geÔnstalleerd kunnen worden ? En nadat je je root-toegang kwijt bent, kan je die applicaties dan wel nog weer 'inschakelen' ?
Dat kan, want dat was het geval. Ik had ROOT - toen flinke update - daarna geen ROOT, maar de applicaties bleven uitgeschakeld. In principe ideaal.

En nee, dat laatste kan niet - correct me if i'm wrong. Kan het ook niet testen helaas, maar de app waarmee je in/uitschakeld heeft volgens mij sowieso ROOT nodig.

• PleXtor
quote:
knakworst schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:55:
[...]

Ik heb nog een fingerprint toegevoed en mijn duim in alle posities erop gedaan en login werkt nu perfect. Op een gegeven moment wordt de vingerafdruk groter op het scherm, omdat hij meer info nodig heeft.

• Raevo1981
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-01 19:58
Bedankt, nu werkt het bij mij ook prima

• PleXtor
Vanochtend een berichtje dat ik mijn bootloader mocht unlocken. Gelijk gedaan! nu wachten op CM voor de mi5s.

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 15:23:
[...]

Je krijgt dan een code, je logt in op de site van de code, vaak Western Digital en valideert je code, je logt in op www.onedrive.com en checkt of je daadwerkelijk de extra opslag hebt gekregen.

Of bedoel je instellinen op je toestel?
Ik gebruik OneDrive alleen voor automatische backup van m'n foto's. Das t belangrijkste. Settings e.d. a la iCloud kun je niet zo backuppen. Google Drive backupt bijvoorbeeld. wel WiFi en andere settings, maar bij mij lijkt dit gewoon te werken? Ofja, wat zou je allemaal gebackupped willen hebben?
Sorry voor de late reply, Kerst he...

Maar inderdaad, foto's zijn het belangrijkste, maar ik zou het ook wel erg handig vinden als je bij een restore SMSjes, whatsappjes, en alle apps die nu geÔnstalleerd zijn ook automatisch terugkome,n, liefst ook met instellingen.

Nu heb ik een Mi cloud backup ingesteld staan maar weet onvoldoende wat dit inhoud, welke zaken nu automatisch terugkomen na een restore?

Maar inderdaad, ik bedoelde ook hoe je het backuppen ingesteld hebt op de telefoon. Niet zozeer op OneDrive maar aan de telefoon kant.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
cazzer22 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:38:
[...]

Sorry voor de late reply, Kerst he...

Maar inderdaad, foto's zijn het belangrijkste, maar ik zou het ook wel erg handig vinden als je bij een restore SMSjes, whatsappjes, en alle apps die nu geÔnstalleerd zijn ook automatisch terugkome,n, liefst ook met instellingen.

Nu heb ik een Mi cloud backup ingesteld staan maar weet onvoldoende wat dit inhoud, welke zaken nu automatisch terugkomen na een restore?

Maar inderdaad, ik bedoelde ook hoe je het backuppen ingesteld hebt op de telefoon. Niet zozeer op OneDrive maar aan de telefoon kant.
SMS is te backuppen als je Hangouts gebruikt en Whatsapp backupt in Google Drive.

Ik gebruik het liefst geen Mi Cloud; ik ken het niet en weet niet of ik het zo goed kan vertrouwen. De vraag is ook of ik Google of Microsoft kan vertrouwen, maar goed. Dat heb ik al. Zal het eens uitpluizen (:

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Wat halen jullie qua accu?

Ik heb hem nu 16u en 35m aan staan, 1u 49m SoT en heb nog 50% accu over.
Wifi/4g/sync altijd aan, brightness rond de 20% van het balkje.

• PleXtor
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:10:
Wat halen jullie qua accu?

Ik heb hem nu 16u en 35m aan staan, 1u 49m SoT en heb nog 50% accu over.
Wifi/4g/sync altijd aan, brightness rond de 20% van het balkje.
Ik heb nu: 20u 52m aan staan, 2u 28m SoT en heb nog 46% over. Ik heb een aantal apps die niet in de slaapstand mogen (SU, whatsapp, gmail, google framework, tasker, tesla unread, zooper widget en lastpass). Als ik dat niet doe, dan functioneren die apps niet goed naar mijn idee.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

https://www.reddit.com/r/...obal_stable_rom_released/

Werd tijd

mi5s global rom download; http://en.miui.com/thread-454687-1-1.html

psyy138 wijzigde deze reactie 28-12-2016 15:52 (27%)

• XhaiKhaL
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:53
Ik heb het 4GB model en altijd als ik de multitasking open zie ik minstens 1GB RAM vrij. Nu ben ik geen expert maar dat lijkt me geen optimaal gebruik van het beschikbare RAM toch? Volgens mij zou ik zo net zo goed het 3GB model kunnen hebben.

Ik vraag me daarom af hoeveel vrij RAM geheugen jullie hebben bij het 3GB toestel?

Ik heb al wat instellingen geoptimaliseerd maar dat heeft niet echt verschil gemaakt. Ik heb de instellingen uit onderstaande thread gebruikt:
http://forum.xda-develope...tk-multi-tasking-t3358433

• Viperģ
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
HetGezegde schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:20:
[...]

SMS is te backuppen als je Hangouts gebruikt en Whatsapp backupt in Google Drive.

Ik gebruik het liefst geen Mi Cloud; ik ken het niet en weet niet of ik het zo goed kan vertrouwen. De vraag is ook of ik Google of Microsoft kan vertrouwen, maar goed. Dat heb ik al. Zal het eens uitpluizen (:
Vroeger had ik voor mijn HTC de htc backup software, die maakte van heel veel zaken een backup.

Inmiddels is dat overgegaan naar gewoon google backup, deze neemt niet alles mee, apps volgens mij niet, whatsapp geschiedenis+bestanden kan je via whatsapp zelf backupen.

Mijn M8s ligt nu bij de technicus van T-mobile. Als deze 'niet meer te redden' is wordt het een Mi5s voor mij. De Axon 7 vind ik na veel overweging toch te groot.

PSN: Lord_Vipah

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Viperģ schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:13:
[...]

Vroeger had ik voor mijn HTC de htc backup software, die maakte van heel veel zaken een backup.

Inmiddels is dat overgegaan naar gewoon google backup, deze neemt niet alles mee, apps volgens mij niet, whatsapp geschiedenis+bestanden kan je via whatsapp zelf backupen.

Mijn M8s ligt nu bij de technicus van T-mobile. Als deze 'niet meer te redden' is wordt het een Mi5s voor mij. De Axon 7 vind ik na veel overweging toch te groot.
Ik vind de speakergrills van de Axon 7 echt spuuglelijk. Die telefoon straalt 0-sexyness uit.

• Bvapple
Heb net m'n Mi5s binnengekregen. Prachtige telefoon maar er zat een krasje in het scherm bij levering. Mailtje verstuurd naar iBuygou. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen...

• Kasj
Draait er al iemand de laatste xiaomi.eu weekly 6.12.29? Hoe bevalt die?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Heb hem dagje draaien. Weer iets beter, met de vorige versie zeldzame, korte freezes. In deze versie opgelost.

• marvingfx
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-08 12:29
Sinds twee weken ben ik ook eigenaar van een Mi5s *O* (wat een behoorlijke upgrade is van mijn Mi2s :P ). Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is het omslachtige unlock proces voor de bootloader. Ik heb hiervoor 2 lopende verzoeken (van inmiddels al twee weken oud). Hoelang duurde het bij jullie voordat er enige reactie kwam van Xiaomi?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Handleiding om dit prachtige toestel te rooten.....................
Net de unlock binnen kregen en maar meteen aan de gang gegaan.
Alleen heb ik zelf de xiaomi.eu rom erop geflashed.
(Download nieuwste stable xiaomi.eu https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862678079)

Dus in twrp gekozen voor wipe data en factory default en vervolgens install en dan de rom kiezen.
De rom heb ik via dezelfde manier als supersu op de sdcard gezet.

Nu lekker spelen met de xiaomi.eu rom, ben benieuwd of deze beter/fijner is dan de china stable.
Ik heb namelijk meteen google play en Nederlandse taal en alle "rotzooi" is er al vanaf.

Tot nu toe gaat alles nog goed 8)

EDIT: Het restoren van je data vanuit Mi Cloud zou ik niet doen.
Zodra ik dat namelijk doe crasht mijn launcher constant, dus ik ga gewoon opnieuw beginnen.
Ik kwam van china stable af.

psyy138 wijzigde deze reactie 30-12-2016 16:45 (13%)

• Kasj
quote:
marvingfx schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:52:
Sinds twee weken ben ik ook eigenaar van een Mi5s *O* (wat een behoorlijke upgrade is van mijn Mi2s :P ). Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is het omslachtige unlock proces voor de bootloader. Ik heb hiervoor 2 lopende verzoeken (van inmiddels al twee weken oud). Hoelang duurde het bij jullie voordat er enige reactie kwam van Xiaomi?
Zit je te wachten op een sms? Vaak komt de sms niet binnen. Je kan beter regelmatig checken of je na inloggen het unlock programma mag downloaden.

• marvingfx
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-08 12:29
quote:
Kasj schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:36:
[...]

Zit je te wachten op een sms? Vaak komt de sms niet binnen. Je kan beter regelmatig checken of je na inloggen het unlock programma mag downloaden.
Ah, thanks voor dit antwoord _/-\o_, ik heb hem zojuist unlocked!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*