Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-12 15:39
quote:
Kasj schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:36:
[...]

Zit je te wachten op een sms? Vaak komt de sms niet binnen. Je kan beter regelmatig checken of je na inloggen het unlock programma mag downloaden.
Elke SMS die ik voor verificatie-processen binnen moet krijgen komen de eerste keer niet binnen. Daarna druk ik op 'resend SMS' en dan komt ie in een paar seconden. Dit is allee bij Chinese services -zoals Xiaomi en WeChat- dus wellicht blokkeert de provider iets.

Had ik bij mijn andere toestellen ook altijd, Ecoo, Redmi Note 2, maar ook mijn Samsung.

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-12 11:06
Wat betreft het krasje waar ik over sprak, de eerste discussie met iBuygou kwam er op neer dat ze niet echt geneigd zijn om het probleem op te lossen. Ik heb er vandaag nog eens goed naar gekeken maar als je over het krasje gaat voel je niet echt iets. Zou het kunnen dat het krasje zich onder het glas bevindt ?

Ik ben niet zo bekend met krassen in gsm's. Mijn vorige OnePlus One heeft na 2 jaar nog geen één kras, dus is het natuurlijk wel niet zo plezant om een spiksplinternieuwe GSM te ontvangen met een krasje in het scherm.

Mi 5S - Google Pixel C - Asus ROG G752VY

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06-12 10:41
Een paar pagina's terug ging het hier over de vingerafdruk sensor. Deze doet het lang niet altijd lekker. Ook in ander fora speculeert men er op los. Het instellen van meerdere prints met zelfde vinger werkt goed maar ik kwam ook nog tegen dat het goed werkt als je de sensor behandelt als een gewone knop. Dus gewoon flink indrukken met een beetje kracht alsof je een echte knop indrukt.

try it :-)

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:18
quote:
xon schreef op zondag 1 januari 2017 @ 09:49:
Een paar pagina's terug ging het hier over de vingerafdruk sensor. Deze doet het lang niet altijd lekker. Ook in ander fora speculeert men er op los. Het instellen van meerdere prints met zelfde vinger werkt goed maar ik kwam ook nog tegen dat het goed werkt als je de sensor behandelt als een gewone knop. Dus gewoon flink indrukken met een beetje kracht alsof je een echte knop indrukt.

try it :-)
Ja de vingerprint scanner blijft een beetje hit&miss. Je tip lijkt wel iets te werken in ieder geval, maar het blijft matig. Jammer van zo'n mooi toestel.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Kasj schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:09:
[...]

Ja de vingerprint scanner blijft een beetje hit&miss. Je tip lijkt wel iets te werken in ieder geval, maar het blijft matig. Jammer van zo'n mooi toestel.
Ik heb mijn rechter duim er 2 keer in staan en heb deze tijdens het instellen alle kanten erop gehad.
9/10 keer werkt het bij mij perfect, oftewel ik heb nergens last van.

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• Kasj
quote:
psyy138 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:06:
[...]

Ik heb mijn rechter duim er 2 keer in staan en heb deze tijdens het instellen alle kanten erop gehad.
9/10 keer werkt het bij mij perfect, oftewel ik heb nergens last van.
Welke rom draai je?

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Laatste stable van xiaomi.eu (xiaomi.eu_multi_MI5S_V8.0.10.0.MAGCNDH_v8-6.0)
Maar hiervoor op de china stable ook niet extreem veel last van gehad.

De "truc" is om je vinger op alle mogelijke wijzen in te stellen, keer gedraaid enz.

• Kasj
quote:
psyy138 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Laatste stable van xiaomi.eu (xiaomi.eu_multi_MI5S_V8.0.10.0.MAGCNDH_v8-6.0)
Maar hiervoor op de china stable ook niet extreem veel last van gehad.

De "truc" is om je vinger op alle mogelijke wijzen in te stellen, keer gedraaid enz.
Moet zeggen dat het trucje om hard op de sensor te duwen bij het instellen wel lijkt te hebben gewerkt. Zojuist een tweede print toegevoegd onder een hoek. Kijken hoe het nu gaat. Bedankt voor alle tips.

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
voor mensen met de 4gb versie,
3D touch is een beetje nutteloos niet?
android apps lijken er geen functie voor te hebben

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

Nohead

PSN ID: Nohead

quote:
SonyEricsson schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:57:
voor mensen met de 4gb versie,
3D touch is een beetje nutteloos niet?
android apps lijken er geen functie voor te hebben
Voor mij zeker geen toegevoegde waarde. Ik wilde gewoon meer RAM dus ja :P

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

• xon
Ik ga even iets raars opgooien over de vingerafdrukscanner.

Het lijkt wel alsof de scanner het direct na het instellen van de scanner (lees: dezelfde dag) altijd meer dan prima doet. Hoe langer het geleden is na de scan des te minder die het gaat doen. Dit is inclusief een hele shitload aan extra scans met dezelfde vinger.

Ik dacht eerst dat het puur toeval was maar ik heb het nu een aantal keer gehad dat ik weer helemaal enthousiast was na het opnieuw instellen en het daarna weer wat minder wordt.

Zie ik spoken of herkennen jullie dit?

Ik heb al even nagedacht wat het zou kunnen zijn. Het zou wellicht iets te maken kunnen hebben met het moment van de dag dat je je print instelt? Of hoe koud of warm je bent? etc etc. Het lijkt mij namelijk sterk dat er op het toestel iets gebeurt omdat de gegevens gewoon als nulletjes en eentjes worden opgeslagen.

• Kasj
quote:
xon schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:05:

Het lijkt wel alsof de scanner het direct na het instellen van de scanner (lees: dezelfde dag) altijd meer dan prima doet. Hoe langer het geleden is na de scan des te minder die het gaat doen. Dit is inclusief een hele shitload aan extra scans met dezelfde vinger.

Ik dacht eerst dat het puur toeval was maar ik heb het nu een aantal keer gehad dat ik weer helemaal enthousiast was na het opnieuw instellen en het daarna weer wat minder wordt.

Ik heb al even nagedacht wat het zou kunnen zijn. Het zou wellicht iets te maken kunnen hebben met het moment van de dag dat je je print instelt? Of hoe koud of warm je bent? etc etc. Het lijkt mij namelijk sterk dat er op het toestel iets gebeurt omdat de gegevens gewoon als nulletjes en eentjes worden opgeslagen.
Ik herken het wel een beetje moet ik zeggen. Ik las ergens hierover dat mensen dachten dat er langzaam een laagje met oude vingerafdrukken achterblijft die de nauwkeurigheid van de scanner beďnvloeden. Misschien even schoonmaken dus?

Wat tot nu toe voor mij het beste heeft gewerkt is bij het instellen van de vingerprint, relatief hard drukken op het glas. Maar dan nog is het zeker niet zo snel en betrouwbaar als de scanner van mijn vorige redmi note 3 pro

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-12 20:21
quote:
xon schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:05:

Ik herken je probleem volledig. Echter kwam ik gisteravond dit tegen. Moet zeggen dat het tot nu toe nog goed gaat bij mij. Ik heb bij het aanmaken van de vingerafdruk steeds netjes gewacht totdat hij trilde en niet te hard gedrukt. Misschien helpt het.

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10-12 14:00
Gisteren mijn Mi 5s (3Gb/64Gb) in de kleur "Gold" ontvangen via Fosmall (werkt trouwens top met BTW/Douane verzekering).
Zij hadden er al een screenprotector op gedaan en bij de instellingen (MIUI versie) zie "MIUI 8.1 by xiaomi.eu 6.10.20 | Beta".
Ik kon ook gewoon "Nederlands" kiezen bij de installatie dus top!
Schrik wel een beetje van dat woord "Beta".
Dit is mijn eerste android telefoon (afgelopen 10 jaar Apple spul gebruikt) en vraag me af of dit de juiste, laatste ROM is en of OTA gewoon werkt of dat ik ook aan de gang moet met unlocken, flashen,etc.

Heb al wel een nadeel ontdekt.
Good for Entreprise (dat ik voor mijn werk dien te gebruiken) zie de telefoon als "rooted" en daarom werkt het niet :-(.
Heb nog even "gechat" met de servicedesk van Fosmall maar zij geven aan dat de telefoon nog gewoon "locked" is.
Raar. Benieuwd of ik daar een oplossing voor kan vinden (Google biedt dat helaas nog niet tot nu toe).

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
mouse1277 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:09:
Heb al wel een nadeel ontdekt.
Good for Entreprise (dat ik voor mijn werk dien te gebruiken) zie de telefoon als "rooted" en daarom werkt het niet :-(.
Heb nog even "gechat" met de servicedesk van Fosmall maar zij geven aan dat de telefoon nog gewoon "locked" is.
Raar. Benieuwd of ik daar een oplossing voor kan vinden (Google biedt dat helaas nog niet tot nu toe).
zie mijn vorige post hier boven ergens.
Oplossing is om de nieuwste stable xiaomi.eu te flashen en geen root/supersu te installeren(flashen).
ik heb ook geen root rechten met de nieuwste stable xiaomi.eu door simpelweg exact dezelfde reden.

EDIT: Wat fosmall heft gedaan is de beta(nightly) xiaomi.eu geinstalleerd met daarbij supersu.

psyy138 wijzigde deze reactie 04-01-2017 18:31 (6%)

• mouse1277
quote:
Oplossing is om de nieuwste stable xiaomi.eu te flashen en geen root/supersu te installeren(flashen).
ik heb ook geen root rechten met de nieuwste stable xiaomi.eu door simpelweg exact dezelfde reden.

EDIT: Wat fosmall heft gedaan is de beta(nightly) xiaomi.eu geinstalleerd met daarbij supersu.
Heb tijdelijk "Root Checker" app geinstalleerd en die geeft aan dat er geen rootaccess is (dus telefoon is nog gewoon gelocked (denk ik)).
Ook nog even gezocht op Supersu maar die kan ik echt nergens vinden op de foon.

Maar zoals gezegd ben ik een behoorlijke N00b op het gebied van Android/flashen/custom ROMs maar wil wel graag OTA support en ook Good for Enterprise kunnen draaien.
Dus als iemand me een beetje op weg kan helpen (of eigenlijk liefst met wat meer detail) dan houd ik me ten alle tijden aanbevolen O-) O-) O-) .......

EDIT: Ook niet op zoek naar Root Access oid. Wil gewoon een stabiele foon met regelmatige update!

mouse1277 wijzigde deze reactie 04-01-2017 18:58 (5%)

• feddeb
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14-12 12:11
Op 22 dec. gaf HetGezegde in deze thread een gedetailleerde beschrijving van het unlock- en rootproces. Mij lukte op hiermee m'n 5S te 'rommen', inclusief SuperSU (dankjewel!!!) En ik kan je vertellen: ik ben een beginner. Heb net van een kolengestookte nokia aan de wilgen gehangen, dus zonder Android ervaring.

• mouse1277
quote:
Mij lukte op hiermee m'n 5S te 'rommen', inclusief SuperSU
Zal hem eens gaan lezen maar zoals gezegd wil ik geen SuperSu/Root toegang oid want dan werkt Good for Enterprise helaas niet meer......

• mouse1277
quote:
psyy138 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:24:
[...]

Net de unlock binnen kregen en maar meteen aan de gang gegaan.
Alleen heb ik zelf de xiaomi.eu rom erop geflashed.
(Download nieuwste stable xiaomi.eu https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862678079)

Dus in twrp gekozen voor wipe data en factory default en vervolgens install en dan de rom kiezen.
De rom heb ik via dezelfde manier als supersu op de sdcard gezet.

Nu lekker spelen met de xiaomi.eu rom,
Pff, schrik hier toch wel een beetje van 8)7 8)7 8)7 .
Ben echt een Android N00b en lees wel heel, heel veel handelingen.
Heb echt al heel veel gelezen maar zit toch nog steeds met een aantal vragen:

* Is unlocken hetzelfde als rooten of haal ik hier nu dingen door elkaar (zoals gezegd werkt bij een rooted toestel Good for Enterprise niet).
* Zou mijn toestel al unlocked kunnen zijn omdat Flosmall er een andere ROM (EU Beta) heeft opgezet en zo ja, waar/hoe kun je dat zien?
* Zijn al deze stappen echt nodig als je ALLEEN de officiele EU ROM er op wilt hebben (zoals gezegd wil ik geen SuperSU, root access oid)?
* Ben ik al mijn instellingen kwijt als ik flash (ben net een dag bezig geweest met het installeren/ordenen van al mijn apps en het instellen van mail etc.)?

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:44
quote:
mouse1277 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Pff, schrik hier toch wel een beetje van 8)7 8)7 8)7 .
Ben echt een Android N00b en lees wel heel, heel veel handelingen.
Heb echt al heel veel gelezen maar zit toch nog steeds met een aantal vragen:

* Is unlocken hetzelfde als rooten of haal ik hier nu dingen door elkaar (zoals gezegd werkt bij een rooted toestel Good for Enterprise niet).
* Zou mijn toestel al unlocked kunnen zijn omdat Flosmall er een andere ROM (EU Beta) heeft opgezet en zo ja, waar/hoe kun je dat zien?
* Zijn al deze stappen echt nodig als je ALLEEN de officiele EU ROM er op wilt hebben (zoals gezegd wil ik geen SuperSU, root access oid)?
* Ben ik al mijn instellingen kwijt als ik flash (ben net een dag bezig geweest met het installeren/ordenen van al mijn apps en het instellen van mail etc.)?
- Unlocken is niet hetzelfde als rooten.
- Nee, kans is erg klein. Je hebt een manier via opdrachtprompt ofzoiets om dit te controleren. Maar ik zou gewoon unlockrechten aanvragen en de hele procedure gewoon rustig volgen.
- JA
- Nee, die behoudt je. Je installeert namelijk via twrp de EU rom. Ik zou wel clean starten als je van China/fake Global rom komt. Dus je gegevens voor de zekerheid backuppen. Ik had (ik was namelijk ook een enorme noob) met MiFlash mijn gsm moeten redden, maar daardoor was ik wel alles kwijt :P

Een manual die mij heeft gered is: https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/

bottom line wijzigde deze reactie 05-01-2017 10:27 (3%)

• Voidth
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Voor degene die het interessant vind.

CES livestream MI, nu live : YouTube: 2017 CES Mi Product Launch

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
Voidth schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:23:
Voor degenen die het interessant vind.

CES livestream MI, nu live : YouTube: 2017 CES Mi Product Launch
zijn er al nieuwe telefoons gepresenteerd mi6?

• Voidth
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Nee, nog niet ....

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:43

knakworst

Get Dilberted!

Versie 7.1.5. van xiaomi.eu vooral niet installeren als je 4G wilt behouden. Ik heb het geďnstalleerd maar was 4G kwijt dus weer terug naar 6.12.29.

• xon
quote:
knakworst schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 16:24:
Versie 7.1.5. van xiaomi.eu vooral niet installeren als je 4G wilt behouden. Ik heb het geďnstalleerd maar was 4G kwijt dus weer terug naar 6.12.29.
serieus? Meer feedback over gekomen dat andere er ook last van hebben?
Al eens geprobeerd om je sim in de andere simkaart houder te doen?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
xon schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:33:
[...]

serieus? Meer feedback over gekomen dat andere er ook last van hebben?
Al eens geprobeerd om je sim in de andere simkaart houder te doen?
Het ligt echt aan de firmware, draadje staat er vol mee.
https://xiaomi.eu/community/threads/7-1-5.37262/page-7

• xon
quote:
daar zal wel iemand het warm gekregen hebben dan :-) Na ja het blijven in principe beta's maar balen is het wel. Ik had toevallig nog niet geupdate thanks 8)

• mouse1277
quote:
psyy138 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:29:
[...]

zie mijn vorige post hier boven ergens.
Pfff, Draai nu MIUI by xiaomi.eu 8.0 | Stable 8.0.10.0(MAGCNDH) en nog steeds wil "Good for Enterprise" niet installeren.
Blijft zeggen: "Account uitgeschakeld Good for Enterprise voldeed niet aan de voorschriften en is gewist en uitgeschakeld. Neem contact op met de IT-beheerder".

Wat doe ik fout of moet ik doen?

mouse1277 wijzigde deze reactie 08-01-2017 12:53 (0%)
Reden: Typo

• Ruud
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:16
quote:
mouse1277 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Pfff, Draai nu MIUI by xiaomi.eu 8.0 | Stable 8.0.10.0(MAGCNDH) en nog steeds wil "Good for Enterprise" niet installeren.
Blijft zeggen: "Account uitgeschakeld Good for Enterprise voldeet niet aan de voorschriften en is gewist en uitgeschakeld. Neem contact op met de IT-beheerder".

Wat doe ik fout of moet ik doen?
Wat zegt de beheerder hierover? Hij stelt de policies in lijkt me? Kunnen ze in logging zien waarom jouw device geweigerd wordt?

• Yonni
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Misschien wordt het geweigerd omdat het MIUI is? Vorig jaar deed bijvoorbeeld de Rabobank app het een tijd niet op MIUI toestellen. Dat is later gefixed en werkt nu weer gewoon.

Hot Wheels filmpjes ][ D3200 - 35/1.8G 4real!

• mouse1277
quote:
Ruud schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:21:
[...]

Wat zegt de beheerder hierover? Hij stelt de policies in lijkt me? Kunnen ze in logging zien waarom jouw device geweigerd wordt?
Not supported :-(.

mouse1277 wijzigde deze reactie 10-01-2017 08:35 (12%)

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-12 20:21
Ik heb die van mij te koop gezet in V&A. Vind dat Miui teveel de software afknijpt. Na herstart zijn soms ook instelling terug gezet. Heb Tasker al verschillende keren toegang moeten geven in de sectie toegankelijkheid. Daarnaast blijf ik notificaties missen.
Verder vind ik het echt een mooie telefoon, ook om te zien. Daarnaast vind ik de fingerprint scanner slecht. Elke week kan ik mijn vinger opnieuw scannen, want anders herkent hij mijn vinger niet meer.

• ViperŽ
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
PleXtor schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:40:
Ik heb die van mij te koop gezet in V&A. Vind dat Miui teveel de software afknijpt. Na herstart zijn soms ook instelling terug gezet. Heb Tasker al verschillende keren toegang moeten geven in de sectie toegankelijkheid. Daarnaast blijf ik notificaties missen.
Verder vind ik het echt een mooie telefoon, ook om te zien. Daarnaast vind ik de fingerprint scanner slecht. Elke week kan ik mijn vinger opnieuw scannen, want anders herkent hij mijn vinger niet meer.
Komt ie nu mee :+

Mijn mi5s is al onderweg, anders was die van jou een goede optie geweest.

Wat betreft de vingerscan, deze hoef je toch niet te gebruiken ?

mijn toestel heb ik nooit gelocked, maar je kan ook een simpele code instellen toch.

PSN: Lord_Vipah

• Pandawan
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08-12 21:51
is de vingerafdrukscanner nog steeds ruk dan? Ik hoopte stilletjes dat dat inmiddels al gefixed zou zijn met updates, blijkbaar niet dus...?

• marvingfx
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-12 09:38
quote:
Pandawan schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:20:
is de vingerafdrukscanner nog steeds ruk dan? Ik hoopte stilletjes dat dat inmiddels al gefixed zou zijn met updates, blijkbaar niet dus...?
Ik ondervind geen problemen met die vingerafdrukscanner eigenlijk :) .

• Bvapple
Ik heb ook Total geen problemen met de fingerprint. Ik vind hem zelfs verbazend goed en snel werken. Wel gebruik ik de Google Now launcher ipv de stock MIUI launcher.

• feddeb
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14-12 12:11
Ook ik ben tevreden met de vingerscanner. Na een moeizame start, doet 'ie z'n werk. De duim haaks op het toestel leggen werkt bij mij echt niet. Een iets vochtige duim (even m'n adem erover) en enige druk doet wonderen. Vaak binnen een tel, soms na 2 tellen succes. Werkt onder standaard Miui en recente Mi-Globe.

feddeb wijzigde deze reactie 11-01-2017 15:23 (0%)
Reden: tikfout

• jossiej
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:59
Ik heb sinds kort ook een Xiaomi Mi5s (de 3GB versie) :Y) Met welke rom hebben jullie de beste ervaring als het gaat om stabiliteit? Wil graag wel de Nederlandse taal erin hebben.

jossiej wijzigde deze reactie 12-01-2017 11:24 (4%)

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
jossiej schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:22:
Ik heb sinds kort ook een Xiaomi Mi5s (de 3GB versie) :Y) Met welke rom hebben jullie de beste ervaring als het gaat om stabiliteit? Wil graag wel de Nederlandse taal erin hebben.
Mijn toestel haal ik zaterdag op.
Ik vermoed dat de officiele stable EU rom van de xiaomi website de Nederlandse taal heeft.
http://en.miui.com/download-314.html

Verder heb ik weinig tot geen ervaringen nog.

• jossiej
quote:
ViperŽ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:44:
[...]

Ik vermoed dat de officiele stable EU rom van de xiaomi website de Nederlandse taal heeft.

Die draai ik nu, maar daar zit helaas geen Nederlands bij. Zelf vind ik dat niet zo'n probleem, maar omdat het een cadeau is moet deze er wel bij zitten :p

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:53
quote:
[...]

De officiele stable.. Stable zegt alleen iets over de frequentie waarin de ROM's uitgebracht worden, niet over de talen of iets dergelijks. Er zijn twee stable ROM's.
- Chinese (met chinees traditioneel, chinees simplified en engels)
- Global met ruim 50 talen waaronder geen Nederlands

De enige mogelijkheid om er Nederlands op te krijgen is door een ROM te flashen van Xiaomi.eu. Dit zijn de beste MIUI ROM's die er zijn, met uiteraard nederlands.

Zie voor de verschillen in de ROM's het kopje 'verschillende rom's' in dit topic.

Kijk eerst maar eens of je toestel niet out of the box Nederlands heeft. Zoals vermeld in bovenstaande link kunnen shops nog weleens een eigen ROM er opzetten met een language pack die vrijwel altijd Nederlands ondersteund.

LoeWn wijzigde deze reactie 12-01-2017 12:23 (10%)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
[...]

Je klinkt naar de Global stable official build. De EU versies zijn unofficial en bevatten Nederlands, global stable niet. Met onderstaande guide kun je eenvoudig de EU versie flashen.

https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/

Ik draai de EU versie van 29/12 en ben er erg tevreden over. Morgen ga ik de nieuwe proberen, die van vorige week heeft een bug dat 4G niet werkt.

• ViperŽ
  • Niet online
thanks mannen. Ik heb mijn toestel nog niet. Moet zaterdag gelijk de unlock code aanvragen maar dat zal wel even duren ivm weekend.
Wil eerst het toestel gelijk maar flashen voordat ik hem ga gebruiken en mijn data erop ga zetten, anders komt het er nooit meer van.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:29:
Moet zaterdag gelijk de unlock code aanvragen maar dat zal wel even duren ivm weekend.
Unlock toestemming kan je nu al aanvragen, daar heb je het toestel niet voor nodig.

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
knakworst schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Unlock toestemming kan je nu al aanvragen, daar heb je het toestel niet voor nodig.
als ik naar http://en.miui.com/unlock/ ga en unlock my device zeg krijg ik een nieuwe pagina met tekst in het chinees en een invoervak.
Ik dacht dat je daar het imei nr nodig had :$

• jossiej
quote:
ViperŽ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:34:
[...]

als ik naar http://en.miui.com/unlock/ ga en unlock my device zeg krijg ik een nieuwe pagina met tekst in het chinees en een invoervak.
Ik dacht dat je daar het imei nr nodig had :$
Je imei is niet nodig, het gaat via je Mi account. Dus even een account aanmaken en de stappen volgen. Op Google zijn genoeg handleidingen hierover te vinden :)

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Bvapple schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:16:
Wat betreft het krasje waar ik over sprak, de eerste discussie met iBuygou kwam er op neer dat ze niet echt geneigd zijn om het probleem op te lossen.
Hoe is het hiermee afgelopen eigenlijk?

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
jossiej schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Je imei is niet nodig, het gaat via je Mi account. Dus even een account aanmaken en de stappen volgen. Op Google zijn genoeg handleidingen hierover te vinden :)
Ik volg deze thread:
http://en.miui.com/thread-210153-1-1.html

Ter info, ik kreeg deze melding na het selecteren van unlock:

met google translate zegt hij
Improve the account
Hello 1664087431, please complete the following information
Please enter the forum nickname:
submit
Nickname length of 3-15 characters, 1 Chinese 3 characters

Ik had dus geen nickname/of juiste nickname.
quote:
Also, you can visit https://account.xiaomi.com/ to make sure your Mi Account is upto date with proper phone number and country.
schijnbaar is dat alleen niet voldoende. Misschien is het inmiddels aangepast.

bij het unlock formulier mag je geen spatie bij je naam hebben.
inmiddels sms binnen en unlock aanvraag gedaan

ViperŽ wijzigde deze reactie 12-01-2017 13:59 (5%)

• marvingfx
quote:
Ik gebruik de rom van https://xiaomi.eu/community/ al een aantal jaren op verschillende telefoons. Mijn ervaring met deze rom is zeer positief, hij is zeer stabiel (al zit er wel een bug gerelateerd aan 4G in de rom van laatste week). Daarnaast zit de Nederlandse taal erin. Deze rom wordt overigens wekelijks geupdated.

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
quote:
marvingfx schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik gebruik de rom van https://xiaomi.eu/community/ al een aantal jaren op verschillende telefoons. Mijn ervaring met deze rom is zeer positief, hij is zeer stabiel (al zit er wel een bug gerelateerd aan 4G in de rom van laatste week). Daarnaast zit de Nederlandse taal erin. Deze rom wordt overigens wekelijks geupdated.
Ik zelf zit op de laatste stable (dus niet weekly/dev) xiaomi.eu en heb totaal geen problemen.

• jossiej
quote:
[...]

quote:
psyy138 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:07:
[...]

[...]

Ik zelf zit op de laatste stable (dus niet weekly/dev) xiaomi.eu en heb totaal geen problemen.
Bedankt! Dan weet ik genoeg :)

jossiej wijzigde deze reactie 12-01-2017 15:09 (46%)

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Ben geen groot gebruiker maar de batterij ben ik zeer tevreden over;
Rom: xiaomi.eu stable 8.0.10.0
WiFi/4G/sync/mail altijd aan
Daarnaast de hele safe batterijbespaarder uitgezet bij veiligheid. Helderheid rond de helft.

rens-br wijzigde deze reactie 13-01-2017 08:35 (2%)
Reden: Afbeelding verkleind

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
[...]

In de weekly van vandaag werkt LTE weer. Ook de vingerafdrukscanner lijkt so far so good! En dat op vrijdag de 13de >:)

• marvingfx
quote:
knakworst schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:47:
[...]

In de weekly van vandaag werkt LTE weer. Ook de vingerafdrukscanner lijkt so far so good! En dat op vrijdag de 13de >:)
Ja, nice! Ik heb hem vanmiddag geflashed :). Had gelukkig geen problemen met LTE omdat ik de rom van vorige week heb overgeslagen na een heads up in dit topic

• xon
quote:
marvingfx schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:40:
[...]

Ja, nice! Ik heb hem vanmiddag geflashed :). Had gelukkig geen problemen met LTE omdat ik de rom van vorige week heb overgeslagen na een heads up in dit topic
Ook gedaan..

Vroeg mij nog af..bij een update wordt/werd altijd geadviseerd om even de dalvik cache te whipen. Is dat nog nodig of doet ie dat zo ie zo zelf ook in het update script?

• marvingfx
quote:
xon schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:11:
[...]

Ook gedaan..

Vroeg mij nog af..bij een update wordt/werd altijd geadviseerd om even de dalvik cache te whipen. Is dat nog nodig of doet ie dat zo ie zo zelf ook in het update script?
Dat doe ik eigenlijk nooit handmatig. Ik weet ook niet of het update script dat automatisch doet. Vroeger had ik nog wel eens een klein probleempje wat opgelost werd door het wipen van de dalvik cache, maar tegenwoordig ondervind ik geen problemen meer.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Als er in een weekly wat kapot is en ik ga een versie terug, doe ik het wel, anders nooit. Nooit problemen mee gehad.

• SonyEricsson
  • Nu online
mannen... ik draai de global rom, (die er al op stond, geroot dat wel)
maar ik erger me aan de notificaties die niet bovenin weergegeven worden)
Kan dat verholpen worden met een andere rom van xiaomi zelf? (of door een app/aanpassing?) of moet ik gaan naar een geheel andere versie van android?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
SonyEricsson schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 12:02:
mannen... ik draai de global rom, (die er al op stond, geroot dat wel)
maar ik erger me aan de notificaties die niet bovenin weergegeven worden)
Kan dat verholpen worden met een andere rom van xiaomi zelf? (of door een app/aanpassing?) of moet ik gaan naar een geheel andere versie van android?
Heb je meldingsiconen weergeven in statusbalk aan?

• SonyEricsson
  • Nu online
quote:
knakworst schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Heb je meldingsiconen weergeven in statusbalk aan?
:X ;w _/-\o_

• ElisabethM
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik heb nu ruim 2 weken deze telefoon en hij bevalt goed. Ik vind het scherm ontzettend mooi, nog net een handzaam formaat, mooie foto's en het toestel is heel snel.

Afkomstig van een Nexus 5 met stock Android vond ik MIUI (ik heb de Chinese rom) wel wennen. Enerzijds roem ik de vele vele instellings- en aanpassingsmogelijkheden, anderzijds kostte het mij wel vrij veel tijd om de telefoon helemaal naar wens te krijgen. Bijvoorbeeld die meldingsiconen, maar ook voor elkaar krijgen dat ik ook de meldingen krijg die ik wil krijgen. MIUI is standaard wel erg restrictief ingesteld. Daarnaast vind ik het jammer dat je meldingen op je lockscreen niet kunt uitklappen en dat je 2 vingers nodig hebt om ze uit te klappen vanaf de meldingsbalk. Lightflow heb ik uiteindelijk niet aan de praat gekregen. Het MIUI-forum vind ik overigens erg handig, elke vraag is er al eens gesteld.

Over de vingerafdrukscanner ben ik, net zoals sommige anderen, niet helemaal tevreden. Al meermaals vingers overnieuw gescand, maar hij reageert gewoon niet altijd. Ik heb ook nog een iPhone en die heeft daar nooit last van.

Maar goed, ondanks wat details ben ik helemaal blij verder :)

• ViperŽ
  • Niet online
Toestel binnen
ziet er mooi uit
staat standard MIUI global 8.0 stable 8.0.10.0.0 op
dit lijkt de laatste versie te zijn:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=96564

http://en.miui.com/download-314.html#465
hier is de global echter 8.0.3.0

Unlock heb ik nog niet binnen, dus weekly van https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

Nohead

PSN ID: Nohead

quote:
ViperŽ schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:46:
Toestel binnen
ziet er mooi uit
staat standard MIUI global 8.0 stable 8.0.10.0.0 op
dit lijkt de laatste versie te zijn:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=96564

http://en.miui.com/download-314.html#465
hier is de global echter 8.0.3.0

Unlock heb ik nog niet binnen, dus weekly van https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/
8.0.10.0.0 Is geen echte versie. Als er 0.0 staat is het een aangepaste rom.
Deze kan je niet updaten etc.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

• ViperŽ
  • Niet online
Ja las ik al.

Is er voor de Mi5s nog geen v8.1 van de stable?
Ik zie hem er niet tussenstaan
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=126103

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:50:
Ja las ik al.

Is er voor de Mi5s nog geen v8.1 van de stable?
Ik zie hem er niet tussenstaan
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=126103
Nope, maar die is wel in de "maak", de v8 is ook prima hoor.

Tevens is er ook een lineageOS ( was eerst cyanogenmod) beschikbaar, zie;
https://forum.xda-develop...?p=70609181&postcount=204

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:00:
Handleiding om dit prachtige toestel te rooten en te voorzien van de officiële EN/CN ROM, maar dat je dus wel alle Xiaomi zooi kunt verwijderen.
Ik ben nu deze stappen aan het volgen.

Kan ik straks via adb de xiaomi.eu weekly/stable rom naar de telefoon pushen en via de twrp recovery install doen ?
de pc lijkt de telefoon via usb niet te herkennen

Mis ik een driver?

ViperŽ wijzigde deze reactie 19-01-2017 12:19 (16%)

• Kliko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 04-12 17:33
quote:
ViperŽ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Kan ik straks via adb de xiaomi.eu weekly/stable rom naar de telefoon pushen en via de twrp recovery install doen ?
[afbeelding]

Mis ik een driver?
Even een wild guess (ik val zo dit topic binnen, vandaag mijn Xiaomi geleverd gekregen!):
Heb je daar niet het Android development package (of hoe die ook precies mag heten) voor nodig? Daar zitten toch drivers bij?
quote:
psyy138 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Nope, maar die is wel in de "maak", de v8 is ook prima hoor.

Tevens is er ook een lineageOS ( was eerst cyanogenmod) beschikbaar, zie;
https://forum.xda-develop...?p=70609181&postcount=204
Die lineageOS is niet met de nieuwste kernel van de global ROM, maar gebaseerd op de andere. Verwacht wordt dat de kernel vrijgegeven wordt door Xiaomi met Chinese Lunar New year (28 jan).
Zie: https://forum.xda-develop...?p=70603421&postcount=191
en: https://forum.xda-develop...?p=70496613&postcount=142

Heb het ook nog ergens op het MIUI forum gelezen, maar kan het even niet zo snel meer vinden....
quote:
ElisabethM schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:57:
[...]
Over de vingerafdrukscanner ben ik, net zoals sommige anderen, niet helemaal tevreden. Al meermaals vingers overnieuw gescand, maar hij reageert gewoon niet altijd. Ik heb ook nog een iPhone en die heeft daar nooit last van.

Maar goed, ondanks wat details ben ik helemaal blij verder :)
Ik stap ook over van de Nexus 5 naar deze telefoon. Ik heb gelezen op het XDA forum dat de lineageOS versie voor deze telefoon (weliswaar nu gebouwd met een andere kernel) een veel betere ondersteuning heeft voor de vingerafdrukscanner heeft. Deze zou beter en sneller reageren. Zelf nog niet getest... Ik wacht op de officiele kernel...

Kliko wijzigde deze reactie 19-01-2017 13:45 (55%)

• Kliko
berichten even samengevoegd...

Kliko wijzigde deze reactie 19-01-2017 13:38 (91%)

• Kliko
berichten even samengevoegd...

Kliko wijzigde deze reactie 19-01-2017 13:38 (93%)

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
Kliko schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Even een wild guess (ik val zo dit topic binnen, vandaag mijn Xiaomi geleverd gekregen!):
Heb je daar niet het Android development package (of hoe die ook precies mag heten) voor nodig? Daar zitten toch drivers bij?

[...]

Die lineageOS is niet met de nieuwste kernel van de global ROM, maar gebaseerd op de andere. Verwacht wordt dat de kernel vrijgegeven wordt door Xiaomi met Chinese Lunar New year (28 jan).

[...]

Ik stap ook over van de Nexus 5 naar deze telefoon. Ik heb gelezen op het XDA forum dat de lineageOS versie voor deze telefoon (weliswaar nu gebouwd met een andere kernel) een veel betere ondersteuning heeft voor de vingerafdrukscanner heeft. Deze zou beter en sneller reageren. Zelf nog niet getest... Ik wacht op de officiele kernel...
Hoppa het topic binnen, ik vermoed dat je een opmerking krijgt over je triple post krijgt :+ :*

Ik had hiervoor een HTC m8s en een Nexus 5, beide kon ik gewoon via usb benaderen.
adb en fastboot minimal drivers waren voldoende.
De android developer kit bevat waarschinlijk wel de driver maar die is dacht ik iets van 1+ gb

ViperŽ wijzigde deze reactie 19-01-2017 13:43 (4%)

• Kliko
quote:
ViperŽ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Hoppa het topic binnen, ik vermoed dat je een opmerking krijgt over je triple post krijgt :+ :*

Ik had hiervoor een HTC m8s en een Nexus 5, beide kon ik gewoon via usb benaderen.
adb en fastboot minimal drivers waren voldoende.
De android developer kit bevat waarschinlijk wel de driver maar die is dacht ik iets van 1+ gb
Jaaaa... Sorry. Ik dacht dat ik maar 1 reactie ging doen... Voor ik t doorhad waren het er drie. :F
Sorry! :9

Ik denk dat je gelijk hebt... Ik had meestal gewoon de dev-kit geďnstalleerd. Heb je gelijk alles. Misschien wat overkill... Maar goed. Anders zou ik het ook niet weten... :X

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:50:
[...]

[afbeelding]

Mis ik een driver?
Pagina 5 en dan de post van "hetgezegde" bijna onderaan, hij heeft een hele uitgebreide handleiding hierover

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Pagina 5 en dan de post van "hetgezegde" bijna onderaan, hij heeft een hele uitgebreide handleiding hierover
Ja die had ik gelezen, dat is allemaal gelukt.
Maar ik wilde de xiaomi.eu_multi_mi5s.7.1.12 erop zetten. Echter moet ik eerst de rom naar het toestel kopieren, via windows gaat dit niet.
Nu maar via fastboot > twrp > adb push bezig
volgens mij duurt dit alleen enorm lang. voor de SuperSU van nog geen 5 mb was hij al een minuut bezig

• psyy138
  • Nu online

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:31:
[...]

Ja die had ik gelezen, dat is allemaal gelukt.
Maar ik wilde de xiaomi.eu_multi_mi5s.7.1.12 erop zetten. Echter moet ik eerst de rom naar het toestel kopieren, via windows gaat dit niet.
Nu maar via fastboot > twrp > adb push bezig
volgens mij duurt dit alleen enorm lang. voor de SuperSU van nog geen 5 mb was hij al een minuut bezig
pagina 8 en dan ergens onderaan een post van mij.
en ja idd, je moet persee via fastboot doen omdat je telefoon in fastboot niet via windows verkenner bereikbaar is.

• ViperŽ
  • Niet online
Thanks mensen, vooral de post van HetGezegde was zeer hulpvol.

draai nu de 7.1.12 beta :)

Ik snap alleen even niet hoe ik mijn google backup kan restoren.
Bij mijn HTC m8s kon ik via mijn google account een restore doen, hierbij warden ook alle apps meegenomen

nondeju
heb ik net 7.1.12 erop gezet, is nu net 7.1.19 uit :(
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=145145

ViperŽ wijzigde deze reactie 20-01-2017 15:03 (66%)

• nichan
  • Laatst online: 11-12 23:28
Godver moet ik weer rooten met een nieuwe rom

• Kliko
Ik draai nu LineageOS 14.1 ROM van xiaobai112220 van het XDA-forum met google apps ernaast geflashed.
Werkt eigenlijk best goed!
Paar kleine bugs, maar goed te gebruiken als daily!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Xiaomi.eu 7.1.19 draait lekker stabiel. Inclusief de 1 februari (!) google security patch. Bij bluetooth devices is nu de batterij status weer correct. Komende 3 weken geen nieuwe weekly's vanwege de Chinese voorjaarsvakantie.

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
knakworst schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:19:
Xiaomi.eu 7.1.19 draait lekker stabiel. Inclusief de 1 februari (!) google security patch. Bij bluetooth devices is nu de batterij status weer correct. Komende 3 weken geen nieuwe weekly's vanwege de Chinese voorjaarsvakantie.
7.1.12 draait bij mij ook goed.

is in 7.1.19 de weather location gefixed ?
-Update-
Toevallig doet de weather locatie het ineens, zover ik weet werkte die de afgelopen dagen niet

updaten van 7.1.12 naar 7.1.19, moet ik daarvoor een wipe doen, of kan dit zonder.

ViperŽ wijzigde deze reactie 24-01-2017 15:13 (9%)

• Gamersea
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-04 20:36
Wat is jullie ervaring met 4G? Gezien het missen van 'band 20' / 800MHz..? Dat is eigenlijk het enige wat mij nog tegenhoudt en gezien Tele2 haar masten alleen 800MHz en 2600MHz gebruiken, maak ik mij toch een beetje zorgen.

• Bvapple
Voor de zekerheid. Als je de global ROM wil flashen en je zit op de China ROM, kan je dit via fastboot direct of moet je eerst naar de developer ?

• Pandawan
Is er überhaubt al een global rom dan? o.o

• mouse1277
quote:
Gamersea schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:42:
Wat is jullie ervaring met 4G? Gezien het missen van 'band 20' / 800MHz..? Dat is eigenlijk het enige wat mij nog tegenhoudt en gezien Tele2 haar masten alleen 800MHz en 2600MHz gebruiken, maak ik mij toch een beetje zorgen.
Ik zit bij KPN met mijn abonnement en woon in Tilburg en werk in Amsterdam. Zie heel vaak 4G staan (maar soms ook niet) en op de zaak/thuis/vrienden altijd op de wifi. Merk nergens dat ik snelheid te kort kom.....

• Bvapple

• ViperŽ
  • Niet online
Gisteravond in de auto moest ik ineens mijn sim pincode invoeren, blijkbaar was de telefoon de simkaart ff kwijt.

Gisteravond gaan slapen met sleep as android aan, wekker ging vanmorgen, 2 keer snooze gedaan. Vervolgens werd ik wakker en was het toestel uit (lag aan de lader).
Mogelijk te warm geworden, of vastgelopen oid.
Ik houd het even in de gaten.

• Pandawan
Gisteren de Grijze variant met 64GB opslag binnen gekregen, wat een super toestel!

• tvdbunte
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-06 21:16
quote:
Gamersea schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:42:
Gisteren heb ik een Tele2 simkaart in de telefoon gedaan en zie 4G op mijn scherm staan. (Locatie Ede)

• Bvapple
Heb net de Global ROM geďnstalleerd en heb twee bemerkingen:
=> Geen Nederlands beschikbaar als systeemvak
=> Geen België en Nederland beschikbaar als locale

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Dat is in elke MIUI global rom het geval. Installeer de EU rom en het is wel aanwezig.

https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/

• Bvapple
Engels is voor mij niet erg aangezien de stable wel degelijk stable is. Het feit dat je België/Nederland niet kan kiezen is dat nadelig ? Heb voorlopig Duitsland gekozen...

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Voor iedereen met de 3/64 GB versie een leuk nieuwtje in de nieuwste xiaomi.eu versie.
quote:
- Activated 3D Touch (Force touch) for MI5S 3GB RAM versions
Staat nu bij instellingen erbij.

https://xiaomi.eu/community/threads/7-2-9.38201/

knakworst wijzigde deze reactie 10-02-2017 09:57 (20%)

• Cashmkr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12-02 18:46
Ik heb een vervelend probleem met mijn (verder erg fijne) Mi5s. Wellicht dat jullie een oplossing weten. Als ik op het KPN 3G netwerk zit dan valt mijn internet verbinding frequent weg. Bij 4G is dat nooit het geval. De frequentie is in ieder geval meerdere keren per uur, en dan enkele minuten lang (3 a 4). Dan verandert het H+ in de taakbalk een seconde in 3G, en weer teug naar H+ en ben ik weer online. Bijzonder vervelend.

Aantal dingen geprobeerd:
- voorkeursnetwerk naar 3G gezet ipv 4G --> geen verbetering
- automatisch netwerk zoeken uitgezet --> geen verbetering
- alle batterijbesparingfunctie van de telefoon uitgezet --> geen verbetering

Iemand suggesties?

• xon
Misschien heb ik teveel aan de crackpijp gezeten maar ik zou zweren dat de vingerafdruk beter reageert met de weekly voor de Mi5S. Dit is dezelfde waar 3D touch ook inzit overigens..

Dus doen jullie ook eens even installeren om te kijken of ik gek word :-)

• Burnd
  • Laatst online: 11-12 17:40
Zit er op dit moment een heel groot verschil in de stable en de weekly versie? Ik dacht dat de stable versie maandelijks uitkwam, dus dan steeds maximaal 4 weken achterloopt op de weekly.

Ik heb nu de volgende twee versies geinstalleerd gehad:

Weekly: 8.7.2.9
Stable: 8.0.10.0 (of is er een nieuwere stable??) <-- deze heb ik er nu op staan

Ik zou graag wel de nieuwste versie willen hebben, maar wel graag de stable. De telefoon is voor mn vrouw, dus er moeten geen rare bugs in zitten. Een keer per maand updaten lijkt me dan wel voldoende. Maar het lijkt er nu op alsof er alleen maar een hele oude stable versie is. Of zie ik iets over het hoofd en is er een veel nieuwere stable versie (die ik niet kan vinden)?

• mouse1277
quote:
Burnd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:38:
Zit er op dit moment een heel groot verschil in de stable en de weekly versie? Ik dacht dat de stable versie maandelijks uitkwam, dus dan steeds maximaal 4 weken achterloopt op de weekly.

Ik heb nu de volgende twee versies geinstalleerd gehad:

Weekly: 8.7.2.9
Stable: 8.0.10.0 (of is er een nieuwere stable??) <-- deze heb ik er nu op staan

Ik zou graag wel de nieuwste versie willen hebben, maar wel graag de stable. De telefoon is voor mn vrouw, dus er moeten geen rare bugs in zitten. Een keer per maand updaten lijkt me dan wel voldoende. Maar het lijkt er nu op alsof er alleen maar een hele oude stable versie is. Of zie ik iets over het hoofd en is er een veel nieuwere stable versie (die ik niet kan vinden)?
Dit is de laatste stable (al tijdje geen update meer geweest helaas).
Zit ook te wachten op de nieuwe stable (hopelijk gebaseerd op Android 7 Nougat) maar deze "oude" is prima. Geen last van bugs.

• Burnd
  • Laatst online: 11-12 17:40
Heb jij daar geen problemen mee met Exchange? Of heb je geen Exchange account ingesteld?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
xon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:45:
Misschien heb ik teveel aan de crackpijp gezeten maar ik zou zweren dat de vingerafdruk beter reageert met de weekly voor de Mi5S. Dit is dezelfde waar 3D touch ook inzit overigens..

Dus doen jullie ook eens even installeren om te kijken of ik gek word :-)
Nee ik ervaar hetzelfde, de vingerafdruk sensor is in > 90 procent van de gevallen bijzonder accuraat. Soms toch nog steeds opnieuw moeten scannen maar de hit-miss ratio is aanzienlijk verbeterd.

• Kasj
quote:
knakworst schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Nee ik ervaar hetzelfde, de vingerafdruk sensor is in > 90 procent van de gevallen bijzonder accuraat. Soms toch nog steeds opnieuw moeten scannen maar de hit-miss ratio is aanzienlijk verbeterd.
Welke weekly? Mijn vingerafdrukscanner werkt nog steeds klote namelijk.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Ik gebruik de .eu 7.2.9.

• Eoghlear
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:06
Vandaag van een collega de Mi5S meegekregen. Deze draait op de laatste Global Rom. Om te unlocken moet ik OEM unlock aanzetten dat alleen in de Developer versie zit. Echter krijg ik met geen mogelijkheid de chinese developer rom er op.
NIet via recovery, niet via fastboot. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*