Ik heb al een hele tijd Lineage OS draaien op mijn Mi5s. Het unlock-principe van Xiaomi is nogal onhandig vind ik, maar niet echt moeilijk. Als je LOS eenmaal hebt draaien dan werkt het als een zonnetje.Nohead schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:10:
Nog iemand hier op de MI5S LineageOS draaien? Ben wel erg benieuwd.
Merk de laatste tijd toch wel erg veel lag met de laatste MIUI9 EU ROM. Memory management is te agressief ondanks alle tweaks om niks te belemmeren op de achtergrond. Voelt gewoon niet snappy genoeg aan.
Ik heb vandaag de nieuwste versie geïnstalleerd, ik maak dan altijd eerst een Titanium backup van relevante apps, vervolgens een backup in TWRP en daarna moet je eerst de Global Dev MIUI 9 installeren, alles wipen en dan kun je LOS, GApps en evt SuperUser en een andere camera installeren. Daarna nog een keer een wipe dalvik/cache voor de zekerheid en je kunt weer alles gaan installeren.
Tot nu toe draait het allemaal prima, het is lekker vlot, de instellingen werken prima en ik vind LOS een stuk dichterbij het originele Android zitten dan MIUI.
Hiervoor was ik niet zo tevreden over de LOS camera, dus ik heb nu de MIUI camera weer geïnstalleerd want die beviel hiervoor wel goed. Hij werkt niet helemaal 100%, de panorama en de slo-mo zijn stuk maar verder ziet het er wel goed uit.
@Verwijderd je zou kunnen beginnen met je inlezen over unlocken, roms flashen etc. Ik gebruik XDA redelijk veel, daar wordt over het algemeen redelijk wat voorkennis verwacht. Xiami.eu heeft wat meer uitleg over het algemeen, maar is wel alleen op MIUI gericht. Hier kun je ook wel vinden hoe je van MIUI 8 (Android 6) naar MIUI 9 (Android 7) gaat. En je moet er immers toch een keer mee beginnen als het je interesseert.