Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

Whizzy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:14:
Raar. Ik heb 8.9.13 ik zie een update naar 8.10.11 maar als ik die wil downloaden zegt ie dat ik de laatste updates al heb ?!
Gewoon downloaden van xiaomi.eu. wel eerst ook twrp updaten anders krijg je bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
webbier schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:06:
[...]

Ik heb dit ook gehad, maar dat kwam bij mij doordat er zich stof verzameld had in de poort. Ik Nadat ik 5 minuten voorzichtig met een naald en flink blazen de poort weer schoon had ging alles weer prima.
Same. Bij mij zat er een klein steentje in de usb poort.
probeer als die uitstaat eens met een naald en een zaklamp te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Schoonmaken heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen.

nog een keertje geprobeerd schoon te maken, nu met andere tools.
Laad weer netjes op, klikt weer in de connector en kan weer met usb aan een computer :)
backlight bleed blijft nog wel, maar da's niet zo erg.

[ Voor 65% gewijzigd door shadvet op 14-10-2018 16:22 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadvet schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:33:
Schoonmaken heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholpen.

nog een keertje geprobeerd schoon te maken, nu met andere tools.
Laad weer netjes op, klikt weer in de connector en kan weer met usb aan een computer :)
backlight bleed blijft nog wel, maar da's niet zo erg.
Had ook last van "ghosting", dit werkt prima:
1. Download the App Twilight on the Playstore
2. Give all Permissions
3. Use the following settings:
Color Temperature: 1500K
Intensity: 5%
Screen Dim: 0%
Filter Times: Always

En ben zelf aan het overwegen magnetische usb kabels te gaan gebruiken aangezien de usb poorten van mijn apparaten altijd falen na een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
na valschade heb ik het scherm van een MI5s vervangen. Alles functies van het toestel werken weer alleen wanneer ik een app wil opstarten, start die vaak niet op, of begint van links naar rechts te wiebelen voor 1 seconde. Soms start de app ook op, wat kan er vekeerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
shadvet schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:56:
Ik heb onlangs een nieuwe usb-c connector besteld voor zo'n 8 euro. Hoop dat deze binnenkort geleverd wordt, want het is bijna niet meer mogelijk om hem op te laden.
Ben elke keer bijna 5 minuten bezig om precies het juiste hoekje te vinden zodat hij weer laadt. Het ligt niet aan de kabel. Verbinden met een computer doet hij ook niet meer. De connector kan er ook een stuk minder diep in dan voorheen, hij 'klikt' niet vast.
Daarnaast heb ik nu na anderhalf jaar redelijk wat ghostery/backlight bleed (een van die twee, weethet verschil niet precies :P ).
Bijvoorbeeld als ik een tijdje op whatsapp aan het typen ben en vervolgens naar facebook ga, dat ik de layout van whatsapp nog half op achtergrond zie. Echt storend is het voor mij niet, maar ben benieuwd of anderen dit ook ondervinden?
Ik stond ook op het punt deze te bestellen (om exact dezelfde redenen) , maar keek wel op tegen de telefoon openmaken. Hoe was je ervaring?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Mielmania schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Ik stond ook op het punt deze te bestellen (om exact dezelfde redenen) , maar keek wel op tegen de telefoon openmaken. Hoe was je ervaring?
Heb hem met een kleine tandenstoker redelijk schoon gekregen, dus heb de telefoon niet open hoeven maken. Onderdeel is wel binnen, maar niet hoeven gebruiken. Schoonmaken gaat vrij makkelijk.
Ondertussen is m'n scherm wel kapot, dus die wordt binnenkort vervangen. Even wachten op China ;).

Ik zal het laten weten wanneer ik deze reparatie voltooid heb. Of als ie mislukt.

Update: de webwinkel heeft het scherm geannuleerd zonder een reden op te geven. Ik ga een refund aanvragen en een nieuw scherm elders bestellen. Dit kan weer even duren, China kennende :/

[ Voor 12% gewijzigd door shadvet op 09-02-2019 11:53 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Mijn ervaring is dat Aliexpress standard shipping redelijk vlot gaat de laatste tijd. Banggood was eerst nog veel sneller, maar dat valt de laatste tijd enorm tegen. Helaas zitten we nog met het staartje van CNY.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53

Adinias

Thobbius

Ik heb zelf mijn Mi 5S inmiddels al anderhalf jaar en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben, maar ook wel een beetje teleurgesteld.

Ten eerste heb ik zelf een fout gemaakt in de eerste twee maanden dat ik het toestel kocht: Ik liet hem op straat vallen en toen kwam er een redelijke barst in de linker bovenhoek. Gezien ik zelf niet de allerbeste ben met dit soort reparaties ging ik kijken hoe duur een reparatie kon zijn. Dit bleek 180 euro te zijn, terwijl ik 275 voor mijn toestel betaald had. Een klein jaar later stopte mijn vingerafdrukscanner er ineens mee en deze heb ik sindsdien niet meer werkend gekregen.

Geen reparatie dus, maar verder moet ik zeggen dat het toestel het gewoon nog uitstekend doet. Ik zit in de weekly builds van MIUI zodat ik Android Oreo heb en het apparaat is gewoon nog mooi vlot. Voor 4G heb ik mij recent bij T-mobile aangesloten, waar ik ook zeer tevreden mee ben.

Een laatste ding is nog wel dat mijn accu zeer slecht tegen kou lijkt te kunnen. Zodra het toestel afkoel zie ik de accu zo nu en dan met een procent per seconde naar beneden gaan. Als ik dan later mijn toestel aan de lader leg, gaat deze ook met een rap tempo weer omhoog.

Iemand anders die toevallig ook last heeft van niet werkende vingerafdrukscanners of dat hun accu vreemd doet zodra het toestel afkoelt?

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
Adinias schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:03:

Geen reparatie dus, maar verder moet ik zeggen dat het toestel het gewoon nog uitstekend doet. Ik zit in de weekly builds van MIUI zodat ik Android Oreo heb en het apparaat is gewoon nog mooi vlot. Voor 4G heb ik mij recent bij T-mobile aangesloten, waar ik ook zeer tevreden mee ben.

Een laatste ding is nog wel dat mijn accu zeer slecht tegen kou lijkt te kunnen. Zodra het toestel afkoel zie ik de accu zo nu en dan met een procent per seconde naar beneden gaan. Als ik dan later mijn toestel aan de lader leg, gaat deze ook met een rap tempo weer omhoog.

Iemand anders die toevallig ook last heeft van niet werkende vingerafdrukscanners of dat hun accu vreemd doet zodra het toestel afkoelt?
Ja accu vertoont (samen met usb c connector) inderdaad kuren, lijkt leeg na een tijd opladen en als ik hem dan opnieuw aansluit begint hij de accu met 1% per seconden op te laden waardoor hij daarna na 1,5 vol is... Ik vrees dat ik de dappere poging moet doen om de accu en usb c connector te vervangen...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Heb het toestel inmiddels meer dan 2 jaar in gebruik, het blijft een fijn en aardig vlot dingetje.

En de accu begint wat gaar te worden, heb geen problemen gemerkt rondom kou, maar wel dat hij soms in 1 minuut 5% kwijt kan raken tijdens een beetje browsen. Maar daarna kan hij ook weer 10 minuten op hetzelfde percentage blijven staan. Vermoed dat het meer een dingetje is van uitlezen van de capaciteit.

Accu's kunnen vrij slecht tegen kou, dus die ervaring vind ik niet zo vreemd. 15 jaar terug hield mijn iPod er vaak gewoon mee op, als ik een half uur op de fiets zat in de winter, ding zat in de binnenzak van mn jas. was de accu ineens leeg, en later thuis toch niet :P

Wel vind ik dat mijn telefoon de laatste 2 updates van miui (10) vaker meldingen geeft van vastgelopen apps. Vooral QuickApps. Heb al via settings die hele tool gereset, maar blijft terug komen, paar seconden na het disablen van airplane mode. Heb de xiaomi.eu stable ROM in gebruik. Zijn er anderen die ook vaker crash meldingen krijgen?

Ook heb ik het idee dat mijn vingerafdruklezer continue aanstaat sinds MIUI10, bij het ontgrendelen heb ik standaard de melding too many failed attempts, en de ING app knippert wanneer die een vingerafdruk nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:31
Melding van QuickApps niet op mijn Mi5s, wel af en toe op mijn Mi Pad 4.
Beide laatste MIUI 10 stable van xiaomi.eu. Probleem wordt op het forum daar ook genoemd.
Gok zo dat het in een toekomstige versie wel opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Ga ik ook vanuit. Zo is ook nu weer Exchange ondersteuning in mail terug gekomen in 10.2.1. Was ineens weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielmania
Zojuist vanavond de usb c connector vervangen samen met de batterij. Keek er een beetje tegenop maar alles lijkt nu prima, en telefoon laad nu ook gewoon weer normaal op. Paar tips voor ander mi5s gebruikers:

Kijk dit filmpje liefst 3 keer voordat je begint.
En houd het filmpje bij het demonteren/monteren, let op, hij haalt meer los dan nodig is.

De 2 oranje xiaomi stickers herbergen 2 kruiskop schroeven, gewoon inprikken dus.

Ik had deze connector besteld, misschien zoeken naar een andere met plakstrip, lees hieronder.

Voor het vervangen van de usb c connector, moet je de batterij loshalen, dus beter gelijk een nieuwe mee bestellen.
De batterij zit vast met een speciale kit strips, zorg dat die bij je batterij zitten. Ik had deze. Ook de tooltjes zijn zeer handig.
Doordat ik de strip eronder verkeerd verwijderde moest ik hem redelijk lomp loshalen, terugplaatsen was denk ik ook geen succes meer geworden.

Op de accu zitten 2 zwarte lipjes vastgeplakt aan de onderkant. Dit is een soort kauwgomachtige tesa strip.
Pulk deze los (nagel of plastic lip) maar ROL ze vervolgens op een schroevendraaier op.
Als je trekt, trek je ze makkelijk stuk en zit de helft nog onder de accu vast. (had ik).

1 van de 3 schroevendraaiers die bij de batterij zat paste daadwerkelijk (een simpel kruiskop) en de 2 torx paste niet. Zorg dus dat je een paar hele klein torx schroevendraaiers hebt.

De usb connector zit ook met een dubbelzijdige tape vast, probeer die niet los te halen, bij mijn connector kwam die plakstrip niet.

De usb c connector heeft halverwege het lint een connector, daar zit een sticker op, haal die er af :P

Het usb c lint moet je een beetje in het accubakje vouwen, dan pas lijnt hij lekker op met de connector, en is er plek voor de batterij.

Denk HEEL GOED na voordat je het folie van de strips haalt hoe je het precies wilt doen. De strips blijven nog net genoeg plakken aan het folie om uitgerekt te worden :'(

Zorg dus dat je ze echt soort van rollend er af haalt en zorg dat je de kant die je OP je accu plakt ook de kant van de strip is die je los haalt.

Succes! :+

hoi

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen:[Xiaomi Mi 5s] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5s] Het grote Accessoire topic.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken