JupsP. vd Loo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:09:
Inderdaad, ik heb de stable. Kun je de weekly over de stable zetten zonder dat je je gegevens kwijt bent?
Gelukt. Zeer content met de features van Android 7. Ook viper4android makkelijk werkend en natuurlijk ook de Google camera. Verschil met de de gewone camera is makkelijk zichtbaar. Top!
Dat heb ik ook helaas.Kasj schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:29:
Hebben jullie ook met de Google camera dat video's niet worden opgeslagen?
Net getest, geen last vanKasj schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 08:29:
Hebben jullie ook met de Google camera dat video's niet worden opgeslagen?
Tijd van werken, tijd van rusten
Verwijderd
Hallo, ik wil Graag de Google camera mod uitproberen, maar ik krijg telkens de melding "unfortunately camera has stopped".
Telefoon is net nieuw, dus alles is nog "standaard" , moet ik nog iets speciaals uitvoeren om het werkend te krijgen? (update, root?)
Telefoon is net nieuw, dus alles is nog "standaard" , moet ik nog iets speciaals uitvoeren om het werkend te krijgen? (update, root?)
Verwijderd
Dank u!
Ik heb de update in settings system update gedaan. Draai nu miui version 8.5.3 maar nog steeds Android 6.0.1.
Waar kan ik Android 7 Vinden voor mijn device?
Sorry voor de noob questions.
Ik heb de update in settings system update gedaan. Draai nu miui version 8.5.3 maar nog steeds Android 6.0.1.
Waar kan ik Android 7 Vinden voor mijn device?
Sorry voor de noob questions.
Verwijderd
Oke, niet zo simpel als ik dacht dus?
Apk install en heb de camera app op mijn phone dacht ik...
En Google vindt nergens een officiele update naar nougat.
Omdat de global stable update nog niet uit isVerwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 08:35:
Oke, niet zo simpel als ik dacht dus?
Nog iemand hier op de MI5S LineageOS draaien? Ben wel erg benieuwd.
Merk de laatste tijd toch wel erg veel lag met de laatste MIUI9 EU ROM. Memory management is te agressief ondanks alle tweaks om niks te belemmeren op de achtergrond. Voelt gewoon niet snappy genoeg aan.
Merk de laatste tijd toch wel erg veel lag met de laatste MIUI9 EU ROM. Memory management is te agressief ondanks alle tweaks om niks te belemmeren op de achtergrond. Voelt gewoon niet snappy genoeg aan.
Ik heb al een hele tijd Lineage OS draaien op mijn Mi5s. Het unlock-principe van Xiaomi is nogal onhandig vind ik, maar niet echt moeilijk. Als je LOS eenmaal hebt draaien dan werkt het als een zonnetje.Nohead schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:10:
Nog iemand hier op de MI5S LineageOS draaien? Ben wel erg benieuwd.
Ik heb vandaag de nieuwste versie geïnstalleerd, ik maak dan altijd eerst een Titanium backup van relevante apps, vervolgens een backup in TWRP en daarna moet je eerst de Global Dev MIUI 9 installeren, alles wipen en dan kun je LOS, GApps en evt SuperUser en een andere camera installeren. Daarna nog een keer een wipe dalvik/cache voor de zekerheid en je kunt weer alles gaan installeren.
Tot nu toe draait het allemaal prima, het is lekker vlot, de instellingen werken prima en ik vind LOS een stuk dichterbij het originele Android zitten dan MIUI.
Hiervoor was ik niet zo tevreden over de LOS camera, dus ik heb nu de MIUI camera weer geïnstalleerd want die beviel hiervoor wel goed. Hij werkt niet helemaal 100%, de panorama en de slo-mo zijn stuk maar verder ziet het er wel goed uit.
@Verwijderd je zou kunnen beginnen met je inlezen over unlocken, roms flashen etc. Ik gebruik XDA redelijk veel, daar wordt over het algemeen redelijk wat voorkennis verwacht. Xiami.eu heeft wat meer uitleg over het algemeen, maar is wel alleen op MIUI gericht. Hier kun je ook wel vinden hoe je van MIUI 8 (Android 6) naar MIUI 9 (Android 7) gaat. En je moet er immers toch een keer mee beginnen als het je interesseert.
Verwijderd
Ja ik vind het altijd leuk en interessant.heintjeput schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:04:
@Verwijderd je zou kunnen beginnen met je inlezen over unlocken, roms flashen etc. Ik gebruik XDA redelijk veel, daar wordt over het algemeen redelijk wat voorkennis verwacht. Xiami.eu heeft wat meer uitleg over het algemeen, maar is wel alleen op MIUI gericht. Hier kun je ook wel vinden hoe je van MIUI 8 (Android 6) naar MIUI 9 (Android 7) gaat. En je moet er immers toch een keer mee beginnen als het je interesseert.
Heb jaren geleden ook wel lopen spelen met tablets en goedkope telefoontjes.
Maar heb op het moment geen pc/laptop tot me beschikking en gebrek aan degelijk Internet. Als ik het doe wil ik er wel even goed voor gaan zitten...
Aangezien ik al een tijdje loop te klieren met mijn mi5s (zie ook mijn eerdere comments) deel ik even mijn ervaringen en oplossingen tot nu toe. Misschien heeft niemand er wat aan, misschien wel
Probleem: Mi5s laad alleen op als hij uitstaat, als hij aanstaat niet. Reboot met kabel erin zorgt er echt wel voor dat hij oplaad als hij aanstaat, maar bij het uit en erin stoppen van laadkabel niet meer.
Dit probleem ontstond na het aanschaffen van een goedkope usb-c kabel en deed zich af en aan voor.
Overigens ook met bijgeleverde usb-c kabel.
Oplossing: Goede usb-c kabel kopen (in mijn geval blitzwolf bij banggood) en probleem is niet meer voorgekomen.
Probleem: Mi5s vraagt niet om usb kabel keuze bij aansluiten op pc en daardoor kon ik er geen bestanden op zetten (super leuk als je daar zoals ik 1 dag voor de vakantie achterkomt).
Oplossing: Goede usb-c kabel kopen (in mijn geval blitzwolf bij banggood) en probleem is niet meer voorgekomen.
Flashen voor de n00b zoals ik.
Dan het flashen van de MI5s, net als bij de Redmi note 3 pro is het vinden van een juiste handleiding die werkt altijd veel tijdsintensiever gebleken dan het flashen zelf.
Even een super korte n00b introductie:
Je hebt op je mi5s software nodig die op de achtergrond van je telefoon draait. Dit is vaak TWRP (zie het als een soort BIOS) en de daadwerkelijke software installatie: ROM (soort Windows). De TWRP laat het toe om aanpassingen te maken aan de ROM en/of zelfs een nieuwere/andere te installeren. Je mi5s moet geunlocked worden om het toe te laten de TWRP erop te installeren. En met TWRP op je telefoon kan je weer een andere ROM installeren. Zonder een bios op je computer kun je ook geen windows installeren. Deze beschrijving is zeer kort door de bocht maar geeft een beeld.
1. Voordat je hier aan begint draai een (externe) backup van al je gegevens, want het kan zijn dat je telefoon helemaal gewist wordt.
2. Download de rom die je wilt; in mijn geval was dat de laatse Xiaomi.eu weekly die je hier kan vinden.
Zet die vervolgens op je mi5s bijv. in de map "downloaded_rom" en onthoud dit.
3. Deactiveer je drivers signature, hier staat hoe.
4. Daarna volg je deze fantastische handleiding die zeer duidelijk is: hier
Met een kleine toevoeging (die ook in topic staat, maar dat scheelt zoeken) en ook door mede-tweaker oNo beschreven:
Na stap 9 heb je "fastboot flash recovery recovery.img" ingetypt en uitgevoerd en daarna typ je direct: fastboot boot recovery.img hiermee start hij gelijk in TWRP op.
Hiermee voorkom je dat je telefoon opnieuw opstart en daarmee je vers geïnstalleerde TWRP weer overschrijft met Mi Recovery en scheelt je een hoop gevloek
5. Mocht hij in het chinees opstarten en gaat jou chinees ook niet verder dan fuyoung hai, kijk dit filmpje.
6. Vervolgens druk je op "install" in TWRP en zoek je daar je ROM op in bijv. de map "downloaded_rom".
7. Installeer de ROM en voila je hebt de nieuwe ROM. Ook kan je TWRP nu ook niet meer overschreven worden.
Tot mijn stomme verbazing was mijn telefoon niet gewist en had ik al mijn bestanden en apps nog.
Inmiddels doet ook de Google Pixel camera app het, waar het mij allemaal om te doen was!
Bij vragen of onduidelijkheden stuur me gerust een berichtje.
Probleem: Mi5s laad alleen op als hij uitstaat, als hij aanstaat niet. Reboot met kabel erin zorgt er echt wel voor dat hij oplaad als hij aanstaat, maar bij het uit en erin stoppen van laadkabel niet meer.
Dit probleem ontstond na het aanschaffen van een goedkope usb-c kabel en deed zich af en aan voor.
Overigens ook met bijgeleverde usb-c kabel.
Probleem: Mi5s vraagt niet om usb kabel keuze bij aansluiten op pc en daardoor kon ik er geen bestanden op zetten (super leuk als je daar zoals ik 1 dag voor de vakantie achterkomt).
Flashen voor de n00b zoals ik.
Dan het flashen van de MI5s, net als bij de Redmi note 3 pro is het vinden van een juiste handleiding die werkt altijd veel tijdsintensiever gebleken dan het flashen zelf.
Even een super korte n00b introductie:
Je hebt op je mi5s software nodig die op de achtergrond van je telefoon draait. Dit is vaak TWRP (zie het als een soort BIOS) en de daadwerkelijke software installatie: ROM (soort Windows). De TWRP laat het toe om aanpassingen te maken aan de ROM en/of zelfs een nieuwere/andere te installeren. Je mi5s moet geunlocked worden om het toe te laten de TWRP erop te installeren. En met TWRP op je telefoon kan je weer een andere ROM installeren. Zonder een bios op je computer kun je ook geen windows installeren. Deze beschrijving is zeer kort door de bocht maar geeft een beeld.
1. Voordat je hier aan begint draai een (externe) backup van al je gegevens, want het kan zijn dat je telefoon helemaal gewist wordt.
2. Download de rom die je wilt; in mijn geval was dat de laatse Xiaomi.eu weekly die je hier kan vinden.
Zet die vervolgens op je mi5s bijv. in de map "downloaded_rom" en onthoud dit.
3. Deactiveer je drivers signature, hier staat hoe.
4. Daarna volg je deze fantastische handleiding die zeer duidelijk is: hier
Met een kleine toevoeging (die ook in topic staat, maar dat scheelt zoeken) en ook door mede-tweaker oNo beschreven:
Na stap 9 heb je "fastboot flash recovery recovery.img" ingetypt en uitgevoerd en daarna typ je direct: fastboot boot recovery.img hiermee start hij gelijk in TWRP op.
Hiermee voorkom je dat je telefoon opnieuw opstart en daarmee je vers geïnstalleerde TWRP weer overschrijft met Mi Recovery en scheelt je een hoop gevloek
5. Mocht hij in het chinees opstarten en gaat jou chinees ook niet verder dan fuyoung hai, kijk dit filmpje.
6. Vervolgens druk je op "install" in TWRP en zoek je daar je ROM op in bijv. de map "downloaded_rom".
7. Installeer de ROM en voila je hebt de nieuwe ROM. Ook kan je TWRP nu ook niet meer overschreven worden.
Tot mijn stomme verbazing was mijn telefoon niet gewist en had ik al mijn bestanden en apps nog.
Inmiddels doet ook de Google Pixel camera app het, waar het mij allemaal om te doen was!
Bij vragen of onduidelijkheden stuur me gerust een berichtje.
hoi
Deze weer eens volgen, want ik zit met een probleem.
Heb het al eens eerder gehad, maar kan me niet meer herinneren hoe ik 't toen heb opgelost.
Als ik de nieuwe LOS wil installeren, zeurt TWRP om een fout in 't modem.
Deze heeft hetzelfde probleem:
- https://www.reddit.com/r/...neage_os_for_xiaomi_mi5s/
Google:
- https://www.google.be/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Hoe fix ik dit?
Het lijkt niet dat ik zomaar een nieuwe/geüpdatete firmware kan vinden en los kan installeren.
Ik vrees dat er een nieuwe MIUI op moet en dan weer TWRP.
Any ideas?
Heb het al eens eerder gehad, maar kan me niet meer herinneren hoe ik 't toen heb opgelost.
Google:
Hoe fix ik dit?
Het lijkt niet dat ik zomaar een nieuwe/geüpdatete firmware kan vinden en los kan installeren.
Any ideas?
Hier kan je de laatste firmware downloaden en flashenHetGezegde schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:46:
Deze weer eens volgen, want ik zit met een probleem.
Google:
Hoe fix ik dit?
Any ideas?
https://github.com/fjtrujy/capricornCNFirmware/releases
Laat even weten of dit je probleem oplost.
Da's precies wat ik zocht. Ik had die Github page ook al aan m'n favorieten toegevoegd.Nohead schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:57:
[...]
Hier kan je de laatste firmware downloaden en flashen
https://github.com/fjtrujy/capricornCNFirmware/releases
Laat even weten of dit je probleem oplost.
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het updaten van Android 6 naar 7?
Als ik de nieuwste Xiaomi.EU ROM probeer te installeren via TWRP krijg ik een melding dat het wachtwoord niet correct is en de melding "failed to decrypt".
Uiteraard probeer ik hier het wachtwoord in te vullen die ik gebruik om mijn telefoon te decrypten bij het opstarten
. (Heb ook encryption uitgezet, maar dat maakt niks uit. heb ook "default_password" geprobeerd)
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad (en hoe hebben jullie het opgelost)?
Of zit er niks anders op dan een factory defaults uit te voeren
Als ik de nieuwste Xiaomi.EU ROM probeer te installeren via TWRP krijg ik een melding dat het wachtwoord niet correct is en de melding "failed to decrypt".
Uiteraard probeer ik hier het wachtwoord in te vullen die ik gebruik om mijn telefoon te decrypten bij het opstarten
Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad (en hoe hebben jullie het opgelost)?
Of zit er niks anders op dan een factory defaults uit te voeren

Waar kan ik een uitgebreide toelichting vinden hoe ik mijn telefoon kan updaten?
De vingerprintknop werkt niet meer voor ontgrendelen en ook niet voor het 'verlaten' van een app.
Ik heb bovenstaande berichten wel gelezen en de download voor de ROM loopt.
Maar alle acties daarna...
Wat is noodzakelijk om alles te laten werken?
De vingerprintknop werkt niet meer voor ontgrendelen en ook niet voor het 'verlaten' van een app.
Maar alle acties daarna...
Welke build heb je nu?famdap schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:14:
Waar kan ik een uitgebreide toelichting vinden hoe ik mijn telefoon kan updaten?
Maar alle acties daarna...Wat is noodzakelijk om alles te laten werken?
Met de nieuwe global rom update (xiaomi) is de vingerscanner wel echt vingersvlug geworden. Hoop dat het zo blijft.
Heb net Android 7.0 geinstalleerd, de stable met MIUI9.1 is net een paar dagen geleden uitgekomen! Tot dusver nog weinig verandering gemerkt.
direct link to the Xiaomi,eu 7.0 download.
De laatste xiaomi.eu weekly heeft een leuke toevoeging: face unlock. Who needs iPhone X... Het werkt best OK.
Ook leuke toevoeging twee weken geleden: AptX bluetooth audio.
Ook leuke toevoeging twee weken geleden: AptX bluetooth audio.
Iemand al de ideale instellingen gevonden hoe je de camera moet instellen voor de beste plaatjes?knakworst schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:03:
[...]
Bij tweede foto doet HDR+ ook overtuigend zijn werk. Overschakelen op de google camera dus!
Ik zie de laatste stable van de 19e. In hoeverre is dit echt een stable release vs de weekly? Heb je dan garantie dat er geen battery drain is als je de stable installeert?cazzer22 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:29:
Heb net Android 7.0 geinstalleerd, de stable met MIUI9.1 is net een paar dagen geleden uitgekomen! Tot dusver nog weinig verandering gemerkt.
Ik ben zeer tevreden over de build. Voelt veel stabieler dan de laatste op 6 en batterij houdt het een heel stuk langer uit. Zeker 20% in mijn geval.
Crap ik heb net de laatste weekly er over heen gezet. Nu kan ik zeker niet meer terug naar de laatste V9 stable
zonder full wipe
Ben dr bang voor... las elders online dat diegene die dat niet gedaan hadden juist een enorme drain ervaarden.
In de laatste versies van 6.0 had ik meer en meer apps die in de achtergrond actief bleven. Kon ze wel steeds via de security app uitschakelen maar 5 minuten later waren ze terug. En dat terwijl ik best strict was geweest met rechten op achtergrond starts etc. Maar vermoed dat 'start in background' wat anders betekende dan het klonk. Maar in 7.0 heb ik hier geen last meer van, en ook de batterij houdt het langer vol.
Verder zie ik weinig veranderingen, maar het voelt wel stabieler aan.
In de laatste versies van 6.0 had ik meer en meer apps die in de achtergrond actief bleven. Kon ze wel steeds via de security app uitschakelen maar 5 minuten later waren ze terug. En dat terwijl ik best strict was geweest met rechten op achtergrond starts etc. Maar vermoed dat 'start in background' wat anders betekende dan het klonk. Maar in 7.0 heb ik hier geen last meer van, en ook de batterij houdt het langer vol.
Verder zie ik weinig veranderingen, maar het voelt wel stabieler aan.
De meeste mensen hier nog tevreden over de telefoon, voornamelijk degene met custom ROMs?
Ben aan het overwegen om over te stappen vanaf mijn Mi4C. Hoofdreden is matige batterijduur van de Mi4C en multitasken is niet mogelijk door de 2GB RAM / software.
Vind de Mi6 nog wat te duur tov de Mi5S. De Mi5 is ook aantrekkelijker door de kleinere afmetingen al is die nog altijd een stuk groter dan de Redmi 4X/4Pro evenals mijn Mi4C.
Ben aan het overwegen om over te stappen vanaf mijn Mi4C. Hoofdreden is matige batterijduur van de Mi4C en multitasken is niet mogelijk door de 2GB RAM / software.
Vind de Mi6 nog wat te duur tov de Mi5S. De Mi5 is ook aantrekkelijker door de kleinere afmetingen al is die nog altijd een stuk groter dan de Redmi 4X/4Pro evenals mijn Mi4C.
Ik heb de originele China rom en ben na bijna een jaar nog steeds erg tevreden met mijn Mi5s!Card Nox schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:22:
De meeste mensen hier nog tevreden over de telefoon, voornamelijk degene met custom ROMs?
Ik laad hem elke dag, vanmorgen om 7:00 met 92% batterij van huis gegaan, nu 37% over en 2 uur screen time. Bluetooth, gps en wifi altijd aan.
Met de laatste custom rom "xiaomi.eu" had ik enorme last van drains. Kon geen dag volhouden.
De stap toch maar gewaagd en heb er lineage os opgezet en wat een verademing zeg.
Veel betere memory management, geen doe met iedere keer apps reloaden in memory. Veel gebruikte apps, FB, Whatsapp, Messenger, Chrome& Flitsmeister met Nova launcher. Het rouleren tussen de apps zorgde er zelfs voor dat Nova keer op keer in memory geladen moest worden.
Nu met Lineage OS geen last meer van. Batterij is erg goed. Ik rijd gemiddeld per dag 2 uur in de auto met spotify stream en flitsmeister (gps) aan en dan gedurende dag af en toe wat appen en fb. Nu kan ik zonder problemen een dag halen. 2uur GPS vreet behoorlijk wat van de batterij dus ik mag niet klagen
De stap toch maar gewaagd en heb er lineage os opgezet en wat een verademing zeg.
Veel betere memory management, geen doe met iedere keer apps reloaden in memory. Veel gebruikte apps, FB, Whatsapp, Messenger, Chrome& Flitsmeister met Nova launcher. Het rouleren tussen de apps zorgde er zelfs voor dat Nova keer op keer in memory geladen moest worden.
Nu met Lineage OS geen last meer van. Batterij is erg goed. Ik rijd gemiddeld per dag 2 uur in de auto met spotify stream en flitsmeister (gps) aan en dan gedurende dag af en toe wat appen en fb. Nu kan ik zonder problemen een dag halen. 2uur GPS vreet behoorlijk wat van de batterij dus ik mag niet klagen
Thanks, hier ongeveer hetzelfde qua verbruik en gebruik. Valt me nogal tegen, voor mij tot dusver het grootste minpunt aan deze telefoon, dat hij met 3200mAh toch niet 2 dagen kan halen met niet zwaar verbruik. En zo nu en dan ineens 10% kwijt kan zijn.ElisabethM schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:57:
Ik laad hem elke dag, vanmorgen om 7:00 met 92% batterij van huis gegaan, nu 37% over en 2 uur screen time. Bluetooth, gps en wifi altijd aan.
Draait iemand hier de Global Stable rom? Ik heb daar namelijk nog steeds geen update ontvangen naar Miui9 / Android 7.
ROM:
MIUI Global 8.5 Stable 8.5.4.0 (MAGMIED)
ROM:
MIUI Global 8.5 Stable 8.5.4.0 (MAGMIED)
Hier de global stable rom met MIUI 9.1.1.0. Was een ota update, week of 3 geleden gekregen. Zie via de site ook alleen nog maar de oude versie staan...
Ze hebben MIUI 9 voor de 5S weer ingetrokken. Forum van hun staat vol met mensen die vragen wanneer.
Volgens mij is de verwachting ergens 2e helft januari.
Heb zelf ook 8.5.4.0, en is meer voor het idee dat ik ook graag 9 wil. Heb geen problemen met de huidige versie, accu is ook prima. Na een dag meestal nog 65% over.
Heb zelf ook 8.5.4.0, en is meer voor het idee dat ik ook graag 9 wil. Heb geen problemen met de huidige versie, accu is ook prima. Na een dag meestal nog 65% over.
Juist
Best wel belachelijk eigenlijk. Toen ik mijn toestel ontving afgelopen april waren de berichten dat de OTA rond juli / augustus kwam. Nu dus 6 maanden vertraging..Jeldert schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:01:
Ze hebben MIUI 9 voor de 5S weer ingetrokken. Forum van hun staat vol met mensen die vragen wanneer.
Maar enfin, 65% na 1 dag over? Dat haal ik bij lange na niet. Doe je dan vrijwel niks overdag of heb je nog trucjes?
Hier ook al MIUI9 binnen. Het is iets minder polished dan MIUI8, aangezien het wel eens voorkomt dat iets blijft hangen of je een keer extra op de homeknop moet drukken.
Verder wel lekker snel en vloeiend, en vooral split screen is fijn om mee te werken.
Qua batterijduur kan 65% inderdaad gemakkelijk zonder trucs, afhankelijk van het gebruik. Op lange dagen (van 6:30 tot 23:00 niet aan de lader) waarbij ik de telefoon veel gebruik staat hij in de avond meestal op 40%. Bij kortere dagen of bij minder gebruik komt 60-70% best vaak voor.
Verder wel lekker snel en vloeiend, en vooral split screen is fijn om mee te werken.
Qua batterijduur kan 65% inderdaad gemakkelijk zonder trucs, afhankelijk van het gebruik. Op lange dagen (van 6:30 tot 23:00 niet aan de lader) waarbij ik de telefoon veel gebruik staat hij in de avond meestal op 40%. Bij kortere dagen of bij minder gebruik komt 60-70% best vaak voor.
Heb er niet al te veel apps op staan die ik niet gebruik, heb bluetooth/gps vrijwel altijd uit, zet wifi uit als ik langere tijd de deur uit ben.christiaanf schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:27:
[...]
Maar enfin, 65% na 1 dag over? Dat haal ik bij lange na niet. Doe je dan vrijwel niks overdag of heb je nog trucjes?
Juist
Ik heb de chinese rom met MIUI 9 en totaal geen last hiervan. Werkt helemaal prima.Pyramiden schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:42:
Hier ook al MIUI9 binnen. Het is iets minder polished dan MIUI8, aangezien het wel eens voorkomt dat iets blijft hangen of je een keer extra op de homeknop moet drukken.
Gaat in mijn geval om Global Stable. Ik denk dat het meer te maken heeft met die irritante Google assistent. Is dat ding onder de homeknop uit te zetten?ElisabethM schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 15:13:
[...]
Ik heb de chinese rom met MIUI 9 en totaal geen last hiervan. Werkt helemaal prima.
Afgelopen weekend een OTA update ontvangen naar 9.1.1.0. Installatie ging vlot, maar heb eigenlijk nog geen schokkende verschillen kunnen vinden.
Misschien is dat maar goed ook
Juist
Zit hier wel emergency broadcasts in? Ik draai nu op de laatste 8.6 (7.7.20 weekly en Androd 7) van Xiaomi.EU; maar mis de NL-alert berichten. Op de een of andere manier zit die er dus niet (meer) in; terwijl dit bij andere versies wel was.Jeldert schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:14:
Afgelopen weekend een OTA update ontvangen naar 9.1.1.0. Installatie ging vlot, maar heb eigenlijk nog geen schokkende verschillen kunnen vinden.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Zo te zien niet. Maar dat zat er in MIUI 8 ook al niet in. Nog steeds geen NL-Alert dus...imdos schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:25:
[...]
Zit hier wel emergency broadcasts in? Ik draai nu op de laatste 8.6 (7.7.20 weekly en Androd 7) van Xiaomi.EU; maar mis de NL-alert berichten. Op de een of andere manier zit die er dus niet (meer) in; terwijl dit bij andere versies wel was.
Juist
Draai hier LineageOS waarin NL Alert wel werkt. Erg tevreden over de performance en accuduur.Jeldert schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:58:
[...]
Zo te zien niet. Maar dat zat er in MIUI 8 ook al niet in. Nog steeds geen NL-Alert dus...
Lekker clean en snelle OS. Geen gedoe meer met het agressieve MIUI OS wat continu mijn apps afsluit. (ja ook met alle aanpassingen om het minimaal te houden blijft het te agressief)
Apps die ik open wil houden lock ik meestal. Via het recent apps menu, naar beneden trekken. Komt er een slotje op en wordt hij niet afgesloten.Nohead schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:23:
[...]
Draai hier LineageOS waarin NL Alert wel werkt. Erg tevreden over de performance en accuduur.
Lekker clean en snelle OS. Geen gedoe meer met het agressieve MIUI OS wat continu mijn apps afsluit. (ja ook met alle aanpassingen om het minimaal te houden blijft het te agressief)
Helaas is dat niet voldoende het slotje. Merk vaak dat FB app alsnog opnieuw moet laden bijv.Viper® schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:16:
[...]
Apps die ik open wil houden lock ik meestal. Via het recent apps menu, naar beneden trekken. Komt er een slotje op en wordt hij niet afgesloten.
En dan gebruik ik voornamelijk de volgende apps:
Chrome
FB
FB Messenger
Gmail
Dat moet toch wel makkelijk lukken met 4GB ram zonder te killen. Ik had die ervaring iig niet met MIUI....
Excuus, ik gebruik MIUI 9.3 en heb hier idd geen last van.Nohead schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:38:
[...]
Helaas is dat niet voldoende het slotje. Merk vaak dat FB app alsnog opnieuw moet laden bijv.
En dan gebruik ik voornamelijk de volgende apps:
Chrome
FB
FB Messenger
Gmail
Dat moet toch wel makkelijk lukken met 4GB ram zonder te killen. Ik had die ervaring iig niet met MIUI....
En zojuist alweer een update, nu versie 9.2.1.0. Er lijkt dus weer wat aandacht te zijn voor de Mi 5sJeldert schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:14:
Juist
Ik ben toch een beetje huiverig om LineageOS te draaien. Zijn er nog noemigswaardigheden te noemen? De versie voor de Mi5 meld dat alles werkt en deze pagina op XDA is wat minder.
Welke versie gebruik jij @Nohead ?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Ik gebruik nu de build van 5 feb. Meestal laad ik de laatste updates.imdos schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:17:
Ik ben toch een beetje huiverig om LineageOS te draaien. Zijn er nog noemigswaardigheden te noemen? De versie voor de Mi5 meld dat alles werkt en deze pagina op XDA is wat minder.
1 tip voordat je gaat flashen naar LOS. update eerst je firmware naar de laatste versie.
Haal de laatste versie firmware van: https://github.com/fjtrujy/capricornCNFirmware/releases
Dit kan je los flashen met TWRP
Daarna kan je pas LOS flashen en daarna de GAPPS.
Ik ben eigenlijk heel erg te vreden met LOS. Het agressieve kill gedrag van MIUI was ik helemaal beu. Ondanks alle optimalisatie settings, afdwingen dat apps in memory moesten blijven bleef het apps killen.
Een telefoon met 4GB ram moet zeker wel FB, Whatsapp, Messenger en Chrome tegelijk kunnen draaien zonder te moeten herladen.... niet met MIUI in ieder geval.
Ik kan LOS zeker aanraden terug naar "stock" android zonder alle china meuk.
En de camera, dataverbinding en bel kwaliteit zijn niet merkbaar achteruit gegaan? Of zijn er andere dingen die wel werken in MIUI en nog niet op deze LOS ...Nohead schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:24:
[...]
Ik gebruik nu de build van 5 feb. Meestal laad ik de laatste updates.
1 tip voordat je gaat flashen naar LOS. update eerst je firmware naar de laatste versie.
Haal de laatste versie firmware van: https://github.com/fjtrujy/capricornCNFirmware/releases
Ik ben eigenlijk heel erg te vreden met LOS. Het agressieve kill gedrag van MIUI was ik helemaal beu. Ondanks alle optimalisatie settings, afdwingen dat apps in memory moesten blijven bleef het apps killen.
Een telefoon met 4GB ram moet zeker wel FB, Whatsapp, Messenger en Chrome tegelijk kunnen draaien zonder te moeten herladen.... niet met MIUI in ieder geval.
Ik kan LOS zeker aanraden terug naar "stock" android zonder alle china meuk.
Camera: ik gebruik de custom HDR cam te vinden op XDA, echt top kwaliteitimdos schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:05:
[...]
En de camera, dataverbinding en bel kwaliteit zijn niet merkbaar achteruit gegaan? Of zijn er andere dingen die wel werken in MIUI en nog niet op deze LOS ...
Data en bel kwaliteit geen verschil, zit op 2x SIM T-Mobile
LOS is fully functional hoor, er zitten geen gebreken aan. WiFi, BT, GPS werkt allemaal vlekkeloos.
Do not disturb werkt tenminste ook in LOS....
Ik gebruik LOS (14.1) ook zonder enige problemen. Ik ben ook door het agressieve beleid van MIUI gewisseld. Zoals eerder genoemd helpt het niet om alle instellingen op "niet killen" te zetten (Ik ondervond veel problemen met Strava bijvoorbeeld).
Desondanks het feit dat ik al jaren groot fan ben/was van MIUI (op mijn Galaxy SII, Mi2S en Mi5S), ben ik zeer tevreden met de switch. Ik vroeg mij alleen af of iemand de onofficiele LOS 15 builds van XDA al gebruikt?
Desondanks het feit dat ik al jaren groot fan ben/was van MIUI (op mijn Galaxy SII, Mi2S en Mi5S), ben ik zeer tevreden met de switch. Ik vroeg mij alleen af of iemand de onofficiele LOS 15 builds van XDA al gebruikt?
Thanks, ik heb goede hoop dan. Ik ben om, nu even tijd vinden om te flashen.
Firmware flashen lees ik nu eigenlijk pas voor het eerst over. Is dat echt een noodzaak? Ik heb al diverse roms op mijn mi5s gezet, allen zonder problemen. Deze firmware wordt niet door Xiaomi gemaakt zie ik. Waarom wordt deze zo gemiddeld om de 2 weken geupdate? Mijn computer krijgt 1 of 1 maal in zijn hele bestaan een firmware update, zo het bevreemd me wel dat er zoveel firmware updates komen.Nohead schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:24:
[...]
Ik wil overigens wel Lineage 15.1 erop gaan zetten. Hoop op snelheidswinst en betere accuduur.
[ Voor 24% gewijzigd door P. vd Loo op 26-02-2018 20:45 ]
@Nohead Thanks voor deze info.Nohead schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:24:
[...]
Ik heb net LOS 15.1 erop gezet zonder al te veel problemen. Zorg dat je TWRP up to date is en pak de juiste 8.1Gapps. Eerste boot gaf wel een donkere skin die na een reboot weg is. Weet iemand hoe je dat kan wisselen? edit: display > advanced > style
Ennn ik heb al tijden (ook bij LOS 14.1) dat media afspelen niet werkt. Geen audio en vertraagd video. Bij games ook geen audio. Maar system sounds en beltonen etc. doen het prima. Iemand enig idee dat te fixen? Werkt weer

Firmware is noodzakelijk als je wilt dat LOS 100% goed functioneert. LOS komt niet met de firmware maar als je de China DEV rom zou laden krijgen je altijd de laatste firmware mee. Wat ze gedaan hebben is dat ze alleen het firmware stuk hebben extract uit de China rom zodat je dit meteen kan flashen zonder een complete rom mee te laden. Issues als video hapering en audio komen dan ook vaak voor als je niet de laatste Firmware hebt. Tevens draai ik nog op LOS14.1 heb dat zo te zien nog niet duidelijk vermeld. Ik weet niet of LOS 15.1 al stabiel genoeg is voor me waarbij alle functionaliteit ook echt werkt.P. vd Loo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:16:
[...]
Firmware flashen lees ik nu eigenlijk pas voor het eerst over. Is dat echt een noodzaak? Ik heb al diverse roms op mijn mi5s gezet, allen zonder problemen. Deze firmware wordt niet door Xiaomi gemaakt zie ik. Waarom wordt deze zo gemiddeld om de 2 weken geupdate? Mijn computer krijgt 1 of 1 maal in zijn hele bestaan een firmware update, zo het bevreemd me wel dat er zoveel firmware updates komen.
Ik wil overigens wel Lineage 15.1 erop gaan zetten. Hoop op snelheidswinst en betere accuduur.
Hoor graag jullie ervaringen.
ok helder. ik heb inmiddels geflashed en zonder problemen, TWRP ook geupdate. Deze week ga ik 15.1 er op zetten. Meld later mijn ervaringenNohead schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:11:
[...]
Firmware is noodzakelijk als je wilt dat LOS 100% goed functioneert. LOS komt niet met de firmware maar als je de China DEV rom zou laden krijgen je altijd de laatste firmware mee. Wat ze gedaan hebben is dat ze alleen het firmware stuk hebben extract uit de China rom zodat je dit meteen kan flashen zonder een complete rom mee te laden. Issues als video hapering en audio komen dan ook vaak voor als je niet de laatste Firmware hebt. Tevens draai ik nog op LOS14.1 heb dat zo te zien nog niet duidelijk vermeld. Ik weet niet of LOS 15.1 al stabiel genoeg is voor me waarbij alle functionaliteit ook echt werkt.
Hoor graag jullie ervaringen.
Iemand toevallig een kapotte Xiaomi MI5s liggen?
Paar dagen geleden lineage 15.1 er op gezet. Geen gekke dingen tot nu toe. Alles werkt. Bluetooth, WiFi, dual sim, etc. Batterij is iets beter dan met de MIUI software. Vingerafdrukscanner lijkt ook iets beter te werken.
Gekke is wel toen hij ik een restore met TWRP wilde doen de telefoon in een bootloop terecht kwam. Iemand idee hoe dat kan?
Gekke is wel toen hij ik een restore met TWRP wilde doen de telefoon in een bootloop terecht kwam. Iemand idee hoe dat kan?
[ Voor 17% gewijzigd door P. vd Loo op 11-03-2018 20:04 ]
HELP!
Ik wilde updaten naar de laatste Lineage. Ik heb TWRP geïnstalleerd, toen een bacjkup gemaakt en de nieuwe firmware, lineage en opengapss geflashed. Bij het rebooten bleef de telefoon bij een opstartanimatie hangen bij de opstartanimatie. Na een half uur ben ik gaan proberen om terug in recovery te komen en dat lukte. Ik heb gekozen om de backup te herstellen. Na wederom rebooten krijg ik nu de melding: Het door u ingevoerde wachtwoord is juist, maar helaas is uw data corrupt. Dan nog meer tekst en de knop 'apparaat opnieuw instellen'. Als ik dat doe dan verschijnt TWRP kort en om ik daarna on hetzelfde scherm uit. Hoe kan ik de telefoon weer aan de praat krijgen?
UPDATE: na een tijdje prutsen lukte het de telefoon te herstarten. Zo kon ik in recovery komen. Daar heb ik nogmaals gekozen voor het installeren van Lineage en opengapps. Deze keer werkte het wel (heel raar) en nu draai ik ook Lineage. Dat was een spannende middag!
Ik wilde updaten naar de laatste Lineage. Ik heb TWRP geïnstalleerd, toen een bacjkup gemaakt en de nieuwe firmware, lineage en opengapss geflashed. Bij het rebooten bleef de telefoon bij een opstartanimatie hangen bij de opstartanimatie. Na een half uur ben ik gaan proberen om terug in recovery te komen en dat lukte. Ik heb gekozen om de backup te herstellen. Na wederom rebooten krijg ik nu de melding: Het door u ingevoerde wachtwoord is juist, maar helaas is uw data corrupt. Dan nog meer tekst en de knop 'apparaat opnieuw instellen'. Als ik dat doe dan verschijnt TWRP kort en om ik daarna on hetzelfde scherm uit. Hoe kan ik de telefoon weer aan de praat krijgen?
UPDATE: na een tijdje prutsen lukte het de telefoon te herstarten. Zo kon ik in recovery komen. Daar heb ik nogmaals gekozen voor het installeren van Lineage en opengapps. Deze keer werkte het wel (heel raar) en nu draai ik ook Lineage. Dat was een spannende middag!
[ Voor 16% gewijzigd door joep doei op 02-04-2018 22:05 ]
http://serve.infoteur.nl
Nou; voor mij was gisteren ook een spannende dag! Eindelijk LOS14.1 geflashed. Kwam ik echter
De telefoon is wel lekker snel zo
Nu even kijken hoe de accu zich nu houdt ...
Ik mis alleen wel een beetje de kleuren. Dat wit is wel erg kaal en die iconen tonen niet veel info. Heb gezocht op theme's e.d. maar dat is er niet echt standaard... Dan kom je toch het snelst bij substratum. Iemand daar ervaring mee, of die een andere/betere weet?
- in een bootloop omdat de addonSU niet werkte en ik tegelijk een te oude SuperSU had geflashed;
- toen backup gerestored vanaf TB. Kreeg ik een "com.android.media is constalty stopping" melding. Die heb ik uiteindelijk opgelost door e.e.a. aan cache / data te clearen / wat processen geforceerd te stoppen en wat reboots.
- Daarna bleek whatsapp onvoldoende rechten te hebben om mijn contact te mogen kunnen syncen
- Kreeg ik geen foto gemaakt leek het. Had mijn gallery niet de juiste rechten/was die nog niet gestart (mogelijk oorzaak van 1).
De telefoon is wel lekker snel zo
Ik mis alleen wel een beetje de kleuren. Dat wit is wel erg kaal en die iconen tonen niet veel info. Heb gezocht op theme's e.d. maar dat is er niet echt standaard... Dan kom je toch het snelst bij substratum. Iemand daar ervaring mee, of die een andere/betere weet?
[ Voor 1% gewijzigd door imdos op 06-04-2018 14:43 . Reden: was LOS 14.1 vergeten ]
Nou, ik heb nog een probleem en ben een beetje LOSt.
Ik krijg geen notificatie van pushbullet, tenzij ik die zelf open. Dit was ook de reden onder andere om over te stappen van miui.
Ik heb de volgende settings (Los 14.1):
[list]
[li]Pushbullet notification = level 6[/li]
[li]Pushbullet override dnd = true[/li]
[li]Pushbullet on the lock screen = show all[/li]
[li]Pushbullet battery optimalisation = off[/li]
[/list]
Alle app permissions zijn ook goed.
Ongeacht welk level van silence ik ook kies. Zolang ik pushbullet niet lijk te starten, dan komt er ook geen pop-up.
Ben ik nog iets vergeten? Of is het beter om dit op een Los specifieke thread te vragen?
Sinds mijn post werkt het weer!
Maar na anderhalve dag, toch weer een keertje niet...
Ik krijg geen notificatie van pushbullet, tenzij ik die zelf open. Dit was ook de reden onder andere om over te stappen van miui.
Ik heb de volgende settings (Los 14.1):
[list]
[li]Pushbullet notification = level 6[/li]
[li]Pushbullet override dnd = true[/li]
[li]Pushbullet on the lock screen = show all[/li]
[li]Pushbullet battery optimalisation = off[/li]
[/list]
Alle app permissions zijn ook goed.
Ongeacht welk level van silence ik ook kies. Zolang ik pushbullet niet lijk te starten, dan komt er ook geen pop-up.
Ben ik nog iets vergeten? Of is het beter om dit op een Los specifieke thread te vragen?
Sinds mijn post werkt het weer!
Maar na anderhalve dag, toch weer een keertje niet...
[ Voor 15% gewijzigd door imdos op 17-04-2018 14:13 . Reden: Update 2 ]
Ik ben sinds kort overgestapt van LOS naar AEX. Werkt stukken sneller, accuduur is beter en heb vooralsnog enkel 1 noemenswaardige bug ontdekt. Eens per week wordt Novalauncher ongevoelig door aanrakingen wat te verhelpen is door het apparaat te vergrendelen en de ontgrendelen. Dat is het. Eens per week. Wellicht dus voor meer mensen de moeite waard.
LOS 14.1 of 15.1?RalphM. schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:47:
Ik ben sinds kort overgestapt van LOS naar AEX. Werkt stukken sneller, accuduur is beter en heb vooralsnog enkel 1 noemenswaardige bug ontdekt. Eens per week wordt Novalauncher ongevoelig door aanrakingen wat te verhelpen is door het apparaat te vergrendelen en de ontgrendelen. Dat is het. Eens per week. Wellicht dus voor meer mensen de moeite waard.
Heb je trouwens een volledige wipe gedaan of gewoon over je bestaande LOS geïnstalleerd?
Nog steeds tevreden over AEX btw
Vanaf 15.1. En ja, volledige wipe en installatie van de laatste firmware. Bovendien de app ForceDoze geïnstalleerd om de accuduur verder te bevorderen.
/Edit: Nog steeds tevreden.
/Edit: Nog steeds tevreden.
[ Voor 9% gewijzigd door RalphM. op 25-04-2018 16:59 ]
Ik heb ForceDoze geprobeerd; maar had het idee dat het niet echt hielp of alleen averechts. Nu dit weekend overgestapt van 14.1 naar 15.1; via dirty flash. Zonder noemenswaardige problemen. Ik zag 2x een crash (van email en nog een google ding); maar na een reboot of wat wijzigingen werkt alles wel.
Alleen nog niet alle dingen zitten er in. Ik heb nu een extra app nodig om de HW-buttons te swappen en silence/dnd zit er ook nog niet in het power menu. Of moet ik nog beter kijken of extra add-ons installeren
Hij lijkt alleen net iets sneller leeg te gaan; maar dat kan ook extra gebruik zijn.
Het verbruik is echt bijna linea recta naar beneden; terwijl ik voorheen nog wel eens wat kromming zag. Toch niet echt een verbetering nog. Ik heb trouwens al een tijdje de laatste firmware geflashed (8.4.26
) via github.
Alleen nog niet alle dingen zitten er in. Ik heb nu een extra app nodig om de HW-buttons te swappen en silence/dnd zit er ook nog niet in het power menu. Of moet ik nog beter kijken of extra add-ons installeren
Hij lijkt alleen net iets sneller leeg te gaan; maar dat kan ook extra gebruik zijn.
Het verbruik is echt bijna linea recta naar beneden; terwijl ik voorheen nog wel eens wat kromming zag. Toch niet echt een verbetering nog. Ik heb trouwens al een tijdje de laatste firmware geflashed (8.4.26
[ Voor 16% gewijzigd door imdos op 30-05-2018 07:54 . Reden: verbruik bijgewerkt ]
Ik krijg zomaar een NL-Alert message en het wordt nog voorgelezen ook. Nooit ingesteld ik dacht werkt toch niet. .EU software.
Ik kreeg inderdaad ook een NL-Alert message; maar ik weet niet via welke SIM die kwam. Het leek maar 1x door te komen.
2 dingen die nog beter kunnen in vergelijking met 14.1. Ik mis de geluid opties in het power menu.
En mijn accuduur.

Mijn upgrade van 14.1 naar 15.1 heb ik via dirty flash gedaan en nu gisteren opnieuw een flash gedaan van 05-06 met de nieuwste openGapps. Hopelijk wordt het nu iets beter.
Zijn er nog dingen waar ik aan kan werken om wat meer te besparen
Ik heb geen idee wat er allemaal op de achtergrond gebeurd, maar het is elke nacht dat ik 30 procent kwijt raak. (Circa 6 tot 8 uur) Gaat het zin hebben om een keer een clean flash te doen?
Update:
Ik heb geen schone flash kunnen doen. Ik ben nu een dag bezig geweest, maar het is me gelukt wat aan mijn verbruik te doen.
Ik ben begonnen met een schone flash inclusief encryptie. Toen kreeg ik mijn Android id niet meer gewijzigd via TB en terugzetten van apps werkte ook niet. Toen mijn twrp teruggezet van net daarvoor met de versie van vorige week. Omdat mijn telefoon toen niet kon bootten heb ik daarover weer de nieuwe LOS15.1+gapps gezet zonder te cleanen. Ik ben nu weer in de lucht
2 dingen die nog beter kunnen in vergelijking met 14.1. Ik mis de geluid opties in het power menu.
En mijn accuduur.

Mijn upgrade van 14.1 naar 15.1 heb ik via dirty flash gedaan en nu gisteren opnieuw een flash gedaan van 05-06 met de nieuwste openGapps. Hopelijk wordt het nu iets beter.
Zijn er nog dingen waar ik aan kan werken om wat meer te besparen
Ik heb geen idee wat er allemaal op de achtergrond gebeurd, maar het is elke nacht dat ik 30 procent kwijt raak. (Circa 6 tot 8 uur) Gaat het zin hebben om een keer een clean flash te doen?
Update:
Ik heb geen schone flash kunnen doen. Ik ben nu een dag bezig geweest, maar het is me gelukt wat aan mijn verbruik te doen.
Ik ben begonnen met een schone flash inclusief encryptie. Toen kreeg ik mijn Android id niet meer gewijzigd via TB en terugzetten van apps werkte ook niet. Toen mijn twrp teruggezet van net daarvoor met de versie van vorige week. Omdat mijn telefoon toen niet kon bootten heb ik daarover weer de nieuwe LOS15.1+gapps gezet zonder te cleanen. Ik ben nu weer in de lucht

[ Voor 41% gewijzigd door imdos op 13-06-2018 08:20 . Reden: verbruik + drama bijgewerkt ]
Helaas te vroeg gejuicht. Ik ben nu weer elke nacht minstens 30 á 40% kwijt. Het leek maar 1 dag goed te gaan.
Het lijkt er een klein beetje op dat er iets is met de Wi-Fi, aangezien die regelmatig switcht. Ik zie namelijk het signaal verspringen terwijl ik bezig ben op mijn gsm.
Het lijkt er een klein beetje op dat er iets is met de Wi-Fi, aangezien die regelmatig switcht. Ik zie namelijk het signaal verspringen terwijl ik bezig ben op mijn gsm.

Flight mode vond ik wat overdreven. Maar zonder Wi-Fi gaat het nu ineens vrij goed. Erg vreemd ... Ik ben alleen bang dat het komt omdat mijn gsm steeds zoekt naar het sterkste signaal en daarom switcht tussen boven en beneden (die beide dezelfde ssid hebben). Plus Wi-Fi check van tasker (waar ik ook nog locatie device only voor nodig heb).
Maar ik ga nu maar preventief mijn Wi-Fi in de nacht uit zetten.
Net de laatste update gekregen en Nederlands is nu gewoon als taal te kiezen en ook als locatie toe te voegen.
Versie 9.6 stable 9.6.1.0
En dan heb je het over de originele global firmware neem ik aan?Fresno schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:45:
Net de laatste update gekregen en Nederlands is nu gewoon als taal te kiezen en ook als locatie toe te voegen.
Mooi dat Xiaomi native Nederlands gaat ondersteunen voor de global rom. Ik heb een mi 8 gekocht daar ga ik ook de global opgooien ipv de .EU versie.
MIUI v10 is uit voor de mi5s:
https://xiaomi.eu/community/threads/8-7-12-v2.44949/
download:
https://sourceforge.net/p...7.12_v10-7.0.zip/download
https://xiaomi.eu/community/threads/8-7-12-v2.44949/
download:
https://sourceforge.net/p...7.12_v10-7.0.zip/download
mi5s krijgt ook Oreo, duurt wel tot november. http://en.miui.com/thread-3261609-1-1.html
Ik ben weer positief verrast over de update naar MIUI 10 (via Xiaomi.eu). Ik vind de telefoon snel, batterij lijkt ook weer lekker mee te gaan. Die update naar Oreo is echt weer een geode zet van Xiaomi!
Ik zit nog op lineage os 15, heb je die ook gehad misschien? Ik zit te denken om ook weer naar xiaomi.eu te gaan maar Android 7 houdt mij nu tegen, ook al weet ik niet uit mijn hoofd wat dat zou moeten uitmakenDJustin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:01:
Ik ben weer positief verrast over de update naar MIUI 10 (via Xiaomi.eu). Ik vind de telefoon snel, batterij lijkt ook weer lekker mee te gaan. Die update naar Oreo is echt weer een geode zet van Xiaomi!
Beveiliging updates via Xiaomi.eu zijn wel volledig up to date. Daarom accepteer ik het ook gewoon!antoonxxx schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:06:
[...]
Ik zit nog op lineage os 15, heb je die ook gehad misschien? Ik zit te denken om ook weer naar xiaomi.eu te gaan maar Android 7 houdt mij nu tegen, ook al weet ik niet uit mijn hoofd wat dat zou moeten uitmaken
Ook mijn ervaring.DJustin schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:01:
Gewoon geupdate via de updater tool, ff na de reboot clear cache/dalvik en klaar.
Paar wijzigingen gezien in MIUI 10, maar niet heel veel spannends.
Oreo wordt nu getest voor de mi5s xiaomi.eu firmware, binnenkort dus Oreo.antoonxxx schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:06:
[...]
Ik zit nog op lineage os 15, heb je die ook gehad misschien? Ik zit te denken om ook weer naar xiaomi.eu te gaan maar Android 7 houdt mij nu tegen, ook al weet ik niet uit mijn hoofd wat dat zou moeten uitmaken
als het goed is vanaf morgen android 8?
Hmm, net sinds 2 dagen gezeik met de accu. springt van 24% naar 18% en loopt erg snel leeg.
hopelijk houdt de accu het nog ff vol
Hmm, net sinds 2 dagen gezeik met de accu. springt van 24% naar 18% en loopt erg snel leeg.
Denk dat we nog ff moeten wachten..Viper® schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:24:
als het goed is vanaf morgen android 8?
Eerste closed beta de eerste week van oktober.
Dus een weekje o 3/4 .
PSN: ghpeet
Next MIUI version will be 8.10.12 due to Holidays in China
En wellicht voor Mi5s duurt het nog langer.
En wellicht voor Mi5s duurt het nog langer.
Da's jammer. Iemand ervaringen met het vervangen van de mi5s accu?
Op yt zie ik filmpjes en voor 10 euro heb je een accu op AliExpress
Op yt zie ik filmpjes en voor 10 euro heb je een accu op AliExpress
Hallo iedereen,
Ik ben nu ook al een hele tijd in het bezit van een Mi 5s en zou graag linageos op mijn telefoon flashen. Welke versie is het meeste stabiel? Hier kwam ik nog niet uit toen ik naar de versies ging zoeken.
Verbeterd de batterij duur ook op linageos?
Op de momenten draai ik miui 9.5 stable Xiaomi.eu
Ik ben nu ook al een hele tijd in het bezit van een Mi 5s en zou graag linageos op mijn telefoon flashen. Welke versie is het meeste stabiel? Hier kwam ik nog niet uit toen ik naar de versies ging zoeken.
Verbeterd de batterij duur ook op linageos?
Op de momenten draai ik miui 9.5 stable Xiaomi.eu
Inmiddels upgrade uitgevoerd naar 8.10.12. onderliggend is Android nu 8.0. bug waarbij 2 van de 4 cores in slaap vielen is eindelijk opgelost.
Raar. Ik heb 8.9.13 ik zie een update naar 8.10.11 maar als ik die wil downloaden zegt ie dat ik de laatste updates al heb ?!
[ Voor 0% gewijzigd door Whizzy op 13-10-2018 11:15 . Reden: Versie wijzigen ]
If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..
Ik heb onlangs een nieuwe usb-c connector besteld voor zo'n 8 euro. Hoop dat deze binnenkort geleverd wordt, want het is bijna niet meer mogelijk om hem op te laden.
Ben elke keer bijna 5 minuten bezig om precies het juiste hoekje te vinden zodat hij weer laadt. Het ligt niet aan de kabel. Verbinden met een computer doet hij ook niet meer. De connector kan er ook een stuk minder diep in dan voorheen, hij 'klikt' niet vast.
Daarnaast heb ik nu na anderhalf jaar redelijk wat ghostery/backlight bleed (een van die twee, weethet verschil niet precies
).
Bijvoorbeeld als ik een tijdje op whatsapp aan het typen ben en vervolgens naar facebook ga, dat ik de layout van whatsapp nog half op achtergrond zie. Echt storend is het voor mij niet, maar ben benieuwd of anderen dit ook ondervinden?
Ben elke keer bijna 5 minuten bezig om precies het juiste hoekje te vinden zodat hij weer laadt. Het ligt niet aan de kabel. Verbinden met een computer doet hij ook niet meer. De connector kan er ook een stuk minder diep in dan voorheen, hij 'klikt' niet vast.
Daarnaast heb ik nu na anderhalf jaar redelijk wat ghostery/backlight bleed (een van die twee, weethet verschil niet precies
Bijvoorbeeld als ik een tijdje op whatsapp aan het typen ben en vervolgens naar facebook ga, dat ik de layout van whatsapp nog half op achtergrond zie. Echt storend is het voor mij niet, maar ben benieuwd of anderen dit ook ondervinden?
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
Ik heb dit ook gehad, maar dat kwam bij mij doordat er zich stof verzameld had in de poort. Ik Nadat ik 5 minuten voorzichtig met een naald en flink blazen de poort weer schoon had ging alles weer prima.shadvet schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:56:
Ik heb onlangs een nieuwe usb-c connector besteld voor zo'n 8 euro. Hoop dat deze binnenkort geleverd wordt, want het is bijna niet meer mogelijk om hem op te laden.
Daarnaast heb ik nu na anderhalf jaar redelijk wat ghostery/backlight bleed (een van die twee, weethet verschil niet precies).
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen:[Xiaomi Mi 5s] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5s] Het grote Accessoire topic.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen:[Xiaomi Mi 5s] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5s] Het grote Accessoire topic.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken