knakworst schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
[...]
Wat haat je trouwens aan MIUI, heb zelf Samsungs, Sony, LG, Wileyfox versleten, maar ik heb geen enkel probleem met MIUI schil. Gewoon alle apps op je pages beschikbaar daar is toch niet veel mis mee?
Ik heb nooit gezegd dat ik t haat
Het is gewoon niet zoals ik Android gewend ben. Sinds mijn eerste toestel al CyanogenMod geïnstalleerd:
Xperia SP
OnePlus One - geleverd met CM
Nexus 5X/6P - had gewoon goede software
Moto X
En dan is MIUI wel wennen. Juist het missen van een app drawer en alles op je homescreen is onoverzichtelijk. De meest gebruikte komen erop, de rest is vindbaar in de app drawer.
Heb er Nova Launcher op gezet, draait prima, maar ik vooral storend vind, is dat:
- het lockscreen is 1 afbeelding of dat kinderachtige Carousel ding van Xiaomi - mijn achtergrond veranderd dagelijks met Google Earth foto's, maar lockscreen gaat niet mee - bij LOS wel.
- bovenaan in de notificatie balk staat links de tijd en rechts al de rest. Alleen notificaties/embleempjes komen er niet te staan. Enkel ... (drie puntjes, zo van "je hebt meldingen, maar ik laat niet zien welke") - staan er bij LOS wel.
- notificatie drawer is onoverzichtelijk. Kan ook alleen maar naar rechts wegswipen en niet beide kanten - kan bij LOS wel.
- wisselen tussen apps is onoverzichtelijk. LOS heeft dit onder elkaar en dubbel tap op menuknop is wisselen tussen laatste twee applicaties.
- LOS (niet stock) heeft bovenaan de notificatiebalk links en rechts swipen = helderheid aanpassen.
- de irritante browser van MIUI kan ik niet uitschakelen en ik krijg Chrome niet als standaard.
- verder nog meer 'als standaard instellen' problemen, zoals met video, muziek en foto's app. Steeds wil MIUI die van haar opdringen.
- irritante meldingen betreffende batterijgebruik en zogenaamd opschonen.
- mij niet toe laten apps te updaten of downloaden via 4G - MOET via WiFi.
- ...
CyanogenMod, LOS en gewoon Stock Android zijn perfect voor mij. Dus wil t graag op m'n telefoon hebben (:
Moet alleen wel zeggen dat de fotokwaliteit met de onofficiële LOS (de Mi5 port) minder was dan MIUI mij nu laat zien.
* Met LOS bedoel ik ook Stock Android, zoals op Pixel en Nexus telefoons.
[
Voor 3% gewijzigd door
HetGezegde op 08-06-2017 09:37
]