Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PleXtor
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-10 19:19
Zijn er hier ook gebruikers die na de SuperSU update de binary moesten updaten en nu last hebben van een bootloop? Heeft iemand dit ook op kunnen lossen? Ik heb verschillende versies van SuperSU geprobeerd, maar geen resultaat.
Ik draai global rom 8.5.2.0.
Weet iemand ook waar een flashable versie van deze rom te downloaden is?

Update:
Probleem opgelost. Kon de flashable versie van de rom vinden. Deze geflash en daarna de fix voor de SuperSU geflashed. Gelukkig werkt het weer... :)

PleXtor wijzigde deze reactie 31-05-2017 17:15 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 16:09
Hallo mede-Tweakers!

Even een vraag. Ik heb een nieuwe display op mijn Mi5s gezet maar daar zit niet standaard een fingerprint scanner op. Nu heb ik deze er los bijbesteld maar nu zit ik met de vraag hoe ik deze vast ga krijgen op het glas van de homebutton.

Het is wellicht meer een praktische vraag, niet eens specifiek voor de Mi5s maar ik geen idee ik hem anders kwijt kan. Hoe kan ik het beste een ultrasonische fingerprint scanner aan glas bevestigen?

Foto's:
http://imgur.com/a/7HIRe

Twee van de foto's gaan over de oude scanner, daar zit nog een klein stukje van het oude display aan vast. Nieuwe scanner hier gehaald:
https://www.aliexpress.co...or-Parts/32803906214.html

Heel dun dubbelzijdig tape? Lijm aan de randjes? Iemand een idee? :)

Call of Duty wijzigde deze reactie 04-06-2017 15:19 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:29
quote:
Call of Duty schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:18:
Hallo mede-Tweakers!

Even een vraag. Ik heb een nieuwe display op mijn Mi5s gezet maar daar zit niet standaard een fingerprint scanner op. Nu heb ik deze er los bijbesteld maar nu zit ik met de vraag hoe ik deze vast ga krijgen op het glas van de homebutton.

Het is wellicht meer een praktische vraag, niet eens specifiek voor de Mi5s maar ik geen idee ik hem anders kwijt kan. Hoe kan ik het beste een ultrasonische fingerprint scanner aan glas bevestigen?

Foto's:
http://imgur.com/a/7HIRe

Twee van de foto's gaan over de oude scanner, daar zit nog een klein stukje van het oude display aan vast. Nieuwe scanner hier gehaald:
https://www.aliexpress.co...or-Parts/32803906214.html

Heel dun dubbelzijdig tape? Lijm aan de randjes? Iemand een idee? :)
Wat is er gebeurd met je MI5s?
Ik heb ook een nieuw display besteld maar nog niet geinstalleerd.. ik had wel niet verwacht dat dit problemen zou geven met de homebutton scanner... die is dus aan het display bevestigd? Kan je die van het oude display halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Call of Duty
quote:
bottom line schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:42:
[...]

Wat is er gebeurd met je MI5s?
Ik heb ook een nieuw display besteld maar nog niet geinstalleerd.. ik had wel niet verwacht dat dit problemen zou geven met de homebutton scanner... die is dus aan het display bevestigd? Kan je die van het oude display halen?
he Bottomline,

Ja, display kapot. De meeste displays die je koopt zijn een copy en geen origineel. Het bevestigen van de fingerprint scanner schijnt een moeilijker proces te zijn vertellen de verkopers mij. De prijzen zijn ook echt anders:
- alleen display is ongeveer 30 dollar
- display + fingerprint scanner is ongeveer 100 dollar

Ik heb vandaag mijn replacement display verpest, ik maakte zo een domme fout. Gelukkig had ik een tweede al besteld dus die moet snel binnenkomen. Ik weet nu iig precies wat ik moet doen en waar ik op moet letten.

De originele fingerprint scanner zit met een soort flinterdunne -maar zeer sterke- lijmsoort vast aan de achterzijde van de home-button. Als je de display losmaakt zou je in theorie met hoge temperatuur de scanner los kunnen krijgen. Ik kreeg het echter met een f÷hn niet voor elkaar. Het metalen plaatje onder het glas is ook zeer breekbaar. Nieuwe scanner is maar 6 euro, maar het grote punt is dus de bevestiging.

De vraag blijft dus staan..hoe zouden we deze het beste kunnen vastmaken aan het glas. Epoxy?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-10 00:38
Net ook een mi5s besteld, dus ben heel benieuwd!

@Call of Duty secondenlijm? is dun aangebracht ook al heel sterk.

hoi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Call of Duty
quote:
Mielmania schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:02:
Net ook een mi5s besteld, dus ben heel benieuwd!

@Call of Duty secondenlijm? is dun aangebracht ook al heel sterk.
Ik vind de Mi5s het beste toestel wat ik tot heden gehad heb! Wat mij betreft een goede aankoop :)

En ja, met die lijm moet het wel goedkomen. Tnx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:40

cazzer22

Muracatun

Afgelopen weekend mijn mi5s vol op een stenen vloer laten vallen, scherm naar beneden.... |:( Maar telefoon helemaal in orde! wel de screenprotector voorzien van een barst en het hoesje met scheur maar toestel zelf heeft niets, ook intern. Moet zeggen dat de bouwkwaliteit me dik in orde lijkt! _/-\o_

Failure, keyboard not found! - Press F1 to continue

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Wellicht moet je het nog een keer proberen om de factor geluk uit te sluiten... ;)

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:21

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiŰnt.

Okay cool. LineageOS 14.1, Official Nightly is uitgekomen:

https://download.lineageos.org/capricorn

Ik twijfel alleen tussen deze (heb nu de port afkomstig van de Mi5 - de OnofficiŰle Lineage OS dus) en de Xiaomi.eu ROM.
Toen ik mijn toestel had was MIUI best OKAY, alleen moest ik 'm rooten om van de Chinese bloatware af te komen. Xiaomi.eu is precies MIUI, alleen dan zonder alle troep. Verder Nova Launcher eroverheen, en klaar is kees.

"Waarom dan Xiaomi.eu + Launcher en niet gelijk LOS?"
- Omdat ik hier en daar lees op o.a. Reddit dat de camerakwaliteit van de nieuwe LOS niet zo super is. En ik vind het zonde om LOS te flashen, te checken, Xiaomi,eu te flashen, te checken en dan in het slechtste geval weer terug te moeten naar LOS.

Download Xiaomi.eu:
- https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/roms/unofficial

Bronnen Reddit camera:
- https://www.reddit.com/r/...ageos_for_mi_5s_released/
- https://www.reddit.com/r/...eos_or_xiaomieu_for_mi5s/

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

• Viper«
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Interessant.
Toevallig paar weken terug nog LOS 14.1 geflashed op een oude Samsung s4 mini

Ik wacht zelf even op de mi5s xiaomi.eu rom voor android 7. Deze zou vrijdag of volgende week moeten uitkomen volgens mij.

PSN: Lord_Vipah

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Viper« schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:54:
Interessant.
Toevallig paar weken terug nog LOS 14.1 geflashed op een oude Samsung s4 mini

Ik wacht zelf even op de mi5s xiaomi.eu rom voor android 7. Deze zou vrijdag of volgende week moeten uitkomen volgens mij.
Is deze Xiaomi.eu ROM dan nog gebaseerd op Android 6?

En jij hebt liever die t.o.v. LOS?

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

• Viper«
  • Niet online
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:54:
[...]

De laatste mi5s xiaomi.eu beschikbare rom was de 7.5.4 of 11 volgens mij
quote:
Due to Android 7.0 Adaptation process, the last Android 6.0 version 7.5.11 for Mi MIX / Mi Note 2 / Mi 5s / Mi 5s Plus is released today. Starting from 15th of May, the Closed Developer ROM Testing begins, we expected to take 3 weeks for bug fix and optimizations.
Ik ken LOS alleen van de S4 mini, maar ik vind de MIUI verder wel ok en zie zelf geen meerwaarde om over te stappen.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:59

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Viper« schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:59:
[...]

De laatste mi5s xiaomi.eu beschikbare rom was de 7.5.4 of 11 volgens mij
quote:
HetGezegde schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:54:
[...]

De laatste stable (draai ik nu) is gebaseerd op 6.0.1 maar de laatste nightly van xiaomi.eu is idd android 7.x

psyy138 wijzigde deze reactie 07-06-2017 14:45 (49%)

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• knakworst
  • Registratie: november 1999

knakworst

Get Dilberted!

quote:
psyy138 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:44:
[...]

[...]

De laatste stable (draai ik nu) is gebaseerd op 6.0.1 maar de laatste nightly van xiaomi.eu is idd android 7.x
De laatste xiaomi.eu weekly is nog gebaseerd oop 6.0.1, volgende week Nougat.

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:22
Ik heb lineage os net in gebruik, werkt in eerst instantie prima alleen 4g krijg ik nog niet aan de praat met Vodafone

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
knakworst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Dan heb ik mij verlezen, dacht dat deze er al was.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
knakworst schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:31:
[...]

Correct. Ik draai de Nightly nu. Is Android 6.0.1.
quote:
psyy138 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:49:
[...]

Dan heb ik mij verlezen, dacht dat deze er al was.
Helaas.

Heb trouwens gisteren flinke problemen gehad met de installatie van de nieuwe LineageOS: Kreeg steeds een error betreffende 'xiaomi.vendor.modem' - nu moet je daarvoor blijkbaar de firmware updaten, maar ik zou niet weten hoe.
Heb de nieuwste firmware voor Global (niet China) gedownload voor de Mi 5S via Xiaomi, maar dit komt binnen als .tar file en daar kan TWRP niks mee.

Of upgrade ik de firmware via bepaalde software op m'n PC?

Dus dan, helaas, maar Xiaomi.eu ge´nstalleerd. Ben niet zo kapot van MIUI.

En dan een andere vraag, die LOS en deze Xiaomi.eu, hebben zij OTA updates? En ook bij Xiaomi.eu naar Android 7.0?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
HetGezegde schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:30:

En dan een andere vraag, die LOS en deze Xiaomi.eu, hebben zij OTA updates? En ook bij Xiaomi.eu naar Android 7.0?
.EU: De weekly's geen OTA de stable wel. LOS heeft volgens mij ook OTA maar weet niet zeker of dat voor nightlies ook geldt.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
knakworst schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:35:
[...]

.EU: De weekly's geen OTA de stable wel. LOS heeft volgens mij ook OTA maar weet niet zeker of dat voor nightlies ook geldt.
Dan laat ik t nog wel zo tot LOS een stable uitbrengt met OTA.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
HetGezegde schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:37:
[...]

Dan laat ik t nog wel zo tot LOS een stable uitbrengt met OTA.
Wat haat je trouwens aan MIUI, heb zelf Samsungs, Sony, LG, Wileyfox versleten, maar ik heb geen enkel probleem met MIUI schil. Gewoon alle apps op je pages beschikbaar daar is toch niet veel mis mee?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
knakworst schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Wat haat je trouwens aan MIUI, heb zelf Samsungs, Sony, LG, Wileyfox versleten, maar ik heb geen enkel probleem met MIUI schil. Gewoon alle apps op je pages beschikbaar daar is toch niet veel mis mee?
Ik heb nooit gezegd dat ik t haat :9

Het is gewoon niet zoals ik Android gewend ben. Sinds mijn eerste toestel al CyanogenMod ge´nstalleerd:
Xperia SP
OnePlus One - geleverd met CM
Nexus 5X/6P - had gewoon goede software
Moto X

En dan is MIUI wel wennen. Juist het missen van een app drawer en alles op je homescreen is onoverzichtelijk. De meest gebruikte komen erop, de rest is vindbaar in de app drawer.

Heb er Nova Launcher op gezet, draait prima, maar ik vooral storend vind, is dat:
- het lockscreen is 1 afbeelding of dat kinderachtige Carousel ding van Xiaomi - mijn achtergrond veranderd dagelijks met Google Earth foto's, maar lockscreen gaat niet mee - bij LOS wel.
- bovenaan in de notificatie balk staat links de tijd en rechts al de rest. Alleen notificaties/embleempjes komen er niet te staan. Enkel ... (drie puntjes, zo van "je hebt meldingen, maar ik laat niet zien welke") - staan er bij LOS wel.
- notificatie drawer is onoverzichtelijk. Kan ook alleen maar naar rechts wegswipen en niet beide kanten - kan bij LOS wel.
- wisselen tussen apps is onoverzichtelijk. LOS heeft dit onder elkaar en dubbel tap op menuknop is wisselen tussen laatste twee applicaties.
- LOS (niet stock) heeft bovenaan de notificatiebalk links en rechts swipen = helderheid aanpassen.
- de irritante browser van MIUI kan ik niet uitschakelen en ik krijg Chrome niet als standaard.
- verder nog meer 'als standaard instellen' problemen, zoals met video, muziek en foto's app. Steeds wil MIUI die van haar opdringen.
- irritante meldingen betreffende batterijgebruik en zogenaamd opschonen.
- mij niet toe laten apps te updaten of downloaden via 4G - MOET via WiFi.
- ...

CyanogenMod, LOS en gewoon Stock Android zijn perfect voor mij. Dus wil t graag op m'n telefoon hebben (:

Moet alleen wel zeggen dat de fotokwaliteit met de onofficiŰle LOS (de Mi5 port) minder was dan MIUI mij nu laat zien.

* Met LOS bedoel ik ook Stock Android, zoals op Pixel en Nexus telefoons.

HetGezegde wijzigde deze reactie 08-06-2017 09:37 (3%)

• antoonxxx
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:30:

Heb trouwens gisteren flinke problemen gehad met de installatie van de nieuwe LineageOS: Kreeg steeds een error betreffende 'xiaomi.vendor.modem' - nu moet je daarvoor blijkbaar de firmware updaten, maar ik zou niet weten hoe.
Had ik ook, eerst nieuwste xiaomi.eu flashen, dan direct los erop, die update werd door de eerste rom gedaan bij mij.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
antoonxxx schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:13:
[...]

Had ik ook, eerst nieuwste xiaomi.eu flashen, dan direct los erop, die update werd door de eerste rom gedaan bij mij.
Dat heb ik dus gedaan - degene gebaseerd op Android 6.0.1. Jij ook? Want dan wil ik dat nog wel eens een kans geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• antoonxxx
Deze was het: xiaomi.eu_multi_MI5S_V8.5.2.0.MAGCNED_v8-6.0.zip

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
antoonxxx schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:26:
Die heb ik nu ook draaien, nog geen problemen.
zat hiervoor op 8.2.4.0

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
antoonxxx schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:26:
Nice heb ik ook.

Wat ik alleen raar vind, is dat hier op het forum van Xiaomi.eu staat dat de Mi5S inmiddels op Android 7.0 zou moeten zitten.
Maar de ROM zelf is nog Android 6.0.1:

HetGezegde wijzigde deze reactie 08-06-2017 20:05 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvingfx
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-10 09:06
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Nice heb ik ook.

Wat ik alleen raar vind, is dat hier op het forum van Xiaomi.eu staat dat de Mi5S inmiddels op Android 7.0 zou moeten zitten.
Maar de ROM zelf is nog Android 6.0.1:

[afbeelding]
Vorige week was er geen release voor de Mi5S, maar deze week wel (en het is android 7 en MIUI 8.6):
quote:
Released Android 7.0 for Mi5s, Mi5SPlus, MiMIX, MiNote2
https://xiaomi.eu/community/threads/7-6-8.40358/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
marvingfx schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 07:52:
[...]

Vorige week was er geen release voor de Mi5S, maar deze week wel (en het is android 7 en MIUI 8.6):
Ik ga hem installeren zodra ik een aantal positieve reacties lees. Inmiddels update uitgevoerd, gewoon dirty flash via updater. Totnutoe werkt alles prima, als alles zo blijft ga ik niet factory resetten en alles opnieuw installeren.

ABN AMRO bankieren werkt weer met vingerafdrukscanner, dat was bij mij een tijdje uitgeschakeld. Verder zie ik zo 1,2,3 geen verschillen.

edit: de vingerafdrukscanner is nu ook eindelijk razendsnel. Heeft een halfjaar geduurd maar dan heb je ook wat.

knakworst wijzigde deze reactie 09-06-2017 09:40 (42%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• antoonxxx
Ik heb nu 2 dagen lineage os erop, werkt prima, nog geen bugs tegengekomen. Alleen lte/4g krijg ik nog niet aan de praat, dit werkte wel bij miui.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Geen LTE is voor voor mij een dealbreaker. En hoe is de camera onder lineage?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

Met de laatste stable, 8.5.2.0 (wat lijkt mij een typefout is, zou lijkt me 8.3.2.0 moeten zijn?) gaat mijn batterij weer een stuk langer mee! Weer bijna 2 dagen ipv 1 dag en een beetje :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bottom line
Android 7! *O*

https://xiaomi.eu/community/threads/7-6-8.40358/

Downloaden en eens installeren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• antoonxxx
quote:
knakworst schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:38:
Geen LTE is voor voor mij een dealbreaker. En hoe is de camera onder lineage?
Heb ik nog niet echt goed geprobeerd, en ik ben niet goed in het verschil zien!

Ga nu even kijken naar de Xiaomi.eu 7.0 versie, over een weekje kiezen en alles weer rechtzetten :)

Edit: toch maar voor los gegaan, button toewijzing aan split screen en last app is wel heel handig.

antoonxxx wijzigde deze reactie 09-06-2017 14:40 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imdos
  • Laatst online: 14:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is er onder MIUI 8 & Android 7 nu al volledige xposed support? Ik zit nu nog op een MI5 en wil switchen naar een nieuwere, maar wil wel dat dit supported is. Ik zie geen Solarwarez versie namelijk.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• marvingfx
quote:
knakworst schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:11:
[...]

Ik ga hem installeren zodra ik een aantal positieve reacties lees. Inmiddels update uitgevoerd, gewoon dirty flash via updater. Totnutoe werkt alles prima, als alles zo blijft ga ik niet factory resetten en alles opnieuw installeren.

ABN AMRO bankieren werkt weer met vingerafdrukscanner, dat was bij mij een tijdje uitgeschakeld. Verder zie ik zo 1,2,3 geen verschillen.

edit: de vingerafdrukscanner is nu ook eindelijk razendsnel. Heeft een halfjaar geduurd maar dan heb je ook wat.
Ik heb hem gisteren ook geinstalleerd (dirty flash), maar bij mij werkt het een en ander niet meer: Ik kan niet meer unlocken met mijn vingerafdruk, mijn 2e sim wordt niet meer herkend, en hij is veel trager |:( . Ik ga nu even wat dingen proberen (opnieuw installeren + factory reset). Ik hoop dat het hier iets beter van gaat worden xD

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
marvingfx schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb hem gisteren ook geinstalleerd (dirty flash), maar bij mij werkt het een en ander niet meer: Ik kan niet meer unlocken met mijn vingerafdruk, mijn 2e sim wordt niet meer herkend, en hij is veel trager |:( . Ik ga nu even wat dingen proberen (opnieuw installeren + factory reset). Ik hoop dat het hier iets beter van gaat worden xD
Vreemd ik heb ook 2e sim en die werkt gewoon.

• blastur
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 04-10 19:36
Ben benieuwd naar de Xiaomi Mi5s. Heb op 6 juni 2 stuks besteld(voor mijn pa en ik), 240 euro per stuk, zwart/grijs variant.

Kom zelf van de Oneplus One die ik gebruik sinds zijn release. Was in eerste instantie aan het wachten voor de OP5 maar aangezien ik de hype ervan te groot vind en het waarschijnlijk stukken duurder wordt dan voorheen zie ik af van OnePlus en wil ik weer een ander leuk (chinees) merkje proberen. Hoor veel goede dingen over Xiaomi.

Besteld via BangGood met priority direct mail sinds 6 juni op pre-advised, hoop dat ik hem volgende week ontvang.

Ik zal eerst een tijdje MIUI uitproberen, bevalt mij dat niet dan zal ik LineageOS erop installeren, draai ik momenteel op me OPO.
Voor mijn vader verwacht ik dat MIUI wel leuk uitpakt, hij komt van een wat oudere iPhone.

Mijn OPO werkt nog prima voor mijn taken, wil alleen weer wat nieuwers, fingerprint etc.

Ben erg benieuwd hoe de telefoon mij gaat bevallen aangezien het scherm wat kleiner is dan de OPO. Heb hier bewust voor gekozen, vind de 5.5 inch toch soms net iets te groot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marvingfx
quote:
knakworst schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Vreemd ik heb ook 2e sim en die werkt gewoon.
Na de 2e keer de rom installeren werkte de 2e sim bij mij ook (+vingerafdruk). Toch vond ik hem nog wat traag. Ik heb daarom voor de zekerheid een factory reset gedaan. Nu werkt alles naar behoren!

Nog wat (reeds genoemde) verbeteringen: unlocken gaat supersnel en mijn bank applicatie ondersteunt de vingerafdrukscanner eindelijk

marvingfx wijzigde deze reactie 10-06-2017 12:10 (15%)
Reden: Opmerkingen toegevoegd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Kan ik deze gewoon over mijn Android 6.0.1 (de laatste stable van MIUI, vˇˇr deze op Android 7) heen gooien? Of moet ik alles verwijderen?

Ja dat kan gewoon. Ik heb de .zip op m'n telefoon gedownload en via 'Settings > About Phone > System updates > opties (drie puntjes) rechtsboven > Choose update package' dit gedownloade .zipje geselecteerd en 10 minuten later stond Android 7.0 erop.

HetGezegde wijzigde deze reactie 11-06-2017 22:26 (26%)

• PleXtor
Ik heb sinds een aantal dagen lineage 14.1 erop staan. Werkt echt super! Fingerprintsensor werkt ook als een trein met de laatste nightly. Ben weer helemaal blij met mijn mi5s. Was wel klaar met die MIUI.

• antoonxxx
quote:
PleXtor schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:30:
Ik heb sinds een aantal dagen lineage 14.1 erop staan. Werkt echt super! Fingerprintsensor werkt ook als een trein met de laatste nightly. Ben weer helemaal blij met mijn mi5s. Was wel klaar met die MIUI.
Heb jij 4G aan de gang? Bij mij werkt het ook goed behalve 4g met Vodafone

• PleXtor
quote:
antoonxxx schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:40:
[...]

Heb jij 4G aan de gang? Bij mij werkt het ook goed behalve 4g met Vodafone
Ik heb niet eens een abo met 4g ;) Heb gewoon youfone met 3g.

• blastur
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 04-10 19:36
Gister alles mogen ontvangen, ben zeer te vreden. Mooi mobieltje en alles werkt lekker vlot en zoals je het verwacht. MIUI is leuk en verfrissend. Aangezien ik altijd op LineageOS heb gezeten is het fijn dat deze rom ook beschikbaar is voor de Mi5s. TWRP en root zonder problemen erop, ik draai de global rom.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Ook maar eens getest met Lineage OS maar voor mij wordt het niet.
Qua apps en settings, indien mogelijk, hetzelfde geconfigureerd.
Sync, wifi, data staan altijd aan.

Accu, begin de werkdag om 06:30 en met xiaomi.eu 8.5.2.0 had ik ongeveer om 18:00 75% accu over.
Heb dan vaak rond de 45 minuten SoT.
Met Lineage OS en full gapps heb ik op dit moment 45% over, hiervan is 1u 1m SoT.
Het grote verschil is dat met lineage os de battery drain in inactieve stand veel groter is dan bij miui (in mijn geval).

Fingerprint, geen verschil, werkt bij beide roms prima.

Snelheid, Qua Snelheid lijkt Lineage OS wel iets sneller en stabieler met apps.

Camera, zo op het eerste oog zie ik weinig verschil

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:07

Nohead

PSN ID: Nohead

Android 7 is uit voor de EU rom. Iemand dit al getest?

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

• Viper«
  • Niet online
quote:
Nohead schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:58:
Android 7 is uit voor de EU rom. Iemand dit al getest?
Bedoel je de custom MIUI met NL ?
https://xiaomi.eu/communi...-weekly-rom-releases.103/

Ik draai de weekly, sinds vorige week is dat android 7

geen problemen na de update.
wel moet je even je cache/dalvik clearen bij een reboot, anders werkt de fingerprint niet goed.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:07

Nohead

PSN ID: Nohead

quote:
Viper« schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:00:
[...]

wel moet je even je cache/dalvik clearen bij een reboot, anders werkt de fingerprint niet goed.
Die bedoel ik inderdaad.
Werkt de fingerprint al beter met de nieuwere releases? Ik zit nog op een oude "nep" versie ik vind de fingerprint scanner niet zo goed werken.

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

• Viper«
  • Niet online
Ik heb nooit problemen met de fingerprint.
Gebruik hem voor de ING app en unlocken. Echter unlock ik hem nu vaak via de mi power band

• 2green
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
quote:
[...]

Interessant 7 + NL :), deze ga ik ook installeren.

De instructies bij de download zijn me iets te onvolledig, even wat beters opzoeken. Als je nog een goede instructie weet houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mielmania
------edit verkeerde topic excuus------------

Mielmania wijzigde deze reactie 18-06-2017 23:24 (90%)

hoi

Acties:
  • +2Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
2green schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:57:
[...]

Interessant 7 + NL :), deze ga ik ook installeren.

De instructies bij de download zijn me iets te onvolledig, even wat beters opzoeken. Als je nog een goede instructie weet houd ik mij aanbevolen.
Hiermee moet het lukken.

https://xiaomi.eu/communi...r-mi5s.36132/#post-332615

• Viper«
  • Niet online
Die heb ik volgens mij ook gebruikt idd

Wel kon ik bij het aanvragen voor de unlock code gewoon engels gebruiken. Stond bij request in english.
Mogelijk was het vroeger alleen in het chinees.

• Burnd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:56
quote:
[...]
.....
Hoe doe ik dat? Ik heb net geupdatet naar de sable 8.5.2.0 (dus helaas nog niet android 7). Maar ik ben die cashe/dalvik clearen vergeten. Kan ik dat nu alsnog doen?

• Viper«
  • Niet online
quote:
Burnd schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik heb net geupdatet naar de sable 8.5.2.0 (dus helaas nog niet android 7). Maar ik ben die cashe/dalvik clearen vergeten. Kan ik dat nu alsnog doen?
updater starten, dan herstarten in recovery modus
volgens mij zit het onder advanced, cache en dalvik selecteren dan clearen.
laat de rest uitstaan, anders wis je al je data :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-10 20:10
nvm

nichan wijzigde deze reactie 25-06-2017 21:47 (98%)

• Mielmania
Heb nu een kleine weekje mijn mi5s in gebruik, maar ben nog niet helemaal enthousiast. Had hiervoor een redmi note 3 pro. Mijn bevindingen tot nu toe:

Positief
Mooi toestel, voelt solide.
Mooi scherm, lekker helder.
Goeie camera, matcht op het oog minimaal mijn vriendins galaxy S6 camera.
Rap, zowel in verbindingen als wel gebruik.
Batterij is 1000mah minder, maak kom de dag prima door.

Negatief:
Vingerprint reader is vaak problematisch, moest zelfs keer helemaal opnieuw instellen.
(Echter als ik hem net vers heb ingesteld is hij erg snel).
Soms loopt de telefoon of apps vast (is bij elkaar 3 keer gebeurt, maar vind ik voor eerste week veel).

Heb wel het idee dat dit softwarematige problemen zijn ik draai 8.2.1.0 Stable
Meer mensen dit dit herkennen?

hoi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Mielmania schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:08:
Heb nu een kleine weekje mijn mi5s in gebruik, maar ben nog niet helemaal enthousiast. Had hiervoor een redmi note 3 pro. Mijn bevindingen tot nu toe:

Positief
Mooi toestel, voelt solide.
Mooi scherm, lekker helder.
Goeie camera, matcht op het oog minimaal mijn vriendins galaxy S6 camera.
Rap, zowel in verbindingen als wel gebruik.
Batterij is 1000mah minder, maak kom de dag prima door.

Negatief:
Vingerprint reader is vaak problematisch, moest zelfs keer helemaal opnieuw instellen.
(Echter als ik hem net vers heb ingesteld is hij erg snel).
Soms loopt de telefoon of apps vast (is bij elkaar 3 keer gebeurt, maar vind ik voor eerste week veel).

Heb wel het idee dat dit softwarematige problemen zijn ik draai 8.2.1.0 Stable
Meer mensen dit dit herkennen?
Installeer de laatste .EU weekly en je fingerprint problemen zijn voorbij. Ik heb ook nooit vastlopers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-10 10:53
Ik zoek een nieuwe smartphone en de MI 5s lijkt vrijwel geheel aan m'n eisen te voldoen, alleen over de audiokwaliteit heb ik wat mindere verhalen gelezen. Ik begrijp dat er geen dedicated DAC opzit, iets wat ik eigenlijk erg graag zou willen, maar ja, zo heeft elke telefoon wel wat.

Wat zijn jullie ervaringen met de audio kwaliteit van muziek over een goede koptelefoon? Is het gemiddeld, behoorlijk slecht of beter dan wat je met andere phones gewend was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• christiaanf
  • Laatst online: 19-10 21:46
quote:
nodog schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:34:
Ik zoek een nieuwe smartphone en de MI 5s lijkt vrijwel geheel aan m'n eisen te voldoen, alleen over de audiokwaliteit heb ik wat mindere verhalen gelezen. Ik begrijp dat er geen dedicated DAC opzit, iets wat ik eigenlijk erg graag zou willen, maar ja, zo heeft elke telefoon wel wat.

Wat zijn jullie ervaringen met de audio kwaliteit van muziek over een goede koptelefoon? Is het gemiddeld, behoorlijk slecht of beter dan wat je met andere phones gewend was?
Ik zou het uit ervaring als gemiddeld beschrijven. Niet beter, of slechter dan een Nexus 5 of iPhone 5s, die ik ervoor heb gehad. Gebruikt in combinatie met verschillende dopjes, geen professionele koptelefoons. Ik gebruik de mi5s momenteel met de Xiaomi piston V3, en vind dat prima geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18-10 10:53
quote:
christiaanf schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Ik zou het uit ervaring als gemiddeld beschrijven. Niet beter, of slechter dan een Nexus 5 of iPhone 5s, die ik ervoor heb gehad. Gebruikt in combinatie met verschillende dopjes, geen professionele koptelefoons. Ik gebruik de mi5s momenteel met de Xiaomi piston V3, en vind dat prima geluid.
Thanks!

• 2green
  • Nu online
quote:
Bedankt! ga het gelijk uitproberen (had de notificatie gemist)

• Mielmania
Nou ik ben nog niet toegekomen aan het flashen naar de eu weekly of ik heb al een nieuw probleem aan mijn broek, waar ik redelijk radeloos van wordt.

Gister avond hang ik mijn mobiel aan de lader en wil de telefoon ineens niet meer opladen?!
Ik ben er inmiddels achter dat hij dit wÚl doet als hij uit staat.

Dus het is geen hardware probleem (denk ik)?

Iemand nog een briljant idee waar dit aan kan liggen?

Factory reset ga ik nog uitproberen, maar flashen kan niet meer, want hij herkent hem ook niet als ik hem aan de pc hang.

hoi

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Ik zou zeggen probeer eens een andere usb c kabel.

• Mielmania
quote:
knakworst schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:11:
Gedaan en maakt niet uit, overigens laad de xiaomi kabel prima op als ik hem dus uit heb staan.

hoi

• Viper«
  • Niet online
quote:
knakworst schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:11:
Ik heb gisteren bij de action een kabel gehaald voor 1,99 en die werkt gewoon goed

• Driek
  • Laatst online: 19-10 22:27
quote:
2green schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:03:
[...]

Bedankt! ga het gelijk uitproberen (had de notificatie gemist)
ben benieuwd of het lukt, er is 1 rom die je niet kan unlocken

Tijd van werken, tijd van rusten

• Viper«
  • Niet online
Vandaag geprobeerd wireless te betalen via NFC met de ing app, werkt niet.
ook android beam lijkt niet te werken.
NFC en android beam staan wel aan.

hoe kan je overigens je homescreen wijzigen, ik heb nu 3 screens maar als je de home button selecteert gaat hij naar de middelste, maar ik wil dit aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:46
quote:
Viper« schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:02:

hoe kan je overigens je homescreen wijzigen, ik heb nu 3 screens maar als je de home button selecteert gaat hij naar de middelste, maar ik wil dit aanpassen.
Weet niet of dit hetzelde is al bij de Mi6 maar in de opties moest ik onderstaande instelling wijzigen om NFC-betalingen mogelijk te maken:

Deze moet dus op HCE-wallet staan, dan werkt het bij mij zonder problemen.

JdJtA wijzigde deze reactie 19-07-2017 20:19 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Driek
quote:
Viper« schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:02:

Je moet even bij NFC de juiste app koppelen aan betalen dan werkt het. Even opgezocht, Secure element position moet je op HCE wallet zetten

Overigens vandaag uitgekomen: 8.5.3.0 MIUI
Eindelijk de optie om te kunnen unlocken, nu nog even 72 uur geduld :)

Driek wijzigde deze reactie 19-07-2017 20:20 (5%)

• Viper«
  • Niet online
de optie click and pay had ik al op de ing app gezet.

maar de element positive stond nog op embedded
nu op HCE wallet gezet, ben benieuwd

• Driek
quote:
Viper« schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:50:
de optie click and pay had ik al op de ing app gezet.

maar de element positive stond nog op embedded
nu op HCE wallet gezet, ben benieuwd
Dat deed het hem bij mij

• shadvet
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15:57
Ik heb ondertussen ook de optie om OS te updaten.
Weet iemand of deze hiermee ook naar fabrieksinstellingen gaat of behoud ik al mijn applicaties en instellingen? Heb het zelf nog niet aangedurfd.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Viper«
  • Niet online
quote:
shadvet schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:04:
Ik heb ondertussen ook de optie om OS te updaten.
Weet iemand of deze hiermee ook naar fabrieksinstellingen gaat of behoud ik al mijn applicaties en instellingen? Heb het zelf nog niet aangedurfd.
Over het algemeen behoud je je data.
Maar voor de zekerheid zou ik een backup maken via google of de MI backup app.

• Flupke123
  • Laatst online: 19-10 20:54
Ik draai nu de laatste eu weekly rom. Maar dit is nog android 6. Nu wil ik graag updaten naar android 7 maar ik zie daar staan dat ik daarvoor de laatste stable versie moet hebben. Nu is mijn vraag kan ik mijn weekly flashen naar stable? Inprincipe is dit downgraden volgens mij en ik weet niet of dit mogelijk is. Of kan ik rechtstreeks updaten naar de android 7 rom?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Flupke123 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:58:
Ik draai nu de laatste eu weekly rom. Maar dit is nog android 6. Nu wil ik graag updaten naar android 7 maar ik zie daar staan dat ik daarvoor de laatste stable versie moet hebben. Nu is mijn vraag kan ik mijn weekly flashen naar stable? Inprincipe is dit downgraden volgens mij en ik weet niet of dit mogelijk is. Of kan ik rechtstreeks updaten naar de android 7 rom?
De laatste EU weekly is gewoon gebaseerd op 7.

• Flupke123
  • Laatst online: 19-10 20:54
quote:
knakworst schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:16:
[...]

De laatste EU weekly is gewoon gebaseerd op 7.
De telefoon geeft aan android 6.0.1 en MIUI versie 8.2 6.11.10 beta

Volgens xiaomi.eu forum moet je deze versie stable hebben om te updaten naar versie 8.6 van miui en android 7.

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik lees in de topic start het volgende;
quote:
De 4GB/128GB-variant kost 2299 yuan en voegt naast werkgeheugen en opslag ook een drukgevoelig touchscreen toe.
Klopt bovenstaande? Heeft de 3GB/64GB-variant geen drukgevoelige touchscreen? Overigens kom ik bijv. op banggood de 4GB/128GB-variant niet tegen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Viper«
  • Niet online
quote:
beyazz06 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:42:
Ik lees in de topic start het volgende;

[...]

Klopt bovenstaande? Heeft de 3GB/64GB-variant geen drukgevoelige touchscreen? Overigens kom ik bijv. op banggood de 4GB/128GB-variant niet tegen?
Volgens mij had alleen het topmodel dat idd.

maar ik las ergens wel dat de 3GB variant mogelijk te flashen was waarbij de functionaliteit wel werkte. Dat zou betekenen dat de hardware wel aanwezig is.
https://xiaomi.eu/communi...ouch-mi5s-3gb-64gb.36651/
quote:
confirm mi5s 3gb/64gb force touch function but not enabled in miui system

Viper« wijzigde deze reactie 31-07-2017 09:59 (6%)

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

De 3GB versie heeft het inmiddels ook in de xiaomi.eu ROM. Blijkbaar was het scherm met drukgevoelige hw identiek, alleen was het in miui uitgeschakeld. Maar op mijn 3GB toestel werkt het nu.

Tis wel een matige implementatie, meeste apps ondersteunen het niet zoals iOS wel heeft.

• graphy
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-10 19:11
De camera app van de Google Pixel is downloadbaar voor de Mi5s!

Via: https://www.reddit.com/r/...hdr_ported_to_snapdragon/

De Google Pixel en de Mi5s hebben beide dezelfde camera sensor, maar de Google Pixel maakt veel betere foto's door de software en HDR+, welke nu ook beschikbaar is voor de Mi5s. Enjoy ;)

• kevinjkok
  • Registratie: december 2008
quote:
graphy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:46:
De camera app van de Google Pixel is downloadbaar voor de Mi5s!

Via: https://www.reddit.com/r/...hdr_ported_to_snapdragon/

De Google Pixel en de Mi5s hebben beide dezelfde camera sensor, maar de Google Pixel maakt veel betere foto's door de software en HDR+, welke nu ook beschikbaar is voor de Mi5s. Enjoy ;)
Bedankt voor de tip! Als ik hem op mijn MI5s open krijg ik helaas telkens een FC... :'(
Heb je enig idee waardoor dit komt?

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:47
De APK voor de google camera app, die ik via bovenstaande downloade heet bij mij: GCam_4.4.012.156195200_MI5S_MIUI_Android_7.0_PIXEL_II_XL_v.1.1.apk.
En ook ik krijg een foutmelding. Maar in de APK staat MI5S_MIUI_Android_7.0, en ik draai de stable eu rom, die nog niet op android 7 draait. Hoop dat het na de MIUI 9/android 7 update die binnenkort komt wel werkt.

• graphy
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-10 19:11
Ik draai LineageOS 14.1 en heb geen enkel probleem.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Bij mij op de laatste xiaomi.eu weekly op Android 7 werkt hij ook prima. Ziet er goed uit!

• oNo
  • Nu online
Ik heb al wel foto's gezien van de verschillen. En ook op een Oneplus 3T van m'n collega is het verschil enorm (foto naar buiten genomen, iets doners op de voorgrond en een felle lichtbron er achter). Alleen ben ik benieuwd naar verschillen van foto's gemaakt door een Mi 5s.

Kan iemand die posten?

• SanderBouw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 22:47
Hoi allemaal,

Heeft iemand al een idee of de Snapchat foutmelding er nog steeds is? Ik heb nu een Xiaomi mi 5 met android Nougat erop. Namelijk 3 maanden geleden kreeg ik de foutmelding (Oh No! Your login temporarily failed, so please try again later. If your login continues to fail please visit…..) van Snapchat op mijn telefoon met MIUI. Toen heb ik mijn telefoon gereset en toen deed Snapchat het alsnog niet. Later heb ik er android Nougat opgezet waar Snapchat het wel op doet. Maar android Nougat vind ik er niet mooi uitzien en wil dus MIUI. Nu wil ik een Xiaomi Mi Mix kopen maar wil niet het risico lopen dat Snapchat het niet doet. Weet iemand of Snapchat het wel doet op MIUI 9?
Of moet ik gewoon de gok nemen dat Snapchat het doet?

• Call of Duty
quote:
SanderBouw schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 20:45:
Hoi allemaal,

Heeft iemand al een idee of de Snapchat foutmelding er nog steeds is? Ik heb nu een Xiaomi mi 5 met android Nougat erop. Namelijk 3 maanden geleden kreeg ik de foutmelding (Oh No! Your login temporarily failed, so please try again later. If your login continues to fail please visit…..) van Snapchat op mijn telefoon met MIUI. Toen heb ik mijn telefoon gereset en toen deed Snapchat het alsnog niet. Later heb ik er android Nougat opgezet waar Snapchat het wel op doet. Maar android Nougat vind ik er niet mooi uitzien en wil dus MIUI. Nu wil ik een Xiaomi Mi Mix kopen maar wil niet het risico lopen dat Snapchat het niet doet. Weet iemand of Snapchat het wel doet op MIUI 9?
Of moet ik gewoon de gok nemen dat Snapchat het doet?
Ik draai zelf de MIUI 8.6 (android 7), dat is de weekly 7.7.20. Hier draait Snapchat prima. Heb ooit wel eens gehad dat er bij een weekly ineens iets niet meer werkte, ook Snapchat niet meer. Maar dan ga je snel terug naar de vorige weekly en wacht je een week op de volgende. Easy peasy toch?

• SanderBouw
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 22:47
quote:
Call of Duty schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Ik draai zelf de MIUI 8.6 (android 7), dat is de weekly 7.7.20. Hier draait Snapchat prima. Heb ooit wel eens gehad dat er bij een weekly ineens iets niet meer werkte, ook Snapchat niet meer. Maar dan ga je snel terug naar de vorige weekly en wacht je een week op de volgende. Easy peasy toch?
Ik ga de Mi Mix deze week bestellen. Bedankt voor je antwoord!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

Vandaag zal MIUI 9 beschikbaar komen voor de mi5s (de .EU versie).

https://xiaomi.eu/community/threads/7-8-17.41122/

Er zaten nog wel redelijk wat bugs in die van vorige week voor mi6 dus verwacht niet een extreem stabiele versie.

edit: ge´nstalleerd, ziet er op het eerste gezicht goed uit, ook nog geen bugs tegengekomen _/-\o_

knakworst wijzigde deze reactie 18-08-2017 14:59 (50%)

• Driek
quote:
knakworst schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:17:

Er zaten nog wel redelijk wat bugs in die van vorige week voor mi6 dus verwacht niet een extreem stabiele versie.

edit: ge´nstalleerd, ziet er op het eerste gezicht goed uit, ook nog geen bugs tegengekomen _/-\o_
Werkt hier ook prima, gewoon over de andere heen gezet.

• Kelnarath
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-10 10:48
Vriendin heeft eindelijk haar Mi5s ontvangen, tot nu toe erg blij mee.
Ik heb al wat ervaringen met het flashen van verschillende Xiaomi`s maar aangezien ze dit apparaatje net een paar dagen ontvangen heeft ben ik een beetje zenuwachtig om hem te gaan flashen.

Als ik de volgende stappen uitvoer dan moet het toch goed komen:

1.Telefoon is unlocked, als ik bij de developer options>Mi Unlock status kijk, geeft hij aan: This device is unlocked.
2.Miui versie: Miui Global 8.5.3 MAGMIED
3.TWRP Recovery installeren en dmv fastboot\cmd/Powershell TWRP installeren op telefoon.
4.Rom installeren dmv Miui Flash.
5.SuperSu installeren.

Of maak ik het mezelf onnodig ingewikkeld en kan ik de nieuwe Miui 9 update gewoon op de telefoon zetten en vanuit de MI Updater flashen?

• oNo
  • Nu online
Gewoon de eu rom downloaden en op de telefoon kopiŰren.
Dan de juiste twrp downloaden.
Gereed maken voor adb fastboot (uitleg niet nodig)

Dan:
adb reboot bootloader
fastboot boot twrp.img

En je kan de rom installeren via de twrp ui.

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
oNo schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:21:
Ik heb al wel foto's gezien van de verschillen. En ook op een Oneplus 3T van m'n collega is het verschil enorm (foto naar buiten genomen, iets doners op de voorgrond en een felle lichtbron er achter). Alleen ben ik benieuwd naar verschillen van foto's gemaakt door een Mi 5s.

Kan iemand die posten?
Ik heb er twee, eentje in het donker, en eentje in schemer met contrast. Duidelijk minder ruis, camera neemt op veel lagere ISO waarde. Bij tweede foto doet HDR+ ook overtuigend zijn werk. Overschakelen op de google camera dus!

oude camera:

GOOGLE camera:

oude camera:

GOOGLE camera:

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

vraagje over MIUI 8.6 7.7.20 en PushBullet. Ik ben net overgestapt van mijn MI5 met Android 6 / MIUI 7 (laatste stable), daar kreeg ik het wel werkend.

Ik heb diverse apps op autostart staan waaronder PushBullet en enable permissions en op "do not restrict battery use" e.d. en heb PushBullet alle rechten gegeven die mogelijk zijn (zelfs SMS lezen). Ik heb zelfs de MIUI optimization uitzetten tip gevolgd, maar dit werkt ook niet.

Hetzelfde geldt voor Whatsapp trouwens, die was ook een dik uur stil en begon pas weer te werken na een wake-up van mijzelf.

Ook gmail e-mail komt vertraagd binnen.

Iemand nog een idee wat ik kan doen?

Ik heb net dalvik-cache en cache nog even geleegd onder twrp en ook dat helpt niet.

Nu werkt het ineens wel.

Voor de personen die hetzelfde ervaren. Ik denk dat het komt door het wijzigen van mijn notification settings.
In het Engels is het deze instelling:
quote:
Notification & status bar
Notifications & toggles layout = Separate

imdos wijzigde deze reactie 28-08-2017 09:20 (44%)
Reden: Opgelost

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• SharpEdgeOne
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 11:04
Help! Mijn camera gaf sinds een aantal weken de melding 'Cant connect to camera'. Ik heb daarom de camera app geforceerd gesloten, data en cache verwijderd maar dat bood geen oplossing. Vervolgens via twrp clear cache/dalvik uitgevoerd maar helaas. Nieuwe rom geinstalleerd over de oude, helaas. Nu heb ik via twrp en dan advanced wipe alles behalve de optie Cust (dalvik/ART cache,System, Data, Internal Storage, Cache) verwijderd en de laatste weekly 7.8.24 geinstalleerd. Helaas direct na opstarten de melding "Camera is gestopt".
Iemand nog andere tips? Camera kapot?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
SharpEdgeOne schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:32:
Help! Mijn camera gaf sinds een aantal weken de melding 'Cant connect to camera'. Ik heb daarom de camera app geforceerd gesloten, data en cache verwijderd maar dat bood geen oplossing. Vervolgens via twrp clear cache/dalvik uitgevoerd maar helaas. Nieuwe rom geinstalleerd over de oude, helaas. Nu heb ik via twrp en dan advanced wipe alles behalve de optie Cust (dalvik/ART cache,System, Data, Internal Storage, Cache) verwijderd en de laatste weekly 7.8.24 geinstalleerd. Helaas direct na opstarten de melding "Camera is gestopt".
Iemand nog andere tips? Camera kapot?
Je zou nog de nieuwe Google camera kunnen proberen die via een andere API werkt. Die staat hier vermeld. Of kijken naar de laatste weekly van 8.6 misschien, dus de 7.7.20?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
imdos schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 20:21:
Is er onder MIUI 8 & Android 7 nu al volledige xposed support? Ik zit nu nog op een MI5 en wil switchen naar een nieuwere, maar wil wel dat dit supported is. Ik zie geen Solarwarez versie namelijk.
Iemand die xposed of een alternatief (magisk?) hiervoor werkend heeft op MIUI 8.6 & Android 7? Ik zie niemand hierover in het forum, maar zie wel wat tegenstrijdige posts hier en daar of hier op het net.

Eigenlijk weet ik het niet zo goed meer, of ik xposed nodig heb O-) en wat werkt. 8)7

Maar ik zoek ik wel iets zoals een app als 'hide my root' of 'rootCloack' die werkt en er waren nog wat andere optimalisaties die ik wel fijn vond in xposed modules.

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 09:37
quote:
knakworst schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:17:

ik zie daar alleen maar tot 8.5 staan. Geen miui 9. Zie ik iets over het hoofd.

• bottom line
quote:
P. vd Loo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:05:
[...]
ik zie daar alleen maar tot 8.5 staan. Geen miui 9. Zie ik iets over het hoofd.
8.5?
Waar dan ergens?
Overigs is er al een 3de update er.
https://xiaomi.eu/community/threads/7-8-24.41227/

Edit: Ah je keek bij de stables. Nou, je moet daarom ook de weekly versie pakken :)

bottom line wijzigde deze reactie 31-08-2017 14:45 (12%)

• P. vd Loo
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 09:37
Inderdaad, ik heb de stable. Kun je de weekly over de stable zetten zonder dat je je gegevens kwijt bent?
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*