Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 18:03
quote:
Burnd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:49:
Heb jij daar geen problemen mee met Exchange? Of heb je geen Exchange account ingesteld?
Gebruik Ziggo IMAP. Geen problemen.

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:56
Ik twijfel tussen upgraden naar de Mi5S of de Oneplus 3T.
Beide toestellen zijn ongeveer qua specs wel gelijk, behalve dan dat ik meer te spreken ben over de camera van de Mi5S en de software van de Oneplus wat meer/beter geoptimaliseerd lijkt waardoor hij net iets lekkerder performed.
Helaas heb ik met de nieuwste firmware 7.2.9 op mijn Mi4C nu een locked bootloader en mijn verzoek voor de unlock is afgewezen (iets met be more active, WTF?). Het lijkt bijna wel of ze bij Xiaomi gestoord zijn geworden en niet willen dat ik nog een keer een toestel van ze koop.

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-10 15:49

HetGezegde

Luie student? Nee, efficiënt.

[s]
quote:
Lord_Dain schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:35:
Beide toestellen zijn ongeveer qua specs wel gelijk, behalve dan dat ik meer te spreken ben over de camera van de Mi5S en de software van de Oneplus wat meer/beter geoptimaliseerd lijkt waardoor hij net iets lekkerder performed.
Helaas heb ik met de nieuwste firmware 7.2.9 op mijn Mi4C nu een locked bootloader en mijn verzoek voor de unlock is afgewezen (iets met be more active, WTF?). Het lijkt bijna wel of ze bij Xiaomi gestoord zijn geworden en niet willen dat ik nog een keer een toestel van ze koop.
De OnePlus is echt een prachtig toestel. Camera zeer goed, maar enkel bij goede lichtomstandigheden (zoals bij veel smartphones).

Voor de Mi5S is er momenteel een onofficiële Cyanogen Mod (eigenlijk al Lineage OS) 14.1 (Android 7.1) gebaseerd op de Mi5 - niet helemaal vlekkeloos helaas.
Geef het nog even tijd en ook op de Mi5S heb je een heerlijk, kale en stabiele OS (niet dan MIUI niet stabiel is, maar ik snap wat je bedoelt).

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

• eatsoup
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09-10 09:33
quote:
Lord_Dain schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:35:
Ik ben benieuwd, zelf ook een unlock code aangevraagd met als rede dat ik apps ontwikkel die root acces nodig hebben. Hoelang duurt het voor je daar een reactie op krijgt?

--edit--
Zojuist de code ontvangen, die is vrijdagavond aangevraagd.

eatsoup wijzigde deze reactie 20-02-2017 13:00 (4%)

• Lord_Dain
quote:
eatsoup schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Ik ben benieuwd, zelf ook een unlock code aangevraagd met als rede dat ik apps ontwikkel die root acces nodig hebben. Hoelang duurt het voor je daar een reactie op krijgt?

--edit--
Zojuist de code ontvangen, die is vrijdagavond aangevraagd.
Beetje offtopic, maar hier ook vrijdag aangevraagd en vanochtend antwoord. Eerst keer duurde het iets langer (ca. 3 dagen).

@HetGezegde, ik heb geen haast, dus ik kan wel ff wachten. Belangrijkste is dat mijn nieuwe telefoon dual sim is, goede alu/metalen behuizing heeft en een goede tot zeer goede camera. Op dit moment doet mijn Mi4c het nog redelijk, aleen wordt de accu iets minder na 1,5 jaar.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Lord_Dain schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:41:
[...]

Beetje offtopic, maar hier ook vrijdag aangevraagd en vanochtend antwoord. Eerst keer duurde het iets langer (ca. 3 dagen).

@HetGezegde, ik heb geen haast, dus ik kan wel ff wachten. Belangrijkste is dat mijn nieuwe telefoon dual sim is, goede alu/metalen behuizing heeft en een goede tot zeer goede camera. Op dit moment doet mijn Mi4c het nog redelijk, alleen wordt de accu iets minder na 1,5 jaar.
Begrijp ik: en wachten is echt niet per se nodig. Zojuist van MIUI een update gekregen naar 8.2.2.0 (Android 6) en draait alweer een stuk stabieler, vooral op WiFi met Asus routers (voorheen vaak geen verbinding).
Een root (SuperSU) en dan wat systeemapps van Xiaomi uitschakelen zodat de meeste Chinese zooi eraf is. Dan bijvoorbeeld de Nova Launcher installeren en je hebt een Pixel feel.

Nadeel is wel: Bij mij is er standaard minimaal 2GB van de 4 in gebruik.

Download Wakification in de Google Play Store en zet alarmen (met bericht) op GPS basis. Mis geen halte meer en ontvang je boodschappenlijstje bij aankomst bij je supermarkt.

• Lord_Dain
Dat is toch geen nadeel, ongebruikt geheugen is zonde, hoe meer in gebruik hoe beter :P
Ik schaf nu geen Mi5s aan, de grijze variant is nogal schaars lijkt het, dus ik wacht nog even af.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-10 14:41

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
HetGezegde schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Begrijp ik: en wachten is echt niet per se nodig. Zojuist van MIUI een update gekregen naar 8.2.2.0 (Android 6) en draait alweer een stuk stabieler, vooral op WiFi met Asus routers (voorheen vaak geen verbinding).
Een root (SuperSU) en dan wat systeemapps van Xiaomi uitschakelen zodat de meeste Chinese zooi eraf is. Dan bijvoorbeeld de Nova Launcher installeren en je hebt een Pixel feel.

Nadeel is wel: Bij mij is er standaard minimaal 2GB van de 4 in gebruik.
Ik heb gister ook geupdate naar de 8.2 maar dan van xiaomi.eu en vind deze ook veel stabieler draaien en inderdaad hier ook minimaal 2gb in gebruik. Maar hier merk ik bij het multi-tasken tot op heden nog niks van.

Daarnaast vind ik de sneltoetsen menu beter dan voorheen en lijkt de accu iets langer mee te gaan.
Verder nog geen problemen ondervonden.

| (ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | LoL;Psyy (EUW) | Plex Pass Member |

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Lord_Dain schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:58:
Dat is toch geen nadeel, ongebruikt geheugen is zonde, hoe meer in gebruik hoe beter :P
Ik schaf nu geen Mi5s aan, de grijze variant is nogal schaars lijkt het, dus ik wacht nog even af.
Ik heb de donkergrijze. Was schaars inderdaad, maar toch besteld.

• ViperŽ
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Ik heb gister ook geupdate naar de 8.2 maar dan van xiaomi.eu en vind deze ook veel stabieler draaien en inderdaad hier ook minimaal 2gb in gebruik. Maar hier merk ik bij het multi-tasken tot op heden nog niks van.

Daarnaast vind ik de sneltoetsen menu beter dan voorheen en lijkt de accu iets langer mee te gaan.
De xiaomi.eu custom rom is gebaseerd op de officiele MIUI rom toch ?

draai nu de xiaomi custom, voordeel van de miui officiele is toch wel de OTA. Ik weet alleen niet hoe fijn de MIUI rom is als je nu van de custom af komt. Volgens mij is in de custom er veel uitgesloopt wat wel in de MIUI aanwezig is. Ik houd wel van vanilla

sinds kort werkt het locatie bepalen bij de weather app weer niet.

ViperŽ wijzigde deze reactie 22-02-2017 12:21 (23%)

PSN: Lord_Vipah

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ViperŽ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:46:
[...]

De xiaomi.eu custom rom is gebaseerd op de officiele MIUI rom toch ?

draai nu de xiaomi custom, voordeel van de miui officiele is toch wel de OTA. Ik weet alleen niet hoe fijn de MIUI rom is als je nu van de custom af komt. Volgens mij is in de custom er veel uitgesloopt wat wel in de MIUI aanwezig is. Ik houd wel van vanilla
Het grote verschil is dat xiaomi.eu de nederlandse taal en alle google apps ingebouwd heeft.
Voor de rest is (zover ik weet) alles gewoon aanwezig zoals in de vanilla aanwezig.

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
Een nieuwe stable op xiaomi.eu (xiaomi.eu_multi_MI5S_V8.2.2.0.MAGCNDL_v8-6.0.zip) Morgen maar eens uitproberen :-)

• ElisabethM
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
HetGezegde schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:18:
[...]

Sinds gisteren heb ik ook MIUI 8.2.2.0 (van Xiaomi zelf) en wat mij opvalt is dat ik regelmatig in beeld zie dat ie gmail en Google Fit synct. Eerder was dat niet. Weet iemand of dat uit kan?

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
ElisabethM schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Sinds gisteren heb ik ook MIUI 8.2.2.0 (van Xiaomi zelf) en wat mij opvalt is dat ik regelmatig in beeld zie dat ie gmail en Google Fit synct. Eerder was dat niet. Weet iemand of dat uit kan?
Weet niet of het uit kan: kreeg die melding zelf bij syncen Contacts en OneDrive.
Vind het zelf niet storend.

Draai trouwens nu de onofficiële LineageOS 14.1 welke eigenlijk voor de Mi5 is en is geport. Probleemloos.

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:14
quote:
ElisabethM schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Heb je de melding al eens ingedrukt gehouden? Vaak kan je ze dan uitzetten.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi6 128GB ceramic

• Worstkaas
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:46
quote:
HetGezegde schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Draai trouwens nu de onofficiële LineageOS 14.1 welke eigenlijk voor de Mi5 is en is geport. Probleemloos.
Draait dit OS probleemloos?
Ik had een oudere versie draaien maandje terug, maar die vond ik nogal buggie.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Worstkaas schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:37:
[...]

Draait dit OS probleemloos?
Ik had een oudere versie draaien maandje terug, maar die vond ik nogal buggie.
Heb nergens last van. Was wat bang dat het buggy zou zijn o.i.d., aangezien niet iedereen hetzelfde ervaart op het Engelse Xiaomi forum, maar aangezien m'n telefoon in een bootloop zat met MIUI (Chinese, origineel met bootloader unlocked en root), heb ik het maar gewoon geprobeerd.

Alles werkt. Wifi vele malen stabieler, telefoon voelt sneller en snappier aan. Geen bugs, vastlopers of andere problemen ondervonden. 4G werkt, evenals de camera, BT en NFC (sommige users spreken van falen van een van deze onderdelen). Fingerprint werkt zelfs beter dan daarvoor en ook gewoon met scherm uit.

• Worstkaas
quote:
HetGezegde schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Heb nergens last van. Was wat bang dat het buggy zou zijn o.i.d., aangezien niet iedereen hetzelfde ervaart op het Engelse Xiaomi forum, maar aangezien m'n telefoon in een bootloop zat met MIUI (Chinese, origineel met bootloader unlocked en root), heb ik het maar gewoon geprobeerd.

Alles werkt. Wifi vele malen stabieler, telefoon voelt sneller en snappier aan. Geen bugs, vastlopers of andere problemen ondervonden. 4G werkt, evenals de camera, BT en NFC (sommige users spreken van falen van een van deze onderdelen). Fingerprint werkt zelfs beter dan daarvoor en ook gewoon met scherm uit.
Thanks, ga ik maar even proberen vanavond.

Draai jij de 20 feb versie?
En welke gapps?

• HetGezegde

HetGezegde

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 18:03
quote:
Hebben jullie MIUI Optimalisatie aan of uit staan?

Verder zijn zowel twitter als facebook 's ochtend niet meer ingelogd en moet ik dat opnieuw doen. Ervaren jullie die "problemen" ook?

• ElisabethM
  • Niet online
quote:
lekzzz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Dank!!! Het blijkt het Xiaomi Service Framework te zijn en ik heb nu 'App icon badge' uit kunnen zetten. Ik zag dat icoon iets te vaak

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-10 18:49
quote:
Lees op het forum nog wel de nodige issues, o.a. mbt camera kwaliteit en buggy fingerprint scanner. Zou wel mooi zijn wanneer officiële ondersteuning gaat volgen.

• HetGezegde

HetGezegde

quote:
Kasj schreef op zondag 26 februari 2017 @ 07:55:
[...]

Lees op het forum nog wel de nodige issues, o.a. mbt camera kwaliteit en buggy fingerprint scanner. Zou wel mooi zijn wanneer officiële ondersteuning gaat volgen.
Zal nog wel even duren vrees ik...
Camera is van prima kwaliteit en fingerprint werkt juist beter bij mij. Front camera doet wat moeilijk met de nieuwste Google Camera update, maar er zijn gelukkig meer camera apps beschikbaar. Deze app terugzetten naar fabrieksinstellingen en niet laten updaten is een optie.
Scherm had in t begin wat moeite met multitouch: 1 vinger werd prima geregistreerd, 2e niet. 3 werd gezien als 2 vingers.
Nadeel: lastig typen, omdat je keyboard dan ook geen multitouch herkend.
Nu is dat plots sinds gisteren bij mij verholpen.

HetGezegde wijzigde deze reactie 26-02-2017 11:16 (13%)

• cazzer22
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-10 12:02

cazzer22

Muracatun

Ik heb van het weekend ook de nieuwste EU ROM erop gezet. Hoe hebben jullie dat gedaan vraag ik me af.

Bij mij bleef de Updater stellen dat de 8.0.10.0 versie de meest recente was, en kon dus niet updaten.
Uiteindelijk de zip gedownload naar het toestel, geboot in TWRP en hierin via install de nieuwe versie geladen en geďnstalleerd. Hoefde niet eens een restore te doen van mijn data! Is dit de standaard manier?

Paar dingen die opvallen in de nieuwe versie:
- Google Backup doet het weer, kan in instellingen weer een backup account selecteren (was greyed out).
- een Mi Cloud app,
- Vingerafdrukscanner lijkt het beter te doen.
- Synchronisatie zie je nu ook gebeuren met een blauw icoontje, maar ook soms met alleen een cirkeltje bij de verbindingsicoontjes.
- Schakelaars in het pull down menu zijn niet meer een lange rij maar kan naar beneden geswipet worden. Nadeel is dat niet alle schakelaars meer passen.

Al met al lijkt het me wel een mooie update

Failure, keyboard not found! - Press F1 to continue

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:20
Ik ga binnenkort ook de Mi5s krijgen. Ik heb er een erg mooi hoesje voor gevonden, maar ik kan helaas niet een goede screenprotector vinden. Klopt het dat geen 1 screenprotector netjes doorloopt tot aan de rand?
En er worden veel "harde" glazen protectors aangeboden, is dit zoveel beter dan een zachte screenprotector?

En ook wordt er veel alleen voor de Mi5 aangeboden en niet voor de Mi5s.

Ik ga mijn vraag in het [Xiaomi Mi5s]Het grote Accessoire topic/

DJustin wijzigde deze reactie 28-02-2017 11:43 (25%)

¤40 krijgen, bij overstappen op anderzorg, via Social Shop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
quote:
lekzzz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Helaas heeft het uitzetten van 'App icon badge' bij het Xiaomi Service Framework niet voldoende te helpen. Ik zie nog steeds sync-iconen. Helaas dus.

• mploeger946
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-10 15:07
Ik heb de telefoon nu paar maanden in gebruik. Algehele indruk is positief, maar wat ik echt een groot gemis vind, is dat smartlock het niet doet. Al gezocht op alternatieve apps, maar niets kunnen vinden dat het net zo goed doet als de standaard androidfunctionaliteit. Vind het echt een groot gemis.

Verder heb ik sinds de laatste update wel meer vastlopers dan voorheen, dus even wachten op nieuwe update. Met name de standaardapp "notities" loopt elke keer vast. Kan deze echter niet verwijderen.

• Worstkaas
quote:
mploeger946 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:21:
Ik heb de telefoon nu paar maanden in gebruik. Algehele indruk is positief, maar wat ik echt een groot gemis vind, is dat smartlock het niet doet. Al gezocht op alternatieve apps, maar niets kunnen vinden dat het net zo goed doet als de standaard androidfunctionaliteit. Vind het echt een groot gemis.

Verder heb ik sinds de laatste update wel meer vastlopers dan voorheen, dus even wachten op nieuwe update. Met name de standaardapp "notities" loopt elke keer vast. Kan deze echter niet verwijderen.
Dat de smartlock er niet in zit, vind ik ook een groot gemis.
De telefoon unlocked wel met een miband, daarom heb ik zo'n ding om mijn pols :)

Nu nog wachten op het vrijgeven van de broncode, dan kunnen er bugvrije custom roms ervoor gemaakt worden.

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:46
quote:
Worstkaas schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Dat de smartlock er niet in zit, vind ik ook een groot gemis.
De telefoon unlocked wel met een miband, daarom heb ik zo'n ding om mijn pols :)

Nu nog wachten op het vrijgeven van de broncode, dan kunnen er bugvrije custom roms ervoor gemaakt worden.
Ik had al een miband om gewoon voor de fun maar gebruik hem nu ongeveer een maand als smartlock. Ik was een beetje sceptisch vooral omdat ik dacht dat ie geen rekening zou houden met de afstand (signaal​sterkte) van de band. Wel dus! Je kan kiezen hoe je wilt dat ie reageert.. dichtbij... heel dichtbij... bijna aanraken. Staat bij mij nu op de middelste stand waardoor die op zo'n 15 cm unlocked. Hierdoor is het gebruik erg veilig..aanrader!

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:48

knakworst

Get Dilberted!

Die Mi Band is voor twee tientjes de beste aankoop ooit. De smart unlock werkt prima, wekker is handig, en ook heel fijn dat hij trilt als de telefoon overgaat. En dan heb ik het nog niet over de batterijduur van ongeveer een maand.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
knakworst schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:45:
Die Mi Band is voor twee tientjes de beste aankoop ooit. De smart unlock werkt prima, wekker is handig, en ook heel fijn dat hij trilt als de telefoon overgaat. En dan heb ik het nog niet over de batterijduur van ongeveer een maand.
mijn miband is ook onderweg en dit klinkt als muziek in mijn oren.
Daarnaast meteen 5 extra usb kabels bestelt want die kosten ook maar 80 cent ps

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

Hier ook heel tevreden over de Mi Band 2. Heb hem op valentijnsdag opgeladen en vandaag nog steeds 20% juice.

Je hebt heel simpel een stappenteller om je pols die ook afstand en calorieren uit loopt te rekenen. maar geeft ook notificaties zoals whatsapp, wechat, facebook, bellen (in te stellen met na 3 seconden overgaan pas trillen) etc dus een heel goedkope smartwatch.

Merk wel dat soms de notificaties niet binnenkomen maar dan staat vaak bluetooth niet aan :p En unlocken doet hij ook niet altijd even snel.

Hij kan ook info doorgeven aan Google Fit.

• DJustin
Ik heb nu een aantal dagen de Mi5s in mijn bezit. Het valt mij wel een beetje tegen. Voordat ik deze Mi5s kreeg, had in een Samsung Galaxy S4, met android 7.1.* er op geflashed. Nu ben ik weer terug naar Android 6, wat toch wel tegen valt.

Android 7.1.2 staat slechts op 0,4% van de toestellen geďnstalleerd. Gelukkig is lineage OS onderweg.

• oNo
  • Laatst online: 08:37
Dus eigenlijk valt Android 6 MarshMallow je tegen?

• DJustin
Ja, ik vond 7.1 toch wel erg fijn. Ik ga daarom mij maar is verdiepen om een ander besturingssysteem er op te zetten.

• oNo
En wat vind je van de MI5s dan?

• rens-br
quote:
Android 7.1.2 is een beta, dus het is wel knap dat het al 0,4% marktaandeel heeft. Ik denk dat je in de war bent met Android 7.1.1.

• DJustin
Ga ik op dit moment nog geen uitspraak over doen. Telefoon lijkt toch wel erg fijn te zijn, alleen stoor ik mij een beetje aan de software dingetjes. Hiervoor had ik een 7.1 android (voor 4 weken, als back-up-telefoon) en daarvoor heb ik alleen IOS gehad. Ik zal over een aantal weken wel een uitspraak doen, op het moment als ik alles het geďnstalleerd, wat ik prettig vind.
quote:
rens-br schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Android 7.1.2 is een beta, dus het is wel knap dat het al 0,4% marktaandeel heeft. Ik denk dat je in de war bent met Android 7.1.1.
Ik bedoel hiermee ook te zeggen, als je op de link klikt, dat 7.* slechts een marktaandeel heeft van 2,4%. IOS10 heeft een marktaandeel van 66%. Ik vind dat toch wel een groot verschil. Ik wil niet graag de discussie starten, die hier gevoerd wordt.

DJustin wijzigde deze reactie 23-03-2017 12:27 (44%)

• ViperŽ
  • Niet online
Net 2 mi band 2 armbanden besteld, mede door de goede ervaringen hier.

• oNo
Ok, een beetje offtopic wellicht. Om welk toestel met Android 7 ging het dan?

Kort gezegd is dat de MI5s je tegen valt omdat je MIUI 8 (Android 6 door jou genoemd) hebt vergeleken met een Android 7 iets (waarschijnlijk een schil van de fabrikant)

• Timrek
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 20:22

Timrek

Kermit, maar dan andersom.

Xiaomi Mi5S camera problems....

Ik heb mijn Mi5S nu een paar weken, maar heb vanaf het begin ik camera problemen.
Gelijk na de eerste setup functioneerde de rear camera niet. "Can't connect to camera, try to reboot".
Na dit een aantal keer gedaan te hebben functioneerde de camera een tijdje. Na een paar dagen deed hij het weer niet. Helaas helpt rebooten nu niet meer.
De "fake" 8.0.10.0.0 rom heb ik inmiddels geflashed naar de officiële 8.0.3.00. Maar dat veranderde niets. De recovery heb ik niet vervangen daar ik het toestel niet unlocked heb.

Zijn er meer met dit probleem?

Inmiddels heb ik contact opgenomen met de leverancier en het probleem voorgelegd.

Het voorstel was deze bij een "local service" na te laten kijken.

Dat kan natuurlijk, maar heb geen idee waar dit kan laten doen en hoe dit dan met de garantie zou moeten gaan.

Iemand tips?

Overigens doet de rest van de telefoon het helemaal top! Mooi toestel.

Timrek wijzigde deze reactie 26-03-2017 21:41 (11%)
Reden: rom versie toegevoegd

! ! --F.U.B.A.R -- ! ! ( Fucked Up Beyond All Recognition )

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
Timrek schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:37:
Xiaomi Mi5S camera problems....

Ik heb mijn Mi5S nu een paar weken, maar heb vanaf het begin ik camera problemen.
Gelijk na de eerste setup functioneerde de rear camera niet. "Can't connect to camera, try to reboot".
Na dit een aantal keer gedaan te hebben functioneerde de camera een tijdje. Na een paar dagen deed hij het weer niet. Helaas helpt rebooten nu niet meer.
De "fake" 8.0.10.0.0 rom heb ik inmiddels geflashed naar de officiële 8.0.3.00. Maar dat veranderde niets. De recovery heb ik niet vervangen daar ik het toestel niet unlocked heb.

Zijn er meer met dit probleem?

Inmiddels heb ik contact opgenomen met de leverancier en het probleem voorgelegd.

Het voorstel was deze bij een "local service" na te laten kijken.

Dat kan natuurlijk, maar heb geen idee waar dit kan laten doen en hoe dit dan met de garantie zou moeten gaan.

Iemand tips?

Overigens doet de rest van de telefoon het helemaal top! Mooi toestel.
Wat gebeurd er als je andere camera app probeert?
Toen je de nieuwe rom flashte, heb je de cache en data partitie verwijderd?

• Timrek
  • Laatst online: 15-07 20:22

Timrek

Kermit, maar dan andersom.

Bij een andere camera app doet alleen de front camera het. De rear camera wordt niet gezien.

Bij de nieuwe rom heb ik ik alleen een system update gedaan. Geen cache en data partitie verwijderd. Toestel is nog gelocked i.v.m. garantie.

! ! --F.U.B.A.R -- ! ! ( Fucked Up Beyond All Recognition )

• DJustin
Ik ben nu al een tijdje aan het rommelen met het unlocken van mijn bootloader. Het lukt mij niet om deze te ontgrendelen. Het alles geprobeerd wat in dit topic is omschreven. Ik lees dat veel meer mensen erg veel moeite moeten doen voor het unlocken, of dat het zelfs niet werkt. Ik heb in het verleden meerdere telefoons geroot, maar zo veel moeite als voor de Mi5s heb ik nog nooit hoeven te doen.

Ik heb de unlock toegekend gekregen, maar krijg telkens de melding: "Current account is different from the acoount info on the device"

Ik heb dit topic ook stap voor stap doorlopen (wat lijkt op het eerdere topic), zonder resultaat. Het enige waar ik niets mee gedaan heb ik de Mi-Flash, maar daar wordt in beide topics wel naar verwezen, maar niet gezegd dat je daar iets mee moet doen.

Aangezien Xiaomi al 3 maand lang niets aan updates doet voor de Mi5s, zou ik graag mijn eigen ROM er op willen flashen, maar zelfs dit wordt onmogelijk gemaakt. Misschien heeft één van jullie nog tips?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
DJustin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:57:

Ik heb de unlock toegekend gekregen, maar krijg telkens de melding: "Current account is different from the acoount info on the device"

Misschien heeft één van jullie nog tips?
Je moet met hetzelfde Mi Account ingelogd zijn op telefoon in de app "Mi Acocunt". Ik kreeg de melding toen ik nog niet ingelogd was.

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online
quote:
Ik heb de unlock toegekend gekregen, maar krijg telkens de melding: "Current account is different from the account info on the device"
Ben je op zowel je telefoon als unlock tool op dezelfde manier ingelogd? Dus beide met e-mail-wachtwoord of
telefoonnummer-wachtwoord. Er zijn berichten op het internet dat het mixen van inlog methodes leidt tot een mismatch. Zelf niet uitgeprobeerd.

• DJustin
Zowel MiFlash-Unlock als de telefoon zijn beide exact correct ingelogd. Ik heb mij aangehaakt bij deze discussie op het Mi forum.

2 tips, waar ik nu nog niet zo veel zin in hebt, omdat het vaag, mogelijk zou kunnen werken;
- Flash de chineese versie er op en probeer het dan nog is.
- Gebruik de Deep Flash Cable

Aangezien ik voor beide niet goed in de materie verdiept heb en ik ook niet echt een developer ben, maar gewoon graag Xiaomi.eu - Rom wil draaien of de Lineageosrom heb ik geen zin in try-and-error.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
DJustin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:53:
Zowel MiFlash-Unlock als de telefoon zijn beide exact correct ingelogd. Ik heb mij aangehaakt bij deze discussie op het Mi forum.

2 tips, waar ik nu nog niet zo veel zin in hebt, omdat het vaag, mogelijk zou kunnen werken;

Aangezien ik voor beide niet goed in de materie verdiept heb en ik ook niet echt een developer ben, maar gewoon graag Xiaomi.eu - Rom wil draaien of de Lineageosrom heb ik geen zin in try-and-error.
Ik ben er zelf ook beetje tegen aan gelopen maar dan met een ander xiaomi toestel.
Maar wat je moet doen is het volgende, flash de china developer rom via de update app.
http://bigota.d.miui.com/...7.3.23_6a72293214_6.0.zip hierbij de link.
Vervolgens testen of het unlocked werkt.

psyy138 wijzigde deze reactie 28-03-2017 19:34 (4%)

• oNo
Zo, vandaag is m'n Mi 5s bezorgd. 9 dagen geleden besteld via sellers shipping method.
Na het openen van de doos had ik meteen van wow, wat een mooi ding.
Het MIUI Android N theme geinstalleerd met Nova launcher en dan is de UI al een stuk minder vreemd.

Nu even een paar dagen als daily driver en kijken hoe ik het ervaar.

• antoonxxx
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Nieuwe global stable rom is te downloaden: http://en.miui.com/thread-559295-1-1.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJustin
quote:
Ik ben over deze rom best wel tevreden. Alleen mijn vingerafdrukscanner is niet zo goed als mijn 3 jaar oude 5s. Die is echt sneller en altijd accuraat.
Voor de rest heb ik alleen maar verbeteringen of is het stabiel gebleven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamersea
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 09-04 20:36
quote:
oNo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:30:
Zo, vandaag is m'n Mi 5s bezorgd. 9 dagen geleden besteld via sellers shipping method.
Na het openen van de doos had ik meteen van wow, wat een mooi ding.
Het MIUI Android N theme geinstalleerd met Nova launcher en dan is de UI al een stuk minder vreemd.

Nu even een paar dagen als daily driver en kijken hoe ik het ervaar.
Werkt het een beetje? Wat die 5s heeft maar één Europese 4G-band toch?

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

Band 20 (800MHz) ontbreekt maar verder heeft hij wel de 900, 1800 en 2600 MHz banden die verder veel gebruikt worden. En daarmee in de stedelijke gebieden prima bereik op 4G. alleen in landelijke gebieden gebruiken veel providers de 800Mhz frequentie omdat die verder reikt. Maar T-Mobile in NL gebruikt die juist weer niet.

• christiaanf
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:46
quote:
cazzer22 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:42:
Band 20 (800MHz) ontbreekt maar verder heeft hij wel de 900, 1800 en 2600 MHz banden die verder veel gebruikt worden. En daarmee in de stedelijke gebieden prima bereik op 4G. alleen in landelijke gebieden gebruiken veel providers de 800Mhz frequentie omdat die verder reikt. Maar T-Mobile in NL gebruikt die juist weer niet.
Klopt, ik heb met mijn mi5s altijd 4g in de randstad (tussen Amsterdam - Rotterdam). Ben ook wel eens in Groningen te vinden en daar is het ook prima. Heb trouwens BEN (netwerk van T-mobile)

• oNo
Een tijdje later. Inmiddels gewend aan de MIUI schil over Android. Wat ik totaal niet had verwacht is dat het me eigenlijk best wel bevalt. Ik ben begonnen met een Android N thema en Nova Launcher als default. Veel van de standaard apps van de ROM heb ik gedeinstalleerd of uitgeschakeld.

Omdat de time widget niet lekker werkte ben ik de MIUI launcher gaan gebruiken. Nu een week denk ik. En ik het het apparaat nog geeneens geroot :D Wel gebruik ik regelmatig Adblock browser ipv Chrome.

+ prachtig premium design
+ erg snelle camera met vaak erg goede foto's
+ hardware buttons
+ formaat (dankzij afrondingen, voelt maar weinig breder dan de Z5 compact)

- fingerprint scanner gaat regelmatig mis
- fotokwaliteit bij weinig licht (als je de Nexus 5x gewend bent)

Qua foto's heb ik vergeleken met een Z5 compact en Nexus 5x.
ROM: MIUI Global 8.2 / Stable 8.2.1.0

Unlock/root zou ik doen vanweg een custom hosts file en de powersave governor te kunnen gebruiken. Al vraag ik me het laatste af omdat de kernel sources nog niet vrijgegeven zijn.

De genoemde missende 4G band mis ik niet. Ik gebruik alleen Spotify tussen Ommen en Zwolle op de fiets. Daarnaast als wifi hotspot voor wat Pokemon met de kids.

Kortom, sceptisch begonnen en onverwacht erg tevreden :-)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:45

Kiswum

Your gadget reviewer

quote:
DJustin schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:53:

Ten eerste, waar heb je je telefoon besteld, want het lijkt erop dat deze webshop jou een vreemde rom en bootloader heeft meegegeven.
Ten tweede, heb je dit topic bekeken waarin het unlocken voor alle telefoons besproken wordt?
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Wellicht kun je met de stappen van een andere telefoon erachter komen waarom het bij jou ook fout gaat. Eventueel kun je de global rom flashen. Mijn Redmi 4 Pro, kwam met die rom bij mij binnen en ik kon zonder problemen flashen.

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• DJustin
Met de huidige MIUI heb ik besloten om hem niet meer te flashen.
Men zegt dat het met MIUI 8.1.2 zeer gemakkelijk is om de bootloader the unlocken. Ik wacht dus met unlocken totdat Lineageosrom beschikbaar is, als Xiaomi de kernel ook heeft vrijgegeven.

• xon
Potver...mijn fingerprint sensor lijkt overleden te zijn. Ik heb de afgelopen twee maanden eigenlijk standaard mijn miband gebruikt om mijn telefoon te unlocken en nu probeerde ik weer eens de fingerprint maar die reageert 0.0 op mijn vinger. Vervolgens geprobeerd om opnieuw de afdrukken in te stellen maar hoe hard of zacht ik ook met mijn vinger druk ..hij reageert niet.

Ik weet niet of het komt omdat ik misschien (telkens) wel met de nieuwste weekly werk of dat het komt door de paar druppeltjes melk die op mijn telefoon opzochten toen er een glas omviel. Ik weet dus ook niet hoe lang ie al niet meer werkt.

Voor ik een volledige reset doe..iemand al eens zoiets meegemaakt?

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
xon schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:22:

Voor ik een volledige reset doe..iemand al eens zoiets meegemaakt?
Tenzij je tennyleaz bent ligt het aan de laatste weekly:
https://xiaomi.eu/communi...ing-issue-on-7-4-6.39550/

• ViperŽ
  • Niet online
Ik moet zeggen ik draai de 8.2 MIUI 7.1.12 Beta (weekly) versie vanaf het moment dat ik hem heb ontvangen en tot nu toe weinig tot geen problemen.

Stel ik wil hem updaten met de nieuwste weekly kan dat gewoon via de Updater tool zonder mijn data kwijt te zijn ? Of moet ik eerst een backup maken via mijn mi account.
Ik vraag het even voor de zekerheid.

Het MIUI forum geeft aan
quote:
So we decided to STOP OTA support at all.. you have to download ROM manually and install via Updater - menu (...) - Select installation package - reboot (You will not loose your data)
Dus ik vermoed dat ik gewoon de laatste weekly kan downloaden, op de telefoon zetten en dan via de updater updaten :)

Inmiddels de laatste weekly versie gedownload (8.3 7.4.6) en na een backup via de updater geďnstalleerd.
na een herstart behoudt je alle data/settings. Zelfs mijn soundcloud ging verder waar hij was O+ oOo

ViperŽ wijzigde deze reactie 11-04-2017 12:00 (49%)

• Pinin
  • Laatst online: 18-10 16:47
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de verschillende versies van de ROM's moet interpreteren.
* International
* Global
* en zonder specifieke naam
  1. Hoe zit het met security patches, ook al blijft Android op MM zitten?
  2. Klopt het dat de MIUI versie niet over de Android versie zegt?
  3. en verder, waarom zie ik eigenlijk geen grijs/zwarte in Europa stock (geekbuying bijv.) maar enkel wit en zilver?

Pinin wijzigde deze reactie 11-04-2017 09:24 (21%)

There is no such thing as too much coriander.

• xon
quote:
Ik zit er echt een paar keer per week maar dit draadje niet gezien..Thanks voor het vinden!

Maar nee ik ben dat niet :-) maar heb wel dat probleem. Ik doe ook niet elke keer een clean install dus kans dat dit de oplossing is.

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

quote:
Pinin schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:21:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de verschillende versies van de ROM's moet interpreteren.
* International
* Global
* en zonder specifieke naam
  1. Hoe zit het met security patches, ook al blijft Android op MM zitten?
  2. Klopt het dat de MIUI versie niet over de Android versie zegt?
  3. en verder, waarom zie ik eigenlijk geen grijs/zwarte in Europa stock (geekbuying bijv.) maar enkel wit en zilver?
International ken ik niet maar er zijn 2 verschillende officiele ROMS: Global (multi language,en de Google apps/app store) en China (met alleen Chinees en Engels, en alleen een chinese app store). Deze worden allebei door Xiaomi zelf uitgegeven.

Daarnaast heb je ook Custom ROMs zoals de bekendste Xiaomi.eu, die dus niet officieel zijn. Ik draai zelf met deze ROM, maar het flashen kostte wat werk destijds, en als ik een nieuwe update erop wil zetten moet dat ook vanuit een apart opstartmenu ipv mooi binnen de MIUI interface.

1. Security patches kan je zien in settings > about phone. hier wordt een bepaalde maand genoemd. Deze patches kunnen alleen met updates van MIUI meekomen, dus geen update, geen patch.

2. MIUI heeft inderdaad een andere nummerring dan android, maar grofweg kan je wel stellen dat MIUI8 android 6 gebruikt, MIUI9 zou android 7 gebruiken. Maar of die vlieger altijd op gaat weet ik niet.

3. waarom er geen grijze zijn? Geen idee. Kan ook zijn dat de mi5s inmiddels uitverkocht aan het raken is, mi6 komt er aan.

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
Daarnaast heb je ook Custom ROMs zoals de bekendste Xiaomi.eu, die dus niet officieel zijn. Ik draai zelf met deze ROM, maar het flashen kostte wat werk destijds, en als ik een nieuwe update erop wil zetten moet dat ook vanuit een apart opstartmenu ipv mooi binnen de MIUI interface.
De Xiaomi custom rom kan je gewoon updaten via de updater binnen MIUI.
De custom rom voor de eerste keer flashen is inderdaad wat ingewikkelder.

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

Apart dat het mij dan nooit lukt. Waar zou ik naar moeten kijken ?

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
cazzer22 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:31:
Apart dat het mij dan nooit lukt. Waar zou ik naar moeten kijken ?
Ik downlaod gewoon de rom file, zet hem op mijn device en start updater
dan rechtsboven de bolletjes > updatepakket selecteren > done

In het begin heb ik wel het toestel moeten unlocken en een andere TWRP erop gezet

• cazzer22

cazzer22

Muracatun

Ja ik ook, maar update hem ook via TWRP dan.

Zet hem lokaal, als ik dan via de updater app hem laat updaten pakt hij de boel uit en daarna een reboot maar installeert niet de nieuwste versie. De oude blijft dan...

• Pinin
  • Laatst online: 18-10 16:47
quote:
cazzer22 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:13:
[...]

International ken ik niet maar er zijn 2 verschillende officiele ROMS: Global (multi language,en de Google apps/app store) en China (met alleen Chinees en Engels, en alleen een chinese app store). Deze worden allebei door Xiaomi zelf uitgegeven.

1. Security patches kan je zien in settings > about phone. hier wordt een bepaalde maand genoemd. Deze patches kunnen alleen met updates van MIUI meekomen, dus geen update, geen patch.

2. MIUI heeft inderdaad een andere nummerring dan android, maar grofweg kan je wel stellen dat MIUI8 android 6 gebruikt, MIUI9 zou android 7 gebruiken. Maar of die vlieger altijd op gaat weet ik niet.

3. waarom er geen grijze zijn? Geen idee. Kan ook zijn dat de mi5s inmiddels uitverkocht aan het raken is, mi6 komt er aan.
Dank je voor je antwoord, ik kwam er helaas achter dat deze band 20 (4g) niet heeft, Ik weet dat de 4a dat wel heeft, en ging er gemakshalve vanuit dat zijn duurdere broer dat ook heeft. Nee dus.

There is no such thing as too much coriander.

• oNo
Vanwege een actie heb ik naast de Mi 5s nu een S7. Nieuw los gekocht met garantie en de Samsung cashback actie van 75 euro uiteindelijk voor 366 euro gekocht.

Ik twijfel nog wel een beetje OF ik ga vergelijken. De Mi 5s bevalt enorm :-) Hier mijn lijstje tov de S7

+ MIUI tov Touchwiz
+ USB-C
+ Aluminium design
- Camera (vooral met moeilijk en weinig licht)
- IP68

Persoonlijk waar ik niet zo veel waarde aan hecht omdat het goed (genoeg) is voor mij.
- Scherm
- 4G connectivity
- Performance
- Oplaadsnelheid
- Opslagruimte

• ViperŽ
  • Niet online
Veel zaken zijn herkenbaar.
Camera hecht ik niet heel veel waarde aan, maar die van samsung en de iphone zijn volgens mij beter.
Opslagruimte, ik vind het zeer jammer dat er geen microsd kaartje in kan. Eventueel ter vervanging van de dualsim, hier doe ik toch niks mee.
performance wise vind ik de mi5s niet slecht trouwens. Welke rom versie gebruik je ? Ik zag in de changelog dat er performance wise iets gewijzigd is
quote:
This optimization was actually implemented in the previous MIUI Dev. update for Mi 5 and during the week of Qingming festival, our software engineers have been stationed behind the MIUI forum to collect user feedback. We received plenty of positive replies from Mi 5 Dev. ROM users. Combined with back-end data and user feedback, the result was a 10% reduction on system lagging.
oplaadsnelheid snap ik niet helemaal. Hij laadt in ongeveer 3 uur helemaal op, verder is quickcharge niet heel goed voor de accu. Toestel gaat bij mij nu meestal 1 a 2 dagen mee.

• oNo
Nou, toch die S7 maar even uit de verpakking gehaald.

Touchwiz is erg vergelijkbaar met MIUI, beide met een stock Android thema en het is prima te doen. Het pluspunt valt weg.

Verschillende foto's genomen in verschillende omstandigheden. De S7 wint zoals verwacht, echter niet zo dik, imho nipt. Ik heb alleen foto's gemaakt in auto mode. De 5s maakt meer dan prima foto's. Dus het minpunt is afgezwakt naar bijna neutraal.

Conclusie, het maakt me niet uit welke telefoon, en de Mi 5s blijft.

De Mi 6 wordt deze week aangekondigd. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat de algemene kleine bezel trend doorzet en Xiaomi binnenkort met zo'n toestel komt. Zeg maar een Mi met kleine bezels en 5.15" scherm, een Mi 5s die 10 a 15 mm minder hoog is en een paar mm smaller. Dan heb ik weinig wensen meer :-)

• oNo
Nou, de Mi 6 is nu officieel aangekondigd. Verschillen tov de Mi 5s:

- Snapdragon 835
- 6 GB RAM
- Dual camera met 4-axis OIS
- Dual wifi
- Stereo speakers
- Spatwaterdicht
- Glazen achterkant
- 3350 MAh accu

Dual camera (met OIS) en spatwaterdicht zijn leuke verbeteringen. Helaas qua fysieke afmeting zoals de Mi 5s. Voor mij geen reden om te upgraden.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

Een maat van mij heeft ook een Xiaomi mi5s gekocht maar op de een of andere manier staat er een mi5s PLUS rom op. Hij weet niet meer of hij het nou heeft gedaan of hongkong goldway (daar komt die vanaf).

In ieder geval,de telefoon heeft een locked bootloader welke ik niet geunlocked krijg.
Telkens komt deze melding; Current Account is not bound to this device
In the " settings - developer options - mi unlock states" binding accoutn and equipment

Als ik dus op mi unlock states klik en " add account and device" doe komt er 86023:hardware (chinese tekens) te staan wat volgens mij gewoon goed is. Maar toch krijg ik hem niet geunlockt.
Noch met zijn of mijn miui account.

Op dit moment staat er een global dev rom op van de mi5s plus.
Geprobeerd om de normale (goede) mi 5s rom te installeren via de updater app maar dat lukt ook niet.
mi5s china dev rom ; Can't verify update, other reason
mi5s china dev rom oudere versie; Can't verify update, sorry, flash older version is not allowed
mi5s global dev rom; Can't verify update, you're allow to flash the newest stable version published by miui forum from deveolp version only
mi5s global stable rom; Can't verify update, you're allow to flash the newest stable version published by miui forum from deveolp version only (nee geen typefout, er staat letterlijk deveolp).
Het enige wat mij lukt is switchen tussen mi5s plus global en mi5s plus global dev rom.

via de mi flash tool kan ik niet de recovery rom installeren, krijg dan "error:\"Flash xbl error\"
Volgens mij komt dit omdat de bootloader dus locked is.

Fastboot kom ik bijvoorbeeld wel in maar daar kan ik, zover ik weet, niks mee doen.
Of is er een manier om de rom te installeren zonder de updater app op een locked bootloader?

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg om het toestel te unlocken of de goede rom erop te installeren?

B.v.d.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-10 20:08
quote:
psyy138 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:38:
Een maat van mij heeft ook een Xiaomi mi5s gekocht maar op de een of andere manier staat er een mi5s PLUS rom op. Hij weet niet meer of hij het nou heeft gedaan of hongkong goldway (daar komt die vanaf).

In ieder geval,de telefoon heeft een locked bootloader welke ik niet geunlocked krijg.
In the " settings - developer options - mi unlock states" binding accoutn and equipment

Als ik dus op mi unlock states klik en " add account and device" doe komt er 86023:hardware (chinese tekens) te staan wat volgens mij gewoon goed is. Maar toch krijg ik hem niet geunlockt.

Geprobeerd om de normale (goede) mi 5s rom te installeren via de updater app maar dat lukt ook niet.
mi5s china dev rom oudere versie; Can't verify update, sorry, flash older version is not allowed
mi5s global dev rom; Can't verify update, you're allow to flash the newest stable version published by miui forum from deveolp version only
mi5s global stable rom; Can't verify update, you're allow to flash the newest stable version published by miui forum from deveolp version only (nee geen typefout, er staat letterlijk deveolp).
Het enige wat mij lukt is switchen tussen mi5s plus global en mi5s plus global dev rom.

via de mi flash tool kan ik niet de recovery rom installeren, krijg dan "error:\"Flash xbl error\"

Fastboot kom ik bijvoorbeeld wel in maar daar kan ik, zover ik weet, niks mee doen.
Of is er een manier om de rom te installeren zonder de updater app op een locked bootloader?

Iemand enig idee hoe ik het voor elkaar krijg om het toestel te unlocken of de goede rom erop te installeren?

B.v.d.
Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar ben je ingelogd op je gsm met het account waarvoor je unlockrechten hebt gekregen van Xiaomi?

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
bottom line schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 01:14:
[...]

Wellicht heb je dit al geprobeerd, maar ben je ingelogd op je gsm met het account waarvoor je unlockrechten hebt gekregen van Xiaomi?
Jup, met mijne en die van hem. Beide werken niet.

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
oNo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:05:
Nou, de Mi 6 is nu officieel aangekondigd. Verschillen tov de Mi 5s:

- Snapdragon 835
- 6 GB RAM
- Dual camera met 4-axis OIS
- Dual wifi
- Stereo speakers
- Spatwaterdicht
- Glazen achterkant
- 3350 MAh accu

Dual camera (met OIS) en spatwaterdicht zijn leuke verbeteringen. Helaas qua fysieke afmeting zoals de Mi 5s. Voor mij geen reden om te upgraden.
Mwah, ben niet echt overtuigd. Veel opties die voor mij persoonlijk niet heel spannend zijn.
Snapdragon upgrade lijkt wel behoorlijk
quote:
The 14nm Snapdragon 820/821 was no slouch, but the move to the 10nm node has allowed Qualcomm to register huge gains in energy efficiency and performance. The Snapdragon 835 is 27% faster while consuming 40% less energy, with the overall size being 30% smaller than the previous generation.
http://www.androidcentral...gon-835-vs-snapdragon-821

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
psyy138 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:38:

B.v.d.
Apart
Ook wel vreemd dat hij niet meer weet of hij hem zelf geflashed heeft met de mi5s plus of niet.

Je zou nog kunnen informeren bij Goldway zelf, ik werd destijds via whatsapp geďnformeerd over mijn pakketje dat ergens lag te wachten, goeie support.

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
ViperŽ schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:01:
[...]

Apart
Ook wel vreemd dat hij niet meer weet of hij hem zelf geflashed heeft met de mi5s plus of niet.

Je zou nog kunnen informeren bij Goldway zelf, ik werd destijds via whatsapp geďnformeerd over mijn pakketje dat ergens lag te wachten, goeie support.
Ik ga ik kijken of de goldway support iets kan betekenen.

• oNo
Xiaomi MI6 VS Xiaomi MI5S Camera Review
quote:
Conclusion

According to comparison, Xiaomi MI6 dual rear camera are quite excellent, Xiaomi MI5S camera has its own advantage, in general, Xiaomi MI6 photographing with dual rear camera has no big advantages compared with MI5S with single camera. But the dual rear camera has brought more entertainment for photographing, such as human mode, twice optical zoom shot, And xiaomi mi6 dual rear camera has also solved the problems of mi5s, such as OIS issue. Anyway, we believe more and more smartphones will use dual rear camera, Xiaomi MI6 will lead the trend again.

oNo wijzigde deze reactie 26-04-2017 13:32 (71%)

• DJustin
Vandaag erg goed nieuws voor de Mi5s gebruikers. De kernel van de Mi5s is gereleased.
http://en.miui.com/thread-594587-1-1.html

Hopelijk gaan we nu snel een ontwikkeling krijgen van "lineageosrom"

• oNo
Inderdaad. Een Nougat based ROM en de libraries van de pixel camera kan gebruikt worden.

Dan maakt de 5s betere​ foto's van de Mi 6!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
Even mezelf corrigeren. Libraries van pixel camera gaat een moeilijk verhaal worden omdat die closed source zijn, Eigenlijk is het zo dat je mag hopen dat Xiaomi wat doet een de post processing van de camera.

Ik weet genoeg :-( gelukkig maakt de Mi 5s prima plaatjes. Alleen de wetenschap dat het beter kan en het software is...

Even wat anders. De Mi 5s tweaken en een veel langere SoT? Lees onderstaande:
quote:
Good day devs!

I used your tweaks from script to app and I see the deference on my "xiaomi mi 5s". yes mi 5s with snapdragon 821.

I started to read your thread from the beginning to around 180+ pages on xda app. From there, I noticed that the frequencies of oneplus 3 and mi5s are similar so I try the tweaks (script and eventually the akt app)

I try every single tweaks from performance profiles to battery to achieve more performance & better battery life. Now, I prefer more battery life so I used the project xana battery.

The result of these tweaks on my mi 5s is amazing, I cant explain what magic it does compared to other interactive tweaks out there. I attached my battery stats (SS) using project xana battery.

Devs, thank you for bringing these amazing tweaks. I really appreciate it . Again thank you and more power to AKT.
Bron: https://forum.xda-develop...-governor-tweaks-t3476589

Je hebt wel root nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Als ik mijn Mi5s met mijn powerbank van de Action wil opladen, dan stopt 'ie er na een paar minuten mee. Na ontkoppelen en weer aankoppelen of het powerknopje gebruiken werkt ie weer even, maar hij stopt er toch telkens mee. Andere niet-Xiaomi-telefoons laad 'ie prima op en een ander kabeltje lost het probleem ook niet op.

Natuurlijk kan ik gewoon een Xiaomi-powerbank kopen, maar ik vroeg mij af waardoor dit probleem ontstaat. Iemand enig idee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marvingfx
  • Laatst online: 19-10 09:06
Android Nougat is coming oOo (voor de xiaomi.eu ROM):
quote:
Due to Android 7.0 Adaptation process, the last Android 6.0 version 7.5.11 for Mi MIX / Mi Note 2 / Mi 5s / Mi 5s Plus is released today. Starting from 15th of May, the Closed Developer ROM Testing begins, we expected to take 3 weeks for bug fix and optimizations.
https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-11.40012/

• ViperŽ
  • Niet online
quote:
marvingfx schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:46:
Android Nougat is coming oOo (voor de xiaomi.eu ROM):

[...]
Ben benieuwd.
Ik update nu elke week de weekly release, gaat tot nu toe zonder issues.
Betekent de overgang naar Android 7 dat je je data kwijt bent?

toevallig vorig week de S4 mini van een vriendin geupdate, die bleef rebooten.
android 7 LineageOS 14.1 op gezet, voelde me wel achterlopen met 6.0.1 zo :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marvingfx
  • Laatst online: 19-10 09:06
quote:
ViperŽ schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Ben benieuwd.
Ik update nu elke week de weekly release, gaat tot nu toe zonder issues.
Betekent de overgang naar Android 7 dat je je data kwijt bent?

toevallig vorig week de S4 mini van een vriendin geupdate, die bleef rebooten.
android 7 LineageOS 14.1 op gezet, voelde me wel achterlopen met 6.0.1 zo :P
Ik denk dat je zonder problemen over kan gaan naar Android 7 (mits de update procedure hetzelfde is als voor de MI5), maar er wordt wel aangeraden om een factory reset te doen wanneer er iets fout gaat:
quote:
How to update MI5 to Android 7.0 from Android 6.0:
- Install LATEST Android 6.0 release for MI5 6.11.10
- Install TWRP 3.0.2.3 or ZCX
- Reboot to new TWRP
- Install Android 7.0 release
- Reboot - Never wipe /system partition manually!
- Done
- In case of any issues, make factory reset via system settings
- For ROOT on Android 7.0 install SuperSU 2.79

https://xiaomi.eu/community/threads/7-5-11.40012/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 18-10 13:23

Nohead

PSN ID: Nohead

Zijn er hier al mensen met de laatste update als het goed is zou daar al Android 7 in zitten.
Graag jullie ervaring over het updaten en het gebruik/ verbeteringen :)

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Nohead schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:54:
Zijn er hier al mensen met de laatste update als het goed is zou daar al Android 7 in zitten.
Graag jullie ervaring over het updaten en het gebruik/ verbeteringen :)
Ik installeer de .EU versie zodra die beschikbaar is, dat duurt nog 2-3 weken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

quote:
knakworst schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Ik installeer de .EU versie zodra die beschikbaar is, dat duurt nog 2-3 weken.
Zit het nog niet in de EU versie?

Nohead wijzigde deze reactie 23-05-2017 10:23 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViperŽ
  • Niet online
MI5s rom wordt pas over 2 weken vrijgegeven. Hij staat wel op de lijst maar als je de download link volgt staat de MI5s er niet tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

quote:
ViperŽ schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:35:
MI5s rom wordt pas over 2 weken vrijgegeven. Hij staat wel op de lijst maar als je de download link volgt staat de MI5s er niet tussen.
Ah ok, dan wachten we netjes af. Ben wel erg benieuwd want ik kwam zelf van een Nexus 6P af met 7.1.2 en ik moet zeggen dat daar het notificatie systeem een stuk beter werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• christiaanf
Zit er iemand hier op 8.2 Global stable? Ik zit nog op 8.0.10 global stable (out of the box) en krijg 8.2 OTA maar niet binnen. Ook manual de zip proberen te openen in de updater werkt niet (can't verify update package).
Heeft iemand dit gefixt ZONDER te unlocken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
christiaanf schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:26:
Zit er iemand hier op 8.2 Global stable? Ik zit nog op 8.0.10 global stable (out of the box) en krijg 8.2 OTA maar niet binnen. Ook manual de zip proberen te openen in de updater werkt niet (can't verify update package).
Heeft iemand dit gefixt ZONDER te unlocken?
Er is nog geen 8.2 global stable voor de mi5s?

Laatste versie is de 8.0.3.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• christiaanf
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Er is nog geen 8.2 global stable voor de mi5s?

Laatste versie is de 8.0.3.0
En deze dan? http://en.miui.com/thread-508000-1-1.html

Mi5s toegevoegd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
geen idee, probeer anders de OTA update i.p.v. handmatig de .zip te selecteren.

Zelf draai ik xiaomi.eu 8.2 en het is mij voorheen op miui global altijd gelukt via ota.
Anders zou ik het niet weten.

• DJustin
Ik draai 8.2.1, maar deze is niet meer te installeren. Alleen voor een paar dagen was deze te installeren. Hij is nu niet meer "gesigned" door Xiaomi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joep doei
  • Laatst online: 19-10 14:26
Weet iemand waarom de 8.2 EU-rom niet meer te downloaden is? Ik heb 8.2.4 er op staan en vraag me af of er problemen mee zijn. Ik heb zelf overigens geen problemen ervaren.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• psyy138

psyy138

Psyduck (ಠ_ಠ)

quote:
joep doei schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:27:
Weet iemand waarom de 8.2 EU-rom niet meer te downloaden is? Ik heb 8.2.4 er op staan en vraag me af of er problemen mee zijn. Ik heb zelf overigens geen problemen ervaren.
Is gewoon aanwezig hoor;

Alle 8.2 roms;
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=154258

8.2.4.0 voor de mi5s;
https://www.androidfilehost.com/?fid=529152257862720435

• rverh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 28-05 04:13
Hoi iedereen. Heb net in china de mi5s gekocht. Mooi ding, maar wat ik mij afvroeg is of jullie de powerbutton ook niet iets te scherp vinden aanvoelen? Als je met je hand/vinger er langs gaat vind ik dit wel hinderlijk. Wat zijn jullie ervaringen? Of ligt het aan mijn toestel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• christiaanf
quote:
rverh schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 06:09:
Hoi iedereen. Heb net in china de mi5s gekocht. Mooi ding, maar wat ik mij afvroeg is of jullie de powerbutton ook niet iets te scherp vinden aanvoelen? Als je met je hand/vinger er langs gaat vind ik dit wel hinderlijk. Wat zijn jullie ervaringen? Of ligt het aan mijn toestel?
Dit vind ik ook. Vind de powerbutton en volumeknoppen ook iets te los zitten zelfs. Maar gebruik nu altijd een bumper dus dan merk je dit niet meer.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*