Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:55
Goedkoop wordt duurkoop daarbij denk ik.
Matige SoC, slecht scherm (qHD op 5 inch?), maar 1 gb RAM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dan zou ik als cheap-ass telefoon nog eerder deze nemen, denk ik: Ulefone U007 - Aankoopervaring?

Same shit, maar wel met hd-scherm.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris Onnink
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 20:06
Zo juist een Nubia Z11 besteld, volgende week komt hij binnen.
Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
dutchgio schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:41:
Goedkoop wordt duurkoop daarbij denk ik.
Matige SoC, slecht scherm (qHD op 5 inch?), maar 1 gb RAM etc.
kan er wel op ge-appt worden, facebook- email??/ zo lang dat kan is het prima.
Deze smartphones gaan uit eindelijk naar Africa vandaar...

zolang er gemailed kan worden en alles is het prima...

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
theduke1989 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:02:
[...]

kan er wel op ge-appt worden, facebook- email??/ zo lang dat kan is het prima.
Deze smartphones gaan uit eindelijk naar Africa vandaar...

zolang er gemailed kan worden en alles is het prima...
*knip*. Niet trollen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net weer een aantal posts verplaatst. Prijzen graag hier bespreken \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen..

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Niet trollen

[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 08-09-2016 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Diederik-Jan schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:08:
[...]

Gaat om de zwart, grijze versie.

[...]

Chinese versie wordt teruggestuurd.
*knip*. Niet stoken.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 15:32
de jiayu s3 advance/S3plus is nu een prima aanrader als je een goede telefoon wilt voor weinig geld

er is een unofficial android 7.0/android N rom in de maak.

de prijs is nu ongeveer 150-200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
diquan2001 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:54:
Gebruik de ZTE Axon Elite nu al een tijdje maar helaas zijn er echt niet veel updates ervoor gekomen .
Toen ik de eerste keer het toestel aan deed kwam er iets binnen en daarna nog een update van april .
Denk niet dat er verder iets aan gedaan zal worden door ZTE.
Ik zelf zou geen ZTE meer kopen .
Mijn ervaring is dat Xiaomi toch wel constant is met updates uitbrengen van de chinese merken.
[...]
Ik heb de Axon Elite met Marshmallow van Suunittelija al een aantal maanden erop, werkt perfect, is zojuist weer een update van gepost. http://forum.xda-develope...low-rom-zte-axon-t3365837. Ben zeer te spreken over de telefoon.
Mijn vorige ZTE (Nubia Z7 max) komen ook nog steeds updates van uit.
Wel niet van ZTE zelf maar even zoeken in de communities.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24
werkt deze echt goed ?
Ik draai nog steeds op de originele B04 ROM en heb daar nu echt irritante bugs mee ontdekt .
Bluetooth streamen bvb hapert muziek gaat opeens sneller afspelen,daarnaast de spontane reboots zijn ook erg irritant :-(

Was het trouwens makkelijk om de nieuwe Suunittelija ROM te installeren ?
En klopt het dat de vingerprintscanner niet meer werkt met deze ROM ?
Wortelstok schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:52:
[...]

Ik heb de Axon Elite met Marshmallow van Suunittelija al een aantal maanden erop, werkt perfect, is zojuist weer een update van gepost. http://forum.xda-develope...low-rom-zte-axon-t3365837. Ben zeer te spreken over de telefoon.
Mijn vorige ZTE (Nubia Z7 max) komen ook nog steeds updates van uit.
Wel niet van ZTE zelf maar even zoeken in de communities.

[ Voor 3% gewijzigd door diquan2001 op 10-09-2016 07:46 ]

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Interesting! Sourcecode van de Xiaomi Mi5 is vrijgegeven... Ook zijn er geruchten van een versie met een hogere kloksnelheid... Maar goed, ik draai SultanXDA op mijn Oneplus One en die heeft het juist terug geklokt voor batterij doeleinden. Dus over dat laatste ben ik niet écht onder de indruk...

http://en.miui.com/thread-352337-1-1.html

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
diquan2001 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:42:
werkt deze echt goed ?
Ik draai nog steeds op de originele B04 ROM en heb daar nu echt irritante bugs mee ontdekt .
Bluetooth streamen bvb hapert muziek gaat opeens sneller afspelen,daarnaast de spontane reboots zijn ook erg irritant :-(
Was het trouwens makkelijk om de nieuwe Suunittelija ROM te installeren ?
En klopt het dat de vingerprintscanner niet meer werkt met deze ROM ?
[...]
De Marshmallow firmware werkt perfect op de Axon Elite en is een flinke vooruitgang.
Ik stream Spotify naar BT headset plus Sportstracker aan tijdens het hardlopen etc. gaat prima. Nooit een reboot. Vingerscanner werkt uitstekend. Dual-SIM ook; ik heb een SIM op 64GB SD kaart geplakt, werkt ook. Enige wat nog niet werkt is NFC.
Het installeren van de ROM gaat op zich gemakkelijk, enige "gedoe" eerste keer is het installeren van TWRP maar er wordt verwezen naar een goede handleiding. Ik heb net B15M erop gezet (een van de laatste posts), die doet het ook prima. Iemand op het forum zei dat het er precies zo uitziet als bij de nieuwe Axon 7.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24
Nou dat is fijn om te lezen ik denk dat ik ook maar aan de slag ga met die ROM dan :*)

Aangezien de Note 7 vertraagd is moet ik het nog even volhouden met mijn Elite :)
Wortelstok schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:02:
[...]

De Marshmallow firmware werkt perfect op de Axon Elite en is een flinke vooruitgang.
Ik stream Spotify naar BT headset plus Sportstracker aan tijdens het hardlopen etc. gaat prima. Nooit een reboot. Vingerscanner werkt uitstekend. Dual-SIM ook; ik heb een SIM op 64GB SD kaart geplakt, werkt ook. Enige wat nog niet werkt is NFC.
Het installeren van de ROM gaat op zich gemakkelijk, enige "gedoe" eerste keer is het installeren van TWRP maar er wordt verwezen naar een goede handleiding. Ik heb net B15M erop gezet (een van de laatste posts), die doet het ook prima. Iemand op het forum zei dat het er precies zo uitziet als bij de nieuwe Axon 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03-2022
Heb ook sinds 1 week de Leeco le max 2 (x820).
Mooie telefoon, alleen heb ik in de omgeving van Amsterdam veel problemen met ontvangst (4G) met KPN.
Waarbij ik niet gebeld en gebeld kan worden, alsof mijn telefoon offline is...

Zijn er meer mensen met deze problemen? Qua ondersteunde frequenties zou dit 100% gedekt moeten worden door KPN en Leeco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:43
@Pakkee Ik heb veen idee. Heb je dezelfde problemen als je je simkaart in de andere sim slot gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkee
Heb idd hetzelfde probleem. Met Windows Phone werkt wel alles goed, behalve de leeco.
Door het op 3g te zetten werkt het gewoon..
Volte staat uit, dus dat zou het ook niet kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klinkt als een software probleem, die switcht niet automatisch naar 3g terug wanneer je beld/gebeld wordt.

Volte is hier ook nog niet live geloof ik, bevind zich nog in testfase. Dat werkt dan sowieso nog niet verwacht ik.

[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 12-09-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 19:44
pakkee schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:13:
Heb idd hetzelfde probleem. Met Windows Phone werkt wel alles goed, behalve de leeco.
Door het op 3g te zetten werkt het gewoon..
Volte staat uit, dus dat zou het ook niet kunnen zijn..
Ik wou misschien de Leeco le max 2 (x820) halen, wat is jouw ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zit eens wat rond te neuzen op Aliexpress. Niet dat ik mijn Mi4c wil vervangen, maar je weet nooit wat je tegenkomt :')

Zie ik ineens de Coolpad Cool 1, by Letv. Dat is verdomme een serieus mooi apparaat. Helaas 5,5 inch, maar opvallend dat ik er zo weinig over terug lees.

Zie hier op Aliexpress

Ruim onder de 200 dollar te bestellen, prima specs. Vergelijkbaar met de Xiaomi Redmi note 3. Zeg maar gerust beter. Mensen die hier al wat meer over gehoord hebben?

Ik vrees dat hij voor mij te groot is, slechts iets kleiner dan mijn oude Oneplus One en veel groter dan mijn huidige telefoon. Maar ik zou het bijna overwegen voor dat geld. Helaas geen NFC, iets wat ik toch wel wil op mijn volgende toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Beter, totdat je een fatsoenlijke rom wil. Dan ben je bij de Note 3 beter af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
dutchgio schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:27:
Beter, totdat je een fatsoenlijke rom wil. Dan ben je bij de Note 3 beter af. :)
Ach, dat is afwachten. Dit toestel is veel nieuwer. Wel Snapdragon, dus custom roms komen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:58
Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:53:
[...]

Ach, dat is afwachten. Dit toestel is veel nieuwer. Wel Snapdragon, dus custom roms komen vanzelf.
Niet als niemand dat ding koopt. Custom ROMs voor obscure telefoons zijn echt dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:41:
[...]

Niet als niemand dat ding koopt. Custom ROMs voor obscure telefoons zijn echt dun gezaaid.
Zoals gezegd, dat is afwachten. Gemiddeld doen de Letv's met Snapdragon het niet zo heel slecht qua custom roms.

Bovendien hoeft er maar één goede customrom te zijn. Ik heb vaak genoeg obscure tablets gehad met een kleine community waar 1 of 2 prima roms uit voort kwamen.

Maar uiteraard is de Redmi een fantastische keuze, al zijn veel custom roms daar ook wel Miui based, iets waar ik totaal op afgeknapt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigerblood
Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:04:
[...]

Zoals gezegd, dat is afwachten. Gemiddeld doen de Letv's met Snapdragon het niet zo heel slecht qua custom roms.

Bovendien hoeft er maar één goede customrom te zijn. Ik heb vaak genoeg obscure tablets gehad met een kleine community waar 1 of 2 prima roms uit voort kwamen.

Maar uiteraard is de Redmi een fantastische keuze, al zijn veel custom roms daar ook wel Miui based, iets waar ik totaal op afgeknapt ben.
Ik snap dat eigenlijk niet echt. Mensen zitten altijd te klagen over MIUI, maar als je toch een andere launcher erop gooit en misschien een custom theme dan merk je er toch nog maar weinig van? Lockscreen, notificaties en als je in de settings duikt. Voor de rest hang je toch vooral in je apps en browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:09:
[...]

Ik snap dat eigenlijk niet echt. Mensen zitten altijd te klagen over MIUI, maar als je toch een andere launcher erop gooit en misschien een custom theme dan merk je er toch nog maar weinig van? Lockscreen, notificaties en als je in de settings duikt. Voor de rest hang je toch vooral in je apps en browser.
Ik val wat in herhaling, maar ik heb in combinatie met mijn Pebble Time heel veel problemen gehad met de stabiliteit van de Bluetooth, waardoor ik niet kon vertrouwen op mijn horloge. Daarbij vind ik het accubesparing en permissiesysteem voor achtergrondactiviteiten en -connectiviteit onder Miui ontzettend irritant. Elke app die je installeert moet je zo'n beetje handmatig instellen, zeker als het apps betreft die gewoon actief moeten blijven als je scherm uitstaat (fietsnavigatie, Strava etc. etc.)

Qua menustructuren en customize-opties vind ik Miui geweldig, trouwens. App-drawer mis ik ook totaal niet dus een andere launcher heb ik onder Miui nooit gebruikt. Vooral het bluetooth verhaal irriteerde mij mateloos, vooral ook omdat het per weekly weer anders was. Dan weer stabiel, dan weer klote. Dat heeft mijn liefde aardig bekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:18:
[...]
Vooral het bluetooth verhaal irriteerde mij mateloos, vooral ook omdat het per weekly weer anders was. Dan weer stabiel, dan weer klote. Dat heeft mijn liefde aardig bekoeld.
Waarom installeer je dan zelf de daily (beta) ipv gewoon de stable rom te pakken? Deze wordt om de x aantal maanden geüpdatet. Zelf heb ik met meerdere xiaomi telefoons en Bluetooth geen problemen. Constante verbinding met de Xiaomi mi band (1 en 2) werkt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Salmon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:09:
[...]

Waarom installeer je dan zelf de daily (beta) ipv gewoon de stable rom te pakken? Deze wordt om de x aantal maanden geüpdatet. Zelf heb ik met meerdere xiaomi telefoons en Bluetooth geen problemen. Constante verbinding met de Xiaomi mi band (1 en 2) werkt stabiel.
Omdat ik met de stable begonnen ben en deze ook hetzelfde probleem had. Daarna verschillende devs gehad waarbij de ene beter werkte dan de ander. Geen één was echter 100% stabiel. En een smartwatch waar je niet op notificaties kunt vertrouwen is zinloos.

Ik ben echt niet over één nacht ijs gegaan, omdat ik het liefst gewoon bij Miui was gebleven. Misschien is het de combo Pebble-Miui, ik weet het niet en inmiddels boeit het me ook niet meer.

Accuduur, stabiliteit en snelheid van het toestel is onder CM13 ook gewoon stukken beter. Ik vind het prima zo. Bij een volgende Xiaomi probeer ik het wel weer eens, misschien.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:41:
[...]

Obscure telefoon? Dat jij er niet van gehoord hebt wil niet zeggen dat LeEco het op dit moment beter doet dan Xiaomi. De aantallen die LeEco verkoopt in China zijn zeker niet obscuur te noemen. Zoals het er nu naar uitziet zal LeEco op de derde plek eindigen in China (onder Apple en Huawei en boven Xiaomi).
Aangezien ze zich ook (na de Indiase markt) nu ook nadrukkelijk op de Amerikaanse markt gaan richten (oa. met de aankoop van Vizio en het bouwen van fabrieken in Amerika) zal het met de custom roms dan ook wel goed gaan komen.

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Ik vind smartphones steeds saaier worden qua uiterlijk. De huawei P8 is nog wel netjes. De Samsung Edge modellen zijn supermooi maar het de meeste zien eruit als platgeslagen broodtrommeltjes. Of zijn er nog wel mooie modellen te vinden in de smartphone wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:44:
Ik vind smartphones steeds saaier worden qua uiterlijk. De huawei P8 is nog wel netjes. De Samsung Edge modellen zijn supermooi maar het de meeste zien eruit als platgeslagen broodtrommeltjes. Of zijn er nog wel mooie modellen te vinden in de smartphone wereld?
Lijkt me ook helder waarom dat zo is, toch? Vorm volgt functie, in dit geval. Scherm moet rechthoekig zijn uit functioneel oogpunt en de consument wil een zo groot mogelijk scherm in een zo klein mogelijke telefoon. Verder moeten de randen niet de scherp zijn en willen we een telefoon die lekker vasthoudt en niet te glad is. En dan moet de accu ook nog zo groot mogelijk (en de telefoon lekker dun), zijn bepaalde plekken gewoon simpelweg het handigste voor aansluitingen en knoppen, waardoor je helemaal geen ruimte meer overhoudt om vernieuwend te zijn qua design.

Er zijn niet veel gebruikersvoorwerpen waarbij dat allemaal zo nauw komt, waardoor modellen enorm naar elkaar toegroeien. Compleet logisch, of je moet weer naar zoiets terug willen?

Afbeeldingslocatie: http://cellphonelover.com/wp-content/uploads/2013/10/image004.png

Je kunt hier en daar variëren met een randje zus en een randje zo, of een hoekje net even anders afwerken, maar daar houdt het dan wel op. Misschien een leuke materiaalkeuze voor de achterkant, maar dat wordt ook al snel te veel op persoonlijke smaak gericht waardoor een fabrikant zich in de vingers snijdt qua verkopen.

Er zijn pas nieuwe mogelijkheden op het moment dat er significanten stappen worden gemaakt op hardwaregebied. Bijvoorbeeld door vernieuwingen in schermtechnologie zoals bij Samsung met de Edge. Maar vervolgens zie je dat hierdoor eigenlijk nog meer eenheidsworst ontstaat, omdat de oppervlakte om te variëren in designe alleen maar nog kleiner wordt.....

• FitzChevalric.
Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:13:
[...]

Er zijn pas nieuwe mogelijkheden op het moment dat er significanten stappen worden gemaakt op hardwaregebied. Bijvoorbeeld door vernieuwingen in schermtechnologie zoals bij Samsung met de Edge. Maar vervolgens zie je dat hierdoor eigenlijk nog meer eenheidsworst ontstaat, omdat de oppervlakte om te variëren in designe alleen maar nog kleiner wordt.....
Zijn er ook exoten die zo'n mooi edge scherm hebben als bij Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:15:
[...]

Er wordt aan gewerkt. Xiaomi komt binnenkort met de Note 2 en Elephone heeft de P9000 Edge aangekondigd. Van die twee weet ik dat ze er mee bezig zijn.

Komt er dus wel aan, of ze dezelfde functionaliteit hebben als de Samsung weet ik niet.

• Hoppa!
Vooralsnog blijft het bij Elephone vooral bij presenteren en niet beschikbaar maken..... Elephone poept in een ongelooflijk tempo nieuwe modellen uit, maar daadwerkelijk zo'n apparaat kopen zit er nog niet in....

Is ook niet zo erg, want doorgaans is het ook gewoon troep.

• Momus
FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:15:
[...]

Jazeker, bijvoorbeeld de Ulefone future. Als ik me niet vergis is forumgenoot Diederik-Jan in het bezit van zo een ding. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen?

Overigens komt bijvoorbeeld de Nubia Z11 van ZTE ook met een dergelijk scherm...

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:26:
[...]

Vooralsnog blijft het bij Elephone vooral bij presenteren en niet beschikbaar maken..... Elephone poept in een ongelooflijk tempo nieuwe modellen uit, maar daadwerkelijk zo'n apparaat kopen zit er nog niet in....

Is ook niet zo erg, want doorgaans is het ook gewoon troep.
Heb een prototype van de P9000 Edge ongeveer een jaar geleden in mijn handen gehad. Ding is nog steeds niet uit _/-\o_

De Nubia Z11 is een van de mooiste telefoons op dit moment imho

• Hoppa!
Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:34:
[...]

Jazeker, bijvoorbeeld de Ulefone future. Als ik me niet vergis is forumgenoot Diederik-Jan in het bezit van zo een ding. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen?

Overigens komt bijvoorbeeld de Nubia Z11 van ZTE ook met een dergelijk scherm...
De twee voorbeelden die je noemt zijn wat ongelukkig, imho. Het gaat hier weliswaar om telefoons 'zonder' bezel, waarbij het scherm doorloopt tot over de rand, maar dat is niet hetzelfde als het 'Edge' design van de Samsung Galaxy. Bij de Nubia en de Future loopt het scherm veel minder ver door, waardoor het alleen een cosmetische gimmick is en geen functionele. Overigens geldt dat ook voor de P9000 Edge, volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoppa! op 14-09-2016 09:56 ]

• Momus
Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:54:
[...]

De twee voorbeelden die je noemt zijn wat ongelukkig, imho. Het gaat hier weliswaar om telefoons 'zonder' bezel, waarbij het scherm doorloopt tot over de rand, maar dat is niet hetzelfde als het 'Edge' design van de Samsung Galaxy. Bij de Nubia en de Future loopt het scherm veel minder ver door, waardoor het alleen een cosmetische gimmick is en geen functionele. Overigens geldt dat ook voor de P9000 Edge, volgens mij.
De originele vraag ging alleen om uiterlijk. Niet om functionaliteit.

• Hoppa!
Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:59:
[...]

De originele vraag ging alleen om uiterlijk. Niet om functionaliteit.
Ja, en ook qua uiterlijk is er dus een groot verschil omdat bij Samsung het scherm veel verder doorloopt. Dat levert een totaal ander plaatje op.

• FitzChevalric.
Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:05:
[...]

Ja, en ook qua uiterlijk is er dus een groot verschil omdat bij Samsung het scherm veel verder doorloopt. Dat levert een totaal ander plaatje op.
Dat wel ja, bij de Samsung heb je het gevoel dat het beeld er heel erg diep in ligt.

• Tigerblood
Kenzi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 02:32:
[...]

Obscure telefoon? Dat jij er niet van gehoord hebt wil niet zeggen dat LeEco het op dit moment beter doet dan Xiaomi. De aantallen die LeEco verkoopt in China zijn zeker niet obscuur te noemen. Zoals het er nu naar uitziet zal LeEco op de derde plek eindigen in China (onder Apple en Huawei en boven Xiaomi).
Aangezien ze zich ook (na de Indiase markt) nu ook nadrukkelijk op de Amerikaanse markt gaan richten (oa. met de aankoop van Vizio en het bouwen van fabrieken in Amerika) zal het met de custom roms dan ook wel goed gaan komen.
Fair point. Maar de custom ROM community zit nou niet bepaald in China. Toestellen moeten verspreid zijn over VS, Europa, Rusland en andere delen van Azië voordat je echt custom ROM development ziet ontstaan. In dat opzicht is de keuze voor een Xiaomi een safer bet. Je hebt Xiaomi.eu community , CyanogenMod en aardig wat development op XDA.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tigerblood schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:48:
[...]

Fair point. Maar de custom ROM community zit nou niet bepaald in China. Toestellen moeten verspreid zijn over VS, Europa, Rusland en andere delen van Azië voordat je echt custom ROM development ziet ontstaan. In dat opzicht is de keuze voor een Xiaomi een safer bet. Je hebt Xiaomi.eu community , CyanogenMod en aardig wat development op XDA.
wil niet te veel offtopic gaan maar ook in China zijn er zat Chinese roms te vinden. En vaak nog makkelijker ook door bijv Tencent PC Manager, 360 PC Manager, Kingroot etc. Plug je Android telefoon in je pc en je hebt 100en Chinese ROMs. Ja, je moet wel in het Chinees zoeken maar er wordt zat ontwikkeld. Het is niet zo dat alle Android development buiten China plaats vind. :P

Voor Westerlingen is XDA, CM, Miui etc interessant ja, maar custom ROM's is niet exclusief Westers.

• Tigerblood
Kenzi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:07:
[...]
Voor Westerlingen is XDA, CM, Miui etc interessant ja, maar custom ROM's is niet exclusief Westers.
Ja, dat snap ik. Maar voor mensen hier op Tweakers is het niet echt relevant natuurlijk, tenzij ze vloeiend Mandarijn kunnen lezen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 14-09-2016 15:11 ]

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:05
Tigerblood schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:10:
[...]

..... niet echt relevant natuurlijk, tenzij ze vloeiend Mandarijn kunnen lezen. :+
Met Google of Chrome translate kom je een heel eind op de diverse Chinese fora en het Russische 4pda. In het verleden zelfs wel geregistreerd en vragen gesteld in Engels (plus translate). Had toen een NeoMobile Neo N02.
Veel Chinese fora de eigenaardigheid dat je een reactie moet toevoegen of punten moet inleveren wil je download links kunnen zien.
Registratie is dan noodzakelijk. Punten verzamel je via het geven van reacties. Dus vloeiend Mandarijns is niet noodzakelijk, alleen een beetje experimenteerdrift, wat volgens mij juist bij Tweakers hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 14-09-2016 16:49 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Weet iemand hoe dat zit met Xiaomi, hoe open ze zijn op een schaal van OnePlus tot Samsung? In principe heb ik interesse bij de OnePlus 3, maar hij is nog net niet helemaal perfect naar mijn wensen. Is het meer zoals Samsung, dat er van alles en nog wat reverse engineered moet worden? Of loopt dat allemaal wel redelijk netjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pakkee
De leeco le max 2 (x820) is een leuke telefoon met zeer goede specs in relatie tot prijs. Vind enig nadeel dat softo ervoor zorgt dat telefonie soms slecht werkt, maar wie belt tegenwoordig nog :)
Internet ontvangst is subliem, heb ook een s7 edge, en vind dat leeco zeker niet slechter is, zolang je kan leven met weinig custom roms.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 13:26

Daytona

Autoracen is voor watjes

Heeft iemand van jullie ervaring met het opnieuw vastmaken (plakken) van het scherm in een mobieltje? De Mlais MX Base van m'n vrouw heeft een loszittend scherm. Het werkt verder nog goed, maar aan de bovenkant zit er een millimeter of twee speling op.
Ik heb gegoogled op het specifieke model, en vond een video waarin een compleet scherm vervangen word. Handig op zich, alleen het terugplaatsen van het scherm wordt niet behandeld.
Wat kan ik hiervoor het best gebruiken? Lijm, dubbezijdige tape, iets specfieks speciaal voor dit doel?

Alvast bedankt,
Marc

• dutchgio
Rolletje duct tape. :+

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 14-09-2016 23:02 ]

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:42
Daytona schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:00:
Heeft iemand van jullie ervaring met het opnieuw vastmaken (plakken) van het scherm in een mobieltje? De Mlais MX Base van m'n vrouw heeft een loszittend scherm. Het werkt verder nog goed, maar aan de bovenkant zit er een millimeter of twee speling op.
Ik heb gegoogled op het specifieke model, en vond een video waarin een compleet scherm vervangen word. Handig op zich, alleen het terugplaatsen van het scherm wordt niet behandeld.
Wat kan ik hiervoor het best gebruiken? Lijm, dubbezijdige tape, iets specfieks speciaal voor dit doel?

Alvast bedankt,
Marc
Je kan kijken of er speciaal voor jou toestel de "adhesive film" te krijgen is (welke specifiek uitgesneden is in de goede vorm). Zo heb ik laatst dit voor een Moto X Play gedaan, shcerm vervangen zonder plakspul, want dat moest ik los na-bestellen.

Eventueel kan je dubbelzijdige tape gebruiken, zolang 't maar niet te dik is :9

(Ps. heb in de V&A een Elephone M1 en P9000 in de verkoop, ben overgestapt naar een Xiaomi MI5 :+ )

• Hyp Hyper

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:05
Hyp Hyper schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:44:
...
Nog een reden om er snel een custom-rom op te slingeren.
Mits deze niks te maken heeft met Xiaomi.
Want imo is er grote kans dat de eu rom deze remoteapp ook erbij heeft staan.
De ontdekker geeft aan dat deze ongewenste "service" van Xiaomi prima via Adaware te voorkomen is.
In de eerste instantie zal je Xiaomi toch nodig hebben om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als hij iets meer moeite had genomen en niet alleen ff snel op en.miui.com had gekeken dan had hij kunnen weten dat het een onderdeel is van de ad engine van Mi. Dit soort app gedrag is vrij standaard in Chinese app stores / roms. Als je bijv de Baidu app store installeerd gebeurd eenzelfe iets, Tencent app store zelfde.

In 'Westerse' roms verloopt dit vooral via Google Play services maar gezien die in China niet werken heeft elke app / rom zijn eigen methode om adware te serveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dan nog, dergelijk gebruik is misschien te verklaren, maar de manier waarop, en bijhorend security issue is dat niet.
Ik heb in ieder geval de app 'bevroren' met Titanium en het domein in AdAway geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darasta
  • Laatst online: 11:13
dutchgio schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:22:
Dan nog, dergelijk gebruik is misschien te verklaren, maar de manier waarop, en bijhorend security issue is dat niet.
Ik heb in ieder geval de app 'bevroren' met Titanium en het domein in AdAway geblokkeerd.
Dat is mijns inzien ook met name het probleem. Niet zozeer dat het mogelijk is, maar dat de veiligheid niet is gegarandeerd en het potentieel een achterdeur is waar kwaadwillenden misbruik van kunnen maken.

Gezien het beleid rondom veiligheidsupdate bij miui verwacht ik eerlijk gezegd dat dit binnenkort wel is gefixt, of dat xiaomi.eu dit uitschakeld.

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 21:48
En bam, we hebben weer geluk.
Lag mijn Mlais M-52 rustig naast me op tafel, een knal en toen was ie stuk: accu plotseling opgeblazen.
Support van Gearbest maar eens gecontacteerd, die willen natuurlijk niet tussenkomen niettegenstaande het toestel nog geen jaar oud is, ze zeggen immers dat ik de foon heb stuk gemaakt...

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Misschien een beetje off topic?
Maar wat verwachten jullie voor een vergoeding als na 4 maanden je telefoon problemen mankeer (wifi werkt niet meer) en je stuurt hem terug voor een gratis reparatie,
Maar krijg later te horen dat ie niet te repareren is?

Gaat over een zte axon elite

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
patrickkok schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:58:
Misschien een beetje off topic?
Maar wat verwachten jullie voor een vergoeding als na 4 maanden je telefoon problemen mankeer (wifi werkt niet meer) en je stuurt hem terug voor een gratis reparatie,
Maar krijg later te horen dat ie niet te repareren is?

Gaat over een zte axon elite
Lastige zaak. Zelf ga ik er meestal vanuit dat ik niks terug kan verwachten, op het moment dat mijn chinese telefoon kapot gaat (Jiayu S3). Dit kwam dan ook meer doordat het over het algemeen een gedoe is om die telefoon op te sturen daarheen en terug.

Zelf weet ik ook niet hoe het zit met garantie. Echter is de Axon Elite een vrij prijzige telefoon voor Chinese begrippen?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 14:37
Scooterguy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:21:
En bam, we hebben weer geluk.
Lag mijn Mlais M-52 rustig naast me op tafel, een knal en toen was ie stuk: accu plotseling opgeblazen.
Support van Gearbest maar eens gecontacteerd, die willen natuurlijk niet tussenkomen niettegenstaande het toestel nog geen jaar oud is, ze zeggen immers dat ik de foon heb stuk gemaakt...
Ik heb bijna een jaar geleden een oukitel u10 gekocht die plots niet meer aan wilde en niet meer wilde opladen, via gearbest ticket aangemaakt en beklag gedaan. Ik kon de foon opsturen of genoegen nemen met 25 usd. Na een mooi wederschrijven waarin ik aanhaalde dat deze prijs te gek voor woorden is heb ik 55 usd tegoed gerkregen plus nog eens een boel points die ik nog kan omzetten in een bon van 12 euro. De foon heb ik 125 euro betaald destijds, dus ik mag eigenlijk niet klagen over gearbest

[ Voor 4% gewijzigd door MrMorePhun op 17-09-2016 12:31 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:31
Het is maar waar je blij mee bent, afgescheept worden met wat tegoedbonnen en zegeltjes die samen minder dan de helft van het aankoopbedrag waard zijn.

Maar goed, chinese shops, je verwacht niet anders. Lage prijs heeft zijn prijs en dat is garantie tot hun deur. :+

• BasNED
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 09:53
Ik heb zojuist mijn Elephone p9000 opgestuurd naar China.

Na 3 maand gebruik begaf plotseling 1 touchscreen balk het. Oftewel 1 notificatiebalk die ik niet meer kon aandrukken. Enkele weken later begaf nog een balk het. De telefoon werd hierdoor bijna onbruikbaar. Rond diezelfde tijd ging ook mijn scherm loszitten, ik kon m indrukken en hoorde een klikgeluid. Nooit goed! Vorige week liep die enkele keren vast, na herstarten deed die het al direct beter totdat die op een ochtend niet meer aan ging. Hij kwam vast te zitten in een eeuwige loop. Ik heb dus maar opgestuurd en heb mn geld terug gevraagd.

Een vriend van mij had ook een Elephone p9000 gekocht(ander bedrijf, andere kleur), deze had ook last van een dode touchscreen balk en wilde m ook opsturen.

Moraal van het verhaal:
Chinese troep is ook echt troep!!!!!

• Momus
BasNED schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:21:
Ik heb zojuist mijn Elephone p9000 opgestuurd naar China.

Na 3 maand gebruik begaf plotseling 1 touchscreen balk het. Oftewel 1 notificatiebalk die ik niet meer kon aandrukken. Enkele weken later begaf nog een balk het. De telefoon werd hierdoor bijna onbruikbaar. Rond diezelfde tijd ging ook mijn scherm loszitten, ik kon m indrukken en hoorde een klikgeluid. Nooit goed! Vorige week liep die enkele keren vast, na herstarten deed die het al direct beter totdat die op een ochtend niet meer aan ging. Hij kwam vast te zitten in een eeuwige loop. Ik heb dus maar opgestuurd en heb mn geld terug gevraagd.

Een vriend van mij had ook een Elephone p9000 gekocht(ander bedrijf, andere kleur), deze had ook last van een dode touchscreen balk en wilde m ook opsturen.

Moraal van het verhaal:
Chinese troep is ook echt troep!!!!!
Gewoon goed inlezen en weten wat je koopt. Zijn genoeg prima telefoons te vinden daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickkok
Precies..
220 euro voor betaald en nu heb ik hem terug gestuurd

Krijg ik 50usd terug.... Of 170 betalen voor een nieuwe

Waardeloos ze kunnen zelf ook zien dat ik er niet mee geknoeid heb of gevallen of iets..

Is er toevallig ook niet wat via PayPal te regelen?

• ASW1
3 maanden geleden gekocht? Dat zit volgens mij net op het randje waarop je nog een dispuut kunt openen.
Waarom stuur je dat ding terug dan, alleen om die tegoedbonnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Nee ik stuurde hem terug omdat ze een free repair aanbiedde..

Die bonnen zijn waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ah oke. Als ze er een nieuw scherm op zetten en hem terugsturen is dat het wellicht wel waard.
Valt me nog mee dat ze dat aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Via Paypal kun je tot 180 dagen na aankoop een claim indienen toch? Heb zelf een Umi Super gekocht via efox in "Duitsland" Na 2 dagen scherm zwart, ding opengehaald, warranty seal dus verbroken om te kijken of er stekkers los zaten, niet het geval. Claim ingediend, vlak voor opsturen telefoon weer aangezet en wtf hij deed het weer... "Gelukkig" maar 5 minuten :-) Telefoon opgestuurd naar China (das toch geen Duitlsland?) en alle eurootjes retour gekregen op mijn paypalrekening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
jernij schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:06:
Via Paypal kun je tot 180 dagen na aankoop een claim indienen toch? Heb zelf een Umi Super gekocht via efox in "Duitsland" Na 2 dagen scherm zwart, ding opengehaald, warranty seal dus verbroken om te kijken of er stekkers los zaten, niet het geval. Claim ingediend, vlak voor opsturen telefoon weer aangezet en wtf hij deed het weer... "Gelukkig" maar 5 minuten :-) Telefoon opgestuurd naar China (das toch geen Duitlsland?) en alle eurootjes retour gekregen op mijn paypalrekening :-)
Dus je kreeg het geld teruggestort van de paypal-180 dagen-claim of van de verkoper zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
guardian-spirit schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:27:
[...]

Dus je kreeg het geld teruggestort van de paypal-180 dagen-claim of van de verkoper zelf?
Ik heb een claim ingediend, dus neem aan dat ik daarvan het geld terug heb gekregen dat zij weer verhaald hebben op de verkoper.
De aanbieder zelf bleef me ondertussen mailen dat ik de foon toch naar Duitsland moest sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
jernij schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:52:
[...]

Ik heb een claim ingediend, dus neem aan dat ik daarvan het geld terug heb gekregen dat zij weer verhaald hebben op de verkoper.
De aanbieder zelf bleef me ondertussen mailen dat ik de foon toch naar Duitsland moest sturen...
Ah ok!
Trouwens goed om te weten dat er een 180 dagen claim gemaakt kan worden...ik wist dat niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Is sinds begin dit jaar geloof ik aangepast, samen met de 'terugstuur-kosten-terug' optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Heel erg interessant allemaal, maar heeft niets met het topic te maken. Afhandeling van garantie, Paypal, etc hoort thuis in ander topics (Shopping Forum bijvoorbeeld), niet hier. Graag weer inhoudelijk over toestellen hier :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 09:48

john43

Emmen

Ik heb een Redmi note 2
Een mooi en groot telefoontje van 5,5 inch

Helaas geeft dat ding na een foute flash een brom error in het scatter file.
Ik krijg fout 3168 of 3179 iets met de chipset die verkeerd is
Volgens de doos zou er een Helix 10 in moeten zitten

Zou het een red rice clone kunnen zijn?
Ik kom er niet achter
Zijn er Xaoimi experts die een beetje kunnen meedenken?

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Ik meende dat je ergens op de site van xiaomi wel via een code kunt kijken of het een echte xiaomi is ik dacht verpakking daar een code van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
john43 schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:16:
Ik heb een Redmi note 2

Ik kom er niet achter
http://en.miui.com/thread-196108-1-1.html

Volgens deze site is code 3168 een clone:

"Error [3168]

BROM ERROR: S_CHIP_TYPE_NOT_MATCH (3168)

[Solution]: This code is mostly in red rice note, roughly meaning that the chip does not match, it is likely to buy high imitation machine, we recommend that you carefully identify what to see whether high imitation machine, if you are not a professional Maintenance personnel can also take professional after-sales service center or identify red rice it!"

Waar heb je deze (ooit) gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
john43 schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:16:
Ik heb een Redmi note 2

Ik kom er niet achter
Je zou eens een analyse appje kunnen installeren om de hardware te identificeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma1998
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-08 15:58
Hmm... Is getting interesting!

developers.com/xda-external-link/zte-working-with-cyanogen-team-to-bring-official-cyanogenmod-support-to-axon-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:15:
[...]

Je zou eens een analyse appje kunnen installeren om de hardware te identificeren...
Voor Mediatek: https://androidmtk.com/download-mobileuncle-apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

tja, dat zou ik heel graag willen, dat apje installeren.
Maar ik kom niet verder dan het boot logo en na een sec of 25 automatiche de bootloop all over again.
Hoe doorbreek ik de bootloop?

Ik kan met Spflashtools inmiddels wel het rode balkje krijgen via de usb verbinding.
Maar dan volgt de BROM error.
Fastboot wil niet via de pc ( er wordt geen device gevonden) en via de telefoon zelf dus power indrukken en de vol up knop blijft de telefoon zich resetten.
Dus een klein probleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ai... dus ook geen recovery meer? Dan vrees ik het ergste. MIsschien een ROM vinden die wel werkt, maar dan zou je moeten weten wat voor SoC er überhaupt in zit..
Wellicht heeft Momus nog een idee. Hij heeft meer ervaring met bricken.

[ Voor 28% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-09-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik zou eerst eens kijken of hij echt is:
http://www.mi.com/verify/#imei_en

Zo niet, dan ga je hem niet meer kunnen repareren, want je gaat nooit uitvinden welke hardware erin zit. En als je er al achter komt, denk ik niet dat je een ROM gaat vinden.

• john43

john43

Emmen

Tnx voor alle reacties
Ik heb de originele verpakking nog en daar staat inderdaad de imei en serial op

• john43

john43

Emmen

@Momus

dankzij je link deze interessante informatie gevonden

红米Note 2 双网通版 白色 16GB

geeft als vertaling in Google bij de verify imei en serial

Note2 dubbele rode rijst witte 16GB versie Netcom

Mijn chinese taalkunde is allerberoerdst
Maar dat is wat ik terugkrijg uit translate

Wat is versie netcom?

kan iemand hier iets mee?

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:15
@john43
je hebt een foutieve scatter file gebruikt om te flashen. Om dat te herstellen zijn er soms kontaktpunten op het mobo te vinden, die als je die kortsluit een volledig nieuwe rom flash toestaan. Daartoe dien je natuurlijk wel eerst uit te zoeken om welke xiaomi kloon het hier gaat. Op deze manier heb ik in het verleden een thl phone weer tot leven kunnen wekken... *O*
Is wel een behoorlijke tweakers uitdaging, want je moet inderdaad ook de originele rom zien te vinden!

[ Voor 13% gewijzigd door intraxi op 23-09-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
john43 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:21:
@Momus

dankzij je link deze interessante informatie gevonden

红米Note 2 双网通版 白色 16GB

geeft als vertaling in Google bij de verify imei en serial

Note2 dubbele rode rijst witte 16GB versie Netcom

Mijn chinese taalkunde is allerberoerdst
Maar dat is wat ik terugkrijg uit translate

Wat is versie netcom?

kan iemand hier iets mee?
Klinkt als een gewoon legitieme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

dat leek mij ook al om een originele te gaan
alleen het typenummer in de telefoon wijkt af van de reguliere 2 g en 3 g toestellen
als ik op zoek ga op de website lijkt het hier om een 4 g fdd te gaan

ik moet daar dus een backup of rom voor zien te vinden
en het juiste scatter file voor de helix 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:36:
alleen het typenummer in de telefoon wijkt af van de reguliere 2 g en 3 g toestellen

met mtkdroidtools kun je zelf een scatter file genereren. weet alleen niet of dit voor de mediatek helio x10 waar jij het over hebt ook al werkt, want dat is een redelijk recente proc. je zou het eens kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

Ik zou het wel willen maar kom niet eens in de telefoon met de software die ik bezit
Adb of fastboot zien geen devices
Spflashtol geft Brom error en miu Flash ziet geen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:57:
Ik zou het wel willen maar kom niet eens in de telefoon met de software die ik bezit
Je weet duidelijk niet wat je aan het doen bent want SPflashtool is alleen voor devices met een Mediatek SOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tigerblood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:28:
[...]

Je weet duidelijk niet wat je aan het doen bent want SPflashtool is alleen voor devices met een Mediatek SOC.
Weet jij het wel? Redmi Note 2 heeft ook een MTK... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
dutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:30:
[...]

Weet jij het wel? Redmi Note 2 heeft ook een MTK... |:(
Dammit. Dacht dat ik in het Redmi 3 topic zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

ach weer zo eentje.....

• john43

john43

Emmen

Maar.......

mocht iemand van zijn defecte redmi note 2 af willen en bijvoorbeeld een ruil met een goede telefoon van een ander merk voor terug willen ( of er geld voor willen ) dan zou ik het fijn vinden dat hij niet in het chemisch afval verdwijnt of in de kliko.

Er kan dan contact met mij gezocht worden om over overname te praten
Ik zoek namelijk een werkend printje waar de rom benaderbaar is.
scherm dood of andere forse beschadigingen maakt mij niet uit
als het rommetje maar benaderbaar is om een backup te maken of over te zetten naar mijn dode redmi

• Momus
john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:36:

Even voor de duidelijkheid. Je hebt een redmi note 2 MTK.
Welke specificaties staan er op het doosje?
Want volgens mij probeer je gewoon de verkeerde rom te flashen. Bij de juiste rom zit ook de juiste scatter file namelijk.

• intraxi
john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:57:
mtkdroidtools proberen! om toch in de telefoon te komen moet je soms een kontaktpunt kortsluiten... heb ik in mijn post hiervoor genoemd. heb je hier geen ervaring mee, laat er een pro naar kijken... 8)

• Momus
intraxi schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:46:
[...]

mtkdroidtools proberen! om toch in de telefoon te komen moet je soms een kontaktpunt kortsluiten... heb ik in mijn post hiervoor genoemd. heb je hier geen ervaring mee, laat er een pro naar kijken... 8)
Hij komt gewoon in zijn telefoon alleen het flashen gaat fout door een verkeerde image.

• john43

john43

Emmen

Dank voor alle reacties

Mbt droidtools kan dit pakket mijn redmi niet vinden
Net als adb Services
Spflashtools wel via USB
Maar dan loop ik tegen de scatter problemen op
Daar zou ik natuurlijk graag hulp bij krijgen van de meer technische Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
Wat denken jullie?

Wanneer zou de xiaomi Mi Note 2 voor ons te bestellen zijn?

En wat zou de prijs zijn? (Geruchten 4g ram kost 2500 Yuan)

Ik zit te twijfelen of ik voor de s7 Edge zou gaan of wachten op de Note 2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Valt weinig over te zeggen. Zal langzaam beschikbaar worden en eerst voor idiote prijzen. Is afwachten dus
Pagina: 1 ... 50 ... 79 Laatste

Let op:
HET IS HIER NIET TOEGESTAAN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in : Mobile Aankoopadviesforum

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is hier niet toegestaan! Feedback over de regels in dit topic? Maak gebruik van ons Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Wil je weten welke provider welke frequentieband gebruikt? Kijk dan hier: http://4gmasten.nl/achter...gsm-banden-en-frequenties of hier http://www.robertwebbe.nl...gebruiken-de-mobiele.html