Goedkoop wordt duurkoop daarbij denk ik.
Matige SoC, slecht scherm (qHD op 5 inch?), maar 1 gb RAM etc.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
kan er wel op ge-appt worden, facebook- email??/ zo lang dat kan is het prima.dutchgio schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:41:
Goedkoop wordt duurkoop daarbij denk ik.
[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2016 13:11 ]
*knip*. Niet trollen.theduke1989 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:02:
[...]
kan er wel op ge-appt worden, facebook- email??/ zo lang dat kan is het prima.
Deze smartphones gaan uit eindelijk naar Africa vandaar...
zolang er gemailed kan worden en alles is het prima...
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 08:29 ]
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 07-09-2016 14:28 ]
[ Voor 99% gewijzigd door PaT op 08-09-2016 07:08 ]
*knip*. Niet stoken.Diederik-Jan schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:08:
[...]
Gaat om de zwart, grijze versie.
[...]
Chinese versie wordt teruggestuurd.
[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 08:33 ]
Ik heb de Axon Elite met Marshmallow van Suunittelija al een aantal maanden erop, werkt perfect, is zojuist weer een update van gepost. http://forum.xda-develope...low-rom-zte-axon-t3365837. Ben zeer te spreken over de telefoon.diquan2001 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:54:
Gebruik de ZTE Axon Elite nu al een tijdje maar helaas zijn er echt niet veel updates ervoor gekomen .
Toen ik de eerste keer het toestel aan deed kwam er iets binnen en daarna nog een update van april .
Denk niet dat er verder iets aan gedaan zal worden door ZTE.
Ik zelf zou geen ZTE meer kopen .
Mijn ervaring is dat Xiaomi toch wel constant is met updates uitbrengen van de chinese merken.
[...]
Wortelstok schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 23:52:
[...]
Ik heb de Axon Elite met Marshmallow van Suunittelija al een aantal maanden erop, werkt perfect, is zojuist weer een update van gepost. http://forum.xda-develope...low-rom-zte-axon-t3365837. Ben zeer te spreken over de telefoon.
Mijn vorige ZTE (Nubia Z7 max) komen ook nog steeds updates van uit.
Wel niet van ZTE zelf maar even zoeken in de communities.
[ Voor 3% gewijzigd door diquan2001 op 10-09-2016 07:46 ]
De Marshmallow firmware werkt perfect op de Axon Elite en is een flinke vooruitgang.diquan2001 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 07:42:
werkt deze echt goed ?
Ik draai nog steeds op de originele B04 ROM en heb daar nu echt irritante bugs mee ontdekt .
Bluetooth streamen bvb hapert muziek gaat opeens sneller afspelen,daarnaast de spontane reboots zijn ook erg irritant![]()
Was het trouwens makkelijk om de nieuwe Suunittelija ROM te installeren ?
En klopt het dat de vingerprintscanner niet meer werkt met deze ROM ?
[...]
Wortelstok schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 13:02:
[...]
De Marshmallow firmware werkt perfect op de Axon Elite en is een flinke vooruitgang.
Ik stream Spotify naar BT headset plus Sportstracker aan tijdens het hardlopen etc. gaat prima. Nooit een reboot. Vingerscanner werkt uitstekend. Dual-SIM ook; ik heb een SIM op 64GB SD kaart geplakt, werkt ook. Enige wat nog niet werkt is NFC.
Het installeren van de ROM gaat op zich gemakkelijk, enige "gedoe" eerste keer is het installeren van TWRP maar er wordt verwezen naar een goede handleiding. Ik heb net B15M erop gezet (een van de laatste posts), die doet het ook prima. Iemand op het forum zei dat het er precies zo uitziet als bij de nieuwe Axon 7.
[ Voor 36% gewijzigd door dutchgio op 12-09-2016 12:20 ]
Ik wou misschien de Leeco le max 2 (x820) halen, wat is jouw ervaring ermee?pakkee schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:13:
Heb idd hetzelfde probleem. Met Windows Phone werkt wel alles goed, behalve de leeco.
Door het op 3g te zetten werkt het gewoon..
Volte staat uit, dus dat zou het ook niet kunnen zijn..
Ach, dat is afwachten. Dit toestel is veel nieuwer. Wel Snapdragon, dus custom roms komen vanzelf.dutchgio schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:27:
Beter, totdat je een fatsoenlijke rom wil. Dan ben je bij de Note 3 beter af.
Niet als niemand dat ding koopt. Custom ROMs voor obscure telefoons zijn echt dun gezaaid.Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:53:
[...]
Ach, dat is afwachten. Dit toestel is veel nieuwer. Wel Snapdragon, dus custom roms komen vanzelf.
Zoals gezegd, dat is afwachten. Gemiddeld doen de Letv's met Snapdragon het niet zo heel slecht qua custom roms.Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:41:
[...]
Niet als niemand dat ding koopt. Custom ROMs voor obscure telefoons zijn echt dun gezaaid.
Ik snap dat eigenlijk niet echt. Mensen zitten altijd te klagen over MIUI, maar als je toch een andere launcher erop gooit en misschien een custom theme dan merk je er toch nog maar weinig van? Lockscreen, notificaties en als je in de settings duikt. Voor de rest hang je toch vooral in je apps en browser.Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:04:
[...]
Zoals gezegd, dat is afwachten. Gemiddeld doen de Letv's met Snapdragon het niet zo heel slecht qua custom roms.
Bovendien hoeft er maar één goede customrom te zijn. Ik heb vaak genoeg obscure tablets gehad met een kleine community waar 1 of 2 prima roms uit voort kwamen.
Maar uiteraard is de Redmi een fantastische keuze, al zijn veel custom roms daar ook wel Miui based, iets waar ik totaal op afgeknapt ben.
Ik val wat in herhaling, maar ik heb in combinatie met mijn Pebble Time heel veel problemen gehad met de stabiliteit van de Bluetooth, waardoor ik niet kon vertrouwen op mijn horloge. Daarbij vind ik het accubesparing en permissiesysteem voor achtergrondactiviteiten en -connectiviteit onder Miui ontzettend irritant. Elke app die je installeert moet je zo'n beetje handmatig instellen, zeker als het apps betreft die gewoon actief moeten blijven als je scherm uitstaat (fietsnavigatie, Strava etc. etc.)Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:09:
[...]
Ik snap dat eigenlijk niet echt. Mensen zitten altijd te klagen over MIUI, maar als je toch een andere launcher erop gooit en misschien een custom theme dan merk je er toch nog maar weinig van? Lockscreen, notificaties en als je in de settings duikt. Voor de rest hang je toch vooral in je apps en browser.
Waarom installeer je dan zelf de daily (beta) ipv gewoon de stable rom te pakken? Deze wordt om de x aantal maanden geüpdatet. Zelf heb ik met meerdere xiaomi telefoons en Bluetooth geen problemen. Constante verbinding met de Xiaomi mi band (1 en 2) werkt stabiel.Hoppa! schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:18:
[...]
Vooral het bluetooth verhaal irriteerde mij mateloos, vooral ook omdat het per weekly weer anders was. Dan weer stabiel, dan weer klote. Dat heeft mijn liefde aardig bekoeld.
Omdat ik met de stable begonnen ben en deze ook hetzelfde probleem had. Daarna verschillende devs gehad waarbij de ene beter werkte dan de ander. Geen één was echter 100% stabiel. En een smartwatch waar je niet op notificaties kunt vertrouwen is zinloos.Salmon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:09:
[...]
Waarom installeer je dan zelf de daily (beta) ipv gewoon de stable rom te pakken? Deze wordt om de x aantal maanden geüpdatet. Zelf heb ik met meerdere xiaomi telefoons en Bluetooth geen problemen. Constante verbinding met de Xiaomi mi band (1 en 2) werkt stabiel.
Obscure telefoon? Dat jij er niet van gehoord hebt wil niet zeggen dat LeEco het op dit moment beter doet dan Xiaomi. De aantallen die LeEco verkoopt in China zijn zeker niet obscuur te noemen. Zoals het er nu naar uitziet zal LeEco op de derde plek eindigen in China (onder Apple en Huawei en boven Xiaomi).Tigerblood schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:41:
[...]
Niet als niemand dat ding koopt. Custom ROMs voor obscure telefoons zijn echt dun gezaaid.
Lijkt me ook helder waarom dat zo is, toch? Vorm volgt functie, in dit geval. Scherm moet rechthoekig zijn uit functioneel oogpunt en de consument wil een zo groot mogelijk scherm in een zo klein mogelijke telefoon. Verder moeten de randen niet de scherp zijn en willen we een telefoon die lekker vasthoudt en niet te glad is. En dan moet de accu ook nog zo groot mogelijk (en de telefoon lekker dun), zijn bepaalde plekken gewoon simpelweg het handigste voor aansluitingen en knoppen, waardoor je helemaal geen ruimte meer overhoudt om vernieuwend te zijn qua design.FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:44:
Ik vind smartphones steeds saaier worden qua uiterlijk. De huawei P8 is nog wel netjes. De Samsung Edge modellen zijn supermooi maar het de meeste zien eruit als platgeslagen broodtrommeltjes. Of zijn er nog wel mooie modellen te vinden in de smartphone wereld?
Zijn er ook exoten die zo'n mooi edge scherm hebben als bij Samsung?Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:13:
[...]
Er zijn pas nieuwe mogelijkheden op het moment dat er significanten stappen worden gemaakt op hardwaregebied. Bijvoorbeeld door vernieuwingen in schermtechnologie zoals bij Samsung met de Edge. Maar vervolgens zie je dat hierdoor eigenlijk nog meer eenheidsworst ontstaat, omdat de oppervlakte om te variëren in designe alleen maar nog kleiner wordt.....
Er wordt aan gewerkt. Xiaomi komt binnenkort met de Note 2 en Elephone heeft de P9000 Edge aangekondigd. Van die twee weet ik dat ze er mee bezig zijn.FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:15:
[...]
Zijn er ook exoten die zo'n mooi edge scherm hebben als bij Samsung?
Vooralsnog blijft het bij Elephone vooral bij presenteren en niet beschikbaar maken..... Elephone poept in een ongelooflijk tempo nieuwe modellen uit, maar daadwerkelijk zo'n apparaat kopen zit er nog niet in....
Jazeker, bijvoorbeeld de Ulefone future. Als ik me niet vergis is forumgenoot Diederik-Jan in het bezit van zo een ding. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen?FitzChevalric. schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:15:
[...]
Zijn er ook exoten die zo'n mooi edge scherm hebben als bij Samsung?
Heb een prototype van de P9000 Edge ongeveer een jaar geleden in mijn handen gehad. Ding is nog steeds niet uitHoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:26:
[...]
Vooralsnog blijft het bij Elephone vooral bij presenteren en niet beschikbaar maken..... Elephone poept in een ongelooflijk tempo nieuwe modellen uit, maar daadwerkelijk zo'n apparaat kopen zit er nog niet in....
Is ook niet zo erg, want doorgaans is het ook gewoon troep.
De twee voorbeelden die je noemt zijn wat ongelukkig, imho. Het gaat hier weliswaar om telefoons 'zonder' bezel, waarbij het scherm doorloopt tot over de rand, maar dat is niet hetzelfde als het 'Edge' design van de Samsung Galaxy. Bij de Nubia en de Future loopt het scherm veel minder ver door, waardoor het alleen een cosmetische gimmick is en geen functionele. Overigens geldt dat ook voor de P9000 Edge, volgens mij.Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:34:
[...]
Jazeker, bijvoorbeeld de Ulefone future. Als ik me niet vergis is forumgenoot Diederik-Jan in het bezit van zo een ding. Misschien kan hij je zijn ervaringen vertellen?
Overigens komt bijvoorbeeld de Nubia Z11 van ZTE ook met een dergelijk scherm...
[ Voor 3% gewijzigd door Hoppa! op 14-09-2016 09:56 ]
De originele vraag ging alleen om uiterlijk. Niet om functionaliteit.Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:54:
[...]
De twee voorbeelden die je noemt zijn wat ongelukkig, imho. Het gaat hier weliswaar om telefoons 'zonder' bezel, waarbij het scherm doorloopt tot over de rand, maar dat is niet hetzelfde als het 'Edge' design van de Samsung Galaxy. Bij de Nubia en de Future loopt het scherm veel minder ver door, waardoor het alleen een cosmetische gimmick is en geen functionele. Overigens geldt dat ook voor de P9000 Edge, volgens mij.
Ja, en ook qua uiterlijk is er dus een groot verschil omdat bij Samsung het scherm veel verder doorloopt. Dat levert een totaal ander plaatje op.Momus schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:59:
[...]
De originele vraag ging alleen om uiterlijk. Niet om functionaliteit.
Dat wel ja, bij de Samsung heb je het gevoel dat het beeld er heel erg diep in ligt.Hoppa! schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:05:
[...]
Ja, en ook qua uiterlijk is er dus een groot verschil omdat bij Samsung het scherm veel verder doorloopt. Dat levert een totaal ander plaatje op.
Fair point. Maar de custom ROM community zit nou niet bepaald in China. Toestellen moeten verspreid zijn over VS, Europa, Rusland en andere delen van Azië voordat je echt custom ROM development ziet ontstaan. In dat opzicht is de keuze voor een Xiaomi een safer bet. Je hebt Xiaomi.eu community , CyanogenMod en aardig wat development op XDA.Kenzi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 02:32:
[...]
Obscure telefoon? Dat jij er niet van gehoord hebt wil niet zeggen dat LeEco het op dit moment beter doet dan Xiaomi. De aantallen die LeEco verkoopt in China zijn zeker niet obscuur te noemen. Zoals het er nu naar uitziet zal LeEco op de derde plek eindigen in China (onder Apple en Huawei en boven Xiaomi).
Aangezien ze zich ook (na de Indiase markt) nu ook nadrukkelijk op de Amerikaanse markt gaan richten (oa. met de aankoop van Vizio en het bouwen van fabrieken in Amerika) zal het met de custom roms dan ook wel goed gaan komen.
wil niet te veel offtopic gaan maar ook in China zijn er zat Chinese roms te vinden. En vaak nog makkelijker ook door bijv Tencent PC Manager, 360 PC Manager, Kingroot etc. Plug je Android telefoon in je pc en je hebt 100en Chinese ROMs. Ja, je moet wel in het Chinees zoeken maar er wordt zat ontwikkeld. Het is niet zo dat alle Android development buiten China plaats vind.Tigerblood schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:48:
[...]
Fair point. Maar de custom ROM community zit nou niet bepaald in China. Toestellen moeten verspreid zijn over VS, Europa, Rusland en andere delen van Azië voordat je echt custom ROM development ziet ontstaan. In dat opzicht is de keuze voor een Xiaomi een safer bet. Je hebt Xiaomi.eu community , CyanogenMod en aardig wat development op XDA.
Ja, dat snap ik. Maar voor mensen hier op Tweakers is het niet echt relevant natuurlijk, tenzij ze vloeiend Mandarijn kunnen lezen.Kenzi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:07:
[...]
Voor Westerlingen is XDA, CM, Miui etc interessant ja, maar custom ROM's is niet exclusief Westers.
[ Voor 6% gewijzigd door Tigerblood op 14-09-2016 15:11 ]
Met Google of Chrome translate kom je een heel eind op de diverse Chinese fora en het Russische 4pda. In het verleden zelfs wel geregistreerd en vragen gesteld in Engels (plus translate). Had toen een NeoMobile Neo N02.Tigerblood schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:10:
[...]
..... niet echt relevant natuurlijk, tenzij ze vloeiend Mandarijn kunnen lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door elinx op 14-09-2016 16:49 ]
[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 14-09-2016 23:02 ]
Je kan kijken of er speciaal voor jou toestel de "adhesive film" te krijgen is (welke specifiek uitgesneden is in de goede vorm). Zo heb ik laatst dit voor een Moto X Play gedaan, shcerm vervangen zonder plakspul, want dat moest ik los na-bestellen.Daytona schreef op woensdag 14 september 2016 @ 23:00:
Heeft iemand van jullie ervaring met het opnieuw vastmaken (plakken) van het scherm in een mobieltje? De Mlais MX Base van m'n vrouw heeft een loszittend scherm. Het werkt verder nog goed, maar aan de bovenkant zit er een millimeter of twee speling op.
Ik heb gegoogled op het specifieke model, en vond een video waarin een compleet scherm vervangen word. Handig op zich, alleen het terugplaatsen van het scherm wordt niet behandeld.
Wat kan ik hiervoor het best gebruiken? Lijm, dubbezijdige tape, iets specfieks speciaal voor dit doel?
Alvast bedankt,
Marc
Nog een reden om er snel een custom-rom op te slingeren.
Mits deze niks te maken heeft met Xiaomi.Hyp Hyper schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:44:
...
Nog een reden om er snel een custom-rom op te slingeren.
Als hij iets meer moeite had genomen en niet alleen ff snel op en.miui.com had gekeken dan had hij kunnen weten dat het een onderdeel is van de ad engine van Mi. Dit soort app gedrag is vrij standaard in Chinese app stores / roms. Als je bijv de Baidu app store installeerd gebeurd eenzelfe iets, Tencent app store zelfde.
Dat is mijns inzien ook met name het probleem. Niet zozeer dat het mogelijk is, maar dat de veiligheid niet is gegarandeerd en het potentieel een achterdeur is waar kwaadwillenden misbruik van kunnen maken.dutchgio schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:22:
Dan nog, dergelijk gebruik is misschien te verklaren, maar de manier waarop, en bijhorend security issue is dat niet.
Ik heb in ieder geval de app 'bevroren' met Titanium en het domein in AdAway geblokkeerd.
Lastige zaak. Zelf ga ik er meestal vanuit dat ik niks terug kan verwachten, op het moment dat mijn chinese telefoon kapot gaat (Jiayu S3). Dit kwam dan ook meer doordat het over het algemeen een gedoe is om die telefoon op te sturen daarheen en terug.patrickkok schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:58:
Misschien een beetje off topic?
Maar wat verwachten jullie voor een vergoeding als na 4 maanden je telefoon problemen mankeer (wifi werkt niet meer) en je stuurt hem terug voor een gratis reparatie,
Maar krijg later te horen dat ie niet te repareren is?
Gaat over een zte axon elite
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik heb bijna een jaar geleden een oukitel u10 gekocht die plots niet meer aan wilde en niet meer wilde opladen, via gearbest ticket aangemaakt en beklag gedaan. Ik kon de foon opsturen of genoegen nemen met 25 usd. Na een mooi wederschrijven waarin ik aanhaalde dat deze prijs te gek voor woorden is heb ik 55 usd tegoed gerkregen plus nog eens een boel points die ik nog kan omzetten in een bon van 12 euro. De foon heb ik 125 euro betaald destijds, dus ik mag eigenlijk niet klagen over gearbestScooterguy schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:21:
En bam, we hebben weer geluk.
Lag mijn Mlais M-52 rustig naast me op tafel, een knal en toen was ie stuk: accu plotseling opgeblazen.
Support van Gearbest maar eens gecontacteerd, die willen natuurlijk niet tussenkomen niettegenstaande het toestel nog geen jaar oud is, ze zeggen immers dat ik de foon heb stuk gemaakt...
[ Voor 4% gewijzigd door MrMorePhun op 17-09-2016 12:31 ]
Gewoon goed inlezen en weten wat je koopt. Zijn genoeg prima telefoons te vinden daar.BasNED schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:21:
Ik heb zojuist mijn Elephone p9000 opgestuurd naar China.
Na 3 maand gebruik begaf plotseling 1 touchscreen balk het. Oftewel 1 notificatiebalk die ik niet meer kon aandrukken. Enkele weken later begaf nog een balk het. De telefoon werd hierdoor bijna onbruikbaar. Rond diezelfde tijd ging ook mijn scherm loszitten, ik kon m indrukken en hoorde een klikgeluid. Nooit goed! Vorige week liep die enkele keren vast, na herstarten deed die het al direct beter totdat die op een ochtend niet meer aan ging. Hij kwam vast te zitten in een eeuwige loop. Ik heb dus maar opgestuurd en heb mn geld terug gevraagd.
Een vriend van mij had ook een Elephone p9000 gekocht(ander bedrijf, andere kleur), deze had ook last van een dode touchscreen balk en wilde m ook opsturen.
Moraal van het verhaal:
Chinese troep is ook echt troep!!!!!
Dus je kreeg het geld teruggestort van de paypal-180 dagen-claim of van de verkoper zelf?jernij schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:06:
Via Paypal kun je tot 180 dagen na aankoop een claim indienen toch? Heb zelf een Umi Super gekocht via efox in "Duitsland" Na 2 dagen scherm zwart, ding opengehaald, warranty seal dus verbroken om te kijken of er stekkers los zaten, niet het geval. Claim ingediend, vlak voor opsturen telefoon weer aangezet en wtf hij deed het weer... "Gelukkig" maar 5 minuten :-) Telefoon opgestuurd naar China (das toch geen Duitlsland?) en alle eurootjes retour gekregen op mijn paypalrekening :-)
Ik heb een claim ingediend, dus neem aan dat ik daarvan het geld terug heb gekregen dat zij weer verhaald hebben op de verkoper.guardian-spirit schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:27:
[...]
Dus je kreeg het geld teruggestort van de paypal-180 dagen-claim of van de verkoper zelf?
Ah ok!jernij schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:52:
[...]
Ik heb een claim ingediend, dus neem aan dat ik daarvan het geld terug heb gekregen dat zij weer verhaald hebben op de verkoper.
De aanbieder zelf bleef me ondertussen mailen dat ik de foon toch naar Duitsland moest sturen...
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Groet, John woonplaats Emmen
http://en.miui.com/thread-196108-1-1.htmljohn43 schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:16:
Ik heb een Redmi note 2
Een mooi en groot telefoontje van 5,5 inch
Helaas geeft dat ding na een foute flash een brom error in het scatter file.
Ik krijg fout 3168 of 3179 iets met de chipset die verkeerd is
Volgens de doos zou er een Helix 10 in moeten zitten
Zou het een red rice clone kunnen zijn?
Ik kom er niet achter
Zijn er Xaoimi experts die een beetje kunnen meedenken?
Je zou eens een analyse appje kunnen installeren om de hardware te identificeren...john43 schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:16:
Ik heb een Redmi note 2
Een mooi en groot telefoontje van 5,5 inch
Helaas geeft dat ding na een foute flash een brom error in het scatter file.
Ik krijg fout 3168 of 3179 iets met de chipset die verkeerd is
Volgens de doos zou er een Helix 10 in moeten zitten
Zou het een red rice clone kunnen zijn?
Ik kom er niet achter
Zijn er Xaoimi experts die een beetje kunnen meedenken?
Voor Mediatek: https://androidmtk.com/download-mobileuncle-apkMomus schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:15:
[...]
Je zou eens een analyse appje kunnen installeren om de hardware te identificeren...
[ Voor 28% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-09-2016 20:37 ]
[ Voor 13% gewijzigd door intraxi op 23-09-2016 16:06 ]
Klinkt als een gewoon legitieme...john43 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:21:
@Momus
dankzij je link deze interessante informatie gevonden
红米Note 2 双网通版 白色 16GB
geeft als vertaling in Google bij de verify imei en serial
Note2 dubbele rode rijst witte 16GB versie Netcom
Mijn chinese taalkunde is allerberoerdst
Maar dat is wat ik terugkrijg uit translate
Wat is versie netcom?
kan iemand hier iets mee?
met mtkdroidtools kun je zelf een scatter file genereren. weet alleen niet of dit voor de mediatek helio x10 waar jij het over hebt ook al werkt, want dat is een redelijk recente proc. je zou het eens kunnen proberen...john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:36:
dat leek mij ook al om een originele te gaan
alleen het typenummer in de telefoon wijkt af van de reguliere 2 g en 3 g toestellen
als ik op zoek ga op de website lijkt het hier om een 4 g fdd te gaan
ik moet daar dus een backup of rom voor zien te vinden
en het juiste scatter file voor de helix 10
Je weet duidelijk niet wat je aan het doen bent want SPflashtool is alleen voor devices met een Mediatek SOC.john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:57:
Ik zou het wel willen maar kom niet eens in de telefoon met de software die ik bezit
Adb of fastboot zien geen devices
Spflashtol geft Brom error en miu Flash ziet geen telefoon
Weet jij het wel? Redmi Note 2 heeft ook een MTK...Tigerblood schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:28:
[...]
Je weet duidelijk niet wat je aan het doen bent want SPflashtool is alleen voor devices met een Mediatek SOC.
Dammit. Dacht dat ik in het Redmi 3 topic zatdutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:30:
[...]
Weet jij het wel? Redmi Note 2 heeft ook een MTK...
Even voor de duidelijkheid. Je hebt een redmi note 2 MTK.john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:36:
dat leek mij ook al om een originele te gaan
alleen het typenummer in de telefoon wijkt af van de reguliere 2 g en 3 g toestellen
als ik op zoek ga op de website lijkt het hier om een 4 g fdd te gaan
ik moet daar dus een backup of rom voor zien te vinden
en het juiste scatter file voor de helix 10
mtkdroidtools proberen! om toch in de telefoon te komen moet je soms een kontaktpunt kortsluiten... heb ik in mijn post hiervoor genoemd. heb je hier geen ervaring mee, laat er een pro naar kijken...john43 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:57:
Ik zou het wel willen maar kom niet eens in de telefoon met de software die ik bezit
Adb of fastboot zien geen devices
Spflashtol geft Brom error en miu Flash ziet geen telefoon
Hij komt gewoon in zijn telefoon alleen het flashen gaat fout door een verkeerde image.intraxi schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:46:
[...]
mtkdroidtools proberen! om toch in de telefoon te komen moet je soms een kontaktpunt kortsluiten... heb ik in mijn post hiervoor genoemd. heb je hier geen ervaring mee, laat er een pro naar kijken...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq