Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een echte budgetphone en kwam de preorder voor de Ulefone U007 tegen voor $50 bij Banggood. Het is natuurlijk een echte budgetphone maar hij lijkt me best aardig qua specs en het uiterlijk heeft wel wat weg van de Motorola Moto G 4G die hij moet vervangen. Nu heb ik gezien dat hij geen 4G ondersteunt maar dat is niet zo'n issue. Mijn provider (HN) ondersteunt dat toch (nog) niet maar zie ik wellicht een beter alternatief over het hoofd? Of is dit eigenlijk de beste optie voor zo weinig geld?
Android 6.0 vind ik op zich ook wel fijn en de camera sensor lijkt ook wel okee, zeker voor de deze prijs.

Hier de productpagina bij Banggood met de specs: Kilk!
En de productpagina van Ulefone zelf: Klik!

Afbeeldingslocatie: http://ulefone.com/images/U007/features/ulefone-U007-bg1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 22:32
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:
Ik ben op zoek naar een echte budgetphone en kwam de preorder voor de Ulefone U007 tegen voor $50 bij Banggood. Het is natuurlijk een echte budgetphone maar hij lijkt me best aardig qua specs en het uiterlijk heeft wel wat weg van de Motorola Moto G 4G die hij moet vervangen. Nu heb ik gezien dat hij geen 4G ondersteunt maar dat is niet zo'n issue. Mijn provider (HN) ondersteunt dat toch (nog) niet maar zie ik wellicht een beter alternatief over het hoofd? Of is dit eigenlijk de beste optie voor zo weinig geld?
Android 6.0 vind ik op zich ook wel fijn en de camera sensor lijkt ook wel okee, zeker voor de deze prijs.

[afbeelding]
50 euro is niet veel voor een telefoon, maar voor dagelijks gebruik is de telefoon niet geschikt. Naar mijn mening zijn de specificaties van de telefoon niet toereikend. Je krijgt een verouderde quad-core soc en 1gb ram voor die prijs. Naar mijn mening kan je beter iets meer investeren en bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 of een Vernee Thor nemen voor 119 euro.
Persoonlijk zou ik voor de Xiaomi gaan vanwege de relatief goede Snapdragon 616 chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Pastapipo schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:31:
[...]

50 euro is niet veel voor een telefoon, maar voor dagelijks gebruik is de telefoon niet geschikt. Naar mijn mening zijn de specificaties van de telefoon niet toereikend. Je krijgt een verouderde quad-core soc en 1gb ram voor die prijs. Naar mijn mening kan je beter iets meer investeren en bijvoorbeeld een Xiaomi Redmi 3 of een Vernee Thor nemen voor 119 euro.
Persoonlijk zou ik voor de Xiaomi gaan vanwege de relatief goede Snapdragon 616 chip.
Natuurlijk veel beter, maar ook 2,5 keer zo duur, dus eigenlijk niet vergelijkbaar als het om puur budget gaat.
Het punt goedkoop duurkoop geldt natuurlijk wel. Als die Ulefone voor 45 euro uit elkaar valt na 2 maanden, ben je uiteindelijk toch duurder uit. Gokje dus. Voor mij zou het wel een uitdaging zijn 'm te proberen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hyp Hyper schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Natuurlijk veel beter, maar ook 2,5 keer zo duur, dus eigenlijk niet vergelijkbaar als het om puur budget gaat.
Het punt goedkoop duurkoop geldt natuurlijk wel. Als die Ulefone voor 45 euro uit elkaar valt na 2 maanden, ben je uiteindelijk toch duurder uit. Gokje dus. Voor mij zou het wel een uitdaging zijn 'm te proberen. :)
Dat is mijn punt ook een beetje, normaal gesproken geef ik er ook iets meer geld aan uit maar dat is er op het moment gewoon even niet althans niet de bereidheid om het aan een telefoon uit te geven. Mijn vrouw gebruikt een Doogee X5 (met vergelijkbaar scherm en SoC) en dat gaat ook gewoon goed voor de basic FB/WA/VK/Viber dingen. Ik verwacht ook niet dat het ding een jaar meegaat, alles na een half jaar is mooi meegenomen. Twee maanden zou dan weer wat kort zijn. :+

Ik ga het gokje gewoon nemen, in deze prijsklasse kan ik geen 'beter' toestel vinden. De X5 is ook prima maar ik kon niet wennen aan die hoekige randen. Ding zit wel stevig in elkaar, het is even zoeken naar de backplate en accu na elke val maar klik*klik*, aanzetten en hij gaat weer. Dat zal bij deze wellicht anders zijn vanwege de 'unified body' maar wellicht wordt ik blij verrast. Er zal hier niet veel interesse in zijn maar ik geef wel een mini review in dit topic als ik hem heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 06:42

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:06:

[afbeelding]
Heb een vergelijkbaar toestel gehad, Leagoo Alfa 2, werkt in de regel gewoon wel aardig.
Processor is doordat de A7 kernen iets sneller zijn dan de A53 kernen gewoon vergelijkbaar/beter dan een MTK6735(P) processor.

Blijft dat die processor (en de 1GB Ram) niet erg snel zijn, maar voor een budget toestel kan het allemaal gewoon goed meekomen met toestellen die (veel) duurder zijn in Nederland.

Voor veeleisend gebruik moet je toch gewoon in een andere prijsklasse kijjken, voor wat simpel whatsappen voldoet zoiets gewoon prima.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:54:
Zit nog steeds in twijfel, VKworld heeft de T5 met 2GB ram en 16GB rom en dat scheelt met coupon maar iets van €5. Groot nadeel vind ik alleen dat deze Android 5.1 draait en geen 6.0. Het moet niet op een aankoopadvies gaan lijken maar is er enige kans dat dit merk ooit een update uit gaat brengen naar 6.0? Geen enkel toestel van dit merk heeft het nog ook de recent uitgebrachte niet en 6.0 is toch al even in omloop. Ik heb geen idee of en hoe ze in het verleden met updates zijn omgegaan.

Gaat om deze telefoon: Klik!
Nee die komt niet. Maar wat maakt dat uit voor die zes maanden waar je al blij mee bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:54:
Zit nog steeds in twijfel, VKworld heeft de T5 met 2GB ram en 16GB rom en dat scheelt met coupon maar iets van €5. Groot nadeel vind ik alleen dat deze Android 5.1 draait en geen 6.0. Het moet niet op een aankoopadvies gaan lijken maar is er enige kans dat dit merk ooit een update uit gaat brengen naar 6.0? Geen enkel toestel van dit merk heeft het nog ook de recent uitgebrachte niet en 6.0 is toch al even in omloop. Ik heb geen idee of en hoe ze in het verleden met updates zijn omgegaan.

Gaat om deze telefoon: Klik!
Wat denk je van de Bluboo Maya? Kost €59 maar dan heb je wel 2GB Ram en een 720p scherm en een 3000 mAh batterij.
http://www.kimovil.com/en/where-to-buy-bluboo-maya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Topic verplaatst i.v.m. aankoopadvies.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een besteld in China voor 50 euro: wil ik die gein wel hebben. Als het niets is, is er geen man overboord. Maya heb ik ook naar gekeken, maar vind ik wat te groot. Er is ook nog een type dat London heet (van Umi geloof ik) en Cubot heeft de Rainbow. Ik heb voor deze gekozen vanwege Gorilla-glas en de Sony-camera. Zelf heb ik hem besteld via Ali-express bij Geeks. Kun je voor elke telefoon die ze hebben voor 8 dollar Europese verzending bijkopen (snel en geen invoer). Vaak zie je bij Gearbest en dergelijke dat aanbod van hun EU-warehouse mager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:39:
Ik heb er een besteld in China voor 50 euro: wil ik die gein wel hebben. Als het niets is, is er geen man overboord. Maya heb ik ook naar gekeken, maar vind ik wat te groot. Er is ook nog een type dat London heet (van Umi geloof ik) en Cubot heeft de Rainbow. Ik heb voor deze gekozen vanwege Gorilla-glas en de Sony-camera. Zelf heb ik hem besteld via Ali-express bij Geeks. Kun je voor elke telefoon die ze hebben voor 8 dollar Europese verzending bijkopen (snel en geen invoer). Vaak zie je bij Gearbest en dergelijke dat aanbod van hun EU-warehouse mager is.
Heb je wellicht een linkje van deze seller? En ook al ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het

http://www.aliexpress.com...2114.13010608.0.70.UBAYiV

Nee nog geen ervaring mee, Gekocht in de pre-sale voor 49 euro. Sommige winkels hebben hem wel in voorraad, andere niet. Deze nog niet en ze doen er vaag over. "Als die komt dan versturen we hem". Met zo'n antwoord moet je het doen terwijl een dealer toch zou moeten weten wanneer zijn spullen binnenkomen lijkt me. Deze zaak heeft hem wel op voorraad (zeggen ze). Kies voor SF-verzending en dan heb je ook geen toeslag. http://www.uuonlineshop.com/ulefone-u007-uumulfu007b.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is: een paar weken in gebruik en waanzinnig goed. Snel, mooi scherm, niks op aan te merken. Pastapipo klets maar wat dat telefoon niet voor dagelijks gebruik geschikt is, zelfs voor intensief gebruik en meerdere apps draaiend geen centje pijn. Mensen die het wel kunnen weten en erover schrijven op blogs zijn ook unaniem enthousiast.
Pagina: 1