Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.709 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54

Kluus

Gang is alles

Zoals beloofd de foto van mijn fiets op de nieuwe Fulcrum Racing Quattro LG's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WCFgyxE4OkTp6hn0woDMtLc1/full.jpg

Dus nog steeds de twijfel over de decals op de wielen. Ik denk dat ik ze toch laat zitten want ik vind ze op zich wel mooi.

Wordt de startpost nog up-to-date gehouden? Indien ja, zou ik dan toegevoegd kunnen worden met mijn fiets:

Specialized Tarmac
Afmontage: Ultegra
Wielen: Fulcrum Racing Quattro LG
Met bovenstaande foto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Lekker laten zitten die decals. Het is al één en al zwart.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Ik zou ze laten zitten, zijn vrij subtiel en geven de fiets een fraaie touch. Mooie fiets bovendien. Waar is de foto genomen trouwens? Heb het gevoel dat ik de brug herken, maar kan het zo snel even niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Mooie fiets man! Ik zou de decals eraf halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zou ze laten zitten. Maar misschien ben ik niet representief, volgens mij zit bij mij nog ergens het prijsstickertje erop :+

Maar serieus, het zwart-wit past perfect bij de rest van je fiets. Niks geschreeuw met kleuren of andere meuk waar ik ook een hekel aan heb.

En als je hard genoeg gaat zien ze je toch niet :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Mooie fiets. Ik zou de decals ook laten zitten, vindt het wel een mooie toevoeging aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het niet zo dat de garantie verloopt als je de decals eraf haalt? Ik heb dat ergens gelezen volgens mij.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat zou wel totale bs zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

In dat artikel wordt het niet echt duidelijk of het alleen om het serienummertje gaat of inderdaad alle decals. Breed omschreven met "identification markers"...

Ik geloof dat o.a. Zipp wel eens de blanke lak over de decals heen spuit, dus als je die gaat verwijderen haal je gelijk de laklaag weg. In dergelijke gevallen begrijp ik wel dat dat je garantie kan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ja dit was ook niet wat ik destijds gelezen had. Maar net met googlen kwam ik het tegen.
Had het dus al paar keer ergens gelezen. Ik denk er namelijk ook aan om mijn decals te verwijderen , maar moest vorige week al terug met mijn wielen ( campa scirocco 35) voor garantie

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

degroot schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
Ja dit was ook niet wat ik destijds gelezen had. Maar net met googlen kwam ik het tegen.
Had het dus al paar keer ergens gelezen. Ik denk er namelijk ook aan om mijn decals te verwijderen , maar moest vorige week al terug met mijn wielen ( campa scirocco 35) voor garantie
Aha, welke problemen had je, als ik vragen mag? Scirocco 35 zijn eigenlijk exact dezelfde wielen als Fulcrum Racing Quattro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
degroot schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
Naar Nederlands recht zou het niets uit maken en naar Nederlands recht is de verkoper de partij die jou de (wettelijke) garantie geeft (dat de wielen aan de overeenkomst beantwoorden), niet de fabrikant.

Met de fabrikant heb je geen overeenkomst. Die kan jou eigener beweging bepaalde aanvullende service en/of garantie bieden, maar dat is zuiver vrijwillig en dus afhankelijk van de eigen voorwaarden van de fabrikant.

Je doet er dan ook in het algemeen zeer verstandig aan bij een probleem de wielen gewoon terug te brengen naar de verkoper, en niet op te sturen naar de fabrikant.

[ Voor 9% gewijzigd door nare man op 23-09-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Kluus schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:11:
[...]

Aha, welke problemen had je, als ik vragen mag? Scirocco 35 zijn eigenlijk exact dezelfde wielen als Fulcrum Racing Quattro toch?
Ik heb campa's maar de uitvoering met een shimano body. Ik heb een ultegra groep ,vandaar.
Hij schakelde niet lekker , bleek dat de cassette los op de body zat , miste een ringetje.
omdat het dus een campa wiel met shimano body is ( niet overal leverbaar , maar o.a. hopmans en futurum leveren die http://www.futurumshop.nl...elset-zwart-shimano.phtml) is dat ringetje ook niet als spare-part verkrijgbaar. Gelukkig werd het bij hopmans anders opgelost ( ringetje van een ander wiel).

[ Voor 20% gewijzigd door degroot op 23-09-2016 14:22 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Is dat dan het ringetje mbt tot hoeveel speed cassette je erop doet?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nee, het is geen vulring die achter de cassette komt. Het betreft een 11 Speed en daar heb je geen opvulringen voor. Betreft de ring die aan de buitenkant van de cassette zit

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sluitring dus. Hoe kan die missen? Dan zit je hele cassette niet vast...of bedoel je die dunne 'folie' ring die er nog weer tussen moet?

[ Voor 97% gewijzigd door nare man op 23-09-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

nare man schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:32:
Sluitring dus. Hoe kan die missen? Dan zit je hele cassette niet vast...of bedoel je die dunne 'folie' ring die er nog weer tussen moet?
Die dunne folie ring heb ik ook niet meer op mijn cassettes. Na een paar keer op en af halen heeft die het wel begeven. Volgens mij is die niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Geen idee , kwam er alleen achter dat hij niet lekker op kleinste tandwiel wilde schakelen. Toen ik wil eraf haalde zag ik dat ik cassette 1 cm op en neer kon schuiven. Ze vonden bij de fietsenboer het al vreemd dat ik de body nog niet kapot had gereden ( sinds mei 1500km hier al mee gefietst).

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 23-09-2016 14:54 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:51
degroot schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:54:
Geen idee , kwam er alleen achter dat hij niet lekker op kleinste tandwiel wilde schakelen. Toen ik wil eraf haalde zag ik dat ik cassette 1 cm op en neer kon schuiven. Ze vonden bij de fietsenboer het al vreemd dat ik de body nog niet kapot had gereden ( sinds mei 1500km hier al mee gefietst).
Ik denk dat je 1mm bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nee , 1cm

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:03
Dan moet die sluitring wel volledig los hebben gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Kon hem flink op en neer schuiven , maar Hopmans heeft het prima opgelost. Stond binnen 10 minuten weer met een gerepareerd wiel buiten. dus ik blij. En daarom zit ik er dus mee om die decals te verwijderen :)

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:51
Bizar.
Zat je cassette dan niet al tegen het frame? Bij mij is er geen cm ruimte over. Niet richting het frame en niet richting de spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Nee , hopmans vond het ook al raar dat mijn frame geen beschadigingen had. Zou je verwachten namelijk.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Misschien had iemand geprobeerd een 12t sluitring te monteren op een 11t kleinste kransje ofzo? Of was-ie er schuin ingegaan, waardoor de cassette niet goed vast zat maar je nog wel kon rijden (zij het met slechte schakelkwaliteit)?

Wel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:03
Pfff. Ik probeer nieuwe banden er op te leggen, maar wat is dat kreng stug :(. Ik krijg het laatste stukje er gewoon niet op. Flinke blaren inmiddels op m'n vingers. Iemand tips? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 16:05
Misha schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:42:
Pfff. Ik probeer nieuwe banden er op te leggen, maar wat is dat kreng stug :(. Ik krijg het laatste stukje er gewoon niet op. Flinke blaren inmiddels op m'n vingers. Iemand tips? :+
Zorg er voor dat de rest van de buitenband zo veel mogelijk in het midden van de velg zit.

Edit: daar is de radius namelijk kleiner waardoor waardoor je meer ruimte hebt bij het stukje wat nog moet.

[ Voor 12% gewijzigd door GertjanO op 23-09-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Bandenlichters?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 16:05
Probleem van bandenlichters is niet alleen dat ze makkelijk de binnenband stuk prikken, maar zelfs de buitenband kunnen breken. Wij hebben dat wel eens voor elkaar gekregen namelijk...

Die velg/band combinatie was onmogelijk te doen voor ons. Vervolgens naar de fietsenmaker en die legt de band er zonder hulpmiddelen binnen 2 minuten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Klein beetje groene zeep. Doe ik bij de Schwalbe Mondials op mijn reisfiets ook altijd. Stugger dan die krengen krijg je ze vrijwel niet :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
De Sensa GiuliAero Project Paint Custom 2017 en Giulia G2 Disc Dark 2017 staan online bij 12Go

https://www.12gobiking.nl...project-paint-custom-2017

https://www.12gobiking.nl...-g2-disc-dark-custom-2017

Niet dat ik nu al het geld bij elkaar heb, maar ik kan niet kiezen :+ Aero of Disc. Wat zouden jullie kiezen en waaarom?

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 23-09-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:03
Disc, omdat mijn discs er goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Groene zeep of vaseline als je in de schuur staat, ff roggelen als je langs de kant staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lekker zulke strakke banden/velgen als je langs de kant staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nare man schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:34:
Misschien had iemand geprobeerd een 12t sluitring te monteren op een 11t kleinste kransje ofzo?
Is er verschil dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Bij nieuwe banden die niet tot nauwelijks om de velg heengaan (ook niet met zeep of vaseline), kun je nog overwegen om ze zonder binnenbanden een paar keer om de velg te leggen, met bandenlichters, en er vervolgens weer af te halen. Dan heb je 'm een beetje voorbewerkt en maak je het jezelf een stuk makkelijker voor als er wel een binnenband in zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tristan schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:19:
De Sensa GiuliAero Project Paint Custom 2017 en Giulia G2 Disc Dark 2017 staan online bij 12Go

Niet dat ik nu al het geld bij elkaar heb, maar ik kan niet kiezen :+ Aero of Disc. Wat zouden jullie kiezen en waaarom?
Gave fiets Tristan, ik zou voor de disc versie gaan. Niet om de schijfremmen, maar omdat ik dat frame mooier vind ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Goed, vandaag mijn 2k ride gedaan(begonnen eind mei dit jaar) en dat dus nadat gisteren eindelijk de versnellingen van mijn fiets goed zijn afgesteld. Echt, wat een verschil! Niet alleen in het soepel schakelen maar ook geen geratel meer.. heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goh, wat is het afstellen van een stuur lastig. Na 2x bijstellen staat hij nog steeds niet goed, iemand de gouden tip om het correct af te stellen. Op het oog lijkt het recht, maar tijdens het fietsen kom ik vaak achter dat hij scheef staat.

Pietje precies... :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Op hoeveel cijfers achter de komma wil je hem recht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
la_fusion schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:04:
Goed, vandaag mijn 2k ride gedaan(begonnen eind mei dit jaar) en dat dus nadat gisteren eindelijk de versnellingen van mijn fiets goed zijn afgesteld. Echt, wat een verschil! Niet alleen in het soepel schakelen maar ook geen geratel meer.. heerlijk!
Wat is een 2k ride?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
2000e km dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ahhhh check! Netjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Harmen schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:12:
Goh, wat is het afstellen van een stuur lastig. Na 2x bijstellen staat hij nog steeds niet goed, iemand de gouden tip om het correct af te stellen. Op het oog lijkt het recht, maar tijdens het fietsen kom ik vaak achter dat hij scheef staat.

Pietje precies... :z

grahamofthewheels.com

• Tristan
GCN is geniaal. Ze hebben zoveel filmpjes en tips. Echt goud!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
GCN is inderdaad leuk, al kan ik de grappig bedoelde filmpjes niet zo waarderen. Zitten toch soms ook wel klein foutjes in hun filmpjes. Pedalen monteren zonder vet enzo.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Tristan
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 07:37:
GCN is inderdaad leuk, al kan ik de grappig bedoelde filmpjes niet zo waarderen. Zitten toch soms ook wel klein foutjes in hun filmpjes. Pedalen monteren zonder vet enzo.
Aha, ok. Ik ben dan ook maar een leek dus ik moet het daar echt van hebben :)

• Graham
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 07:37:
Mmm welk filmpje is dat? Gisteren namelijk nog dat exacte filmpje gekeken, en is toch echt met montage pasta. Niet dat ik het niet eens ben met je, zeker de wat niet serieuze filmpjes vind ik wat minder vaak maar aan de ander kant kan ik ze wel begrijpen en dat zal ook de charme zijn van hun kanaal op Youtube.

grahamofthewheels.com

• havana
Het was zo'n heel kort filmpje dat eindigt met een duimpje. Volgens mij publiceren ze die niet op hun YouTube-kanaal. Was dacht ik op FB.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 24-09-2016 08:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Tristan schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:19:

Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een fiets volgend voorjaar en ik wil er Di2 en schijfremmen op.
Dan is dit wel een catch 22, want de Aero vind ik mooier maar die heeft geen schijfremmen.

Maar wat me meer verbaasd is dat de Ultegra Di2 groep bij de ene fiets €700,- kost en bij de andere €940,-. Waarom is dat?

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Noxa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:08:
[...]

Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een fiets volgend voorjaar en ik wil er Di2 en schijfremmen op.
Dan is dit wel een catch 22, want de Aero vind ik mooier maar die heeft geen schijfremmen.

Maar wat me meer verbaasd is dat de Ultegra Di2 groep bij de ene fiets €700,- kost en bij de andere €940,-. Waarom is dat?
De 'premium' van discs? Net dat als LED TVs ook initieel een premium hadden t.o.v. andere TVs. Het is eigenlijk in iedere branche hetzelfde, nieuwe dingen die mensen graag willen, zijn net wat duurder.

De Ultegra en Ultegra Disc groepset verschillen namelijk ongeveer €200.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 24-09-2016 09:16 ]

• Tristan
Noxa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:08:
[...]

Je bedoelt dan tussen de GiuliAero en Giulia Disc? Ik weet het niet precies, het verschil in wat ik zie is dat er bij de GiuliAero Full Ultegra staat en bij de Giulia G2 Disc Level Ultegra. Ik weet niet wat ze bedoelen met Level Ultegra..

• Noxa
Roet schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:13:
[...]

De 'premium' van discs? Net dat als LED TVs ook initieel een premium hadden t.o.v. andere TVs. Het is eigenlijk in iedere branche hetzelfde, nieuwe dingen die mensen graag willen, zijn net wat duurder.

De Ultegra en Ultegra Disc groepset verschillen namelijk ongeveer €200.
Je moet het nog iets beter uitleggen. Zoals ik het nu lees bedoel je dat de meerprijs van de nieuwe feature, schijf remmen in deze, terug verdient wordt door de schakelgroep duurder te maken?

Want in principe wordt er aan de schakelgroep toch niets veranderd? Of ben ik slecht geïnformeerd en is de disc groep wel degelijk anders dan de niet disc groep? In mijn hoofd verander je alleen de remmen.

Dat loopt ook spaak als je naar het prijsverschil van de andere groepen kijkt. Standaard ultegra is bij beide fietsen even duur en het prijsverschil bij de Dura Ace groepen is weer een stuk kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Tuurlijk is de groep anders. Remmen zijn anders (duh) de shifters ook (hydraulisch).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Tristan
In dit filmpje heeft de rijder aan het einde last van gesmolten remmen, heb je dit bij discs ook?

Overigens mist z'n buddy op 11min de bocht :o

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Noxa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:28:
[...]

Dat loopt ook spaak als je naar het prijsverschil van de andere groepen kijkt. Standaard ultegra is bij beide fietsen even duur en het prijsverschil bij de Dura Ace groepen is weer een stuk kleiner.
Dat verschil bij Dura Ace kleiner is is vreemd. Volgens mij heeft Shimano niet alle groepen als Disc versie in set.. maar met name de STI's zijn een stuk duurder bij de disc versies. Is het verschil in wielen niet anders bij de dura ace versies als bij de ultegra versies?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tristan schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:33:
In dit filmpje heeft de rijder aan het einde last van gesmolten remmen, heb je dit bij discs ook?

[video]

Overigens mist z'n buddy op 11min de bocht :o
Vind ik niet gek, wanneer je de remmen zo lang achtereen inknijpt.
Bij schijven zul je dit minder hebben, omdat de pads daarvoor beter tegen hitte kunnen. Je loopt alleen risico op kokende remvloeistof, maar dan moet je zo gek doen, dat bij velgremmen je band al was ontploft.

• Graham
Sleepend remmen is gewoon dom. Pompen is DE manier bij afdalen.

grahamofthewheels.com

• Noxa
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:34:
Tuurlijk is de groep anders. Remmen zijn anders (duh) de shifters ook (hydraulisch).
Ok ok, ik wist niet dat je boos werd. Maar goed, mea culpa, ik ben dus slecht geïnformeerd. De schijfremmen kosten je simpelweg dus 200 Euro extra, bij Ultegra that is. Nu nog het prijsverschil bij Dura Ace?

Verwijderd

Noxa schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 13:32:
[...]

Ok ok, ik wist niet dat je boos werd. Maar goed, mea culpa, ik ben dus slecht geïnformeerd. De schijfremmen kosten je simpelweg dus 200 Euro extra, bij Ultegra that is. Nu nog het prijsverschil bij Dura Ace?
Bij Shimano heb je verschillende niveaus van shifters + remmen. Maar deze heten niet 105/ultegra/etc. Het prijsverschil hangt er dus ook vanaf welk niveau shiters + remmen ze monteren.

• Noxa
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:16:
[...]

Bij Shimano heb je verschillende niveaus van shifters + remmen. Maar deze heten niet 105/ultegra/etc. Het prijsverschil hangt er dus ook vanaf welk niveau shiters + remmen ze monteren.
Nu vat ik hem.

• Tristan
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:16:
[...]

Dit snap ik niet. Ik zie maar twee versies met hydraulic brakes waarvan een voor Di2
http://cycle.shimano-eu.c...dual-control-levers1.html

• havana
De meerprijs voor schijven is een belasting omdat het zo'n pijn aan de ogen doet die lelijke dingen.

100 euro voor de schijven
100 euro voor de Eiffeltorenshifters

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 24-09-2016 16:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Makkelijk
Tristan schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:17:
[...]

Dit snap ik niet. Ik zie maar twee versies met hydraulic brakes waarvan een voor Di2
http://cycle.shimano-eu.c...dual-control-levers1.html
En dat is dus het punt. Met ultegra en dura ace krijg je dezelfde shifters en remmen bij discs. De hardware die je niet nodig hebt van de velgremgroep is bij dura ace duurder. Zodoende een groter prijsverschil bij ultegra!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:32:
De meerprijs voor schijven is een belasting omdat het zo'n pijn aan de ogen doet die lelijke dingen.

Ik ben het in de regel met je posts eens, maar discs lelijk? Nah. Integendeel! Ik vind ze juist mooier staan.
Makkelijk schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:34:
[...]

En dat is dus het punt. Met ultegra en dura ace krijg je dezelfde shifters en remmen bij discs. De hardware die je niet nodig hebt van de velgremgroep is bij dura ace duurder. Zodoende een groter prijsverschil bij ultegra!
Ja ok. Achja het kost toch al klauwen vol met geld, dus die paar euro's maakt ook niet meer uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tristan schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:00:
[...]

Ik ben het in de regel met je posts eens, maar discs lelijk? Nah. Integendeel! Ik vind ze juist mooier staan.

[...]

Ja ok. Achja het kost toch al klauwen vol met geld, dus die paar euro's maakt ook niet meer uit :+
Zo had ik het er laatst nog over met een collega die er over denkt een Roubaix te kopen (waarvan de huidige lijn al standaard schijfremmen heeft). Hij vroeg of ik op dit moment een fiets met schijfremmen zou kopen, mijn antwoord was niet ja en niet nee :). Ik vind ze niet lelijk dus als ik een fiets wil die toevallig schijfremmen heeft zou ik dat prima vinden, maar als er van een model een disc en een velgrem type is waarvan de disc ook maar 100 euro duurder is kies ik altijd voor velgremmen. Dan steek ik dat geld veel liever in betere wielen ofzo.

Anyway, eens zien of nu de tweede schijfremmen discussie binnen 1 week ontketend! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 24-09-2016 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:36:
Het was zo'n heel kort filmpje dat eindigt met een duimpje. Volgens mij publiceren ze die niet op hun YouTube-kanaal. Was dacht ik op FB.
Ah. Die kijk ik nooit, FB slaag ik vrijwel altijd over, niet alleen voor GCN.

Overigens vind ik dit wel weer een geslaagde niet serieus filmpje van ze:

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
havana schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:32:

Ik dacht dat die meerprijs zat in de halve kilo extra fiets die je in een disc uitvoering krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Heb ik weer. Ik keek er al de hele week naar uit om vandaag voor het eerst met de lokale toerclub mee te fietsen. Gezellig kennis gemaakt en het is prima weer dus ik had er echt zin in. Zijn we nog maar 4km onderweg, knapt m'n spaak. Tja toen was het gelijk klaar natuurlijk :( Volgende zondag maar weer proberen, alhoewel het seizoen redelijk zijn eind nadert dus echt fietsen zal denk ik pas volgend seizoen zijn. Klote zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
Seizoen? Ik heb niet eens een idee wat het fietsseizoen is 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Makkelijk op 25-09-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Makkelijk schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:45:
Nou, zoals ik het nu begrijp zullen binnenkort de dinsdag en donderdagavond ritjes stoppen omdat het te donker wordt en naast de zondagochtend ritten wordt er dan ook wat meer met de mtb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:57
Makkelijk schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:45:
Fietsen doe je het hele jaar door :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zonde van al die training anders.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Graham schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:08:
[...]

Ah. Die kijk ik nooit, FB slaag ik vrijwel altijd over, niet alleen voor GCN.

Overigens vind ik dit wel weer een geslaagde niet serieus filmpje van ze:

[video]
The Cherry Picker, die moet ik echt even onthouden.

Vandaag mijn laagste afstand tot dus ver gereden. 166km, nu moe maar voldaan. Beetje jammer dat de wind ketting met onze fiets richting mee draaide. Alleen het laatste stukje wind mee.
https://www.strava.com/activities/724418774

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nu een carbon stuurpen (Fsa SL-K) icm een alu topcap, ik hoor verhalen dat er soms een carbon ring tussen hoort, wat zijn jullie ervaringen? Ik heb de fietst zo gekocht, alle andere fietsen met carbon voorvorken waren hetzelfde afgemonteerd. Is het gevaarlijk om zo door te blijven rijden?

Vanmorgen weer een mooi rondje gemaakt, 85km. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Wat voor ring bedoel je, de spacers onder de stuurpen? Dat maakt niets uit of die van alu of carbon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Maak een foto.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat de stuurpen niet helemaal op/over het uiteinde van een stuurpen van arbon zou moeten worden geklemd, en om dat eenvoudig te bewerkstelligen nog een dun spacertje boven de stuurpen wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Laatst online: 14:25
Ik had vandaag een maf ritje. Mijn route was grotendeels hetzelfde als de rit van "The Distinguished Gentleman's ride" https://www.gentlemansride.com.

De ene keer haalde ik er een paar in (bebouwde kom) om vervolgens door een hele groep voorbij gereden te worden. Daarna was ik opeens weer voor ze, maar moest ik de hele stoet laten passeren (kruising weg/fietspad). Na deze interruptie kwam ik ze weer tegen en dacht ik laat ik maar een andere route nemen anders hang ik erachter, om vervolgens voor ze uit te komen waardoor ze me een paar km later weer allemaal voorbij kwamen. Allemaal op vintage bikes met hippe pakken (maatpakken geen motor pakken) :) echt maf. Eigenlijk had ik er meer van moeten genieten en een foto'tje moeten maken, maar is was een beetje gefocussed op mijn eigen rit en tempo 😂

Mijn rit:

https://www.relive.cc/view/724491887

https://www.strava.com/activities/724491887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag zou ik na een weekendje weg lekker terug fietsen vanuit Breukelen naar Rijnsburg (met een mooi omweggetje). Kwamen we aan bij het hotel voor de terugreis en het begon toch te hozen :(
Tochaar met de auto terug, onderweg nog aardig wat regen meegekregen...

Wel blij dat de fiets mee was, na de hele week snotteren en snuiten even een ruime 30km tussendoor kunnen doen. Vonden de benen, longen en neus wel even fijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

begintmeta schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:52:
Het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat de stuurpen niet helemaal op/over het uiteinde van een stuurpen van arbon zou moeten worden geklemd, en om dat eenvoudig te bewerkstelligen nog een dun spacertje boven de stuurpen wordt geplaatst.
Dat bedoel ik idd, kijk ook maar eens bij deze fiets:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ef/12/98/ef1298b4f24f564b74587e94adbce565.jpg

Heeft ook een spacer boven de stuurpen, volgensmij zijn de meningen verschillend.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 25-09-2016 19:42 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
:9 Volgens mij is het voor stabiliteit, het valt wel meer op als je een toren hebt aan spacers onder de stem overigens. Ik het ook maar mijn stem is wel geslammed.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 25-09-2016 19:52 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sorry, ik bedoelde trouwens dat een ahead-stuurpen niet op/over het uiteinde van een stuurbuis (m.n. van carbon) zou moeten worden geklemd (vanwege de krachtsverdeling etc), en dat om de spanning op het aheadsysteem eenvoudig te kunnen te stellen dan een spacertje boven de stuurpen, onder de stelschroef handig is). Als de Stuurpen eenmal op de goede plek is vastgezet maakt wat erboven zit op zich niet meer veel uit.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 25-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:51:
:9 Volgens mij is het voor stabiliteit, het valt wel meer op als je een toren hebt aan spacers onder de stem overigens. Ik het ook maar mijn stem is wel geslammed.
Natuurlijk heeft een slammed down stuur effect op je houding, maar behoeft het ook aanpassingen aan de geometrie (zadel positie, lengte van de stuurpen) of is het een kwestie van spacers weg zodat je dieper zit en verder geen wijziging?

Hoe heb jij het aangepakt? spacer voor spacer weghalen om te testen of het comfortabel genoeg blijft? Uiteindelijk kan je natuurlijk als het echt bevalt een stuk van de vorkbuis af (laten) zagen om van de toren af te zijn...

Ik zit er ook over te denken om hiermee te gaan testen, ik heb het idee dat ik best wat dieper kan zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 25-09-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Dat laatste heb ik destijds gedaan. Vork uiteindelijk afgezaagd met één spacer speling, zodat ik er dus nog één omhoog kan als dat moet. Als het echt hoger zou moeten, kan ik altijd nog de stuurpen flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kluus schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:14:
Hoe heb jij het aangepakt? spacer voor spacer weghalen om te testen of het comfortabel genoeg blijft? Uiteindelijk kan je natuurlijk als het echt bevalt een stuk van de vorkbuis af (laten) zagen om van de toren af te zijn...

Ik zit er ook over te denken om hiermee te gaan testen, ik heb het idee dat ik best wat dieper kan zitten.
Idd spacer voor spacer uitproberen, soms zelf even terug gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6PrIVtgewiZZJZAa0quVsHC/thumb.jpg

Zo zelf nog een spacer uit kunnen boven maar destijds had ik die nog onder de stem zitten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:23:
[...]

Idd spacer voor spacer uitproberen, soms zelf even terug gegaan maar uiteindelijk is het dit geworden.

[afbeelding]

Zo zelf nog een spacer uit kunnen boven maar destijds had ik die nog onder de stem zitten.
Nice, gelijk eens aan de slag gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8nNQEK2APfN0ocJWfnYMhkb9/full.jpg

Ik vind alleen dat de bovenste spacer + topcap niet zo heel strak aansluiten, maar misschien ben ik te zeikerig :(:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbbltHWnPICI3Opt9xj1LYte/full.jpg

Verder benieuwd hoe het bevalt, MTB ook gelijk gedaan, ik denk dat ik het daar nog beter mee merk. Die sluit trouwens mooier aan door de dikkere aluminium spacers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Je hebt vast ook wel carbon spacer die de helft zijn van de spacers die je nu hebt zodat het wat minder erg wordt. Is best wel slecht hoe het nu op lijnt eigenlijk, en wat lelijk ;) Klopt het wel?

Met kleinere spacers kan je ook in wat kleinere stappen je stuur naar boven of beneden brengen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb als 'bovenspacer' een carbonspacertje tot 2mm laten afzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Graham schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:53:
Je hebt vast ook wel carbon spacer die de helft zijn van de spacers die je nu hebt zodat het wat minder erg wordt. Is best wel slecht hoe het nu op lijnt eigenlijk, en wat lelijk ;) Klopt het wel?

Met kleinere spacers kan je ook in wat kleinere stappen je stuur naar boven of beneden brengen.
Ja die twee die nu nog onder zitten zijn de helft van die ene die ik nu boven heb. Als ik er daarvan eerst 1 probeerde dan stak de buis nauwelijks boven de pen uit, dus dat was nog lastiger plaatsen...

Ik neem aan dat het klopt, ik zou niet weten hoe het anders moet in ieder geval... Misschien lijkt het op de foto ook wel erger dan het is met de spiegeling van de spacer zelf enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 25-09-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Kluus schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:14:
[...]

Natuurlijk heeft een slammed down stuur effect op je houding, maar behoeft het ook aanpassingen aan de geometrie (zadel positie, lengte van de stuurpen) of is het een kwestie van spacers weg zodat je dieper zit en verder geen wijziging?
Je houding verandert doordat de hoek tussen je benen en je romp scherper wordt. Dat betekent dat je spieren wat zullen moeten wennen en dat je bekken mee moet draaien.

Veel mensen maken de fout de hoek constant te willen houden door het zadel naar voren te schuiven. Dit is volgens mij de reden dat veel mensen niet erg diep kunnen zitten.
Door je zadel naar voren te schuiven komt er namelijk meer gewicht op je handen en polsen te liggen wat pijn in schouder en nek regio oplevert. Daarnaast wordt de kromming van de onderrug sterker wat ook niet altijd even prettig is.

Als je graag met je zadel wil schuiven, ga dan naar achteren. (Heb ik ook gedaan, rijd standaard met 2.5 cm setback en dat is voor mij echt een minimum)
Hoe heb jij het aangepakt? spacer voor spacer weghalen om te testen of het comfortabel genoeg blijft? Uiteindelijk kan je natuurlijk als het echt bevalt een stuk van de vorkbuis af (laten) zagen om van de toren af te zijn..
Ik heb gewoon de hele stapel weggehaald en op mijn stuurpen gekwakt...
Binnenkort merk ik wel of het pijn doet. ;-)

Zit nu ca. 1 cm lager dan op mijn vorige fiets, en daar had ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 19:01
Gisteren mijn eerste testrit op m'n nieuwe Canyon CF 7.0 SL gemaakt. Wat een heerlijke fiets is dat.

Mijn zwager moest even iets droppen op z'n werk, dus samen daar naartoe gereden en vanaf daar weer naar huis met de fiets. We zagen onderweg met de auto al dat we terug wind tegen zouden krijgen, en dat viel daar in de polder toch behoorlijk tegen.

Tegelijkertijd hadden we elkaar al een poos niet meer gesproken dus we zijn niet volle bak gegaan. Genoten van de rit, onderweg nog even de zadelpositie aangepast een heerlijk in het zonnetje naar huis gepeddeld :)

De fiets is in ieder geval top 8)

Strava: https://www.strava.com/activities/724589266
Relive: https://www.relive.cc/view/724589266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Heb even wat foto's gemaakt pas van de DealExtreme lichtjes die voor weinig te bestellen waren. Ik wist niet precies wat er van te verwachten was maar hieronder wat foto's van hoe ze licht geven. Foto's zijn gemaakt met iPhone 6S:

Mijn oude lichtjes, van Simson opzich prima om gezien te worden maar zelf wat zien is er niet echt bij dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1994.JPG

De nieuwe lamp op volle sterkte
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1995.JPG

Lampje op 50% sterkte
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1996.JPG

Huidige achterlichtje
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1997.JPG

Nieuwe op volle sterkte
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1998.JPG

Nieuwe op 50% sterkte
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_1999.JPG

Nog een ander beeld, die met oude voorlampje zag je dus eigenlijk een grote zwarte vlek
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_2003.JPG

Een foto maar dan wat meer vooruit gericht
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_2007.JPG

Voor die prijs! Koopje en lijken dus prima te werken! Nog niet meer op pad geweest, maar dat zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
orange.x schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:50:
Heb even wat foto's gemaakt pas van de DealExtreme lichtjes die voor weinig te bestellen waren. Ik wist niet precies wat er van te verwachten was maar hieronder wat foto's van hoe ze licht geven. Foto's zijn gemaakt met iPhone 6S:

Mijn oude lichtjes, van Simson opzich prima om gezien te worden maar zelf wat zien is er niet echt bij dus.
[afbeelding]

De nieuwe lamp op volle sterkte
[afbeelding]

Lampje op 50% sterkte
[afbeelding]

Huidige achterlichtje
[afbeelding]

Nieuwe op volle sterkte
[afbeelding]

Nieuwe op 50% sterkte
[afbeelding]

Nog een ander beeld, die met oude voorlampje zag je dus eigenlijk een grote zwarte vlek
[afbeelding]

Een foto maar dan wat meer vooruit gericht
[afbeelding]

Voor die prijs! Koopje en lijken dus prima te werken! Nog niet meer op pad geweest, maar dat zal niet lang meer duren.
Foto van de lampjes zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
De bovenste zijn de oude, onderste nieuwe.
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_2005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_2006.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dummy1988
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:13
Heb je ook een linkje dewelke het zijn :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
dummy1988 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:01:
Heb je ook een linkje dewelke het zijn :)?
Witte:
http://www.dx.com/p/usb-r...ilver-366334#.V-jyUhQ2Pxg

Rode:
http://www.dx.com/p/usb-r...k-red-373723#.V-jyUxQ2Pxg

Credits gaan uit naar medetweaker hoor :) Weet even niet van wie ik de link had.
Maar was nog verbaasd over dat ik geen importkosten / BTW hoefde te betalen want had 7 setjes besteld en later dacht ik ja hmmmm zit ik boven die "15 euro" dus mogelijk moet ik BTW betalen. Gelukkig niet dus :) Maar voor een voor en achterlampje ben je dus amper wat kwijt. Accu zit erin, oplaadkabeltje erbij. Ja, ze meuren wel, maar boeiend. Zolang ze niet ontploffen vind ik het gezegend :9

En er zit een rubber bij waarmee je hem op je stuur of zadelpen kan bevestigen of mogelijk andere plek. Zit ook een clip aan zodat je achterlicht bijv op een zadeltasje zou kunnen clippen. Achterlichtje heeft een soort scheve clip zodat als je hem op je zadelpen monteert hij alsnog meer horizontaal kan schijnen ipv met de hoek van je zadelpen naar beneden. Of je monteert hem zo dat hij nog verder naar de grond gericht staat. maar dat is dus ook wel handig.

[ Voor 20% gewijzigd door orange.x op 26-09-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Gisteren voor het eerst een 100+ rondje gereden. Op sommige stukken stond er best een pittig windje maar voor mezelf wel lekker gefietst.

https://www.strava.com/activities/724187525

Heb me ingeschreven voor de oranje peleton tocht (115km) van zondag a.s. Is de eerste keer dat ik mee doe aan zo'n tocht, dus ben benieuwd, weet niet zo goed wat ik moet en kan verwachten.

Sinds juli echt besmet geraakt met het fiets virus dus als het even kan probeer ik een ritje te doen. (af en toe wat moeilijk met vrouw en 2 jonge kids :) )
Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic