Ben zelf ook een sporter die behoorlijk zweet in tegenstelling tot anderen van de groep maar heb verder nooit last van hoofdpijn, gelukkig. Kijk, ik zeg niet dat iets goed of slecht is hoor, je moet vooral zelf aanvoelen wat voor jou het beste werkt maar ik kan me er wel over verbazen hoeveel men soms drinkt. Maar als het goed werkt en je naderhand geen last hebt dan is dat een bonus

, niets is zo vervelend als je niet je hobby uit kan oefenen omdat je geen zin hebt in de nare gevolgen bij terugkomst.
Straks ga ik weer de sportschool in om te gaan spinnen, en dan ligt er geregeld na 1,5u, zeker bij een grote groep dus volle zaal, toch een behoorlijke plas zweet, ook in vergelijking met andere mensen. Maar toch kom ik daar met 1,5u toch vaak net aan 1 bidon van 750ml leeg. Soms wat meer.
Overigens heb ik in de winter als ik buiten fiets vaak een hoger verbruik van water tijdens de zomer. Heb van de spinninginstructeur ook wel eens begrepen dat je ook zeker in de winter buiten goed moet drinken / nog beter is om meer te drinken. Kan de reden alleen niet meer bedenken.
Maargoed. Iedereen is anders gebouwd of heeft andere mankementen waardoor veel drinken een must is. En sommigen, waar ik er denk ik 1 van ben, kunnen het met veel minder af.