Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.723 views

Onderwerpen

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
nare man schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:05:
[...]

Ik ben ook behoorlijk astmatisch (gebruik de zwaarste dosering Symbicort 2x daags) en dat is geen enkele belemmering voor wielrennen en hardlopen, de twee sporten die ik beoefen. Het vergroten van je duurconditie is ontzettend heilzaam als je astma hebt: de ziekte als zodanig zal er niet van weggaan, dat is in feite een chronische ontsteking, maar de symptomen, zoals benauwdheid en piepen, worden veel minder als je je conditie verbetert.

Ik heb er onlangs nog met mijn longarts over gesproken en die onderschrijft dit. De longarts raadt ook aan om in het pollenseizoen, of als je anderszins als astmapatiënt last hebt van het weer, bijv. door smog, gewoon een extra pufje te nemen vóór je gaat fietsen (in mijn geval Ventolin) of het desnoods onderweg mee te nemen. Maar nogmaals, met sporten kun je echt niets slopen als je astma hebt :)
Ah dan heb ik niks gezegd! Er is genoeg aan mijn uithoudingsvermogen te verbeteren dus we gaan het zien! Ik ga in elk geval wat ventolin weer opvragen, voor erbij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Hier hardlopen en spieroefeningen (squats,situps,push-up). Sinds dit jaar begonnen met triatlons, inmiddels al twee keer een kwart triatlon gedaan en volgend jaar 2x een halve ironman. Alleen dat zwemmen.....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wil binnenkort m'n fiets een grote onderhoudsbeurt laten geven.
Ben totaal geen onderhoudsexpert, het kleine onderhoud doe ik zelf, maar wil er toch een keer een expert alles laten nalopen.

Wie weet hier een goede zaak voor in Eindhoven of omgeving?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Rings in Goirle.

Verder eens met @TheLemon. Zoek een goede FM. Een beetje vakman zal de draad eerst nasnijden en dan pas de vlakfrees erin draaien. Dan treedt het probleem dat door @TheLemon wordt beschreven niet op.

Verder is vlakken dus echt wel belangrijk, anders gaan de lagers binnen no time kraken. Maar dat was hierboven al benadrukt.

[ Voor 91% gewijzigd door havana op 17-09-2016 07:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Exocet schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:06:
Ben totaal geen onderhoudsexpert, het kleine onderhoud doe ik zelf, maar wil er toch een keer een expert alles laten nalopen.

Azzuri in Waalre!

Rings in Goirle is Specialized-only. Heb je een Specialized of doen ze ook onderhoud aan andere merken? Het bestellen van een Tacx-onderdeel was niet mogelijk laatst...

• Crazy D
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Fuff schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:29:
Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn mijn longen, ik ben nogal astmatisch en heb geen zin om extra te moeten gaan puffen, ik heb afgelopen jaar amper hoeven puffen, maar ben nu alweer een week of 3 elke dag bezig, omdat ik anders de ganse dag aan het hoesten ben.
Rustiger aan doen. Als je na een paar weken fietsen op 28 gemiddeld zit ben je lekker aan het doorstampen. Oftewel te hoge hartslagzone continue, en dat vind je astma minder fijn...

Exact expert nodig?

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04

Ik heb net met mijn fietsenmaker gesproken en ik mag daar een middagje komen zitten en gaan we samen mijn fiets uit elkaar halen en weer in elkaar zetten! Vind het een gave manier om mijn fiets beter te leren kennen.

Hello fellow humans

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Net even snel langs 12Go gereden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dA7Qlqz.jpg

Ik vind hem zo echt 'af' <3

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik vind het best wel een mooie fiets! Hou alleen niet van hoge velgen. 35mm, dat vind ik er lekker uit zien 😄

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Mooi mat zwart in dit geval van Sensa. Hoewel ik zelf ook een Sensa heb, vind ik dat ze doorgaans te veel namen in het wit hebben staan op hun mat zwarte frames. Zoals op mijn fiets. Meermaals merknaam Sensa, meermaals het frame naam, alle supra componenten schreeuwend aanwezig, etc.

Subtiel in het zwart kan het ook, en mooi dat ze hierbij deze optie hebben gegeven.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Persoonlijk hou ik van wat kleur in het frame, vind hem nu te stealth en daardoor eigenlijk saai

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Is die zadelpen 31.8 mm? Dan moet je wel van een stevig rijgedrag houden...en die Lugano's geven natuurlijk geen pas op zo'n fiets. Verder jammer van die aansluiting tussen balhoofd en stuurpen, ziet er nogal abrupt uit. Verder mooie fiets, al is ie wel errug zwart...

[ Voor 34% gewijzigd door nare man op 17-09-2016 15:03 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
nare man schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:01:
Verder jammer van die aansluiting tussen balhoofd en stuurpen, ziet er nogal abrupt uit.
Slam the stem, kan vast wel. Anders idd wat lelijk, de rest is wel erg mooi. Maar goed ik hou wel van stealth.

grahamofthewheels.com

• nare man
Ik ben juist de "klassieke" racer weer meer gaan waarderen, niet van die zeer hoge velgen en exotische buisvormen :)

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Is die zadelpen 31.8 mm? Dan moet je wel van een stevig rijgedrag houden...en die Lugano's geven natuurlijk geen pas op zo'n fiets. Verder jammer van die aansluiting tussen balhoofd en stuurpen, ziet er nogal abrupt uit. Verder mooie fiets, al is ie wel errug zwart...
Dat was het eerste wat mee opviel, Lugano's op deze mooie wielen is echt een gemiste kans.
Di2 erop en dan is hij echt af.

Verwijderd

13 in een dozijn fiets. Is het niet stiekem een overgespoten Chinese open mould frame? Die hebben ook vaak zo'n overgang tussen balhoofd en vorkbuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lone Wolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:49
Noxa schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:24:
[...]
Di2 erop en dan is hij echt af.
Een paar bidonhouders misschien.
En ... euh ... ik weet nie, maar euh ... pedalen lijken mij ook wel handig O-)

• Tristan
Is die zadelpen 31.8 mm? Dan moet je wel van een stevig rijgedrag houden...
Wat bedoel je daar precies mee? Waarom is dat?

Verwijderd

Tristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:35:
[...]

Niet echt comfortabel. Maar je kan dan wel pochen met een lichter frame.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
Tristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:56:
Net even snel langs 12Go gereden.

[afbeelding]

Ik vind hem zo echt 'af' <3
Mooie fiets! Die stealth bevalt mij wel...

• havana
Sensa ontwikkelt z'n eigen frames. Geen open mould dus. Overigens ontwikkelt Sensa (of eigenlijk Intersens, het moederbedrijf) ook de fietsen van Apex.

Ik vind 'm wel geslaagd moet ik zeggen. Vind je die zadelpen "too much" kun je altijd nog m.b.v. een shim een 27.2 pen plaatsen. Samen met een lagere bandendruk levert dat echt wel genoeg comfort. Als je echt comfort wil moet je gewoon een beachcruiser kopen }>

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 17-09-2016 16:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• nare man
Tristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:35:
[...]

Een dikkere zadelpen buigt/'flext' minder en daardoor krijg je meer klappen mee van een onregelmatige ondergrond.

Ik zag trouwens dat road.cc de Giulia G2 heeft gereviewd. Kreeg nog best een aardige recensie. Alleen met 8 kg is ie niet bepaald licht, en van die Supra 55mm wielen van bijna 2000 gr waren ze ook niet zo gecharmeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door nare man op 17-09-2016 17:41 ]

• Tristan
nare man schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:38:
[...]

Een dikkere zadelpen buigt/'flext' minder en daardoor krijg je meer klappen mee van een onregelmatige ondergrond.

Ik zag trouwens dat road.cc de Giulia G2 heeft gereviewd. Kreeg nog best een aardige recensie. Alleen met 8 kg is ie niet bepaald licht, en van die Supra 55mm wielen van bijna 2000 gr waren ze ook niet zo gecharmeerd.
Ah ok. En wat is een normale dikte dan?

Overigens, ik lees in de handleiding van Sensa het volgde:
Carbon frames zijn niet geschikt om in een “ergo/fietstrainer” (ook wel hometrainer genoemd) geklemd te worden! De frames zijn niet gebouwd om de krachten die op deze manier op de achtervork komen te verwerken.
Dat zou voor mij toch een probleem zijn aangezien ik ook in het off seizoen wil trainen op de fietstrainer. Wat is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 37% gewijzigd door Tristan op 17-09-2016 17:42 ]

• nare man
Gewoon in de winter doorrijden :p

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
Tristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:40:
[...]

Dat zou voor mij toch een probleem zijn aangezien ik ook in het off seizoen wil trainen op de fietstrainer. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik train al enige tijd dagelijks op een Wahoo Kicker met mijn Specialized Roubaix pro SL4. Ook carbon en geen probleem!
Krachten zijn niet anders in richting of omvang dan op de weg.
Gewoon tacxen dus! Mogelijk alleen bij staande sprints met beleid uitoefenen, maar die komen bij mij max 5-10 seconden voor in mijn workout schema van 6-8 weken

[ Voor 13% gewijzigd door NielsTn op 17-09-2016 18:14 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
Veldrijden, sowieso een goede tip.

• psychodude
Tristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:40:
[...]
Volgens mij is er nog nooit ergens een post op het internet voorbij gekomen van een carbon frame dat gescheurd zou zijn in een trainer. Maar in theorie bestaan er zeker meer zijwaartse krachten op het frame, met name tijdens sprints, bij het gebruik van een trainer. De mate varieert een beetje per trainer. En indien je er echt bang voor bent kun je er altijd nog voor kiezen om de fiets op een rocking plate te zetten. Maar ik zou er niet over in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
psychodude schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:22:
[...]

Volgens mij is er nog nooit ergens een post op het internet voorbij gekomen van een carbon frame dat gescheurd zou zijn in een trainer. Maar in theorie bestaan er zeker meer zijwaartse krachten op het frame, met name tijdens sprints, bij het gebruik van een trainer. De mate varieert een beetje per trainer. En indien je er echt bang voor bent kun je er altijd nog voor kiezen om de fiets op een rocking plate te zetten. Maar ik zou er niet over in zitten.
Met materiaaltests wordt carbon zwaarder mishandeld. En ik heb ook lsng gezocht en gesproken hierover met m'n leverancier. Alles kan stuk, maar normaal gebruik kan carbon easy overleven. Natuurlijk de nuance dat een persoon van 130kg meer krachten los kan maken dan iemand van krap 70kg

Rockingplate is prijzig. Maar met mdf plaat en 2 binnenbanden van een kruiwagen kom je in de buurt (als je al je balans kan houden)

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 17-09-2016 18:49 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Ik ben zelf altijd erg benieuwd naar wat een beetje stille variant is van een indoortrainer. Ik woon in een appartement en zou niet graag de buren aan de deur krijgen dat er te veel herrie gemaakt wordt door het gefiets. Iemand suggesties?

• NielsTn
J-M-T schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:53:
Ik ben zelf altijd erg benieuwd naar wat een beetje stille variant is van een indoortrainer. Ik woon in een appartement en zou niet graag de buren aan de deur krijgen dat er te veel herrie gemaakt wordt door het gefiets. Iemand suggesties?
DC Rainmaker heeft wat videos hierover,
Fyi, ik ervaar mijn trainer als acceptabel rustig.
Deels door de direct drive die de Wahoo Kickr biedt.

Heb ook eens op een (instap) model van Tacx gereden, die maakte veel meer herrie (gevoelsmatig). Mocht je nabij Nijmegen wonen, mag je eens luisteren en ervaren wat de smarttrainer doet :)

• psychodude
J-M-T schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:53:
Wat is je budget?

Ik maak zelf gebruik van de Tacx Neo. Vrijwel het enige dat ik hoor is het geratel van de eigen ketting. In de woonkamer is het niet te horen dat ik op dat ding zit. Laat staan de buren beneden. Enkel tijdens sprints heb je een mild zoemend geluid. Maar ook dat hoor je bij mij niet terug in de naast gelegen kamer.

• Tristan
Ik heb de Tacx Vortex Smart en ervaar deze niet als luidruchtig.
nare man schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:38:
[...]
Klopt. Nu is 8kg al een stuk lichter met wat ik nu fiets dus er is altijd winst daar. Probleem is dat m'n budget niet snel veel ruimer wordt om serieus naar andere merken te kijken (die ik dan ook nog mooi vind).

Hier nog een review van de nieuwe Giulia met schijfremmen: http://www.sensabikes.com...s/Test_GiuG2Disc17_NL.PDF

[ Voor 84% gewijzigd door Tristan op 17-09-2016 19:24 ]

• havana
Trainers en carbon is een vrij hardnekkige mythe. Magazine Tour heeft al meer dan 10 jaar geleden aangetoond dat de krachten die op het frame komen buiten op de weg veel groter zijn dan in een trainer.

Als 't niet veilig zou zijn, zouden de profs het ook niet doen...

DIT IS MIJN WEBSITE

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Nou vandaag tijdens mijn eerste rit na vakantie toch wel echt tot de conclusie gekomen dat mijn fiets echt beter afgesteld moet worden en dan met name de achter derailleur. Vooral voorbij de zwaardere verzetten(op/af schakelen) wisselt hij gewoon niet tak-tak in 1x van versnelling. Ook lijkt de ketting niet helemaal lekker te lopen dan. Daarnaast is ook het 'gepiep' terug waar de voorvork aan het frame zit weer terug.

Nee als ik dit dan vergelijk met mijn 'oude fiets(alu Gazelle, Tiagra 9 speed, 2e hands)' of met de huurfiets(Trek Damone 2016, 105 set) tijdens vakantie(Tourmalet, Aspin) waren vele malen preciezer met schakelen en gaven veel meer vertrouwen. Hopelijk lukt het afstellen zelf een beetje want tot nu toe ben ik nog niet gigantisch overtuigd van mijn aankoop(Giant TCR Advanced 1, ultegra)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Kabel half slagje strakker zetten...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:19:
[...]

Rustiger aan doen. Als je na een paar weken fietsen op 28 gemiddeld zit ben je lekker aan het doorstampen. Oftewel te hoge hartslagzone continue, en dat vind je astma minder fijn...
Ja dat is misschien ook wel waar, alhoewel ik een gemiddelde hartslag heb van 110-120 met een piek naar 160. Ik zit nog lang niet aan m'n max. Laatst met een workout met wat tabata's zat ik op 200 piek :+ met als gevolg een aantal dagen hoesten uiteraard.

Maar ik begrijp het, wat rustiger aan doen zal waarschijnlijk verstandiger zijn! Thanks in elk geval.

Iemand nog een leuke ronde 40-60km in omgeving Loosdrecht? Ik ga morgen daar wat fietsen en dacht er zelf aan om via fietsnet.be wat punten te knopen ;)

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03
Dank beiden!
psychodude schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:09:
[...]

Wat is je budget?

Ik maak zelf gebruik van de Tacx Neo. Vrijwel het enige dat ik hoor is het geratel van de eigen ketting. In de woonkamer is het niet te horen dat ik op dat ding zit. Laat staan de buren beneden. Enkel tijdens sprints heb je een mild zoemend geluid. Maar ook dat hoor je bij mij niet terug in de naast gelegen kamer.
Klinkt goed. Enig idee over wat onderburen zouden ervaren hiervan, kan me voorstellen dat dat wellicht sterker zou zijn dan kamers ernaast.
NielsTn schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:00:
[...]

Heb ook eens op een (instap) model van Tacx gereden, die maakte veel meer herrie (gevoelsmatig). Mocht je nabij Nijmegen wonen, mag je eens luisteren en ervaren wat de smarttrainer doet :)
Ik zal die videos eens bekijken. Nijmegen is voor mij niet in de buurt maar ik waardeer je aanbod. Wellicht eens zo'n apparaat huren.

[ Voor 9% gewijzigd door J-M-T op 17-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:53
la_fusion schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:35:
Nou vandaag tijdens mijn eerste rit na vakantie toch wel echt tot de conclusie gekomen dat mijn fiets echt beter afgesteld moet worden en dan met name de achter derailleur. Vooral voorbij de zwaardere verzetten(op/af schakelen) wisselt hij gewoon niet tak-tak in 1x van versnelling. Ook lijkt de ketting niet helemaal lekker te lopen dan. Daarnaast is ook het 'gepiep' terug waar de voorvork aan het frame zit weer terug.

Nee als ik dit dan vergelijk met mijn 'oude fiets(alu Gazelle, Tiagra 9 speed, 2e hands)' of met de huurfiets(Trek Damone 2016, 105 set) tijdens vakantie(Tourmalet, Aspin) waren vele malen preciezer met schakelen en gaven veel meer vertrouwen. Hopelijk lukt het afstellen zelf een beetje want tot nu toe ben ik nog niet gigantisch overtuigd van mijn aankoop(Giant TCR Advanced 1, ultegra)
Zelf een keer een gaan afstellen, gewoon de handleiding van Shimano volgen of een filmpje op YouTube. Eerste keer kost wat tijd, daarna kan je het terwijl je wacht op het stoplicht.

Wel eerst controleren dat de kabels goed lopen en de derailleurs goed (lees recht gemonteerd zijn).
Het zou niet de eerste kabel die klemt op een kabelhoedje zijn.

• psychodude
J-M-T schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:33:

Klinkt goed. Enig idee over wat onderburen zouden ervaren hiervan, kan me voorstellen dat dat wellicht sterker zou zijn dan kamers ernaast.
Heb de onderburen er in ieder geval nooit over gehoord. Hoewel niet direct gevraagd. Maar ik maak er soms ook vrij laat in de avond gebruik van afhankelijk van mijn werkrooster. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze er last van hebben.

Het is echt stil :p.

Ik weet niet waar je wel woont, maar indien in de randstad gezien Nijmegen uit de buurt, dan zou ik bijvoorbeeld in Amsterdam eens langsgaan bij de Futurumshop club daar. Daar is bijvoorbeeld de Tacx Neo uit te proberen. Kun je zelf horen hoe stil dit soort dingen zijn.

Dit is vrij accuraat voor wat je hoort als je er met je oor naast gaat liggen. Je hoort de ketting, en vanaf ongeveer 500 watt hoor je de trainer zelf wat naar voren komen. Het meer zoemende geluid op de achtergrond.

[ Voor 6% gewijzigd door psychodude op 17-09-2016 22:10 ]

• nare man
la_fusion schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:35:
Hopelijk lukt het afstellen zelf een beetje want tot nu toe ben ik nog niet gigantisch overtuigd van mijn aankoop(Giant TCR Advanced 1, ultegra)
Gewoon zelf leren afstellen aan de hand van aanwijzingen op internet. Is leuker en goedkoper dan naar de fietsenmaker. Het heeft ook niets met de kwaliteit van de aankoop te maken. Canyon levert de fietsen ook 'rijklaar' af maar ik moest mijn Endurace ook gewoon nog even tweaken, o.a. beide derailleurs, om het écht lekker te laten lopen. En een kraak kan de beste merken overkomen. Ook daarvoor geldt: ga gestructureerd en rustig op zoek, maak onderdeel voor onderdeel los, schoon, vet het in en zet het weer terug.

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

John Knoops in Mierlo (tegen Helmond aan). Hebben een uitgebreid aanbod aan merken en fietsen, en hebben een shitload aan kennis aan boord. Ook over dingen die weinig voorkomen/afwijkend van de standaard zijn.
Reparaties/onderhoud gaat op afspraak, handigste is om van te voren even te bellen/mailen of ze nog een gaatje voor je vrij hebben.

Heb de ervaring dat ze net even dat stukje meer voor je doen, wat ik mis bij een aantal andere zaken in Eindhoven.

http://www.johnknoops.nl/

Verder als je de zaak in komt lopen niet teveel om je heen kijken, er staat teveel aan mooi spul :9~

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

NielsTn schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:00:
[...]

Nog wat info van mijn kant: Ik heb van Tacx de Bushido Smart, Flow Smart en Satori Smart in de woonkamer gehad. Los van dat het voor mij allemaal geen succes was, kom ik wel tot de conclusie dat die Flow Smart een stuk stiller was dan de andere twee. De Flow Smart is een iets lichtere variant van de Vortex Smart en werkt met een elektromotor. Daar moet dus wel een stekker aan, maar ik vond het beduidend minder irritante herrie geven dan die andere twee. De zware brom blijft achterwege en daardoor maakte ik me een stuk minder druk over de onderburen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-09 21:56
Een kleine bijdrage en nadelige informatie wat betreft de tacx neo:

Als je een triple hebt gemonteerd (en dus een derailleur met lange kooi hebt) past dit niet op de neo, de derailleur komt dan tegen de poten aan.

Als je een direct drive tacx wilt en een triple hebt, wordt de tacx flux geadviseerd, welke volgende maand leverbaar wordt.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Gebanned schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:36:
[...]
Wel eerst controleren dat de kabels goed lopen en de derailleurs goed (lees recht gemonteerd zijn).
Het zou niet de eerste kabel die klemt op een kabelhoedje zijn.
Kijk ook ff of je derailleurhanger of -oog recht is. Een scheef gemonteerde derailleur kun je afstellen tot je een ons weegt maar die zal het nooit goed gaan doen.

• la_fusion
nare man schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:18:
[...]

Gewoon zelf leren afstellen aan de hand van aanwijzingen op internet. Is leuker en goedkoper dan naar de fietsenmaker. Het heeft ook niets met de kwaliteit van de aankoop te maken. Canyon levert de fietsen ook 'rijklaar' af maar ik moest mijn Endurace ook gewoon nog even tweaken, o.a. beide derailleurs, om het écht lekker te laten lopen. En een kraak kan de beste merken overkomen. Ook daarvoor geldt: ga gestructureerd en rustig op zoek, maak onderdeel voor onderdeel los, schoon, vet het in en zet het weer terug.
Dit was ik inderdaad ook wel al van plan maar na de ervaring met de huurfiets was het gewoonweg te irritant om te wachten tot de gratis servicebeurt (begin november) en ga ik er inderdaad zelf mee aan de slag. Direct ook bepaald wat het verjaardagscadeautje gaat worden (eind november) een fatsoenlijke standaard.. dat zal morgen wat lastiger worden. Tot nu toe steeds gedaan door het achterwiel te laten steunen aan 1 kant en het stuur laten leunen tegen de muur.

• NielsTn
En let's be honest... alles onder de 8k euro voor een trainer wordt bijna betaalbaar geacht ;)
http://magnum.tacx.com

Fyi, de kickr is volledig open qua ANT+ en bluetooth BLE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

la_fusion schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:32:
[...]

Tot nu toe steeds gedaan door het achterwiel te laten steunen aan 1 kant en het stuur laten leunen tegen de muur.
Zet je fiets op zijn kop of hang hem aan plafondbalken of een pergola in de tuin, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Op de camping hang ik m meestal in de boom met een stukje touw. Gaat prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wie van jullie rijdt er indoor op de trainer met Zwift en gebruiker daarbij de Zwift workout feature? Bevalt dat? Ik zoek een goede manier om trainingen af te werken. Heb vorig jaar Trainerroad een paar weken geprobeerd maar ik stoorde me eraan dat dezelfde workouts zich meerdere keren per week herhaalde. Zoek dus een beter alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Tristan schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:45:
Wie van jullie rijdt er indoor op de trainer met Zwift en gebruiker daarbij de Zwift workout feature? Bevalt dat? Ik zoek een goede manier om trainingen af te werken. Heb vorig jaar Trainerroad een paar weken geprobeerd maar ik stoorde me eraan dat dezelfde workouts zich meerdere keren per week herhaalde. Zoek dus een beter alternatief.
Een groot deel van de huidige workouts kun je online hier in zien:
http://www.stronglikeox.bike/zwift-beta-workouts/

Er zijn sindsdien een handje vol extra toegevoegd. Bovendien kun je zelf ook je eigen workouts samenstellen. Dus als je een eigen programma, een programma van elders of een programma op advies van een trainer wilt rijden kun je deze prima in Zwift invoeren.

Ik heb geen directe ervaring met TR, dus ik kan het niet vergelijken voor je om te zeggen of Zwift beter of slechter zou zijn in die zin.

Maar houdt er rekening mee dat veel programma's die doelgericht zijn vaak inderdaad gewoon repetitief zijn. Dit is niet zozeer een probleem van Zwift of TR, maar simpelweg de beproefde methodiek om hierin de meeste winst te behalen met een bepaald streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41
Mijn buitenband heeft een scheurtje, dus die wil ik vernieuwen. Ik ben aan het kijken naar buitenbanden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind de maattabellen etc ook niet bijzonder duidelijk. :(

Op mijn velg staat ETRTO 622x15c, de breedte is 18mm. Ik wil deze banden kopen maar heb ik dan de 20c, 23c, 25c of 28c nodig? Bij de vraag & antwoord op die pagina staat deze vraag ook, waar staat dat je prima de 28mm er op kan monteren, maar is 28c == 28mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
psychodude schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:25:
[...]

Een groot deel van de huidige workouts kun je online hier in zien:
http://www.stronglikeox.bike/zwift-beta-workouts/

Er zijn sindsdien een handje vol extra toegevoegd. Bovendien kun je zelf ook je eigen workouts samenstellen. Dus als je een eigen programma, een programma van elders of een programma op advies van een trainer wilt rijden kun je deze prima in Zwift invoeren.

Ik heb geen directe ervaring met TR, dus ik kan het niet vergelijken voor je om te zeggen of Zwift beter of slechter zou zijn in die zin.

Maar houdt er rekening mee dat veel programma's die doelgericht zijn vaak inderdaad gewoon repetitief zijn. Dit is niet zozeer een probleem van Zwift of TR, maar simpelweg de beproefde methodiek om hierin de meeste winst te behalen met een bepaald streven.
Oh bedankt man! Dat ziet er best aardig uit, dat ga ik eens proberen (zodra de iOS versie uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij behoorlijk tegen. Ten eerste zijn de workouts slecht ontworpen, zo heb je bijvoorbeeld van die single leg drills waarbij het wattage niet wordt aangepast voor het feit dat je met 1 been trapt. Een ander nadeel als je zonder powermeter maar met een smarttrainer zwift gebruikt: Als je even stopt of de verbinding valt weg dat wordt het wattage voor dat blok niet meer aangepast en wordt de weerstand van de trainer zo laag mogelijk gezet. Aangezien de wattages die mijn trainer afgeeft bij lage weerstand van geen kant kloppen krijg je zo nogal een vertekend beeld. Hetzelfde geldt voor testjes, de weerstand wordt dan ook op zo laag mogelijk gezet waardoor je een te hoog FTP krijgt aangemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misha schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:44:
Mijn buitenband heeft een scheurtje, dus die wil ik vernieuwen. Ik ben aan het kijken naar buitenbanden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind de maattabellen etc ook niet bijzonder duidelijk. :(

Op mijn velg staat ETRTO 622x15c, de breedte is 18mm. Ik wil deze banden kopen maar heb ik dan de 20c, 23c, 25c of 28c nodig? Bij de vraag & antwoord op die pagina staat deze vraag ook, waar staat dat je prima de 28mm er op kan monteren, maar is 28c == 28mm?
Ja, 28c is de 28mm variant. Die passen op je velgen, maar dat betekend nog niet dat ze in je frame passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:22:
[...]

Het valt mij behoorlijk tegen. Ten eerste zijn de workouts slecht ontworpen, zo heb je bijvoorbeeld van die single leg drills waarbij het wattage niet wordt aangepast voor het feit dat je met 1 been trapt. Een ander nadeel als je zonder powermeter maar met een smarttrainer zwift gebruikt: Als je even stopt of de verbinding valt weg dat wordt het wattage voor dat blok niet meer aangepast en wordt de weerstand van de trainer zo laag mogelijk gezet. Aangezien de wattages die mijn trainer afgeeft bij lage weerstand van geen kant kloppen krijg je zo nogal een vertekend beeld. Hetzelfde geldt voor testjes, de weerstand wordt dan ook op zo laag mogelijk gezet waardoor je een te hoog FTP krijgt aangemeten.
Tsja, ik denk dat dan toch eerder gewoon het standaard probleem van de beperkingen van een goedkope trainer is dan iets anders om eerlijk te zijn.

Met mijn Neo heb ik dusver geen wegvallen van de verbinding ervaren. Mogelijk dat je dit nog zou kunnen beperken met een USB extensie op je Ant receiver of bluetooth te gebruiken. Indien je stopt, dan ja komt het blok te vervallen en fiets je voor de rest van het blok bij hervatten tijdelijk reguliere weerstand volgens profiel van de route. Tab of capslock is de standaard shortcut om naar je volgende blok te gaan.

Dat wattages van goedkope trainers doorgaans voor geen meter kloppen, tsja, dat is bekend. Dit is niet alleen een probleem met Zwift, maar een probleem van dit soort trainers in bredere zin. Zoals altijd, goedkoop is duurkoop.

Tijdens de FTP test wordt je weerstand aangepast naar je cadans. Zwift streeft ernaar om je met een RPM van 90 te laten rijden tijdens deze test. Neemt je cadans toe omdat het vermogen te laag is, dan wordt de weerstand opgevoerd. De gemeten FTP hierbij is vrij accuraat. Fietsen met zowel een degelijke trainer als een secundaire powermeter laten sterk vergelijkbare waarden zien.

Zwift doet overigens zelfs helemaal niets anders dan simpelweg de door de smart trainer aangeleverde power waarden over te nemen voor bepaling van de FTP. Dus indien deze te hoog uitvalt, dan wederom is dit geen issue met Zwift, maar een issue met je trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:29:
[...]

Ja, 28c is de 28mm variant. Die passen op je velgen, maar dat betekend nog niet dat ze in je frame passen.
Ok. Geen idee of de 28mm tussen m'n frame passen. Ik ga denk ik voor wat smallere. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:39:
[...]

Tsja, ik denk dat dan toch eerder gewoon het standaard probleem van de beperkingen van een goedkope trainer is dan iets anders om eerlijk te zijn.

Met mijn Neo heb ik dusver geen wegvallen van de verbinding ervaren. Mogelijk dat je dit nog zou kunnen beperken met een USB extensie op je Ant receiver of bluetooth te gebruiken. Indien je stopt, dan ja komt het blok te vervallen en fiets je voor de rest van het blok bij hervatten tijdelijk reguliere weerstand volgens profiel van de route. Tab of capslock is de standaard shortcut om naar je volgende blok te gaan.

Dat wattages van goedkope trainers doorgaans voor geen meter kloppen, tsja, dat is bekend. Dit is niet alleen een probleem met Zwift, maar een probleem van dit soort trainers in bredere zin. Zoals altijd, goedkoop is duurkoop.

Tijdens de FTP test wordt je weerstand aangepast naar je cadans. Zwift streeft ernaar om je met een RPM van 90 te laten rijden tijdens deze test. Neemt je cadans toe omdat het vermogen te laag is, dan wordt de weerstand opgevoerd. De gemeten FTP hierbij is vrij accuraat. Fietsen met zowel een degelijke trainer als een secundaire powermeter laten sterk vergelijkbare waarden zien.

Zwift doet overigens zelfs helemaal niets anders dan simpelweg de door de smart trainer aangeleverde power waarden over te nemen voor bepaling van de FTP. Dus indien deze te hoog uitvalt, dan wederom is dit geen issue met Zwift, maar een issue met je trainer.
Ik zeg ook niet dat de oorzaak niet bij de trainer ligt. Maar TR is wel in staat om de boel goed te laten werken, Zwift niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik heb een vraagje. Sinds kort weer een raacefiets gekocht (Hoezee!!!) Keuze is gevallen op een Trek 1.2. Ik heb hem nu een maandje en het viel mij op dat de remmen steeds meer herrie gingen maken. Na een korte inspectie blijkt dat er nogal wat aluminium van mijn velgrand loskomt en in de remblokjes komen. Op de foto's zie je ook dat het aluminium wat 'opbolt', ook zie je de stukje alu in de remblokjes zitten (zelf na het eruit plukken van die stukjes blijft er wat in zitten).

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips voor andere remblokjes voor alu velgen misschien? Het lijk mij namelijk niet helemaal normaal.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33kw688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/xbddw8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:20:
Hoi!

Ik heb een vraagje. Sinds kort weer een raacefiets gekocht (Hoezee!!!) Keuze is gevallen op een Trek 1.2. Ik heb hem nu een maandje en het viel mij op dat de remmen steeds meer herrie gingen maken. Na een korte inspectie blijkt dat er nogal wat aluminium van mijn velgrand loskomt en in de remblokjes komen. Op de foto's zie je ook dat het aluminium wat 'opbolt', ook zie je de stukje alu in de remblokjes zitten (zelf na het eruit plukken van die stukjes blijft er wat in zitten).

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips voor andere remblokjes voor alu velgen misschien? Het lijk mij namelijk niet helemaal normaal.

[afbeelding]

[afbeelding]
Terug naar de winkel? Lijkt me niet normaal.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Je kunt de remblokjes afvijlen om de stukjes aluminium er uit te krijgen. Maar het lijkt mij wat veel voor een nieuwe fiets. Overigens staan je remmen niet goed afgesteld, de achterkant van je remblokjes slijten veel harder dan de voorkant.

Vandaag de de ronde van de westfriese omringdijk gefietst, thnx voor die tip. Windkracht vier was lekker in de rug maar tegen was het toch wel even bikkelen.

https://www.strava.com/activities/716675335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Het is wel bekend dat remmen van mindere kwaliteit, bijv. de Sora- en Claris-blokken maar ook de no-name c.q. eigen merk remmen die merken als Trek en Focus op hun lagere modellen gebruiken, niet bepaald van hoge kwaliteit zijn. Het zijn vaak harde blokken met weinig 'bite', die wel veel slijtage kunnen veroorzaken.

Maar dat gezegd hebbende, is dit vrij extreem. Bij normaal gebruik zou dit niet moeten gebeuren; maar de hamvraag is natuurlijk hoe je hebt gereden. Als jij in een regenbui door een plas drek bent gereden, en dat hebt laten opdrogen, dan heeft op die blokjes een mooie harde laag klein grit gezeten en hebben ze nu je velg geschraapt (ik ga ervan uit dat de velgen van de wielen die op een 1.2 zitten ook niet echt hard of duurzaam zijn).

Dus: wat heb je ermee gedaan ?:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:20:
Hoi!

[afbeelding]

[afbeelding]
Ten eerste. De slijtage van je remblokken op de foto lijkt wat schuin te verlopen. Zorg er voor dat je remblokken fraai in lijn lopen met de velg. Doet vrij weinig tegen dit fenomeen dat je hier beschrijft, maar gaat wel langer mee met je remblokken. Je kunt de huidige ook omkeren om weer een beetje in richting te slijten.

Ten tweede, dit soort aluminium slijtage kan wat scherpere stukjes doen opnemen in je remblokken. Dat zijn vaak de stukjes die krassen veroorzaken. Je kunt hiervoor twee dingen doen. Nieuwe remblokjes aanschaffen, economisch gezien niet het meest fraaie. Je kunt de remblokjes ook opschuren. Gewoon even wat grof schuurpapier tot je weer op rubber zit.

Ten derde, zachter rubber is vriendelijker voor je velgen. Maar zachter rubber slijt ook weer sneller, en zijn vaak ook weer wat duurder per stuk. Ik weet niet waar je uiteindelijk voordeliger mee uit bent bij alu velgen. Zachtere pads met minder slijtage, maar frequenter nieuwere pads aan te moeten schaffen. Of hardere pads met minder slijtage van de blokken, maar meer slijtage van de velg. Hoe je het ook went of keert, 100% tegen gaan gaat je uiteindelijk toch niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik denk dat het ook bij goedkope instapwielen nog wel de moeite waard is om betere pads te kopen. Je moet natuurlijk niet meteen voor de duurste Swisstops gaan, maar remmen zijn meestal wel een plek waar grof op bezuinigd wordt. Je kunt sowieso beter een niet al te knalhard blok kopen, dan slijt je velg ook niet zo belachelijk.

Voor nu zou ik inderdaad zeggen: velg goed schoonmaken (niet met schuurpapier ;)) en remblokjes schoonmaken en opruwen (wel met schuurpapier). En als je een ritje hebt gemaakt waarbij je remmen en velgen vies zijn geworden, even goed schoonmaken, anders rem je de volgende rit al dat gruis zo in je blokken en velgen.

[ Voor 19% gewijzigd door nare man op 18-09-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nare man: De afgelopen tijd heb ik niet in de troep gereden, alles op asfalt. Fiets word na elke rit van top tot teen schoongemaakt.

Het klopt inderdaad dat het niet de meest fantastische blokjes zijn. Bedankt voor de tips en duidelijkheid in ieder geval. Iedereen lijkt het met elkaar eens te zijn ;)

Tips voor goede blokjes?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Goed, met hulp van de tips hier vandaag aan de slag gegaan met de versnellingen. De kabel iets strakker zetten zorgde ervoor dat op het buitenblad alles prima liep achter. Echter, op het binnenblad haal ik zelfs niet het grootste tandwiel en het op 1 na grootste tandwiel alleen met wat moeite(op het buitenblad uberhaupt niet maar goed dat is ook niet nodig natuurlijk). Verklaard wellicht ook wel de moeite met de wat stijlere stukken in zuid-Limburg een aantal weken terug..

Daarnaast zag ik ook dat aan de voorkant de derailleur ligt de ketting schampt als ik wat zwaarder schakel en op het buitenblad heb geschakeld.

Aangezien ik vandaag wat weinig tijd had ga ik hier later deze week wat verder mee en dan hem maar eens volledig afstellen. Nu heb ik dus klaarblijkelijk niet het volledige bereik tot mijn beschikking en ben ik ook nog mijn ketting meer aan het slopen dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:56:
Goed, met hulp van de tips hier vandaag aan de slag gegaan met de versnellingen. De kabel iets strakker zetten zorgde ervoor dat op het buitenblad alles prima liep achter. Echter, op het binnenblad haal ik zelfs niet het grootste tandwiel en het op 1 na grootste tandwiel alleen met wat moeite(op het buitenblad uberhaupt niet maar goed dat is ook niet nodig natuurlijk). Verklaard wellicht ook wel de moeite met de wat stijlere stukken in zuid-Limburg een aantal weken terug..

Daarnaast zag ik ook dat aan de voorkant de derailleur ligt de ketting schampt als ik wat zwaarder schakel en op het buitenblad heb geschakeld.

Aangezien ik vandaag wat weinig tijd had ga ik hier later deze week wat verder mee en dan hem maar eens volledig afstellen. Nu heb ik dus klaarblijkelijk niet het volledige bereik tot mijn beschikking en ben ik ook nog mijn ketting meer aan het slopen dan nodig.
Als je Shimano hebt kan je op hun site de dealer manual van de derries bekijken. Daarin staat vrij goed beschreven hoe je ze moet afstellen. Het afstellen is dan hooguit een kwartiertje werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:41:
@ nare man: De afgelopen tijd heb ik niet in de troep gereden, alles op asfalt. Fiets word na elke rit van top tot teen schoongemaakt.

[...]
Zo dan zul je wel weinig fietsen. Wat een werk :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:27

Kluus

Gang is alles

Ik ben er vorig jaar de winter-avonden van November tot en met Februari mee doorgekomen, naast ATB'en in het weekend zat ik twee tot 3 avonden in de week 1,5 uur op de trainer.

Vorig jaar was de Zwift trainer mode nog beta met destijds een beperkte keuze aan trainingen en volgens mij geen speciale "single leg" oefeningen. Ik heb het toen een paar weken afgewisseld met trainerroad, maar ik vond Zwift persoonlijk veel leuker omdat je toch een beetje het zwift idee blijft houden dat je niet alleen fietst. Voor mij werkte het "tunnelvisie effect" wat Zwift maakt naar het einde van een blok ook op een vreemde manier motiverend. Ook vond ik het fijn om af te kunnen wisselen met normale Zwift rides.

Trainerroad vond ik dan in vergelijking saai en ondanks de schat aan trainingen kwam ik toch steeds op dezelfde terecht.

Ik heb trouwens met beide programma's nooit problemen gehad met connectiviteit in combinatie met de Tacx Vortex Smart.

Al met al ik was erg positief over Zwift (en trainer mode), dit jaar gaat dat m weer worden, naast de MTB in het weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
koolstop zijn betaalbare remblokken, swisstop gaat wel eeuwig mee maar beetje prijzig als beginner.
Je velg lijkt wel wat ribbelig misschien een manier om die wat vlakker te krijgen?.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Kluus schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:58:
[...]

Ik ben er vorig jaar de winter-avonden van November tot en met Februari mee doorgekomen, naast ATB'en in het weekend zat ik twee tot 3 avonden in de week 1,5 uur op de trainer.

Vorig jaar was de Zwift trainer mode nog beta met destijds een beperkte keuze aan trainingen en volgens mij geen speciale "single leg" oefeningen. Ik heb het toen een paar weken afgewisseld met trainerroad, maar ik vond Zwift persoonlijk veel leuker omdat je toch een beetje het zwift idee blijft houden dat je niet alleen fietst. Voor mij werkte het "tunnelvisie effect" wat Zwift maakt naar het einde van een blok ook op een vreemde manier motiverend. Ook vond ik het fijn om af te kunnen wisselen met normale Zwift rides.

Trainerroad vond ik dan in vergelijking saai en ondanks de schat aan trainingen kwam ik toch steeds op dezelfde terecht.

Ik heb trouwens met beide programma's nooit problemen gehad met connectiviteit in combinatie met de Tacx Vortex Smart.

Al met al ik was erg positief over Zwift (en trainer mode), dit jaar gaat dat m weer worden, naast de MTB in het weekend. :)
Bedankt voor je reactie, we gaan Swift proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:05
Over remmen gesproken... welk merk remblokjes zijn aan te bevelen voor TRP schijfremmen?
Ik las dat gesinterde wat beter zijn dan de standaard blokken die er nu in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hier op Trainerroad de set van sweet spot afgerond.
Ik moet wel wennen, en dat blijkt. Hield ik in begin amper 30 minuten vol, nu is een uur reeel. Grootste kwelling is verveling...
Morgen rustdag, dinsdag nieuwe set met sls eerste 20 minuten FTP programma. Kijken of ik de 250 W omhoog kan trappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Heeft iemand hier ervaring met custom wielen? Ik wil begin 2017 een set mooie wielen kopen en hoewel ik eerst voor de looks hoge velgen wilde kiezen is het waarschijnlijk een betere keuze om kwaliteit als uitgangspunt te nemen.

Custom wielen zijn daarbij wat mij betreft zeker een optie, maar waar moet ik op letten en wat zijn goede wielbouwers? Als ik google vind ik onder andere handgespaakt.nl (die hebben natuurlijk een handige naam gekozen) en een collega heb ik wel eens wat horen zeggen over wheel-tec. Maar verder heb ik geen kennis van die zaken. Alle advies is dus welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Kluus schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:22:
Heeft iemand hier ervaring met custom wielen? Ik wil begin 2017 een set mooie wielen kopen en hoewel ik eerst voor de looks hoge velgen wilde kiezen is het waarschijnlijk een betere keuze om kwaliteit als uitgangspunt te nemen.

Custom wielen zijn daarbij wat mij betreft zeker een optie, maar waar moet ik op letten en wat zijn goede wielbouwers? Als ik google vind ik onder andere handgespaakt.nl (die hebben natuurlijk een handige naam gekozen) en een collega heb ik wel eens wat horen zeggen over wheel-tec. Maar verder heb ik geen kennis van die zaken. Alle advies is dus welkom :).
Kijk ook eens bij Ernie Frieke (bikeboosting), hoor ik ook veel goeds over (regio eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Een aantal van de wat hoger aangeschreven wielbouwers die ik voorbij heb zien komen:
http://www.m-gineering.nl/ (Omgeving Groningen)
http://www.bikexperto.com/ (Omgeving Assen)
http://bikeboosting.nl/ (Omgeving Eindhoven)
http://wheel-tec.nl/introductie/ (Omgeving Amsterdam)
https://www.facebook.com/andlesscycling/ (Omgeving Rotterdam)

Dus afhankelijk van waar je woont en eventueel persoonlijk contact wenst zou ik zeggen kies er één uit. Zelf heb ik geen handgespaakte wielen, dus kan er geen persoonlijk oordeel over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jekker. Swisstop schijnt goed te zijn ja. Kosten vind ik voor remmen niet zo belangrijk. Ze moeten gewoon goed stoppen. En het liefst mijn velgen niet slopen ;) Wat betref beginner. Ach, het is 10 jaar geleden sinds ik op de racefiets heb gezeten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bikeboosting is vooral heel erg duur.

M-gineering doet geen high end spul.

Goed zijn: Wheeltec (wel lange wachttijd), Handgespaakt, Maatwielen, Bikewheels, Bikexperto/Zoran en Forcewheelz.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=76808

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 19-09-2016 06:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Thanks allemaal, ik zat inderdaad ondertussen ook bij bikeboosting te kijken (want dat is inderdaad het meest in de buurt). Ik ben er in ieder geval meer en meer uit dat het handgespaakte wielen gaan worden.

Thanks havana ook voor de link naar je topic op het fiets.nl forum, zoiets zat ik al te zoeken. Ik ga hem eens rustig doorlezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Yihaaa schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:05:
Over remmen gesproken... welk merk remblokjes zijn aan te bevelen voor TRP schijfremmen?
Ik las dat gesinterde wat beter zijn dan de standaard blokken die er nu in zitten.
Gesinterde blokken gaan langer mee en remmen beter in de regen. Rubber is goedkoper, remt iets beter als het droog is en beschadigd je schijf minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan

Wat voor band rijden jullie eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kluus schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:40:
Thanks allemaal, ik zat inderdaad ondertussen ook bij bikeboosting te kijken (want dat is inderdaad het meest in de buurt). Ik ben er in ieder geval meer en meer uit dat het handgespaakte wielen gaan worden.

Thanks havana ook voor de link naar je topic op het fiets.nl forum, zoiets zat ik al te zoeken. Ik ga hem eens rustig doorlezen :).
Bikeboosting is een prima gast. Doet niets anders dan wielen bouwen, al 30 jaar. Qua prijs ontloopt hij anderen niet veel hoor. Ik heb vorig jaar een stel handgespaakte wielen aangeschaft omdat ik met mijn 105kg (destijds) regelmatig een spaak brak van m'n standaard Mavic wielen. De prijzen bij verschillende bouwers (Bikeboosting, Handgemaakt, Wheel-tec, Force Wheelz) ontliepen elkaar daarbij niet veel. Ik zat toch al snel rond de 500 euro. Uiteindelijk kwam Bikeboosting met voor mij de beste oplossing qua producten. Ik vond dat hij goed naar mijn probleem luisterde en daar een passende oplossing voor bood. Uiteindelijk is het een setje geworden met DT Swiss 585 velgen, DT Swiss Comp spaken, DT Swiss 350 naven. Setje is gegarandeerd tot 130kg, geheel nagetrokken qua spanning en sinds die tijd heb ik geen gebroken spaak of slag in het wiel meer gehad. Daarnaast zijn deze wielen een stuk stijver wat je duidelijk voelt en ook fijner rijdt. Je krijgt ook 2 jaar garantie op spaakbreuk. Mocht het toch gebeuren, dan krijg je 100 euro terug (en dat heeft hij slechts 2x moeten uitbetalen sinds 2010 :))

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 19-09-2016 09:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Microkid schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:03:
[...]

Bikeboosting is een prima gast. Doet niets anders dan wielen bouwen, al 30 jaar. Qua prijs ontloopt hij anderen niet veel hoor. Ik heb vorig jaar een stel handgespaakte wielen aangeschaft omdat ik met mijn 105kg (destijds) regelmatig een spaak brak van m'n standaard Mavic wielen. De prijzen bij verschillende bouwers (Bikeboosting, Handgemaakt, Wheel-tec, Force Wheelz) ontliepen elkaar daarbij niet veel. Ik zat toch al snel rond de 500 euro. Uiteindelijk kwam Bikeboosting met voor mij de beste oplossing qua producten. Ik vond dat hij goed naar mijn probleem luisterde en daar een passende oplossing voor bood. Uiteindelijk is het een setje geworden met DT Swiss 585 velgen, DT Swiss Comp spaken, DT Swiss 350 naven. Setje is gegarandeerd tot 130kg, geheel nagetrokken qua spanning en sinds die tijd heb ik geen gebroken spaak of slag in het wiel meer gehad. Daarnaast zijn deze wielen een stuk stijver wat je duidelijk voelt en ook fijner rijdt. Je krijgt ook 2 jaar garantie op spaakbreuk. Mocht het toch gebeuren, dan krijg je 100 euro terug (en dat heeft hij slechts 2x moeten uitbetalen sinds 2010 :))
Ik had zelf ook wel de indruk dat bikeboosting nog wel redelijke prijzen vroeg (uit gaande van de calculator op zijn site). Ik zat ook aan de DT Swiss 585 velgen te denken. Op zich hoef ik voor mijn gewicht niet te kiezen voor sterkere wielen maar ik vind de wat hogere velgen mooier. Ik denk dat 30mm een mooi compromis is tussen comfort, gebruik in afdalingen en/of veel zijwind en looks... Ze lijken me wel redelijk smal (14mm) aangezien ik toch wel naar tevredenheid over ben om 25mm banden, of valt dat mee?

Ik zal sowieso eens een mail sturen naar oa bikeboosting en handgespaakt voor wat advies, dan kan ik ze ook wat beter vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Mijn wielen op basis van de DT 585 (eerder in dit topic)

wiel

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Ernie heeft IMHO toch wel een redelijke gebruiksaanwijzing. Geen makkelijke vent. En dat geldt overigens ook voor Marc van Wheeltec, die ik ken als een vrij botte hork.

Neemt niet weg dat beiden vakwerk afleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 19-09-2016 09:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

havana schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:44:
Ernie heeft IMHO toch wel een redelijke gebruiksaanwijzing. Geen makkelijke vent. En dat geldt overigens ook voor Marc van Wheeltec, die ik ken als een vrij botte hork.

Neemt niet weg dat beiden vakwerk afleveren.
Vreemd, mijn ervaring is anders met Ernie. Ok, hij is redelijk to the point in zijn e-mail, maar als je met hem belt of langs gaat is alles te bespreken en merk je duidelijk dat hij weet waar hij het over heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluus schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:38:
[...]

Ik had zelf ook wel de indruk dat bikeboosting nog wel redelijke prijzen vroeg (uit gaande van de calculator op zijn site). Ik zat ook aan de DT Swiss 585 velgen te denken. Op zich hoef ik voor mijn gewicht niet te kiezen voor sterkere wielen maar ik vind de wat hogere velgen mooier. Ik denk dat 30mm een mooi compromis is tussen comfort, gebruik in afdalingen en/of veel zijwind en looks... Ze lijken me wel redelijk smal (14mm) aangezien ik toch wel naar tevredenheid over ben om 25mm banden, of valt dat mee?

Ik zal sowieso eens een mail sturen naar oa bikeboosting en handgespaakt voor wat advies, dan kan ik ze ook wat beter vergelijken.
Ik heb net vorige week mijn wielsetje van Zoran opgehaald. Het is tegenwoordig de mode om iets bredere velgen te nemen (23mm buitenmaat). http://www.velonomad.com/articles/are-wider-rims-better/ Ik wilde eigenlijk de H+ son Archetype, maar ben voor de Kinlin xc23 gegaan omdat deze wat stijver was volgens Zoran is 28mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Buitenmaat is totaal niet relevant. Binnenmaat wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Heb zelf dit jaar ook een handgespaakt setje gekocht bij Andless in Vlaardingen, zie link van psycho. Aardige kerel, verstand van zaken en vond hem qua prijs ook erg goed. Heb zelf voor deDT Swiss RR511 velg gekozen, 32mm hoog met zilveren remrand en DT Swiss 350 naven. Erg fijn setje en nog steeds iedere keer veel plezier van! Gisteren vrij hard over een losliggende tegel gereden, die ik met mijn voorwiel wat omhoog reed denk ik en er met achterwiel aardig opging, maar geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:29:
Buitenmaat is totaal niet relevant. Binnenmaat wel.
Is het niet zo dat een velg met een buitenmaat van 23mm over het algemeen een binnenmaat van 17mm o.i.d. hebben?

Nog een aardige link met een aantal populaire bredere velgen.
http://blog.fairwheelbike...esting/alloy-rim-roundup/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:52:
[...]

Is het niet zo dat een velg met een buitenmaat van 23mm over het algemeen een binnenmaat van 17mm o.i.d. hebben?

Nog een aardige link met een aantal populaire bredere velgen.
http://blog.fairwheelbike...esting/alloy-rim-roundup/
Is geen wet van meten en persen (sic).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik vermoed dat de meesten hier wel bidons van Tacx / Born gebruiken?
Mijn ervaring met die nieuwe bidons van Born, niet van Tacx makelij volgens mij, is echt niet zo heel best. Die Tacx bidons zijn opzich heel prima maar daar zit een onbegrijpelijk rare rand aan de binnenkant in waardoor je een laagje water in dat randje krijgt als ze staan te drogen. Hoe ze dat ooit ontworpen hebben..

Het gaat nu in ieder geval om deze bidons: https://www.duursport.nl/...20shopping&utm_medium=cpc

Ik vind het maar ondingen, want ze lekken behoorlijk! Heb Born maar even gemaild vandaag om te vragen hoe en wat. Lijkt me dat ze zoiets toch wel eerst testen voor ze dat op de markt knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Ik gebruik Camelbak Podiums. Prima dingen, niet goedkoop, maar er gaat geen rare smaak aan zitten en ze hebben een mooie grote drinkopening. Fijn is dat ze ook in de 'open' stand bij hobbelige wegen niet gaan lekken, vanwege het ventielsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

orange.x schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:39:
Heb zelf dit jaar ook een handgespaakt setje gekocht bij Andless in Vlaardingen, zie link van psycho. Aardige kerel, verstand van zaken en vond hem qua prijs ook erg goed. Heb zelf voor deDT Swiss RR511 velg gekozen, 32mm hoog met zilveren remrand en DT Swiss 350 naven. Erg fijn setje en nog steeds iedere keer veel plezier van! Gisteren vrij hard over een losliggende tegel gereden, die ik met mijn voorwiel wat omhoog reed denk ik en er met achterwiel aardig opging, maar geen centje pijn.
Heb even gekeken en die RR511 velgen zien er goed uit, nog net een tikkie hoger ook! Dat is dus het leuke aan custom wielen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik gebruik echt al jaren Bontrager bidons in zowel 0,75L als 0,5L maten en die doen het tot op heden prima voor me. Lekken nooit en drinkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebikeshopderby.co.uk/wp-content/themes/shopperpress/thumbs/bontrager-bottle.jpg

Ik zou overigens bij de aanschaf van een nieuwe bidon wel voor een insulated versie gaan. Die houdt het vocht veel langer koel. Zoiets; http://www.trekbikes.com/...insulated-bottles/p/06382

[ Voor 32% gewijzigd door Tristan op 19-09-2016 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Die heb ik ook gehad maar ze gaan toch wel vrij snel een beetje meuren imo. Er blijft ook heel snel prut zitten onder dat schuifsysteem van het dopje. Staat tegenover dat ze geen drol kosten en dus ook makkelijk vervangen kunnen worden als ze niet meer goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Elite bidons ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
nare man schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:24:
Ik gebruik Camelbak Podiums. Prima dingen, niet goedkoop, maar er gaat geen rare smaak aan zitten en ze hebben een mooie grote drinkopening. Fijn is dat ze ook in de 'open' stand bij hobbelige wegen niet gaan lekken, vanwege het ventielsysteem.
Hier ook. Eentje gekocht om te testen en zeer tevreden. De opening is echt veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Podiums zijn idd topdingen, ik heb er twee van Rapha (=zelfde).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Podiums zijn inderdaad erg fijne bidons. Al moet je ze als nog schoonmaken natuurlijk maar het systeem kan goed uit elkaar. Al zal je het vuil niet goed zien zitten bij een geheel zwarte/donkere bidon (incl drinksysteem).

Maar geloof dat je ook prima de doppen van Podiums kan vinden op Ebay voor vervanging.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Deze Elite Crono CX Aero bidon's zijn ook wel cool
Afbeeldingslocatie: http://www.slowtwitch.com/articles/images/4/97154-largest_LuisInfanteBike4.jpg
Pagina: 1 ... 91 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic