Noxa schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:52:
Ik ben me wat aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Duurt nog even voor dat ik hem kan kopen, maar dan weet ik waar ik naar toe moet sparen.
Mijn oog is daarbij gevallen op een Rose bike, iemand ervaring met deze fietsen? Ik vind het mooie fietsen en de site zit degelijk in elkaar. Is het de moeite waard om me er in te verdiepen of kan ik hem beter links laten liggen.
Hier een eigenaar

Van 2 zelfs. Voorheen aluminium versie gehad, toen nog Red Bull, nooit wat mee geweest. Vriend uit de groep heeft de aluminium versie van die van mij (Rose Xeon CRS 4400). Hoor hem ook nooit over klachten.
Maar de carbonversie die ik nu heb heb ik in het verleden wel wat problemen mee gehad.
Na 1,5 jaar had ik scheurtjes rondom de bottombracket aan de rechterkant, ik denk wel meer lak dan echt scheur in het carbon, en heb ik een framevervanging gehad. Half jaar later weer het geval van scheurtjes op dezelfde plek, toen bijbetaald voor beter frame wat nu dus de XEON CRS is. Na een jaartje was daar het probleem dat de bottombracket tov het frame speling had. Dus misschien is dat bij de vervanging van het laatste frame niet goed gegaan ofzo. Maar je begrijpt dat het dan wel erg vervelend wordt als je elke keer OF terug moet om te brengen en een week later moet halen of dat je de hele tijd je fiets op moet sturen.
Kijk, die lakscheurtjes, als dat het waren, is in principe niet problematisch, maar mooi is anders. Moet overigens zeggen dat ik alweer wat scheurtjes in de lak geconstateerd heb bij de voorderailleur waar hij vastzit. Weet nog niet wat ik daar mee ga doen. Je kan als "leek" zijnde ook geen conclusies eraan verbinden omdat je niet weet in hoeverre dat doorwerkt naar binnen toe.
Maar mocht je voor alu gaan: prima! Carbon, ja, ze verkopen er echt genoeg dus ik denk dat ik gewoon pech heb enzo. Ze sponsoren ook een pro team, weet niet of dat world tour is, maar als het echt rotzooi was geweest

Toen ik van het oudere type naar het nieuwere type ging zei die man nog van ja, je kan ook een zwarte nemen. Ik dacht ja, of juist niet

Gewoon weer wit, dan kan ik het in ieder geval constateren! Op zwart ga je lakscheurtjes natuurlijk minder snel zien. De vraag is alleen is iets een lakscheurtje of is er meer..
Mijn keuze toen was de ervaring van de Red Bull en de prijs kwaliteit verhouding. Je krijgt wel beste bang for bucks. Als je bijv vergelijks met een Canyon, waarbij het principe hetzelfde is (geen doorverkopen via andere winkels ets) dan kan het aardig schelen.
[
Voor 8% gewijzigd door
orange.x op 13-09-2016 14:17
]