Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.749 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Tarkin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:38:
[...]

Enige keren dat ik grootlicht aanzet is als ze ofwel volledig zonder licht (en liefst zwarte kleren) fietsen, Dan weet ik liever waar ze juist fietsen (is ook meestal op verlaten boerenbaatjes).

Ofwel omdat ze zo'n mistlamp niet kunnen monteren op hun fiets. Dan wordt je als automobilist zelf verblind, kwestie van het plezier te retourneren.

Op m'n koersfiets zorg ik er dan ook voor dat de lampen goed afgesteld staan en naar de grond richten ipv naar de ogen van de tegenligger, helaas zie je nogal veel dat dat niet zo is en is eigenlijk alleen maar ergerlijk.

Maar bon, iemand zonder licht is nog steeds ergerelijker (en gevaarlijker) dan iemand met zo'n mistlamp die niet goed afgesteld staat. Het laatste is vooral ergerlijk en in sommige gevallen ook pijnlijk aan de ogen. Vergelijkbaar met een tegenligger die zijn fahren nog heeft opstaan.
eensch; lang geleden, toen ik net mn rijbewijs had op een verlaten polderweg bijna een fieter van de weg gereden omdat hij geen licht voerde en ik hem pas op het laatste moment zag. Dan schrik je wel even en vanaf dat moment heb ik zelf nooit meer zonder licht gereden op mn fietsje. Ik probeer inderdaad altijd mn lamp goed óp de weg te laten schijnen, en niet op de tegenligger, maar met de rubberen ringen die erbij geleverd worden schuift de lamp altijd wel iets tijdens een rit. Je zou dan nog tie-wraps kunnen gebruiken, maar omdat ik mn fiets ook wel eens voor woon-werk verkeer gebruik, vind ik het wel handig om mn lamp eraf te kunnen halen ivm beschadiging en/of diefstal.

Die accuduur van die lezyne 900 is wel lekker trouwens. ik kwam met mijn lampje tot 5 uur op de laagste stand toen hij net nieuw was. met mn huidige pack heb ik het nog niet kunnen proberen, maar ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt. Als het goed is ietsje langer nog (verwacht dubbel zo lang)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
kwakke01 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:46:
[...]

eensch; lang geleden, toen ik net mn rijbewijs had op een verlaten polderweg bijna een fieter van de weg gereden omdat hij geen licht voerde en ik hem pas op het laatste moment zag. Dan schrik je wel even en vanaf dat moment heb ik zelf nooit meer zonder licht gereden op mn fietsje. Ik probeer inderdaad altijd mn lamp goed óp de weg te laten schijnen, en niet op de tegenligger, maar met de rubberen ringen die erbij geleverd worden schuift de lamp altijd wel iets tijdens een rit. Je zou dan nog tie-wraps kunnen gebruiken, maar omdat ik mn fiets ook wel eens voor woon-werk verkeer gebruik, vind ik het wel handig om mn lamp eraf te kunnen halen ivm beschadiging en/of diefstal.

Die accuduur van die lezyne 900 is wel lekker trouwens. ik kwam met mijn lampje tot 5 uur op de laagste stand toen hij net nieuw was. met mn huidige pack heb ik het nog niet kunnen proberen, maar ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt. Als het goed is ietsje langer nog (verwacht dubbel zo lang)
Als het schuift zou je verwachten dat het licht naar beneden gaat he, toch als het zwaartepunt voorbij je stuur hangt. Dan is het helemaal geen probleem. Ik denk dat sommige mensen gewoon bewust hun lampen zo hangen, want dan zijn ze zeker dat ze de aandacht hebben van de automobilist. Dat die hen dan weer van de baan wilt rijden omdat gedrag nemen ze er maar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Weinig trots in die gevallen, ik vond het vooral zielig voor hem. Ik hield het wel goed vol en nam daardoor gewoon sneller over. Ik probeerde niet te parasiteren, maar juist te helpen.. netjes gevraagd of ik kon meedraaien. Zeg dan gewoon dat je me er niet bij wilt hebben. Fair enough..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
WaSteiL schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:42:
[...]

Het ging hier net even anders.. 4 man achter elkaar. Man op kop (nu genoemd nummer 1) laat zich afzakken aan de rechterzijde. Nummer 2 komt hiermee op kop maar stuurt meteen door naar de rechterzijde van de weg. Nummer 1 laat zich alleen niet volledig afzakken maar blijft direct achter nummer 2 hangen. Ik als origineel nummer 3 in de groep kom dan naast de nummer 1 te zitten. origineel nummer 1 moet zich gewoon laten afzakken tot achterin de groep en dat doet hij niet..
Dit deed hij overigens elke keer, maar alleen niet als toevallig 1 van zijn maten op nummer 3 reed..
Goed draaien in een groepje schijnt nogal moeilijk te zijn. Wij zijn op maximale sterkte met een groepje van 9 man. En we hebben nog nooit fatsoenlijk kunnen draaien omdat er mensen zijn die zelf over gaan nemen bijvoorbeeld en daarmee een tempoverhoging erin gooien. En je hebt er bij die niet of nauwelijks af willen geven maar ik vind dan wel dat als daarmee het tempo daalt dat je maar geforceerd over moet nemen. Zelf vind ik het het prettigste om minimaal wel een meter of 500 te doen en niet dat constante draaien, dat is teveel intervallen voor mijn doen. Als diesel rij ik liever een langere tijd op kop en dan nog langer in verhouding in het wiel. Voelt voor mij in ieder geval veel makkelijker.

Gisteren reden we met 3 en uiteindelijk de laatste vlakke 25km met 2 en dan is het gewoon op een kruising even afgeven en dan kan het prima een weg van 2,5km zijn dat de ander op kop blijft rijden. In het begin reden we zelfs stukken van ongeveer 5km op kop en dan wissel je af. Voor mij een stuk prettiger in ieder geval :)

https://www.strava.com/activities/702969568 Uiteindelijk dus alles met uiterlijk 50x18 gereden of zwaarder. Omdat ik geen binnenblad kon rijden werd bedacht dat we dan de 3 lichtste tandjes ook maar niet gingen gebruiken. Heuvelop was het even omschakelen. Het is zeker te doen maar het fietst gewoon wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

WaSteiL schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:40:
Ik reed gisteren een rondje op de lekdijk, op een splitsing kwam er een groepje van 3 wielrenners aan die op dat punt net even iets harder redden (niet gek ook met zijn 3en). Even aangehaakt, later gevraagd of ik even mee kon draaien. eentje daarvan was het daar geloof ik niet helemaal mee eens al kon het ook zijn dat hij net wat meer moeite had met het tempo (gezien aan de hoeveelheid spuug rond zijn mond). Namelijk elke keer dat hij van kop af kwam en zijn maat de leiding nam liet hij zich niet helemaal netjes afzakken, maar ging hij in het wiel van die voorste rijden waardoor ik in de wind reed. Dan laat ik mijzelf natuurlijk niet kennen en blijf op dat punt fietsen en neem nog wat sneller de kop over. :+ 8)
Ik werd ene keer langs het a-dam-rijnkanaal ingehaald door een groepje van 3, die merkbaar langer met zn 3en trainden. Erachter gaan hangen is dan vaak geen probleem, meedraaien daarentegen is gevaarlijker dan je denkt, want zij zijn met zn 3en op elkaar ingespeeld, en kennen jou en je fietsmanieren niet. wat je dan het beste kan doen als je toch graag wat kopwerk wil doen is vragen of het goed is dat je even wat kopwerk doet, en dan van laatste stek doorrijdt naar kop, je kopwerk doet en daarna weer afzakt naar laatste positie. dan blijft hun 'treintje' intact, stoor je ze niet en hebben ze toch iets profijt van je. win-win zeg ik :)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tarkin schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:38:
[...]

Enige keren dat ik grootlicht aanzet is als ze ofwel volledig zonder licht (en liefst zwarte kleren) fietsen, Dan weet ik liever waar ze juist fietsen (is ook meestal op verlaten boerenbaatjes).

Ofwel omdat ze zo'n mistlamp niet kunnen monteren op hun fiets. Dan wordt je als automobilist zelf verblind, kwestie van het plezier te retourneren.

Op m'n koersfiets zorg ik er dan ook voor dat de lampen goed afgesteld staan en naar de grond richten ipv naar de ogen van de tegenligger, helaas zie je nogal veel dat dat niet zo is en is eigenlijk alleen maar ergerlijk.

Maar bon, iemand zonder licht is nog steeds ergerelijker (en gevaarlijker) dan iemand met zo'n mistlamp die niet goed afgesteld staat. Het laatste is vooral ergerlijk en in sommige gevallen ook pijnlijk aan de ogen. Vergelijkbaar met een tegenligger die zijn fahren nog heeft opstaan.
Er zijn wel fietslampen met een cutoff aan de bovenkant, net als autolampen, zodat het licht niet of nauwelijks verblindend is voor tegenliggers. Helaas zijn deze relatief duur en schaars.
Hier is een website van iemand die er nogal wat test en beschrijft:
http://swhs.home.xs4all.n...verlichting/index_en.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

kwakke01 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:49:
[...]
batterijen die ik er nu in heb zitten zijn keeppower's 2600
linkje
nadeel is dat als je de lamp in de hoogste stand zet (2k lumen), de auto's beginnen te seinen met grootlicht omdat ze verblind worden. Voordeel is wel dat ze je de ruimte geven en afremmen, want ze verwachten met zoveel tegenlicht geen fietser te treffen :D

-edit- oh ja, waarom zoveel licht? ik rij hoofdzakelijk tussen lelystad en almere, en daar is geen lantarenpaal te vinden. zodra het bewolkt is, zie je geen hand voor ogen meer en is het dus link met alleen een 'gezien' lampje te rijden. meestal heb ik de lamp op stand 1 (schemer)staan, dan geeft ie rond de 500 lumen af. Stand 2 als het echt donker is ( 1000 lumen) en stand 3 (2000 lumen) als ik echt moet orienteren/navigeren, of duidelijk wil maken dat die auto écht z'n grote licht uit mag doen.. :+
nare man schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:14:
@ kwakke01: dat heb je met 300 lumen ook al, afgelopen winter kreeg ik nog een opmerking naar m'n hoofd van een (stilstaande!) vrachtwagenchauffeur: 'doe ff normaal man, ik zie niets meer' :D
Misschien moeten jullie het lampje eens naar beneden afstellen ipv omhoog als een navigatiebaken voor de vliegtuigen... ;) :P

Ik rij met de genoemde Cateye die nareman ook heeft en ik kan voor mij niet echt een situatie bedenken waar het té donker is en de hoogste stand echt nodig is ( er vanuit gaande dat je gewoon op asfalt rijdt). In bepaalde situaties werkt het juist tegen (mist en nevel bijvoorbeeld). Die 2000 Chinese lumen lijkt mij ook behoorlijk overdreven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb 'm altijd naar beneden gericht, met het middelpunt van de lichtbundel op ongeveer 3-3,5 meter vóór mijn stuur. Vind het zelf ook ongelooflijk irritant als andere rijders (of bijv. brommers) hun licht recht vooruit schijnen en ik niets meer zie. Gelukkig heeft de Cateye 300 een redelijk sterk gefocuste straal, niet zo'n enorme bundel strooilicht.

De hoogste stand van 300 lumen gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik alleen ben en in de onverlichte polder rijd en het bewolkt of mistig is; soms zelfs nog een standje lager, 150 lumen, als het helder, droog weer is, want ik ken de weg toch goed. In de stad gebruik ik meestal de laagste stand, volgens mij 50 lumen, omdat je daar vanwege de vele lantaarns je eigen pad toch wel kunt zien; het gaat dan puur om gezien worden.

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 07-09-2016 10:19 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

nare man schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:18:
Ik heb 'm altijd naar beneden gericht, met het middelpunt van de lichtbundel op ongeveer 3-3,5 meter vóór mijn stuur. Vind het zelf ook ongelooflijk irritant als andere rijders (of bijv. brommers) hun licht recht vooruit schijnen en ik niets meer zie.

De hoogste stand van de Cateye 300 gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik alleen ben en in de onverlichte polder rijd; soms zelfs nog een standje lager, 150 lumen, als het helder, droog weer is, want ik ken de weg toch goed. In de stad gebruik ik meestal de laagste stand, volgens mij 50 lumen, omdat je daar vanwege de vele lantaarns je eigen pad toch wel kunt zien; het gaat dan puur om gezien worden.
Beetje zoals ik hem ook gebruik. Blijft een fijn lampje, lekker compact en ideaal dat je hem kan opladen via USB. De strobo-stand gebruik ik eigenlijk nooit, werkt teveel op mijn zenuwen :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Ja, die heb ik ook nog nooit gebruikt. Sowieso vind ik knipperende lampen op de racefiets niet zo bruikbaar, ook niet als achterlicht. Je kunt namelijk de snelheid van een knipperende lichtbron veel lastiger inschatten dan van een constante lichtbron, dat kan wel vervelend zijn als je in het donker van achter wordt genaderd door een auto.

En verder is de bouwkwaliteit van Cateye natuurlijk subliem: ik heb de mijne al tig keer later donderen, hij is ontelbare malen zeiknat geregend, onder de modder, etc. en hij werkt nog steeds prima.

[ Voor 23% gewijzigd door nare man op 07-09-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

vhal schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:11:
[...]

[...]

Misschien moeten jullie het lampje eens naar beneden afstellen ipv omhoog als een navigatiebaken voor de vliegtuigen... ;) :P

Ik rij met de genoemde Cateye die nareman ook heeft en ik kan voor mij niet echt een situatie bedenken waar het té donker is en de hoogste stand echt nodig is ( er vanuit gaande dat je gewoon op asfalt rijdt). In bepaalde situaties werkt het juist tegen (mist en nevel bijvoorbeeld). Die 2000 Chinese lumen lijkt mij ook behoorlijk overdreven
ik kijk ook niet zozeer naar wat die 'chineze' aanbieder schrijft (deze lamp wordt zelfs verkocht als 5000 lumen lamp), maar kijk naar de output die een cree-XM-L U2 geeft, en da's toch echt 1000 lumen. Doe dat x2, en dan heb je de output die de lamp kan geven. kán geven inderdaad, want ik heb me niet verdiept in het elektronische circuit en weet dus niet welk amperage daadwerkelijk wordt geleverd in de hoogste stand
Desalniettemin komt hij denk ik aardig in de buurt van de 2k, maar ik doe graag een keer een vergelijkende test ;)
Source:
http://flashlightwiki.com/Old_Cree_LEDs#XM-L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Noxa schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:12:
[...]

http://www.dx.com/p/usb-r...ilver-366334#.V8-9ojRUenM

Ik denk exact de zelfde als de Lezyne Zecto Drive maar dan 5x zo goedkoop. Ik had ze binnen een week binnen.
En heb je dan zowel het voorlicht als het achterlicht? Heb nu een setje van Simson, maar dat is meer om gezien te worden. Achter doet het perfect, is zeer zichtbaar, maar de voorkant mag nog iets meer licht opbrengen omdat ik toch zelf net te weinig zie. Als je maar onderscheid kan maken tussen weg en berm dan ben ik al tevreden, en voor die prijs is het het proberen wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
orange.x schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:06:
[...]

En heb je dan zowel het voorlicht als het achterlicht? Heb nu een setje van Simson, maar dat is meer om gezien te worden. Achter doet het perfect, is zeer zichtbaar, maar de voorkant mag nog iets meer licht opbrengen omdat ik toch zelf net te weinig zie. Als je maar onderscheid kan maken tussen weg en berm dan ben ik al tevreden, en voor die prijs is het het proberen wel waard.
Nee je moet daar even doorklikken dan vind je ook het achterlicht, samen iets van 12 euro. Het is een bijzonder fel lampje maar vooral spreaded light, geen beam. Geen licht om 100m vooruit te kijken, meer iets van 10 a 20 meter. Maar je bent wel super zichtbaar voor andere weggebruikers.

Wat mij betreft een no-brainer voor dit geld. Zeker niet als de naar de Lezyne Zecto Drive lampjes kijkt, wat volgens mij exact dezelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Noxa schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:45:
[...]

Nee je moet daar even doorklikken dan vind je ook het achterlicht, samen iets van 12 euro. Het is een bijzonder fel lampje maar vooral spreaded light, geen beam. Geen licht om 100m vooruit te kijken, meer iets van 10 a 20 meter. Maar je bent wel super zichtbaar voor andere weggebruikers.

Wat mij betreft een no-brainer voor dit geld. Zeker niet als de naar de Lezyne Zecto Drive lampjes kijkt, wat volgens mij exact dezelfde zijn.
Qua prijs zeker interessant, had het achterlicht ook gevonden.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is als je hem voor je op de grond richt zeg 2-3m voor je of je dan wel iets van de weg ziet of niet. Ik hoef geen verkeersborden te verlichten of van dat soort dingen, als ik maar iets van de weg zie bijvoorbeeld.

dit filmpje op zo'n 3:40 laat wel redelijk zien, als het echt hetzelfde is dan uiteraard, wat het kan. Moet zeggen dat het me zeker niet tegenvalt. Het is meer dan wat ik nu heb en de kosten zijn het ook niet!
YouTube: Lezyne - Zecto Pair - Unboxing & Beam Pattern Shots

[ Voor 15% gewijzigd door orange.x op 07-09-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Noxa schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:12:
[...]

http://www.dx.com/p/usb-r...ilver-366334#.V8-9ojRUenM

Ik denk exact de zelfde als de Lezyne Zecto Drive maar dan 5x zo goedkoop. Ik had ze binnen een week binnen.
Ik ken ze maar toch bedankt :)
Ik bedacht het me gisteren alleen pas en dan is 3 weken wachten op een lichtje wat lang. Het voorlicht twijfelde ik nog over maar las over de Lezyne dat het idd vooral spread is.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Net in mn pauze een setje Lezyne gehaald bij Belga fietsen in Groningen, was de laatste. (Hecto drive 300xl)
Heb de Femto drive als achterlicht genomen.
Voorlampje hangt nu aan de lader, handig dat je hem zo in een telefoonlader kan steken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Vandaag dan toch maar toegeslagen in de sale van Rapha, de Tempest club jersey was weer op voorraad in alle maten. Verder wel in kunnen houden haha. Iemand ervaring met de core bib?

Afbeeldingslocatie: https://dyzmn8020x6cd.cloudfront.net/sys-master/products/h50/h80/8821356363806/TPE01-product-SS14-01.jpg_SMALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Geen ervaringen mee, maar mooi shirt. Jammer dat een volledige rits van onder naar boven mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
hammy87 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:31:
Vandaag dan toch maar toegeslagen in de sale van Rapha, de Tempest club jersey was weer op voorraad in alle maten. Verder wel in kunnen houden haha. Iemand ervaring met de core bib?

[afbeelding]
Jup. Core Bib vind ik een van mijn beter bibs die ik op moment heb eigenlijk. Voor de prijs is het zelfs een goedkopere dan sommige Castelli/Sportful broeken die ik heb gehad. Moest wel een maat kleiner (M) nemen dan normaal (L). Ik zou er zo nog een kopen eerlijk gezegd, vooral erg tevreden over de grippers. Kan nog niet echt oordelen hoe hij is op langere afstanden aangezien ik zelf weinig lange afstanden heb gereden dit jaar (ivm trainen) dus mijn zitvlees is nog niet helemaal wat het vorig jaar was. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Graham op 07-09-2016 15:34 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Nog mensen hier die vanavond in waterland gefietst hebben? Ik heb een telefoon gevonden op het dijkje bij golfbaan Waterland. Vlak ervoor kwam ik een groepje wielrenners tegen die richting Zunderdorp fietste en zo'n 500 meter erachter nog iemand die propeerde denk ik weer bij het groepje te komen... was rond 20:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
Guusz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:27:
Nog mensen hier die vanavond in waterland gefietst hebben? Ik heb een telefoon gevonden op het dijkje bij golfbaan Waterland. Vlak ervoor kwam ik een groepje wielrenners tegen die richting Zunderdorp fietste en zo'n 500 meter erachter nog iemand die propeerde denk ik weer bij het groepje te komen... was rond 20:30
Hey grappig daar fiets ik ook (sinds ik 2 weken geleden begonnen ben met fietsen).

Voeg me toe op strava (geldt voor iedereen) als je dat leuk vindt. Kan ik een beetje inspiratie op doen. 😀👍

https://www.strava.com/athletes/17185328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Harmen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:40:
Net in mn pauze een setje Lezyne gehaald bij Belga fietsen in Groningen, was de laatste. (Hecto drive 300xl)
Heb de Femto drive als achterlicht genomen.
Voorlampje hangt nu aan de lader, handig dat je hem zo in een telefoonlader kan steken.
Ben benieuwd nar je ervaringen er mee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
Vandaag toch weer een succesje gehad, kort rondje gefietst van 25km met 36.4 gemiddeld. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

sapphire schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:35:
[...]

Ben benieuwd nar je ervaringen er mee :)
Helaas geen ervaringen vandaag, dochter werd ziek. Ben niet wezen fietsen. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:23
Harmen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:04:
[...]

Bij jou ook al? Beterschap gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dank, wellicht morgenavond een rondje proberen, ze zitten iig netjes op de fiets. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Harmen schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:04:
[...]

Sommige dingen zijn belangrijker dan fietsen, dochters zijn daar één van ;)

Gabriël AM5

• kwakke01

kwakke01

tiswat schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:46:
Vandaag toch weer een succesje gehad, kort rondje gefietst van 25km met 36.4 gemiddeld. :Y
lekker hoor; dat ga ik nog niet redden, maar vond de 32 avg op 60km heel netjes van mezelf :)

https://www.strava.com/activities/704045795

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:19
kwakke01 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:18:
[...]

lekker hoor; dat ga ik nog niet redden, maar vond de 32 avg op 60km heel netjes van mezelf :)

https://www.strava.com/activities/704045795
Netjes!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07
SH007 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:08:
[...]

Er zijn wel fietslampen met een cutoff aan de bovenkant, net als autolampen, zodat het licht niet of nauwelijks verblindend is voor tegenliggers. Helaas zijn deze relatief duur en schaars.
Hier is een website van iemand die er nogal wat test en beschrijft:
http://swhs.home.xs4all.n...verlichting/index_en.html
Duitse fabrikanten hebben het vaak wel goed geregeld, daar zijn strenge regels omtrent de beam. Alle sterkere axa lampen hebben wel een cutoff bijvoorbeeld.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Guusz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:27:
Staat er geen ICE-nummer in? Anders Strava fly-by proberen.

Read the code, write the code, be the code!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
Welke rugzak gebruiken jullie voor woon-werk verkeer? Ik zoek een rugzak voor schoenen, kleding, handdoek en wat extra spulletjes en hij moet eigenlijk gewoon waterdicht zijn.

Ik kwam bij Ortlieb rugzakken uit, maar daar zijn zoveel modellen van dat ik het niet helemaal weet. Ook zijn ze vrij prijzig, maar volgens mij wel onverwoestbaar.

Welke types/merken gebruiken jullie en wat zou een goede inhoud in L zijn?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Als je al een rugzak hebt, zou ik die gebruiken. Maar als je toch nog iets nieuws moet aanschaffen, dan zou ik eerder kijken naar zo'n grotere zadeltas die vaker wordt gebruikt door lui die met hun racefiets op vakantie gaan. Apidura heeft daarvoor erg mooie spullen. Of zo'n Ortlieb Seat-Pack.

Tenminste... veel mensen vinden de combinatie racefiets + rugzak erg vervelend. Ik in ieder geval wel :)

Nou heb ik zelf een extra set kleding en toiletspullen op mijn werk liggen, dus ik heb makkelijk praten. Gewoon een simpele nette broek, saai overhemd en een paar schoenen die nog net niet versleten zijn. Dan kan ik gewoon besluiten op de racefiets (of al hardlopend) naar mijn werk te gaan zonder veel voorbereiding. Ik neem dan alleen een klein hardlooprugzakje mee om wat kleine spullen mee te nemen, zoals zonnebril, portemonnee, boterhammetjes voor de lunch et cetera.

En dat alles doe ik incidenteel, want normaliter ga ik op mijn andere fiets naar het werk en daar zitten twee kleine fietstassen op. Dus alleen als ik na werktijd nog een mooi stuk op de racefiets wil zitten.

Als je het echt dagelijks voor woon-werkverkeer wilt doen, moet je misschien ook even in dit topic neuzen:
Ik fiets ook naar mijn werk

Punctuality is the politeness of kings

• I-King
Ik heb geen problemen met een rugzak. Ik ga meestal alleen bij relatief goed weer naar het werk met de fiets, maar regen is onvermijdelijk, daarom wil ik een goede rugzak.

Mij lijken die seat packs niet zo prettig ivm loshalen, bevestigen en echt heel mooi vind ik het niet uitzien, al is dat natuurlijk van secundair belang. Ik zal eens in het andere topic neuzen, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
In dat geval: Vaude heeft voor dat doel wel een paar erg mooie rugzakken. Ik heb zelf zo'n Vaude Hyper Air 14+3 die eigenlijk bedoeld is als fietsrugzak. Ik gebruik hem dus niet op de fiets, maar daar is hij wel voor bedoeld, met zijn extra ventilatie in het rugpand (dat maar tot op zekere hoogte werkt, natuurlijk) en zelfs een extra houder voor de fietshelm. Volgens mij is dat ding ruim genoeg om de genoemde spullen in mee te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 08-09-2016 09:29 ]

• I-King
Is dat niet krap voor 1 paar schoenen en wat kleding? Ik heb namelijk een Shimano 30L rugzak, maar dat is wel met laptop compartiment en vakjes, maar dat vind ik al aardig krap.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
I-King schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:59:
Welke rugzak gebruiken jullie voor woon-werk verkeer? Ik zoek een rugzak voor schoenen, kleding, handdoek en wat extra spulletjes en hij moet eigenlijk gewoon waterdicht zijn.

Ik kwam bij Ortlieb rugzakken uit, maar daar zijn zoveel modellen van dat ik het niet helemaal weet. Ook zijn ze vrij prijzig, maar volgens mij wel onverwoestbaar.

Deuter race exp air, gebruik deze al jaren, onverslijtbaar, niet te duur en komt met regenhoes. Tevens zit hij goed en kan er verbazingwekkend veel in.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:33
Ik fiets regelmatig 38 km naar mijn werk enkele reis, en heb een rugzak. Heb daar geen problemen mee. Ik heb er een van the North Face. Belangrijk is dat er genoeg compartimenten inzitten voor je spullen zoals schoenen, laptop, kleding, etc. Verder is een regenhoes een must en ik vind het persoonlijk fijn dat ik de rugzak nog kan vastklikken rond mijn borst en middel.

Edit: wat ook nog genoemd is, een tussenstuk tussen rug en rugzak is ook een must

[ Voor 10% gewijzigd door Blik1984 op 08-09-2016 10:48 ]

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

I-King schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:59:

Ik heb zelf een vaude hyper 14+3, die eigenlijk wel te klein is. Gebruikt voor een fietsvakantie in Sardinië, waar we van B&B naar B&B fietsten, en dus alleen een setje kleren hoefden te vervoeren.

En nu gebruik ik hem om af en toe de essentials (laptop, lunch, ondergoed) mee te nemen naar werk. Ik heb een setje kleren op kantoor liggen, dus wat ik doe is in mijn fietskleding met rugzak naar werk, daar omkleden, einde dag terug naar fietskleding, rugzak met spullen achterlaten voor de volgende dag en een rondje fietsen.

Al met al vind ik zo'n Vaude rugzak wel fijn. Zit niet in de weg, goede pasvorm. Al is het natuurlijk minder fijn dan rugzakloos.

Wat volgens mij wel essentieel is, is dat je rugzak zo'n mesh scherm heeft en niet plat op je rug ligt. Fietsen is vaak sowieso al een zweterige bedoening, en je wil niet dat dat zich ophoopt tussen je rug en je rugzak.

[ Voor 8% gewijzigd door marrk op 08-09-2016 10:15 ]

blog
sow
eee

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Over op de fiets naar werk. Hoe doen jullie dat met de (natte) kleren? Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om te gaan fietsen naar werk maar wat mij tegenhoudt is dat ik op de terugweg weer in hetzelfde goed moet stappen als waar ik in de ochtend heen ben gegaan. Dat lijkt mij nou niet echt fris. Ik werk op een open afdeling dus ik kan niet zomaar mijn bib uithangen op de afdeling.

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:49
Seriph schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:23:
Over op de fiets naar werk. Hoe doen jullie dat met de (natte) kleren? Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om te gaan fietsen naar werk maar wat mij tegenhoudt is dat ik op de terugweg weer in hetzelfde goed moet stappen als waar ik in de ochtend heen ben gegaan. Dat lijkt mij nou niet echt fris. Ik werk op een open afdeling dus ik kan niet zomaar mijn bib uithangen op de afdeling.
Je mogelijkheden zijn natuurlijk beperkt door de beschikbare voorzieningen. Is er een kleedkamer waar je kleding kunt achterlaten? Wat ik anders nog wel eens doe -als er een gesloten fietsenstalling is- is om mijn dampende broek en shirt over m'n fiets te draperen.

• dreamscape
Hier op kantoor is een douche en daar zou ik spullen kunnen uithangen. Die douche is bij het invalidentoilet en we hadden eerst een collega in een rolstoel. Die vond het vervelend als ze tussen de zweterige sportkleding moest zitten en dat snap ik wel. Maar die werkt hier niet meer.

Maar wat ik sindsdien vaker doe: mijn kantoor is naast het trappenhuis en de bovenverdieping van ons pand staat leeg. Ik hang mijn kleding dan boven over de reling in het trappenhuis, want daar komt toch niemand. Helm laat ik meestal gewoon aan mijn fietsstuur bungelen in de fietsenstalling.

Op een open afdeling is het wat lastig, maar er is toch wel ergens in het kantoorpand een plek voor te vinden? Anders inderdaad even teruglopen naar de fietsenstalling en het spul bij je fiets hangen.

Ik hoef overigens maar 6 kilometer naar mijn werk, dus als ik op de racefiets spring is dat om na werktijd lekker te kunnen fietsen. Meestal rijd ik in de ochtend dan gewoon rustig (althans, dat probeer ik) en werk ik me niet in het zweet, waardoor ik me alleen even hoef om te kleden en niet uitgebreid hoef te douchen. De fietskleding is dan ook nog niet dermate bezweet dat ik het spul wel hier op kantoor op de kapstok durf te hangen. Mijn collega's hebben er in ieder geval geen problemen mee, maar dat is in een kleine werkgroep met zes man.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:40

Roozzz

Plus ultra

Is er nergens enige vorm van een kleedkamer of douche te vinden? Ik verbaas me regelmatig hoe goed die dingen verborgen zijn, maar er wel zijn :P Ff checken bij andere sporters of gebouwbeheer is de moeite waard...
Hier hebben we de luxe van een kleedkamer, meerdere douches en een uiterst handig ingebouwd "luchtcirculatie-systeem" in de lockers. Aan het eind van de werkdag is mijn handdoek weer helemaal droog :)

Qua rugzak rij ik met een osprey van ~20liter. Onverwoestbaar ding, zit perfect en groot genoeg voor schoenen, kleding, handdoek etc. Zorg, zoals marrk ook al opmerkte, voor een rugzak die niet direct tegen je rug zit, maar met zo'n mesh scherm, dat scheelt echt heel veel.

If you can see, look. If you can look, observe

• Blik1984
Ik heb een kleedkamer met douche-faciliteiten ter beschikking. Gewoon hetzelfde kloffie aan. Voordeel is dat het 's ochtends vaak nog niet bijzonder warm is, dus zweet je ook minder.

• nare man
Mensen, even een praktisch vraagje. Ik zit nog steeds met een kraak in mijn fiets en moet dus weer op jacht. Ik heb tot op heden gewoon vaseline gebruikt voor alle schroefdraden omdat ik dat nog in huis heb; uiteraard wel carbon pasta voor stuur en zadelpen.

Eerlijk gezegd leer ik niets van een zoektocht op 'montagepasta' of 'montagevet', er komen 1000 verschillende alternatieven uit. Het is me bijvoorbeeld niet eens duidelijk of montagepasta en montagevet nu hetzelfde zijn en hoe anti-seize zich daar weer toe verhoudt.

Vandaar mijn vraag: welk spul/merk gebruiken jullie voor de 'standaard' dingetjes, dus bijv. schroefdraden van pedalen en bladboutjes? Voor oppervlakken zoals derailleurpatten? En voor draaiende delen zoals de assen van de pedalen?

:)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
Ik heb het geluk dat ik mijn natte kleding kan uithangen over een kledingrekje. Daardoor is mijn kleding (over het algemeen) aan het einde van de dag wel weer droog. Douchen kan gelukkig ook op het werk, maar daar moest ik wel even naar vragen. Douche zit op een locatie in het pand waar ik normaal gesproken niks te zoeken heb.

Als rugtas heb ik een Vaude Moab 16. Daar past alles in, maar is wel een compacte rugtas.

• kwakke01

kwakke01

Herrick schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:20:
Ik heb het geluk dat ik mijn natte kleding kan uithangen over een kledingrekje. Daardoor is mijn kleding (over het algemeen) aan het einde van de dag wel weer droog. Douchen kan gelukkig ook op het werk, maar daar moest ik wel even naar vragen. Douche zit op een locatie in het pand waar ik normaal gesproken niks te zoeken heb.

Als rugtas heb ik een Vaude Moab 16. Daar past alles in, maar is wel een compacte rugtas.
Ik heb de luxe dat mijn huidige opdrachtgever een inpandige fietsenstalling heeft voor ~1500 fietsen, en er 100m2 kleedruimte beschikbaar is met 8 douches _/-\o_

ik gebruik een gewone rugtas van nike waarin ik schoenen, overhemd, nette broek en een schoon setje fietskleding in heb (+ handdoek, scheerspullen/zeep/deo etc.) tegen de regen gebruik ik een hoes die ik bij Perry heb gehaald. rugzak heeft denk ik een inhoud van ~20-25 liter. Laptop kan ik in een kluisje op het werk laten, dus als ik van tevoren plan dat ik de volgende dag ga fietsen, dan is het allemaal goed te regelen :)

m'n natte spullen gooi ik in een plastic zak, zodat de geuren niet wegkunnen; wassen komt thuis wel weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
Voordeel van alleen fietsen tijdens een cyclo is dat er geen andere mensen op de foto's staan en het best moeite waard was om ze aan te schaffen :

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26100-2/sportograf-86738636.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26107-2/sportograf-86752991.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26104-2/sportograf-86742147.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26110-1/sportograf-86754735.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/26113-1/sportograf-86754737.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

• marrk

marrk

marrk

nare man schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:15:
Mensen, even een praktisch vraagje. Ik zit nog steeds met een kraak in mijn fiets en moet dus weer op jacht. Ik heb tot op heden gewoon vaseline gebruikt voor alle schroefdraden omdat ik dat nog in huis heb; uiteraard wel carbon pasta voor stuur en zadelpen.

Eerlijk gezegd leer ik niets van een zoektocht op 'montagepasta' of 'montagevet', er komen 1000 verschillende alternatieven uit. Het is me bijvoorbeeld niet eens duidelijk of montagepasta en montagevet nu hetzelfde zijn en hoe anti-seize zich daar weer toe verhoudt.

Vandaar mijn vraag: welk spul/merk gebruiken jullie voor de 'standaard' dingetjes, dus bijv. schroefdraden van pedalen en bladboutjes? Voor oppervlakken zoals derailleurpatten? En voor draaiende delen zoals de assen van de pedalen?

:)
Zoals altijd heeft GCN daar een goed filmpje voor.

Anti seize is voor zover ik begrijp alleen voor waar carbon en metaal contact hebben. Montagepasta en montagevet is volgens mij hetzelfde? Zou dat kunnen?

Ik heb gewoon bij de fietsenmaker om een tube montagevet gevraagd. Ik kreeg iets in mijn handen gedrukt en dat werkte prima, maar ik vermoed dat je bij de bouwmarkt goedkoper uit bent.

blog
sow
eee

• Seriph
We hebben hier inderdaad een douche en de fiets kan binnen in het archief staan. Dat heb ik al gecontroleerd want de fietsenstalling is aan de openbare weg die niet afgesloten is. Dus daar ga ik mijn fiets niet neerzetten. Ik zie er alleen tegenop om mijn vieze kloffie weer aan te moeten trekken.

Maar ik ga eens bij de collega's controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
marrk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:50:
[...]

Zoals altijd heeft GCN daar een goed filmpje voor.

[video]

Anti seize is voor zover ik begrijp alleen voor waar carbon en metaal contact hebben. Montagepasta en montagevet is volgens mij hetzelfde? Zou dat kunnen?

Ik heb gewoon bij de fietsenmaker om een tube montagevet gevraagd. Ik kreeg iets in mijn handen gedrukt en dat werkte prima, maar ik vermoed dat je bij de bouwmarkt goedkoper uit bent.
Wat ik er vooral van versta voor anti-seize is dat het metal to metal is. Dus bv een aluminium seatpost in een stalen frame (of omgekeerd). In het filmpje zegt hij het niet te gebruiken voor pedalen vast te draaien (en daar gewoon vet voor te gebruiken), maar daar gebruik ik het toch wel voor eigenlijk.

• marrk

marrk

marrk

Tarkin schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:30:
[...]

Wat ik er vooral van versta voor anti-seize is dat het metal to metal is. Dus bv een aluminium seatpost in een stalen frame (of omgekeerd). In het filmpje zegt hij het niet te gebruiken voor pedalen vast te draaien (en daar gewoon vet voor te gebruiken), maar daar gebruik ik het toch wel voor eigenlijk.
Ah ja, dat was het. Het heeft iets te maken met chemische reacties tussen metalen toch? Om eerlijk te zijn heb ik met pedalen eigenlijk altijd gezeik. Maar ik gebruik nu eigenlijk voor alles montagevet... Ook voor mijn zadelpen.

blog
sow
eee

• Tarkin
Ja het is inderdaad om de redoxreactie tegen te gaan tussen de metalen.

Mss eens anti seize proberen dan? Het kost ook het einde niet.

3€ voor een 50ml tube op bike components of 10 voor een grote bus (tov 15€ voor de kleine bus op futurumshop)

• orange.x
Zijn er nog mensen met tips voor meurende scheoen na het fietsen? Drogen / luchten kan altijd wel ergens (buiten of op zolder bijv), maar die lucht komt er niet echt makkelijk uit ofzo. Zooltje kan wel gewassen worden maar de rest van de schoen ruikt toch ook niet altijd even fris...

Kwestie van dan maar in emmer flikkeren en vol laten zuigen met "frisruikend" goedje en laten drogen of? zou het zo snel niet kunnen bedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
Seriph schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:50:
Ik zie er alleen tegenop om mijn vieze kloffie weer aan te moeten trekken.
Als je hard genoeg rijdt ruik je jezelf niet meer ;)

• nare man
orange.x schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:35:
Zijn er nog mensen met tips voor meurende scheoen na het fietsen? Drogen / luchten kan altijd wel ergens (buiten of op zolder bijv), maar die lucht komt er niet echt makkelijk uit ofzo. Zooltje kan wel gewassen worden maar de rest van de schoen ruikt toch ook niet altijd even fris...

Kwestie van dan maar in emmer flikkeren en vol laten zuigen met "frisruikend" goedje en laten drogen of? zou het zo snel niet kunnen bedenken.
Ik zet mijn schoenen na een tocht altijd weg met de sluiting open, tong zo ver mogelijk omhoog en de inlegzool eruit zodat alles goed kan luchten. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van stinkende schoenen. Ja kijk, ze ruiken natuurlijk ook weer niet naar frisgewassen linnen, maar dat hoeft ook niet natuurlijk :P als ze maar niet meuren.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:20
orange.x schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:35:

Ik leg zo nu en dan Robijn geurbuiltjes in schoenen. Spray met kledingverfrisser werkt doorgaans ook wel goed wil je snel van de geur af zijn.

Ik moet zeggen ik doe het niet heel vaak met mijn fietsschoenen. Maar vaker met bijvoorbeeld mijn wandelschoenen. Die hebben toch de neiging om aan het eind van een fikse wandeling meer zweetsokkenlucht bij zich te dragen :p.

• nare man
Fietsschoenen worden over het algemeen ook wel wat beter geventileerd, er staat een krachtige rijwind op.

In de winter heb ik soms wel last van natte/zweterige schoenen, aangezien de meeste overschoenen nu niet bepaald ademen. Dan prop ik er soms wel eens oude kranten in om ze beter op te laten drogen (niet boven de verwarming).

• orange.x
nare man schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:49:
[...]

Ik zet mijn schoenen na een tocht altijd weg met de sluiting open, tong zo ver mogelijk omhoog en de inlegzool eruit zodat alles goed kan luchten. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van stinkende schoenen. Ja kijk, ze ruiken natuurlijk ook weer niet naar frisgewassen linnen, maar dat hoeft ook niet natuurlijk :P als ze maar niet meuren.
Ja, ik zet ze ook wel zo open mogelijk en soms met zooltje er in ieder geval even los in. Maar er zijn van die dagen, na lange tochten in van dat hete klamme weer, dat die schoenen aan de binnenkant toch wel aardig soaked zijn en met niet de allerfriste lucht inderdaad.

Maar die builtjes of in ieder geval iets van spray kan ik er wel een keer ingooien. Kan wel een keer proberen om net als met de helmriempjes de binnenkant van de schoenen even goed met washandje met heet water en sopje goed te wrijven enzo.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:20

Crazy D

I think we should take a look.

Vandaag een nieuw record maximale hartslag gehaald: 196. Garmin was er trots op aangezien het groot in beeld kwam :) Weet niet of ik er blij mee bent want m'n hartslag was gewoon beroerd hoog na een week teveel vreten en niet fietsen (aka vakantie). Ook wel behoorlijk doorgereden trouwens was erg snel rondje voor mijn doen. Gemiddelde hartslag net onder m'n gemeten omslagpunt. Best stevig ritje.
https://www.strava.com/activities/704775950

Exact expert nodig?

Verwijderd

Vooral ook zorgen dat je schoenen helemaal droog zijn voordat je ze weer aantrekt, is ook een stuk beter voor de schoenen zelf.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Test met verlichting is geslaagd! Lezyne Hecto Drive 300XL voldoet prima, kwam tegen 20:45 thuis, was bijna volledig donker, onderweg rondom Gieten nog een stuk bos meegepakt.
Heb een lichtbundel van 3m bij 6m (hoogste stand), dus meer dan voldoende om het wegdek te checken. Vond het ook wel fijn dat verkeersborden en wegmarkering 50 tot 100m ver oplichten.

Op de hoogste stand kan hij 1u mee, kan er eventueel nog een powerbank aan knutselen, dan gaat ie nog langer mee. Heb hem gekocht puur voor het laatste half tot uurtje.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Vandaag tijdens de vakantie de Tourmalet opgefietst, eigenlijk was het doel om daarna ook direct de Aspin op te fietsen maar door het stijgingspercentage niet fatsoenlijk kunnen eten en dus leek het mij beter niet de Aspin er aan vast te plakken. Ook was het weer niet fantastisch(bewolkt, daardoor vooral bovenin frisjes), wel gemerkt dat het fietsen an sich best redelijk maar alsnog een aantal keren afgestapt(doel voor over een jaar wellicht ;)). Begin van de afdaling ook niet helemaal de huurfiets onder controle(2x helemaal naar de andere kant van de weg na de bocht) en dat op een vochtig asfalt was ook geen prettig idee.

Grootste nadeel op de Tourmalet zoals dat ook op de Ventoux is, het blijft continu flink stijgen, bij een Alpe D'Huez is er 'iedere bocht' wat tijd om de benen iets te ontspannen.

Daarnaast is het voor mij ook wel duidelijk dat ik meer langere tochten moet gaan maken om daar beter aan te wennen. Merk dat ik na een uur of 2 - 2,5 echt wel de energie op heb, ondanks blijven eten en goed drinken. Eens kijken hoe we dat het beste aan kunnen gaan pakken voor volgend seizoen.

[ Voor 15% gewijzigd door la_fusion op 08-09-2016 22:13 ]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Harmen schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:45:
Test met verlichting is geslaagd! Lezyne Hecto Drive 300XL voldoet prima, kwam tegen 20:45 thuis, was bijna volledig donker, onderweg rondom Gieten nog een stuk bos meegepakt.
Heb een lichtbundel van 3m bij 6m (hoogste stand), dus meer dan voldoende om het wegdek te checken. Vond het ook wel fijn dat verkeersborden en wegmarkering 50 tot 100m ver oplichten.

Op de hoogste stand kan hij 1u mee, kan er eventueel nog een powerbank aan knutselen, dan gaat ie nog langer mee. Heb hem gekocht puur voor het laatste half tot uurtje.
Bedankt voor het delen van je ervaring :)

Toch maar éé uurtje dus, dat is jammer want ik wil proberen in de winter als het weer het toelaat savonds ook te fietsen.....toch maar de Cateye dan denk.

Gabriël AM5

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat je dan idd dan wel een grote lamp nodig hebt, deze is echt heel compact, niet eens groter dan mn Garmin Edge. :)

Je kan er nog altijd met een verloopje een powerbank op aansluiten. Beetje tweaker. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53

DjVe

Hatsaflats!

Ik was gisteren in de buurt van de lokale Wilier dealer (Overasselt). Dus even gebabbeld en de GTR Team Disc bekeken. Standaard met 6800 leverbaar, maar voor een zak geld ook om te bouwen naar Di2. Wat een prachtmachine! Hoewel ik normaliter niet echt kapot ben de looks van schijfremmen op een racer, vind ik ze op deze machine geweldig staan. Ja, ik weet dat het zwaarder is en dat je er meer onderhoud aan moet plegen (heb ook een MBT waarbij ik eens per jaar de remmen moet bleeden). Uiteraard ga ik nog wel een proefritje maken :)

Alleen die prijs van €3900. Er valt vast nog wel over te onderhandelen en ik heb een mooie GTR om in te ruilen, maar er blijft een aardig groot gat over....

* DjVe spaart nog even door

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 09-09-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Eens per jaar bleeden is bij Shimano mijn inziens niet nodig hoor, tenminste, ik doe het niet en het remt nu nog even goed als 23 maanden terug.

Maar zeker een mooie fiets, alleen jammer dat Willier altijd zoveel tekst op die frames zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Mooie fiets inderdaad! Jammer van die decals, vooral dat webadres. Hoe verzinnen ze het?

Verbaast me wel altijd hoeveel minder fiets je bij 'grote' merken krijgt voor een bepaald budget. Voor nagenoeg hetzelfde budget (OK, 400 euro meer :P) zou ik nog even doorsparen en voor een Canyon Endurace CF SLX 9.0 Di2 gaan -- scheelt een kilo, Di2, veel betere en lichtere wielen, en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:09:
Vandaag tijdens de vakantie de Tourmalet opgefietst, eigenlijk was het doel om daarna ook direct de Aspin op te fietsen maar door het stijgingspercentage niet fatsoenlijk kunnen eten en dus leek het mij beter niet de Aspin er aan vast te plakken. Ook was het weer niet fantastisch(bewolkt, daardoor vooral bovenin frisjes), wel gemerkt dat het fietsen an sich best redelijk maar alsnog een aantal keren afgestapt(doel voor over een jaar wellicht ;)). Begin van de afdaling ook niet helemaal de huurfiets onder controle(2x helemaal naar de andere kant van de weg na de bocht) en dat op een vochtig asfalt was ook geen prettig idee.

Grootste nadeel op de Tourmalet zoals dat ook op de Ventoux is, het blijft continu flink stijgen, bij een Alpe D'Huez is er 'iedere bocht' wat tijd om de benen iets te ontspannen.

Daarnaast is het voor mij ook wel duidelijk dat ik meer langere tochten moet gaan maken om daar beter aan te wennen. Merk dat ik na een uur of 2 - 2,5 echt wel de energie op heb, ondanks blijven eten en goed drinken. Eens kijken hoe we dat het beste aan kunnen gaan pakken voor volgend seizoen.
Op de Alp d'Huez is het de bedoeling dat je versnelt in de bochten. Niet dat je gaat rusten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

roda_djavulen schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:02:
Eens per jaar bleeden is bij Shimano mijn inziens niet nodig hoor, tenminste, ik doe het niet en het remt nu nog even goed als 23 maanden terug.

Maar zeker een mooie fiets, alleen jammer dat Willier altijd zoveel tekst op die frames zet.
Op de MTB bleed ik echt wel eens per jaar, maar daar zijn de omstandigheden natuurlijk ook wat minder gunstig.
nare man schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:32:
Mooie fiets inderdaad! Jammer van die decals, vooral dat webadres. Hoe verzinnen ze het?

Verbaast me wel altijd hoeveel minder fiets je bij 'grote' merken krijgt voor een bepaald budget. Voor nagenoeg hetzelfde budget (OK, 400 euro meer :P) zou ik nog even doorsparen en voor een Canyon Endurace CF SLX 9.0 Di2 gaan -- scheelt een kilo, Di2, veel betere en lichtere wielen, en mooier.
Een 9.0 SLX Di2 is €5200, jij doelt denk ik op de 8.0 Di2. Die is inderdaad 400 gram lichter, maar ook €400 duurder. Als ik echt ga onderhandelen dan krijg ik zeker nog wel €200 van die €3900 af (dat lukte me vorige keer ook). Qua uiterlijk vind ik de Canyon in dat rood niet zo fraai en stelth vind ik weer erg saai. De Wilier is inderdaad wat schreeuwerig, maar dat kan de fiets wel hebben.

Qua geometrie etc. moet ik nog wel gaan vergelijken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
MrAcid schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:46:
[...]

Op de Alp d'Huez is het de bedoeling dat je versnelt in de bochten. Niet dat je gaat rusten. :+
Ik vond het ook de perfecte mogelijkheid om de hartslag heel even te laten zakken en wat te eten/drinken in die bochten. Heb ook naar Alpe D'Huez geklommen vanuit de andere kant (Col de Sarenne, aanrader!), en dat blijft ook continue stijgen zonder enige vorm van rustpauze. Vond ik toch lastiger dan Alpe D'Huez (kwam misschien ook omdat ik de dag ervoor, eind van de middag, de Alpe d'Huez opgereden was boven omslagpunt en ik nog een beetje vermoeid was :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Verschil is natuurlijk dat Alpe d'Huez "maar" 12 km is en de Tourmalet 19 km. Vond de Tourmalet idd zwaarder, maar ook veel mooier dan Alpe d'Huez. Aspin is trouwens pukkeltje, die is goed te doen. Probleem is natuurlijk dat je de Tourmalet dan weer moet bestijgen vanaf de andere zijde. En die is misschien nog wel zwaarder.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
DjVe schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:58:
[...]
Een 9.0 SLX Di2 is €5200, jij doelt denk ik op de 8.0 Di2. Die is inderdaad 400 gram lichter, maar ook €400 duurder. Als ik echt ga onderhandelen dan krijg ik zeker nog wel €200 van die €3900 af (dat lukte me vorige keer ook). Qua uiterlijk vind ik de Canyon in dat rood niet zo fraai en stelth vind ik weer erg saai. De Wilier is inderdaad wat schreeuwerig, maar dat kan de fiets wel hebben.

Qua geometrie etc. moet ik nog wel gaan vergelijken hoor :)
Ja sorry ik bedoelde de 8.0 Di2. In de voorlaatste Fiets is trouwens de CF SLX 9.0 Di2 getest door Léon van Bon, die heeft er The Ride van bikegear.cc mee gedaan en was er erg over te spreken. Het frame van de 9.0 is precies hetzelfde als van de 8.0.

Smaken verschillen natuurlijk; ik vind zo'n rode kleur juist wel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Nou ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben vanmorgen op de fiets naar werk gegaan. Rugzakje van mijn vrouw geleend (die heeft van die wandelrugzakken). spulletjes ingedaan en hup trappen. Ik had mij iets vergist in de tijd dus moest zonder ontbijt de deur uit. Nu doe ik dat normaal ook maar nu moest ik een inspanning leveren ipv hangen in de trein. Ik dacht dus dat ik wel extra inspanning moest leveren om op kantoor te komen dus dat deed ik ook. Achteraf kwam ik erachter dat ik een iets hoger gemiddelde had gedraaid.

Op kantoor aangekomen sloeg toch de trek toe en heb ik de fruitmand geplunderd en zijn er nu dus geen chocopepernoten meer.

Mijn fietsoutfit hangt nu over mijn fiets te drogen en hoop dat het een beetje droog is als ik klaar ben met werken. Ben wel mijn schoenen vergeten dus loop nu op sokken door kantoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Volgende keer al die suiker even vóór de inspanning nemen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Seriph schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:48:
Nou ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben vanmorgen op de fiets naar werk gegaan. Rugzakje van mijn vrouw geleend (die heeft van die wandelrugzakken). spulletjes ingedaan en hup trappen. Ik had mij iets vergist in de tijd dus moest zonder ontbijt de deur uit. Nu doe ik dat normaal ook maar nu moest ik een inspanning leveren ipv hangen in de trein. Ik dacht dus dat ik wel extra inspanning moest leveren om op kantoor te komen dus dat deed ik ook. Achteraf kwam ik erachter dat ik een iets hoger gemiddelde had gedraaid.

Op kantoor aangekomen sloeg toch de trek toe en heb ik de fruitmand geplunderd en zijn er nu dus geen chocopepernoten meer.

Mijn fietsoutfit hangt nu over mijn fiets te drogen en hoop dat het een beetje droog is als ik klaar ben met werken. Ben wel mijn schoenen vergeten dus loop nu op sokken door kantoor. 8)7
Bijzondere fruitmand

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Seriph schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:48:

Tip: Maak vantevoren iets van havermout klaar wat je op kan warmen voor vertrek. Ideaal ontbijt voor het fietsen.

En choco pepernoten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nare man schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:05:
[...]

Ja sorry ik bedoelde de 8.0 Di2. In de voorlaatste Fiets is trouwens de CF SLX 9.0 Di2 getest door Léon van Bon, die heeft er The Ride van bikegear.cc mee gedaan en was er erg over te spreken. Het frame van de 9.0 is precies hetzelfde als van de 8.0.

Smaken verschillen natuurlijk; ik vind zo'n rode kleur juist wel gaaf :)
Ik zal er zeker nog eens naar kijken. Vind mijn huidige GTR eigenlijk nog net iets te racy en wil dus een iets comfortabeler frame (lees wat rechter zitten). De GTR Team Disc wordt ook door verschillende websites als zeer goed getest, al hecht ikd aar niet heel veel waarde aan. Hij moet voor MIJ goed zitten ;). Qua kleur mag heb van mij echt wel lekker opvallend zijn hoor. Heb al een knalgele MTB en vind een gifgroene Cannondale bijvoorbeeld ook supervet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
Ok, ik heb de fruitmand en de snoeppot geplunderd. Banaantje en Appeltje gegeten en de laatste chocopepernoten uit de snoeppot. De volgende keer gaat mijn wekker een half uurtje eerder en eet gewoon een broodje of zo.

En chocopepernoten. Ze zijn gewoon lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tijd voor een adviesvraag!

Mijn fiets is sinds de aanschaf in 2012 niet echt strak onderhouden. Altijd wel schoongemaakt, maar nooit dingen vervangen. Resultaat is 13.000km verder dat de ketting wel een beetje op is (:+) de tandwielen matig zijn en er inmiddels ook wel een upgrade mag plaatsvinden van één en ander omdat ik beter (harder) ben gaan fietsen en het tof vindt om dat met wat beter materiaal te gaan doen.

Fiets is een Bulls Harrier 2 (2011) met Shimano 105 groep en wat FSA onderdelen. Aanschaf was €900 destijds.

Mijn plan:
- Mijn triple vervangen voor een compact - Shimano 105 5800 (50/34 - 11/28). Ik vervang dan de hele groepset + crank voor €380 ongeveer.
- Mijn wielen (Shimano RS10) vervangen voor iets beters. Ik zit te denken aan Campagnolo Zonda voor €370. Ik wil geen tubes overigens.

Alternatief: fiets verkopen voor €400/€500 en wat nieuws voor €1200. Qua fit en looks ben ik eigenlijk prima tevreden met mijn huidige fiets. Ik hoef niet per sé naar carbon (lukt ook niet voor dat geld). Ik ga echter wel bijna €800 investeren in een fiets van €900.

Wat zouden jullie doen? Tips voor andere groepset/verhouding? Tips voor andere wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Tubes zijn niet echt gangbaar op een 900 euro fiets. Bedoel je:
"Ik wil tubes" of
"Ik wil gewoon draadbanden"
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:28
MrAcid schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:59:

Mijn fiets is sinds de aanschaf in 2012 niet echt strak onderhouden. Altijd wel schoongemaakt, maar nooit dingen vervangen. Resultaat is 13.000km verder dat de ketting wel een beetje op is (:+) de tandwielen matig zijn en er inmiddels ook wel een upgrade mag plaatsvinden van één en ander omdat ik beter (harder) ben gaan fietsen en het tof vindt om dat met wat beter materiaal te gaan doen.

Fiets is een Bulls Harrier 2 (2011) met Shimano 105 groep en wat FSA onderdelen. Aanschaf was €900 destijds.

Mijn plan:
- Mijn triple vervangen voor een compact - Shimano 105 5800 (50/34 - 11/28). Ik vervang dan de hele groepset + crank voor €380 ongeveer.
- Mijn wielen (Shimano RS10) vervangen voor iets beters. Ik zit te denken aan Campagnolo Zonda voor €370. Ik wil gewoon tubes overigens.

Alternatief: fiets verkopen voor €400/€500 en wat nieuws voor €1200. Qua fit en looks ben ik eigenlijk prima tevreden met mijn huidige fiets. Ik hoef niet per sé naar carbon (lukt ook niet voor dat geld). Ik ga echter wel bijna €800 investeren in een fiets van €900.

Wat zouden jullie doen? Tips voor andere groepset/verhouding? Tips voor andere wielen?
Nieuwe fietskopen en de oude als winterfiets houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man

Mijn plan:
- Mijn wielen (Shimano RS10) vervangen voor iets beters. Ik zit te denken aan Campagnolo Zonda voor €370. Ik wil gewoon tubes overigens.

Beetje zonde van het geld imo. Je hebt voor 799,-- nu een nieuwe Harrier 2016 met volledig 105 5800 in de blowout sale bij Mantel. Dan krijg je Aksiums, maar van Zonda's op alu Harrier-frame uit 2011 ga je toch (nagenoeg) niets merken.

Waarom niet voor 1200 euro iets mooiers kopen, voor een paar tientjes de ketting en kettingbladen op die Harrier vervangen en die lekker als winterfiets houden?

Edit, lol - spuit 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 22:41

Ik had deze zomer vergelijkbare plannen met m'n Harrier uit 2014. Nieuwe wielen wilde ik sowieso al en de cassette + ketting waren aan vervanging toe, dus waarom dan niet meteen upgraden...
Even met de fietsenmaker over gepraat en hij raadde me vanwege de investering af om van triple naar compact te gaan. Shifters moeten dan namelijk ook vervangen worden en dat maakt het m.n. prijzig en complex.
Daarom het onderhoud gelaten bij vervanging van de 105 cassette en ketting voor Ultegra exemplaren. Kettingbladen vóór en crank konden nog wel een seizoentje mee, dus die zijn volgend jaar aan de beurt.

Qua wielen heb ik Fulcrum Racing Quattro's aangeschaft. Totaal geen spijt van, rijden heerlijk en alles loopt weer als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Seriph schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:58:
[...]

Ok, ik heb de fruitmand en de snoeppot geplunderd. Banaantje en Appeltje gegeten en de laatste chocopepernoten uit de snoeppot. De volgende keer gaat mijn wekker een half uurtje eerder en eet gewoon een broodje of zo.

En chocopepernoten. Ze zijn gewoon lekker.
Inderdaad, chocopepernoten zijn beetje fout, maar wel lekker :) Wel vroeg in het jaar voor pepernoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

nare man schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:14:
[...]
Waarom niet voor 1200 euro iets mooiers kopen, voor een paar tientjes de ketting en kettingbladen op die Harrier vervangen en die lekker als winterfiets houden?
Omdat hij €800,- te besteden heeft?

Lijkt mij een no-brainer:
€800,- uitgeven en een splinternieuwe fiets hebben met nieuwe techniek en een niveau hoger qua frame en afmontage, of hetzelfde uitgeven aan een oude fiets van een lager kwaliteits-/prijsniveau met alleen dezelfde groepset en wielen als de nieuwe fiets-optie.
Ik zou voor €1200,- trouwens inderdaad niet naar carbon zoeken. Tenzij je een heel sterk afgeprijsd 2016 model vindt bijv.

[ Voor 9% gewijzigd door TheLemon op 09-09-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Of een tweedehandsje/demo terug kopen. Dan heb je voor €1200 een fiets met 105 5800 en wellicht zelfs een fatsoenlijk carbon frame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DieAnder schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:09:
[...]

Tubes zijn niet echt gangbaar op een 900 euro fiets. Bedoel je:
"Ik wil tubes" of
"Ik wil gewoon draadbanden"
?
Aangepast - thx. :)
Gebanned schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:13:
[...]

Nieuwe fietskopen en de oude als winterfiets houden.
Geen optie ivm ruimtegebrek helaas. :)
nare man schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:14:
[...]

Beetje zonde van het geld imo. Je hebt voor 799,-- nu een nieuwe Harrier 2016 met volledig 105 5800 in de blowout sale bij Mantel. Dan krijg je Aksiums, maar van Zonda's op alu Harrier-frame uit 2011 ga je toch (nagenoeg) niets merken.

Edit, lol - spuit 11 :P
Thnx. Wist niet dat ik dat al kon krijgen voor dat geld eigenlijk. Zeker het overwegen waard! Kost me netto nog minder ook - de tweedehands prijs voor mijn huidige fiets meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon cassette + ketting vervangen en er op door blijven fietsen. En dan in de winter wat extra sparen zodat je die Bulls wel gewoon als winterfiets kan aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:17:
Of gewoon cassette + ketting vervangen en er op door blijven fietsen. En dan in de winter wat extra sparen zodat je die Bulls wel gewoon als winterfiets kan aanhouden.
Ik heb geen plek voor twee fietsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:17:
Sparen voor een nieuwe schuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Er is altijd plek voor een fiets extra! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/acb4781d85324143aa0960d505b92dd9.jpg

Past niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wil net zeggen als iemand zegt dat het niet kan, prima toch. Niet iedereen heeft ruimte/budget voor een winter fiets.
Idem hier, geen ruimte en budget :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:58
DjVe schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:35:
Of een tweedehandsje/demo terug kopen. Dan heb je voor €1200 een fiets met 105 5800 en wellicht zelfs een fatsoenlijk carbon frame :)
Sterker nog, dat kan ook gewoon:
https://www.mantel.com/cu...yZGVyPXByaWNlX2Ejc3RhcnQ0

Alleen zit je dan wel met de wielen, maar je hebt wel een mooie basis om te upgraden. Keuzes!

Als ik voor carbon zou gaan, zou ik wel meteen een goed carbon frame kiezen zoals de TCR:
https://www.mantel.com/gi...yPXByaWNlX2Ejc3RhcnQxMQ==
of
https://www.fietsenwinkel...d-2-2016?sqr=giant%20tcr&

Dan ben je namelijk qua frame gewoon klaar en ga/kan je daar weinig winst meer halen. Gezien er 105 op zit, zit je ook op dat vlak goed (genoeg). Alleen even sparen voor wat sexy wielen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 10-09-2016 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Goed, vandaag dus de d'Aspin opgereden en zoals verwacht ging dat ook vele malen eenvoudiger dan de Tourmalet, niet gek omdat hij korter is en ook maar 4 km vergelijkbaar percentages heeft met de Tourmalet. Na die beklimming van gisteren vandaag een beetje stramme spieren in de benen maar prima boven gekomen. Helaas weer geen uitzicht.. Ik hoop later ook hier wat foto's te delen.

Moet nu na een aantal reuzen(Ventoux, Tourmalet) en kleinere cols(Deux Alpes, d'Huez, d'Alpin) gedaan te hebben toch wel zeggen dat zo'n kleinere beklimmingen leuker zijn. Niet perse omdat ze makkelijker zijn maar er zit nog net dat beetje meer voortgang in. Wellicht dat dit nog veranderd als ik wat minder moeite heb met die reuzen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 14:51
Zijn er ook mensen hier de 3x de Mt Ventoux op 1 dag hebben gefietst?
Zo ja, hoe is jullie dat bevallen?

Ik heb het afgelopen zaterdag gedaan: https://www.strava.com/activities/699181810
Samen met een 6tal clubgenoten van een triathlon vereniging.
Grandioos weer gehad, weinig wind, kleine 30 graden.

De klim vanuit Bedoin was wel erg pittig.
De andere klimmen waren goed te doen.

We zaten in een villa in Malaucene en die klim hadden we een dag eerder al gedaan: in het donker.
5 uur vertrokken en bovenop de top de zon zien opkommen.
Was heel bijzonder. De wekker om half 5 en gelijk klimmen waren iets minder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

wezep schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:50:

Ik heb het afgelopen zaterdag gedaan: https://www.strava.com/activities/699181810

We zaten in een villa in Malaucene en die klim hadden we een dag eerder al gedaan: in het donker.
Moet er niet aan denken ;) De klim vanaf Bedoin was voor mij al een overwinning op zich, maar om daarna nog twee keer dat kreng op te gaan: no thanks! ;)

Overigens de dag erop wel een hike gemaakt naar het chalet, om vervolgens rollend naar beneden te gaan. Je kan immers goed eten en drinken in Chalet Reynard ;)

Wij zijn maandag terug gekomen en hebben ook fantastisch weer gehad. 32 graden, onbewolkt en weinig wind. Heerlijk!

[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 09-09-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
wezep schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:50:

Vorig jaar gedaan. Super gaaf. :) Link staat hier ergens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:25
Vorig jaar gedaan en vond het geweldig. De 2e vond ik wel lastig door het stroperige asfalt. Maar het was voor mij een beleving en ging me ook goed af. In 6,5 uur ws ik weer beneden in Bedoin.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic