Ohra ook, maar je schuur moet wel minstens een cilinderslot hebben, anders valt het niet onder inboedel. Zal denk ik voor meer maatschappijen gelden, dus let daar wel op.
Vandaag naar werk gefietst voor het eerst dit jaar, ik had de wind vol tegen heen en terug in de rug. Had een verschil van 20 minuten (36km). Geen idee wat de windkracht was.
https://www.strava.com/activities/326072596 (heen)
https://www.strava.com/activities/326072639 (terug)
Heen viel me gemiddelde nog mee, had gedacht onder de 25km uit te komen, maar toch nog net boven de 26km gehaald en terug in de 33km gemiddeld.
https://www.strava.com/activities/326072596 (heen)
https://www.strava.com/activities/326072639 (terug)
Heen viel me gemiddelde nog mee, had gedacht onder de 25km uit te komen, maar toch nog net boven de 26km gehaald en terug in de 33km gemiddeld.
Hello fellow humans
Droog en loosTheLemon schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:13:
Ohra ook, maar je schuur moet wel minstens een cilinderslot hebben, anders valt het niet onder inboedel. Zal denk ik voor meer maatschappijen gelden, dus let daar wel op.
Mijn schuur heeft aan de buitenkant geen cilinderslot, is het dan opeens onveilig? Wens de dief succes want hij mag eerst over 2x 3 meter muur heen voordat hij in de tuin komt
Iets meer ontopic, echt vervelend, overal aan de linkerkant pijntjes en stijf na gisteren.
Tering wat een windje
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik vond m wel lekker
Everytime I suffer I become a better man because of it
Al mijn fietsmaten ( verschillende groepen , dus geen afgesproken werk ) merkte het vd week al op. ze zeiden allemaal: Goh, het lijkt wel of het harder is gaan waaien. nog geen zacht windje gehad bijna.
En dat viel mij inderdaad ook al op
En dat viel mij inderdaad ook al op
www.degroot-it.nl
Ik kan me de tijd niet herinneren dat er geen wind was...Ja, achter een windscherm
Exact expert nodig?
Zondag was er nagenoeg geen windCrazy D schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:35:
Ik kan me de tijd niet herinneren dat er geen wind was...Ja, achter een windscherm
Hello fellow humans
Het waaide nog flink in de polder ja, voor het tijdstip. Kort rondje gemaakt, 33km volle bak. Liep best lekker, ondanks de grote bak shoarma die ik aan het opboeren was. Woensdag misschien nog even 2 uurtjes intervallen en dan vrijdag (bij wind Z tot W) naar Oost-Groningen. Zal wel weer een pittig ritje worden
Sinds een paar weken ook dit topic een beetje aan het volgen. Begin april van Deventer naar Groningen verhuisd. In Deventer en omgeving altijd actief aan het mountainbiken geweest (Cube LTD comp 2008), maar omgeving Groningen biedt daar helaas vrijwel geen mogelijkheden voor. (Daarvoor moet de gaskraan nog wat verder open vrees ik...
)
Afgelopen weekend daarom (samen met mijn vriendin) een racefiets uitgezocht en vanaf nu wordt het dan racefietsen.
Mooie deal gevonden voor een Giant Defy 0 compact LTD met Ultegra afmontage waar ik een tijdje mee vooruit moet kunnen.
Zijn er hier meer mensen uit Groningen die wat leuke stukken aan kunnen raden om te fietsen rondom Groningen?
Ben gewend om op de MTB stukken van 50-75 km te rijden, dus op de racefiets moet dat ook zeker geen probleem gaan zijn hoop ik voor de eerste ritten.

Afgelopen weekend daarom (samen met mijn vriendin) een racefiets uitgezocht en vanaf nu wordt het dan racefietsen.
Mooie deal gevonden voor een Giant Defy 0 compact LTD met Ultegra afmontage waar ik een tijdje mee vooruit moet kunnen.
Zijn er hier meer mensen uit Groningen die wat leuke stukken aan kunnen raden om te fietsen rondom Groningen?
Ben gewend om op de MTB stukken van 50-75 km te rijden, dus op de racefiets moet dat ook zeker geen probleem gaan zijn hoop ik voor de eerste ritten.
[ Voor 1% gewijzigd door Farmerwood op 16-06-2015 10:18 . Reden: fixed typo ]
Er staat in het fiets magazine van deze maand een stuk over mountainbiken in Groningen. Of je het 'mountain'biken mag noemen is een tweede, maar wellicht zitten er leuke routes tussen om zo af en toe is te pakken
.
Voor Groningen richting Lauwersoog en dan rondom het Lauwersmeer. Bossen bij Roden / Peize / Norg vind ik ook mooie omgeving. Richting oosten is wat saaier, wel mooie lange rechte stukken.
Vanmorgen ben ik voor het eerst eens naar m'n werk gefietst (Utrecht-Rotterdam). Viel me uiteindelijk niet tegen, behalve dat er veel stoplichten stonden. Verder is de stembegeleiding van Google Maps dramatisch. Anderzijds: het weer was goed, de temperatuur was fijn en omdat ik mijzelf geen snelheidsdoelstelling had opgelegd waren bovenstaande issues eigenlijk geen enkel probleem.
Positieve note: als je op tijd naar middelbare scholieren roept dat ze aan de kant moeten, is dat totaal geen probleem.
Positieve note: als je op tijd naar middelbare scholieren roept dat ze aan de kant moeten, is dat totaal geen probleem.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Je kan toch beter een bel aan je fiets hangen, komt wat vriendelijker over..
Als je wilt, kan ik zo wel een route voor je tekenen die je in Rotterdam alleen al 12 stoplichten gaat schelen. Sowieso heeft Google Maps je bij lange na niet over de slimste/handigste route gestuurd. Er zijn vast wel apps waarmee je een GPX-bestand kunt volgen op je smartphoneKrisp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:51:
Vanmorgen ben ik voor het eerst eens naar m'n werk gefietst (Utrecht-Rotterdam). Viel me uiteindelijk niet tegen, behalve dat er veel stoplichten stonden. Verder is de stembegeleiding van Google Maps dramatisch. Anderzijds: het weer was goed, de temperatuur was fijn en omdat ik mijzelf geen snelheidsdoelstelling had opgelegd waren bovenstaande issues eigenlijk geen enkel probleem.
Mijn ervaring is dat dat juist niet werkt bij scholieren.roda_djavulen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:57:
Je kan toch beter een bel aan je fiets hangen, komt wat vriendelijker over..
Gaarne.Pelle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:04:
[...]
Als je wilt, kan ik zo wel een route voor je tekenen die je in Rotterdam alleen al 12 stoplichten gaat schelen. Sowieso heeft Google Maps je bij lange na niet over de slimste/handigste route gestuurd. Er zijn vast wel apps waarmee je een GPX-bestand kunt volgen op je smartphone
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Heb daarom ook speciaal een extra luide bbb bel gekocht
En dan nog krijg je commentaar omdat mensen van je schrikkenroda_djavulen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:10:
Heb daarom ook speciaal een extra luide bbb bel gekocht
Het is ook nooit goed.
@Krisp als tijd/afstand geen issue is zou ik vanaf Gouda gewoon de IJssel blijven volgen, dat is veruit het leukst/mooist fietsen.
Pelle, heeft al aangeboden een route maken maar je kan sowieso ook het volgende doen:
- Bij stolwijkersluis gewoon de dijk volgen ipv. water oversteken. Vervolgens kan je bij de grote sluizen aan de juiste kant van de Ijssel uitkomen. Scheelt een irritant stuk door Gouda.
- Dijk volgen tot aan Nieuwerkerk en dan de s gravenweg naar rotterdam. Deze is wel vrij druk en bevat wat stoplichten, maar stuk minder dan je huidige route.
Ik werk in Utrecht en woon in Rotterdam, moet ook maar is op de fiets naar mijn werk stappen
.
Pelle, heeft al aangeboden een route maken maar je kan sowieso ook het volgende doen:
- Bij stolwijkersluis gewoon de dijk volgen ipv. water oversteken. Vervolgens kan je bij de grote sluizen aan de juiste kant van de Ijssel uitkomen. Scheelt een irritant stuk door Gouda.
- Dijk volgen tot aan Nieuwerkerk en dan de s gravenweg naar rotterdam. Deze is wel vrij druk en bevat wat stoplichten, maar stuk minder dan je huidige route.
Ik werk in Utrecht en woon in Rotterdam, moet ook maar is op de fiets naar mijn werk stappen
[ Voor 8% gewijzigd door Roberttt op 16-06-2015 10:31 ]
Dit is IMO mooi rondje lauwersmeer: https://www.strava.com/activities/308817664 (90km)Farmerwood schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:16:
Stukje richting het wad bij noordpolderzijl ook een vast rondje van me: https://www.strava.com/activities/323264218 (60km)
Of richting het zuiden via peize/norg etc: https://www.strava.com/activities/289699530 (80km)
Slimme opties.Roberttt schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:28:
@Krisp als tijd/afstand geen issue is zou ik vanaf Gouda gewoon de IJssel blijven volgen, dat is veruit het leukst/mooist fietsen.
Ik werk in Utrecht en woon in Rotterdam, moet ook maar is op de fiets naar mijn werk stappen.
Heb 3 alternatieven voor je:Krisp schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:08:
[...]
Mijn ervaring is dat dat juist niet werkt bij scholieren.![]()
[...]
Gaarne.Ik overweeg nu aan de bovenkant (via Moerkapelle) te gaan fietsen, maar ik zag op de site van de fietsersbond nog een zuidelijke route die ook goed zou moeten zijn.
https://www.strava.com/routes/2595905
Zoveel mogelijk gelijk aan je huidige route, maar dan zo weinig mogelijk stoplichten in Rotterdam. Verder een stukje optimalisatie tussen Nieuwerkerk, Gouda en Montfoort. Vanaf de Meern en in Utrecht ken ik het niet meer, maar ik ga er vanuit dat je daar zelf wel de snelste route weet
https://www.strava.com/routes/2595969
Een iets langer alternatief, dat vanaf de voet van de Erasmusbrug t/m De Meern ook zo goed als stoplichtvrij is. Mooie route door de Krimpenerwaard, langs de Lek.
https://www.strava.com/routes/2596011
Route langs de Rottemeren, via de A12 naar Gouda en dan Bodegraven. Dan om Woerden heen naar Harmelen en dan Utrecht. Ook mooie route, waarvan alleen het stuk tussen Zevenhuizen en Gouda langs de A12 een beetje saai is.
Dank! Deze ga ik zeker gebruiken.Pelle schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:11:
[...]
Heb 3 alternatieven voor je:
https://www.strava.com/routes/2595905
Zoveel mogelijk gelijk aan je huidige route, maar dan zo weinig mogelijk stoplichten in Rotterdam. Verder een stukje optimalisatie tussen Nieuwerkerk, Gouda en Montfoort. Vanaf de Meern en in Utrecht ken ik het niet meer, maar ik ga er vanuit dat je daar zelf wel de snelste route weet
https://www.strava.com/routes/2595969
Een iets langer alternatief, dat vanaf de voet van de Erasmusbrug t/m De Meern ook zo goed als stoplichtvrij is. Mooie route door de Krimpenerwaard, langs de Lek.
https://www.strava.com/routes/2596011
Route langs de Rottemeren, via de A12 naar Gouda en dan Bodegraven. Dan om Woerden heen naar Harmelen en dan Utrecht. Ook mooie route, waarvan alleen het stuk tussen Zevenhuizen en Gouda langs de A12 een beetje saai is.
Bedankt Hielko. Heb deze 3 rondjes ook even opgeslagen.Hielko schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:58:
[...]
Dit is IMO mooi rondje lauwersmeer: https://www.strava.com/activities/308817664 (90km)
Stukje richting het wad bij noordpolderzijl ook een vast rondje van me: https://www.strava.com/activities/323264218 (60km)
Of richting het zuiden via peize/norg etc: https://www.strava.com/activities/289699530 (80km)
It's me
Heb zelf ook meegedaan aan de 24 uur van Zandvoort, ik zat met jou in de pitbox. Wij waren Team ALS.M@cer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:36:
Afgelopen weekend was het dan zover, de tweede keer dat ik samen met collega's meededen aan de 24 uur van Zandvoort. Waar het vorig jaar heerlijk weer was, was het dit jaar vooral zaterdag ff anders met windkracht 7 uit het zuiden.
Om 12 uur was de start door middel van de beroemde Le-Mans start. Ik begon en was snel weg en kon aansluiten bij de snelle teams, waar snel een peleton werd gevormd. Met 40 tegen de wind in en 60 wind mee over het rechte stuk was het flink afzien en moest ik het peleton na een ronde of 6 toch laten gaan. Gelukkig verdween de wind in de loop van de avond en zondag was het bijna windstil. Het belangrijkste is om in het peleton, wat in de loop van dag wordt gevormd, mee te komen en dan maar vlammen een uur lang.
Het is echt een geweldig evenement en bovenal uitdaging om aan zoiets mee te doen. Naast dat er enorm hard gereden wordt is het ook een tactisch spel om te kijken hoe je omhoog kan komen op de ranglijst. Uiteindelijk zijn we 2e geworden in het bedrijvenklassement en 10e overall (van de 75 teams).
Zelf heb ik, in verschillende sessies, 8 uur op de fiets gezeten en 300 kilometer afgelegd (gemiddelde van 35,9).. Niet geslapen en complete inspanning betekend dat je na afloop compleet gesloopt bent, maar trots
Strava => https://app.strava.com/activities/325478000
(laatste uur zonder Garmin gereden, batterij was op en tussendoor vergeten op te laden)
Maar goed die snelheden kan ik alleen nog maar van dromen. Was wel afzien inderdaad met die wind.
Wat ik zelf doe is via http://routeplanner.fietsersbond.nl/ een rondje plannen, afhankelijk van de windrichting.Farmerwood schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:16:
Ben richting Norg gefietst, een rondje Zuidlaardermeer, naar Electra en zondag naar het Wad via Pieterburen (laatste stuk op de terugweg vanaf Baflo naar Groningen via de provinciale weg is een beetje saai, dat zou ik de volgende keer iets anders doen). Eigenlijk allemaal mooie rondjes.
In de provincie Groningen valt er inderdaad weinig te mountainbiken, richting Drenthe zijn er wel wat mogelijkheden. Bv. via Glimmen naar Schipborg (Zuidlaren), daar hebben ze ook een leuke single track aangelegd.
Maar voor echt leuke wat langere routes moet je wat verder, bv. naar Gieten, maar dat is wel een behoorlijk stuk (minimaal 30 km) fietsen voor je überhaupt bij het parcours bent.
Hier staan ook nog een aantal mtb-routes van iemand uit Hoogkerk, bv. deze route naar Norg.
[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 16-06-2015 13:12 ]
Sinds een paar jaar heb ik wat last van hooikoorts in het voorjaar. Gister toen ik ging fietsen ging het duidelijk minder hard dan andere keren. Thuisgekomen had ik behoorlijk rode ogen, op de fiets had ik veel last van mijn keel en neus. Ik heb het niet benauwd gehad, verder voelde ik mij ook prima . Is het mogelijk dat mijn longen toch ook gereageerd hebben, waardoor ik zo'n 3kmh langzaam was dan normaal?
Een symptoom van hooikoorts bij mij is benauwdheid en kortademig (dat is wel minder na mijn kuur van 5 jaar). Dus het kan heel goed.coen76 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:03:
Sinds een paar jaar heb ik wat last van hooikoorts in het voorjaar. Gister toen ik ging fietsen ging het duidelijk minder hard dan andere keren. Thuisgekomen had ik behoorlijk rode ogen, op de fiets had ik veel last van mijn keel en neus. Ik heb het niet benauwd gehad, verder voelde ik mij ook prima . Is het mogelijk dat mijn longen toch ook gereageerd hebben, waardoor ik zo'n 3kmh langzaam was dan normaal?
Hello fellow humans
Dat is heel normaal bij hooikoorts ja.coen76 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:03:
Ik neem in het hooikoortsseizoen altijd een anti-histamine en een neusspray voordat ik ga fietsen, anders lig ik, met name heuvel op, echt in het gras te rochelen alsof ik 2 pakjes per dag rook.
Heb er hier ook veel last van, neusspray en pilletjes helpen iets, maar je fiets er wel trager van. De meeste hooikoortsmiddelen hebben ook vermoeidheid als bijwerking, wat ook niet helpt
Ik heb er tijdens het fietsen eigenlijk nauwelijks last van, net als alle andere evt. pijntjes o.i.d. Zal wel door de adrenaline of endorfine ofzo komen. Maar als ik dan thuiskom, ga ik kapot van de branderige ogen en jeukende neus. Tijdens fietsen blijf ik wel snot produceren en dat moet ik dus ook elke 5min kwijt, maar goed, ik merk niet dat ik er trager van word. Zal wel per persoon verschillen dan.
Vanavond ook weer even gefietst, maar nu een pilletje genomen tegen de hooikoorts. Het scheelde ook dat er wat minder wind was, daardoor zit er natuurlijk minder rommel in de lucht. Ik had nu geen rode ogen, en ik presteerde ook normaal. Voortaan dus gewoon maar aan denken om zo'n pil te nemen voor dat ik ga rijden.
Hooikoortspillen werken het beste als je ze dagelijks slikt, als je er 1 slikt vlak voordat je gaat fietsen zal het veel minder effectief zijn.
Pff, ik zit al weken achter een tik/kraakje aan in m'n fiets. Kraakje komt meestal na een half uur pas opzetten en is er alleen bij het trappen. Heb alle usual suspects eigenlijk wel gecheckt, alleen de bottom bracket heb ik niet losgehaald bij gebrek aan het juiste gereedschap. Normaal fix ik alles wel zelf, maar hier kom ik echt niet uit, wat is wijsheid: Gereedschap halen of toch maar de LBS?
Vanavond even een kort rondje gedaan en kwam terecht op het parcour van wat blijkbaar de Noordwijk Classic is.
Even opgezocht maar dat blijkt dus een wedstrijd te zijn voor de vrouwen Elite en beloftes, en dus ook Marijn de Vries wat ik een enorm leuk mens vind. Dus even staan kijken want de eerste kwamen er bijna aan, gaaf joh, die vrouwen gaan hard! Echt heel gaaf om eens te zien.
Even staan kijken en toen ik weg reed reed ik zowaar opeens naast Amy Pieters (werd 3e) van Liv-Plautur
Daarna even staan praten met een kerel van de Parkhotel-Ploeg. Bizar, had een dame even een setje carbon FFWD wielen aan gort gereden
Erg leuk om te zien zo eens
@Sjoewe; LBS scheelt je een hoop gedoe.
Spaken ook gecheckt? Bleek bij mij de tik te zijn die ik niet kon vinden...
Even opgezocht maar dat blijkt dus een wedstrijd te zijn voor de vrouwen Elite en beloftes, en dus ook Marijn de Vries wat ik een enorm leuk mens vind. Dus even staan kijken want de eerste kwamen er bijna aan, gaaf joh, die vrouwen gaan hard! Echt heel gaaf om eens te zien.
Even staan kijken en toen ik weg reed reed ik zowaar opeens naast Amy Pieters (werd 3e) van Liv-Plautur
Daarna even staan praten met een kerel van de Parkhotel-Ploeg. Bizar, had een dame even een setje carbon FFWD wielen aan gort gereden
Erg leuk om te zien zo eens
@Sjoewe; LBS scheelt je een hoop gedoe.
Spaken ook gecheckt? Bleek bij mij de tik te zijn die ik niet kon vinden...
[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 16-06-2015 23:23 ]
Hooikoorts heb ik eigenlijk vanaf mijn kindertijd, de laatste jaren is het vrijwel helemaal weg. Misschien af en toe wat jeukende ogen maar verder niets. Al is er wel bij gekomen dat ik nu wat kruisallergieën heb (steenvruchten ed).
Vandaag mijn fiets opgehaald bij LBS (bikeparts4u). Uiteindelijk is de bottombracket vervangen, was nodig. Waarschijnlijk had het voor de Mont Ventoux al flink geholpen
Meteen maar richting Leiden gefietst om door de duinen terug te gaan met een groep van 9. 2 gasten waar ik wel vaker mee rijd en een andere groep waar we eigenlijk nooit mee rijden. Duidelijk verschil met de zondaggroep. Geen discipline, vaak dubbel of overlappend met wiel. En wel meer van dat soort ongein. Rij ik toch een stuk minder aso dan ik dacht
Vandaag mijn fiets opgehaald bij LBS (bikeparts4u). Uiteindelijk is de bottombracket vervangen, was nodig. Waarschijnlijk had het voor de Mont Ventoux al flink geholpen
Meteen maar richting Leiden gefietst om door de duinen terug te gaan met een groep van 9. 2 gasten waar ik wel vaker mee rijd en een andere groep waar we eigenlijk nooit mee rijden. Duidelijk verschil met de zondaggroep. Geen discipline, vaak dubbel of overlappend met wiel. En wel meer van dat soort ongein. Rij ik toch een stuk minder aso dan ik dacht
[ Voor 30% gewijzigd door Graham op 17-06-2015 00:10 ]
Ik had net zoiets. Uiteindelijk bleek het het pedaal te zijn dat niet ingevet was. Even losgedraaid, klodder montagevet en weer erop gedraaid. Kraakje weg.Sjoewe schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:17:
Pff, ik zit al weken achter een tik/kraakje aan in m'n fiets. Kraakje komt meestal na een half uur pas opzetten en is er alleen bij het trappen. Heb alle usual suspects eigenlijk wel gecheckt, alleen de bottom bracket heb ik niet losgehaald bij gebrek aan het juiste gereedschap. Normaal fix ik alles wel zelf, maar hier kom ik echt niet uit, wat is wijsheid: Gereedschap halen of toch maar de LBS?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dank Roberttt, MaartenPol, Hielko en Azrael voor alle tips en routes! Daar kan ik zeker wat mee.
Die route rond het Lauwersmeer ga ik snel eens proberen. Heb daar wel gezeild en het is een mooie omgeving.
Die MTB-route naar Norg ziet erg op de foto's ook niet verkeerd uit.
Die route rond het Lauwersmeer ga ik snel eens proberen. Heb daar wel gezeild en het is een mooie omgeving.
Die MTB-route naar Norg ziet erg op de foto's ook niet verkeerd uit.
[ Voor 23% gewijzigd door Farmerwood op 17-06-2015 07:33 ]
Ik ben ook een echte snotmachine in deze tijd van het jaar, wat er voor zorgt dat ik ook minder vrij kan ademen. Ik merk dat het na een half uurtje rustig trappen wel minder wordt.
Voor alle hooikoorts patiënten, koop die pilletjes niet bij een drogist, maar haal ze bij een apotheek. Als je bijvoorbeeld Cetrizine diHCI bij je apotheek vraagt, heb je meestal een doosje van 30 stuks voor nog geen €5 (geen recept nodig). Vrijwel alle goede middeltjes bij de drogist hebben dezelfde werkzame stof, maar zijn minstens 2x zo duur.
Overigens hebben dat soort middeltjes altijd binnen 30 min het gewenste effect. Ik gebruik het ook als ik bij vrienden op visite ga met katten.
Voor alle hooikoorts patiënten, koop die pilletjes niet bij een drogist, maar haal ze bij een apotheek. Als je bijvoorbeeld Cetrizine diHCI bij je apotheek vraagt, heb je meestal een doosje van 30 stuks voor nog geen €5 (geen recept nodig). Vrijwel alle goede middeltjes bij de drogist hebben dezelfde werkzame stof, maar zijn minstens 2x zo duur.
Overigens hebben dat soort middeltjes altijd binnen 30 min het gewenste effect. Ik gebruik het ook als ik bij vrienden op visite ga met katten.
[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 17-06-2015 08:18 ]
Verwijderd
Ga tussen Anjum en Engwierum niet over de 80km weg maar over Ezumazijl en Nijlan is een stuk mooier.Farmerwood schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:31:
Die route rond het Lauwersmeer ga ik snel eens proberen.
Ok, de jaarlijkse trip gaat naar Alleghe in de Dolomieten. Iemand ervaring met deze omgeving en ons aan wat mooie klimtips kan helpen?
Read the code, write the code, be the code!
Mijn ervaring is andersom: bij de apotheek betaal ik een godsvermogen (volgens mij een paar tientjes voor 30 stuks Xyzal bijv.) en bij de Lidl koop je er 7 voor €1,35, allebei Cetirizine DiHCl, dus zelfde stof.DjVe schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:17:
Dat is niet waar. Xyzal is Levocetirizine, dit is sterker en effectiever dan Cetirizine en alleen via de huisarts verkrijgbaar en dus niet bij de drogist. Bij mij werkt het terwjil Cetirizine helemaal niet werkt.TheLemon schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:58:
[...]
Mijn ervaring is andersom: bij de apotheek betaal ik een godsvermogen (volgens mij een paar tientjes voor 30 stuks Xyzal bijv.) en bij de Lidl koop je er 7 voor €1,35, allebei Cetirizine DiHCl, dus zelfde stof.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ok, vandaar het prijsverschil waarschijnlijk. Ik merkte geen verschil in effectiviteit, daarom haal ik het nu bij de Lidl.
weer iets fiets gerelateerd waar de lidl handig voor is ! 
Ik heb overigens nu een paar van die Vlugge Japie repen van de Lidl op en ze zijn goed te eten, bijna net zo lekker als Snelle Jelle's en veel beter dan de repen van AH huismerk
.
Verder ook groot van van de Lidl zonnebrilletjes van Crivit, heb er een aantal liggen van €2 en 1 met meerdere lenzen van €5 en ze zijn best aardig
Ik heb overigens nu een paar van die Vlugge Japie repen van de Lidl op en ze zijn goed te eten, bijna net zo lekker als Snelle Jelle's en veel beter dan de repen van AH huismerk
Verder ook groot van van de Lidl zonnebrilletjes van Crivit, heb er een aantal liggen van €2 en 1 met meerdere lenzen van €5 en ze zijn best aardig
Idd prima suggestie, uiteraard heb ik dat rondje ook in het assortiment: https://www.strava.com/activities/327233307Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:42:
[...]
Ga tussen Anjum en Engwierum niet over de 80km weg maar over Ezumazijl en Nijlan is een stuk mooier.
Ondershirtjes zijn ook superfijn van Crivitsapphire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:33:
weer iets fiets gerelateerd waar de lidl handig voor is !
Ik heb overigens nu een paar van die Vlugge Japie repen van de Lidl op en ze zijn goed te eten, bijna net zo lekker als Snelle Jelle's en veel beter dan de repen van AH huismerk.
Als het goed genoeg werkt ben je met het minder zware medicijn dus waarschijnlijk niet alleen goedkoper uit maar ook beter afTheLemon schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:46:
Ik merkte geen verschil in effectiviteit, daarom haal ik het nu bij de Lidl.
Ik ga het misschien ook nog maar eens proberen want ik heb ook niet echt zin om geld uit te geven aan Xyzal die ik vergeet te slikken..
[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 19-06-2015 07:38 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Stevig windje gisteravond zeg. Het lijkt of het het hele voorjaar al waait.
Ik heb mijn fietsrondje van gisteravond afgesloten met een TT rondje van iets meer dan 5 km. Sta nu 10e van de 16 daar. Kan nog best wat plekjes verbeteren als ik een half minutje sneller ga. Maar ik ben vooral benieuwd naar het vergelijken met mezelf
Af en toe dat rondje maar eens meepakken.
Ik heb mijn fietsrondje van gisteravond afgesloten met een TT rondje van iets meer dan 5 km. Sta nu 10e van de 16 daar. Kan nog best wat plekjes verbeteren als ik een half minutje sneller ga. Maar ik ben vooral benieuwd naar het vergelijken met mezelf
Sowieso vind ik rondjes fietsen wel prettig met harde wind. Hier in de buurt ligt een plas met een omtrek van ca. 10km. Als het hard waait doe ik daar 2, 3 of 4 rondjes omheen. Dan wissel je wind mee en wind tegen een beetje af, in plaats van eerst een heel tijd het ene en daarna het andere.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik houdt mezelf altijd maar voor dat lange rechte stukken met tegenwind de beste manier is om klimmen te simuleren in de polder
Vandaar dat ze de wind ook wel "Dutch Mountains" noemen. Of het ook echt vergelijkbaar is kunnen de ras klimmers hier denk beter zeggen
Deze zondag kom ik jullie in Nederland eens bezoeken, de Limburgse heuvels vanuit Maastricht. Hebben jullie toevallig wat gps routes klaarliggen met goed veel hoogtemeters vanuit Maastricht? Bedoeling is zo'n 80 km te doen.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Zoek even via GPSies.com op AGR Lus 3. Deze heb ik afgelopen zondag gereden. Kan je starten vanuit Maastricht. is 79KM en heeft ongeveer 1000hm.
www.degroot-it.nl
Staat ook gewoon op de website van AmstelGold inc. GPS:
http://www.amstel.nl/even...lgoldrace/365/routes/lus3
Lijkt me ook een mooie route om eens te doen !
http://www.amstel.nl/even...lgoldrace/365/routes/lus3
Lijkt me ook een mooie route om eens te doen !
Top, dat ziet er een prima route uit! Ik ga deze doen: http://www.gpsies.com/map...1?fileId=rjzhbhgbhbtacbts 86km 1300 hoogtemetersdegroot schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:44:
Zoek even via GPSies.com op AGR Lus 3. Deze heb ik afgelopen zondag gereden. Kan je starten vanuit Maastricht. is 79KM en heeft ongeveer 1000hm.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Om e.e.a. reden heb ik toch liever flinke tegenwind , dan dat ik continue de Kruisberg of de Eyserbosweg op moet fietsenroda_djavulen schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:50:
Ik houdt mezelf altijd maar voor dat lange rechte stukken met tegenwind de beste manier is om klimmen te simuleren in de polder
www.degroot-it.nl
Ik niet.. ik klim veel liever dan dat gestoemp tegen de wind in. Heeft misschien ook met een stukje ademhaling te maken; bij wind (schuin) tegen is mijn ademhaling een stuk moeizamer dan wanneer je lekker in een goedlopend ritme een berg op rijdt.
(Het soort klim maakt natuurlijk wel een beetje uit overigens, want van die Stockeu-achtige muren moet je er ook niet teveel achter elkaar hebben, maar over het algemeen ga ik dus veel liever omhoog dan tegen de wind in
)
(Het soort klim maakt natuurlijk wel een beetje uit overigens, want van die Stockeu-achtige muren moet je er ook niet teveel achter elkaar hebben, maar over het algemeen ga ik dus veel liever omhoog dan tegen de wind in
Zo, gister de Mio Cyclo 305 HC binnengekregen van DealDonkey. Het is een refurbished exemplaar, dat er overigens als nieuw uitziet, geen krassen of vingerafdrukken en alle originele verzegelingen/beschermfolies. Ook de accessoires (hartslagband / cadansmeter) zien er nagelnieuw uit en zijn zo te zien nooit eerder gebruikt. Dit weekend alles lekker op de fiets gooien en (hopelijk) gaan maar 
Het systeem van DealDonkey is dat zij per dagdeal een garantieperiode geven en in het geval van de Cyclo is dat twee jaar, maar ik heb alvast wel even een screenshot gemaakt van deze dagdeal, ten bewijze daarvan
Op zich is het trouwens nog steeds geen slechte deal, aangezien het apparaat nieuw elders minstens het dubbele kost (en ik ook wel sites heb gezien waar ze een refurbished versie aanbieden voor tachtig euro méér dan DealDonkey, zelfs met één jaar garantie, wat m.i. niet is toegestaan).
Nu alleen nog even wat pielen aan de fiets zelf. Vorig weekend de Ultegra 12-23 (10s) cassette geplaatst i.c.m. Ultegra CN-6600-ketting. Het rijdt op zich acceptabel (stapjes van één tandje FTW). Alleen bij het gebruik van de grootste drie kransjes zit een tik/hapering in die er niet in hoort (ongeacht welk blad ik vóór gebruik, dus het ligt niet aan de kettinglijn). Ook gaat het schakelen naar mijn gevoel nog wat traag. Misschien kan ik dat nog wat verbeteren door het bovenste derailleurwieltje wat meer naar de cassette toe te zetten, voor mijn gevoel staat dat er namelijk wel erg ver vanaf. Maar goed, misschien zijn de kabels ook wel aan vervanging toe. We gaan het zien
Het systeem van DealDonkey is dat zij per dagdeal een garantieperiode geven en in het geval van de Cyclo is dat twee jaar, maar ik heb alvast wel even een screenshot gemaakt van deze dagdeal, ten bewijze daarvan
Nu alleen nog even wat pielen aan de fiets zelf. Vorig weekend de Ultegra 12-23 (10s) cassette geplaatst i.c.m. Ultegra CN-6600-ketting. Het rijdt op zich acceptabel (stapjes van één tandje FTW). Alleen bij het gebruik van de grootste drie kransjes zit een tik/hapering in die er niet in hoort (ongeacht welk blad ik vóór gebruik, dus het ligt niet aan de kettinglijn). Ook gaat het schakelen naar mijn gevoel nog wat traag. Misschien kan ik dat nog wat verbeteren door het bovenste derailleurwieltje wat meer naar de cassette toe te zetten, voor mijn gevoel staat dat er namelijk wel erg ver vanaf. Maar goed, misschien zijn de kabels ook wel aan vervanging toe. We gaan het zien
[ Voor 35% gewijzigd door nare man op 19-06-2015 11:32 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Tegenwind misschien, maar van die leuke windstoten van de zijkant kan ik niet echt klimsimulatie noemen.sapphire schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:03:
Vandaar dat ze de wind ook wel "Dutch Mountains" noemen. Of het ook echt vergelijkbaar is kunnen de ras klimmers hier denk beter zeggen
Met windkracht 8 fietsen heeft wel wat, maar een windstille dag (of avond) zou wel eens welkom zijn.
Die heb ik al lang niet meer gezienDDX schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:33:
[...]
Tegenwind misschien, maar van die leuke windstoten van de zijkant kan ik niet echt klimsimulatie noemen.
Met windkracht 8 fietsen heeft wel wat, maar een windstille dag (of avond) zou wel eens welkom zijn.
Afgelopen zondag!
Was de eerste voor mij dit jaar, ben die wind ook wel zat
Is waar ook ja, zondagmorgen was het windstil.sapphire schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:12:
Afgelopen zondag!
Was toen alleen aan het bijkomen van m'n Eifel tocht toen.
(En toen ik rond 12u ging fietsen ging het regenen.....)
LoorbergPelle schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:24:
Ik niet.. ik klim veel liever dan dat gestoemp tegen de wind in. Heeft misschien ook met een stukje ademhaling te maken; bij wind (schuin) tegen is mijn ademhaling een stuk moeizamer dan wanneer je lekker in een goedlopend ritme een berg op rijdt.
(Het soort klim maakt natuurlijk wel een beetje uit overigens, want van die Stockeu-achtige muren moet je er ook niet teveel achter elkaar hebben, maar over het algemeen ga ik dus veel liever omhoog dan tegen de wind in)
Na het debacle van gisteren (net toen ik wilde vertrekken begon het te plenzen en toen was m'n hele humeur naar de haaien) wilde ik vandaag "revanche" nemen. Het weer zag er op zich niet heel slecht uit, dat wil zeggen: het zou min of meer droog blijven hier in het Noorden. Een kinderhand is gauw gevuld zullen we maar zeggen.
Uiteraard was de wind wel weer present zoals het hele seizoen al. Een kracht 5 met stoten naar 6 uit richting NW, ideale omstandigheden voor een rondje Lauwersmeer. Zo gezegd, zo gedaan. Om de rit enigszins op te leuken 6x 10 min D3 op 80 rpm gedaan. Van de 6 intervallen kon ik er 5 tegen de wind in doen, wat de training toch een compleet andere dimensie geeft.
De terugweg was genieten met steeds wind volle petrol in de rug, heerlijk...
100 km / 31 gemiddeld.
Uiteraard was de wind wel weer present zoals het hele seizoen al. Een kracht 5 met stoten naar 6 uit richting NW, ideale omstandigheden voor een rondje Lauwersmeer. Zo gezegd, zo gedaan. Om de rit enigszins op te leuken 6x 10 min D3 op 80 rpm gedaan. Van de 6 intervallen kon ik er 5 tegen de wind in doen, wat de training toch een compleet andere dimensie geeft.
De terugweg was genieten met steeds wind volle petrol in de rug, heerlijk...
100 km / 31 gemiddeld.
Iemand ervaring met deze fietsendrager? http://www.sportknaller.c...anpid=2046987678654039040
Hij komt wel vaker voorbij in 1dagsaanbiedingen.
Waarom een D3 op 80rpm? Voor mij gevoel trap ik dan m'n knieën aan stront dus ik vermijd een lage cadans.havana schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:17:
Quod licet lovi, non licet bovi
Dat ziet er eerlijk gezegd brol uit. Hoe bevestig je de fiets op de drager? Er zitten geen gootjes voor je banden in te doen en geen klemmen om het frame vast te maken.BreadFan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:40:
Iemand ervaring met deze fietsendrager? http://www.sportknaller.c...anpid=2046987678654039040
Ik heb goede ervaringen met de Thule fietsdragers, zowel die als voor trekhaak als die die je op de achterklep monteert. Deze zou ik dan ook eerder aanraden dan dit.
Dat is een leuke drager om met een oude auto waarop een extra kras niet uitmaakt een fiets over ca. 5 km te vervoeren, meer niet. Je zult allerlei extra spanbanden etc. nodig hebben om de fiets enigszins vast te zetten. Voor een racefiets zou ik altijd gaan voor een degelijke Thule, Spinder o.i.d. waarop de fiets stevig staat. Een continu rammelende racefiets in de achteruitkijkspiegel lijkt mij een ramp.BreadFan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:40:
[ Voor 6% gewijzigd door argro op 19-06-2015 17:29 ]
Loorberg vind ik ook de fijnste klim in Limburg ja. Als die 20km lang zou zijn dan zou ik er nog steeds met plezier tegenaan rijdenBreadFan schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:44:
LoorbergDat vind ik zo'n heerlijke klim. Goed asfalt, brede weg (fijn qua verkeer), lekker onder de bomen. Daar kan ik wel tegenop blijven rijden.
Krachttraining wellicht? Ik probeer regelmatig D3 intervaltraining met 60rpm te doen, tegen de Brien op meestal. Heel onnatuurlijk, maar wel cool om op die manier andere (vlot peddelende) wielrenners voorbij te blazen alsof het geen moeite kostMrDry schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:59:
Waarom een D3 op 80rpm? Voor mij gevoel trap ik dan m'n knieën aan stront dus ik vermijd een lage cadans.
Krachttraining niet echt, daar geloof ik ook niet in (wetenschappelijk bewijs hiervoor is zeer dun).
80 rpm is ongeveer de cadans waarop ik klim, vandaar...
80 rpm is ongeveer de cadans waarop ik klim, vandaar...
Ja die wind....
Kreng draaide net! Volgens de voorspelling/kaartjes Noord-West, dus schuin op kop gepakt. Rij ik terug heb ik hem weer schuin van voor
Nouja toch lekker 50KM gereden
Kreng draaide net! Volgens de voorspelling/kaartjes Noord-West, dus schuin op kop gepakt. Rij ik terug heb ik hem weer schuin van voor

Nouja toch lekker 50KM gereden
Verkopen ze die vaker, en zo ja, wanneer ongeveer?
Tja, eigen schuldsapphire schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:30:
Kreng draaide net! Volgens de voorspelling/kaartjes Noord-West, dus schuin op kop gepakt. Rij ik terug heb ik hem weer schuin van voor..
Op de een of andere manier vind ik tegen de wind in fietsen ook niet zo erg meer eigenlijk; ademhalen gaat inderdaad wel wat lastiger, maar ik vind het wel een kunst om gecontroleerd continu kracht te kunnen leveren. Het helpt ook als je weet hoe lang je nog tegen de wind in moet, vandaar dus voor mij - in ieder geval op bekend terrein - de wind tegen op de terugweg.
[ Voor 6% gewijzigd door -MvZ- op 19-06-2015 22:56 ]
Grappig ik doe het dus altijd precies andersom. Altijd terugweg wind mee.
Hier ook zoveel mogelijk wind tegen op de heenweg en vervolgens wind mee op de terugweg..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Het maakt mij weinig uit. Ik bedenk praktisch altijd eerst welk rondje ik ga fietsen, en dan zie ik wil hoe de wind staat als ik opstap.
Let er bij rondjes tot 65km nooit heel erg op, maar als het richting de 100km en beyond gaat, vind ik het toch wel relaxt om niet de laatste 20km vol tegen de wind in te hoeven ploegen als het even kan.
Precies. Lange rondje/ritten kijk ik pas echt hoe de wind zit. Voor de korte ritten boeit me dat wat minder.
Bedankt voor de tips die al gegeven zijn. Vandaag de LBS eens bezocht. Daar komt deze week een 2e hands Cannondale Caad 8 (105 afgemonteerd) uit 2012 binnen. Ik heb begrepen dat deze er nog als nieuw uit ziet (ook nieuwe cassette e.d.). Deze zou voor 850EUR verkocht worden. Zag op internet bij een andere winkel dezelfde fiets (niet in de buurt) http://www.henkbaars.nl/cannondale-caad8-tweedehands voor 800EUR te koop staan, dus valt nog wel wat te onderhanden.Herrick schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:44:
Ik ben er inmiddels wel achter dat wielrennen wel wat voor mij is. Tijd dus om mijn oude probeer fiets (Bulls Ancura maat 52 en ik 1.85m niet de beste combinatie) in te ruilen voor een nieuwe fiets.Qua budget houd ik € 1000,- aan. Verder wil ik graag een fiets die 105 (of beter) is afgemonteerd. Op dit moment heb ik 2 opties die ogenschijnlijk met elkaar te vergelijken zijn, namelijk:
Bulls Harrier
Cube Peleton Race
Ik heb qua kleurstelling de voorkeur voor de Cube, maar ik wil voornamelijk de beste fiets. Als er andere fietsen in dat prijssegment interessant zijn dan houd ik mij van harte aanbevolen.
Tips?
Nog Tweakers die volgend weekend meedoen aan de Toerversie Utrecht? Hopen op een beetje goed weer en ben erg benieuwd naar het parcours
PSN: Finally_Chris
Je bent een beetje appels met peren aan het vergelijken. 105 uit 2012 is anders dan 105 uit 2015. Wat je gechargeerd gezegd een beetje doet is een Golf uit 1986 vergelijken met een Golf uit 2015 en de Polo uit 2015 categorisch uitsluiten omdat het geen Golf is, terwijl een nieuwe Polo natuurlijk een veel betere auto is dan een stokoude Golf. De nieuwe Tiagra-groep die bijna (of al reeds) in de winkel ligt doet in ieder geval weinig tot niets onder voor de Shimano 105 5600 groep (die waarschijnlijk op de Caad 8 uit 2012 zal zitten) en de 105-groep op de Bulls en Cube is nieuwe dan die op de Cannondale (5800 vs. 5600) en weer een slag beter en bovendien 11 speed. De Caad 8 is echter een uitstekend frame. Dat brengt mij op het tweede punt. De groep is weliswaar het meest eenvoudig qua kwaliteit te 'ranken', maar voor een goede fiets zijn een goed frame en goede wielen belangrijker dan een goede groep. Een strak frame met fijne wielen en een Tiagra-groep zal vele malen beter fietsen dan een buigframe met wielen die je bij iedere aanzet tegen de 105-remmen aantrekt.Herrick schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:35:
[...]
Bedankt voor de tips die al gegeven zijn. Vandaag de LBS eens bezocht. Daar komt deze week een 2e hands Cannondale Caad 8 (105 afgemonteerd) uit 2012 binnen. Ik heb begrepen dat deze er nog als nieuw uit ziet (ook nieuwe cassette e.d.). Deze zou voor 850EUR verkocht worden. Zag op internet bij een andere winkel dezelfde fiets (niet in de buurt) http://www.henkbaars.nl/cannondale-caad8-tweedehands voor 800EUR te koop staan, dus valt nog wel wat te onderhanden.Wat is wijsheid?
Kortom, ik zou voor de Caad 8 gaan. Je moet nog wel een beetje onderhandelen trouwens. Ik vind 850 euro voor zo'n fiets flink aan de prijs. Al zijn tweedehands fietsen over het algemeen wel stevig geprijsd.
[ Voor 23% gewijzigd door argro op 20-06-2015 14:39 ]
Yup ik rijd de 110km namens mijn werk (UMC Utrecht) met mijn pa en schoonvader. Voor het eerst meer dan 100 km op de racefiets dus ben benieuwd. Parcours staat overigens al op de website hé? Tot nu toe zien de voorspellingen er goed uit. 23 graden, half bewolkt en op de terug weg wind in de rug.CR1691 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:20:
Nog Tweakers die volgend weekend meedoen aan de Toerversie Utrecht? Hopen op een beetje goed weer en ben erg benieuwd naar het parcours
Leuk! Ik rij ook met een fietsmaatje van mij de 110km. Dit wordt mijn tweede keer dat ik meer dan 100 ga rijden. De eerste keer was wel pittig toen we tijdens de Ronde van Noord-Holland nogal veel tegenwind hadden. De voorspellingen voor nu zijn gunstig dus laten we hopen dat dat zo blijft.Roberttt schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:37:
[...]
Yup ik rijd de 110km namens mijn werk (UMC Utrecht) met mijn pa en schoonvader. Voor het eerst meer dan 100 km op de racefiets dus ben benieuwd. Parcours staat overigens al op de website hé? Tot nu toe zien de voorspellingen er goed uit. 23 graden, half bewolkt en op de terug weg wind in de rug.
Ik doe ook mee met de 150 km. Ben benieuwd hoe ik dat trek. Ik heb paar weken terug de 240 km van de Elfstedentocht gedaan, maar dat tempo is wel anders. Qua kilometers dus wel wat in de benen, qua tempo wordt het denk ik wat lastiger. Hebben jullie het shirt al binnen?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Nee het shirt heb ik nog niet binnen evenals de startbescheiden. Ik lees dat alles uiterlijk dinsdag binnen zou moeten zijn. Toch wel vreemd omdat men in een eerder stadium aangaf dat het twee weken voor de start allemaal uitgeleverd zou moeten zijn.
Ik vind het ook duur, vooral omdat de fietsenboer er verder weinig werk aan heeft. Hij krijgt hem binnen, loopt hem na en geeft hem aan jou. Geeft ie er nog garantie op ofzo? Als je ze nog niet hebt is dit het moment om er schoenen, helm, broek etc bij te gaan krijgen.argro schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 14:24:
[...]
Kortom, ik zou voor de Caad 8 gaan. Je moet nog wel een beetje onderhandelen trouwens. Ik vind 850 euro voor zo'n fiets flink aan de prijs. Al zijn tweedehands fietsen over het algemeen wel stevig geprijsd.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Volgens mij heb ik een probleempje met mijn fiets... Paar dagen geleden cassette en ketting laten vervangen omdat ze versleten waren. Fiets weer opgehaald, maar toen merkte ik dat er van alles achter aan het ratelen was als de weg een klein beetje hobbelig werd. Verder bleef het fietsen wel vrij soepel. Thuis de boel nog eens goed bekeken, opnieuw ingesmeerd, schoongemaakt, etc.. maar het blijft ratelen bij het achterwiel.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Kan ik zelf nog iets doen of moet ik hem gewoon weer terugbrengen?
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Kan ik zelf nog iets doen of moet ik hem gewoon weer terugbrengen?
Ratelen is nogal een rekbaar begrip. Kun je eens een filmpje posten? Het kan zijn dat de kabelspanning wat bijgesteld moet worden. Kun je eenvoudig checken door de derailleurkabel met je hand onder de schuine buis wat aan te trekken en kijken of het geratel dan verandert.
[ Voor 35% gewijzigd door havana op 20-06-2015 19:31 ]
Filmpje posten wordt lastig. Net even geprobeerd, maar het overkomt me alleen als ik aan het fietsen ben en de weg een beetje hobbelig (lees: niet volledig vlak) is. Door de wind hoor je het nauwelijks, maar het ratelt behoorlijk. Net alsof er iets los zit en dat beweegt door trilling, ofzo. Ja, vaag, ik weet het. Maar het ratelt bijvoorbeeld niet als ik de fiets gewoon laat stuiteren.
Ik zal eens iets proberen te doen met de kabelspanning, dank voor de tip
Edit: die kabel zit behoorlijk vast, ik krijg er niet echt beweging in. Beetje aan getrokken en nog eens geprobeerd, maar het blijft ratelen. Ik ga morgen maar terug naar de winkel denk ik zo. Mogen zij het oplossen.
Ik zal eens iets proberen te doen met de kabelspanning, dank voor de tip
Edit: die kabel zit behoorlijk vast, ik krijg er niet echt beweging in. Beetje aan getrokken en nog eens geprobeerd, maar het blijft ratelen. Ik ga morgen maar terug naar de winkel denk ik zo. Mogen zij het oplossen.
[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 20-06-2015 19:53 ]
Hoor je het geluid alleen als je trapt of ook als je je benen stilhoudt? En probeer eens of het uitmaakt wanneer je op het buitenblad en achter relatief groot rijdt of dat je het binnenblad en achter de 13 ofzo gebruikt?
Misschien is de ketting iets langer en houdt je derailleur hem niet meer goed strak in het tweede geval? (Ik verzin maar wat hoor)
Over die Toerversie: ik vond het een hoop geld en de route niet interessant genoeg om dat te compenseren. Dat Groene hart vind ik vrij geestdodend qua landschap, maar ieder zijn smaak uiteraard. Vol door de stad en de Waterlinieweg koersen lijkt me dan wel weer gaaf, maar ja.
Misschien is de ketting iets langer en houdt je derailleur hem niet meer goed strak in het tweede geval? (Ik verzin maar wat hoor)
Over die Toerversie: ik vond het een hoop geld en de route niet interessant genoeg om dat te compenseren. Dat Groene hart vind ik vrij geestdodend qua landschap, maar ieder zijn smaak uiteraard. Vol door de stad en de Waterlinieweg koersen lijkt me dan wel weer gaaf, maar ja.
[ Voor 28% gewijzigd door TheLemon op 20-06-2015 20:09 ]
Zit er speling op de cassette? Controleer eens of alle tandwielen wel vast zitten.
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Geeft weer wat aanknopingspunten om verder uit te zoeken. Overigens gaat het minimaal om Shimano105 5700 groep. Een en ander is recent vervangen, dus misschien zit er 5800 op. Ga ik onderzoeken.
Verwijderd
Nog iemand interesse in mavic yksion griplink / powerlink setje?
50 euro incl verzendkosten
Ze zaten op mijn Willier maar heb direct andere banden er op gezet
Als ik mijn benen stilhoudt is het ratelen minder/anders.TheLemon schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:06:
Hoor je het geluid alleen als je trapt of ook als je je benen stilhoudt? En probeer eens of het uitmaakt wanneer je op het buitenblad en achter relatief groot rijdt of dat je het binnenblad en achter de 13 ofzo gebruikt?
Geen idee. Ik zie in ieder geval niet dat er iets mis is. Het lijkt allemaal soepel te draaien maar toch ratelt er iets.Misschien is de ketting iets langer en houdt je derailleur hem niet meer goed strak in het tweede geval? (Ik verzin maar wat hoor)
Alles zit goed vast.argro schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:54:
Zit er speling op de cassette? Controleer eens of alle tandwielen wel vast zitten.
Ik ga maandag maar gewoon terug. Het is gebeurd na een vervanging waar ik netjes voor betaald heb, dus ze moeten het maar oplossen.
Hoeveel mm ?Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 21:30:
Nog iemand interesse in mavic yksion griplink / powerlink setje?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic