Nog reactie gehad van Rose, precies wat ik wel verwachtte eigenlijk. In het kort komt het neer op "Kom maar langs".
Hartelijk voor uw uitgebreide toelichting en het video-tje. Helaas kunnen wij net op de vragen vooruit lopen, ook omdat wij het frame niet kunnen hebben inspecteren. Het kan net zo goed een ander euvel zijn. Zo op het eerste gezicht zijn het gewoon de lagerschalen die speling hebben in de bottombracket, maar dat kan meerdere oorzaken hebben. Daarom zit er voor nu niets anders om u te verzoeken met de complete fiets naar ons toe te komen. Men zal het toch ter plekke moeten beoordelen.
Nog even gereageerd met vraag of het, als het dan de lagers zouden zijn, normaal is dat dat nu al zo versleten kan zijn. En of ik niet eventueel een second opinion kan fixen bij de LBS.. Reactie:
Als het lagerschade is, dan behoort dit tot normale schade. Wij hebben echter ook al klanten gehad die veel te lang met de lagerschade hebben gereden, waardoor het lager deels heeft stilgestaan en de cups zich in het frame heeft gedraaid. Daardoor was dan het frame defect geraakt en speling tussen lagercup en frame gekomen. Het is dus erg belangrijk, dat dit gecheckt wordt en dat moet door ons gebeuren, want het is een product van ons. Het is dus maar de vraag of het snel te verhelpen is.
Maargoed, als ik nu dit plaatje bekijk op internet:

Dan zie je die zwarte rand, dat gele is zijkant lager volgens mij, en die hele zwarte rand met tekst erop incl die hele huls beweegt mee. Kan me niet voorstellen dat dat dan zou komen door versleten lagers. Lijkt mij dan dat je binnen die huls de speling moet hebben, daar zitten tenslotte de lagers. Dan moet je dus geen speling hebben tussen frame en hele huls.
Dan blijft alleen de vraag over: Stel dat het aan het frame ligt wat doen we dan. Dat zou namelijk frame #4 worden in 4 jaar tijd. Het eerste frame had een scheur in de lak / carbon bij de crank rechts na 1,5 jaar. Nieuw frame gekregen zonder al teveel moeite en poespas, wel heen en weer rijden, goed wist dat ik daar aan begonnen was. Na een half jaar met een nieuw frame precies hetzelfde probleem. Weer heen en weer en nieuw frame gehad wat ik nu heb tegen bijbetalen van € 100,- omdat het nieuwer / beter was. Maargoed, als dat frame het ook net aan 2 jaar vol kan houden en alweer problemen geeft... Wat blijft er dan nog voor optie over.. Terug naar aluminium? En dan met geld terug ofzo? Of nog maar een klasse omhoog ofzo?
Als je alle teksten leest bij de series fietsen die ze hebben dan klinkt dat allemaal alsof het grenzeloos is en er ik weet niet wat met fietsen kan gebeuren, qua snelheden bla bla bla. Maar vooralsnog maken ze het niet echt waar gezien mijn historie met ze!
[
Voor 5% gewijzigd door
orange.x op 09-06-2015 10:32
]