Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.698 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 12:27
ISP is integrated seatpost.

Dat betekent in het kort dat de speelruimte een stuk beperkter is dan bij een gewone zadelpen. Te lang is uiteraard niet erg, dan kun je er een stuk af laten halen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-06-2022
Wel, ik had de indruk dat hij echt net iets te groot was, maar echt net. Benen waren net te veel gestrekt op laagste stand, en had gevoel dat ik wat met mijn kontje van links naar rechts ging bij het trappen :D

Ik had ook niet de indruk dat het ISP was, want dat wordt toch "op" de buis gezet?
Deze zadelpen zat echt in het kader en zat vast met een vijsje. Weet niet of het dit is wat jullie bedoelen, maar denk het wel toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Kiboura op 08-06-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
<weg> havana was me voor

[ Voor 87% gewijzigd door MrAngry op 08-06-2015 22:10 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Google :
The Kredo Ultra has a very clean look that comes with ISP bikes, but didn’t require any cutting. The seat tube is just longer than most and extends above the frame further. (It can also be cut for those with mini-me like inseams)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
Heb dat inderdaad ook ergens gelezen, maar als je verder las, stond dat het niet echt ISp, maar eerder EST of zoiets was ...

[ Voor 34% gewijzigd door Kiboura op 08-06-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Kiboura schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:22:
[...]

Ik weet het, ik ben een leek 8)7 , maar wat is juist die ISP zadelpen? Ik heb die fiets in het echt gezien en zadel kon "gewoon" verhoogd en verlaagd worden. Zadel stond nu op laagste stand. Ik persoonlijk had zelf de indruk dat fiets nu net iets te hoog was, alhoewel ik na meting een maat 58 zou moeten hebben. Heb woensdag afspraak bij fietsenmaker waar die fiets verkocht werd (Kuota-dealer) om eventueel eens te kijken of dit effectief klopt qua grootte en of er eventueel een oplossing is. (Idee was bvb om buis met één centimer in te korten, dan zou fiets echt perfect zijn voor mij)

Opnieuw bedankt voor de deskundige en eerlijke adviezen _/-\o_

Peter
Bij een ISP kan dus die buitenste buis waar de zadelpen in valt gewoon ingekort worden on het zadel wat naar beneden te krijgen. Was de afstand naar het stuur wel goed dus? Dat is het belangrijkst, kun je get lastigst aanpassen namelijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:33:
Zit er ook over te denken om al mijn trainingskilometers eens in te zetten voor een goed doel, het heeft me tot nu toe altijd tegenhouden om geld bij andere mensen te bedelen, maar ik wil het toch wel een keertje meemaken.
Waarschijnlijk gaat het de Ventoux3 worden, 3 keer de Mont Ventoux op op 11 september.
d:)b
Ik ben ook aan het trainen voor 3x Ventoux voor het goede doel, eind juli. Maar dan op eigen initiatief en niet via een organisatie. Op zaterdag 11 juli heb ik 2 ritjes (60 en 90km) uitgezet in omgeving Rotterdam / Krimpenerwaard / Groene Hart. Mocht iemand zin hebben mee te rijden met één of beide ritjes voor een goed doel (onderzoek naar Parkinson en Sarcoidose), PM me dan even, dan zorg ik dat je op de hoogte gehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:40
M@cer schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:11:
Vandaag mijn nieuwe wielen opgehaald :*) :*)

was

[afbeelding]

en is geworden

[afbeelding]

Ben er blij mee _/-\o_ _/-\o_
Ziet er erg mooi uit! Lijkt gelijk een hele andere fiets. :*)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
Pelle schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:44:
[...]

d:)b
Ik ben ook aan het trainen voor 3x Ventoux voor het goede doel, eind juli. Maar dan op eigen initiatief en niet via een organisatie. Op zaterdag 11 juli heb ik 2 ritjes (60 en 90km) uitgezet in omgeving Rotterdam / Krimpenerwaard / Groene Hart. Mocht iemand zin hebben mee te rijden met één of beide ritjes voor een goed doel (onderzoek naar Parkinson en Sarcoidose), PM me dan even, dan zorg ik dat je op de hoogte gehouden wordt.
mooi doel. Alleen is het groene hart voor mij een beetje uit de richting. Wordt er binnenkort ook een keer een dagje in zuid limburg of regio nijmegen gereden?
Zou natuurlijk ook mooi zijn als we als tweakers community zoiets kunnen regelen. Ik wil me niet gelijk vooruit schuiven als kartrekker maar wil wel meedenken.. 8) Een speciaal doel wat de laatste tijd niet zo veel in het nieuws is geweest en de steun goed kan gebruiken.. Of zeg ik nu iets heel geks 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
Makkelijk schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:13:
[...]

Bij een ISP kan dus die buitenste buis waar de zadelpen in valt gewoon ingekort worden on het zadel wat naar beneden te krijgen. Was de afstand naar het stuur wel goed dus? Dat is het belangrijkst, kun je get lastigst aanpassen namelijk.
Ga er morgen nog eens specifiek op letten, maar ik had de indruk dat afstand tot het stuur goed was. In hoogte komt het echt op een cm aan om mij goed te voelen op de fiets lijkt me.

Nog eens voor de zekerheid: normaal kan je afstand tot het stuur bepalen door je arm met je elleboog tegen het zadel te leggen en dan moeten je vingers je stuur raken of zo zeker he?

Groetjes

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Nog reactie gehad van Rose, precies wat ik wel verwachtte eigenlijk. In het kort komt het neer op "Kom maar langs".
Hartelijk voor uw uitgebreide toelichting en het video-tje. Helaas kunnen wij net op de vragen vooruit lopen, ook omdat wij het frame niet kunnen hebben inspecteren. Het kan net zo goed een ander euvel zijn. Zo op het eerste gezicht zijn het gewoon de lagerschalen die speling hebben in de bottombracket, maar dat kan meerdere oorzaken hebben. Daarom zit er voor nu niets anders om u te verzoeken met de complete fiets naar ons toe te komen. Men zal het toch ter plekke moeten beoordelen.
Nog even gereageerd met vraag of het, als het dan de lagers zouden zijn, normaal is dat dat nu al zo versleten kan zijn. En of ik niet eventueel een second opinion kan fixen bij de LBS.. Reactie:
Als het lagerschade is, dan behoort dit tot normale schade. Wij hebben echter ook al klanten gehad die veel te lang met de lagerschade hebben gereden, waardoor het lager deels heeft stilgestaan en de cups zich in het frame heeft gedraaid. Daardoor was dan het frame defect geraakt en speling tussen lagercup en frame gekomen. Het is dus erg belangrijk, dat dit gecheckt wordt en dat moet door ons gebeuren, want het is een product van ons. Het is dus maar de vraag of het snel te verhelpen is.
Maargoed, als ik nu dit plaatje bekijk op internet:
Afbeeldingslocatie: http://www.competitivecyclist.com/images/items/900/SRM/SRM0362/ONECOL.jpg
Dan zie je die zwarte rand, dat gele is zijkant lager volgens mij, en die hele zwarte rand met tekst erop incl die hele huls beweegt mee. Kan me niet voorstellen dat dat dan zou komen door versleten lagers. Lijkt mij dan dat je binnen die huls de speling moet hebben, daar zitten tenslotte de lagers. Dan moet je dus geen speling hebben tussen frame en hele huls.

Dan blijft alleen de vraag over: Stel dat het aan het frame ligt wat doen we dan. Dat zou namelijk frame #4 worden in 4 jaar tijd. Het eerste frame had een scheur in de lak / carbon bij de crank rechts na 1,5 jaar. Nieuw frame gekregen zonder al teveel moeite en poespas, wel heen en weer rijden, goed wist dat ik daar aan begonnen was. Na een half jaar met een nieuw frame precies hetzelfde probleem. Weer heen en weer en nieuw frame gehad wat ik nu heb tegen bijbetalen van € 100,- omdat het nieuwer / beter was. Maargoed, als dat frame het ook net aan 2 jaar vol kan houden en alweer problemen geeft... Wat blijft er dan nog voor optie over.. Terug naar aluminium? En dan met geld terug ofzo? Of nog maar een klasse omhoog ofzo?

Als je alle teksten leest bij de series fietsen die ze hebben dan klinkt dat allemaal alsof het grenzeloos is en er ik weet niet wat met fietsen kan gebeuren, qua snelheden bla bla bla. Maar vooralsnog maken ze het niet echt waar gezien mijn historie met ze!

[ Voor 5% gewijzigd door orange.x op 09-06-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
M@cer schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:16:
Zijn velgen uit China, maar wel in Nederland gespaakt. 60mm carbon met Miche naven.
Wat was je daar ongeveer voor kwijt als ik zo brutaal mag zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
orange.x schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:29:
Dan blijft alleen de vraag over: Stel dat het aan het frame ligt wat doen we dan. Dat zou namelijk frame #4 worden in 4 jaar tijd. Het eerste frame had een scheur in de lak / carbon bij de crank rechts na 1,5 jaar. Nieuw frame gekregen zonder al teveel moeite en poespas, wel heen en weer rijden, goed wist dat ik daar aan begonnen was. Na een half jaar met een nieuw frame precies hetzelfde probleem. Weer heen en weer en nieuw frame gehad wat ik nu heb tegen bijbetalen van € 100,- omdat het nieuwer / beter was. Maargoed, als dat frame het ook net aan 2 jaar vol kan houden en alweer problemen geeft... Wat blijft er dan nog voor optie over.. Terug naar aluminium? En dan met geld terug ofzo? Of nog maar een klasse omhoog ofzo?
Het lijkt me zoals je het vertelt heel goed mogelijk dat het aan het frame ligt. In dat geval kan je eens een topic openen in het Shopping Forum als je meer wil dan alleen een nieuw frame. Je hebt dan een product wat voortdurend kapot gaat voordat de garantietermijn is verstreken. Op zich vind ik dat ze het tot nu toe zeer netjes hebben opgelost. Je krijgt steeds een nieuw frame namelijk, dus er is weinig reden om een of ander juridisch dreigtraject in te gaan, maar als je dat zelf anders voelt dan kan dat natuurlijk.
Wat ik zou doen is als je een nieuw frame hebt de boel gelijk verkopen, dus verkopen als nieuw frame uit garantie + oude onderdelen en dan zien wat je ervoor krijgt. Dan koop je van de opbrengst plus wat inleg een geheel nieuwe fiets van een ander merk.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAngry op 09-06-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
MrAngry schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:28:
Het lijkt me zoals je het vertelt heel goed mogelijk dat het aan het frame ligt. In dat geval kan je eens een topic openen in het Shopping Forum als je meer wil dan alleen een nieuw frame. Je hebt dan een product wat voortdurend kapot gaat voordat de garantietermijn is verstreken. Op zich vind ik dat ze het tot nu toe zeer netjes hebben opgelost. Je krijgt steeds een nieuw frame namelijk, dus er is weinig reden om een of ander juridisch dreigtraject in te gaan, maar als je dat zelf anders voelt dan kan dat natuurlijk.
Wat ik zou doen is als je een nieuw frame hebt de boel gelijk verkopen, dus verkopen als nieuw frame uit garantie + oude onderdelen en dan zien wat je ervoor krijgt. Dan koop je van de opbrengst plus wat inleg een geheel nieuwe fiets van een ander merk.
Shopping Forum hier op Tweakers kan, maar zal het denk ik bij Rose op moeten lossen. Het lastige is dat ik wel meer kan willen maar het enige is dat ik gewoon een goed frame wil.

Ik ben opzich ook niet ontevreden over de geboden oplossingen alleen vrees ik dat ik nu 2 opties heb, 3 eigenlijk, weer een zelfde frame met kans op zelfde euvel na 2jr, een nieuwer frame met mogelijk weer bijbetalen van mijn kant, daar kan ik dan nog over gaan steggelen. Of een aluminium frame waarbij ik waarschijnlijk niet hoef te verwachten dat ik geld terug ga krijgen. Daarnaast, wil ik wel aluminium...

Verkopen als ik weer eenzelfde frame terug zou krijgen is leuk, maar de waarde die ik nu van de fiets heb is dat ik kan fietsen. Dit verkopen levert misschien 1k op, misschien iets meer maar voor het terugkopen van een ander merk kan ik zo weer 1k erbij leggen en dat heb ik niet en ik was ook nog niet van plan om dat te doen.

Komt er nu, helaas, op neer dat het wachten is en naar Rose gaan om te gaan kijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:06
Weer hetzelfde frame is toch niet zo'n slechte optie, zelfs als ie maar twee jaar mee zou gaan? Heb je uiteindelijk toch zes jaar met de fiets kunnen doen: is toch wel een enigzins acceptabele levensduur. En lijkt me dat de kans groot is dat je gewoon wat pech heb gehad. Als die fiets structureel mankementen gaat vertonen met minder dan 10K kilometer dan zijn er genoeg fietsers die 2x per jaar daar een nieuw frame zouden moeten ophalen, en dat zal toch wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Hielko schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:56:
Weer hetzelfde frame is toch niet zo'n slechte optie, zelfs als ie maar twee jaar mee zou gaan? Heb je uiteindelijk toch zes jaar met de fiets kunnen doen: is toch wel een enigzins acceptabele levensduur. En lijkt me dat de kans groot is dat je gewoon wat pech heb gehad. Als die fiets structureel mankementen gaat vertonen met minder dan 10K kilometer dan zijn er genoeg fietsers die 2x per jaar daar een nieuw frame zouden moeten ophalen, en dat zal toch wel meevallen.
Daar heb je gelijk in, maar dat dacht ik na de 1e vervanging ook: "nu zal het wel goed zijn", toen kon ik na een half jaar alweer terug. Dat wil niet zeggen dat het nu weer gebeurt maar garanties krijg je ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Wtf, bijna 2m en dan op een 50cm frame. Als je dit zo ziet lijkt het net zo dat je voorover het stuur kiepert als je iets harder remt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
tiswat schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:22:
Misschien weet iemand het hier... Rapha heeft echt hele mooie kleding. Alleen is bizar prijzig, is er een goedkopere variant/merk die ook zoiets heeft? En dan geen Castelli, want dat is absoluut niet mijn ding...
Qua shirtjes misschien, TØRM . Zelfde sportwool materiaal. Ik heb er vorige week een shirtje (T3) besteld, ik laat je weten hoe deze bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door borstel op 09-06-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb zo'n Torm shirt (T1), bevalt uitstekend. Stof lijkt enorm veel op Rapha. Pasvorm is prima. Klein nadeel is de wat kleine zakjes al vind ik dat niet storend. Afgelopen zaterdag nog 150 km mee gereden; eten, poeder, pompje, multitool en telefoon meenemen geen enkel probleem...

Nadeel is wel dat je 't apart moet wassen anders zit de andere kleding onder de wolhaartjes.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 10-06-2015 07:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Weet iemand een fietsenmaker in Utrecht waar je zadels kunt testen, van een ander merk dan specialized? Heb vorig jaar een romin gekocht maar na 80km wordt die toch echt pijnlijk, terwijl deze wel op je juiste zitbotjes afstand was gekocht (opgemeten zitbotjes afstand). Heb al goede broeken (Castelli x2 zeem) maar denk toch dat het aan het zadel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Tip: Vandaag op www.dealdonkey.com de Mio Cycle 305 HC voor ca. 100 euro. Voor dat geld m.i. een prima apparaat voor navigatie, met cadans- en hartslagmeter.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn ervaring is dat het verreweg het makkelijkste is om gewoon een zadel op marktplaats (of fiets forum) te kopen. Tweedehands zijn die redelijk waardevast en er is ook een redelijk groot aanbod. Je kan hem dan testen zolang als je wilt en vergelijken met anderen etc.
Zadeladvies lijkt vooralsnog een wassenneus, zo is de befaamde zitbotafstand nogal afhankelijk van hoe je zit. Als je rechtop op je stoel zit is die afstand heel anders dan als je voorover in tijdrithouding op je fiets ligt, en ook met de fietshoudingen zelf varieert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
MrAngry schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:30:
Zadeladvies lijkt vooralsnog een wassenneus, zo is de befaamde zitbotafstand nogal afhankelijk van hoe je zit. Als je rechtop op je stoel zit is die afstand heel anders dan als je voorover in tijdrithouding op je fiets ligt, en ook met de fietshoudingen zelf varieert het.
Zeker, tijdens echt max gaan zit ik redelijk voorin op mijn zadel (de neus). Maar het helpt ook wel dat je bij het opmeten 20-25mm optelt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
argro schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:29:
Tip: Vandaag op www.dealdonkey.com de Mio Cycle 305 HC voor ca. 100 euro. Voor dat geld m.i. een prima apparaat voor navigatie, met cadans- en hartslagmeter.
Ziet er netjes uit, zeker aangezien het apparaat bij de meeste andere winkels 200+ euro kost. Ik denk dat ik dit wel ga doen. Hopelijk ondervindt hij geen interferentie van mijn Cateye Volt300, daar heeft mijn huidige Bontrager Trip 4W namelijk onwijs veel last van, hoewel dat op te lossen is door beide apparaten tenminste 10 cm van elkaar te plaatsen. Bij deze Mio zie ik dat echter nog niet zo snel gebeuren, omdat die zo te zien wel de hele lengte van de voorbouw inneemt.

Ik ken DealDonkey echter helemaal niet. Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om nul support te krijgen mocht dat nodig zijn (alhoewel ik vermoed dat ik een heel eind kan komen met internet en eigen handigheid).

[ Voor 6% gewijzigd door nare man op 10-06-2015 13:15 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
nare man schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Ik ken DealDonkey echter helemaal niet. Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om nul support te krijgen mocht dat nodig zijn (alhoewel ik vermoed dat ik een heel eind kan komen met internet en eigen handigheid).
Ervaringen zijn prima. Wel eens een klacht gehad, maar dat werd keurig opgelost, met geld retour én tegoedbonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik wil mijn fiets eens compleet zelf gaan afstellen want ik fiets denk ik al 5 jaar in een hele belabberde houding :P
Ik heb ooit de rabobank excel file voorbij zien komen maar kan die niet meer vinden. Iemand die een vergelijkbare manier of methode heeft om een fiets goed af te stellen op een lichaam? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Na het debacle met Mollema afgelopen Tour moet je misschien een andere methode gebruiken ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Ik krijg vaak na een uurtje of anderhalf rijden last van mijn nek en tussen mijn schouders. Mijn vader (die vaak mee rijdt) zegt dat dit komt doordat ik mijn schouders niet genoeg ontspan.

Afgelopen zondag een rit gemaakt en hier bewust op gaan letten, maar nog steeds voelt het niet helemaal jofel.

Kwestie van gewenning/training? Of is de afstand van het stuur misschien niet goed? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
PdeBie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:09:
Ik krijg vaak na een uurtje of anderhalf rijden last van mijn nek en tussen mijn schouders. Mijn vader (die vaak mee rijdt) zegt dat dit komt doordat ik mijn schouders niet genoeg ontspan.

Afgelopen zondag een rit gemaakt en hier bewust op gaan letten, maar nog steeds voelt het niet helemaal jofel.

Kwestie van gewenning/training? Of is de afstand van het stuur misschien niet goed? Of iets anders?
Kan van alles zijn. Afstand tot het stuur, hoogte van het stuur t.o.v. het zadel, breedte van het stuur et cetera. Ook kan de oorzaak ergens anders liggen, misschien wel in de houding op kantoor achter de PC bijvoorbeeld. Gewenning zou ook nog kunnen. Ik zit in de loop van het seizoen ook lekkerder op de fiets dan helemaal aan het begin.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 10-06-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En dat is dus de reden voor mij om mijn fiets opnieuw af te stellen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
argro schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:19:
[...]
Kan van alles zijn. Afstand tot het stuur, hoogte van het stuur t.o.v. het zadel, breedte van het stuur et cetera. Ook kan de oorzaak ergens anders liggen, misschien wel in de houding op kantoor achter de PC bijvoorbeeld. Gewenning zou ook nog kunnen. Ik zit in de loop van het seizoen ook lekkerder op de fiets dan helemaal aan het begin.
OK, dus voor de zekerheid ook maar een keertje langs bij een specialist om naar de afstelling te kijken :)

Aanraders hiervoor in de omgeving van Tiel?
Van Tuyl hoor ik wel goede verhalen over, maar ken ze verder niet. http://www.vantuyl.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat lijkt me wat overdreven. Je kan ook hier een foto posten van jezelf op de fiets. Het is trouwens ook een verschijnsel dat veel beginnende fietsers hebben en ik heb het ook elke keer weer aan het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Tijdje terug is hier gepraat over dat professionele bikefitting-verhaal, er is toen ook een link gepost naar een artikel in Fiets waaruit bleek dat je bij 8 verschillende bikefitters 8 verschillende adviezen krijgt, dus als je daar 80 euro voor betaalt heb je nog steeds niet de garantie dat dat dé positie is voor jou. Zoals MrAngry ook zegt, als je niet veel fietst en/of opnieuw begint na de winterstop dan kan het altijd gebeuren. Deels is het ook gewenning en doorbijten. Iets anders is natuurlijk als je echt totaal verkeerd op je fiets zit, maar als jij bijv. zover moet reiken naar je stuur dat je schouders en ellebogen echt strak gespannen staan, dan merk je dat snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In de TS staan ook 2 links (waarvan 1 dood) naar sites over fietsafstelling.

(deze werkt: http://www.competitivecyc...PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO)

[ Voor 35% gewijzigd door BreadFan op 10-06-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
nare man schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:17:
Tijdje terug is hier gepraat over dat professionele bikefitting-verhaal, er is toen ook een link gepost naar een artikel in Fiets waaruit bleek dat je bij 8 verschillende bikefitters 8 verschillende adviezen krijgt, dus als je daar 80 euro voor betaalt heb je nog steeds niet de garantie dat dat dé positie is voor jou. Zoals MrAngry ook zegt, als je niet veel fietst en/of opnieuw begint na de winterstop dan kan het altijd gebeuren. Deels is het ook gewenning en doorbijten. Iets anders is natuurlijk als je echt totaal verkeerd op je fiets zit, maar als jij bijv. zover moet reiken naar je stuur dat je schouders en ellebogen echt strak gespannen staan, dan merk je dat snel genoeg.
Dat was ik! Uiteindelijk heb ik een bikefitting laten doen bij velometric in Barneveld, prima bevallen en sindsdien af van mijn knieklachten. Ik denk dat er qua finetuning inderdaad wel verschil zit per bikefitting maar dat grote afstelfouten er met een test wel degelijk uitgehaald worden. Ik zal het linkje nog even opsnorren...

/edit:
Gevonden!

http://jan-holleman.com/w.../2013/05/Meetsystemen.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 10-06-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
MrAngry schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:58:
Dat lijkt me wat overdreven. Je kan ook hier een foto posten van jezelf op de fiets.
Ik heb wel een foto van mezelf op de fiets, maar die is recht van voren. Heb je dus niet heel veel aan denk ik :)

Ik ben de persoon in het midden (eerste rit van het jaar, dus nog veels te witte benen :P )

West betuwe toer 2014

Inmiddels staat mijn zadel wel iets hoger, want ik kreeg last van mijn knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PdeBie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Ik heb wel een foto van mezelf op de fiets, maar die is recht van voren. Heb je dus niet heel veel aan denk ik :)

Ik ben de persoon in het midden (eerste rit van het jaar, dus nog veels te witte benen :P )

[afbeelding]

Inmiddels staat mijn zadel wel iets hoger, want ik kreeg last van mijn knieën.
Probeer anders de tips van GCN eens. Oa deze

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Soooo vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer op de fiets gezeten :D:D

Na 2 weken hoesten als een stervende zeehond en veel te weinig slaap door een te lichte codeïne kuur van de dokter ben ik sinds gisteren zga. hoestvrij. Zelfs vannacht heerlijk geslapen, dat een mens dat zó blij mee kan zijn zeg.
Klein stukje gereden en merkte het wel maar viel me op het kleine stukje nog mee :)

Jeej laat ze zomer maar komen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Havana of andere techneuten:
Een kennis van me wil een 42t binnenblad van een Dura-Ace 7700 crankstel vervangen door iets kleiners. Ik neem aan dat een 39t het kleinste is dat erop gaat? Dat kan dan neem ik aan ook gewoon een FSA oid blad zijn, zolang het maar 5-arms 130mm bcd is?

Ik twijfel over hoe de crank losgaat, er zit een inbusbout van ik gok 10mm midden in een ring met een paar heel kleine putjes. Na wat Googlen vond ik dat dat een one-key release system genoemd wordt. Lijkt hetzelfde als op mijn eigen FSA Energy crank.
Is het gewoon een kwestie van bout losdraaien en crank eraf trekken? Ik lees ook waarschuwingen over dat je niet die ring van de bout moet verwijderen, maar die snap ik niet helemaal. Ook vraag ik me af waar die kleine putjes in de ring voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 07:31:
Havana of andere techneuten:
Een kennis van me wil een 42t binnenblad van een Dura-Ace 7700 crankstel vervangen door iets kleiners. Ik neem aan dat een 39t het kleinste is dat erop gaat? Dat kan dan neem ik aan ook gewoon een FSA oid blad zijn, zolang het maar 5-arms 130mm bcd is?

Ik twijfel over hoe de crank losgaat, er zit een inbusbout van ik gok 10mm midden in een ring met een paar heel kleine putjes. Na wat Googlen vond ik dat dat een one-key release system genoemd wordt. Lijkt hetzelfde als op mijn eigen FSA Energy crank.
Is het gewoon een kwestie van bout losdraaien en crank eraf trekken? Ik lees ook waarschuwingen over dat je niet die ring van de bout moet verwijderen, maar die snap ik niet helemaal. Ook vraag ik me af waar die kleine putjes in de ring voor zijn.
Als de steek en het type blad goed is, dan past ook een 3th party blad op een Shimano crank. Dat kan FSA, TA, Miche of nog iets anders zijn.

Voor het wisselen van kettingbladen hoeft de crank niet los. Als je alleen de bladen los haalt (bladboutjes losdraaien), dan kun je die er zo afhalen. Kijk wel even wat voor gereedschap je nodig hebt. Voor veel bladboutjes heb je een bladboutlseutel nodig. Het loshalen van de bladen kan een mooie gelegenheid zijn om die boutjes te vervangen door exemplaren met inbus of (nog mooier) torx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Graham schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:34:
[...]

Probeer anders de tips van GCN eens. Oa deze

[video]
Dank je. Die ga ik zeker bekijken. Sowieso wel interessant YT kanaal zie ik al.

Maar over mijn andere klacht? Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
Als ik je houding vergelijk op de foto met de twee anderen in beeld zit je wel meer met een opgetrokken hoofd en afhangende schouders. Zou denken dat je stuur wat te laag/te ver weg staat. Misschien moeten de shifters wat hoger op het stuur, dat kan ook per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Keurig stukje van Gert-Jan Theunissen over LottoNL-Jumbo: https://twitter.com/raykerckhoffs/status/608881081979428864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
roda_djavulen schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:46:
Als ik je houding vergelijk op de foto met de twee anderen in beeld zit je wel meer met een opgetrokken hoofd en afhangende schouders. Zou denken dat je stuur wat te laag/te ver weg staat. Misschien moeten de shifters wat hoger op het stuur, dat kan ook per persoon verschillen.
Ja dat idee heb ik zelf ook een beetje. Ik moet aardig ver reiken voor mijn gevoel om mijn handen comfortabel op de shifters te kunnen leggen. Maar stuur hoger? Of het stuur iets korter met die horizontale pen waar het stuur doorheen loopt (naam even kwijt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Joop Zoetemelk heeft een van zijn gele truien te koop aangeboden op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl...ur-de-france-te-koop.html

Zal wel een publiciteitsstunt zijn met oog opTourstart.

[ Voor 11% gewijzigd door wackmaniac op 11-06-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

argro schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:31:
[...]
Als de steek en het type blad goed is, dan past ook een 3th party blad op een Shimano crank. Dat kan FSA, TA, Miche of nog iets anders zijn.

Voor het wisselen van kettingbladen hoeft de crank niet los. Als je alleen de bladen los haalt (bladboutjes losdraaien), dan kun je die er zo afhalen. Kijk wel even wat voor gereedschap je nodig hebt. Voor veel bladboutjes heb je een bladboutlseutel nodig. Het loshalen van de bladen kan een mooie gelegenheid zijn om die boutjes te vervangen door exemplaren met inbus of (nog mooier) torx.
O ja natuurlijk, dat wist ik eigenlijk ook wel. We hadden het samen ook over evt. vervangen voor een compact stel, vandaar dat ik zat te verzinnen hoe die crank eraf moet. Voorlopig als goedkope optie gaat hij voor een 39 binnenblad en een 12- (of 11-)-28 cassette ipv de 11-21 die er nu op zit. Hij wil ermee het middengebergte in, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TheLemon schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:20:
[...]

O ja natuurlijk, dat wist ik eigenlijk ook wel. We hadden het samen ook over evt. vervangen voor een compact stel, vandaar dat ik zat te verzinnen hoe die crank eraf moet. Voorlopig als goedkope optie gaat hij voor een 39 binnenblad en een 12- (of 11-)-28 cassette ipv de 11-21 die er nu op zit. Hij wil ermee het middengebergte in, vandaar.
http://si.shimano.com/php...f/um/SI-1EF0C-000-ENG.pdf

Shimano heeft al zijn techdocs van afgelopen weet ik veel hoeveel jaar online _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 22:08
De route van de Marmotte 2015 is bekend: http://bike-oisans.com/en...oisans/marmotte-granfondo

Toevallig de genoemde cols beklommen in de afgelopen maand. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat, met name het middenstuk naar de Mollard is smal en kent een relatief matig wegdek, met 42 haarspeldbochtjes. Ook het laatste stuk naar de Croix de Fer is niet geweldig in dat opzicht. Goed, we gaan het meemaken.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Die Lacets de Montvernier zouden wel erg mooi moeten zijn, zie ook google: http://tinyurl.com/nm2vmqx

Ben benieuwd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Op klimtijd.NL hebben ze mooie overzicht kaarten met start / eind klim per regio. Is het mogelijk om deze als waypoints of stukjes track in garmin basecamp te laden? Handig om een leuke route uit te stippelen! Ben benieuwd...!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@thelemon

Kleinste wat erop past is een 38, gemaakt door TA Specialités. Het zal een Octalink systeem zijn, volgens mij zijn die niet self extracting, dus je hebt een cranktrekker nodig om de crank te verwijderen.

Compact crankstellen voor Octalink zijn zeldzaam, maar ze bestaan, oa Ritchey heeft die ooit gemaakt. Shimano maakt ze zelf ook onder de naam Claris

http://www.chainreactionc...tz-kompakt-/rp-prod109701

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 12-06-2015 06:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Morgen is het weer tijd voor de 24 uur van Zandvoort. Na onze eerste deelname vorig jaar zijn we dit jaar weer van de partij, echt een geweldig evenement en waarschijnlijk zal ik weer een uur of 7 of 8 gaan fietsen komend weekend. Dit valt nog mee aangezien er ook mensen zijn die de 24 in hun eentje afleggen.

Hopen dat de wind een beetje meevalt :) Voorlopig zijn de voorspellingen niet echt gunstig wat weer betreft...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Iemand hier leuke uitvalsbasis voor fietsen in de Oostenrijkse Alpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 06:35:
@thelemon

Kleinste wat erop past is een 38, gemaakt door TA Specialités. Het zal een Octalink systeem zijn, volgens mij zijn die niet self extracting, dus je hebt een cranktrekker nodig om de crank te verwijderen.

Compact crankstellen voor Octalink zijn zeldzaam, maar ze bestaan, oa Ritchey heeft die ooit gemaakt. Shimano maakt ze zelf ook onder de naam Claris

http://www.chainreactionc...tz-kompakt-/rp-prod109701
Ok, dat ga ik dan wel zien wanneer ik die bout los heb. Cranktrekker heb ik, dus welk systeem ook, gaat lukken. Compact met Octalink zal niet nodig zijn, want hij kan gewoon een nieuw (of MP) crankstel met Hollowtech lagers kopen lijkt me. Het is een Jan Janssen Eclypse frame van een paar jaar oud, zal toch wel gewoon BSA draad zijn in de bracketbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
ik mis die blonde lokken bij theunissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Vanochtend vroeg vertrokken om de warmte voor te blijven, maar temperatuur liep sneller op dan ik had verwacht (16 graden om 8 uur, 26 toen ik afstapte 3,5 uur later). Bidons nog wel even gevuld op de boulevard van Noordwijk, maar merkte wel dat ik (zeker met het warme weer) wat in mijn water moet doen...

Nu zijn er tal van verschillende merken poeders om aan je water toe te voegen. Zelf heb ik alleen ervaring met Isostar, maar die is relatief duur. Hebben mensen hier ervaringen en/of betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MochiGohan schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:20:
Vanochtend vroeg vertrokken om de warmte voor te blijven, maar temperatuur liep sneller op dan ik had verwacht (16 graden om 8 uur, 26 toen ik afstapte 3,5 uur later). Bidons nog wel even gevuld op de boulevard van Noordwijk, maar merkte wel dat ik (zeker met het warme weer) wat in mijn water moet doen...

Nu zijn er tal van verschillende merken poeders om aan je water toe te voegen. Zelf heb ik alleen ervaring met Isostar, maar die is relatief duur. Hebben mensen hier ervaringen en/of betere alternatieven?
Al vaker voorbij gekomen natuurlijk maar het varieert per persoon wat je lekker vind en wat je kan verdragen (zoek nog even terug zou ik zeggen). Zelf gebruik ik Aptonia ISO poeder (orange vind ik de enige lekkere). SIS heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik niet weg te hakken. Je kan ook zelf wat sportdrank maken natuurlijk, zelfs hiervoor zijn meerdere manieren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Aptonia is onverslaanbaar qua prijs/kwaliteit, althans van de kant-en-klare varianten. Zelf maken is nog goedkoper.

Ik vind Aptonia kers en sinaasappel prima, de rest vind ik minder. De kant-en-klare zakjes met 38gr zijn ook best praktisch voor de langere soloritten.

Zelf weer terug van 2 dagen fietsen in het Teutoburgerwald. Donderdag bij prachtig, niet al te warm weer een fijne rit gemaakt van 150 km met bijna 2400 hm. Daarna hotel gepakt in Bad Iburg en op vrijdag nog eens 102 km gemaakt met 1450 hm. Wat een absoluut topgebied is dit toch om te fietsen: erg rustig, prachtig natuurschoon, vriendelijke mensen, weinig auto's en prima wegdek. En genoeg leuke klimmetjes om je te vermaken, uiteraard...

[ Voor 85% gewijzigd door havana op 13-06-2015 13:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
PdeBie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:00:
[...]

Ja dat idee heb ik zelf ook een beetje. Ik moet aardig ver reiken voor mijn gevoel om mijn handen comfortabel op de shifters te kunnen leggen. Maar stuur hoger? Of het stuur iets korter met die horizontale pen waar het stuur doorheen loopt (naam even kwijt)?
Om nou meteen onderdelen te vervangen is ook zo wat. Kijk er wat afstel vuistregels op na. Hoe veel uur/km heb je nu gemaakt? In het begin toen ik net begon had ik het zelfde. Na een tijdje zette ik mijn stuur om de paar weken zelfs steeds lager omdat je went aan de diepere fietshouding. Wat hierboven al gezegd wordt, zal denk ik ook deels gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is er iemand bekend met de aangepaste route voor de Marmotte? Bij de gebruikelijke route kwam je in het stuk van de Lautaret richting Bourg de nodige tunneltjes tegen, waar verlichting eigenlijk verplicht is. Weet iemand of er in de aangepaste route ook tunnels zitten waar verlichting nodig is?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 22:08
glrfndl schreef op zondag 14 juni 2015 @ 13:15:
Is er iemand bekend met de aangepaste route voor de Marmotte? Bij de gebruikelijke route kwam je in het stuk van de Lautaret richting Bourg de nodige tunneltjes tegen, waar verlichting eigenlijk verplicht is. Weet iemand of er in de aangepaste route ook tunnels zitten waar verlichting nodig is?
Geen tunneltjes, tenzij ze in de afdeling van die 18 haarspeldjes aanwezig zijn (dat stukje van de route kent ik niet). Iig niet in de klim en afdaling van de Mollard en de klim naar de Croix de Fer.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag weer een wat langere rit geprobeerd, moet nog even kijken hoeveel KM's want moet de .fit even bewerken omdat er nog een stuk van vrijdag bijgeplakt is :(

Was vanochtend wat fris in kort kort maar blij dat ik het aan had getrokken. Ben verdwaald in centrum Haarlem en later vergat ik mijn zonnebril op de boulevard in Zandvoort dus kon een paar km terug:+

Als afsluiter een klapper met een scooter in Katwijk :(
zag de scooter al voor me rijden en dacht nog "goh die is echt helemaal niet opgevoerd" want met 28 km/u naderde ik hem steeds meer. Toen ik er een paar meter achter reed gooide de bestuurder hem opeens naar links om een zandpad op te slaan. Riep gelijk "pas op" en kon nog remmen dus viel mee, ik klikte direct uit en kon mezelf nog net opvangen. Scooter viel tegen mij aan.

Ik gelukkig alleen een pijnlijke scheen van die scooter en ketting lag eraf. Bestuurder was een oudere en die lag helaas languit op de grond, dus direct naar hem toegegaan en overeind geholpen. Had wat schrammen op zijn knokkels en opeens kwam hij er achter dat zijn vinger uit de kom was :| hij voelde alleen niets er aan (geen pijn, wel gewoon gevoel). Gezegd dat ik met hem mee ging naar zijn huis en een dokter ging bellen maar dat wilde hij pertinent niet. Hem geholpen met zijn scooter want die startte niet en toen reed hij weg. Wilde met hem mee rijden maar zag toen dat m'n ketting er af lag, riep nog maar hij reed door. Denk dat hij snel van me af wilde zijn want hij gaf direct toe dat hij me niet gezien had en niet gekeken had in z'n spiegels en richtingaanwijzer was vergeten...

Balen want ben wel benieuwd hoe het met de meneer is.... :(

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 14-06-2015 16:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Zou me er niet te druk om maken, hij zat niet echt te springen om je hulp dus zo erg zal het niet geweest zijn.

Wel mooi gevalletje eigen schuld dikke bult. Jij en je fiets verder ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Vandaag een kleine katerdag. Dus maar eens de fiets aangepakt op het gemakje. Sinds een weekje is de batterij van mijn Polar Wind sensor leeg, en die van de cadans was al maanden leeg.

Even op internet gekeken hoe je de batterij kan vervangen. Scheelt wel even 50 euro per sensor. Ik snap ook echt niet dat ze een KM-teller maken met zulke sensoren, van welke je de batterij niet kan wisselen.

Hierna eens even de ketting en tandwielen helemaal aangepakt. Ziet er weer al nieuw uit, nu al zin in mijn volgende ronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

MochiGohan schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:20:

Ik heb meestal bidon met wat limonadesiroop met wat zout erin bij me. Nu ben ik ook niet te beroerd om even te stoppen om wat te eten (wat een prima alternatief is voor koolhydraten via drinken binnen krijgen).

Gister 115km in Limburg gereden, rondjes de Vaalserberg op en af. Leek me de beste manier om zoveel mogelijk hoogtemeters te maken in NL. 2250 in totaal. Als ik niet helemaal in Epen de auto had staan hadden het er nog wat meer kunnen worden :) Was wel vrij druk trouwens, veel groepen. Was er soms weer een fietstocht of zo?

Kwam er wel fijn achter dat de halve Camerig bezaait ligt met grind :( Iemand enig idee wat ze aan het doen zijn? Hoop toch niet dat dat de definitieve nieuwe bestrating is! (helft = vanaf de top afdaling richting Vaals, tot dat restaurant, en ander deel is aan de andere kant waar je dat restaurant hebt waarvandaan je de Camerig zelf kunt volgen, of met een mooie slingerweg richting Vijlen (dacht ik) kunt gaan. Die slingerweg is nu ok bezaaid met grind.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gisteren ben ik vanuit Heerlen de Eifel in gegaan, bijna geen andere fietsers gezien :)
Bij de Kruisberg lag ook erg veel grind, niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik ben er inmiddels wel achter dat wielrennen wel wat voor mij is. Tijd dus om mijn oude probeer fiets (Bulls Ancura maat 52 en ik 1.85m niet de beste combinatie) in te ruilen voor een nieuwe fiets.Qua budget houd ik € 1000,- aan. Verder wil ik graag een fiets die 105 (of beter) is afgemonteerd. Op dit moment heb ik 2 opties die ogenschijnlijk met elkaar te vergelijken zijn, namelijk:

Bulls Harrier
Cube Peleton Race

Ik heb qua kleurstelling de voorkeur voor de Cube, maar ik wil voornamelijk de beste fiets. Als er andere fietsen in dat prijssegment interessant zijn dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Herrick schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:44:
Ik ben er inmiddels wel achter dat wielrennen wel wat voor mij is. Tijd dus om mijn oude probeer fiets (Bulls Ancura maat 52 en ik 1.85m niet de beste combinatie) in te ruilen voor een nieuwe fiets.Qua budget houd ik € 1000,- aan. Verder wil ik graag een fiets die 105 (of beter) is afgemonteerd. Op dit moment heb ik 2 opties die ogenschijnlijk met elkaar te vergelijken zijn, namelijk:

Bulls Harrier
Cube Peleton Race

Ik heb qua kleurstelling de voorkeur voor de Cube, maar ik wil voornamelijk de beste fiets. Als er andere fietsen in dat prijssegment interessant zijn dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Tips?
Deze zou ik ook in overweging nemen: https://www.canyon.com/nl/roadbikes/bike.html?b=3577. Ik zou kiezen op basis van geometrie, wat het beste bij je lichaam past.

[ Voor 3% gewijzigd door LaurentS op 14-06-2015 22:54 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00

Bulls Harrier
Cube Peleton Race

Tips?
Beide prima fietsen, maar ze zitten wel anders. De Cube zit iets relaxter. Dus even uitproberen in de winkel.
Ik heb de Cube maar dan in de SL versie (1 stapje hoger maar zelfde geometrie), ben er wel tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben er inmiddels wel achter dat wielrennen wel wat voor mij is.
Uiteraard!

Heel FG komt deze kant op :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
borstel schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:18:
[...]

Om nou meteen onderdelen te vervangen is ook zo wat. Kijk er wat afstel vuistregels op na. Hoe veel uur/km heb je nu gemaakt? In het begin toen ik net begon had ik het zelfde. Na een tijdje zette ik mijn stuur om de paar weken zelfs steeds lager omdat je went aan de diepere fietshouding. Wat hierboven al gezegd wordt, zal denk ik ook deels gewenning zijn.
Ja waarschijnlijk zal dat ook wel, maar als ik kijk naar mijn huidige afstelling denk ik dat er wel wat verbetering in zit. Het is nu allemaal op het oog gedaan* en op basis van wat ik zelf voel.

* Bijvoorbeeld:
- ellenboog tegen het zadel aan en dan kijken waar m'n vingertoppen uitkomen.
- Hak op het pedaal en zorgen dat het been niet volledig gestrekt is.

Dat soort handigheidjes heb ik al gedaan. Maar echt laten uitmeten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

PdeBie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:41:
[...]

Ja waarschijnlijk zal dat ook wel, maar als ik kijk naar mijn huidige afstelling denk ik dat er wel wat verbetering in zit. Het is nu allemaal op het oog gedaan* en op basis van wat ik zelf voel.

* Bijvoorbeeld:
- ellenboog tegen het zadel aan en dan kijken waar m'n vingertoppen uitkomen.
- Hak op het pedaal en zorgen dat het been niet volledig gestrekt is.

Dat soort handigheidjes heb ik al gedaan. Maar echt laten uitmeten niet.
Die handigheidjes zijn voor mij altijd genoeg geweest. Ik moet wel zeggen dat ik de eerste maanden bijna altijd een inbus sleutel bij me had om mijn zadel te verzetten. Door gewenning kon ik steeds een beetje hoger, maar ook doordat ik meer en meer voelde waar spanning in mijn lichaam zat.

Mijn vermoeden is dat als je een redelijk standaard lichaamsbouw hebt, je geen onderdelen hoeft aan te passen op je fiets. Ook zit volgens mij (als je een goede framemaat hebt) 80-90% van je afstelling in de schoenplaatjes en positie van je zadel. Alles wat met het stuur te maken heeft is volgens mij geneuzel in de marge.

edit: Op jouw foto lijk je trouwens wel erg met een holle rug te fietsen. Misschien toch iets van een zadel wat te ver naar voren of achteren staat?

[ Voor 6% gewijzigd door marrk op 15-06-2015 10:03 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Schoenplaatjes heb ik in het begin ook mee lopen rommelen inderdaad. Voet iets verder naar achter, nee toch weer iets naar voren en zo elke keer paar mm opschuiven. Die heb ik voor mijn gevoel nu op de goede plek zitten.

Zadel is inderdaad ook beetje bij beetje omhoog gegaan. Met name wanneer ik de spanning in mijn hamstrings begon te voelen heb ik het even op dat punt gehouden en zo een tijdje gefietst.
Ik merk wel dat een fatsoenlijke rek & strek sessie vooraf de rit hier wel degelijk verschil in maakt. Dat doe ik altijd, want geen zin in blessures.

Naast het fietsen fitness ik ook 2~3x per week, waarbij ik uiteraard ook benen train en ook daarbij is het veel rekken en strekken. Ben best wel een stijve hark, dus ik moet dit blijven doen anders kom ik helemaal vast te zitten.

--edit--
De foto is misschien wel op een verkeerd moment genomen. Dit was pal voor een haarspeld bocht (bossen van Rhenen richting Elst), dus kwam ik wat omhoog om af te remmen en de bocht fatsoenlijk te kunnen nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 15-06-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Gisteren na bijna 7000km mijn ketting vervangen. Blijkt dat een 11-speed ketting monteren net even anders gaat dan een 10-speed. Dat (in combinatie met een onduidelijke kettingpons-handleiding) kostte me het bijgeleverde breekpennetje. Gelukkig had ik twee kettingen besteld, dus ik kon daar ook breekpennetje van gebruiken.
Nou is het resultaat alleen dat die schakel nu te strak vast zit. Dus dat geeft bij iedere ketting-omwenteling een paar vervelende tikken. Ik ben al een beetje aan het wringen geweest om het schakeltje toch weer iets losser te krijgen, maar echt tevreden ben ik niet. Iemand nog tips (behalve het schakeltje verwijderen (en daarmee helaas de ketting in te korten), en/of die andere ketting te monteren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Gisteren de Ronde van Salland toertocht gefietst met mijn "nieuwe" fiets! Het leek een groot verschil te zijn met mijn oude wannabe racefiets (cyclocrosser), maar kan ook gewoon een goede dag zijn geweest ;-) Lekker door kunnen fietsen en de eerste keer ook echt boven de 100km gekomen op de teller. :*)

https://www.strava.com/activities/325309696

De fiets wordt nu nog even verder getuned, maar foto's volgen snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Pelle schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:11:
Gisteren na bijna 7000km mijn ketting vervangen. Blijkt dat een 11-speed ketting monteren net even anders gaat dan een 10-speed. Dat (in combinatie met een onduidelijke kettingpons-handleiding) kostte me het bijgeleverde breekpennetje. Gelukkig had ik twee kettingen besteld, dus ik kon daar ook breekpennetje van gebruiken.
Nou is het resultaat alleen dat die schakel nu te strak vast zit. Dus dat geeft bij iedere ketting-omwenteling een paar vervelende tikken. Ik ben al een beetje aan het wringen geweest om het schakeltje toch weer iets losser te krijgen, maar echt tevreden ben ik niet. Iemand nog tips (behalve het schakeltje verwijderen (en daarmee helaas de ketting in te korten), en/of die andere ketting te monteren)?
- Beetje olie in, rondje fietsen en kijken of het zichzelf zet
- 2 breekpennetjes fixen en dezelfde schakel nog een keer vast zetten
- Missing link gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Wat is er dan anders aan een 11 speed ketting bij het monteren? (ga deze week voor het eerst ook m'n 11 speed vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je moet de pen na het afbreken nogmaals terug duwen. Lastig uit te leggen, zie hier: http://www.parktool.com/b...in-service-with-the-ct-11

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
sky- schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:28:
Je moet de pen na het afbreken nogmaals terug duwen. Lastig uit te leggen, zie hier: http://www.parktool.com/b...in-service-with-the-ct-11
Dat gaat wel specifiek over een Campa-ketting. En je duwt de pen niet terug, maar plat de kop af, waardoor de pen geborgd is.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 15-06-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 16-09 19:21
Afgelopen weekend was het dan zover, de tweede keer dat ik samen met collega's meededen aan de 24 uur van Zandvoort. Waar het vorig jaar heerlijk weer was, was het dit jaar vooral zaterdag ff anders met windkracht 7 uit het zuiden.

Om 12 uur was de start door middel van de beroemde Le-Mans start. Ik begon en was snel weg en kon aansluiten bij de snelle teams, waar snel een peleton werd gevormd. Met 40 tegen de wind in en 60 wind mee over het rechte stuk was het flink afzien en moest ik het peleton na een ronde of 6 toch laten gaan. Gelukkig verdween de wind in de loop van de avond en zondag was het bijna windstil. Het belangrijkste is om in het peleton, wat in de loop van dag wordt gevormd, mee te komen en dan maar vlammen een uur lang.

Het is echt een geweldig evenement en bovenal uitdaging om aan zoiets mee te doen. Naast dat er enorm hard gereden wordt is het ook een tactisch spel om te kijken hoe je omhoog kan komen op de ranglijst. Uiteindelijk zijn we 2e geworden in het bedrijvenklassement en 10e overall (van de 75 teams).

Zelf heb ik, in verschillende sessies, 8 uur op de fiets gezeten en 300 kilometer afgelegd (gemiddelde van 35,9).. Niet geslapen en complete inspanning betekend dat je na afloop compleet gesloopt bent, maar trots :)

Strava => https://app.strava.com/activities/325478000

(laatste uur zonder Garmin gereden, batterij was op en tussendoor vergeten op te laden)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
met 40 tegen de wind in? :o pffffffffff..... dat is echt flink doortrappen. _/-\o_ Dat hou ik als het windstil is nog geen kwartier vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Bulls Harrier
Cube Peleton Race

Tips?
Ik heb een maand geleden ook een nieuwe fiets aangeschaft en toen een geweldige fiets op de kop weten te tikken bij 12gobiking. Toen was de Desert Falcon van 2014 in de aanbieding voor 900e, nu is die 1000e alsnog geen slechte deal voor een deels Ultegra ofgemonteerde fiets.

Daarnaast hebben ze ook een Trek Madone 2.1 105/tiagra afgemonteerd.

Zelf vind ik sloping frames niet zo mooi dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
argro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:30:
[...]
Dat gaat wel specifiek over een Campa-ketting. En je duwt de pen niet terug, maar plat de kop af, waardoor de pen geborgd is.
Shimano 11 is gelijk aan shimano 10 dan? (heb shimano)
edit: zo te zien wel: http://si.shimano.com/php...f/dm/DM-CN0001-01-ENG.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door roda_djavulen op 15-06-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

roda_djavulen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 10:44:
Wat is er dan anders aan een 11 speed ketting bij het monteren? (ga deze week voor het eerst ook m'n 11 speed vervangen)
Bij de 11-speed moet je na het afbreken van de breekpen inderdaad de afgebroken kant nog wat 'afplatten'. Ondanks dat ik dat met kracht minder gedaan heb dan in de handleiding stond, zat 'ie wel behoorlijk vast na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
oke, ik ga er rekening mee houden! Mochten mensen nog wat willen lezen over het nieuwe parcours van de Marmotte:

http://www.trainingloops.com/marmotte-route-change.htm

Hier staat het parcours omschreven en wat je zo ongeveer te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
M@cer schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:36:
Afgelopen weekend was het dan zover, de tweede keer dat ik samen met collega's meededen aan de 24 uur van Zandvoort. Waar het vorig jaar heerlijk weer was, was het dit jaar vooral zaterdag ff anders met windkracht 7 uit het zuiden.

Strava => https://app.strava.com/activities/325478000
_/-\o_ Lekker aan het stampen geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hebben jullie je racefiets ook verzekerd? Ik heb sinds zaterdag een nieuwe racefiets , en zit eraan te denken om hem te verzekeren.
Ik lees bij o.a. meeus dat er een ATR goedgekeurd slot op moet zitten. dat heeft natuurlijk nieman op zijn racefiets.
Het is meer dat ik hem wil verzekeren tegen diefstal uit garage en evt schade.
Meestal rij ik mijn rondjes alleen , of in een groep , maar we stoppen eigenlijk nooit onderweg bij cafeetjes e.d.

Hoe doen jullie dat?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@Pelle: bij 10 speed wil het vaak helpen als je het breekpennetje een fractie terugponst vanaf de andere kant. Er is echt een specifieke sweetspot waarop hij soepel draait. Maar de ketting vastpakken links en rechts van de breekpen-schakel en dan heen en weer wrikken dwars op de draairichting wil ook wel helpen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
degroot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:15:
Hebben jullie je racefiets ook verzekerd? Ik heb sinds zaterdag een nieuwe racefiets , en zit eraan te denken om hem te verzekeren.
Ik lees bij o.a. meeus dat er een ATR goedgekeurd slot op moet zitten. dat heeft natuurlijk nieman op zijn racefiets.
Meestal rij ik mijn rondjes alleen , of in een groep , maar we stoppen eigenlijk nooit onderweg bij cafeetjes e.d.

Hoe doen jullie dat?
Onderweg verlies ik hem nooit uit het oog, in huis is hij gewoon meeverzekerd tegen diefstal met de rest van de inboedel (denk ik, nooit gecheckt).

Vind het persoonlijk ook zonde om iets te verzekeren wat meer kans heeft nooit voor te komen dan wel, en wat je zelf kan betalen mocht het ooit toch nodig zijn. (maar dat is bij iedereen anders natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
degroot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:15:

Hoe doen jullie dat?
Stelregel is dat ik geen risico's verzeker die ik zelf kan dragen. Diefstal van mijn fiets is, hoe zuur ook, een (voor mij) te dragen risico. Geen verzekering dus... echter ben ik lid van de NTFU / Velosport voor ca. 50 euro per jaar. Daarvoor krijg je een paar keer per jaar een tijdschrift, korting bij diverse toertochten en een verzekering van de fiets (standaard tot ca. 1.500 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
En diefstal uit je eigen huis/schuur valt onder je inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
argro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:49:
[...]
Stelregel is dat ik geen risico's verzeker die ik zelf kan dragen. Diefstal van mijn fiets is, hoe zuur ook, een (voor mij) te dragen risico. Geen verzekering dus... echter ben ik lid van de NTFU / Velosport voor ca. 50 euro per jaar. Daarvoor krijg je een paar keer per jaar een tijdschrift, korting bij diverse toertochten en een verzekering van de fiets (standaard tot ca. 1.500 euro).
Vraagt nftu geen slot oid voor die verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
roda_djavulen schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:56:
[...]

Vraagt nftu geen slot oid voor die verzekering?
daar kan je hem niet eens tegen diefstal verzekeren

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
jawel, althans, zie de post van argro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ascension schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:55:
En diefstal uit je eigen huis/schuur valt onder je inboedelverzekering.
Dat is nog maar de vraag. Uit de polisvoorwaarden van de inboedelverzekering Extra Uitgebreid van Delta Lloyd bijvoorbeeld:
Onder 'inboedel' verstaan wij [...] niet:
- [...];
- fietsen;
- [...].

[ Voor 5% gewijzigd door argro op 15-06-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
1. Een ongeluk, wat nu?

2. Valt diefstal ook onder de fietsverzekering?
Nee, diefstal valt niet onder de fietsverzekering. Dit is ook niet apart te verzekeren bij de NTFU.
argro schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:01:
[...]
Dat is nog maar de vraag. Uit de polisvoorwaarden van de extra uitgebreide inboedelverzekernig van Delta Lloyd bijvoorbeeld:

[...]
Volgens mij is dat bij ZLM dus ook het geval , daar staan in de polis:
Geen inboedel is:

een zaak die verzekerd is op een speciale verzekering. Dit kan bijvoorbeeld bij:

een fiets;

[ Voor 54% gewijzigd door degroot op 15-06-2015 17:03 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Bij FBTO valt fiets er iig wel onder :

https://www.fbto.nl/inboe...inas/wat-is-inboedel.aspx
De FBTO Inboedelverzekering​ verzekert je inboedel. Inboedel zijn de spullen in en om je huis. En de spullen van je partner, kinderen of andere mensen die in je gezin wonen. Bijvoorbeeld:

fiets
[..]
NTFU is voor schade bij vallen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Bij de Interpolis valt deze er ook onder, specifiek op gelet:
Valt diefstal van mijn fiets uit mijn schuur onder de Inboedel­verzekering?
Ja, de fiets is verzekerd tegen diefstal als deze in uw schuur staat. Als er een specifieke fiets­verzekering voor betreffende fiets is afgesloten dan moet die verzekering wel als eerste aangesproken worden voor deze diefstal. Een specifieke verzekering gaat namelijk wel voor op de Inboedel­verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Als we dan toch een rondje doen qua verzekerignen.....bij Aegon is de fiets gedekt als deze in huis gestald staat, daar hoort een afgesloten schuur ook bij :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic