omtrek bovenbeen 74 cm...Nixo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:49:
Grappig filmpje en wat een enorme poten heeft die vent!
http://racefietsblog.nl/j...een-broodje-te-roosteren/
dat zijn gewoon boomstammen...
...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
omtrek bovenbeen 74 cm...Nixo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:49:
Grappig filmpje en wat een enorme poten heeft die vent!
http://racefietsblog.nl/j...een-broodje-te-roosteren/
...
[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 05-06-2015 10:36 ]
Die zijn in elke provincie toch wel te vinden.. Ik kan ook zonder enkele moeite rondjes maken van 100km zonder een stoplicht (of hooguit 1) tegen te komen in Noord-Hollandwackmaniac schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:54:
[...]
Dat is waar, ik heb hier een aantal 50+km-rondjes met 1 of 2 stoplichten.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lukt mij ook wel maar dan zal ik wel eerst met de auto de stad uit moeten rijden. De kortste route van mijn wijk naar het duingebied bevat al 3 verschrikkelijke stoplichtenM@cer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Die zijn in elke provincie toch wel te vinden.. Ik kan ook zonder enkele moeite rondjes maken van 100km zonder een stoplicht (of hooguit 1) tegen te komen in Noord-Holland
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat krijg ik vanuit mijn huis ook nog wel zonder stoplichten voor elkaarMakkelijk schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Lukt mij ook wel maar dan zal ik wel eerst met de auto de stad uit moeten rijden. De kortste route van mijn wijk naar het duingebied bevat al 3 verschrikkelijke stoplichten.
Read the code, write the code, be the code!
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
...
Rondjes naar het noorden en oosten kan ik ook stoplichtloos rijden. Maar naar het zuiden en westen (waar de wind 9 van de 10 keer vandaan komt) is dat voor mij niet te doen, helaasnare man schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:06:
Zelf in het zuidelijke deel van de Randstad lukt dat nog wel. Mijn vaste avondrondje van ~70 km heeft alleen 3 stoplichten om Rotterdam uit te komen, verder niet. Wel heeft het rondje de nodige zijwegen, dus helemaal op de automatische piloot doorknallen is er niet bij
Ik vind ze altijd te lang op rood staan en te kort op groen, kan je daar wat meekoentjuh1987 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
Mochten er problemen zijn met de verkeerslichten dan hoor ik het wel. Bij ons wordt een groot deel van nl geprogrammeerd en natuurlijk ook geanalyseerd ter verbetering.
haha heb ik nooit last van... Als je de juiste middelen hebt kun je daar omheen werkenroda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:04:
[...]
Ik vind ze altijd te lang op rood staan en te kort op groen, kan je daar wat mee
...
Hier idem. Ik woon in Blijdorp, dus dan heb je Midden-Delfland en het Groene Hart als voornaamste groene gebieden. Op zich niet slecht. Onder de stad, meer richting de Zuid-Hollandse eilanden, is ook wel leuk maar ik vind het inderdaad ook niets om eerst 15+ km door Zuid en aangrenzend stedelijk gebied te kachelenPelle schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:56:
[...]
Rondjes naar het noorden en oosten kan ik ook stoplichtloos rijden. Maar naar het zuiden en westen (waar de wind 9 van de 10 keer vandaan komt) is dat voor mij niet te doen, helaas
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Exact expert nodig?
Andere programmeurs aannemen, want volgens mij staat 90% van alle verkeerslichten beroerd afgesteldkoentjuh1987 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
Mochten er problemen zijn met de verkeerslichten dan hoor ik het wel. Bij ons wordt een groot deel van nl geprogrammeerd en natuurlijk ook geanalyseerd ter verbetering.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hoor graag dan welk verkeerslicht dit is.DDX schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:20:
Veel verkeerslichten voor fietsers gaan pas op groen als je knopje indrukt.
Ook als auto's rechtdoor op zelfde weg al groen hebben. (en je dus knopje indrukt en direct groen krijgt)
...
Bij ons (Groningen) gaat de resttijdindicator voor het stoplicht voor fietsers op stop zodra er een stadsbus aankomtkoentjuh1987 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[ Voor 6% gewijzigd door havana op 05-06-2015 15:09 ]
Ah, een vlaming? Ja dan ben je waarschijnlijk gewoon f*ckedroda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:45:
zit nog zuidelijker dan vlissingen;)
Haha schitterende reactie. Tjah beleid van de gemeente Groningen helaas weinig aan te doen. Wachttijdvoorspellers moeten halteren bij ov ingreep tenzij de wachttijd groter is dan (meestal) 30 seconden dan loopt ie nog af tot het halteermoment.havana schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:08:
[...]
Bij ons (Groningen) gaat de resttijdindicator voor het stoplicht voor fietsers op stop zodra er een stadsbus aankomtOngelofelijk irritant, ik kan simpelweg niet snappen dat bussen voorrang krijgen op fietsers.
Compleet verkeerd signaal aan al die luiwammesen die de bus pakken.
Kun je dan niet even uitprogrammeren?
[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 05-06-2015 15:57 ]
...
Zolang je niet uit Hulst komt ben je gewoon een zeeuw ja.roda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:47:
Nee, nee, reservebelg, oftewel zeeuws-vlaming
Ey....niet zo doen he. Ben gewoon zeeuw hoor!Makkelijk schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:59:
[...]
Zolang je niet uit Hulst komt ben je gewoon een zeeuw ja.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Het is niet alleen bloedheet maar ook nog eens bizar vochtig inmiddels. Respect hoorTourniquet schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:30:
Uit m'n werk nog even een rondje gedaan, was 50km van plan maar is 30km geworden, had door de warmte (31gr hier) totaal geen energie en leek net of ik windkracht 6 tegen had (was maar 3).
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
...
Nooit geweten dat zoiets centraal gedaan wordt, gezien mijn ervaring dat de verschillen in afstelling erg groot zijn. Heel soms is het goed, maar vaak heb ik het idee dat het hooguit suboptimaal is. Ik heb vrij vaak het gevoel dat iedereen een groot deel van de tijd op niks of niemand staat te wachten. Overal auto's, nergens in de wijde omtrek een voetganger en dan gaat het verkeerslicht voor voetgangers op groen, ook midden in de nacht wanneer de kans op voetgangers nihil is. Of opvolgende kruispunten waarvan de verkeerslichten zo staan afgesteld dat je net niet door kunt rijden. Dat soort dingen. Kortom, jij zit wat mij betreft voorlopig nog niet zonder werk... 😉koentjuh1987 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[ Voor 8% gewijzigd door argro op 05-06-2015 20:18 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
argro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:11:
[...]
En nog een suggestie (voor jouw opdrachtgever(s)): Eerst oranje en dan groen. Zeker met start-stop-systemen kost het veel mensen heel veel tijd om van de plek te komen.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
daarvoor hebben we ook iets nieuws (bestaat al paar jaar maar dat zijn aftellers in de gele lens. Van 3 naar 0 en bij 0 start groen.mekkieboek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:56:
[...]
offtopic:
Klinkt wenselijk maar experts wijzen het af. Omdat sommige mensen de neiging hebben al te gaan rijden tijdens rood + geel (het is geel btw, niet oranje) moet het kruispunt al ontruimd zijn voor je dat gaat tonen. Bij ons in NL wordt het gewoon groen na ontruiming, maw. de rood + geel tijd zou gewoon van de groen tijd afgaan. In DLD is die tijd doorgaans maximaal 1 sec omdat het ook daar vd groen tijd afgaat.
...
mekkieboek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:56:
[...]
offtopic:
Klinkt wenselijk maar experts wijzen het af. Omdat sommige mensen de neiging hebben al te gaan rijden tijdens rood + geel (het is geel btw, niet oranje) moet het kruispunt al ontruimd zijn voor je dat gaat tonen. Bij ons in NL wordt het gewoon groen na ontruiming, maw. de rood + geel tijd zou gewoon van de groen tijd afgaan. In DLD is die tijd doorgaans maximaal 1 sec omdat het ook daar vd groen tijd afgaat.
Officieel is het geel. Spreken namelijk ook over geeltijd. Alleen de lens lijkt meer oranje. Zeker als het nog een lantaarn met lampen is ipv ledargro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:12:
[...]
offtopic:
In de WVW staat inderdaad geel, maar de internationale kleurcodering is 'amber'. In de Belgische wetgeving is diezelfde kleur aangeduid als oranjegeel. Overigens is de perceptie van de kleur van het middelste licht in Nederland oranje, en in Duitsland geel, terwijl het dezelfde kleur is.
...
[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 06-06-2015 19:52 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter op 07-06-2015 18:22 ]
Mooi hoor. Waar heb je ze laten spaken?M@cer schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:16:
Zijn velgen uit China, maar wel in Nederland gespaakt. 60mm carbon met Miche naven.
Rij de meeste van mijn wedstrijden op 60mm en bij weinig wind op vlak parcours zelf op 90 mm.DDX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:36:
Lijkt meteen nieuwe fiets, maar 60mm niet beetje te voor wind bij ons in de polder ?
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
7 speed achter is waarschijnlijk best oud. Daarnaast ziet de cassette er in mijn ogen versleten uit, dus dikke kans dat je gelijk kosten oploopt.Wouter schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:08:
Een paar fietsen die op dit moment op marktplaats staan die ik overweeg:
http://link.marktplaats.nl/m932486907
Cassette ziet er beter uit dan bij de vorige, dit is op alle fronten een betere fiets. Campi Mirage is geen briljante groep, maar het werkt prima. Waarschijnlijk kan/moet je de ketting vervangen. Deze fiets lijkt ook iets betere wielen te hebben. Deze is m.i. wel 200-250 waard.http://link.marktplaats.nl/m936339831
Dit schijnt een best wel goede fiets te zijn, maar hij is wel 8 jaar oud en heeft er als ik de adverteerder mag geloven zo'n 4000 kilometer op zitten. Is er dan al iets aan vervanging toe?
De cadex is een legit klassieker, maar deze zou ik zelf lekker laten staan. Hij is echt oud oud. Wel een mooi karretje en dat is ook wat waard.
Ik weet vrij zeker dat 60cm ook echt te groot is, vooral in deze klassieke geometrie. De meeste fietsen die je gelinkt hebt hebben de shifters geintegreerd in de remhendels.http://link.marktplaats.nl/m921849817
Wat goedkoper. Shifters in de remgrepen. Wel een budgetgroep. Via fietsenwinkel. Maar 60cm is misschien net iets te groot voor 1m84.
Laat hem maar claimen, er is hier weinig nieuwstaat aan. Sora 8 speed ligt al enige tijd achter ons. Ik heb onlangs nog een Sora 8 speed fiets verkocht voor 200 euro en die was uit 2000. Dat gezegd hebbende ziet deze er wel goed uit en lijkt me wel tegen de 225-250 waard, zeker als je bv de plaatjes van de klikpedaaltjes erbij krijgt.http://link.marktplaats.nl/m929667683
Verkoper vraagt wat meer dan ik wil uitgeven, maar lijkt me ook wel een aardige fiets. Verkoper claimt nieuwstaat, bekend merk, Sora afgemonteerd.
Raar ding, maar lijkt idd in redelijke staat. Wel vreemd die mtb/tour groep op een racer. Ik kan dit niet helemaal plaatsen in het rijtje hiervoor. Hij is veel goedkoper en daarom moet je hem ook op een andere manier beoordelen. Zo rond de 100 euro heb ik zelf al snel iets van: 'oh je zoekt iets dat zichzelf kwalificeert als fiets, wel voila, dit is idd een fiets, van harte'. Ik heb er dus weinig over te melden verder.http://link.marktplaats.nl/m934485860
Hier was 100 en 110 op geboden. Ik had 120 geboden. Verkoper is akkoord maar eigenlijk twijfel ik.
Het is een beetje een raar geval. Gripshift + Shimano Altus. Lijkt wel in goede staat te zijn en niet erg duur.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Je vindt ze niet heel makkelijk, maar als je een oude cyclocross / veldrij fiets op de kop kunt tikken zit je gebakken!joramoudenaarde schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:19:
Alvast bedankt voor alle hulp en info, mochten jullie wat weten!
Ik ben het over de fietsen met MrAngry eens. Deze vraag komt trouwens vaak voorbij met dit budget. Kijk ook eens rond wat je kunt doen als je je budget iets verhoogd. Er zijn véél racefietsen op de tweedehands markt maar voor minder dan 300 zit je bijna direct te kijken naar flink oud of lage kwaliteit.Wouter schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:08:
Ik ben op zoek naar een tweedehands racefiets (ik ben 1m84, 78kg)
[ Voor 71% gewijzigd door Makkelijk op 07-06-2015 21:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 07-06-2015 22:35 ]
Ik heb de term semi-compact eigenlijk best vaak gehoord voor 52/36TheLemon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:05:
Deze aanbieder lult hier en daar ook wat uit zijn nek, 'semi-compact' crankstel. Wat is dat? Je hebt compact of je hebt het niet.
Bedankt! Ik wist niet eens dat (oude) cyclocross fietsen juist dikke banden hadden/aankonden… ik dacht dat die juist dunne bandjes hadden vanwege de hoge snelheden. Maar als ik de remmen even buiten beschouwing laat (die kun je eventueel vervangen voor grotere varianten of gewoon aanpassen toch?). Zolang het frame de ruimte maar biedt zou het eigenlijk altijd mogelijk moeten zijn om dikkere banden te moeten plaatsen?Makkelijk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:49:
[...]
Je vindt ze niet heel makkelijk, maar als je een oude cyclocross / veldrij fiets op de kop kunt tikken zit je gebakken!
Anders een radonneur, een lichte tourfiets met dropbars. Je kunt ook dropbars op een fiets zonder dropbars zetten zoals een oude stalen tourfiets maar je zult zien dat de bovenbuis dan vaak te lang is.
Ok I stand corrected. Rare term voor wat technisch gewoon compact is. Ik zie dat Campy deze ook pas in 2012 geïntroduceerd heeft en die fiets is zeker ouder dan dat. Op de foto lijkt het een 50/36 trouwens, vreemd verhaal op zo'n oude fiets.Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 06:21:
[...]
Ik heb de term semi-compact eigenlijk best vaak gehoord voor 52/36. Aangezien Campagnolo die dingen al een baard produceert ga ik er even vanuit dat dat is wat er op zit.
[ Voor 50% gewijzigd door TheLemon op 08-06-2015 09:08 ]
Een randonneur is een fiets om een randonnée te fietsen. Een tocht van minimaal 200 kilometer waar het over het algemeen de bedoeling is dat je zelfvoorzienend bent en onderweg overnacht op primitieve wijze. De fietsen zitten inderdaad ergens in het midden tussen een tourfiets en een racefiets.joramoudenaarde schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:20:
Ik ben me nog aardig aan het inlezen in al die (voor mij) nieuwe fietsen, maar een oud model fietsje wat ik zo langzaam aan zelf kan opleuken lijkt me ook wel wat. Zo kan ik 't weer langzaam aanleren door zelf een beetje aan te rommelen
Ik wist niet eens wat een randonneur was… het lijkt wel een fiets waarmee je van camping-a naar camping-b fiets of zo. Maar qua frame lijkt het weer op een racefiets, dus als ik 'm helemaal strip van alles wat ik er niet op wil ziet hij er hartstikke leuk uit. Weer wat geleerd, bedankt!
Maar ik begreep wel dat een stalen frame wat stijver/beter is dan een alu frame… ik kom ook alleen maar bevestigende berichten tegen via Google, dus ik ga vooralsnog wel voor een stalen framepje. Stuurbocht… is dat een Belgische term voor een stuurstang? En qua "sti"… dat zit er al op zo te zien toch? Die sti-onderdelen zijn nét de onderdelen waar ik nog weinig kaas van gegeten heb, maar daar kan ik later dan leuk mee sleutelen
(zo'n randonneur poedercoaten en dan mooie ongespoten velgjes, dat lijkt me wel wat!)
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 11:16 ]
[ Voor 40% gewijzigd door orange.x op 08-06-2015 11:23 ]
Vaak gehoord bij BB30, wat Rose zo te zien gebruikt. Voor zover ik mij herinner was de oplossing iets met tapeorange.x schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:18:
Even de mening van andere medefietsers / experts.
Het gaat hier om een Rose Xeon CRS, frame is vervangen eind mei 2012, was nieuw frame voor dat jaar.
Zover mijn kennis gaat is dit een probleem met het bottombracket dat speling vertoont. Niet zozeer de lagers omdat de zwarte ring die je ziet tegen het frame aan hoort te zitten en daarbinnen vallen de lagers. Aangezien ook die hele zwarte ring meebeweegt (aan de andere kant beweegt dit dus ook mee) lijkt het mij dat het bottombracket loszit?
[video]
Vaker dit probleem gehoord bij dit type frame? Kan het zo snel niet vinden helaas.
(Sorry voor de VVSSchoonzusje was aan het opnemen..)
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 11:25 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Nieuw zelfde? Of andere serie of?StevenK schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:24:
Yep, bij onze club diverse mensen al nieuw frame gekregen.
Ik dacht BB30, maar weet ik nu ook niet zeker meerhavana schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:24:
Meen dat Rose BB86 gebruikte en geen BB30? Ik kan het mis hebben.
Zou betekenen dat zij het dus los moeten gaan maken of een LBS ofzo. Want ik heb daar de tools niet voor. En ik vraag me af of ik zo'n oplossing wel wil.Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:23:
Vaak gehoord bij BB30, wat Rose zo te zien gebruikt. Voor zover ik mij herinner was de oplossing iets met tape. Disclaimer: Je zult het even moeten googlen
[ Voor 91% gewijzigd door havana op 08-06-2015 11:33 ]
Mijn duim tot knikje is zo'n 3cm. Heb de fiets even niet bij de hand.havana schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:28:
Als het BB30 is dan moet je de boel vastzetten met Loctite 641. En direct nieuwe lagers monteren.
Ik heb de tools voor je als je die nodig hebt.
Meet eens even de grootte van het gat op (daar waar de as doorheen moet). Is het 30 mm dan is het BB30 is het 24 mm dan is het BB86.
Aangezien Rose gewoon Shimano cranks monteert schat ik de kans dat het BB30 is wel heel laag in. Dan moet je namelijk met adapters aan het werk.
Klare taal, thanks! Er komt op 't nog te vinden/kopen fietsje in ieder geval een iets hoger recht stuur i.p.v. een race stuurtje… ik fiets graag nét even iets rechter op, en ik vind 't wel leuk staan ook. Maar zo'n STI rem- en schakel greepje heb ik nog nooit gezien. Leuk idee wel, en 't houdt de fiets een beetje clean verder! Maar in principe kun je elk soort greep/handeltje wel kwijt om te schakelen toch? Ik denk dat ik met zo'n randonneur in ieder geval veel meer kan dan met een standaard racefiets. Dat helpt alvast een hoop!Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Een randonneur is een fiets om een randonnée te fietsen. Een tocht van minimaal 200 kilometer waar het over het algemeen de bedoeling is dat je zelfvoorzienend bent en onderweg overnacht op primitieve wijze. De fietsen zitten inderdaad ergens in het midden tussen een tourfiets en een racefiets.
Stuurbocht is een normaal Nederlands woord voor een racefiets stuur.
STI is een Shimano term voor een remgreep waarmee je ook kan schakelen. Vanaf midden jaren 90 de standaard. Oudere fietsen hebben meestal versnellings-schakelaars op de onderbuis.
En mijn oude stalen racefiets is qua comfort en weggedrag inderdaad beter dan mijn moderne Giant TCR. Op smallere wielen. Dat zal mogelijk door het staal komen. Het is loodzwaar maar dat zal ook wel wat meer schokken dempen.
Welke DA-groep hebben we het over? 7900? De prijs vind ik te laag, samen met de reputatie van Kuota op frame-duurzaamheid lijkt mij dit een gevalletje 'to good to be true'. Is de fiets / verkoper bekend bij je?Kiboura schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:23:
Goeiemiddag iedereen!
Nieuw op dit deeltje van het forum, maar volg tweakers al even :-). Ik ben van plan koersfiets te kopen maar zou graag wat advies hebben:
Ik kan nl een Kuota Kredo ultra kopen die volledig afgeregeld is met dura ace. Wielen zijn eveneens wielen van dura ace. Kader is Carbon, wielen zijn ook van Carbon maar met Alu randje voor de remmen. Prijs zou 750€ zijn. Heb de fiets al gezien en staat in perfecte staat. Mooie koop lijkt me?
Bedankt alvast voor de raad!
Groetjes
Peter
[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 08-06-2015 12:59 ]
Alle moderne racefietsen hebben geïntegreerde rem-schakel grepen / STI (al heet het alleen bij Shimano STI). Een STI rem-schakel greep kan natuurlijk alleen op een racestuur. Op een recht stuur kun je uiteraard alleen mountainbike/tour/stadsfiets versnellingsschakelaars zetten. Als je toch op zoek bent naar een recht stuur kun je in principe elke stalen tourfiets als basis gebruiken.joramoudenaarde schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:13:
[...]
Klare taal, thanks! Er komt op 't nog te vinden/kopen fietsje in ieder geval een iets hoger recht stuur i.p.v. een race stuurtje… ik fiets graag nét even iets rechter op, en ik vind 't wel leuk staan ook. Maar zo'n STI rem- en schakel greepje heb ik nog nooit gezien. Leuk idee wel, en 't houdt de fiets een beetje clean verder! Maar in principe kun je elk soort greep/handeltje wel kwijt om te schakelen toch? Ik denk dat ik met zo'n randonneur in ieder geval veel meer kan dan met een standaard racefiets. Dat helpt alvast een hoop!
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 13:13 ]
Gefeliciteerd! Nette tijden ook. Was geloof ik best warm he...Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:32:
De Alpe d'HuZes weer achter de rug![]()
De laatste ronde was echt op wilskracht![]()
Maar ik ben erg blij dat ik mijn doel behaald heb
Exact expert nodig?
Dank jeCrazy D schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Gefeliciteerd! Nette tijden ook. Was geloof ik best warm he...
Bedankt allen voor het snelle antwoord.Ruud schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:32:
[...]
Welke DA-groep hebben we het over? 7900? De prijs vind ik te laag, samen met de reputatie van Kuota op frame-duurzaamheid lijkt mij dit een gevalletje 'to good to be true'. Is de fiets / verkoper bekend bij je?
Ik zou er heel erg goed naar kijken. Als het frame goed is dan is het zeker een mooie koop met DA 7900.
[ Voor 6% gewijzigd door Kiboura op 08-06-2015 16:36 ]
[ Voor 26% gewijzigd door havana op 08-06-2015 16:49 ]
Mijn Garmin gaf 40 graden aan in de eerste 5 bochten. Zelf ook weer 6x, in 1:22, 1:16, 1:16, 1:19, 1:26 en 1:32. De laatste twee keer in de bakoven, die kostte wat moeite.Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:26:
[...]
Dank je![]()
Ja klopt, rond de 34 graden (best een uitdaging met deze temperaturen)
Everytime I suffer I become a better man because of it
Hmmz da's een ISP zadelpen dus e.e.a. moet wel uitkomen qua zadelhoogte!MrAngry schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:56:
Zo te zien is het een 7800
http://www.koopjeskrant.b...392342/kuota-kredo-ultra/
Met ook de klassieke crank, staat bekend als een van de beste crankstellen ooit gemaakt, dus als je die vervangt kan je daar nog goed geld voor vangen 2dehands. Kopen die shit en juigend naar huis (nadat je gechecked hebt of ie niet gestolen is).
[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 08-06-2015 17:10 ]
Nog iets warmer dan ik dacht!MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Mijn Garmin gaf 40 graden aan in de eerste 5 bochten. Zelf ook weer 6x, in 1:22, 1:16, 1:16, 1:19, 1:26 en 1:32. De laatste twee keer in de bakoven, die kostte wat moeite.
Om half 5 was ik klaar, heb wederom getwijfeld over een 7e keer, maar het biertje lokte teveel. Volgend jaar misschien!
6x binnen een uur omhoog, en afdalen in 20 minuten. Half vijf starten betekent dan zo'n 8 uur, dus idd half 2.Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:10:
[...]
Nog iets warmer dan ik dacht!
Nette tijden, mijn complimenten.
De eerste was om 13:30 binnen voor de 6e keer.
Hoe krijg je dat voor elkaar
Everytime I suffer I become a better man because of it
Dan moet je aardig getraind zijn...MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:32:
[...]
6x binnen een uur omhoog, en afdalen in 20 minuten. Half vijf starten betekent dan zo'n 8 uur, dus idd half 2.
Je hoeft, ervan uitgaande dat de finish op de top ligt, maar 5 keer af te dalen, scheelt toch weer 20 minuten...MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:32:
[...]
6x binnen een uur omhoog, en afdalen in 20 minuten. Half vijf starten betekent dan zo'n 8 uur, dus idd half 2.
Vind ik persoonlijk een mooiere uitdaging dan 6x Alpe d'Huez . 3 verschillende beklimmingenM@cer schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:33:
Zit er ook over te denken om al mijn trainingskilometers eens in te zetten voor een goed doel, het heeft me tot nu toe altijd tegenhouden om geld bij andere mensen te bedelen, maar ik wil het toch wel een keertje meemaken.
Waarschijnlijk gaat het de Ventoux3 worden, 3 keer de Mont Ventoux op op 11 september.
...
Echt te klein. Stuur heeft al aardig wat spacers en dan nog een omhoog wijzende stuurpen erboven. Je ziet al aan de verhoudingen tussen het frame en de wielen dat het een fiets is voor kleinere mensen. Heb je je lijf al eens opgemeten via http://www.competitivecyc...log/fitCalculatorBike.jsp bijvoorbeeld? Met deze data in je achterhoofd zou je de aanbieder kunnen vragen om de bovenbuis en de staande buis even op te meten. Bespaart je een ritje.Wouter schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:01:
http://www.marktplaats.nl...ano-105-afgemonteerd.html
Verkoper van bovenstaande fiets is akkoord met 300. In de ad staat dat ie geschikt is voor mensen tot 1m85. Maar framemaat is 55. Kan verder geen info over deze fiets vinden, maar bij de meeste modellen zou 55 te klein zijn. Het is niet echt in de buurt, dus het zou fijn zijn als ik van tevoren wist of ik erop zou passen. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Kent iemand het model?
Mijne ook boven de 40 namelijk 42!MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:00:
[...]
Mijn Garmin gaf 40 graden aan in de eerste 5 bochten. Zelf ook weer 6x, in 1:22, 1:16, 1:16, 1:19, 1:26 en 1:32. De laatste twee keer in de bakoven, die kostte wat moeite.
Om half 5 was ik klaar, heb wederom getwijfeld over een 7e keer, maar het biertje lokte teveel. Volgend jaar misschien!
Ik weet het, ik ben een leekMrAngry schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:06:
Goed punt. Niet kopen als het zadel nu al te laag staat dus.
Ik bedenk trouwens net dat ik 2 jaar terug een cyclocrosser heb gekocht met 7900 shifters en derries en 7800 crank voor 800 euro (edit: 900 blijkbaar: MrAngry in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"). Zelfde wielen ook. Die had wel een veel goedkoper kader en ik vond het toen al een goede deal. Die ISP vernaggeld de 2ehands waarde van dit frame natuurlijk enorm. Blijft een goede deal als ie past.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq