Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.697 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
omtrek bovenbeen 74 cm...
dat zijn gewoon boomstammen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Daar heb je gewoon last van, niet fijn.... En wat als hij stopt met fietsen, mag hij het wel heel rustig gaan afbouwen.

Straks een rondje maken van 3 uurtjes ofzo richting Duitsland vanuit Emmen. Zo maar alvast insmeren met zonnebrand ;). Wat een temperatuur vandaag!

[ Voor 24% gewijzigd door Vos op 05-06-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
wackmaniac schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:54:
[...]

Dat is waar, ik heb hier een aantal 50+km-rondjes met 1 of 2 stoplichten.
Die zijn in elke provincie toch wel te vinden.. Ik kan ook zonder enkele moeite rondjes maken van 100km zonder een stoplicht (of hooguit 1) tegen te komen in Noord-Holland

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
Hier in Zeeland is dat iig geen probleem, je moet eerder zoeken naar stoplichten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
M@cer schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:48:
[...]
Die zijn in elke provincie toch wel te vinden.. Ik kan ook zonder enkele moeite rondjes maken van 100km zonder een stoplicht (of hooguit 1) tegen te komen in Noord-Holland
Lukt mij ook wel maar dan zal ik wel eerst met de auto de stad uit moeten rijden. De kortste route van mijn wijk naar het duingebied bevat al 3 verschrikkelijke stoplichten :P.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Makkelijk schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:54:
[...]

Lukt mij ook wel maar dan zal ik wel eerst met de auto de stad uit moeten rijden. De kortste route van mijn wijk naar het duingebied bevat al 3 verschrikkelijke stoplichten :P.
Dat krijg ik vanuit mijn huis ook nog wel zonder stoplichten voor elkaar :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zelf in het zuidelijke deel van de Randstad lukt dat nog wel. Mijn vaste avondrondje van ~70 km heeft alleen 3 stoplichten om Rotterdam uit te komen, verder niet. Wel heeft het rondje de nodige zijwegen, dus helemaal op de automatische piloot doorknallen is er niet bij :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Mochten er problemen zijn met de verkeerslichten dan hoor ik het wel. Bij ons wordt een groot deel van nl geprogrammeerd en natuurlijk ook geanalyseerd ter verbetering. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

nare man schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:06:
Zelf in het zuidelijke deel van de Randstad lukt dat nog wel. Mijn vaste avondrondje van ~70 km heeft alleen 3 stoplichten om Rotterdam uit te komen, verder niet. Wel heeft het rondje de nodige zijwegen, dus helemaal op de automatische piloot doorknallen is er niet bij :P
Rondjes naar het noorden en oosten kan ik ook stoplichtloos rijden. Maar naar het zuiden en westen (waar de wind 9 van de 10 keer vandaan komt) is dat voor mij niet te doen, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
koentjuh1987 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
Mochten er problemen zijn met de verkeerslichten dan hoor ik het wel. Bij ons wordt een groot deel van nl geprogrammeerd en natuurlijk ook geanalyseerd ter verbetering. ;)
Ik vind ze altijd te lang op rood staan en te kort op groen, kan je daar wat mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
roda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:04:
[...]

Ik vind ze altijd te lang op rood staan en te kort op groen, kan je daar wat mee :P
haha heb ik nooit last van... Als je de juiste middelen hebt kun je daar omheen werken ;) 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Pelle schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:56:
[...]

Rondjes naar het noorden en oosten kan ik ook stoplichtloos rijden. Maar naar het zuiden en westen (waar de wind 9 van de 10 keer vandaan komt) is dat voor mij niet te doen, helaas :)
Hier idem. Ik woon in Blijdorp, dus dan heb je Midden-Delfland en het Groene Hart als voornaamste groene gebieden. Op zich niet slecht. Onder de stad, meer richting de Zuid-Hollandse eilanden, is ook wel leuk maar ik vind het inderdaad ook niets om eerst 15+ km door Zuid en aangrenzend stedelijk gebied te kachelen :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Inderdaad een nadeel van in een groter dorp of stad wonen... Vanuit Zoetermeer kan ik vrij makkelijk zonder stoplichten rijden (of hooguit eentje, als ik een km extra bij m'n huis mee wil pakken). Veel fietspaden :) Ook richting de duinen is dat op de heenweg geen probleem, alleen terug (meestal via Wassenaar) kom je er dan wel een handvol tegen.

Maar ja, het kan rotter... 2e pinksterdag rondje boven Amsterdam langs gemaakt en via Haarlem (zo ongeveer dan) weer terug. Geloof dat werkelijk elke brug die we tegenkwamen open ging! Stuk of 7-8... Stoplichten kan ik me niet herinneren, maar bruggen....

Afgelopen weekend voor het eerst het kopje van Bloemendaal gereden. Blijft natuurlijk maar een heuveltje in vergelijking met Limburg, maar vond m wel leuk. Gelukkig vanuit IJmuiden gestart want 1 minuut nadat ik weer in de auto zat begon het serieus te plenzen.

Qua kleding heb ik sinds kort een Sportful Super Total Comfort broek. Voelt alsof je een dikke pamper aan hebt maar zit toch knap comfortabel :) Mag ook wel voor dat geld trouwens, maar ben er erg content mee :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Andere programmeurs aannemen, want volgens mij staat 90% van alle verkeerslichten beroerd afgesteld >:) >:)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Veel verkeerslichten voor fietsers gaan pas op groen als je knopje indrukt.
Ook als auto's rechtdoor op zelfde weg al groen hebben. (en je dus knopje indrukt en direct groen krijgt)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DDX schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:20:
Veel verkeerslichten voor fietsers gaan pas op groen als je knopje indrukt.
Ook als auto's rechtdoor op zelfde weg al groen hebben. (en je dus knopje indrukt en direct groen krijgt)
Hoor graag dan welk verkeerslicht dit is.
Bij veel verkeerslichten is er ook verwegdetectie aanwezig. Daarmee wordt de fietsers al eerder gedetecteerd en indien je binnen een bepaalde tijd de stopstreep haalt wordt er gelijk een aanvraag voor groen gezet.

Soms kan het zijn de de lus bij de stopstreep kapot is of ontbreekt en dan heb je helaas alleen het knopje.. Maar het kan zeker anders en daar werken we momenteel hard aan ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als ik er weer eentje tegenkom zal ik het even onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-09 12:27
Bij ons (Groningen) gaat de resttijdindicator voor het stoplicht voor fietsers op stop zodra er een stadsbus aankomt :X Ongelofelijk irritant, ik kan simpelweg niet snappen dat bussen voorrang krijgen op fietsers. :N Compleet verkeerd signaal aan al die luiwammesen die de bus pakken.

Kun je dan niet even uitprogrammeren :+ ? }>

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 05-06-2015 15:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Wat een ge-wel-dig weer vandaag. Maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om lekker te klimmen op de Heuvelrug. Moet zeggen dat het de laatste 20 km, toen was het zo'n 14:00 uur, wel érg warm was. Lekker zweten dus. De tan lines zijn in ieder geval wat verder gevorderd na vandaag!

http://www.strava.com/activities/318775333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Het lijkt inderdaad erg lekker als ik zo vanaf mijn kantoor naar buiten kijk.... Het onweer zal hier waarschijnlijk ook precies arriveren wanneer ik naar huis fiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Duurt nog wel tot een uur of 7 voordat er regen het land in komt. Tenzij je in Vlissingen zit of van plan bent om 's nachts te fietsen komt t wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
zit nog zuidelijker dan vlissingen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
roda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:45:
zit nog zuidelijker dan vlissingen;)
Ah, een vlaming? Ja dan ben je waarschijnlijk gewoon f*cked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Nee, nee, reservebelg, oftewel zeeuws-vlaming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
havana schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:08:
[...]

Bij ons (Groningen) gaat de resttijdindicator voor het stoplicht voor fietsers op stop zodra er een stadsbus aankomt :X Ongelofelijk irritant, ik kan simpelweg niet snappen dat bussen voorrang krijgen op fietsers. :N Compleet verkeerd signaal aan al die luiwammesen die de bus pakken.

Kun je dan niet even uitprogrammeren :+ ? }>
Haha schitterende reactie. Tjah beleid van de gemeente Groningen helaas weinig aan te doen. Wachttijdvoorspellers moeten halteren bij ov ingreep tenzij de wachttijd groter is dan (meestal) 30 seconden dan loopt ie nog af tot het halteermoment.

Zou zeggen overtuig de gemeente voor fietsstad van het jaar en wie weet is er dan wel een groene golf voor fietsers 😉

hopelijk morgen wel mooi weer. Nog meer mensen morgen in zuid limburg aanwezig? (omgeving margraten/valkenburg?)

[ Voor 6% gewijzigd door koentjuh1987 op 05-06-2015 15:57 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
roda_djavulen schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:47:
Nee, nee, reservebelg, oftewel zeeuws-vlaming :)
Zolang je niet uit Hulst komt ben je gewoon een zeeuw ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Makkelijk schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:59:
[...]

Zolang je niet uit Hulst komt ben je gewoon een zeeuw ja.
Ey....niet zo doen he. Ben gewoon zeeuw hoor! >:)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Mensen uit hulst blijven twijfelgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Inmiddels meer Rotterdammer dan Zeeuw. Maar idd redelijk twijfelgevallen. Best of both worlds zou ik bijna zeggen in Hulst regio.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Uit m'n werk nog even een rondje gedaan, was 50km van plan maar is 30km geworden, had door de warmte (31gr hier) totaal geen energie en leek net of ik windkracht 6 tegen had (was maar 3). :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Tourniquet schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:30:
Uit m'n werk nog even een rondje gedaan, was 50km van plan maar is 30km geworden, had door de warmte (31gr hier) totaal geen energie en leek net of ik windkracht 6 tegen had (was maar 3). :P
Het is niet alleen bloedheet maar ook nog eens bizar vochtig inmiddels. Respect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heen en weer naar de zaak geweest, 70 km in totaal. Net voor de buien binnen....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Hier in zuid limburg nog geen regen gehad. Al begint de lucht er toch langzaam aan anders uit te zien. Nu nog lekker in de tuin. Laptop op schoot wachtende op de vriendin... Met 30 graden is het nu prima te doen (als je je niet te veel inspant) ;)

Nog fietsers voor morgen in zuid limburg?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Nooit geweten dat zoiets centraal gedaan wordt, gezien mijn ervaring dat de verschillen in afstelling erg groot zijn. Heel soms is het goed, maar vaak heb ik het idee dat het hooguit suboptimaal is. Ik heb vrij vaak het gevoel dat iedereen een groot deel van de tijd op niks of niemand staat te wachten. Overal auto's, nergens in de wijde omtrek een voetganger en dan gaat het verkeerslicht voor voetgangers op groen, ook midden in de nacht wanneer de kans op voetgangers nihil is. Of opvolgende kruispunten waarvan de verkeerslichten zo staan afgesteld dat je net niet door kunt rijden. Dat soort dingen. Kortom, jij zit wat mij betreft voorlopig nog niet zonder werk... 😉

En nog een suggestie (voor jouw opdrachtgever(s)): Eerst oranje en dan groen. Zeker met start-stop-systemen kost het veel mensen heel veel tijd om van de plek te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 05-06-2015 20:18 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
argro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:11:
[...]
En nog een suggestie (voor jouw opdrachtgever(s)): Eerst oranje en dan groen. Zeker met start-stop-systemen kost het veel mensen heel veel tijd om van de plek te komen.
offtopic:
Klinkt wenselijk maar experts wijzen het af. Omdat sommige mensen de neiging hebben al te gaan rijden tijdens rood + geel (het is geel btw, niet oranje) moet het kruispunt al ontruimd zijn voor je dat gaat tonen. Bij ons in NL wordt het gewoon groen na ontruiming, maw. de rood + geel tijd zou gewoon van de groen tijd afgaan. In DLD is die tijd doorgaans maximaal 1 sec omdat het ook daar vd groen tijd afgaat.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09

Vos

AFCA

Vanmiddag precies 80km gemaakt, vanuit Emmen stuk door Duitsland. Was wel erg warm, altijd weer wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
mekkieboek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:56:
[...]

offtopic:
Klinkt wenselijk maar experts wijzen het af. Omdat sommige mensen de neiging hebben al te gaan rijden tijdens rood + geel (het is geel btw, niet oranje) moet het kruispunt al ontruimd zijn voor je dat gaat tonen. Bij ons in NL wordt het gewoon groen na ontruiming, maw. de rood + geel tijd zou gewoon van de groen tijd afgaan. In DLD is die tijd doorgaans maximaal 1 sec omdat het ook daar vd groen tijd afgaat.
daarvoor hebben we ook iets nieuws (bestaat al paar jaar maar dat zijn aftellers in de gele lens. Van 3 naar 0 en bij 0 start groen.
Resultaten daarvan zijn goed. Vooral bij het eerste voertuig zit er enkele tienden van seconden tijdwinst in en als je dat doorvertaald naar een jaar dan levert dat een daling van de "voertuigverliesuren" op. En aan elk uur kun je een maatschappelijke waarde hangen. Zo kun je dus ook de investering die je moet aangaan terugrekenen met maatschappelijke baten. ;)

voor wie zo'n aftellers eens wil zien... in den bosch zijn er diverse regelingen waar ze in zitten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
mekkieboek schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:56:
[...]

offtopic:
offtopic:
In de WVW staat inderdaad geel, maar de internationale kleurcodering is 'amber'. In de Belgische wetgeving is diezelfde kleur aangeduid als oranjegeel. Overigens is de perceptie van de kleur van het middelste licht in Nederland oranje, en in Duitsland geel, terwijl het dezelfde kleur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
argro schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:12:
[...]
offtopic:
In de WVW staat inderdaad geel, maar de internationale kleurcodering is 'amber'. In de Belgische wetgeving is diezelfde kleur aangeduid als oranjegeel. Overigens is de perceptie van de kleur van het middelste licht in Nederland oranje, en in Duitsland geel, terwijl het dezelfde kleur is.
Officieel is het geel. Spreken namelijk ook over geeltijd. Alleen de lens lijkt meer oranje. Zeker als het nog een lantaarn met lampen is ipv led

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Is het dan niet eerder amber dan geel of oranje :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Ritje ook weer gehad. Uitstekend weer.

https://www.strava.com/activities/319629759

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prima fietsweer vandaag, rondje meegereden met Het is Koers groepsritje die hier in de buurt was.
Heb m'n pr op Kopje van Bloemendaal ff flink scherper gezet, 9 seconde eraf. (stond al bijna jaar)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/8KyTF-21J9S7AUJHovfOi5Gd-yVlf25DcCD1m-B3E0M-768x576.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 06-06-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben gisteren vanuit Groningen naar een huwelijk in Markelo gefietst. Moest er vroeg voor op maar dat had ik er graag voor over. Prachtig ritje van 152 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een tweedehands racefiets (ik ben 1m84, 78kg)

Vorig jaar had ik een racefiets uit 1980 o.i.d. (Batavus Champion) van marktplaats gekocht voor 60 euro. Ik heb er een keer of 10 'serieus' op gefietst (misschien 500km) voordat ie gestolen werd :(

Ik vond het best leuk om af en toe (2 x p/w) een uur of twee te gaan fietsen om m'n conditie wat te verbeteren. Ik heb vooralsnog geen ambities om echt te gaan wielrennen / bij een vereniging te gaan / in de bergen te gaan fietsen etc. Gewoon om in de omgeving, waarschijnlijk meestal solo, proberen m'n eigen PR's te verbeteren :P

Ik wil maximaal ongeveer 200 euro uitgeven aan een wat betere fiets dan ik had.

Ik heb al vele uren op marktplaats gekeken, maar ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken.
Op de meeste plaatsen wordt het advies gegeven om voor een wat beter merk met een goede groep etc. te gaan. Maar omdat ik eigenlijk geen verstand heb van fietsen, kan ik als ik zo'n ding ga bekijken niet echt inschatten welke onderdelen in goede staat zijn, welke snel aan vervanging toe zullen zijn en wat vervanging uberhaupt ongeveer kost.

Aan de andere kant zijn er de budgetmodellen nieuwe racefietsen van tussen de 350-500 euro, die vaak na een paar ritten en twee jaar in de garage staan al voor niet veel meer dan 200 euro weer op marktplaats worden gezet. Maar daarover lees ik eigenlijk op wielerfora alleen maar dat je ze beter kunt laten staan.

Een paar fietsen die op dit moment op marktplaats staan die ik overweeg:

http://link.marktplaats.nl/m932486907

Dit is er een uit de laatste categorie. Ding kost 350 nieuw, alles wat erop zit is goedkoop. Shifters zitten op de stuurstang. Gaat w.s. wel voor 200 weg.

http://link.marktplaats.nl/m936339831

Dit schijnt een best wel goede fiets te zijn, maar hij is wel 8 jaar oud en heeft er als ik de adverteerder mag geloven zo'n 4000 kilometer op zitten. Is er dan al iets aan vervanging toe?

http://link.marktplaats.nl/m935953836

Deze heeft Shimano 105 en een carbon voorvork. Leeftijd en staat van onderdelen onbekend. Zal waarschijnlijk nog wel hoger op geboden worden.

http://link.marktplaats.nl/m921849817

Wat goedkoper. Shifters in de remgrepen. Wel een budgetgroep. Via fietsenwinkel. Maar 60cm is misschien net iets te groot voor 1m84.

http://link.marktplaats.nl/m929667683

Verkoper vraagt wat meer dan ik wil uitgeven, maar lijkt me ook wel een aardige fiets. Verkoper claimt nieuwstaat, bekend merk, Sora afgemonteerd.

http://link.marktplaats.nl/m934485860

Hier was 100 en 110 op geboden. Ik had 120 geboden. Verkoper is akkoord maar eigenlijk twijfel ik.
Het is een beetje een raar geval. Gripshift + Shimano Altus. Lijkt wel in goede staat te zijn en niet erg duur.

Dus tja.. ik heb nogal moeite met de keuze tussen 'oud en goed' of 'goedkoop en "crap"'.
In hoeverre is zo'n fiets als die 1e (Cross Peloton) bijvoorbeeld echt slecht voor een recreant / beginner als ik?

Ik weet niet in hoeverre je het kunt vergelijken met auto's, maar voor de prijs van een nieuwe Fiat Panda kan ik ook 2e hands een BMW 740 uit 2004 kopen. Denk dat ik dan in de praktijk heel veel minder geld kwijt ben aan de eerste.

Advies wordt zeer op prijs gesteld :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter op 07-06-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag mijn nieuwe wielen opgehaald :*) :*)

was

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ee54522cfbf252b3ef86ba0a0657d251.jpg

en is geworden

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/96ea6ac7858cf2461346d518e593ca1b.jpg

Ben er blij mee _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Chique!! Wat zijn het precies voor wielen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zijn velgen uit China, maar wel in Nederland gespaakt. 60mm carbon met Miche naven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lijkt meteen nieuwe fiets, maar 60mm niet beetje te voor wind bij ons in de polder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
M@cer schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:16:
Zijn velgen uit China, maar wel in Nederland gespaakt. 60mm carbon met Miche naven.
Mooi hoor. Waar heb je ze laten spaken?

60 mm is inderdaad erg hoog. Ik merk nu al dat mijn Bora's (50 mm) meer wind vangen dan mijn Reynolds, die 4 mm lager waren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Pelle

🚴‍♂️

Nice wheels :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
DDX schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:36:
Lijkt meteen nieuwe fiets, maar 60mm niet beetje te voor wind bij ons in de polder ?
Rij de meeste van mijn wedstrijden op 60mm en bij weinig wind op vlak parcours zelf op 90 mm.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
In Leiden bij iemand die thuis een bedrijfje runt. Er rijden meer dan 80 setjes van hem rond en hij kwam goed over.

Wat hoogte betreft is even afwachten, maar ik heb nog steeds een behoorlijk gewicht, dus ik zal niet van de weg afwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Wouter schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:08:

Een paar fietsen die op dit moment op marktplaats staan die ik overweeg:

http://link.marktplaats.nl/m932486907
7 speed achter is waarschijnlijk best oud. Daarnaast ziet de cassette er in mijn ogen versleten uit, dus dikke kans dat je gelijk kosten oploopt.
http://link.marktplaats.nl/m936339831

Dit schijnt een best wel goede fiets te zijn, maar hij is wel 8 jaar oud en heeft er als ik de adverteerder mag geloven zo'n 4000 kilometer op zitten. Is er dan al iets aan vervanging toe?
Cassette ziet er beter uit dan bij de vorige, dit is op alle fronten een betere fiets. Campi Mirage is geen briljante groep, maar het werkt prima. Waarschijnlijk kan/moet je de ketting vervangen. Deze fiets lijkt ook iets betere wielen te hebben. Deze is m.i. wel 200-250 waard.
De cadex is een legit klassieker, maar deze zou ik zelf lekker laten staan. Hij is echt oud oud. Wel een mooi karretje en dat is ook wat waard.
http://link.marktplaats.nl/m921849817

Wat goedkoper. Shifters in de remgrepen. Wel een budgetgroep. Via fietsenwinkel. Maar 60cm is misschien net iets te groot voor 1m84.
Ik weet vrij zeker dat 60cm ook echt te groot is, vooral in deze klassieke geometrie. De meeste fietsen die je gelinkt hebt hebben de shifters geintegreerd in de remhendels.
http://link.marktplaats.nl/m929667683

Verkoper vraagt wat meer dan ik wil uitgeven, maar lijkt me ook wel een aardige fiets. Verkoper claimt nieuwstaat, bekend merk, Sora afgemonteerd.
Laat hem maar claimen, er is hier weinig nieuwstaat aan. Sora 8 speed ligt al enige tijd achter ons. Ik heb onlangs nog een Sora 8 speed fiets verkocht voor 200 euro en die was uit 2000. Dat gezegd hebbende ziet deze er wel goed uit en lijkt me wel tegen de 225-250 waard, zeker als je bv de plaatjes van de klikpedaaltjes erbij krijgt.
http://link.marktplaats.nl/m934485860

Hier was 100 en 110 op geboden. Ik had 120 geboden. Verkoper is akkoord maar eigenlijk twijfel ik.
Het is een beetje een raar geval. Gripshift + Shimano Altus. Lijkt wel in goede staat te zijn en niet erg duur.
Raar ding, maar lijkt idd in redelijke staat. Wel vreemd die mtb/tour groep op een racer. Ik kan dit niet helemaal plaatsen in het rijtje hiervoor. Hij is veel goedkoper en daarom moet je hem ook op een andere manier beoordelen. Zo rond de 100 euro heb ik zelf al snel iets van: 'oh je zoekt iets dat zichzelf kwalificeert als fiets, wel voila, dit is idd een fiets, van harte'. Ik heb er dus weinig over te melden verder.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik hoop dat ik deze vraag ook in deze topic mag plaatsen :)

Ik ben een beetje op zoek naar een racefiets die ik wat kan aanpassen… ik heb lang overwogen om een fixie/doortrapper te kopen en daar een 3-8 tal versnellingen op te zetten en wat dikkere banden voor comfort. Maar omdat ik dan eigenlijk een racefiets aan het maken en ombouwen ben, lijkt 't me praktischer om een racefiets te kopen.

Het punt is: ik heb vroeger als kind regelmatig m'n toenmalige crossfiets en mountainbike uit elkaar gehaald, maar omdat dat zo'n 30 jaar geleden is ben ik alle namen e.d. van de onderdelen vergeten… ik kan me helemaal niets meer herinneren van alle termen, maten e.d., haha!

Maar goed. Ik wil dus graag een racefiets kopen waar ik na wat kleine aanpassingen comfortabel op kan fietsen. Ik heb nu een Puch Storm beach cruiser met ±5cm dikke banden, zware Nexus3 versnellingsnaaf en een krat, met een totaalgewicht van bijna 20 kilo en de aerodynamica van een baksteen. Fiets lekker door de stad, maar met langere afstanden staat het zweet op meer dan alleen m'n rug. Een leuk stalen racefietsje zou daar een hele verbetering op moeten worden!

Nu zoek ik me rot naar racefietsen waar ik dikkere banden onder kan hangen dan de 20-25 mm die er normaal onder zitten. Een stadsfiets band valt ongeveer tussen de 32-37mm, maar voor de racefiets lijkt mij 28-30mm dik genoeg om comfortabel over kinderkopjes (de stenen, niet de echte hoofden) te kunnen rijden. Kortom… ik heb een beetje een bomen-bos probleem op 't moment.

Zijn er hier mensen die toevallig wat inzicht hebben in het soort/merk/type racefiets die dit soort banden aan kunnen? Liefst met een mooi strak frame zoals een Gazelle Champion Mondial. Het uiterlijk van een fixie fiets met zo'n mooi recht en slank frame vind ik persoonlijk namelijk hartstikke mooi :)

Alvast bedankt voor alle hulp en info, mochten jullie wat weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
joramoudenaarde schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:19:

Alvast bedankt voor alle hulp en info, mochten jullie wat weten!
Je vindt ze niet heel makkelijk, maar als je een oude cyclocross / veldrij fiets op de kop kunt tikken zit je gebakken! :)

Anders een radonneur, een lichte tourfiets met dropbars. Je kunt ook dropbars op een fiets zonder dropbars zetten zoals een oude stalen tourfiets maar je zult zien dat de bovenbuis dan vaak te lang is.
Wouter schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:08:
Ik ben op zoek naar een tweedehands racefiets (ik ben 1m84, 78kg)
Ik ben het over de fietsen met MrAngry eens. Deze vraag komt trouwens vaak voorbij met dit budget. Kijk ook eens rond wat je kunt doen als je je budget iets verhoogd. Er zijn véél racefietsen op de tweedehands markt maar voor minder dan 300 zit je bijna direct te kijken naar flink oud of lage kwaliteit.

Bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/m934550702 of http://link.marktplaats.nl/m936724247 of http://link.marktplaats.nl/m936687376

[ Voor 71% gewijzigd door Makkelijk op 07-06-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Wel vreemd van die 1e. Fiets is budgetmodel uit 2013 en wordt nog steeds verkocht met 7 speed. Op de foto ziet de cassette er inderdaad niet al te best uit. Knap in 2 jaar en 'een paar keer op gefietst'. Misschien is de kwaliteit echt te slecht voor woorden, of liegt de verkoper.

Ik heb n.a.v. het advies 200 geboden op die Trek 2000. Lijkt me geen slechte fiets mits het allemaal nog een beetje in goede staat is.

Jammer dat die Montana met 60cm waarschijnlijk te groot is. Vond hem er wel leuk uitzien (telt toch ook een beetje mee)

@Makkelijk; mooie fietsen, maar die Trek zit ws ruim over de 400 als men klaar is met bieden. Die Bulls is ook wel een mooi fietsje, maar heb zo het vermoeden dat die ook wel over de vraagprijs heen zal gaan.
edit: Die Koga is ook mooi. Misschien dat ik mee bied als het niet al te duur wordt :)

Kwam ook nog een handelaartje in Nijmegen tegen die behoorlijk wat fietsen op marktplaats heeft staan.
Wel wat oudere modellen, maar ze lijken in erg goede staat. Hier wat voorbeelden van <300 euro:

Giant Cadex met carbon frame en Shimano 600/105: http://link.marktplaats.nl/m934742312
Van Tuyl met Campagnolo Veloce: http://link.marktplaats.nl/m934619118
Gazelle met Tiagra: http://link.marktplaats.nl/m924257021

Goede deals of overpriced? Als het een beetje goede prijzen zijn kan ik eens op locatie gaan kijken. Volgens de advertentie heeft ie er 300 staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 07-06-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Die Gazelle ziet er nog relatief up-to-date uit vergeleken met de rest van je suggesties. Daar kun je nog wel wat mee denk ik. Die eerste zou ik niet aandurven, één vd eerste carbon frames en bovendien alu vork, lijkt me niet heel betrouwbaar persoonlijk. Deze aanbieder lult hier en daar ook wat uit zijn nek, 'semi-compact' crankstel. Wat is dat? Je hebt compact of je hebt het niet. Ik zou zelf niet langsgaan bij deze persoon, de kans dat hij je iets aansmeert wat je eigenlijk beter niet koopt is vrij groot denk ik.

Bij die eerste serie die je liet zien zat trouwens een Batavus, op de laatste foto lijkt een andere fiets te staan, heel vreemd, kijk maar eens goed.

Ik zou trouwens ook nog eens goed naar de maten kijken. Je zoekt steeds op 59cm, terwijl me dat vrij fors lijkt voor 1.84m. Ik denk dat je eerder op 57 of 58cm uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
De Alpe d'HuZes weer achter de rug _/-\o_
De laatste ronde was echt op wilskracht 8)7
Maar ik ben erg blij dat ik mijn doel behaald heb :*)

Klim 1 (voltooid!)

Gestart om : 04:52:30
Bocht 16: 05:23:01
Bocht 9: 05:56:30
Bocht 7: 06:04:53
Bocht 3: 06:27:01
Top bereikt om : 06:44:41
Totale duur klim: 01:52:11

Klim 2 (voltooid!)

Gestart om : 07:27:31
Bocht 16: 07:49:29
Bocht 9: 08:14:37
Bocht 7: 08:21:49
Bocht 3: 08:43:31
Top bereikt om : 08:57:08
Totale duur klim: 01:29:37

Klim 3 (voltooid!))

Gestart om : 10:05:20
Bocht 16: 10:25:11
Bocht 9: 10:51:49
Bocht 7: 10:59:44
Bocht 3: 11:21:16
Top bereikt om : 11:38:01
Totale duur klim: 01:32:41

Klim 4 (voltooid!)

Gestart om : 12:45:31
Bocht 16: 13:05:59
Bocht 9: 13:35:26
Bocht 7: 13:43:15
Bocht 3: 14:06:27
Top bereikt om : 14:24:04
Totale duur klim: 01:38:33

Klim 5 (voltooid!)

Gestart om : 15:44:20
Bocht 16: 16:03:42
Bocht 9: 16:31:14
Bocht 7: 16:38:34
Bocht 3: 16:59:07
Top bereikt om : 17:17:57
Totale duur klim: 01:33:37

Klim 6 (voltooid!)

Gestart om : 17:53:02
Bocht 16: 18:13:38
Bocht 9: 18:41:12
Bocht 7: 18:49:23
Bocht 3: 19:28:03
Top bereikt om : 19:53:25
Totale duur klim: 02:00:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TheLemon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:05:
Deze aanbieder lult hier en daar ook wat uit zijn nek, 'semi-compact' crankstel. Wat is dat? Je hebt compact of je hebt het niet.
Ik heb de term semi-compact eigenlijk best vaak gehoord voor 52/36 :P. Aangezien Campagnolo die dingen al een baard produceert ga ik er even vanuit dat dat is wat er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Makkelijk schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:49:
[...]

Je vindt ze niet heel makkelijk, maar als je een oude cyclocross / veldrij fiets op de kop kunt tikken zit je gebakken! :)

Anders een radonneur, een lichte tourfiets met dropbars. Je kunt ook dropbars op een fiets zonder dropbars zetten zoals een oude stalen tourfiets maar je zult zien dat de bovenbuis dan vaak te lang is.
Bedankt! Ik wist niet eens dat (oude) cyclocross fietsen juist dikke banden hadden/aankonden… ik dacht dat die juist dunne bandjes hadden vanwege de hoge snelheden. Maar als ik de remmen even buiten beschouwing laat (die kun je eventueel vervangen voor grotere varianten of gewoon aanpassen toch?). Zolang het frame de ruimte maar biedt zou het eigenlijk altijd mogelijk moeten zijn om dikkere banden te moeten plaatsen?

Zit me net trouwens nog wat te bedenken… kun je op een racefiets of cyclocross fiets niet gewoon een iets kleinere velgmaat plaatsen en dan dikkere banden nemen? Klinkt me logisch in de oren, maar ik weet niet of ik nu 8)7 praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 06:21:
[...]

Ik heb de term semi-compact eigenlijk best vaak gehoord voor 52/36 :P. Aangezien Campagnolo die dingen al een baard produceert ga ik er even vanuit dat dat is wat er op zit.
Ok I stand corrected. Rare term voor wat technisch gewoon compact is. Ik zie dat Campy deze ook pas in 2012 geïntroduceerd heeft en die fiets is zeker ouder dan dat. Op de foto lijkt het een 50/36 trouwens, vreemd verhaal op zo'n oude fiets.

@hierboven: Een cyclocrosser rijdt doorgaans juist lage snelheden, kijk maar eens een wedstrijdje op TV. Kleinere velgen hebben weinig zin (los van dat het er niet uitziet en dat je remmen niet meer op de velgen staan), vaak passen te brede banden juist in de breedte niet tussen de vorken van een racefiets.
Een crosser daarentegen kan breed genoegen banden aan voor jouw doel. De remmen op een crosser (meestal cantilever) moet je lekker laten zitten. Superbetrouwbaar en makkelijk in het onderhoud.

Ander idd een randonneur, zoals Makkelijk al aangeeft. Hoewel die tegenwoordig een beetje verdrongen zijn door sportieve hybride fietsen. Dat kun je ook nog doen als je iets recenters zoekt en van alu bijvoorbeeld. Stuurbocht erop en proberen een setje sti's (schakel-/rembediening) te vinden die werken bij je cassette en crankstel. Dan heb je ook het voordeel van een bagagedragertje en spatborden.

[ Voor 50% gewijzigd door TheLemon op 08-06-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben me nog aardig aan het inlezen in al die (voor mij) nieuwe fietsen, maar een oud model fietsje wat ik zo langzaam aan zelf kan opleuken lijkt me ook wel wat. Zo kan ik 't weer langzaam aanleren door zelf een beetje aan te rommelen :)

Ik wist niet eens wat een randonneur was… het lijkt wel een fiets waarmee je van camping-a naar camping-b fiets of zo. Maar qua frame lijkt het weer op een racefiets, dus als ik 'm helemaal strip van alles wat ik er niet op wil ziet hij er hartstikke leuk uit. Weer wat geleerd, bedankt!

Maar ik begreep wel dat een stalen frame wat stijver/beter is dan een alu frame… ik kom ook alleen maar bevestigende berichten tegen via Google, dus ik ga vooralsnog wel voor een stalen framepje. Stuurbocht… is dat een Belgische term voor een stuurstang? En qua "sti"… dat zit er al op zo te zien toch? Die sti-onderdelen zijn nét de onderdelen waar ik nog weinig kaas van gegeten heb, maar daar kan ik later dan leuk mee sleutelen :)

(zo'n randonneur poedercoaten en dan mooie ongespoten velgjes, dat lijkt me wel wat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
joramoudenaarde schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:20:
Ik ben me nog aardig aan het inlezen in al die (voor mij) nieuwe fietsen, maar een oud model fietsje wat ik zo langzaam aan zelf kan opleuken lijkt me ook wel wat. Zo kan ik 't weer langzaam aanleren door zelf een beetje aan te rommelen :)

Ik wist niet eens wat een randonneur was… het lijkt wel een fiets waarmee je van camping-a naar camping-b fiets of zo. Maar qua frame lijkt het weer op een racefiets, dus als ik 'm helemaal strip van alles wat ik er niet op wil ziet hij er hartstikke leuk uit. Weer wat geleerd, bedankt!

Maar ik begreep wel dat een stalen frame wat stijver/beter is dan een alu frame… ik kom ook alleen maar bevestigende berichten tegen via Google, dus ik ga vooralsnog wel voor een stalen framepje. Stuurbocht… is dat een Belgische term voor een stuurstang? En qua "sti"… dat zit er al op zo te zien toch? Die sti-onderdelen zijn nét de onderdelen waar ik nog weinig kaas van gegeten heb, maar daar kan ik later dan leuk mee sleutelen :)

(zo'n randonneur poedercoaten en dan mooie ongespoten velgjes, dat lijkt me wel wat!)
Een randonneur is een fiets om een randonnée te fietsen. Een tocht van minimaal 200 kilometer waar het over het algemeen de bedoeling is dat je zelfvoorzienend bent en onderweg overnacht op primitieve wijze. De fietsen zitten inderdaad ergens in het midden tussen een tourfiets en een racefiets.

Stuurbocht is een normaal Nederlands woord voor een racefiets stuur.

STI is een Shimano term voor een remgreep waarmee je ook kan schakelen. Vanaf midden jaren 90 de standaard. Oudere fietsen hebben meestal versnellings-schakelaars op de onderbuis.

En mijn oude stalen racefiets is qua comfort en weggedrag inderdaad beter dan mijn moderne Giant TCR. Op smallere wielen. Dat zal mogelijk door het staal komen. Het is loodzwaar maar dat zal ook wel wat meer schokken dempen.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Even de mening van andere medefietsers / experts.

Het gaat hier om een Rose Xeon CRS, frame is vervangen eind mei 2012, was nieuw frame voor dat jaar.
Zover mijn kennis gaat is dit een probleem met het bottombracket dat speling vertoont. Niet zozeer de lagers omdat de zwarte ring die je ziet tegen het frame aan hoort te zitten en daarbinnen vallen de lagers. Aangezien ook die hele zwarte ring meebeweegt (aan de andere kant beweegt dit dus ook mee) lijkt het mij dat het bottombracket loszit?

[YouTube: http://youtu.be/xTTV6TJLDw4]

Vaker dit probleem gehoord bij dit type frame? Kan het zo snel niet vinden helaas.
(Sorry voor de VVS :P Schoonzusje was aan het opnemen..)

Edit:
Lees net dit "Als u veel speling merkt op uw trapas, dan bestaat de kans dat de carbon trapas bus heeft losgelaten.", dan is de vraag of ik er een van carbon heb of niet. Dat kan Rose wel melden neem ik aan. Heb ze gemaild met vraag wat te doen. Sinds de aankoop in 2011 is dit al frame 3. 1e frame was na 1,5 jaar een barst te zien in carbon naast de crank, rechterarm. Kan lakschade geweest zijn... Maar frame vervangen en na een half jaar zelfde probleem. Weer er naartoe geweest, nieuwer frame dan maar, 100 euro bijbetalen en nu 2 jaar verder weer gezeik.

Als dit een algemene kwaal is van carbon dan moet ik me misschien maar afvragen of ik nog carbon wil. Vind het abnormaal dat je na zo'n 7700km in 2 jaar tijd alweer gezeik hebt. Zou toch niet moeten mogen als je het mij vraagt.

[ Voor 40% gewijzigd door orange.x op 08-06-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
orange.x schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:18:
Even de mening van andere medefietsers / experts.

Het gaat hier om een Rose Xeon CRS, frame is vervangen eind mei 2012, was nieuw frame voor dat jaar.
Zover mijn kennis gaat is dit een probleem met het bottombracket dat speling vertoont. Niet zozeer de lagers omdat de zwarte ring die je ziet tegen het frame aan hoort te zitten en daarbinnen vallen de lagers. Aangezien ook die hele zwarte ring meebeweegt (aan de andere kant beweegt dit dus ook mee) lijkt het mij dat het bottombracket loszit?

[video]

Vaker dit probleem gehoord bij dit type frame? Kan het zo snel niet vinden helaas.
(Sorry voor de VVS :P Schoonzusje was aan het opnemen..)
Vaak gehoord bij BB30, wat Rose zo te zien gebruikt. Voor zover ik mij herinner was de oplossing iets met tape :P. Disclaimer: Je zult het even moeten googlen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Yep, bij onze club diverse mensen al nieuw frame gekregen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Meen dat Rose BB86 gebruikte en geen BB30? Ik kan het mis hebben.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
StevenK schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:24:
Yep, bij onze club diverse mensen al nieuw frame gekregen.
Nieuw zelfde? Of andere serie of?
havana schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:24:
Meen dat Rose BB86 gebruikte en geen BB30? Ik kan het mis hebben.
Ik dacht BB30, maar weet ik nu ook niet zeker meer :)
Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:23:
Vaak gehoord bij BB30, wat Rose zo te zien gebruikt. Voor zover ik mij herinner was de oplossing iets met tape :P. Disclaimer: Je zult het even moeten googlen ;)
Zou betekenen dat zij het dus los moeten gaan maken of een LBS ofzo. Want ik heb daar de tools niet voor. En ik vraag me af of ik zo'n oplossing wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als het BB30 is dan moet je de boel vastzetten met Loctite 641. En direct nieuwe lagers monteren.

Ik heb de tools voor je als je die nodig hebt.

Meet eens even de grootte van het gat op (daar waar de as doorheen moet). Is het 30 mm dan is het BB30 is het 24 mm dan is het BB86.

Aangezien Rose gewoon Shimano cranks monteert schat ik de kans dat het BB30 is wel heel laag in. Dan moet je namelijk met adapters aan het werk.

[ Voor 91% gewijzigd door havana op 08-06-2015 11:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
havana schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:28:
Als het BB30 is dan moet je de boel vastzetten met Loctite 641. En direct nieuwe lagers monteren.

Ik heb de tools voor je als je die nodig hebt.

Meet eens even de grootte van het gat op (daar waar de as doorheen moet). Is het 30 mm dan is het BB30 is het 24 mm dan is het BB86.

Aangezien Rose gewoon Shimano cranks monteert schat ik de kans dat het BB30 is wel heel laag in. Dan moet je namelijk met adapters aan het werk.
Mijn duim tot knikje is zo'n 3cm. Heb de fiets even niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik zie dat ze nú in elk geval gewoon BB86 gebruiken maar meten is weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Makkelijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 11:15:
[...]

Een randonneur is een fiets om een randonnée te fietsen. Een tocht van minimaal 200 kilometer waar het over het algemeen de bedoeling is dat je zelfvoorzienend bent en onderweg overnacht op primitieve wijze. De fietsen zitten inderdaad ergens in het midden tussen een tourfiets en een racefiets.

Stuurbocht is een normaal Nederlands woord voor een racefiets stuur.

STI is een Shimano term voor een remgreep waarmee je ook kan schakelen. Vanaf midden jaren 90 de standaard. Oudere fietsen hebben meestal versnellings-schakelaars op de onderbuis.

En mijn oude stalen racefiets is qua comfort en weggedrag inderdaad beter dan mijn moderne Giant TCR. Op smallere wielen. Dat zal mogelijk door het staal komen. Het is loodzwaar maar dat zal ook wel wat meer schokken dempen.
Klare taal, thanks! Er komt op 't nog te vinden/kopen fietsje in ieder geval een iets hoger recht stuur i.p.v. een race stuurtje… ik fiets graag nét even iets rechter op, en ik vind 't wel leuk staan ook. Maar zo'n STI rem- en schakel greepje heb ik nog nooit gezien. Leuk idee wel, en 't houdt de fiets een beetje clean verder! Maar in principe kun je elk soort greep/handeltje wel kwijt om te schakelen toch? Ik denk dat ik met zo'n randonneur in ieder geval veel meer kan dan met een standaard racefiets. Dat helpt alvast een hoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-06-2022
Goeiemiddag iedereen!

Nieuw op dit deeltje van het forum, maar volg tweakers al even :-). Ik ben van plan koersfiets te kopen maar zou graag wat advies hebben:

Ik kan nl een Kuota Kredo ultra kopen die volledig afgeregeld is met dura ace. Wielen zijn eveneens wielen van dura ace. Kader is Carbon, wielen zijn ook van Carbon maar met Alu randje voor de remmen. Prijs zou 750€ zijn. Heb de fiets al gezien en staat in perfecte staat. Mooie koop lijkt me?

Bedankt alvast voor de raad!

Groetjes

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lijkt me geen gekke deal. Al weet ik natuurlijk niet welke variant van Dura Ace het over gaat, zit nogal een verschil tussen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
Kiboura schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:23:
Goeiemiddag iedereen!

Nieuw op dit deeltje van het forum, maar volg tweakers al even :-). Ik ben van plan koersfiets te kopen maar zou graag wat advies hebben:

Ik kan nl een Kuota Kredo ultra kopen die volledig afgeregeld is met dura ace. Wielen zijn eveneens wielen van dura ace. Kader is Carbon, wielen zijn ook van Carbon maar met Alu randje voor de remmen. Prijs zou 750€ zijn. Heb de fiets al gezien en staat in perfecte staat. Mooie koop lijkt me?

Bedankt alvast voor de raad!

Groetjes

Peter
Welke DA-groep hebben we het over? 7900? De prijs vind ik te laag, samen met de reputatie van Kuota op frame-duurzaamheid lijkt mij dit een gevalletje 'to good to be true'. Is de fiets / verkoper bekend bij je?

Ik zou er heel erg goed naar kijken. Als het frame goed is dan is het zeker een mooie koop met DA 7900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het hangt een beetje op welke groep, maar misschien nog wel meer welke wielen precies. Er zijn nogal wat dura ace wielen. Varianten die 2dehands <200 euro doen, maar ook die al 750 euro waard zijn. Als je de koper niet kent zou ik van te voren even natrekken of hij gestolen is.

e; die frameset is pas 7 jaar op de markt lijkt het. Dan is het wel echt heel erg weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 08-06-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
joramoudenaarde schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:13:
[...]

Klare taal, thanks! Er komt op 't nog te vinden/kopen fietsje in ieder geval een iets hoger recht stuur i.p.v. een race stuurtje… ik fiets graag nét even iets rechter op, en ik vind 't wel leuk staan ook. Maar zo'n STI rem- en schakel greepje heb ik nog nooit gezien. Leuk idee wel, en 't houdt de fiets een beetje clean verder! Maar in principe kun je elk soort greep/handeltje wel kwijt om te schakelen toch? Ik denk dat ik met zo'n randonneur in ieder geval veel meer kan dan met een standaard racefiets. Dat helpt alvast een hoop! :)
Alle moderne racefietsen hebben geïntegreerde rem-schakel grepen / STI (al heet het alleen bij Shimano STI). Een STI rem-schakel greep kan natuurlijk alleen op een racestuur. Op een recht stuur kun je uiteraard alleen mountainbike/tour/stadsfiets versnellingsschakelaars zetten. Als je toch op zoek bent naar een recht stuur kun je in principe elke stalen tourfiets als basis gebruiken.

@Bovenstaande: Die Kuota is i.d.d. wel erg goedkoop, ben benieuwd naar de rest van de specs en leeftijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 08-06-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Makkelijk;
Da's goed nieuws, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:32:
De Alpe d'HuZes weer achter de rug _/-\o_
De laatste ronde was echt op wilskracht 8)7
Maar ik ben erg blij dat ik mijn doel behaald heb :*)
Gefeliciteerd! Nette tijden ook. Was geloof ik best warm he... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Crazy D schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:58:
[...]

Gefeliciteerd! Nette tijden ook. Was geloof ik best warm he... :)
Dank je :*)
Ja klopt, rond de 34 graden (best een uitdaging met deze temperaturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
Ruud schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Welke DA-groep hebben we het over? 7900? De prijs vind ik te laag, samen met de reputatie van Kuota op frame-duurzaamheid lijkt mij dit een gevalletje 'to good to be true'. Is de fiets / verkoper bekend bij je?

Ik zou er heel erg goed naar kijken. Als het frame goed is dan is het zeker een mooie koop met DA 7900.
Bedankt allen voor het snelle antwoord.

Dit weet ik nog meer over de fiets in kwestie:

Technische gegevens:
KUOTA Kredo Ultra full carbon Kader (italiaanse) maat XL
SHIMANO Dura Ace 20 speed versnelling- en remgroep (52-39 12-27) (nieuwe ketting)
SHIMANO Dura Ace Carbon 1380 Wielset
SHIMANO Dura Ace pedalen
FIZIK Arione zadel met carbon pen
DEDA Ultra carbon Stuur en Stuurpen (net vernieuwde koplager)
Bontrager bekerhouders
Vredestein banden
Fiets werd aangekocht in 2009 of 2010.
Ik heb de fiets eens goed bekeken en vooral gelet op de plaatsen waar het frame samenkomt en ik lijk niets te zien.

Mens die de fiets verkoopt is een freak op het gebied van fietsen, fiets lijkt perfect onderhouden. hij heeft zelf net een nieuwe fiets met look frame gekocht voor 7500€. Vandaar dat die kuota weg mag.

Meer over specifieke dura ace groep weet ik niet echt ....

Mens is behoorlijk rijk heb ik de indruk, dus misschien heeft hij het geld niet echt nodig? Oorspronkelijke prijs was 900€, maar na contact en goed gesprek enz is hij wat gezakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Kiboura op 08-06-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is dus een 10-speed groep. Dat kan een Dura Ace 7800 groep zijn (met waslijnen, zie plaatje hieronder) of een Dura Ace 7900 (zonder waslijnen, d.w.z. kabels netjes onder stuurlint door). Aan het jaartal te zien zal het waarschijnlijk 7900 zijn, want die is in 2009 geïntroduceerd. Dat zou goed nieuws zijn, want het ziet er een stuk beter uit. Bovendien zijn die oude 7800 shifters van het plaatje hieronder nogal lomp (koeienhoors was de benaming die destijds vaak gebruikt werd).

Afbeeldingslocatie: http://www.roadcyclinguk.com/news/images/camshim_4_lo.jpg

Het trapstel dat erop zit is niet geschikt voor beginners om in de heuvels/bergen te gaan fietsen, maar dat is tegen geringe kosten wel te vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 08-06-2015 16:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zo te zien is het een 7800 ;)
http://www.koopjeskrant.b...392342/kuota-kredo-ultra/

Met ook de klassieke crank, staat bekend als een van de beste crankstellen ooit gemaakt, dus als je die vervangt kan je daar nog goed geld voor vangen 2dehands. Kopen die shit en juigend naar huis (nadat je gechecked hebt of ie niet gestolen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:26:
[...]

Dank je :*)
Ja klopt, rond de 34 graden (best een uitdaging met deze temperaturen)
Mijn Garmin gaf 40 graden aan in de eerste 5 bochten. Zelf ook weer 6x, in 1:22, 1:16, 1:16, 1:19, 1:26 en 1:32. De laatste twee keer in de bakoven, die kostte wat moeite.

Om half 5 was ik klaar, heb wederom getwijfeld over een 7e keer, maar het biertje lokte teveel. Volgend jaar misschien!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op maandag 08 juni 2015 @ 16:56:
Zo te zien is het een 7800 ;)
http://www.koopjeskrant.b...392342/kuota-kredo-ultra/

Met ook de klassieke crank, staat bekend als een van de beste crankstellen ooit gemaakt, dus als je die vervangt kan je daar nog goed geld voor vangen 2dehands. Kopen die shit en juigend naar huis (nadat je gechecked hebt of ie niet gestolen is).
Hmmz da's een ISP zadelpen dus e.e.a. moet wel uitkomen qua zadelhoogte!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Goed punt. Niet kopen als het zadel nu al te laag staat dus.

Ik bedenk trouwens net dat ik 2 jaar terug een cyclocrosser heb gekocht met 7900 shifters en derries en 7800 crank voor 800 euro (edit: 900 blijkbaar: MrAngry in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"). Zelfde wielen ook. Die had wel een veel goedkoper kader en ik vond het toen al een goede deal. Die ISP vernaggeld de 2ehands waarde van dit frame natuurlijk enorm. Blijft een goede deal als ie past.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 08-06-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Mijn Garmin gaf 40 graden aan in de eerste 5 bochten. Zelf ook weer 6x, in 1:22, 1:16, 1:16, 1:19, 1:26 en 1:32. De laatste twee keer in de bakoven, die kostte wat moeite.

Om half 5 was ik klaar, heb wederom getwijfeld over een 7e keer, maar het biertje lokte teveel. Volgend jaar misschien!
Nog iets warmer dan ik dacht!
Nette tijden, mijn complimenten.

De eerste was om 13:30 binnen voor de 6e keer.
Hoe krijg je dat voor elkaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08
Rick13 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:10:
[...]

Nog iets warmer dan ik dacht!
Nette tijden, mijn complimenten.

De eerste was om 13:30 binnen voor de 6e keer.
Hoe krijg je dat voor elkaar :o
6x binnen een uur omhoog, en afdalen in 20 minuten. Half vijf starten betekent dan zo'n 8 uur, dus idd half 2.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lol: Je hebt te klein en echt veel te klein :D
http://link.marktplaats.nl/m936899619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:32:
[...]

6x binnen een uur omhoog, en afdalen in 20 minuten. Half vijf starten betekent dan zo'n 8 uur, dus idd half 2.
Dan moet je aardig getraind zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
http://www.marktplaats.nl...ano-105-afgemonteerd.html

Verkoper van bovenstaande fiets is akkoord met 300. In de ad staat dat ie geschikt is voor mensen tot 1m85. Maar framemaat is 55. Kan verder geen info over deze fiets vinden, maar bij de meeste modellen zou 55 te klein zijn. Het is niet echt in de buurt, dus het zou fijn zijn als ik van tevoren wist of ik erop zou passen. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Kent iemand het model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Je hoeft, ervan uitgaande dat de finish op de top ligt, maar 5 keer af te dalen, scheelt toch weer 20 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Doen vast ook wel wat semi-profs mee die dat ding in 45 minuten kunnen oprijden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zit er ook over te denken om al mijn trainingskilometers eens in te zetten voor een goed doel, het heeft me tot nu toe altijd tegenhouden om geld bij andere mensen te bedelen, maar ik wil het toch wel een keertje meemaken.
Waarschijnlijk gaat het de Ventoux3 worden, 3 keer de Mont Ventoux op op 11 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
M@cer schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:33:
Zit er ook over te denken om al mijn trainingskilometers eens in te zetten voor een goed doel, het heeft me tot nu toe altijd tegenhouden om geld bij andere mensen te bedelen, maar ik wil het toch wel een keertje meemaken.
Waarschijnlijk gaat het de Ventoux3 worden, 3 keer de Mont Ventoux op op 11 september.
Vind ik persoonlijk een mooiere uitdaging dan 6x Alpe d'Huez . 3 verschillende beklimmingen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wouter schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:01:
http://www.marktplaats.nl...ano-105-afgemonteerd.html

Verkoper van bovenstaande fiets is akkoord met 300. In de ad staat dat ie geschikt is voor mensen tot 1m85. Maar framemaat is 55. Kan verder geen info over deze fiets vinden, maar bij de meeste modellen zou 55 te klein zijn. Het is niet echt in de buurt, dus het zou fijn zijn als ik van tevoren wist of ik erop zou passen. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Kent iemand het model?
Echt te klein. Stuur heeft al aardig wat spacers en dan nog een omhoog wijzende stuurpen erboven. Je ziet al aan de verhoudingen tussen het frame en de wielen dat het een fiets is voor kleinere mensen. Heb je je lijf al eens opgemeten via http://www.competitivecyc...log/fitCalculatorBike.jsp bijvoorbeeld? Met deze data in je achterhoofd zou je de aanbieder kunnen vragen om de bovenbuis en de staande buis even op te meten. Bespaart je een ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Ik heb net het halve land doorgereden om er een paar te bekijken.
Ben uiteindelijk voor de Montana '60cm' gegaan die 58 bleek en dus niet te groot was.

Belangrijkste beweegredenen waren uiteindelijk dat ik het gewoon een mooi retrofietsje vind, dat toch nog behoorlijk licht is (voelt 2 keer zo licht als m'n vorige (antiek staal ding)) voor een niet al te hoge prijs (140). Cassette en tandwielen voor zagen er erg goed uit. Nergens speling en reed heel erg soepel. Schakelen kan absoluut soepeler, maar ik rijd 99% op vlakke wegen.

Nee dat lieg ik.. belangrijkste reden was eigenlijk dat m'n halve woning vol staat met 'nieuwe hobbies' met een laag stof erop. Toch met wat zelfkennis voor een goedkope optie gegaan, wat al een hele grote verbetering is t.o.v. de vorige. Eerst nog maar eens een zomer fietsen. Als ik echt de smaak te pakken krijg koop ik een topfiets.

Had overigens ook nog die met gripshifts geprobeerd. Wat een waardeloos idee op een racefiets. Dan heb ik ze liever op de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
MMUilwijk schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Mijne ook boven de 40 namelijk 42!
Top tijden hoor.

Heb de volgende tijden geklokt:
1:19, 1:16, 1:16, 1:22, 1:34, 1:25
Die laatste ging weer makkelijk, was net in het buitje waardoor de temperatuur weer aangenaam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiboura
MrAngry schreef op maandag 08 juni 2015 @ 17:06:
Goed punt. Niet kopen als het zadel nu al te laag staat dus.

Ik bedenk trouwens net dat ik 2 jaar terug een cyclocrosser heb gekocht met 7900 shifters en derries en 7800 crank voor 800 euro (edit: 900 blijkbaar: MrAngry in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"). Zelfde wielen ook. Die had wel een veel goedkoper kader en ik vond het toen al een goede deal. Die ISP vernaggeld de 2ehands waarde van dit frame natuurlijk enorm. Blijft een goede deal als ie past.
Ik weet het, ik ben een leek 8)7 , maar wat is juist die ISP zadelpen? Ik heb die fiets in het echt gezien en zadel kon "gewoon" verhoogd en verlaagd worden. Zadel stond nu op laagste stand. Ik persoonlijk had zelf de indruk dat fiets nu net iets te hoog was, alhoewel ik na meting een maat 58 zou moeten hebben. Heb woensdag afspraak bij fietsenmaker waar die fiets verkocht werd (Kuota-dealer) om eventueel eens te kijken of dit effectief klopt qua grootte en of er eventueel een oplossing is. (Idee was bvb om buis met één centimer in te korten, dan zou fiets echt perfect zijn voor mij)

Opnieuw bedankt voor de deskundige en eerlijke adviezen _/-\o_

Peter
Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic