Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.696 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08
Welke outletshop heb je over van PI ?

Mijn ervaring tot nu toe is dat de geplakte letters bij elk merk op een gegeven moment loslaten, of het nu craft, gore of assos is.. elastische kleding, lijm en niet eleastische letters gaat nu eenmaal slecht samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
kocht vroeger altijd teamkleding van een of andere protour ploeg maar ben daar van af gestapt.
Heb begrepen dat sportful het "B" merk van castelli zou zijn en prima kwaliteit levert voor een prima prijs.
Het enige nadeel van castelli vind ik de maat. Als persoon van 2m+ is het niet altijd even makkelijk om de juiste maat te krijgen (tenzij xxxl ofzo voor handen is)

Sommige shirts heb ik al jaren en daar is bijna niet aan af te zien dat ze al zo oud zijn. Broeken slijten veelal sneller maar dat komt ook meer omdat mijn zadeltasje mijn broek open schuurt (klittenband aan de zadelpen...) Maar daar moet ik nog een oplossing voor bedenken....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
sportful heeft ooit castelli gekocht dacht ik, is recent hier besproken.
Ze zitten iig in hetzelfde pand.

Sportful heeft meestal een iets beter prijs kwaliteit verhouding, en/of heeft zich wat lager gepositioneerd op de markt vergeleken castelli, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
roda_djavulen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:40:
Welke outletshop heb je over van PI ?
http://shop.pearlizumi-eu.com/nl-nl/

Belangrijkste nadelen zijn zoals ik al aangaf dat het ouder spul is (<2014) en dat ze meestal niet alle kleuren en maten hebben. Daar staat tegenover dat het prima spul is voor een erg aantrekkelijke prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door nare man op 02-06-2015 15:37 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 15:27
Ik lees zojuist dat de smart trainers van Tacx (Bushido/Vortex) een software update kunnen krijgen (per vandaag) waardoor ook andere apps, waaronder Zwift & Kinomap, de weerstand etc kunnen regelen..

Niet te vroeg juichen, maar volgens mij betekent dat, dat je nu ook geen pc meer nodig hebt om eigen films af te spelen (wel nog voor het importeren) d:)b

http://www.tacx.com/nl/products/software/ant-open

[ Voor 25% gewijzigd door RHE218 op 02-06-2015 18:15 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 21:03
Enerverend ritje woon-werk verkeer vandaag ... http://www.strava.com/activities/316828390

Interessant dat Tacx nu ook wat meer 'open' gaat, moest ook echt wel sinds de opkomst van Zwift, Trainerroad etc. Scheelt toch wel een paar honderd piek t.o.v. een Wahoo Kickr, hoewel die nog steeds hoog op mijn (winter) wishlist staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Wat zijn de ervaringen met Rogelli kleding?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Persoonlijk? Stugge kwaliteit, afgekeken design en ruime pasvorm. Wilt Italiaans doen voorkomen, maar is het overduidelijk niet. Wel vriendelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Zelfde ervaring. Vestje, shirt, etc. Maat M, maar lijkt wel een L. Het is nog ruimer dan AGU. ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
RHE218 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:54:
Ik lees zojuist dat de smart trainers van Tacx (Bushido/Vortex) een software update kunnen krijgen (per vandaag) waardoor ook andere apps, waaronder Zwift & Kinomap, de weerstand etc kunnen regelen..

Niet te vroeg juichen, maar volgens mij betekent dat, dat je nu ook geen pc meer nodig hebt om eigen films af te spelen (wel nog voor het importeren) d:)b

http://www.tacx.com/nl/products/software/ant-open
Ik had tacx al een tijd niet zo hoog meer zitten vanwege de vaak brakke, maar vooral gesloten software. Hoewel ik wel in de markt ben voor een nieuwe weerstandtrainer stond tacx niet meer op de lijst. Dit zet tacx ineens weer volledig op de kaart wat mij betreft.
Meer perspectief:
http://www.dcrainmaker.co...fttrainerroadkinomap.html

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
roelieboelie schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:03:
Zelfde ervaring. Vestje, shirt, etc. Maat M, maar lijkt wel een L. Het is nog ruimer dan AGU. ;)
Mmm... Hoe is de zeem?

[ Voor 1% gewijzigd door Taigu op 02-06-2015 22:29 . Reden: ftfy ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Als een goedkope spons van de Action.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
dreamscape schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 22:02:
Als een goedkope spons van de Action.
Prima om je fiets mee schoon te maken dus. 8)7

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Oké, het was wellicht wat overdreven. Maar toch: prima als reservebroek om op een doordeweekse avond nog even anderhalf uur te gaan knallen terwijl je goede koersbroek in de was zit.

Ik heb zo'n Rogelli gekocht en het ding begon me na een uurtje toch echt ontzettend te irriteren. Daarna een goedkope Shimano gekocht en dat was een wereld van verschil.

Overigens wel nog beenstukken gekocht van Rogelli en die doen gewoon wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
roda_djavulen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:46:
sportful heeft ooit castelli gekocht dacht ik, is recent hier besproken.
Ze zitten iig in hetzelfde pand.

Sportful heeft meestal een iets beter prijs kwaliteit verhouding, en/of heeft zich wat lager gepositioneerd op de markt vergeleken castelli, dat wel.
En om de hardnekkige mythe uit de wereld te helpen: ze delen niet veel meer dan een productielijn. Hoe raar ook. Gabba en Fiandre stoffen zijn bijvoorbeeld heel anders. Idem voor no-rain en nanoflex.

Decathlon / betwin is ook wel aardige prijs kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 03-06-2015 05:23 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 05:21:
[...]

Decathlon / betwin is ook wel aardige prijs kwaliteit.
Dit las ik twee jaar geleden ook. Was op vakantie en in Nederland was geen decathlon. Dus 3 broeken gekocht voor 50e per stuk en een goedkopere voor 30euro. Niet zo goed bevallen. De kwaliteit van de broek zelf is goed, maar de pasvorm en de zeem zijn slecht. De broek van 30 euro is belabberd. Mijn Nalini broek voor 50 euro is veel beter, een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
srk89 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:35:
Enerverend ritje woon-werk verkeer vandaag ... http://www.strava.com/activities/316828390

Interessant dat Tacx nu ook wat meer 'open' gaat, moest ook echt wel sinds de opkomst van Zwift, Trainerroad etc. Scheelt toch wel een paar honderd piek t.o.v. een Wahoo Kickr, hoewel die nog steeds hoog op mijn (winter) wishlist staat.
Lekker temp erin! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks Guys, zal binnenkort eens een broek gaan bestellen. Helaas heeft de LBS niet veel keuze. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:15
Misschien weet iemand het hier... Rapha heeft echt hele mooie kleding. Alleen is bizar prijzig, is er een goedkopere variant/merk die ook zoiets heeft? En dan geen Castelli, want dat is absoluut niet mijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Wat stijl betreft kan je misschien kijken bij dhb, het huismerk van Wiggle? Het is een stuk goedkoper, maar of het kwalitatief ook OK is, kan ik je niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nog maar eens ;)
http://www.morvelo.com/
Ook niet goedkoop, maar betaalbaarder dan Rapha ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 03-06-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:19
Makkelijk schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:32:
Nog maar eens ;)
http://www.morvelo.com/
Ook niet goedkoop, maar betaalbaarder dan Rapha ;)
Sluit ik me bij aan, heb een shirt en die is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Mijn ervaring is dat qua fietsbroeken, er niets boven Assos gaat (Rapha heb ik wel nog nooit geprobeerd).
Ik heb al Nalini en Castelli broeken gehad en zo goed als alle gangbare merken gepast in de winkel. Bij deze broeken kreeg ik steeds last van zadelpijn bij grotere tochten (vanaf 3 uur in het zadel).
Met mijn Assos broeken kan ik blijven gaan, geen zadelpijn ook niet bij 8 uur in het zadel.

Ik heb er 2.
-Assos T Cento S7 (die was idd wel 200€+), fantastisch zeem en fit, ideaal voor lange ritten
-Assos T F Uno S5 (die kost maar 79€ http://www.salden.nl/nl/k...o-s5-koersbroek-kort.html) ook prima, maar de Cento is natuurlijk beter. Belangrijker is dat deze al 7 jaar+ is en er nog steeds uitziet en voelt als nieuw. Deze vind ik de ideale budget Assos broek 8)

Shirtjes etc kan je op besparen vindt ik, dat verschil ga je niet zo snel merken. Ik heb er eentje van Castelli en eentje van Nalini, beide prima. Zolang het past, 3 zakjes heeft en een rits tot beneden, is het goed.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 06:32:
[...]

Dit las ik twee jaar geleden ook. Was op vakantie en in Nederland was geen decathlon. Dus 3 broeken gekocht voor 50e per stuk en een goedkopere voor 30euro. Niet zo goed bevallen. De kwaliteit van de broek zelf is goed, maar de pasvorm en de zeem zijn slecht. De broek van 30 euro is belabberd. Mijn Nalini broek voor 50 euro is veel beter, een wereld van verschil.
Ik ben juist uiterst tevreden over de lachwekkend goedkope broek van de Decathlon. Zit prima, ziet er goed uit en ook bij lange ritten (3+ uur) geen pijn.

Ik kom ze alleen al een paar maanden niet meer tegen bij Decathlon want zou wel een extra broek willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
persoonlijke voorkeur en mening verschillen. Wat voor de een prima is is voor de ander niet acceptabel.
Sommige mensen kopen een hele dure broek maar ook die kan niet bevallen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
Bij Decathlon moet je wel goed op de maat letten (want Frans).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:30
Zeker op de maat letten bij Decathlon. Ik had een windjack besteld, normaal zit een beetje tussen L en XL in afhankelijk van het merk, maar voor Decathlon moest ik echt naar een 2XL om voldoende breedte op de schouders te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Tja je zal altijd moeten passen om zeker te zijn dat het goed zit. (vooral als je ander merk neemt)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat had ik ook bij mijn rh+ fietsbroek. Waar ik normaal xl/xxl heb moest ik hier een xxxl broek nemen.
(wat zijn die italianen toch ook een klein volkje tov die nederlanders :p)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
http://www.redbull.com/en...nge/live-tracking#panel-1

Wow, 300 km door de Pyreneeen op een fixie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
En als dat niet voldoende is, is dit nog wel een mooie uitdaging :) http://northsouth.cc/rides/khardung-la/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik zie geen remmen op dat ding dus veels te gevaarlijk.. van mij mogen mensen in het verkeer met een fixie echt afgeschoten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ircghost schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:35:
Ik zie geen remmen op dat ding dus veels te gevaarlijk.. van mij mogen mensen in het verkeer met een fixie echt afgeschoten worden..
Ah gossie. :> Je klinkt nu net als zo'n zielige automobilist die het liefst alle wielrenners doodrijdt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tjebakka op 03-06-2015 15:44 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik zie geen remmen op dat ding dus veels te gevaarlijk..
Eens.

Stukje van de site:
The track bike brakes by pushing back against the pedals. When braking space is limited, Seabase resorts to ‘skidding’. He locks the back wheel, positions it at a slight angle and slows down by skidding in a controlled way. Skid marks on the asphalt are the ‘tag’ that Seabase leaves behind on his descents. He always rides with rather hard compound tires so that he doesn’t lose too much rubber. Seabase hopes to complete the route from Bagnères de Luchon to Bayonne with three tires.
Ik zit even aan een afdaling te denken... man man. Het kost je volgens mij een partij spierkracht om niet een cadans te krijgen waar je knieën je om je oren vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Beetje onwetendheid van jou kant (en waarschijnlijk ben je niet alleen) maar met een fixed gear zonder handremmen kan je gewoon remmen hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 03-06-2015 15:48 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
naja remmen, een terugtraprem, is nu ook niet echt een geschikte rem om een col af te dalen :p
Stadsverkeer is geen probleem met zo'n rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Het is een dingetje van RedBull, dus het is een waaghals met bronzen kloten die dingen aandurft waarvan wij echt de hele zeem volschijten. Dan kan dat ook vast wel op een fixie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
roda_djavulen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:49:
Precies. Voor een afdalling zou ik het zelf ook niet snel doen, kost je aardig wat buitenbanden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
desondanks wel een prestatie opzich. Denk dat wij het hem niet nadoen of zijn er alsnog gekken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
roda_djavulen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:49:
naja remmen, een terugtraprem, is nu ook niet echt een geschikte rem om een col af te dalen :p
Even voor de onwetenden. Een fixie is zoals de naam al doet vermoeden, een fixed gear zonder vrijloop. Een terugtraprem zoals hierboven genoemd klopt alleen in de meest letterlijke zin van het woord. De mogelijkheid om te remmen moet dus zeker niet vergeleken worden met wat in de volksmond 'terugtraprem' genoemd wordt.

Remmen op een echte fixie is met je benen de pedalen afremmen. Daar komt geen mechanische remwerking bij kijken. Even je benen stilhouden is er overigens ook niet bij, de crank en pedalen blijven gewoon doordraaien :) Achteruit fietsen is dan wel weer vrij gemakkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

BreadFan schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:47:
Stukje van de site:

[...]

Ik zit even aan een afdaling te denken... man man. Het kost je volgens mij een partij spierkracht om niet een cadans te krijgen waar je knieën je om je oren vliegen.
Het tegenhouden wel, het skidden niet zo. Dat is een truukje waarbij spierkracht niet zo'n issue is.

* Tjebakka fietst al 4,5 jaar zonder problemen door de stad op een fixed gear zonder remmen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 03-06-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Graham schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:47:
[...]

Beetje onwetendheid van jou kant (en waarschijnlijk ben je niet alleen) maar met een fixed gear zonder handremmen kan je gewoon remmen hoor.
Nee hoor geen onwetenheid, je kan alleen remmen door langzamer te trappen als het ware. Je kunt per definitie niet hard remmen zonder extreem sterk opeens de beweging tegen te kunnen gaan. Zie je het al voor je als je met 50 een heuvel afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
slippend remmen geeft ook niet de remvertraging die je zou willen bij nood. Kun je beter soort van ABS hebben..... ;-) En remmen op de velg.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Harmen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:58:
Thanks Guys, zal binnenkort eens een broek gaan bestellen. Helaas heeft de LBS niet veel keuze. :)
Ik heb alles van Specialized. Is ooit zo begonnen omdat ik ook een MTB van Specialized heb. Heb nu ook alle "race" kleding van Specialized. Zo heb ik al enkele jaren een lange dikke winterbroek met bijhorende jas van Specialized. en gebruik ik dagelijks meerdere shirts, jasje en lange / korte broek van Specialized. Zeer tevreden. Gaat heel lang mee en zit super. En owkay, kost iets....maar mijn ervaring, ga tijdens de opruiming, of koop kleding met de kleuren en prints van vorig jaar. Krijg je wel vaker korting en je hebt super spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Sparkiee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Ik heb alles van Specialized. Is ooit zo begonnen omdat ik ook een MTB van Specialized heb. Heb nu ook alle "race" kleding van Specialized. Zo heb ik al enkele jaren een lange dikke winterbroek met bijhorende jas van Specialized. en gebruik ik dagelijks meerdere shirts, jasje en lange / korte broek van Specialized. Zeer tevreden. Gaat heel lang mee en zit super. En owkay, kost iets....maar mijn ervaring, ga tijdens de opruiming, of koop kleding met de kleuren en prints van vorig jaar. Krijg je wel vaker korting en je hebt super spul.
sowieso wel aan te raden de modellen van het jaar ervoor te kopen zeker als je er niet de hoofdprijs voor wil betalen.
Mocht je dat wel willen dan kun je zeker actuele modellen kopen maar mij niet gezien...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ruud schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Even voor de onwetenden. Een fixie is zoals de naam al doet vermoeden, een fixed gear zonder vrijloop. Een terugtraprem zoals hierboven genoemd klopt alleen in de meest letterlijke zin van het woord. De mogelijkheid om te remmen moet dus zeker niet vergeleken worden met wat in de volksmond 'terugtraprem' genoemd wordt.

Remmen op een echte fixie is met je benen de pedalen afremmen. Daar komt geen mechanische remwerking bij kijken. Even je benen stilhouden is er overigens ook niet bij, de crank en pedalen blijven gewoon doordraaien :) Achteruit fietsen is dan wel weer vrij gemakkelijk ;)
Precies. En er zijn meerdere technieken ook om te remmen op een fixed gear fiets. Skip stop, skid en kracht zetten bij langzaamer trappen.
Ircghost schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:02:
[...]

Nee hoor geen onwetenheid, je kan alleen remmen door langzamer te trappen als het ware. Je kunt per definitie niet hard remmen zonder extreem sterk opeens de beweging tegen te kunnen gaan. Zie je het al voor je als je met 50 een heuvel afgaat?
Zoals ik al aangaf was dit gerelateerd aan fietsen in de stad ed. niet een berg. Aangezien jij het over fixies in het verkeer en het afschieten ervan had.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Afschieten is natuurlijk spreekwoordelijk he ;). Maar ook in de stad vind ik het eigenlijk te gevaarlijk. Het zal ook vast aan mijn eigen ervaring liggen, maar ik zie mensen op fixies altijd de onmogelijkste gaten keizen omdat ze liever niet willen/kunnen remmen in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Net fiets weer opgehaald na een onderhoudsbeurtje. Alles loopt of draait weer lekker gesmeerd. Voor geïnteresseerden in omgeving Nijmegen:
http://readytoracenijmegen.nl Prima adresje.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:09:
Net fiets weer opgehaald na een onderhoudsbeurtje. Alles loopt of draait weer lekker gesmeerd. Voor geïnteresseerden in omgeving Nijmegen:
http://readytoracenijmegen.nl Prima adresje.
Altijd handig zo een adresje.
Wat heb je laten doen voor wat voor prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

Reynouts schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:57:
[...]

Je fiets achter laten in het Willemskwartier...is dat wel verstandig? ;)

Net terug van mijn eerste ritje met mijn nieuwe setje Castelli Volo. Wauw! Dat zit echt fantastisch zeg! Ik moest wel even wennen aan het strakke shirtje (vooral die lange mauwtjes). Het ziet er overigens ook super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ircghost schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:08:
Afschieten is natuurlijk spreekwoordelijk he ;). Maar ook in de stad vind ik het eigenlijk te gevaarlijk. Het zal ook vast aan mijn eigen ervaring liggen, maar ik zie mensen op fixies altijd de onmogelijkste gaten keizen omdat ze liever niet willen/kunnen remmen in de stad.
In principe kunnen ze harder remmen dan mensen met een échte terugtraprem (coaster brake). Je kunt met een fixie, als je de techniek fatsoenlijk beheerst, met de maximaal haalbare kracht (blokkeren) remmen. Een coaster zoals je nog op veel omafietsen ziet kan dat niet en is dus zwakker. Het is natuurlijk wel zo dat een voorrem veruit de meest effectieve manier is om snel af te remmen. Dat mis je gewoon op een fixie en daardoor is je remweg in een rechte lijn langer. Aan de andere kant kun je, als je de ruimte hebt, zoals buiten de bebouwde kom op een afdaling, met de nodige techniek de kortste remweg hebben door te skidden. Of je dat nou met je benen doet of met een blokkerend achterwiel, geen betere rem dan een fiets zijwaarts zetten.

Had die gast trouwens echt maar 1 verzet of heeft hij op de toppen wielen gewisseld / omgedraaid?
Toen de derailleur en de vrijloop nog verboden was door het UCI (jaren 20) hadden ze gewoon flipflop naafjes met een klimtandwieltje aan de ene kant en een afdaal-tandwieltje aan de andere kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 03-06-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
DjVe schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:02:
[...]

Je fiets achter laten in het Willemskwartier...is dat wel verstandig? ;)
Ja hoor. Sinds ik een racefiets heb (2006) hangt 'ie buiten onder het afdak. En sinds die tijd is mijn hybride mijn dagelijkse fiets geworden en staat die altijd buiten in de voortuin. In het Willemskwartier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

dreamscape schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:18:
[...]

Ja hoor. Sinds ik een racefiets heb (2006) hangt 'ie buiten onder het afdak. En sinds die tijd is mijn hybride mijn dagelijkse fiets geworden en staat die altijd buiten in de voortuin. In het Willemskwartier. :)
Maakte maar een geintje. Woon zelf naast de kuul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Reynouts schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:57:
[...]

Onderhoudsbeurtje. Alles na laten kijken en opnieuw laten smeren. Versnellingen eens laten bijstellen (uiteindelijk 2 nieuwe kabels nodig) voor de beurt 35 euro en 7,50 voor de kabels.

Relaxte kerel in omgang. Echt een liefhebber van fietsen. Laagdrempelig. Ik ben tevreden. Betaal veel minder dan bij bijv Kersten in Nijmegen centrum. Daarnaast ook flexibele tijden voor halen en brengen fiets.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Klinkt goed, thanks! Schappelijke prijs. Ik onthou 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dank voor de tip. Die gast zit gewoon hier om de hoek. En volgens mij woont DjVe zelfs hier in de straat, zo naast de kuul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Niet online
Veel Nijmegenaren hier zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Als dat er idd veel zijn moet een rondje ook snel te organiseren zijn.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zijn er Giant kenners hier?

Ik ben druk ana het sparen voor een nieuwe fiets, en ik zag gisteren een Giant Defy 1 (2015) in de etalage van de LBS. Dat vind ik toch wel best een mooie fiets, dus ik ben er wat informatie over gaan zoeken (en, ik ben een blijf Nederlander, ook even de prijs vergelijken)

Dan loop ik tegen deze vergelijking aan:
Giant Defy 1 Triple (2015) (€949,-)
of
Giant TCR 1 (2014) (€899,-)

Giant zelf zegt dat de TCR voor Competition is. Maar wat zou nu een betere keuze zijn. Ja, natuurlijk ik moet er nog op proeffietsen, en dat kan al veel zeggen, dus ik verwacht geen wonderen van jullie.
Ik zelf ben geen competitierijder, meer een mooi weer fietser die wekelijks een of meerdere rondjes wil fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Equator schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:18:

Ik ben druk ana het sparen voor een nieuwe fiets, en ik zag gisteren een Giant Defy 1 (2015) in de etalage van de LBS. Dat vind ik toch wel best een mooie fiets, dus ik ben er wat informatie over gaan zoeken (en, ik ben een blijf Nederlander, ook even de prijs vergelijken)

of

Giant zelf zegt dat de TCR voor Competition is. Maar wat zou nu een betere keuze zijn. Ja, natuurlijk ik moet er nog op proeffietsen, en dat kan al veel zeggen, dus ik verwacht geen wonderen van jullie.
Ik zelf ben geen competitierijder, meer een mooi weer fietser die wekelijks een of meerdere rondjes wil fietsen.
de een is een triple (3 bladen voor) andere is een compact (2 bladen voor)
Daarnaast een model van dit jaar en andere van vorig jaar.
Ik weet niet waar je veel wilt gaan fietsen? Maar met een compact kom je meer dan prima uit de voeten ook op klimmetjes...

[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh1987 op 04-06-2015 09:24 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die Defy is dan wel model 2015, maar omdat het een triple is, is het toch een oudere 105 set. De nieuwe 5800 is 11 speed en niet als triple te krijgen. Beide hebben dus een 105 5700 en dat maakt de vergelijking tussen die twee wel gemakkelijker: zelfde kwaliteit spullen, alleen dus kiezen tussen compact of triple.

Ik heb in 2012 zitten twijfelen tussen Defy en TCR en toen viel me op dat het frame van de TCR echt stukken mooier afgewerkt is dan bij de Defy. Zoiets verklaart waarschijnlijk ook het grotere verschil in de oorspronkelijke nieuwprijs.

Ik ben met mijn TCR wat bevooroordeeld, maar als ik nu voor jouw keuze zou staan zou ik weer diezelfde keuze maken.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 04-06-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

koentjuh1987 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:23:
[...]

de een is een triple (3 bladen voor) andere is een compact (2 bladen voor)
Daarnaast een model van dit jaar en andere van vorig jaar.
Ik weet niet waar je veel wilt gaan fietsen? Maar met een compact kom je meer dan prima uit de voeten ook op klimmetjes...
Dat ik daar nu overheen gekeken heb :X

Een double of compact is voor mij niet heel interessant. MOmenteel rijdt ik een hele oude double (2x7), en daar mis ik mogelijkheden. Ik wil graag naar een triple

[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 04-06-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik vind mijn triple ook erg fijn. Ook op het vlakke rij ik vaak op de 39 (icm de 11 t/m 14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Defy 1 2015 weegt 8,92kg en de TCR 1 2014 weegt 8,75kg daar zit dus weinig verschil in.

In de geometrie zit wel wat verschil, wat ik me kan herinneren is dat de Defy lijn wat meer op toertochten is gericht en dus een wat comfortabelere geometrie heeft. Dit verschilt ook echter weer per persoon.

Linkjes:
http://www.giant-bicycles...act/15199/67040/#geometry
http://www.giant-bicycles...ple/18502/75923/#geometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

CFC-Mathijs schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:10:
Defy 1 2015 weegt 8,92kg en de TCR 1 2014 weegt 8,75kg daar zit dus weinig verschil in.

In de geometrie zit wel wat verschil, wat ik me kan herinneren is dat de Defy lijn wat meer op toertochten is gericht en dus een wat comfortabelere geometrie heeft. Dit verschilt ook echter weer per persoon.

Linkjes:
http://www.giant-bicycles...act/15199/67040/#geometry
http://www.giant-bicycles...ple/18502/75923/#geometry
Klopt, TCR is meer "race" geometrie en Defy meer "comfort sportief". Vergelijkbaar met bijv. Canyon Ultimate vs. Endurace.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Tourniquet schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:12:
[...]

Klopt, TCR is meer "race" geometrie en Defy meer "comfort sportief". Vergelijkbaar met bijv. Canyon Ultimate vs. Endurace.
Heb ik het toch goed onthouden ;)

Ik ben zelf van een Defy 2012 naar een Propel 2015 gegaan. Dit verschil merk je wel maar ik kan niet zeggen dat het oncomfortabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:40
Equator schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:18:

of

Echte kenner niet maar rij zelf een defy 0 2013 en heb nog een gigantisch oude cadex staan ;)
Waarom de TCR voor competition zou zijn ontgaat mij een beetje, als je op de site van Giant zelf kijkt is de geometrie van het frame ook vrijwel hetzelfde, de houding zal hoogstens minimaal verschillen. Grootste verschil is mijns inziens de triple vs de compact. Ik rij zelf met alle tevredenheid op een triple. Persoonlijk vind hem veel handiger dan een compact want ja, ik hoef nooit mijn binnenblad te wisselen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Gewoon wat meer spinazie eten en in Nederland op het vlakke gewoon op je buitenblad blijven stoempen. Ik heb het binnenblad van mijn compact wel vervangen door een 39T, maar eerlijk gezegd gebruik ik hem nooit. Voor de komende vakantie waar ik de bergen in ga zet ik de 34T er wel weer op en waarschijnlijk blijft die daarna weer lekker zitten.

De triple pak ik wel na het fietsen, op het terras. Want Rule #47 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb een TCR maar heb ook weleens op een Defy gezeten. Dat bevestigde vooral mijn vermoeden, de Defy is een halfslachtige poging van Giant om mee te doen met de "endurance fiets" hype. Wat ze hebben gedaan is de bovenbuis marginaal korter gemaakt en het balhoofd marginaal langer. Zowel de TCR als de Defy blijven behoorlijk agressieve fietsen though.

Dat het verschil tussen de frames nihil is wil overigens totaal niet zeggen dat de Defy een slechte fiets is. Hell, vorig jaar kozen er meer Giant-Shimano profs voor de Defy dan voor de TCR.

Over het algemeen valt een Defy in een bepaalde maat iets kleiner uit dan een TCR (als je bij een TCR tussen L en XL in valt kun je bij de Defy het best de XL hebben).

De triple van die Defy kan een nadeel zijn. De meeste mensen prefereren tegenwoordig een compact. Jou slechte ervaringen zijn waarschijnlijk gebaseerd op een dubbel met een kleine cassette. Een moderne 2x10 compact met 34 binnenblad en 11-28 cassette (of in het geval van 11 speed endurance fietsen vaak zelfs 11-32) is voor de meeste mensen beter. Uiteindelijk gaat het vooral om schakelbereik, dat is met een triple niet per se groter. Ligt puur aan de cassette die er op het achterwiel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat zijn de specs op die Giant website raar. Ik dacht dat het wel vreemd was dat een 2015 model nog met een oude 105 groep geleverd wordt, dus ik wil checken of het wel de 2015 versie is. Lijkt er wel op, maar op de Giant website staat alleen overal 105 vermeld bij dit model en vervolgens wel een 11 speed ketting (die overigens ook vermeld staat bij die verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
MrAngry schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:03:
Wat zijn de specs op die Giant website raar. Ik dacht dat het wel vreemd was dat een 2015 model nog met een oude 105 groep geleverd wordt, dus ik wil checken of het wel de 2015 versie is. Lijkt er wel op, maar op de Giant website staat alleen overal 105 vermeld bij dit model en vervolgens wel een 11 speed ketting (die overigens ook vermeld staat bij die verkoper).
Blugh, ze hebben inderdaad een soort actie gedaan waarbij ze in 2015 een triple maken. Waarschijnlijk omdat ze dat beter bij het idee van de Defy vonden passen. Wat een onzin, slap er gewoon een 11-32 cassette op zoals bijvoorbeeld op de Canyon Endurance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Maar dan heb je in de zwaardere verzetten wel grotere sprongen, omdat het van 11-12-13-14 vervolgens naar 16-18-20 en verder gaat. 11-12% in de praktijk. Wil met een 2x11 systeem zowel de kleinste stapjes op het vlakke als enkele zeer lichte verzetten voor in de bergen, dan zul je - nog steeds - twee cassettes moeten hebben en die moeten wisselen, tenminste zolang er nog geen 15-speed 11-32's bestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 04-06-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Nog iets van vier generaties shimano wachten en dan zullen we toch wel de 15 speed halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
nare man schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:57:
Maar dan heb je in de zwaardere verzetten wel grotere sprongen, omdat het van 11-12-13-14 vervolgens naar 16-18-20 en verder gaat. 11-12% in de praktijk. Wil met een 2x11 systeem zowel de kleinste stapjes op het vlakke als enkele zeer lichte verzetten voor in de bergen, dan zul je - nog steeds - twee cassettes moeten hebben en die moeten wisselen, tenminste zolang er nog geen 15-speed 11-32's bestaan.
Helemaal mee eens, alleen dan liever 2 cassettes en wel de eenvoud en het gebrek aan overlap van een double. Want ook met een ouderwetse 10 speed triple met 11-28 heb je dit probleem nu eenmaal.

Die 32 op 11 speed krijg je er natuurlijk "gratis" bij t.o.v. de 11-28 10-speed. Daar zit toch echt de reden in dat Shimano bij 11 speed stopt met triples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
roda_djavulen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:12:
Nog iets van vier generaties shimano wachten en dan zullen we toch wel de 15 speed halen? ;)
Lijkt me wel strak, gewoon 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28-30-32-34 op je cassette :P
Makkelijk schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
[...]
Helemaal mee eens, alleen dan liever 2 cassettes en wel de eenvoud en het gebrek aan overlap van een double. Want ook met een ouderwetse 10 speed triple met 11-28 heb je dit probleem nu eenmaal.
Klopt, maar het is al een stuk minder met een 10-speed triple met 12-27. Het laagste verzet is vrijwel hetzelfde als een 11-28, maar de overlap valt mee. Ervan uitgaande dat je op het kleine blad de 4 kleinste kransjes niet gebruikt, op het buitenblad de 4 grootste kransjes niet, en op het middenblad de buitense 2 aan elke kant van de cassette niet, heb je nauwelijks overlap, in het zware deel de kleinst mogelijke stappen (6%), en een lichtste verzet van 1,11, oftewel gelijk aan een 34x30.

Maar goed, het doet er weinig toe, ik verdedig de triple niet, ik zou bij mijn volgende fiets sowieso dubbel kopen, ook al waren er nog wel triples beschikbaar :)

[ Voor 115% gewijzigd door nare man op 04-06-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
nare man schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
[...]

Lijkt me wel strak, gewoon 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28-30-32-34 op je cassette :P

[...]

Klopt, maar het is al een stuk minder met een 10-speed triple met 12-27. Het laagste verzet is vrijwel hetzelfde als een 11-28, maar de overlap valt mee. Ervan uitgaande dat je op het kleine blad de 4 kleinste kransjes niet gebruikt, op het buitenblad de 4 grootste kransjes niet, en op het middenblad de buitense 2 aan elke kant van de cassette niet, heb je nauwelijks overlap, in het zware deel de kleinst mogelijke stappen (6%), en een lichtste verzet van 1,11, oftewel gelijk aan een 34x30.

Maar goed, het doet er weinig toe, ik verdedig de triple niet, ik zou bij mijn volgende fiets sowieso dubbel kopen, ook al waren er nog wel triples beschikbaar :)
Ik heb nu bij mijn triple dat ik regelmatig twijfel tussen buitenblad en het middenblad als ik met de groep mee rij. Voor mijn gevoel hangt het er net een beetje tussenin. Ik vermoed dat dat minder is met een dubbel minder is.

Mijn volgende fiets zal ook een dubbel zijn, maar voorlopig gaat deze nog wel even mee.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
nare man schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:17:
[...]

[...]
Ja, ik heb ook helemaal niks tegen triples hoor. Dit weekend nog op een gehuurde TCR triple gereden, reed prima. Het enige waar ik niet over uit kan is dat Giant een 10-speed triple verkiest t.o.v. een 11-speed compact. Júist voor de "endurance" fietsen heeft Shimano met de 11 speed groepen iets heel nuttigs neergezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 22:42
Omdat ze die nog hadde liggen (/goedkoop konden aanschaffen) en dus meer winst kunnen maken ?
En er zijn nog genoeg mensen die een triple willen, lekker makkelijk overal fietsen zonder te moeten denken aan verwisselen bladen of cassette.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Maar blijkbaar is die voor Nederland dan anders dan de rest van de wereld:
http://www.giant-bicycles...733/76108/#specifications

Of is het een 11 speed triple? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
er is inderdaad wel een redelijk grote groep die zelf geen cassettes kan wisselen en wel overal wil fietsen, tenminste, in mijn kennisenkring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mind blown: Hansie Struik heeft de defy 1 2015 triple voor 899, met de specs van de 11-speed compact
https://www.hansstruijkfietsen.nl/giant-defy-1

e: Als je die bike als 22-speed 105 compact kan krijgen voor 900 euro dan zou ik die kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door MrAngry op 04-06-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Pelle

🚴‍♂️

De eerste écht mooie dag van het jaar en dan gewoon een toevallige vrije dag hebben.. da's lekker :)

En dus tussen het kinderen naar school brengen en weer ophalen een klein rondje gemaakt. 60km in D1 rond de roeibaan, met 3 sweetspot intervals. Meer van dit weer aub! (maar, als ik dan toch iets zou mogen zeuren, dan zonder al die @)^%#$ pollen in de lucht)
https://www.strava.com/activities/317983119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je bent wel hard aan het fietsen de laatste tijd Pelle! Tijd voor een koersje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ga op 1 dag 3x de Ventoux doen eind juli, dus een beetje trainen is wel noodzakelijk :P

Maar er zijn niet veel koersen voor niet-licentiehouders hier in de buurt (of ik weet er niet van, dat kan ook :)). In september heb je de Ronde van Krimpen en de Ronde van Noord. Zeker die laatste wil ik wel graag weer aan meedoen, een plekje in de top-10 zou leuk zijn. Maar dan moet ik wel deze vorm vast kunnen houden, en ik twijfel of dat lukt als ik straks na die Ventoux een paar weken de fiets aan de wilgen hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:32:
Ik ga op 1 dag 3x de Ventoux doen eind juli, dus een beetje trainen is wel noodzakelijk :P

Maar er zijn niet veel koersen voor niet-licentiehouders hier in de buurt (of ik weet er niet van, dat kan ook :)). In september heb je de Ronde van Krimpen en de Ronde van Noord. Zeker die laatste wil ik wel graag weer aan meedoen, een plekje in de top-10 zou leuk zijn. Maar dan moet ik wel deze vorm vast kunnen houden, en ik twijfel of dat lukt als ik straks na die Ventoux een paar weken de fiets aan de wilgen hang.
Hier staan er nog een paar http://www.wprotterdam.nl/wielerrondes/

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

I know. Ronde van Rozenburg is niet voor niet-licentiehouders, en tijdens Ronde van Hoogvliet kan ik niet :)
En Ronde van Katendrecht was helemaal langs me heen gegaan, anders had ik die ook wel weer willen rijden. Ik zag opeens achteraf op Strava van allerlei mensen dat ze 'm gereden hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DRC de mol in Dordrecht organiseert clubkoersjes waar je volgens mij zonder licentie aan mee kan doen. En anders is een basislicentie bij de knwu 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ieder jaar stel ik me naast een aantal ambitieuze doelen ook altijd een aantal "minder ambitieuze", maar daarom niet minder leuke doelen. Eén daarvan was een keertje naar Duitsland fietsen. Dat kan vanaf mijn woonplaats Groningen natuurlijk vrij makkelijk, maar om de één of andere reden was ik de afgelopen 3 jaar nooit verder gekomen dan Finsterwolde.

Vandaag stond de wind gunstig en had ik er wel zin in. Route in de Garmin gezet en fietsen maar. Al bij Ruischerbrug moest ik de plannen wat wijzigen, omdat de brug aldaar dicht bleek te zijn. Makkelijkste oplossing leek me om de route dan maar andersom te fietsen, wat ik dan ook gedaan heb.

Onderweg nog één fotootje gemaakt, excuses voor de kwaliteit maar m'n iPhone zat nog in z'n hoesje.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/BFEE7825-62AD-43A4-8313-44D8687E95BF.jpg

Uit en thuis in 127 km.

https://connect.garmin.com/activity/793843836

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:46:
Ieder jaar stel ik me naast een aantal ambitieuze doelen ook altijd een aantal "minder ambitieuze", maar daarom niet minder leuke doelen. Eén daarvan was een keertje naar Duitsland fietsen. Dat kan vanaf mijn woonplaats Groningen natuurlijk vrij makkelijk, maar om de één of andere reden was ik de afgelopen 3 jaar nooit verder gekomen dan Finsterwolde.

Vandaag stond de wind gunstig en had ik er wel zin in. Route in de Garmin gezet en fietsen maar. Al bij Ruischerbrug moest ik de plannen wat wijzigen, omdat de brug aldaar dicht bleek te zijn. Makkelijkste oplossing leek me om de route dan maar andersom te fietsen, wat ik dan ook gedaan heb.

Onderweg nog één fotootje gemaakt, excuses voor de kwaliteit maar m'n iPhone zat nog in z'n hoesje.

[afbeelding]

Uit en thuis in 127 km.
Die brug richting Harkstede is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Yep.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
joint_me schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:33:
[...]

Ik heb nu bij mijn triple dat ik regelmatig twijfel tussen buitenblad en het middenblad als ik met de groep mee rij. Voor mijn gevoel hangt het er net een beetje tussenin. Ik vermoed dat dat minder is met een dubbel minder is.
Klopt. Overigens is dit precies de reden dat ik op mijn triple de 11-25 cassette vervang voor een 12-23. Dat maakt (voor mij) net het verschil tussen lekker doorrijden of steeds moeten schakelen tussen het midden- en het grote blad in het verzettengebied waar ik het meest zit. Met de 12-23 en een lekkere spacing van één kransje van 12 t/m 19 verwacht ik vrijwel uitsluitend op het grote blad te kunnen rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door nare man op 04-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
havana schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:46:

...
Is het een beetje een leuke route? Rijd eigenlijk nauwelijks die hoek op, maar lijkt me toch wel leuk. Wat ook wel grappig schijnt te zijn is Haren (NLD) - Haren (DUI).

Die brug is trouwens al tijden dicht en ziet er niet naar uit dat hij binnen aanzienbare tijd weer open gaat :s

[ Voor 8% gewijzigd door wackmaniac op 04-06-2015 15:47 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Is het een beetje een leuke route? Rijd eigenlijk nauwelijks die hoek op, maar lijkt me toch wel leuk. Wat ook wel grappig schijnt te zijn is Haren (NLD) - Haren (DUI).
Weet je wat het is, Oost-Groningen moet je niet doen bij grijs weer want dan word je echt depressief. Maar op zo'n mooie dag als vandaag is het gewoon best mooi. En je moet niks tegen lange, rechte stukken hebben want daarvan kom je er behoorlijk veel tegen. Het wegdek is ook niet altijd even geweldig. Persoonlijk vind ik de Reiderwolderpolder wel mooi. Finsterwolde is ook best een leuk dorpje. Onderweg kom je ook prachtige boerderijen en grote huizen tegen.

Ik ken de streek inmiddels vrij aardig, als het oostenwind is ga ik er altijd heen. Een voordeel is dat het enorm rustig is daar, je komt amper mensen tegen. Af en toe een landbouwvoertuig, that's it.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 04-06-2015 15:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooi man :D Matig wegdek, weinig bochten, landbouw en wat mest is het mooiste wat er is bij dit weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Weet je wat het is, Oost-Groningen moet je niet doen bij grijs weer want dan word je echt depressief. Maar op zo'n mooie dag als vandaag is het gewoon best mooi. En je moet niks tegen lange, rechte stukken hebben want daarvan kom je er behoorlijk veel tegen. Het wegdek is ook niet altijd even geweldig. Persoonlijk vind ik de Reiderwolderpolder wel mooi. Finsterwolde is ook best een leuk dorpje. Onderweg kom je ook prachtige boerderijen en grote huizen tegen.

Ik ken de streek inmiddels vrij aardig, als het oostenwind is ga ik er altijd heen. Een voordeel is dat het enorm rustig is daar, je komt amper mensen tegen. Af en toe een landbouwvoertuig, that's it.
Joah, en door Slochteren is ook altijd mooi! Mooie states enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:48:
[...]

I know. Ronde van Rozenburg is niet voor niet-licentiehouders, en tijdens Ronde van Hoogvliet kan ik niet :)
En Ronde van Katendrecht was helemaal langs me heen gegaan, anders had ik die ook wel weer willen rijden. Ik zag opeens achteraf op Strava van allerlei mensen dat ze 'm gereden hadden.
Hoogvliet ga ik misschien nog doen. Weet het nog niet. RvK had ik ook gemist helaas maar wel heel goed alternatief. Eigenlijk de best georganiseerde ronde van Rotterdam maar dat komt misschien omdat het eigenlijk meerdere dagen wel leuk is en heel Katendrecht gewoon mooie plek is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Mijn schoonouders wonen in zuid-oost Groningen, en ik vind het heerlijk fietsen daar. Stoplichten, wat zijn dat? :P Sowieso heel erg rustig, en komt echt langs hele mooie plekjes. In de buurt van Bourtange (gaaf vestingstadje) hebben ze zelfs een eigen Redoute :+

Afbeeldingslocatie: https://igcdn-photos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t51.2885-15/11190986_758692567582142_1610223681_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Heerlijk! Eindelijk weer kort kort zonder thermo aan het fietsen geweest.

Mooi trainingsrondje gemaakt, stevig aan het doorstampen geweest. Het tempo lag erg hoor. Erg veel fietsers op de weg en nog een club die bezig was met een TT. Leuk om te zien.

https://www.strava.com/activities/318363984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
Pelle schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:25:
[...]

Mijn schoonouders wonen in zuid-oost Groningen, en ik vind het heerlijk fietsen daar. Stoplichten, wat zijn dat? ...
Dat is waar, ik heb hier een aantal 50+km-rondjes met 1 of 2 stoplichten.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Grappig filmpje en wat een enorme poten heeft die vent!

http://racefietsblog.nl/j...een-broodje-te-roosteren/
Pagina: 1 ... 6 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic