Read the code, write the code, be the code!
Hahaha. Ik bedoelde natuurlijkgewoon tegenligger.
Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen. Gelukkig kreeg ik bij de fiets al een 'kleine' bel. Ik moet 'm alleen nog even monteren.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:43:
[...]
Er zijn genoeg bellen die er wèl (redelijk) uitzien. Bovendien ben je geen prof, en rijd je op de openbare weg, dus een bel is sowieso onmisbaar. Doe het alsjeblieft. Er zijn al genoeg wielrenners die menen dat ze die 7 gram per se moeten besparen, terwijl ze ondertussen met een veel te vadsig karkas over die fiets zijn gedrapeerd. Laatst ook weer zo'n grappenmaker: ik fietste met mijn vriendin, komt er iemand van achteren, roept-ie doodleuk 'BEL!' en zichzelf nog grappig vinden ook, terwijl-ie bijna op een tegenligger knalt...
Ook in twente is men al een paar jaar bezig met de F35
De wijzen komen uit het Oosten!
1 hakje was afgebroken van mijn schoen, en 1 van die draaiknopjes om de schoen vast te draaien was lam. Schoenen van ruim anderhalf jaar oud. Van de week contact gehad met de winkel waar ik ze had gekocht. Die draaiknopjes zijn te vervangen, dat hakje zou ze achteraan gaan. Bellen ze gister terug. Begon over dat hakje dat ze niet meer leverbaar zijn dus ik dacht nou ja shit... Nee, ze mochten de schoenen kosteloos omruilen! Want anderhalf jaar was niet de levensduur die je mag verwachten....
Heb ze destijds in de aanbieding gekocht, en nu dus het nieuwste model

Exact expert nodig?
Fietsmaat kocht voor dik 2k een wielset (Enve velgen met Chris King naven). Wielen hebben 5k gelopen in droog weer, nu lagerzitting gescheurd en kapot lager. Volgens Wheeltec is dit normaal, ze weigeren de reparatiekosten te vergoeden...
Op mail reageren ze niet (of gaan ze er niet op in), plaats je dan vervolgens een negatieve recensie op hun FB, blokkeren ze je
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 10-06-2016 11:12 ]
Zonde, ik hoorde goede dingen over ze, en mooie wielen. Zelf heb ik overwogen daar een set wielen te kopen maar vond het te snel te duur worden. Maar aan de hand van een negatieve recensie iemand blokkeren vind ik heel slordig (er vanuit gaande dat het wel opbouwend was) Bovendien met goede service kan je de recensie aanpassen....havana schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:10:
Daar kan Wheeltec nog wat van leren.
Fietsmaat kocht voor dik 2k een wielset (Enve velgen met Chris King naven). Wielen hebben 5k gelopen in droog weer, nu lagerzitting gescheurd en kapot lager. Volgens Wheeltec is dit normaal, ze weigeren de reparatiekosten te vergoeden...
Op mail reageren ze niet (of gaan ze er niet op in), plaats je dan vervolgens een negatieve recensie op hun FB, blokkeren ze je
Verwijderd
Na 5k gezeik voor een wielset van 2k is natuurlijk geen porem, en hoef je niet te accepteren.
€2k voor een wielset, dan mag je er wel wat van verwachten.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hier een setje 6800's in huis. Bandjes monteren met nieuwe banden is inderdaad niet heel makkelijk (bandenknecht benodigd) maar als ze er eenmaal omheen gezeten hebben valt het goed te doen met een simpel lichtertje.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:20:
Ultegra 6800-wielen hebben wel de naam een enorme bitch te zijn als het gaat om het monteren van banden. Just a heads up.
[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 10-06-2016 22:10 ]
Mag ik daar de Mavic Aksum One aan toevoegen? Zaten af-fabriek op mijn fiets, maar die hebben ondertussen aardig wat klappen gehad en ze zijn nog prima. Belgisch wegdek, paar dikke putten die ik te laat zag en daardoor een behoorlijke klapper maakte. Vriend van me heeft ze op z'n crosser en die was er ook al rete enthousiast over. Verder weet ik er geen moer van maar na de problemen met m'n wielen op m;n vorige fiets ben ik blij dat ik tot nu toe 3500km probleemloos heb kunnen rijdenMrAngry schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:49:
[...]
Ik weet niet wat je met licht krom bedoeld, maar als er een slagje in zit kan je die er gewoon uit laten halen door de fietsenmaker. Kost een tientje in Nederland.
Goede en betaalbare wielsets:
Fulcrum R5 LG 2016 (vooral goed als je al wat bredere banden hebt gemonteerd 25mm+) +/-210 euro
Ultegra 6800 +/-325
Fulcrum R3/Campagnolo Zonda's +/- 350
Dit zijn robuuste fabriekswielen die niet al te duur zijn.
Exact expert nodig?
Mijn langste afstand ooit is 160 km. Wordt vast afzien. Hopelijk houden we het droog. We gaan met z'n vieren en gaan er een leuke dag van maken. De snelste tijd is onbelangrijk. Uitfietsen vast al lastig genoeg
Met basecamp een route van 261 km gemaakt. Ben benieuwd hoeveel meer het wordt. Had gerekend op 300, maar daar zullen we wel onder blijven.
Edit: schiet mij nog te binnen. Ik loop ook hard en heb nog gelletjes liggen. Bij lange afstanden hardlopen zijn ze echt nodig. Op de fiets lijkt mij een stuk minder. Je kunt immers gewoon eten, zonder er last van te hebben zoals bij hardlopen.
Wie gebruikt er bij wielrennen gelletjes?
[ Voor 25% gewijzigd door Galois op 10-06-2016 17:21 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Voor zo'n inspanning zul je 't vooral moeten hebben van wat je vanavond eet en morgenochtend. Verder is het bij-eten, maar dat is beperkt. Je lichaam neemt nu eenmaal maar een bepaalde hoeveelheid energie op.
[ Voor 60% gewijzigd door havana op 10-06-2016 17:25 ]
De door jou genoemde etenswaren bevatten ook gewoon koolhydraten, ofwel suiker.Roet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:45:
Het is bij zulke afstanden ook belangrijk dat je afwisselt qua eten en niet alleen maar gelletjes eet maar ook gewoon een bammetje of krentenbol. Tenminste, voor mijn maag werkt het veel beter om 'normale' dingen te eten ipv alleen maar sportmeuk. Ik rijd ook 200km tochten gewoon uitsluitend op water, krentenbollen, bananen en wat (rogge)brood. Mijns inziens heb je helemaal niet zoveel suiker nodig.
Verder wel met je eens. Een mix tussen snel en trager is uiteindelijk wel het beste. Ik haal de snelle altijd uit sportdrank, en eet daarnaast wat tragere suikers. Meestal in de vorm van krentenbollen.
[ Voor 14% gewijzigd door havana op 10-06-2016 20:12 ]
Lekker variëren met wat brood, banaan, ergens stoppen voor een pannenkoekje, etc
Exact expert nodig?
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dat klopt. Ik doelde eigenlijk vooral op geraffineerde suikers ten opzichte van de wat meer natuurlijke varianten. Ik eet juist roggebrood omdat het ramvol zit met vezels, maar erg compact is en traag verteert, ideaal dus voor de langere ritten naar mijn mening. Ik ben er van op de hoogte dat je lichaam gemiddeld 68-88 gram koolhydraten per uur kan opnemen/verbranden. Daar mik ik dan ook op, in de vorm van verschillende soorten koolhydraten, eigenlijk net als jij doet dushavana schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:11:
[...]
De door jou genoemde etenswaren bevatten ook gewoon koolhydraten, ofwel suiker.
Verder wel met je eens. Een mix tussen snel en trager is uiteindelijk wel het beste. Ik haal de snelle altijd uit sportdrank, en eet daarnaast wat tragere suikers. Meestal in de vorm van krentenbollen.
Geen gelletjes mee.
Ben benieuwd. We gaan tegen de klok in en vertrekken rond 7u vanaf de Hollandse Brug.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
En de Via 44 langs de A44/N44 tussen Leiden en Den haag ?NoepZor schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Ook in twente is men al een paar jaar bezig met de F35
Over Gelletjes: Ik heb er elk jaar een zooitje van. Vind het altijd handig en heb er sowieso altijd 1 mee voor noodgevallen. Daarnaast kan mijn maag gewoon niet goed tegen alleen gelletjes dus idd afwisselen met vast voedsel en tijdens lange tochten vind ik het handig door het formaat. En wel eens lekker voor de afwisseling tussen de eeuwige snelle Jelle's, granen repen, sultana's ect door omdat de smaak anders is.Eet door de weeks ook al genoeg Liga's, Sultana's ect tussendoor dus ja dan ken je alles op een gegeven moment wel...
Had overigens voor een paar euro zo'n SiS pakket gekocht omdat ik de knal gele bidon zo leuk vond, kan ik weer een seizoen vooruit met die paar gelletjes en vind het wel grappig om de andere dingen te proberen.
Had van de week een SiS energie reep ofzo (uit dat pakket), appel-bosbes oid. Erg lekker van smaak, vulde ook erg goed
Als ik toch bezig ben zo heeft Born de banana-boost reep, oh zó lekker dat ik ze bijna gewoon zou eten als tussendoortje
Ach zit ik weet te smullen op de fiets voor een paar euro per jaar
[ Voor 75% gewijzigd door sapphire op 10-06-2016 23:51 ]
En verder gewoon zakjes volproppen met zooi en dan kom je de dag wel door
Geraffineerd is ook weer zo'n modeterm. Dat komt gewoon uit suikerbieten en is dus net zo natuurlijk al andere suikers. Maar goed, verder ben ik het wel met je eens.Roet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:53:
[...]
Dat klopt. Ik doelde eigenlijk vooral op geraffineerde suikers ten opzichte van de wat meer natuurlijke varianten. Ik eet juist roggebrood omdat het ramvol zit met vezels, maar erg compact is en traag verteert, ideaal dus voor de langere ritten naar mijn mening. Ik ben er van op de hoogte dat je lichaam gemiddeld 68-88 gram koolhydraten per uur kan opnemen/verbranden. Daar mik ik dan ook op, in de vorm van verschillende soorten koolhydraten, eigenlijk net als jij doet dus.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Je kan wel de opname vertragen door het op te nemen in iets zoals Roet zegt in roggebrood of versnellen met een glas jus d' orange bijvoorbeeld. Vaak zal je ook minder suikers tot je nemen in de combinatie met vezels omdat je sneller er van vol zit in tegenstelling tot zonder vezels waar je vaak veel meer van kan eten.
Het artikel dat je naar verwijst geeft een wat vertekent beeld naar mijn mening over natuurlijke suikers versus suikers de geraffineerd zijn. Het zegt eigenlijk hetzelfde als hierboven maar gebruik er een andere manier voor om het uit te leggen. Natuurlijk zit er meer voedingstoffen in fruit dan als je dat direct vergelijkt met geraffineerde suiker. Dat is niet echt een eerlijke vergelijking. En die vergelijking zal waarschijnlijk nog steeds op gaan als je een natuurlijk product zoals fruit dus vergelijkt met een koekje waar geraffineerde suiker in zit maar dat is een wat eerlijkere vergelijking. Van veel fruit kan je ook dik worden als je er maar genoeg van eet (al is het wel een prestatie waarschijnlijk als het je lukt).
[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 11-06-2016 08:32 . Reden: typo's ]
Jep,wat je weer tot het punt brengt dat suikers in principe niet slecht zijn mits met mate genomen. Maarja maak dat al die koolhydraat-vermijdende-dieet-shake-figuren eens wijsM@cer schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 08:23:
Het was laatst op TV over suikers, uiteindelijk zijn suikers gewoon suikers en is een glas verse jus d'orange net nog slecht als een glas cola wat betreft suikers.
Doe mij dan maar een lekker glas verse jus ipv. een cola
Ik weet niet of dat de beste keuze is. Dan is je lichaam vooral druk bezig met verwerken van het voedsel, en niet met fietsenRoet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:53:
Ik eet juist roggebrood omdat het ramvol zit met vezels, maar erg compact is en traag verteert, ideaal dus voor de langere ritten naar mijn mening.
Exact expert nodig?
Ik ook maar sommige fietspaden zijn echt verschrikkelijk. Als je 3-4x in de week dat stuk fietst is een beetje afwisseling wel fijn. Over Eelde-Paterswolde is het prima fietsen maar Haren - Glimmen is al een stuk minder, veel gebroken asfalt en kuilen. De paden bij het kanaal langs zijn echt heel slecht met als absoluut dieptepunt het paadje achter de Witte Molen langs. Daar zit halverwege een kuil van bijna 40 cm diep. Gemeente Haren lijkt niet zo van de fietspaden te zijn. Zijn ook verschillende paden die ineens in een zandpad overgaan of van grind naar klinkers naar asfalt naar grind enz, enz. Dat is best irritant.wackmaniac schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:29:
[...]
Niet mijn woorden
Ik zie het probleem ook niet zo; ik rijd nu ook redelijk rechtstreeks van Groningen naar Assen.
Ik heb op dit moment een Ultegra 6700 53/39, met een 12/30 cassette.
In Nederland rij ik verschillend soorten ritten:
- Lekker in mijn eentje door de polder karren (gemiddelde tussen de 30 en 32).
- Trainingsritjes met een groep (gemiddelde over 50km 35km/u, met pieken en dalen)
- Rustige tochten in en rondom Nijmegen en ander heuvelachtig gebied, waar ik niet elke heuvel op wil moeten knallen.
Mijn verzet van nu kan alle drie prima aan, behalve dat ik in de ritjes in mijn eentje door de polder wat schakelmogelijkheden mis, de stappen zijn net te groot (ik denk dat ik in dit geval een 18 erg mis).
Voor de bergritjes in de vakantie, zoek ik een lichter mogelijk verzet dan wat ik nu heb. Vorig jaar ben ik met deze setup in de bergen geweest en dat was voor mij toch aardig harken.
Ik denk er over na om mijn klassieke dubbel te vervangen voor een compact 50/34. Dan is het probleem voor de bergen opgelost. Daarnaast zou ik dan nog een andere cassette kunnen kopen voor het werk in Nederland (of een ander voorblad, maar cassette wisselen lijkt mij makkelijker, heb sowieso 2 linker handen).
Wat komt er bij kijken als ik mijn huidige Ultegra 6700 dubbel om wil bouwen naar een compact variant? Kan ik een crankstel uitzoeken, bijvoorbeeld een Ultegra 6800 en die erop laten zetten, voorderailleur opnieuw afstellen en wegrijden, of is er meer nodig?
Daarnaast, kan je een 12-30 cassette verwisselen voor een 12-25 cassette, zonder daarna schakelproblemen te hebben?
In sap (ook vers geperst) zijn die vezels juist grotendeels verdwenen, daarom kan je beter fruit dan sap nemen.sapphire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Doe mij dan maar een lekker glas verse jus ipv. een colaBeetje vezels erin, vitamine C
Dat ligt iets genuanceerder. Ja, het is ook natuurlijk, maar door suiker uit suikerbieten te onttrekken, krijg je de vezels, vitaminen en mineralen (hele belangrijke hulpstoffen in het verwerken van suiker) niet binnen. Dat heeft een paar effecten, o.a. dat je lichaam het te snel opneemt, en dat die hulpstoffen aan de voorraad van het lichaam onttrokken worden.havana schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 07:06:
[...]
Geraffineerd is ook weer zo'n modeterm. Dat komt gewoon uit suikerbieten en is dus net zo natuurlijk al andere suikers.
De bijkomende effecten zijn dat je sneller weer een energiedip krijgt, dat er meer suiker in vet wordt omgezet en dat je je lichaam te snel van vitaminen en mineralen berooft.
Dus chemisch gezien verandert er weinig tot niks aan suiker tijdens het raffineren, maar juist vanwege het ontbreken van andere voedingsstoffen levert het negatieve effecten op voor je lichaam.
Nou vergt duursport wel iets extra's van je lichaam, en het toevoegen van snelle suikers helpt dan zeker. Maar buiten die inspanning om kun je veel beter je zoetigheid uit honing, fruit, rozijnen, dadels, vijgen e.d. halen.
Als je nu al 12-30 hebt, ga ik er van uit dat je een lange kooi hebt. Dan kan je zonder problemen een 12-25 erop gooien. Zelf wissel ik af tussen een 12-23 voor het vlakke land, en 12-32 voor de heuvels in Frankrijk. Met het juiste gereedschap is dat minder dan 5 minuten werkReynouts schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:19:
Daarnaast, kan je een 12-30 cassette verwisselen voor een 12-25 cassette, zonder daarna schakelproblemen te hebben?
Het fijne van een 12-23 is dat alle tandwielen steeds 1 tandje met elkaar schelen, behalve de 2 grootste, die schelen 2. Dus kan je perfect je versnelling kiezen.
12-23: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dus lekker hoog D2/laag D3 gaan rijden op m'n 'eigen' roeibaansegmentje. Strategie was om het eerste uur ongeveer 10 slagen onder omslagpunt te rijden, en het tweede uur te kijken of ik het tempo nog wat op kon voeren.
Na ongeveer een uur stond de teller op 36 gemiddeld, en kwam Graham bij mij achterop rijden, die was zelf aan het intervallen. Paar minuten samen gereden, en vervolgens gingen we weer bezig met ons eigen ritje. Na weer een half uur kwam hij weer langszij, en hebben we nog weer zo'n 25 minuten naast elkaar gereden, waarvan de laatste 11 minuten kop over kop en vervolgens ieder weer zijns weegs (flyby).
Mijn rit was dus niet helemaal solo (zo'n 6 minuten in Graham's wiel), maar de afstand kwam uit op 72,7km in 2 uur, dus zonder dat rondje kop over kop had ik het ook nog prima gehaald. Lekker om je af en toe even zo helemaal leeg te rijden
Uiteindelijk 281 km geworden. Zo'n 12 km aanlooproute en dus 269 km het rondje zelf. Had een route op m'n gps van 261 km, dus keurig gegaan.
Vond het erg goed gaan. Ik had verwacht dat het veel zwaarder zou zijn. Zeker omdat m'n langste afstand dit jaar slechts 110 km was.
We hebben 10:05 op de fiets gezeten en in totaal waren we iets meer dan 12 uur van huis.
We hebben het erg getroffen met het weer. Nauwelijks wind en 's ochtends is er een heel klein beetje regen gevallen en voor de rest is het droog geweest.
Geen gelletjes meegenomen wat ook niet nodig was. We hebben goed geluncht ergens en verder met sultana's en zo een heel eind gekomen. Oh ja, ook nog appeltaart gehad
Leuke ervaring, maar ik zal het niet snel weer doen. Erg saai zo lang op de fiets...
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hoe was het? Goed georganiseerde toertocht? Deze staat ook op mijn verlanglijstje, maar misschien dat ik 'm eens ga rijden buiten de toertocht om, gewoon op eigen houtje (met vrienden).MrAngry schreef op zondag 12 juni 2016 @ 01:34:
Ik (en m'n fietsmaatje) heb goud gehaald op 3 Ballons! Erg blij mee. 8:32 fietstijd voor een totaal van ~8:57. De beloofde regen is grotendeels uitgebleven tot het laatste uur waarin alle regen tegelijk viel.
Wat houdt het in 'goud behaald'? Het is 200+ km toch? Met 4000+ hm? Keurig hoor!
Thanks, ik weet niet zeker of ik een lange kooi heb, kan jij dat aan de hand van deze foto zien?Microkid schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:44:
[...]
Als je nu al 12-30 hebt, ga ik er van uit dat je een lange kooi hebt. Dan kan je zonder problemen een 12-25 erop gooien. Zelf wissel ik af tussen een 12-23 voor het vlakke land, en 12-32 voor de heuvels in Frankrijk. Met het juiste gereedschap is dat minder dan 5 minuten werk
Het fijne van een 12-23 is dat alle tandwielen steeds 1 tandje met elkaar schelen, behalve de 2 grootste, die schelen 2. Dus kan je perfect je versnelling kiezen.
12-23: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
Is er nog iemand die wat kan zeggen over het ombouwen van een dubbel naar een compact? Waar op te letten?
Een korte kooi gaat officieel maar tot maximaal 28t. Maar als ik naar de foto kijk, dan lijkt met op een korte kooi.Reynouts schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Thanks, ik weet niet zeker of ik een lange kooi heb, kan jij dat aan de hand van deze foto zien?
Is er nog iemand die wat kan zeggen over het ombouwen van een dubbel naar een compact? Waar op te letten?
Waar je verder rekening mee moet houden: de derrailleur voor gaat ongeveer een halve centimeter naar beneden, dit betekent schakelkabel loshalen, vastzetten en weer afstellen. Of je probleemloos een 6800 kan combineren met 6700 weet ik niet. 6700 is 10 speed, 6800 s 11 speed, wat betekend dat de tandjes smaller zijn (ketting is namelijk smaller). Geen idee je dit gaat merken tijdens het fietsen.
Daar is de foto te onscherp voor. Maar zoals hierboven gezegd, het lijkt op een korte kooi. Dan moet 12-23 of 12-25 geen probleem zijn als je nu al tot 30 kan gaan.Reynouts schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Thanks, ik weet niet zeker of ik een lange kooi heb, kan jij dat aan de hand van deze foto zien?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Knap hoor!MrAngry schreef op zondag 12 juni 2016 @ 01:34:
Ik (en m'n fietsmaatje) heb goud gehaald op 3 Ballons! Erg blij mee. 8:32 fietstijd voor een totaal van ~8:57. De beloofde regen is grotendeels uitgebleven tot het laatste uur waarin alle regen tegelijk viel.
Ik heb zelf de 105km gereden, als kennismaking met klimmen. Ik heb er 5:19 over gedaan, 8 minuten te lang voor goud. Achteraf gezien had ik nog wel verder willen rijden, volgend jaar maar terug komen voor de 200.
Tocht was goed georganiseerd, goeie wegen en klote stukken van 19%.Galois schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Hoe was het? Goed georganiseerde toertocht? Deze staat ook op mijn verlanglijstje, maar misschien dat ik 'm eens ga rijden buiten de toertocht om, gewoon op eigen houtje (met vrienden).
Wat houdt het in 'goud behaald'? Het is 200+ km toch? Met 4000+ hm? Keurig hoor!
Goud haal je als je binnen een bepaalde tijd binnen bent, hangt een beetje af van je leeftijd / geslacht. Het is toch een soort wedstrijd.
[ Voor 35% gewijzigd door joint_me op 12-06-2016 18:38 ]
Hello fellow humans
http://sheldonbrown.com/brandt/shimmy.htmlcoen76 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:11:
Zo afentoe doe ik een rit in Limburg of België om wat klimwerk te doen. Hier in de regio Dordrecht Is dat niet mogelijk. Ik merk dat ik met afdalen niet op mijn gemak zit in de beugels. Het voelt alsof de fiets elk moment kan gaan slingeren en ik gewoon niet genoeg macht ga hebben omdat te corrigeren. Het gevolg Is dat ik weer hoog op het stuur pak, maar daar remt het weer minder goed. Waar kan het aan liggen dat het zo instabiel voelt in de beugels bij afdalen? Op het vlak kan ik lang in de beugels fietsen, maar merk ik ook dat ik wat sneller slinger.
De cable pull ratio is anders bij een 11s. Dus nee, geen 6800 derailleur plaatsen dan.GertjanO schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Een korte kooi gaat officieel maar tot maximaal 28t. Maar als ik naar de foto kijk, dan lijkt met op een korte kooi.
Waar je verder rekening mee moet houden: de derrailleur voor gaat ongeveer een halve centimeter naar beneden, dit betekent schakelkabel loshalen, vastzetten en weer afstellen. Of je probleemloos een 6800 kan combineren met 6700 weet ik niet. 6700 is 10 speed, 6800 s 11 speed, wat betekend dat de tandjes smaller zijn (ketting is namelijk smaller). Geen idee je dit gaat merken tijdens het fietsen.
Ik vond hem goed georganiseerd. Er was een zeer gedisciplineerde start en fantastische route, al zit er in de laatste 30 nog een ongecategoriseerde 16% klim met erna een stuk van 10km op en neer waar je eigenlijk min of meer dood wilt zijn en verdwijnen. De posten waren goed bezet. Ik ben zelf meer fan van enorme zelfvul watertanks, waar het hier flessen waren, maar er was ook sportdrank en cola. Er waren cakejes, abrikozen, snoepjes, broodjes brie en ham en andere vleeswaren en sportrepen en gelletjes van Etixx. De seingevers waren vriendelijk en goed, de motormuizen waren zeer attent bij crashes en moeilijke punten en de finish was goed bezet en logistiek in orde. De enige klachten die ik heb zijn de matige website en matige communicatie. Je krijgt bv bij het startnummer allerlei reclame, maar niet even een korte uitleg over hoe het start- of finishgebied er uit ziet.Galois schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Hoe was het? Goed georganiseerde toertocht? Deze staat ook op mijn verlanglijstje, maar misschien dat ik 'm eens ga rijden buiten de toertocht om, gewoon op eigen houtje (met vrienden).
'Goud behaald' is zoals eerder aangehaald dat je aan een van te voren vastgestelde tijd voor goud (of zilver of brons) voldoet. In mijn leeftijdscategorie van 30-39 is dat 09u20m en dat is totale tijd inc stops. Als je niet te lang stopt hoef je geen bijzonder niveau te hebben om dat te halen bij deze tocht, ik schat dat grofweg 50% van de deelnemers het haalt. Ik ben er toch blij mee, omdat ik vrij zwak klim en mijn sterkste onderdeel -dalen- in deze weersomstandigheden niet goed uit de verf komt. We hadden het van te voren als niet realistisch ingeschat en hebben op 1/3 van de tocht bovenaan de Alsace de rekensommetjes er op losgelaten en vanaf toen zijn we er vol voor gegaan.
e; Het ligt voor de hand, maar als je hem zelf rijdt, dan zijn er wel wat tweaks aan de route, je kan dan bv de hele aan en afloop eraf laten en er gewoon een zeer zwaar rondje Vogezen van maken. Je steekt dan bij het dorp Servance de route af, dan heb je 160km met 3850hm, dan mis je slechts 1 mooi klein klimmetje.
[ Voor 6% gewijzigd door MrAngry op 12-06-2016 22:39 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Thanks, zal is wat beter kijken wat er op de derrailleur staat. Waarschijnlijk verstandig om per cassette dan wel een eigen ketting erbij te houden?Microkid schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Daar is de foto te onscherp voor. Maar zoals hierboven gezegd, het lijkt op een korte kooi. Dan moet 12-23 of 12-25 geen probleem zijn als je nu al tot 30 kan gaan.
Dat klinkt goed en kan ik dus zonder al teveel moeite mijn dubbel 6700 voor compact 6800 omwisselen. Die is namelijk makkelijker te krijgen in 170mm en 50/34. Of heeft er iemand nog een compact 6700 crankstel liggen waar hij vanaf moet?Goodfellas schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:23:
[...]
De cable pull ratio is anders bij een 11s. Dus nee, geen 6800 derailleur plaatsen dan.
Monschau is ook een prachtig dorp als uitvalsbasis.
- De Lezyne Phone Wallet houdt je telefoon en je geld keurig droog
- Squird Lube houdt het opvallend goed in de regen
- Regen is een geweldige motivator. Heb nog nooit zo snel een rondje Lauwersmeer gedaan
Die Lezyne ziet er goed uit.wackmaniac schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:50:
Na drie hoosbuien op mijn kop te hebben gekregen gister eind van de middag kan ik drie conclusies trekken:
- De Lezyne Phone Wallet houdt je telefoon en je geld keurig droog
- Squird Lube houdt het opvallend goed in de regen
- Regen is een geweldige motivator. Heb nog nooit zo snel een rondje Lauwersmeer gedaan
Ik gebruik een Ortlieb zakje. Bevalt ook erg goed. Hij past net in zo'n achterzakje, waardoor hij ook gelijk 'vast' zit en er niet uit kan stuiteren.
Hoor wel meer mensen over Squirt Lube maar vond het zelf nogal een verschil geven in geluid die de ketting maakt.
Ik vind ook dat het wat meer geluid geeft, maar wat ik met racing oil van Morgan Blue heel erg had, knarsen tijdens regen, heb ik gister geen last van gehad.Graham schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:24:
Ik gebruik een ziplock zakje van de supermarkt. Klein, waterdicht en super goedkoop.
Hoor wel meer mensen over Squirt Lube maar vond het zelf nogal een verschil geven in geluid die de ketting maakt.
Ik hoor of lees wel vaker mensen die overtuigd zijn van een bepaald smeermiddel.wackmaniac schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:28:
[...]
Ik vind ook dat het wat meer geluid geeft, maar wat ik met racing oil van Morgan Blue heel erg had, knarsen tijdens regen, heb ik gister geen last van gehad.
Ik heb er verschillende geprobeerd, maar vind ze eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Momenteel heb ik een spuitbus PTFE-spray liggen die ik (ook) naar alle tevredenheid gebruik. Gaan in ieder geval sneller dan druppelen. Paar keer spuiten, even laten intrekken en afnemen met een droog doekje...
Ha heel herkenbaar. Mensen met een gehoorachteruitgang die anderen de schuld geven.dreamscape schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:57:
...
Henk die mij niet heeft gehoord roept dan naar mij "Heb je geen bel?"
Kortom: wie heeft er een tip voor een kleine bel die toch een enorme pleurisherrie maakt?
Dan ben ik zelfs bereid concessies te doen qua esthetica en aerodynamica. Ik zit namelijk toch al met mijn lelijke kop en dikke pens op de fiets...
Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik kreeg bij mijn fiets een compacte bel met een redelijk grote lus. Die had wellicht om de stuurpen gepast, maar was te groot voor het stuur zelf. Ik heb de bel kunnen vastmaken aan de zadelbuis van het frame. Het frame fungeert nu als klankkast (aluminium). Luid en duidelijke "ping".
Ik kan me voorstellen dat de bel voor sommigen te ver weg is van het stuur, maar ik heb er geen problemen mee.
Ik heb er geen moeite mee om iets langzamer te fietsen en dan op een vriendelijke toon 'sorry' te roepen. Men reageert daar altijd wel goed op. "Aan de kant!" schreeuwen levert vast minder vriendelijke reacties opHijdaar95 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:17:
[...]
Ha heel herkenbaar. Mensen met een gehoorachteruitgang die anderen de schuld geven.
Wat ik heb gedaan is het volgende. Ik kreeg bij mijn fiets een compacte bel met een redelijk grote lus. Die had wellicht om de stuurpen gepast, maar was te groot voor het stuur zelf. Ik heb de bel kunnen vastmaken aan de zadelbuis van het frame. Het frame fungeert nu als klankkast (aluminium). Luid en duidelijke "ping".
Ik kan me voorstellen dat de bel voor sommigen te ver weg is van het stuur, maar ik heb er geen problemen mee.
(Nee! Ik wil geen bel!
Bij mijn MTB ging laatst de bel er af, foetsie in de rimboe. Bij de voetgangers die ik daarna tegenkwam deed ik het zelfde. Langszamer rijden en op een vriendelijke toon iets zeggen/roepen. Stukken beter dan "links van je !" en dan er langs vlammen. Mensen die hun hond aanhalen/vasthouden krijgen sowieso een standaard "bedankt" als ik ze passeer.Galois schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Ik heb er geen moeite mee om iets langzamer te fietsen en dan op een vriendelijke toon 'sorry' te roepen. Men reageert daar altijd wel goed op. "Aan de kant!" schreeuwen levert vast minder vriendelijke reacties op
(Nee! Ik wil geen bel!)
Ik dank altijd. Ik roep als ik er niet makkelijk langs kan, dan gaan mensen iets aan de kant en dat vind ik vriendelijk en bij het passeren zeg ik 'dank u'. Beter dan een bel die niet op een racefiets hoort (daar gaan we weer!Hijdaar95 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:28:
[...]
Bij mijn MTB ging laatst de bel er af, foetsie in de rimboe. Bij de voetgangers die ik daarna tegenkwam deed ik het zelfde. Langszamer rijden en op een vriendelijke toon iets zeggen/roepen. Stukken beter dan "links van je !" en dan er langs vlammen. Mensen die hun hond aanhalen/vasthouden krijgen sowieso een standaard "bedankt" als ik ze passeer.
Niettes!
De velominati-regels zijn heilig!
Ook ik vind niet alle verkeersregels even nuttig, maar toch houd ik mij eraan
Stel je hebt een aero-stuur met een 1 1/4" vorkpassing.... Wat dan te monteren?
Gaat om een Canyon H11 cockpit.
Snelheid boeit me niet van aanbrengen. En spray komt op plekken waar het niet hoort, enige wat je moet smeren zijn de rollers van je ketting. Dus druppelen heeft mijn voorkeur.Galois schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:32:
[...]
Ik hoor of lees wel vaker mensen die overtuigd zijn van een bepaald smeermiddel.
Ik heb er verschillende geprobeerd, maar vind ze eigenlijk niet veel van elkaar verschillen. Momenteel heb ik een spuitbus PTFE-spray liggen die ik (ook) naar alle tevredenheid gebruik. Gaan in ieder geval sneller dan druppelen. Paar keer spuiten, even laten intrekken en afnemen met een droog doekje...
Een bel met rubber band tegen de spacers/achterkant stuurpen.Ruud schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:42:
...
Stel je hebt een aero-stuur met een 1 1/4" vorkpassing.... Wat dan te monteren?
...
[afbeelding]
Of een fluitje in je mond dan maar?
Tried it, maar gaat ook niet helaas. Alle bellen die ik kan vinden zijn voor een ronde bevestiging en de achterkant van de spacers is zo goed als rechthoekig. Het kunststof klemmetje van de bel is dan weer niet flexibel genoeg om te vervormen zodat het stevig genoeg vastzit.Hijdaar95 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:53:
[...]
Een bel met rubber band tegen de spacers/achterkant stuurpen.
Of een fluitje in je mond dan maar?
Volgens de verkeersregels moet op iedere fiets een bel zitten. Ook op de MTB en de race dus. Heb zelf een Loud & Clear bel van BBB. Schrik er zelf iedere keer van hoeveel herrie dat ding maaktGalois schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:30:
[...]
[...]
Niettes!![]()
De velominati-regels zijn heilig!
Ook ik vind niet alle verkeersregels even nuttig, maar toch houd ik mij eraan
[ Voor 21% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 13-06-2016 11:14 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Welke reflectoren en verlichting monteer je eigenlijk? Ik heb eigenlijk alleen trapreflectie, maar dat zijn mijn schoenen, dus of dat zou voldoen weet ik niet. (niet dus, kleur is niet goed)Wat betreft de bel heb ik gewoon een simpel belletje aan het stuur gemonteerd, werkt uiteindelijk goed genoeg.f4stf0rw4rd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:13:
volgens de verkeersregels moet op iedere fiets een bel zitten. Ook op de MTB en de race dus.
[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 13-06-2016 11:33 ]
Conti GP4000SII Reflexbegintmeta schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Welke reflectoren en verlichting monteer je eigenlijk? Ik heb eigenlijk alleen trapreflectie, maar dat zijn mijn schoenen, dus of dat zou voldoen weet ik niet. Wat betreft de bel heb ik gewoon een simpel belletje aan het stuur gemonteerd, werkt uiteindelijk goed genoeg.
Dan heb je alleen de wielen, je moet alleen nog trapreflectie en de andere gefixeerde reflectoren
De trapreflectie heb jij al opgelost in je post en verlichting is niet zo'n probleem. Daar rijden legio renners mee rond.begintmeta schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:36:
[...]
Dan heb je alleen de wielen, je moet alleen nog trapreflectie en de andere gefixeerde reflectoren
Problem solved dus
Zorgen dat je hem er wel omheen krijgt, en dan een tie-wrap gebruiken om hem vast te zetten. Gewoon net zo lang trekken tot hij niet meer vervormd, heb ik met mijn bel ook gedaan (was wel om een rond stuur maar ook een stuk groter dan waar de bel eigenlijk voor gemaakt was).Ruud schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:11:
[...]
Tried it, maar gaat ook niet helaas. Alle bellen die ik kan vinden zijn voor een ronde bevestiging en de achterkant van de spacers is zo goed als rechthoekig. Het kunststof klemmetje van de bel is dan weer niet flexibel genoeg om te vervormen zodat het stevig genoeg vastzit.
Zonder verhitten gaat je dat niet lukken. De bel springt dan bij de minste of geringste hobbel alle kanten op.mark-k schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:58:
[...]
Zorgen dat je hem er wel omheen krijgt, en dan een tie-wrap gebruiken om hem vast te zetten. Gewoon net zo lang trekken tot hij niet meer vervormd, heb ik met mijn bel ook gedaan (was wel om een rond stuur maar ook een stuk groter dan waar de bel eigenlijk voor gemaakt was).
Tot op heden met mijn Aeroad dus maar belloos door het leven.
Overigens is de BBB Loud and clear het beste belletje wat ik ooit heb gehad. 99% van de keren wordt de ping wel gehoord.
Klopt, ik gebruik alleen de BBB-kwaliteitsbelmark-k schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:12:
Kan ook aan je bel liggen natuurlijk, het cheape china ding dat ik heb zitten is van slecht genoege kwaliteit dat hij prima vervormde en nu met geen enkele mogelijkheid meer verschuift
Volgens de verkeersregel mag helaas vrijwel geen racefiets de weg opf4stf0rw4rd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:13:
[...]
Volgens de verkeersregels moet op iedere fiets een bel zitten. Ook op de MTB en de race dus. Heb zelf een Loud & Clear bel van BBB. Schrik er zelf iedere keer van hoeveel herrie dat ding maakt
Op zich een bijzonder iets, bedenk ik mij nu. Er is wetgeving bedacht omtrent (bv) reflectoren op een fiets. Maar er worden ook racefietsen verkocht. Deze racefietsen mogen officieel niet op de openbare weg. Waar ze dan wel moeten fietsen, weet ik niet.
Gedoogconstructie?
Waarom geen sluitende wetgeving?
Mobiel Vlaanderen
Cities aren't loud, cars are loud
Je mag ook gewoon allerlei andere zaken kopen die je niet in het openbaar mag gebruiken, maar wel op bijvoorbeeld een circuit oid.Galois schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:31:
[...]
Volgens de verkeersregel mag helaas vrijwel geen racefiets de weg op
Op zich een bijzonder iets, bedenk ik mij nu. Er is wetgeving bedacht omtrent (bv) reflectoren op een fiets. Maar er worden ook racefietsen verkocht. Deze racefietsen mogen officieel niet op de openbare weg. Waar ze dan wel moeten fietsen, weet ik niet.
Gedoogconstructie?
Waarom geen sluitende wetgeving?
Daarnaast zijn er denk ik meer fietsen die niet volledig aan de wetgeving voldoen dan wel, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken.
Cool je hoeft dus alleen licht te hebben als je in het donker minder dan 200m kunt zien. Heb je dus hele goede ogen, of straatverlichting, hoef je dus helemaal geen licht te hebben.FunkyBro schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:52:
In België bestaat wel speciale wet- en regelgeving omtrent racefietsen (koersfietsen) in het verkeer.
Mobiel Vlaanderen
[ Voor 24% gewijzigd door mark-k op 13-06-2016 13:00 ]
banddikte is max. 2,5 cm
Ik rijd rond met 12-25 en 53-46 maar ik heb ook nog een cassette met 13-28 liggen en een 39 blad voor. Wat zouden jullie aan raden om te monteren?
Ik heb zo het vermoeden dat ik het mezelf onnodig zwaar heb gemaakt daar in de heuvels.
Op wielergebied is alles dus beter in BelgiëFunkyBro schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:52:
In België bestaat wel speciale wet- en regelgeving omtrent racefietsen (koersfietsen) in het verkeer.
Mobiel Vlaanderen
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
39x28 is nog steeds niet bijzonder licht.
Nou, hij pingt heel goed, maar bij mij sneuvelen ze bij bosjes. Een vriend van me bij BBB erkent het probleem maar oplossen, ho maar!
[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 14-06-2016 00:32 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik heb dan een goede. Gaat al een paar seizoenen mee.Makkelijk schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:32:
[...]
Nou, hij pingt heel goed, maar bij mij sneuvelen ze bij bosjes. Een vriend van me bij BBB erkent het probleem maar oplossen, ho maar!De klepel zit met een lam veertje. Nadat de 3e BBB zomaar uit elkaar viel heb ik 2 prima decathlon bellen gehaald.
Canyon Endurace CF 7.0 SL
Maat: L

Wielset: Easton EA70 SL ipv Mavic Aksium
Snelspanners: XLC Pro SL
Pedalen: Ultegra PD-6800
Zadel: Selle Italia Flite Kit Carbonio Flow (wat een naam
Cassette: Ultegra 11-23 ipv 11-32
Achterderailleur: Korte kooi ipv lange kooi
Gewicht: 7,2 kg rijklaar
Wensen: Misschien ooit een setje hoge velgen? Volgens mij zag ik dat bij M@cer z'n Ultimate CF SL en dat ziet er wel errrug goed uit!
Leuke fiets, veel plezier ermee!LuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:14:
Hierbij mijn nieuwe fiets. Een maand eerder geleverd dan gepland. Na alle leveringsproblemen bij Canyon mag dit ook een keer gezegd worden.![]()
Zadel: Selle Italia Flite Kit Carbonio Flow (wat een naam) ipv Fizik Ardea VS
Wensen: Misschien ooit een setje hoge velgen? Volgens mij zag ik dat bij M@cer z'n Ultimate CF SL en dat ziet er wel errrug goed uit!
Uiteindelijk 235km gefietst (incl heen en terug naar het hotel) en 5000 hoogtemeters gemaakt. Uiteindelijk viel het me niet tegen, ik had nog best wat energie over. Zondag voelde ik mijn beneb nog wel een beetje maar maandag was ik alweer geheel hersteld.
Ook petje af voor de verzorging, de route was goed uitgepijld en de verzorgingsposten waren er genoeg, met voldoende voorraad.
Terugkomend op de voedings discussie Ik neem normaal ook zo veel mogelijk normaal voedsel mee. In mijn bidons doe ik bij de meeste ritten (100km+) wel wat Carvan Cevitam of isostar, voor mijn gevoel helpen die paar extra suikers wel.
Tijdens de JNC had ik dan wel weer isostar repen bij, maar puur omdat ik er daar veel meer van kon meenemen dan bananen etc en gelletjes kan ik echt niet binnen houden...

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 18-06-2016 13:04 ]
Alleen dat zadel, niet echt mijn smaak....
[ Voor 38% gewijzigd door M@cer op 15-06-2016 12:22 ]
Strak! Maar waarom voor een 11-23 gekozen?LuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:14:
Hierbij mijn nieuwe fiets. Een maand eerder geleverd dan gepland. Na alle leveringsproblemen bij Canyon mag dit ook een keer gezegd worden.![]()
[afbeelding]
Tsja, lang gezocht naar een fijn zadel en dit is de eerste waar ik lekker op zit. Functie gaat voor vorm in dit geval imo. Ik heb ook een Fizik Antares gehad maar dat was niets voor mij. Plusje voor deze is dat 'ie een zwarte zadelrails heeft...M@cer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:20:
Mooie fiets, welkom bij de Canyon club
Alleen dat zadel, niet echt mijn smaak....

Wat heb ik aan een 11-32 in Noord-Nederland?
34 binnenblad moet ik nog vervangen voor een 39.
Met heel veel tegenwindLuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:02:
[...]
Tsja, lang gezocht naar een fijn zadel en dit is de eerste waar ik lekker op zit. Functie gaat voor vorm in dit geval imo. Ik heb ook een Fizik Antares gehad maar dat was niets voor mij. Plusje voor deze is dat 'ie een zwarte zadelrails heeft...![]()
[afbeelding]
[...]
Wat heb ik aan een 11-32 in Noord-Nederland?
34 binnenblad moet ik nog vervangen voor een 39.
Ja precies. De 34 bewaar ik i.c.m een 11-28 cassette. De 11-28 kan ik dan combineren met de 50/39 voor bijv. Limburg. En dan de 34 erop als het écht bergop gaat.Nixo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:12:
[...]
Met heel veel tegenwindPoint taken. Beter een andere cassette erop mocht je ergens gaan klimmen.
mooie fiets. mocht ik nu een nieuwe moeten kopen is de kans groot op een vergelijkbaar exemplaar.LuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:14:
[afbeelding]
Houd wel van dat zwart matte...
...
Het is een Stevens Aspen uit 2009 geworden (62cm), daar kan ik nog heel wat jaartjes plezier van hebben. Aanbod in 62 is niet heel groot, dus ben blij dat ik deze tegen ben gekomen!

Nu lekker aan het prutsen met afstellen. Dacht dat het zadel me niet paste, maar een broek van m'n broer geleend en wat bleek: de zeem van een Lidl broek is toch geen vergelijk met een "echte broek".

NiceLuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:14:
[afbeelding]
Ben een beetje aan het afknappen op hoge velgen, vind tot 35mm wel wat hebben
Erg mooie fiets iig, geniet ervan !
Verwijderd
Mijn gedachte gaat uit naar een setje Fulcrum Racing Quattro LG's; er is nu een mooie aanbieding bij Mantel voor die wielen, waarbij je nog een setje Continental Grand Prix gratis erbij krijgt (niet de S II overigens).
Het voordeel is, dat ik dan meteen de RS11's op de fiets van mijn vriendin kan gooien. Die rijdt nu met Supra RA Comp-wielen, en dat vind ik ondingen: lomp zwaar (bijna 2200 gram, scheelt 400 gram met de RS11's) en J-bend spaken met een hoop 'geping' tijdens het rijden.
Is dit een nuttige uitgave? Ben gewoon benieuwd
Blijft een mooie fiets, vooral met die lage velgen. Qua smaak vind ik lage velgen altijd mooier.LuPo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:14:
Nieuwe wielen kun je eventueel mee nemen naar een nieuwe fiets, is ook de investering waar ik naar zit te kijken. Maar dan DT Swiss R23 Spline wielen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:14:
Ik zit er zelf over te denken om nieuwe wielen te kopen. Ik wil niet teveel uitgeven, juist omdat mijn fiets zelf ook een goedkoop barrel is (Bulls Harrier 2014 met 105 5700) maar wil wel even een leuke upgrade. Er zitten nu WH-RS11 wielen op; natuurlijk prima wielen die praktisch niets kosten, maar gewoon heel erg basic.
[ Voor 39% gewijzigd door joint_me op 16-06-2016 11:20 ]
Hello fellow humans
Upgraden van wielen vanaf een standaard-wiel is altijd een goed idee denk ik, ik zit er zelf ook over na te denken. Alleen budget is iets wat me nu tegenhoudt.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:14:
Ik zit er zelf over te denken om nieuwe wielen te kopen. Ik wil niet teveel uitgeven, juist omdat mijn fiets zelf ook een goedkoop barrel is (Bulls Harrier 2014 met 105 5700) maar wil wel even een leuke upgrade. Er zitten nu WH-RS11 wielen op; natuurlijk prima wielen die praktisch niets kosten, maar gewoon heel erg basic.
Mijn gedachte gaat uit naar een setje Fulcrum Racing Quattro LG's; er is nu een mooie aanbieding bij Mantel voor die wielen, waarbij je nog een setje Continental Grand Prix gratis erbij krijgt (niet de S II overigens).
Het voordeel is, dat ik dan meteen de RS11's op de fiets van mijn vriendin kan gooien. Die rijdt nu met Supra RA Comp-wielen, en dat vind ik ondingen: lomp zwaar (bijna 2200 gram, scheelt 400 gram met de RS11's) en J-bend spaken met een hoop 'geping' tijdens het rijden.
Je zou eventueel de Fulcrum Racing 3 ook kunnen overwegen, is iets duurder (ongeveer 100 euro) maar wel ruim 200 gram lichter en net zo sterk/stijf.
Verwijderd
Ik heb altijd begrepen dat aero > gewicht > momentum als het gaat om de rij-ervaring van wielen. Ik ben geen klimmer, mijn fiets is alu en weegt 9 kg, dus 200 gram verschil in het wiel ga ik denk ik niet merken
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic