la_fusion schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:31:
[...]
Nou dat heb ik dus geprobeerd en komende vanaf Tilburg via Oirschot(richting Spottersweg Ehv) plant hij mij dwars door Eindhoven. Anders plant hij mij via Best en Nuenen rondom Eindhoven wat op zich prima is maar zelf vind ik een route onder Eindhoven logischer maar hij wil daar niet echt een route plannen terwijl er mooie fietspaden vanaf Waalre/Aalst -> Heeze -> Someren te vinden zijn om op die manier in Asten en verder uit te komen. Blijkbaar dus toch niet interessant genoeg of zo..
Ik fiets veel rond Eindhoven. Ik zorg er altijd voor dat ik snel de stad uit ben en dan fiets ik van dorpje tot dorpje. De grotere dorpen zoals Nuenen en Helmond kun je beter vermijden. Een fijne route vanuit zuid/ oost Eindhoven is bijvoorbeeld Geldrop, Mierlo, Lierop, Someren, Maarheeze, Soerendonk, Leenderstrijp, Heeze, Eindhoven.
Aan de noord/ west kant kun je de Oirschotsedijk op, dan naar Oirschot. En dan Middelbeers, Vessem, Knegsel, Steensel, Broekhoven, Waalre en dan via Aalst terug de stad in.
Als je eenmaal de stad uit bent, dan kun je enorm afwisselen doordat er tussen alle kleine dorpen rond Eindhoven goede fietspaden liggen die ideaal zijn voor het wielrennen.