Het grote wielrenervaringtopic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste
Acties:
  • 545.792 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:34
Voor mij is het ondoenlijk geworden om KOM's of laat staan top 10 te pakken. Meeste segmenten zijn vrij druk bereden (holterberg, schwarzwald rijssen en klimmen rond markelo). Ik vind een PR dan net zo leuk, ondanks dat ik dan 823e ben van de 7830 mensen die het segment hebben gereden.

Trouwens, ik ben nog op zoek naar een nieuwe fietsbril. Is een bril van <30 euro goed genoeg of kan ik beter iets meer uitgeven? Wat zijn de voordelen van bijv. een bril met verwisselbare lenzen?

[ Voor 25% gewijzigd door NoepZor op 26-05-2016 14:45 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik dacht voor de grap mijn waterfiets ritje te loggen (geen fiets mee op vakantie), blijkt dat ik een KOM heb gepakt. Blijkbaar was er iemand die er een sector voor had aangemaakt. Is hartelijk om gelachen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:35:
Ach KOM's zetten met wind mee of brommertje is soms ook leuk hoor.
Nogsteeds best lastig om dan een aantal minuten 400W+ te trappen.

Maar challenges motiveren wel ja, al zijn de meeste best simpel te halen ;)
Ik vind het nog wel eens leuk om te kijken wie het snelste is op een segment onder de mensen die je volgt. Volg maar een paar mensen maar helaas ook ene Stephan van Hienen die zga. altijd sneller is :+
Maat van de paar mensen waar ik echt mee omga en die ik volg is het een leuke motivatie om net even harder te gaan :)
NoepZor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:42:

Trouwens, ik ben nog op zoek naar een nieuwe fietsbril. Is een bril van <30 euro goed genoeg of kan ik beter iets meer uitgeven? Wat zijn de voordelen van bijv. een bril met verwisselbare lenzen?
Ik vroeg me dat dus ook een tijd af.
Ik had altijd Lidl brilletjes van een paar euro en dat vond ik prima. Wel een aantal keer gekeken naar brilletjes van sub €30 maar altijd latten liggen met de gedachte dat het toch zonde van de extra €€€ was.

Tot afgelopen kerst als kerstpakket een kado mocht uitzoeken bij zo'n website. Ze hadden echt niks interessants dus uiteindelijk een Agu Skell fietsbrilletje genomen (is volgens google ook onder de €30) en ik moet zeggen dat het me verrast heeft.
Brilletje zit beter en is steviger dan de Lidl brilletjes maar vooral de "glazen" zijn een stuk beter! De donkere zijn goed donker maar toch lijken ze helderder beeld te geven (alsin ik zie duidelijker) en de oranje glazen geven een stuk meer contrast dan die van de Lidl. Grootste voordeel is dat ik deze gek genoeg niet na iedere rit super vies en vet zijn :?

Ben er uiteindelijk erg blij mee en goed genoeg :)

[ Voor 48% gewijzigd door sapphire op 26-05-2016 17:20 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:01
Dat is idd leuk om segmenten op basis van mensen die je volgt te vergelijken.
En helemaal leuk als er dan wat mensen met powermeter tussen zitten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
DDX schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:35:
Ach KOM's zetten met wind mee of brommertje is soms ook leuk hoor.
Nogsteeds best lastig om dan een aantal minuten 400W+ te trappen.

Maar challenges motiveren wel ja, al zijn de meeste best simpel te halen ;)
Vandaag en KOM veroverd op en onbeduidende klim in de Dordogne. Na dat ik van de week de 5e tijd gereden had kon ik het vandaag niet laten.
De tocht zelf was maar matig, pap in de benen, naar wat ik denk door de alcohol gisteren avond.

Maar een KOM aftikken voelt dan toch goed ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Noxa op 26-05-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand in dit topic trouwens ervaring met de Thule raceway 991 fietsendrager ?

Binnenkort een weekend weg en van de zomer een weekje vlak bij Maastricht en wil de racert eigenlijk wel meenemen. Heb helaas geen trekhaak dus word het op het dak of achter aan de klep.
Nou rijd ik een Nissan Qashqai (oude model) en die is al zo aerodynamisch als een baksteen dus liever niet op het dak.

Reviews zijn over het algemeen lovend over dat ding op een paar echt hele negatieve na. Die hebben het over buigende delen en beschadigingen aan de lak.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Vandaag de Cingle du Ventoux gedaan (de drie geasfalteerde kanten van de Kale Berg beklimmen op 1 dag).

Keihard afzien, terwijl dat langdurig rustig omhoog rijden mij normaliter toch wel redelijk afgaat. Over de tijden gaan we het dan ook maar niet hebben, ik zag mijn vermogen elke keer na 20 minuten als een kaartenhuis instorten en ben paar keer gestopt om op adem te komen en af te koelen. Wel een prachtige omgeving zeg!

Ik vond de Bedoin kant (1) erg meevallen na alle spookverhalen, de Sault kant (3) erg mooi, alleen wel lang, (2) wil ik gewoon snel vergeten met zijn zuigende zwarte asfalt en 11% voor 4km.

Domper op de dag was het feit dat een Schotse lotgenoot uit dezelfde B&B een hartaanval kreeg tijdens de tweede klim :( Is met gillende sirenes afgevoerd en ligt nu op de IC van een lokaal ziekenhuis. Zo zie je maar, het kan onverwacht heel erg mis gaan.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:11

DjVe

Hatsaflats!

sapphire schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:34:
Iemand in dit topic trouwens ervaring met de Thule raceway 991 fietsendrager ?

Binnenkort een weekend weg en van de zomer een weekje vlak bij Maastricht en wil de racert eigenlijk wel meenemen. Heb helaas geen trekhaak dus word het op het dak of achter aan de klep.
Nou rijd ik een Nissan Qashqai (oude model) en die is al zo aerodynamisch als een baksteen dus liever niet op het dak.

Reviews zijn over het algemeen lovend over dat ding op een paar echt hele negatieve na. Die hebben het over buigende delen en beschadigingen aan de lak.
Ik heb nog een Thule ClipOn High 9105 liggen en was er altijd erg tevreden over. Helaas past die niet op mn huidige wagen (PM me even als je hem zou willen overnemen). Krassen aan de lak krijg je alleen als je niet voorzichtig doet. Ik heb om de haken stukjes binnenband geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Is zo'n Raceway niet ontzettend duur? Bijna 300 euro alleen omdat 'ie zo makkelijk erop en eraf gaat, maar hoe vaak doe je dat nou? Een ClipOn is bijna net zo makkelijk en kost de helft. Mijn simpele achterklepdrager (zoals Menabo Biki en anderen) kostte vier tientjes. Daar heb ik laatst nog een stokoude Gazelle Primeur (20 kg+) mee vervoerd van Den Haag naar Nijmegen.

Gewoon je spullen goed vastzetten en opletten met wat je doet, dan werkt het allemaal prima.

(bij dat opletten geldt ook: niet je achterruitenwisser gebruiken...)

Of mis ik iets DjVe en is zo'n Raceway echt briljant? moet ik hem misschien maar van je overnemen :)

Overigens: past de fiets niet in de auto? Een Qashqai is toch geen heel klein ding, dus met de wielen eraf en het frame bovenop andere bagage, moet je misschien ook een heel eind kunnen komen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Alleen past een clipon niet om de auto volgens thule.

Fiets past uiteraard niet achterin als de achterbak vol zit en met passagiers op de achterbank ;)
Sowieso is de Qashqai ook weer niet zó groot hoor, het is een crossover ( aKa opgeblazen middenklasser die wat hoger op z'n wielen staat) en geen echte SUV.

Raceway kost wel wat inderdaad maargoed ik was al in staat om een trekhaak er op te laten zetten, kost eht dubbele en vind het foeilelijk :(

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 27-05-2016 00:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:11

DjVe

Hatsaflats!

Foutje aan mijn kant: Ik heb geen Raceway, maar een Clip-on high }:O :+

Volgens mij monteer je deze op dezelfde manier, alleen oogt de Clip-On high wat steviger (en je kan je wielen vast zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Je kunt ook een afneembare trekhaak nemen, dan is dat lelijke aspect alvast weg, hoewel je dan nog steeds met een qashqai zit natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Ik heb zelf ook een Raceway (voor drie fietsen) en die hang ik achterop mijn Seat Leon. Dat zit echt muurvast. De drager is makkelijk te bevestigen, en je auto beschadigt er niet van. Het enige minpuntje vind ik het vastmaken van de fiets; misschien dat ik het niet goed doe, maar de fiets gaat "wapperen" tenzij ik 'm echt helemaal vastbind met de (meegeleverde) trekband.
Dus... als je geen trekhaak hebt of wilt, dan is het een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik heb dit jaar gewoon al 3x lek gereden.

Heb nu continental binnenbandjes erop gelegd, hoop dat dat wat beter gaat. Ik had een of andere duren Biba's gekocht met een of ander slime waardoor kleine gaatjes dicht blijven, maar gebleken is dat deze ook gewoon lek gaan. Dus nu maar met Continental buba en biba fietsen. Misschien dat 't nu allemaal heel blijft.

Gisteren trouwens wel pech met lek rijden, reed over fietspad en opeens kwam er net na een bochtje een klein stukje waar allemaal grind lag, en op t laatste moment zag ik dat precies waar ik reed een flink steentje omhoog lag. Onder het fietsen bedacht ik me al: Als dit maar goed gaat. en helaas schoot mn achterwiel kort weg waardoor mn vermoeden bevestigd werd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hoewel het op zich niet direct duidelijk strookt met mijn ervaring: mMen zegt ook wel eens dat latexbinnenbanden vanwege de hogere elasticiteit van latex vs butyl iets minder snel lekgeprikt kunnen worden. Nadeerl is wel dat je dagelijks moet gaan pompen, en een hogere prijs.

IMHO is de buitenband naast zorgen voor goede omstandigheden (uitkijken waar je doorheen stuurt, rekening houden met het weer, de druk goed bepalen) toch de factor die lekrijden het meest beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
begintmeta schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:37:
Hoewel het op zich niet direct duidelijk strookt met mijn ervaring: mMen zegt ook wel eens dat latexbinnenbanden vanwege de hogere elasticiteit van latex vs butyl iets minder snel lekgeprikt kunnen worden. Nadeerl is wel dat je dagelijks moet gaan pompen, en een hogere prijs.

IMHO is de buitenband naast zorgen voor goede omstandigheden (uitkijken waar je doorheen stuurt, rekening houden met het weer, de druk goed bepalen) toch de factor die lekrijden het meest beinvloed.
Heb een continentaal GP4000S nu als Buitenbandje dus wat dat betreft zou het wel snor moeten zetten.
En zoals ik al aangaf, gisteren was mn stuurkunst een beetje weg haha.

En wat betreft de druk in band, vraag ik me serieus af wat nou het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:39:
Vandaag de Cingle du Ventoux gedaan (de drie geasfalteerde kanten van de Kale Berg beklimmen op 1 dag).
Petje af :)
Ik vond de Bedoin kant (1) erg meevallen na alle spookverhalen, de Sault kant (3) erg mooi, alleen wel lang, (2) wil ik gewoon snel vergeten met zijn zuigende zwarte asfalt en 11% voor 4km.
Dat is ook precies mijn ervaring. Mocht ik het ooit nog een keer opnieuw gaan doen, dan begin ik met Malaucene. Ik vond het echt killing, om 4x achter elkaar zo'n kilometerbordje met 11% voorbij te zien komen.
Domper op de dag was het feit dat een Schotse lotgenoot uit dezelfde B&B een hartaanval kreeg tijdens de tweede klim :( Is met gillende sirenes afgevoerd en ligt nu op de IC van een lokaal ziekenhuis. Zo zie je maar, het kan onverwacht heel erg mis gaan.
Ai ai. Vind het wel een geruststellende gedachte dat ik een tijdje terug zo'n inspanningstest heb gedaan. Zou het iedereen die af en toe of regelmatig van deze boven-gemiddelde inspanningen doet aanraden. Wij hadden het bij de Ronde van Vlaanderen, een kwartier voor wij op de Oude Kwaremont aankwamen viel daar ook een renner om met hartproblemen, en die overleed ter plekke. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:02
Dat is ook precies mijn ervaring. Mocht ik het ooit nog een keer opnieuw gaan doen, dan begin ik met Malaucene. Ik vond het echt killing, om 4x achter elkaar zo'n kilometerbordje met 11% voorbij te zien komen.
Ik kan je vertellen dat als je eerst de kant van Malaucene doet en daarna vanuit Bedoin je er precies hetzelfde denkt over de kant vanaf Bedoin.
Een paar jaar geleden in het kader van ven2-4cancer, drie keer de berg opgereden 2 maal vanuit Malaucene en een maal vanuit Bedoin. Waar ik twee keer bijna fluitend vanuit Malaucene omhoog reed was ik vanaf Bedoin niet vooruit te branden. De klim vanuit Bedoin was daarbij mijn tweede beklimming. Verder heb je vanuit Bedoin minder uitzicht dus voor mij wat saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Mijn vriendin doet aan wielrennen. Lijkt mij ook best leuk eigenlijk. De opstartkosten zijn vrij hoog, fiets, uitrusting. En dan weet ik nog niet eens of het echt iets voor mij is wat ik vaak ga doen.
Weet iemand of het mogelijk is om ergens een fiets te huren om eens even te kijken of het iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Goemies schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:39:
Mijn vriendin doet aan wielrennen. Lijkt mij ook best leuk eigenlijk. De opstartkosten zijn vrij hoog, fiets, uitrusting. En dan weet ik nog niet eens of het echt iets voor mij is wat ik vaak ga doen.
Weet iemand of het mogelijk is om ergens een fiets te huren om eens even te kijken of het iets is?
Ja, dat is mogelijk, maar met een keertje huren weet je denk ik nog steeds niet helemaal of het op de langere termijn iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Eeuwige discussie, wat is zwaarder, vanaf B of M?

Denk dat t ook afhangt wat je goed ligt. Ik vind alles boven de 10% zeer zwaar, maar 10 of 12 maakt me dan weer weinig uit. Dus geef mij maar M, dan heb je t na 4 km alweer gehad. Vanaf B moet je dat hele klotebos door en krijg je ook nog die zeer taaie laatste km voor je kloten....

Anyway, goede prestatie Mmuijlwijk. Ik ga op 14 juli die kant op, kan niet wachten!

Morgen Tour du Namur!

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 27-05-2016 11:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door één keer een fiets te huren krijg je geen goede indruk van het plezier dat racefietsen je geeft. Bovendien is het huren van een racefiets, althans naar verhouding, gruwelijk duur; terwijl je dan ook nog de kans hebt dat het allemaal net niet lekker zit, je hebt niet lekker je eigen racekleren aan, etc.etc.

Tenzij je extreem armlastig bent, zou ik zeggen: neem gewoon de stap, koop voor ~1000 euro een goede racefiets (zie tips in dit topic) en investeer in één of twee goede kledingsets en accessoires. Dan is het ook echt jouw spul.

Als je zelf al regelmatig op een gewone fiets rijdt, kun je je als het goed is ook best voorstellen hoe leuk het is om met 30+ per uur door het landschap te zoeven op een licht scheurijzer, terwijl je ondertussen ook nog je lijf traint en gezonder wordt :)

Bovendien, jouw vriendin fietst ook al; dan is het enorm leuk om samen te doen. Het is ook veel makkelijker om samen te wielrennen dan bijv. samen te hardlopen. Verschillen in tempo/fitheid kun je veel beter opvangen/compenseren.

Vaak is het andersom, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om mijn vriendin op een racefiets te krijgen, en nu vindt ze het geweldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@Goemies: wij hebben een LBS in het dorp die lease racefietsen aanbied voor €125 per jaar. Misschien zoiets in de buurt bij jou ?
mark-k schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:25:
Je kunt ook een afneembare trekhaak nemen, dan is dat lelijke aspect alvast weg, hoewel je dan nog steeds met een qashqai zit natuurlijk :+
Grapjas :+ Niks over mijn mooie Qashqai (ook één van de weinige die ik mooi vind hoor).
Uiteraard een afneembare trekhaak overwogen voor mijn schenen en de looks. Voor dat geld kun je twee raceways kopen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan kijken of er binnenkort nog ergens bij jou in de buurt een 'start2bike' cursus start. Meestal zijn deze 2 x per jaar bij diverse fietsenwinkels. Ik heb hier zelf dit voorjaar aan meegedaan (al had ik dan wel zelf een fiets gekocht) dat zijn 4 lessen waarbij je wat techniek leert en basisvaardigheden en tegelijk een leuke rit maakt met anderen die ook beginnend zijn. Hierbij kan je bijna altijd wel een fiets huren, soms zelfs gratis lenen.

Anders gewoon eens kijken of je bij een weekje vakantie een fiets wat langer kan huren tegen een leuk tarief, eventueel met 'gratis' huur mocht de fiets je bevallen en je 'm daarna aanschaft. Er is vaak genoeg mogelijk als je een beetje goede fietswinkel probeert, liefst eentje die ook wat meer racefiets affiniteit heeft.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

sapphire schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:38:
@Goemies: wij hebben een LBS in het dorp die lease racefietsen aanbied voor €125 per jaar. Misschien zoiets in de buurt bij jou ?

[...]

Grapjas :+ Niks over mijn mooie Qashqai (ook één van de weinige die ik mooi vind hoor).
Uiteraard een afneembare trekhaak overwogen voor mijn schenen en de looks. Voor dat geld kun je twee raceways kopen.
Tja, mocht ik voor mijn auto ooit nog een trekhaak willen dan koop ik gewoon de goedkoopste op marktplaats en las hem er zelf gewoon onder, dan ben je voor 5 tientjes klaar. Maar een afneembare 'dak'drager lijkt me vetter (MX5 dus zou een A-stijl-rolkooi-drager worden, en dus ook alleen maar bruikbaar als het niet regent :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Fiets nu iedere dag naar mn werk en vind het ook wel leuk om af en toe ergens heen te fietsen. (vooral met mooi weer, Gewone herenfiets)
Vandaar dat wielrennen me opzich wel leuk lijkt.
Bedankt voor de tips allen!

[ Voor 4% gewijzigd door Goemies op 27-05-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Goemies schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:54:
Fiets nu iedere dag naar mn werk en vind het ook wel leuk om af en toe ergens heen te fietsen. (vooral met mooi weer, Gewone herenfiets)
Vandaar dat wielrennen me opzich wel leuk lijkt.
Bedankt voor de tips allen!
Als het echt puur om uitproberen gaat dan heb ik nog wel een gratis af te halen fiets van het merk Sprey staan uit eind jaren 80... Die stond tot 2 maanden terug bij mij standaard op de tacx maar sinds aanschaf van een nieuwe fiets kan vorige fiets nu de tacx op. Schakelen nog op de buizen en echt 0,0 fancyness. DM maar als je hem wilt hebben.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
sapphire schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:38:
Tja... Fietsen bij De Grim sport zijn niet om over naar huis te schrijven. Heb er ook een jaar een fiets gehuurd, maar het fietsen wordt gewoon minder leuk door alle problemen die je met zo'n fiets hebt. En Henk heeft waarschijnlijk geen fietsen meer over in het midden van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja op zich verkoopt hij schitterende fietsen, Merida en Willier is niks mis mee.
Ken iig één iemand met zo'n leasefiets en dat is een Gitane GTN 300PT 2011 met Sora afgemonteerd.....niet de meest geweldige fiets nee :X

Maarja die gene is er wel helemaal blij mee met dat leasen.

Edit volgende ochtend: Mooiste is nu dat ik dus vanavond die persoon spreek en hij trots vertelt dat hij een eigen fiets heeft gekocht _O-

[ Voor 20% gewijzigd door sapphire op 28-05-2016 11:16 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 16:06
Hmm, waarom geeft Strava niet aan wanneer je naar links of naar rechts moet? :+

Lees dat je dan een extra GPS unit nodig hebt? Het liefste heb ik gewoon dat via m'n headphones de route wordt verteld, zoals bij navigatiesystemen ook gebeurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Gisteren samen met 3 fietsmaten de Tour de Namur gereden. We moesten er vroeg voor opstaan, omdat ik 's avonds nog in Groningen verwacht werd. Het voordeel hiervan was dat het nog behoorlijk rustig was bij de start en we dus mooi dichtbij de startplek konden parkeren.

De rit zelf was prachtig. Niet enorm zwaar, maar zwaar zat om de benen af en toe eens lekker pijn te doen. Hoogtepunt was de Triple Mur de Monty, wat een kloteding... Het wegdek was overigens wel vaak om te huilen. Het weer werkte goed mee, na een paar uurtjes kwam de zon er goed bij.

Organisatie door Golazo vond ik iets tegenvallen. Paar pijlen die echt niet goed hingen, sommige seingevers stonden te slapen en de laatste bevoorrading kwam zo laat dat 't eigenlijk al geen zin meer had. Start/finish wel weer dik in orde :winkthumb:

168 km met 2300 hm

http://tpks.ws/C40re

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13319949_914573605320446_8927739668734469863_n.jpg?oh=ebd9f945eeefd940da94091f9469e905&oe=57E25CD8

4-mans selfie (ik ben degene in het donkerblauwe shirt)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13319859_914573748653765_4518230585679471720_n.jpg?oh=951c67a29626bfb0c6d9b1a77ada9cee&oe=57D5C2B0

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vind die Catlike helmen toch echt wel iets hebben. Beetje agressief, vind de Movistar-ploeg sowieso één vd mooist aangeklede WT-teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 15:34
MMUilwijk schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:39:

Keihard afzien, terwijl dat langdurig rustig omhoog rijden mij normaliter toch wel redelijk afgaat. Over de tijden gaan we het dan ook maar niet hebben, ik zag mijn vermogen elke keer na 20 minuten als een kaartenhuis instorten en ben paar keer gestopt om op adem te komen en af te koelen. Wel een prachtige omgeving zeg!

A.s. vrijdag rijd ik hem ook 3 keer omhoog voor Tour du ALS. Ben heel erg benieuwd, enige hoogtemeters die ik ooit gemaakt heb zijn rondom Larochette en dat ging erg goed moet ik zeggen. Fiets nu pas een dik jaar dus het zal wel afzien worden :+

Ik hoop dat we vrijdag geen ambulances horen, maar alleen voor ALS gaan er al zo'n 650 man omhoog. Zal wel druk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
TheLemon schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:43:
Ik vind die Catlike helmen toch echt wel iets hebben. Beetje agressief, vind de Movistar-ploeg sowieso één vd mooist aangeklede WT-teams.
Ik heb er zelf ook eentje gehad, maar vond m niet zo fijn zitten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Ik heb destijds bij de lokale FM een oude racefiets mogen huren voor 2 weken. Ik vond het dermate leuk dat ik daarna voor een leuke deal een mooie racer heb gekocht. Je kunt het altijd vragen natuurlijk. Huren heb ik ook niet gedaan. Betaal je echt teveel geld voor.

Gisteren na mijn fietstocht er helaas achtergekomen dat mijn handschoenen het hebben begeven, zitten gaten in. Hebben jullie nog aanraders? Heb een budget tot een euro of 35 en heb nu Bontrager RL Fusion Gelfoam handschoenen. Zat te kijken naar de GribGrab ProGel handschoenen maar las daar gemengde reviews over. Lijken niet heel duurzaam te zijn. Met de Bontragers heb ik 2,5 jaar kunnen doen :)

[ Voor 22% gewijzigd door CR1691 op 29-05-2016 13:58 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 13:37
CR1691 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:28:
[...]
Gisteren na mijn fietstocht er helaas achtergekomen dat mijn handschoenen het hebben begeven, zitten gaten in. Hebben jullie nog aanraders? Heb een budget tot een euro of 35 en heb nu Bontrager RL Fusion Gelfoam handschoenen. Zat te kijken naar de GribGrab ProGel handschoenen maar las daar gemengde reviews over. Lijken niet heel duurzaam te zijn. Met de Bontragers heb ik 2,5 jaar kunnen doen :)
Als je duurzaamheid wilt moet je voor de GripGrab EasyRider gaan, die zijn niet kapot te krijgen. Rijd er al sinds 2009 mee. De ruwe stof aan de binnenkant van de handschoen is heel stevig, veel steviger dan het lichte materiaal van de ProGel.

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 29-05-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ProGel in HiVis-uitvoering en ben erg tevreden over de looks en het comfort, over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Hiervoor had ik een paar standaard gevallen van BBB, die hebben het ook zo'n 2,5 jaar uitgehouden. Daarna wil ik toch wel weer wat anders, of de vorige handschoenen nu kapot zijn of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Dit weekend naar de Eiffel geweest voor de tocht van WTC klimmen. Liep allemaal iets anders... Zaterdag wilden we nog even een stukje rijden, 2-3 uurtjes of zo. Beetje op de bonnefooi een ritje maken a la "zolang we langs het water rijden komen we wel weer terug". En na een uur met een (volgens fietsmaat die achter me reet) spectaculaire salto knoerthard op m'n muil gegaan.... :( Op een mooie droge asfalt weg was het geen probleem geweest maar er lag wat zooi, voel m'n fiets glibberen bij het ingaan van de bocht en wist direct: 3-werf kut... Bocht uitgevlogen, voorwiel gaat van de weg en ik vloog...
Daarna nog 30 km terug fietsen, waarbij het eerst begon te miezeren en daarna gewoon een serieuze pokkebui werd.(en dan kom je er achter dat rond een meer rijden wel leuk is, maar ook een beetje lastig om een kortste weg terug te vinden: dat is of dezelfde weg terug, of toch het meer rondrijden...). Maar blijft wel een prachtig gebied om te fietsen. Zoveel leuker en mooier dan de Ardennen.

Straks naar de dokter, best wel last van m'n schouder hoewel ik denk dat vooral een kneuzing is en niet veel erger (kon m'n arm nog behoorlijk bewegen alle kanten op, maar na een nacht slapen was m'n schouder gister zo stijf als een betonblok) maar toch even voor de zekerheid laten kijken. Beetje jammere timing met over minder dan 3 weken de GF Sportful in Italie.

Al met al niet het fietsweekend dat we voor ogen hadden. Geluk bij een ongeluk: zondag was het kloteweer dus m'n vrienden waren me op zich wel dankbaar dat ze nu een goed excuus hadden om niet te hoeven fietsen.... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 25-09 11:04
Dat is een flinke domper. Hopen dat het geen fractuur is en dat het op tijd geheeld is voor de GF Sportful.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43
De kogel is door de kerk, afgelopen zaterdag de fiets en alle toebehoren aangeschaft.
Bij mijn eerste bezoek aan 12gobiking, direct overtuigd geraakt en heb ik een volledige set uitgezocht, waarna ik de fiets ook nog eens direct mee kon nemen.

Ik ben gegaan voor de Trek Emonda ALR 5 (56), met Shimano PD-R550 SPD-SL pedalen.
Daarnaast schoenen / pomp / helm / kleding / computer / bidons + houders etc. uitgezocht, wat ik vooral heel fijn vind is dat ze onwijs veel op voorraad hebben en er veel keus is.
Daarnaast waren er leuke combinatiekortingen, en onder aan de streep kreeg ik aan de kassa ook nog een leuke korting.

Gisterochtend werd ik vroeg wakker, en stond ik te springen om de fiets te gaan testen.
Had wel wat angst door de pedalen, aangezien ik hier nog geen ervaring mee had (had zaterdag even geoefend in de hal).

Uiteindelijk gekozen voor een route zonder stoplichten etc., en heb ik een rondje gemaakt van 32 km.
Onderweg wel een keer gestopt, om even wat te drinken, en mijn rug even wat rust te geven.
Merkte tijdens het fietsen vooral dat er wel wat van je rug vereist wordt, en daarnaast had ik last van een tinteling onderin me voeten (misschien wennen aan de schoenen?).

Vanmorgen werd ik wakker met een heerlijk gevoel bij mijn billen, misschien nu weer even rust geven en dan woensdag hetzelfde rondje opnieuw fietsen. En dit dan een aantal keer herhalen, en dan langzaam maar wat gaan opbouwen?

Daarnaast maar eens bekijken wat voor opties er zijn qua wielerverenigingen, zodat ik met een groepje kan gaan fietsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 23:26
Mooie fiets om mee te beginnen, en inderdaad wat betreft alle pijntjes en krampjes, de eerste 1000 kilometer is gewoon vooral Rule #5: HTFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vindt die Emonda ALR 5 echt gretig aftrek, ik zie al zoveel starters op dit forum die 'm kopen. Het is voor 1000 euro ook een supermooie deal, daar ga je heel veel plezier aan beleven :)

Wat betreft tintelingen etc., dat is gewoon wennen. Je vraagt inderdaad nogal wat van je rug, armen en benen. Als je je lichaam in het begin na een dag rijden een dag rust geeft, dan komt het helemaal goed. Wielrennen is een sport die je zonder enig probleem iedere dag kunt beoefenen, maar bouw het in het begin niet te snel op. Het is wel een zware belasting, je moet eraan wennen, en wellicht kom je erachter dat je je zadel, stuur of pedalen toch nog wat anders wilt zetten voor optimaal genot.

Verder inderdaad vooral gaan, en Obey the Rules ( :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Dit weekend ook doorgebracht in de Eifel. Zaterdag een verkennend rondje gedaan, op 50km al bijna 1000hm gepakt, dat gaat vlot daar! Laatste kwartiertje helaas een onweersbui meegepakt, dus zeiknat bij het hotel aangekomen. Gelukkig had ik een 2e setje mee voor de zondag. De weersvoorspellingen waren dramatisch, maar al met al was het prima weer. Omdat we wat laat gestart waren zijn we uiteindelijk voor de 115 gegaan. Aan het eind zelfs nog een beetje zon meegepakt!
Kan merken dat ik dit voorjaar op Mallorca ben geweest, klimmen gaat me vrij makkelijk af.
Al met al een prachtige tocht, goede organisatie en een prachtige omgeving, volgend jaar weer!

Infietsen: https://www.strava.com/activities/592246852
Tocht: https://www.strava.com/activities/592247043

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Voor wie nog schoenen zoekt, plutosport heeft een dagaanbieding: http://www.plutosport.nl/sale/dagaanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12:13
Daar staan mooie aanbiedingen bij, helaas is mijn maat al niet meer beschikbaar.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:45
Ik zat ook te kijken naar de Extreme Tech plus maar gif groene schoenen gaat mij toch een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:13
Gewoon niet naar beneden kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Protax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:08:
Daarnaast maar eens bekijken wat voor opties er zijn qua wielerverenigingen, zodat ik met een groepje kan gaan fietsen :)
Rotterdam toch? In dat geval CS010 zeker even een kans geven: http://www.cs010.cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43
Sjoewe schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:53:
[...]

Rotterdam toch? In dat geval CS010 zeker even een kans geven: http://www.cs010.cc/
Klopt! Weet je dan toevallig waar men start? En in welke omgeving men fietst?
Kwam zondag bij de Oude Maas, ook een hoop groepen tegen --> Was soms best "eng" om zo'n groep op een smal te passeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Protax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:19:
Klopt! Weet je dan toevallig waar men start?
Op zaterdag om 9:30 en op woensdagen om 19:00 kan je bij ons wielrentrainingen volgens. We vertrekken vanaf Kip&Bier aan de Oudedijk 4 in Rotterdam.
Deze trainingen zijn voor onze leden en niet toegankelijk voor niet-leden. Uiteraard kan je bij ons een keer een proefles meedoen. Mocht je interesse hebben om een keer gratis te komen proeffietsen, stuur dan een email naar info@cs010.cc
Gewoon even mailen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Hoe zijn die Northwave schoenen qua maat? Ik heb nu Shimano maat 46 maar die zijn wel enigszins ruim (al was 45 niet superruim geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Fiets gekocht voor m'n vrouw, leveren die idioten van 12go de verkeerde maat.... :(

Northwave 1-2 maten groter kopen dan wat je normaal hebt. Ik heb IRL 42 en bij NW 44.

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 30-05-2016 14:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
havana schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:09:
Fiets gekocht voor m'n vrouw, leveren die idioten van 12go de verkeerde maat.... :(

Northwave 1-2 maten groter kopen dan wat je normaal hebt. Ik heb IRL 42 en bij NW 44.
Met andere woorden, stiekem een fiets voor jezelf gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:52

Welke heb je gekocht?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 25-09 11:04
Ja, dan moeten ze het nog maar een keer proberen. Wel een beginnersfout zeg.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Scheelt dat 12go zoveel geld dan? Ik zie voornamelijk "adviesprijzen". Als het niets scheelt haal ik persoonlijk liever een fiets bij een zaak in de buurt. Krijg je vaak ook wel korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Kreeg bij 12go een aanbieding van 15 procent korting op mijn gewenste fiets, bij hopmans kreeg ik een aanbod met 32% korting, de LBS gaf 10% was toen nog een nieuw model, dus geen uitloper.

Het kan dus nogal verschil uitmaken :)

[ Voor 12% gewijzigd door roda_djavulen op 30-05-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij 12go moet je mailen voor een speciale prijs. Heb 200 euro korting gekregen op de adviesprijs.

Welke fiets het was durf ik niet te zeggen :D Het is er een waarop je goed kan dalen als je angstig bent, need I say more ;)

Nog een fotootje van de Tour de Namur, op de Citadel van Namen!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13323776_10153694726006915_7273007906540961912_o.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door havana op 30-05-2016 16:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Met zijwieltjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Die lijken me gevaarlijk als je te dicht langs het sneeuw rijdt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Protax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:08:
De kogel is door de kerk, afgelopen zaterdag de fiets en alle toebehoren aangeschaft.
Bij mijn eerste bezoek aan 12gobiking, direct overtuigd geraakt en heb ik een volledige set uitgezocht, waarna ik de fiets ook nog eens direct mee kon nemen.

Ik ben gegaan voor de Trek Emonda ALR 5 (56), met Shimano PD-R550 SPD-SL pedalen.
Daarnaast schoenen / pomp / helm / kleding / computer / bidons + houders etc. uitgezocht, wat ik vooral heel fijn vind is dat ze onwijs veel op voorraad hebben en er veel keus is.
Daarnaast waren er leuke combinatiekortingen, en onder aan de streep kreeg ik aan de kassa ook nog een leuke korting.

Gisterochtend werd ik vroeg wakker, en stond ik te springen om de fiets te gaan testen.
Had wel wat angst door de pedalen, aangezien ik hier nog geen ervaring mee had (had zaterdag even geoefend in de hal).

Uiteindelijk gekozen voor een route zonder stoplichten etc., en heb ik een rondje gemaakt van 32 km.
Onderweg wel een keer gestopt, om even wat te drinken, en mijn rug even wat rust te geven.
Merkte tijdens het fietsen vooral dat er wel wat van je rug vereist wordt, en daarnaast had ik last van een tinteling onderin me voeten (misschien wennen aan de schoenen?).

Vanmorgen werd ik wakker met een heerlijk gevoel bij mijn billen, misschien nu weer even rust geven en dan woensdag hetzelfde rondje opnieuw fietsen. En dit dan een aantal keer herhalen, en dan langzaam maar wat gaan opbouwen?

Mooie fiets!

Die kerel van die leasefiets heeft ook bij 12go dezelfde gekocht >:)
Blijkbaar een fijne fiets :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
havana schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:50:
Bij 12go moet je mailen voor een speciale prijs. Heb 200 euro korting gekregen op de adviesprijs.
Bij een aantal staat inderdaad kom langs voor de beste prijs (voornamelijk Trek). Echter staan bij bijv. Sensa of Focus fietsen zo'n beetje de adviesprijzen, niet goedkoper dan elders in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 11:01

Tribits

Onkruid vergaat niet

Crazy D schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:00:
Straks naar de dokter, best wel last van m'n schouder hoewel ik denk dat vooral een kneuzing is en niet veel erger (kon m'n arm nog behoorlijk bewegen alle kanten op, maar na een nacht slapen was m'n schouder gister zo stijf als een betonblok) maar toch even voor de zekerheid laten kijken.
Nu ik dit zo lees moet ik weer terugdenken aan mijn laatste buiteling van anderhalf jaar geleden. Aanvankelijk door de weekendarts naar huis gestuurd met de melding dat de schade aan de schouder blijvend was, maar de pijn met de tijd wel minder zou worden. Min of meer plichtmatig toch maar langs de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. Die hebben in eerste instantie een echo proberen te maken en nadat die onvoldoende duidelijkheid bood maar een röntgenfoto. Veel heeft het uiteindelijk niet uitgemaakt, opereren was geen optie dus bleef alles zoals het was. De buitenkant van mijn linker sleutelbeen leidt sindsdien min of meer een eigen leven, soms kan het onverwacht nog wel eens flink pijnlijk zijn, maar fietsen gaat verder zonder problemen dus dat is al heel wat.

Moraal van het verhaal: Het kan geen kwaad om er naar te laten kijken en de schade op te laten nemen, maar de kans dat er iets aan gedaan kan worden is klein.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 23-09 14:05
Tribits schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:25:
[...]
Moraal van het verhaal: Het kan geen kwaad om er naar te laten kijken en de schade op te laten nemen, maar de kans dat er iets aan gedaan kan worden is klein.
Op rontgen kan je vaak niet alles zien en elk schadegeval is anders. Zodra er iets mis is met je schoudergewricht (het schouderkapsel etc.) kan je vaak pas iets zien op een CT-scan. Een gespecialiseerd schouderchirurg ziet vaak meer dan radioloog.
(been there, done that... in September komt mijn derde schouderoperatie in 10 jaar tijd er aan)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 25-09 23:03
havana schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:50:
Nog een fotootje van de Tour de Namur, op de Citadel van Namen!

[afbeelding]
Verrassend hoeveel keer ik het truitje van onze wielerclub zie passeren op foto's van Tour de Namur (lichtblauwe truitje met de roze "Delirium Tremens"-olifant). We waren met zo'n 25 man aanwezig, en hebben ons prima vermaakt! 6 van ons hebben de 170km gefietst, en ik treed je bij in je opmerkingen: in vergelijking met andere Golazo-organisaties, viel deze tour een beetje tegen: de helft van de seingevers was erg ongeinteresseerd, en de bevoorradingen waren niet goed gespreid, en in mijn geval (ben om 9u30 gestart): eenzijdig omdat al het fruit en ander lekkers reeds op was: enkel peperkoek, suikerwafels en honing te krijgen op de eerste bevoorrading bijvoorbeeld. De "Omloop van Vlaanderen"-rit van 12 maart was op dat gebied wel beter.

Het was voor mij de eerste keer dat ik in de Ardennen ging fietsen, en het beviel me ontzettend: vele leuke klimmetjes die lekker bollen. Af en toe een slecht stukje asfalt, maar dat viel beter mee dan ik had gevreesd.

Ik ben vooral blij dat het droog is gebleven afgelopen zaterdag. Ik ben geen held in afdalen, laat staan als het nat ligt.

Mijn rit: https://www.strava.com/activities/591952031

Enkele sfeerbeeldjes uit het verslag, met onze club op (ik sta enkel op de laatste foto, helemaal achteraan het peleton):
Afbeeldingslocatie: http://www.sport.be/media/photos/fotospecial/13503/ToudeNamur28052016-27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sport.be/media/photos/fotospecial/13503/ToudeNamur28052016-35.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.sport.be/media/photos/fotospecial/13503/ToudeNamur28052016-43.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
CyberThijs schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:19:
[...]

Enkele sfeerbeeldjes uit het verslag, met onze club op (ik sta enkel op de laatste foto, helemaal achteraan het peleton):
Leuk shirt en een lekker biertje!

Kan je trouwens tegen je clubgenoot zeggen die op foto 1 en 3 vooraan fietst dat hij zijn helm even goed moet opzetten. Als hij nu valt doet de helm ook maar de helft van de tijd zijn werk. Helm staat zo ongeveer op z'n achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Toch blijf ik het suf vinden om allemaal in hetzelfde (over het algemeen afschuwelijke) shirtje te rijden.. Echt een reden voor mij om nooit aan te sluiten bij zo'n clubje..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Jij hebt nooit iets in sport-teamverband gedaan? 8)7 Dan draag je ook dezelfde shirts, tijdens een wedstrijd that is.

[ Voor 20% gewijzigd door sky- op 31-05-2016 12:26 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ach ja, ieder z'n meug. Het is ook maar waar je jezelf druk over wil maken.

Vind het zelf best makkelijk die herkenbaarheid, als ik een ander clubshirt spot tijdens een tocht, dan is de drempel om even een wiel te pakken en een praatje maken toch weer net iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
sky- schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:26:
Jij hebt nooit iets in sport-teamverband gedaan? 8)7 Dan draag je ook dezelfde shirts, tijdens een wedstrijd that is.
Inderdaad, tijdens een wedstrijd....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@Cyberthijs

Leuke plaatjes. Wat bezielt die clubgenoot van jou om met 25 graden in een regenjas te gaan rijden?

Ik heb meer mensen gezien die zoveel aan hadden dat het bijna gevaarlijk wordt. Beenstukken, winterse vesten, overschoenen...

[ Voor 36% gewijzigd door havana op 31-05-2016 13:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 06:52
Of die ander met z'n helm achter op z'n hoofd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

M@cer schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Inderdaad, tijdens een wedstrijd....... :X
Woeps, ik dacht dat het een wedstrijd was :'( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 13:37
LuPo schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:35:
Of die ander met z'n helm achter op z'n hoofd.
Bij een goed georganiseerde sport evenement mag je met zo'n helm-afstelling niet eens starten. Bij het uitgeven van een startnummer wordt dan je materiaal gecontroleerd op veiligheid incl. je helm. Ik denk dat zeker 25% van de mensen zijn helm zo losjes heeft zitten dat wanneer ze op hun voorhoofd vallen, de helm simpelweg naar achteren schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 25-09 23:03
M@cer schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:36:
Toch blijf ik het suf vinden om allemaal in hetzelfde (over het algemeen afschuwelijke) shirtje te rijden.. Echt een reden voor mij om nooit aan te sluiten bij zo'n clubje..
Eerlijk: de truitjes zelf vind ik ook niet zo geslaagd, maar dat is voor mij maar een detail uit het totaalplaatje. Voor mij is de wielerclub een motivatie om elk weekend buiten te komen, zelfs als er minder schitterend weer voorspeld is. Ik heb er een heleboel nieuwe baantjes meet ontdekt. Het is een schitterende manier om nieuwe mensen te leren kennen, en al helemaal leuk zijn de echte uitstappen, zoals afgelopen weekend: met de club een huisje gehuurd in Maredsous en de Tour de Namur meegedaan.

Van de verschillende wielerclubs uit Gent is mijn club zonder twijfel een van de laagdrempeligste. Als iemand met een vlinderstuur en een rugzakje wil fietsen, dan is dat prima. Zolang we maar lol hebben. Maar we hebben evengoed mensen die er echt voor gaan, en zich nu oa. op de trois ballons aan het voorbereiden zijn.
Voor jou M@cer, kan ik je direct een andere club aan de hand doen: competitief ingesteld, veel individueler, en puur voor het sportieve. Ieder zijn meug zeker?

Ivm de helmafstellingsdiscussie: misschien is het vanwege de foto's in kikvorsperspectief dat dit zo erg lijkt, maar het was alleszins nog niemand van de club opgevallen. Natuurlijk vinden we veiligheid belangrijk, maar het zal misschien gebrek aan ervaring zijn van onze kant. Er is immers ook niemand bij ons die competitief rijdt..

@Havana: geen idee wat hem bezielde. Hij heeft dat jasje alleszins niet lang aangehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Inmiddels wat veranderingen aangebracht aan mijn fiets..

Van:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/flutm9gtt/image1.jpg

Naar:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t31.0-8/13308286_1283812128313726_7201741770604863611_o.jpg

>:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Mooi zeg! Los van de velgen zijn ook de aanpassingen naar zwart super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Klasse M@cer, perfect kader naar race-monster!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:01
Vandaag langs Madonna del Ghisallo gefietst.
Weer zat weer niet echt mee, dus lekker nat geredend weer.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/G5e0EjrPE_v2Z9Qm3_KeupCbWDYMVwbQ-3iCxI0b2lI-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/jfw8L3COAflO_xClxJZnaut1M8WIyaLBw2Ca9A89JhE-1536x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/zZlE1XEAnSG33fuNP35D5hw34p9bqDOlyTfYNT0uGkQ-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/tVAgS_QXYDpGEF7ZY6FeOPYHjZAveK0einNNXpwHBcc-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/j1SJNJxki5FclIsdDWCSwv89t4dRR0VLMoGZXUcRfRk-2048x1152.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Nette fiets, M@cer. Speciale reden dat je (nog) met een lange kooi rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dit is de kooi die standaard op de fiets is geleverd...... Hoe kan ik zien of het een lange of een korte kooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
aan de lengte :+ Maar mooie fiets zo, hoge wielen doen iedere fiets goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kooi van de derailleur is bij een lange kooi langer (:P)

Afbeeldingslocatie: http://frogcycles.cocolog-nifty.com/blog/images/2013/05/01/rd6800.jpg

Edit: spuit 11.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ja dat begrijp ik... Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dit een lange kooi is, dus ik ben benieuwd hoe sky- dat zo op de foto ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Omdat een korte kooi echt korter is (zie foto van nare man), maar het is niet helemaal gek dat je met een lange kooi rijdt als ik op je eerste foto naar de cassette kijk. Met een korte kooi ben je wat beperkter wat betreft cassettes, met een lange kooi kan je (bijna) alles rijden. :P

Een 'regel' is dat je met dubbel altijd een korte kooi kan rijden, met triple wordt vaak voor een lange kooi gekozen omdat het de derailleurcapaciteit bepaald.

Zou ook kunnen dat je een 'middel' lengte kooi hebt, alleen die zie je niet zo vaak. Het is meestal kort of lang.

[ Voor 11% gewijzigd door sky- op 01-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
sky- schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:36:
Omdat een korte kooi echt korter is (zie foto van nare man), maar het is niet helemaal gek dat je met een lange kooi rijdt als ik op je eerste foto naar de cassette kijk. Met een korte kooi ben je wat beperkter wat betreft cassettes, met een lange kooi kan je (bijna) alles rijden. :P

Een 'regel' is dat je met dubbel altijd een korte kooi kan rijden, met triple wordt vaak voor een lange kooi gekozen omdat het de derailleurcapaciteit bepaald.

Zou ook kunnen dat je een 'middel' lengte kooi hebt, alleen die zie je niet zo vaak. Het is meestal kort of lang.
De nieuwe shimano road groepen (iig 105 en Ultegra) hebben alleen maar korte of middel kooi, SS of GS genaamd. Het staat wel ergens op de derailleur, maar het is ff zoeken. Het lijkt zo te zien een middel kooi, dan kun je als grootste achtertandwiel een 32 monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Dat kan wel kloppen 8). Dan heeft M@cer dus een medium kooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:21:
Vandaag langs Madonna del Ghisallo gefietst.
Weer zat weer niet echt mee, dus lekker nat geredend weer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi, heb dat weleens bij Wilfried de Jong gezien. Wordt daar ook echt beleefd als een heilige wielerplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sky- schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:52:
Dat kan wel kloppen 8). Dan heeft M@cer dus een medium kooi :9
Zo te zien heeft M@cer zijn fiets gekocht met een 11-32 cassette, en dan zet Canyon er een GS op. Tegenwoordig worden de Ultimate CF SLX en SL (behalve de 105) allemaal geleverd met SS, en is de GS voorbehouden voor de Endurace.

Wel brute wielen trouwens, wat is dat, 75 mm ofzo? :) Heb je geen last van zijwind?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Is 50 mm volgens mij. Ik denk dat dat met de wind wel meevalt, heb zelf nog een tijdje met 45 rondgereden maar heb daar weinig last van gehad. Hangt ook van je postuur, houding en dergelijke af natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb ook 50mm, vind zelf dat het alles mee valt met de zijwind, pas bij 5 bft of meer krijg je er echt 'last' van, maar goed ik ben ook niet heel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nu ik wat beter kijk ziet het er wat dieper uit door die zwarte remrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:35
Hebben zo'n hoge wielen ook nog nut eigenlijk, of is het alleen maar esthetisch?

(beginnend wielrenner hier)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het zijn 60mm wielen en ik heb geen last van zijwind gehad. Maar ben ook 90 kilo, dus knappe wind die mij eraf krijgt.

De fiets is geleverd met een 11-28 cassette, dus ik snap nog steeds niet helemaal waarom er een middelkooi op zit.. Zal vanavond eens kijken of ik kan vinden welke kooi het is. Heb nog een cassette liggen van 32, dus die zou ik dan ook kunnen gebruiken.

@Bramv82, het grootste deel is esthetisch al heeft het volgens mij vanaf 40km/u wel voordeel. Toch fiets ik altijd sneller als de wielen erop zitten, maar dat is ook een deel psychologisch.. Je trapt onderbewust toch een stapje harder op een mooie fiets >:)

[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 01-06-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Motivatiewielen, prima aanschaf. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:12
M@cer schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:00:
Het zijn 60mm wielen en ik heb geen last van zijwind gehad. Maar ben ook 90 kilo, dus knappe wind die mij eraf krijgt.

De fiets is geleverd met een 11-28 cassette, dus ik snap nog steeds niet helemaal waarom er een middelkooi op zit.. Zal vanavond eens kijken of ik kan vinden welke kooi het is. Heb nog een cassette liggen van 32, dus die zou ik dan ook kunnen gebruiken.

@Bramv82, het grootste deel is esthetisch al heeft het volgens mij vanaf 40km/u wel voordeel. Toch fiets ik altijd sneller als de wielen erop zitten, maar dat is ook een deel psychologisch.. Je trapt onderbewust toch een stapje harder op een mooie fiets >:)
Het is een GS dus medium kooi :)

Mijn Wilier en de Endurace van de misses hebben ook een GS-kooi. Ideaal als je toch die 32 erop kunt monteren.

Mijn Aeroad heeft een SS-kooi (Allen Ultegra 6800/6870) en dat verschil zie je goed :)

Dit is een korte kooi

Afbeeldingslocatie: http://cdn.velonews.competitor.com/files/2013/09/DSC05952-660x440.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zijn die nou china-carbons of heb je de stickers eraf gepeuterd?
En, als ja, bevallen ze/waar komen ze weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramv82 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:56:
Hebben zo'n hoge wielen ook nog nut eigenlijk, of is het alleen maar esthetisch?
Het grootste deel van de energie die je als wielrenner verbruikt, is nodig om de luchtweerstand te overwinnen. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid. Er is genoeg onderzoek, waarmee is bewezen dat aerodynamica/luchtweerstand een grotere invloed heeft op je snelheid als wielrenner dan gewicht (uitgezonderd het echte hooggebergte, waar elke gram telt). In abstracto hebben aero velgen dus zeker wel nut.

In concreto zal het effect meevallen, omdat i) wij gewone stervelingen niet constant 45+ rijden, en ii) de aerodynamica van een fiets natuurlijk niet alleen wordt bepaald door die van de velg. Het frontale oppervlak van de fiets en zijn berijder, maar ook zaken als de vorm van de buizen, zijn (zeker in hun totaliteit) veel belangrijker. Daarom hebben tijdritfietsen ook altijd een opzetstuur, waarmee je veel gestrekter zit, speciale buisvormen, die messcherp door de lucht snijden, en overal plastic stukjes om gebieden waar turbulentie ontstaat, gladder te maken (bijv. bij de ruimte tussen zadelbuis en achterwiel).

Het effect is dan ook vooral psychologisch. Het worden niet voor niets 'moraalwielen' genoemd :P En dat gezegd hebbende, tel ik ook liever die 1000 euro neer voor een paar geile carbon clinchers met hoge velgen, dan voor een paar echte bergwielen, die misschien heel hi-tech zijn en slechts 1200 gram wegen, maar er toch wat gewoontjes uitzien :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Volgens mij zitten hier wel wat mensen die aan de 3Ballons hebben deelgenomen. Moet je echt zo'n doktersverklaring inleveren?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ja, die moet je echt laten zien, maar is maar 5 minuten werk hoor bij de huisarts, en het zit nog in je basispakket ook, dus kost niks.
Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic