Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Fietsen op zich is niet pijnlijk, maar meer dan 10 min lopen/fietsen resulteerd in een kloppende teen. Niet heel ideaal dus.
Verwijderd
Niemand van mn maatjes fietst TT wedstrijden. Toevallig iemand hier uit de regio achterhoek die TT rijd en zin heeft om een keer samen te trainen?
edit:// na een middag downloaded toch binnen.
[ Voor 16% gewijzigd door Noxa op 21-05-2016 20:38 ]
De klimmetjes op de 140km zijn ook allemaal goed te doen.
https://www.strava.com/activities/583201656
Hello fellow humans
8 mei vielen de benen wat tegen, maar het was prachtig weer. Dus toch nog 32km gefietst, aan het eind van de middag. Helaas wat te weinig gegeten waardoor er niet meer kilometers in zaten. Woensdag 11 mei 60.76km gefietst wat echt heerlijk ging! lekker windje, precies goed. En afgelopen maandag nog even 40km.
Voor morgen heb ik Rondom Stad (Groningen) op de planning staan. Voor 80km. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat. Heb voldoende eten ingepakt en op ongeveer de helft staat nog een pauze gepland. Eerste keer sinds jaren dat ik dan 80km in 1x fiets. Hopen op goed weer! Vooruitzichten zijn niet heel erg goed, maar gaan uit van het beste!
Merk nu toch wel met meer fietsen dat het steeds makkelijker gaat en daardoor nog leuker wordt!
2 biba's? Is dat niet wat veel van het goedeNeBuCADnezar schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:14:
Vorig jaar in het Saurland liep bij een klim mijn ketting er af. Net op tijd uit kunnen klikken.
En dan is een multitool erg handig. Binnen 1 minuut derailleur getuned.
Helaas net te groot voor mijn zadeltasje met 2 biba's en 3 lichters. Soit, je fietst met wat extra's op je rug maar op zich is dat ding lekker compact.
...
2 biba's de kans dat je nog een leer lek rijd omdat er toch iets in je buitenband zat wat je bij controle van de 1ste keer over het hoofd zag is aanwezig.koentjuh1987 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:34:
[...]
2 biba's? Is dat niet wat veel van het goedeik heb hooguit 1 bandje bij en 2 bandenlichters. + fietspompje
Dat heb ik al meerdere keren zien gebeuren.
Al hoogte meters gemaakt?[message=46922457,noline]donleone83 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:16[/messadge]:
Gisteren 70km op de handbike gefietst. Pittig met de wind, maar mooie route! Beetje moe lijf vandaag.
[ Voor 21% gewijzigd door joint_me op 22-05-2016 08:39 ]
Hello fellow humans
Nadat ik 1 keer de stomme pech heb gehad om in 1 rit 2 keer lek te rijden op een koude, regenachtige zondag en ruim 15 km van het dichtsbijzijnde treinstation was.... Heb ik er ook altijd 2 bij.koentjuh1987 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:34:
[...]
2 biba's? Is dat niet wat veel van het goedeik heb hooguit 1 bandje bij en 2 bandenlichters. + fietspompje
Iets groter zadeltasje, maar dat iig nooit meer
Zeker. Utrechtse Heuvelrug en vorige weekend vanaf alle kanten in totaal vier keer de Posbank op gekropen (en af geknald). Ik ben alleen meer een snelle vlakke rijder dan een klimmer. Heb niet echt de bouw van Contador 😂 Wordt nog leuk in Oostenrijk.
Stel dat je valt wil je echt geen multitool in je shirt hebben.begintmeta schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:43:
Nemen jullie zadeltassen ook voor het comfort? Ik kan doorgaans alles makkelijk kwijt in de kleding.
Kwam ik thuis bleek het een keiharde afleidingsmanoeuvre om tijd te rekken en mij weg te houden voor een surprise party

En nog centjes van mensen gehad en genoeg gespaard om een Thule Raceway te kopen, kan de racert van de zomer mee naar België/Limburg
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 22-05-2016 10:20 ]
Haha altijd leuk van die surprise party's. Al moet die vriend dan wel iets aan zijn conditie gaan doensapphire schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:18:
Gisteren met een vriend van me een klein rondje gefietst, op de gewone fiets voor de verandering. Al een jaar roepen we dat we eens en rondje gaan fietsen en gisteren was het zover. Vond het al zo apart dat hij elke keer een stukje wilde doorijden ipv naar huis gaan terwijl hij bekaf was. Werd uiteindelijk een krappe 31km.
Kwam ik thuis bleek het een keiharde afleidingsmanoeuvre om tijd te rekken en mij weg te houden voor een surprise partyDus was een leuke thuis komer met 30~40 man in de tuin die op je staan te wachten
En nog centjes van mensen gehad en genoeg gespaard om een Thule Raceway te kopen, kan de racert van de zomer mee naar België/Limburg
...
Comfort, maar ook gemak. Ik fiets 3+ keer in de week, en om dan iedere keer dat bandje achterin te proppen, nee dankje. Op basis van de lovende woorden van Havana, het continental zadeltasje gekocht en niets is minder waar, het is een topding voor die €4,50 die hij me kostte. Net als Havana heb ik er een setje plakkers bij zitten zodat ik ook méér dan 1x lek kan rijden zonder in de problemen te komen. Ik vind dat een betere oplossing dan 2 binnenbanden meenemen.begintmeta schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:43:
Nemen jullie zadeltassen ook voor het comfort? Ik kan doorgaans alles makkelijk kwijt in de kleding.
Daarnaast zit er bij mij ook een co2 pompje in zodat ik bij de korte ritjes ook geen pomp hoef mee te nemen, want de kans dat ik daarbij twee keer lek rijd is echt nihil. Dus voor mijn doordeweekse ritjes hoef ik dan niet te denken aan reparatiespullen, en dat is puur gemak.
Dat moet hij zekerkoentjuh1987 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Haha altijd leuk van die surprise party's. Al moet die vriend dan wel iets aan zijn conditie gaan doen
Nou hielpen de 5bft, duinen en af en toe een sprintje van mij ook niet mee voor hem
Klinkt stom maar juiste ketting en niet verkeerd om gemonteerd?Roberttt schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:24:
Ik heb vandaag mijn ketting vervangen en helaas schiet mijn ketting nu naast het onderste derailleurwieltje op de 25,23 of 21 achter (11 speed 12-25 casette). Dit gebeurt zowel op grootte als kleine voorblad (compact). Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik las op internet dat het mogelijk een scheve derailleur hanger zou kunnen zijn?
Het rechterwieltje op het plaatje is toch echt versleten....[b][message=46928023,noline]Derailleur wieltjes lijken ook goed, ze zien er uit zoals rechts op dit plaatje: klik.

Net nog 'even' alle schakels geteld, beide 106 dus dat is het probleem niet. Ik heb overigens ook niets veranderd aan de derailleur afstelling.
https://www.dropbox.com/s...ATx52tFn5FVT19ORHGfy7sa/1
met name bij deze foto lijkt je onderste derailleurwieltje te zijn gedraaid...
...
...
Bij mijn favoriete zaak tot nu toe, viel het echt vies tegen. Waar hij eerder sprak over +/- 400 euro, kreeg ik nu 175 euro geboden. Hiermee was het voor mij direct klaar, en ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik de eerste keer was.
Hier kreeg ik direct een beter bod van 250 euro, en daarnaast wat extra korting op de fiets.
Het zou er dan op neerkomen dat ik dan 730 euro bij moet leggen, en dan krijg ik een Cube Peleton 2014 en dan de Zwart/Rode versie.
Daarnaast heb ik nog een stuk meer nodig dan alleen een fiets:
Bidon / Houder - 20 euro
Zadeltas + binnenband - 20 euro
Bandenlichter - 4 euro
Pomp op frame - 20 euro
Hogedruk pomp - 40 euro
Schoenen + pedalen - 140 euro
KM Teller - 0 euro
Helm - 125 euro
Broek + shirt - 125 euro
Voor een totaal van 1224 euro
Echter zit ik dan vast aan de spullen, die hij nog heeft liggen (soms verouderde modellen).
Wat denken jullie hiervan?
Inderdaad, ik heb ook geen gereedschap om de derailleurpad te richten. Donderdag even langs de lbs, bedankt voor de hulp iedereen!koentjuh1987 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:20:
als je er zelf niet uitkomt lijkt me dat wel het beste...
De inruil klinkt als een goed aanbod, maar je betaald gewoon relatief meer voor je fiets. Zonder inruil zou je deze waarschijnlijk al wel voor hetzelfde geld kunnen krijgen (max 799,- zou ik nog reel vinden). Op deze Peleton uit 2014 zit nog de oude 105 groep. Deze is vergelijkbaar met de huidige Tiagra groep. Die net dit jaar geupgrade isProtax schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:07:
Hier kreeg ik direct een beter bod van 250 euro, en daarnaast wat extra korting op de fiets.
Het zou er dan op neerkomen dat ik dan 730 euro bij moet leggen, en dan krijg ik een Cube Peleton 2014 en dan de Zwart/Rode versie.
Ik zou je aanraden je mountainbike op marktplaats te zetten en daar te verkopen. Waar een fietshandel 250 geeft, kan je er op marktplaats waarschijnlijk nog wel 300 voor krijgen. Dan kan je opeens gaan kijken naar fietsen met een winkelwaarde van rond de 900/1000 euro. Of je houd wat extra geld in je zak en zoekt een gelijkwaardige fiets als de Peleton (en dus een 2016 model met Tiagra).
Dan kan je bijvoorbeeld kijken naar de Canyon Endurace met de nieuwste 105, of een Sensa Romagna om maar even twee voorbeelden te noemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jwlb op 23-05-2016 09:41 ]
Verder zou ik inderdaad je fiets op MP zetten en gewoon meer geld ontvangen en voor een actueel model gaan in plaats van een 2014 model.. Er is sinds 2014 behoorlijk wat veranderd wat betreft de groepen.
Voor een budget van 1.250,- kan je, denk ik, een betere deal maken.
[ Voor 36% gewijzigd door M@cer op 23-05-2016 09:52 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Randomvoorbeeldje bij MantelM@cer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:42:
@Protax, Wat betreft de extra zaken die je nodig hebt kan je waarschijnlijk nog wel een stuk goedkoper uit zijn.. Om met een helm van 125 te beginnen vind ik best veel, kan ook rond de 70,-, hetzelfde voor de schoenen.. Check bijvoorbeeld eens bij Mantel, daar ben je denk ik een heel stuk minder kwijt (denk rond de 350)..
Verder zou ik inderdaad je fiets op MP zetten en gewoon meer geld ontvangen en voor een actueel model gaan in plaats van een 2014 model.. Er is sinds 2014 behoorlijk wat veranderd wat betreft de groepen.
Fiets: Trek ALR 5 met 105 €975
AGU Fietskledingset: €120
2x Tacx bidonhouder met 2x Tacx Bidon €25
Zadeltas Topeak €18
Binnenband Michelin €4
Bandlichters Tacx €3
SKS Rennkompressor €50
Lezyne Minipomp €35
Shimano fietsschoen €70
Shimano pedaal €35
Giro fietshelm €80
Totaal €1420. Trek daar je fietsverkoop op marktplaats vanaf á 300 betaal je netto ongeveer 1100 euro.
Heb je een fiets van veel hogere kwaliteit met nieuwe onderdelen met alleen A-merk accesoires voor veel minder.
Afgelopen weekend voor het eerst een FTP-test gedaan (min of meer volgens standaard protocol: 20 minuten zo hard fietsen als mogelijk). Ondanks dat ik wist dat ik niet te hard mocht starten, dat toch gedaan waardoor er in het midden van de test een dipje ontstond (en ik enorme steken had in mijn zij).Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:37:
Pfff heb een motivatie dip... train nu 4-5 maand erg serieus. Dus 9 van de 10x fiets ik alleen. Zit nu echt van dat ik uitkijk naar een wedstrijd. De wattages zijn goed. Trap nu bijna 320 bij 83kg dus heb flinke progressie gemaakt. Maar wel tegen een stevige tol...

Ik weet niet of het aan de visualisatie van de lap ligt in Golden Cheetah of dat ik de eerste 30 seconden gewoon niet hard heb gereden, beetje bizar. Op 20 minuten gemiddeld 322W, dat geeft een FTP van ~306W. Met mijn enkele kilo's overtollig gewicht kom ik uit op 3.65W/kg.
Goed om na enkele maanden ongestructureerd fietsen een goede baseline te hebben. Ik ben erg benieuwd naar wat een fietsvakantie van 4-5 weken doet met het vermogen! Nog een weekje en het is zover, dan vertrek ik om de Tour de France voor randonneurs te rijden!

Aan de andere kant, we focussen nu de hele tijd op geld, terwijl protax juist wat grip en hulp nodig lijkt te hebben. Is het dan niet logisch dat je daarvoor wat extra betaald bij een fietsenboer die je ligt? Prima dat we aangeven dat die fiets wat te duur weg gaat, dan kan hij nog onderhandelen, maar het past niet echt bij de vragen die hij stelt om voor te stellen alles online te kopen.M@cer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:42:
@Protax, Wat betreft de extra zaken die je nodig hebt kan je waarschijnlijk nog wel een stuk goedkoper uit zijn.. Om met een helm van 125 te beginnen vind ik best veel, kan ook rond de 70,-, hetzelfde voor de schoenen.. Check bijvoorbeeld eens bij Mantel, daar ben je denk ik een heel stuk minder kwijt (denk rond de 350)..
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verder heb ik het gevoel dat hij voor zijn gevoel nog niet genoeg grip en hulp krijgt van de fietsenmaker, aangezien hij het elke keer bij ons voorlegt
[ Voor 53% gewijzigd door M@cer op 23-05-2016 13:16 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Wat van vermogens meter heb jij ? Je grafiek is wel mooi vlak namelijk. De mijne zijn altijd veel piekeriger (of ik moet hem erg afvlakken)DeadLock schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:48:
[...]
Afgelopen weekend voor het eerst een FTP-test gedaan (min of meer volgens standaard protocol: 20 minuten zo hard fietsen als mogelijk). Ondanks dat ik wist dat ik niet te hard mocht starten, dat toch gedaan waardoor er in het midden van de test een dipje ontstond (en ik enorme steken had in mijn zij).
[afbeelding]
Ik weet niet of het aan de visualisatie van de lap ligt in Golden Cheetah of dat ik de eerste 30 seconden gewoon niet hard heb gereden, beetje bizar. Op 20 minuten gemiddeld 322W, dat geeft een FTP van ~306W. Met mijn enkele kilo's overtollig gewicht kom ik uit op 3.65W/kg.
Goed om na enkele maanden ongestructureerd fietsen een goede baseline te hebben. Ik ben erg benieuwd naar wat een fietsvakantie van 4-5 weken doet met het vermogen! Nog een weekje en het is zover, dan vertrek ik om de Tour de France voor randonneurs te rijden!
[afbeelding]
Lijkt me een erg mooie uitdaging! Hoe heb je het met bevoorrading en overnachting geregeld?DeadLock schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:48:
[...]
[afbeelding]
Kan je hier niet die app van Niki Terpstra voor gebruiken? Soort van social fietsapp: http://www.cyclewe.com/nlVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:37:
Pfff heb een motivatie dip... train nu 4-5 maand erg serieus. Dus 9 van de 10x fiets ik alleen. Zit nu echt van dat ik uitkijk naar een wedstrijd. De wattages zijn goed. Trap nu bijna 320 bij 83kg dus heb flinke progressie gemaakt. Maar wel tegen een stevige tol...
Niemand van mn maatjes fietst TT wedstrijden. Toevallig iemand hier uit de regio achterhoek die TT rijd en zin heeft om een keer samen te trainen?
Omdat ik hier specifiek wilde kijken hoe het verloop van het vermogen was over de 20 minuten heb ik 'm inderdaad erg afgevlakt. Zonder smoothing vind ik het anders erg lastig in te schatten wat het verloop is. Ik heb een power2max, hier de ruwe data:Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:41:
[...]
Wat van vermogens meter heb jij ? Je grafiek is wel mooi vlak namelijk. De mijne zijn altijd veel piekeriger (of ik moet hem erg afvlakken)

Niets geregeldroda_djavulen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:14:
[...]
Lijkt me een erg mooie uitdaging! Hoe heb je het met bevoorrading en overnachting geregeld?
Was het goed zat dat het zo wisselvallig is, die rugpijn, ect. Vandaag was ik vrij, het was droog dus gaan !
Voor het fietsen rug rek/strek oefeningen gedaan, onderweg tijdens de stops ook even. En naar aanleiding van de tips van hier eens beter op mijn houding gaan letten. Na 20KM begon ik mijn onderrug te voelen, toen heb ik mijn rug iets gebold door het bekken iets te kantelen en dat ging goed. Alleen met echt harken tegen de wind ik voelde ik m'n onderrug wat en de laatste kilometers wat meer.
Dus doorgaan met core stability oefeningen, rekken voor het fietsen en ik houd de houding in de gaten, eventueel zadel een tikje naar voren (op termijn pas)
Om even terug te komen op het sportvoeding gesprek een paar pagina's terug. Vandaag had ik een Born Banana Boost bar mee, die had ik nog liggen. Echt wel dat daar groot verschil zit met een krentenbol/snelle jelle oid hoor.. Die reep weegt 55 gram en is veel compacter dan een banaan/krentenbol/Snelle Jelle maar geeft wel een goed gevoel van vulling, meer dan de banaan die ik later at (en die groter was). Dat is imho ook een groot voordeel, het neemt minder ruimte in dus kun je voor lange riten meer meenemen/het is compacter
[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 24-05-2016 15:43 ]
Je zadel naar voren/achteren zetten moet je alleen maar doen om te zorgen dat je knieën boven de bal van je voet blijven in de uiterste positie van je pedaalslag. Als het erom te doen is dat je het stuur dichterbij wil hebben, dan moet je een kortere stuurpen monteren.
Kijk ook eens naar de Quaker Havermoutrepen, vooral de framboos-granaatappel is erg lekker en het grote voordeel vind ik, is dat deze niet smelt wanneer deze warm wordt. Daarnaast zou ik ook kijken naar voorverpakte plakken roggebrood. Als je het hebt over compacte energie, vind ik roggebrood erg sterk. Die geeft namelijk ongeveer het dubbele aan energie per gram in vergelijking met de Born Barsapphire schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:40:
Om even terug te komen op het sportvoeding gesprek een paar pagina's terug. Vandaag had ik een Born Banana Boost bar mee, die had ik nog liggen. Echt wel dat daar groot verschil zit met een krentenbol/snelle jelle oid hoor.. Die reep weegt 55 gram en is veel compacter dan een banaan/krentenbol/Snelle Jelle maar geeft wel een goed gevoel van vulling, meer dan de banaan die ik later at (en die groter was). Dat is imho ook een groot voordeel, het neemt minder ruimte in dus kun je voor lange riten meer meenemen/het is compacter
Eigenlijk wel héSjoewe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:47:
Nice, goed begin!
Je zadel naar voren/achteren zetten moet je alleen maar doen om te zorgen dat je knieën boven de bal van je voet blijven in de uiterste positie van je pedaalslag. Als het erom te doen is dat je het stuur dichterbij wil hebben, dan moet je een kortere stuurpen monteren.
Staat voorlopig op de lange baan, eerst oefeningen doen en opletten, maar mocht het zover komen dan ga ik inderdaad naar een stuurpen kijken.
Die Quakers ken ik nog niet, ga ik proberen. Ga ook eens naar Rogge kijken.Roet schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:49:
[...]
Kijk ook eens naar de Quaker Havermoutrepen, vooral de framboos-granaatappel is erg lekker en het grote voordeel vind ik, is dat deze niet smelt wanneer deze warm wordt. Daarnaast zou ik ook kijken naar voorverpakte plakken roggebrood. Als je het hebt over compacte energie, vind ik roggebrood erg sterk. Die geeft namelijk ongeveer het dubbele aan energie per gram in vergelijking met de Born Bar.
Niet dat ik voor/tegen gewone voeding ben hoor maar meer dat af en toe die sportvoeding ook wel gewoon handig/lekker is. Ik hou opzich heel erg van granenrepen/koeken/noten dingen/andere vergelijkbare spullen maar na een tijdje gaat het me gewoon enorm tegenstaan en dan is een fruitig gelletje ook wel lekker. Ofwel, afwisseling ftw !
Bedacht me opeens dat ik een paar maanden? poste dat ik bij de Action gelletjes gehaald had.
Waren deze:

Ze zijn nu pas op dus om er op terug te komen. De reep was niet te eten, klef, weeïg en smakeloos, dan liever een granenreep uit de supermarkt!
Het bodymass gelletje was licht zoet, wat fruit-achtig qua smaak en eigenlijk prima te doen.
Het body volt gelletje was ook niet echt lekker, beetje wannabee/slechte imitatie cola smaak ofzo, gewoon blêgh.
[ Voor 57% gewijzigd door sapphire op 24-05-2016 17:04 ]

Beetje balen alleen dat ik thuis en cassette heb liggen die beter geschikt is voor dit terrein. Volgende keer beter voorbereiden.
Kan je geen dynamo gebruiken? Het is trouwens niet zomaar gezegd dat elk Frans dorpje een winkeltje heeft. Mijn eigen ervaring is dat je nergens op moet rekenen als het kleine dorpjes betreft, vooral in de buurt van echt grote steden heb je veel spookdorpen waar overdag of door de week gewoon niemand is. Dus als je langs een stad of dorp komt waar wel een bakkertje of supermarktje is dan moet je die kans ook grijpen.DeadLock schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:53:
Niets geregeld. Bevoorrading is in een land zoals Frankrijk geen probleem, je komt iedere zoveel km wel door een dorpje of stad met genoeg gelegenheden. Voor de overnachtingen zeul ik een bivakzak en een zeiltje mee. Als het ietwat uitkomt om op een camping te slapen doe ik dat, en anders gewoon ergens langs de kant van de weg. Helaas ben ik door alle elektronica eraan gebonden om iedere 2e of 3e nacht ergens te slapen waar ik mijn usb-accu kan opladen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Klopt als een bus, ik heb zeker hulp nodig om de eerste stap te maken.MrAngry schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:27:
[...]
Aan de andere kant, we focussen nu de hele tijd op geld, terwijl protax juist wat grip en hulp nodig lijkt te hebben. Is het dan niet logisch dat je daarvoor wat extra betaald bij een fietsenboer die je ligt? Prima dat we aangeven dat die fiets wat te duur weg gaat, dan kan hij nog onderhandelen, maar het past niet echt bij de vragen die hij stelt om voor te stellen alles online te kopen.
Echter krijg ik bij veel van dit soort winkels waar ik nu kom, het gevoel dat ze me even iets aansmeren aangezien ik toch een beginner ben.
Even een helmpje uit de kelder, die oorspronkelijk 175 euro kostte en dan krijg ik wat korting. Maar hoelang ligt het er al? Is het uberhaupt de juiste keuze?
Wil zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar wil wel een wel overwogen keuze maken, vandaar mijn posts
Wat ik bedoel te zeggen: Ik had achteraf net zo goed mijn fiets dus bij de prijsvechter kunnen kopen en 200 euro besparen... Had in mijn geval niet het gevoel dat het uitgemaakt had.
Heb je hem wel eens geprobeerd? Er zit bijna niemand op, volgens mij? Beetje kip ei verhaal, omdat er niemand is, komt er niemand.BreadFan schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Kan je hier niet die app van Niki Terpstra voor gebruiken? Soort van social fietsapp: http://www.cyclewe.com/nl
Die app is aangekondigd op TV en er was onwijs veel belangstelling...maaaaar de eerste maanden werkte de app gewoon niet goed. Traag, vol bugs, missende functionaliteit, ect.. Ja dan houd het een keer op, vond ik een app groepje beter werken met je eigen groepje.
Oude lagers zagen er niet zo best meer uit:

In het achterwiel zat een lager wat er nog erger aan toe was. Vandaar dat er ook speling op het wiel zat.
Ik heb een M10 draadeind incl moertjes gehaald om de lagers er in te persen. Als geleider heb ik de oude lagers gebruikt. Je kunt voor extra steun nog een klosje hout tussen de ringetjes en het oude lager doen.

Nieuw voorwiellager:

En achterwiel:

Deze video was zeer behulpzaam:
[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 24-05-2016 22:22 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Ja dat klopt, maar daardoor is het een beetje een kip ei verhaal geworden. Ik weet inderdaad dat de app in het begin gruwelijk slecht was. Maar daardoor zit er nu niemand meer op en komt er ook niemand omdat er niemand meer is. En inderdaad de initiële oorzaak daarvan is de slechte werking in het begin.sapphire schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:17:
Niks kip of ei.
Die app is aangekondigd op TV en er was onwijs veel belangstelling...maaaaar de eerste maanden werkte de app gewoon niet goed. Traag, vol bugs, missende functionaliteit, ect.. Ja dan houd het een keer op, vond ik een app groepje beter werken met je eigen groepje.
[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 24-05-2016 23:28 ]
Dat gevoel heb ik 2 x gehad, en wellicht was het zeker de 1e x ook waar (en de 2e x waren ze blij met m'n omzet maar nooit het gevoel gehad blij met me te zijn als klant). Als je de kans/tijd hebt, ga langs een paar winkels en beoordeel op je gevoel: voelt het aan alsof ze je wat aansmeren, of heb je het gevoel dat ze echt met je meedenken. Een opmerking van een verkoper als "tiagra is zeker als beginner meer dan goed genoeg" helpt daarbij in positieve zin. Naar mijn mening is in een fysieke winkel iets kopen vooral een gevoelskwestie: als je het gevoel hebt dat ze eerlijk zijn, is het goed om er iets te kopen. Anders kun je net zo goed online bestellen.Protax schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:46:
Klopt als een bus, ik heb zeker hulp nodig om de eerste stap te maken.
Echter krijg ik bij veel van dit soort winkels waar ik nu kom, het gevoel dat ze me even iets aansmeren aangezien ik toch een beginner ben.
Maar een beetje achtergrond info inwinnen kan natuurlijk zeker geen kwaad
Exact expert nodig?
Read the code, write the code, be the code!
Ik wil namelijk wel eens ergens anders fietsen dan mn standaard rondjes, en daar werkt natuurlijk die Heatmap wel bij.
Maar is er een optie om bijvoorbeeld alle onverharde wegen uit te zetten? Niet dat ik opeens op een mountainbike weg terecht kom met mn racer.
Als aanvulling kan ik nog melden dat het aan te raden is de lagers even in de vriezer te leggen. En lagerboer.nl is een prima adres voor lagers. Die heeft overigens ook lagers met dubbele afdichtingen!
Meer info vind je hier
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=67318
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 25-05-2016 12:27 ]
Geen racefiets, maar een velomobiel. De voorwielen zijn enkelzijdig opgehangen en bevatten trommelremmen, er kan dus helaas niet zomaar een mooie son naafdynamo inMrAngry schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 18:37:
[...]
Kan je geen dynamo gebruiken? Het is trouwens niet zomaar gezegd dat elk Frans dorpje een winkeltje heeft. Mijn eigen ervaring is dat je nergens op moet rekenen als het kleine dorpjes betreft, vooral in de buurt van echt grote steden heb je veel spookdorpen waar overdag of door de week gewoon niemand is. Dus als je langs een stad of dorp komt waar wel een bakkertje of supermarktje is dan moet je die kans ook grijpen.
Zeker in Noord-Frankrijk zijn er erg lange lege stukken! Dat loopt wel los, ik heb al enige ervaring met fietsvakanties en lange afstanden fietsen. Altijd de kansen aangrijpen om bevoorrading bij te vullen en bakkers te plunderen
Is niet helemaal een garantie. Wat ik vaak doe is een route laten maken op Google Maps en een op Strava en dan kijk ik een beetje naar de overeenkomsten. Vervolgens loop ik de hele route even langs en plaats de markers even op de juiste wegen. Strava heeft nog wel eens de neiging je van het fietspad de weg op de sturen en 200 meter verder weer terug op het fietspad. Daarnaast wordt je geregeld via kleine omweggetjes gestuurd, zodat je net over een segment heen komt. Dat is niet altijd erg, maar als ik 150+km ga rijden, stuur me dan maar gewoon rechtdoorSjoewe schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:14:
Als je op Strava 'Use Popularity' aanzet dan gebruikt 'ie de heatmap als basis voor de route, en daarmee houdt 'ie je 999/1000 keer gewoon op de verharde weg.
Sowieso is alles beter dan de fietsknooppunten-planner.

Precies daarom, vriend van me heeft zo eens een route uitgestippeld. kwamen we in zuid limburg ergens op een half gravel pad... Was blij dat mn bandjes t hielden daar.wackmaniac schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Is niet helemaal een garantie. Wat ik vaak doe is een route laten maken op Google Maps en een op Strava en dan kijk ik een beetje naar de overeenkomsten. Vervolgens loop ik de hele route even langs en plaats de markers even op de juiste wegen. Strava heeft nog wel eens de neiging je van het fietspad de weg op de sturen en 200 meter verder weer terug op het fietspad. Daarnaast wordt je geregeld via kleine omweggetjes gestuurd, zodat je net over een segment heen komt. Dat is niet altijd erg, maar als ik 150+km ga rijden, stuur me dan maar gewoon rechtdoor
Mits er geen mtb-routes tussen zitten, haal je er vaak wel uit maar toch wel iets om op te lettenSjoewe schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:14:
Als je op Strava 'Use Popularity' aanzet dan gebruikt 'ie de heatmap als basis voor de route, en daarmee houdt 'ie je 999/1000 keer gewoon op de verharde weg.
Desalniettemin kunnen er altijd dichte wegen tussen zitten, had ik dit weekend nog in de Voerstreek
Rotterdam!sapphire schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:34:
Protax, waar woon je? Misschien kunnen enkele hier een winkel in de buurt aanraden?
Wil aankomende zaterdag misschien bij 12gobiking gaan kijken, gezien ze daar die mooie aanbieding hebben met de Trek.
Fiets - Trek Emonda ALR 5 -1049
Bidon - 2x Tacx bidonhouder - 19
Bidonhouder - 2x Tacx Bidon - 8
Zadeltas - Topeak Aero Wedge Pack Strap Small - 18
Binnenband - Diverse merken - 7,5
Bandenlichter - BBB BTL-81 Bandenlichter - 3,5
Pomp op frame - Lezyne HP Drive Minipomp - 25
Hogedruk pomp - SKS Rennkompressor Vloerpomp - 50
Schoenen - Shimano SH-R078 Raceschoenen - 70
Pedalen - Shimano PD-R540 SPD SL Predalen - 50
Helm - Giro Savant MIPS Fietshelm Zwart/Wit 2016 - 100
Broek & Shirt - Agu COMBO: Naro Jersey + Iano Bibshort 2016 - 110
Totaal 1510
Zit er alleen geen KM teller op... Goede set?
[ Voor 80% gewijzigd door Protax op 25-05-2016 14:56 ]
Voor een fietscomputer zou ik gewoon eens op marktplaats kijken naar een Garmin Edge 500..
Ok, maar qua kleding etc. zit je dan ook gewoon goed?M@cer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:07:
Goede keuze..
Voor een fietscomputer zou ik gewoon eens op marktplaats kijken naar een Garmin Edge 500..
Fietscomputer lijkt mij die Mio Cyclo 200 wel wat, met name vanwege die Suprise Me optie (anders ga ik constant hetzelfde rondje fietsen).
Maar goed, daarvoor moet ik dan weer even sparen!
Verder noem je alleen maar goed spul waar je sowieso gelukkig van wordt. Kan zo zijn dat pietje nog zegt dat een ander minipompje fijner is, maar dat is lood om oud ijzer. Hier ga je sowieso enorm veel fietsplezier mee beleven!
Verder kan je qua kleding ook onbeperkt door blijven shoppen als je het leuk vind. Eerst begin je met been- en armwarmers, dan misschien een lange broek, dan misschien lang shirtje, dan regenjackje, windstoppertje, overschoenen etc etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Jwlb op 25-05-2016 15:41 ]
Wel passen de schoenen, ik heb smalle voeten en niet iedere schoen was geschikt voor mijn voet. Plus dat ik een maat verschil heb tussen mijn linker en rechter voet.
Hello fellow humans
Verwijderd
Met andere merken heb ik geen hands-on ervaring, maar je zult er vast veel over kunnen vinden. Passen is inderdaad het devies; of anders kopen bij een webshop waar je makkelijk kunt retourneren (wel netjes mee omgaan hè).
Na even zoeken een fietsenwinkel die ze kon bestellen voor mij. Prima dacht ik! Toen bleek dat ik ze verplicht moest kopen, ook al zou de maat niet passen?!
Tja, heb hem snel duidelijk gemaakt dat ik dan wel "op de gok" online koop. Met de ruim 30 euro die ik uitspaar kan ik ze probleemloos retourneren
Bedankt! Hier kan ik wat meeJwlb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:39:
Zeker, AGU-setje toevallig zelf ook gekocht twee weken terug. Erg fijne zeem zit daar ook in. Vind deze fijner dan de Castelli Kiss zeem die ook veelvuldig genoemd word.
Verder noem je alleen maar goed spul waar je sowieso gelukkig van wordt. Kan zo zijn dat pietje nog zegt dat een ander minipompje fijner is, maar dat is lood om oud ijzer. Hier ga je sowieso enorm veel fietsplezier mee beleven!
Verder kan je qua kleding ook onbeperkt door blijven shoppen als je het leuk vind. Eerst begin je met been- en armwarmers, dan misschien een lange broek, dan misschien lang shirtje, dan regenjackje, windstoppertje, overschoenen etc etc.
Nu alleen me mountainbike (die nog zo goed als nieuw is), zien te verkopen op marktplaats, en bovenstaand is serieus een optie

Haha heb ik ook wel eens gehad, maar toen was het een grindpad. Lekker klunen tussen de wandelaars.sapphire schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:01:
Gisteren stuurde Garmin en googlemaps me in het park Kennemerland ook mooi over een zandpad heenmooie blubberbende was dat
*Paarse broek modus aan* 'Een mooi stukje beleving naar de mensen toe' *Paarse broek modus uit*
Je kan je er maar druk om maken...
https://www.google.nl/maps/@52.4235996,4.5582841,19.25zsapphire schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:01:
Gisteren stuurde Garmin en googlemaps me in het park Kennemerland ook mooi over een zandpad heenmooie blubberbende was dat
Is dat toevallig deze bocht waar ik zaterdag ook even door t zand moest?
We stonden daar voor die bocht, inschattend of we door het zand zouden gaan of toch weer terug.
Kom je dit soort bordjes tegen (vrij onzinnig want een normaal persoon zou allang omkeren) :

Stukje verder :

Doe er even een CO2 setje bij met 16gram patronen. Zo'n mini handpomp lijkt leuk, maar je pompt je helemaal lens en na 5 minuten fanatiek pompen zit je pas op 6 bar en is je arm totaal verrot. Met een CO2 patroon is je band in 5-10 seconden op 8 bar. Het geld meer dan waard, trust me
Ik heb zelf deze: het is dus alleen een soort nippel, die je op het patroon schroeft. Piep klein en weegt amper iets.
http://www.futurumshop.nl...gger-drive-co2-pomp.phtml
[ Voor 25% gewijzigd door Microkid op 25-05-2016 17:15 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
CO2 heb ik genoeg keer mis zien gaan en dan moeten die mensen alsnog handpomp lenen.
Ik ben meer tijd kwijt met band eraf en erop doen dan het daadwerkelijke pompen.
[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 25-05-2016 17:18 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nee helemaal aan de andere kant van het park.Geo001 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:24:
[...]
https://www.google.nl/maps/@52.4235996,4.5582841,19.25z
Is dat toevallig deze bocht waar ik zaterdag ook even door t zand moest?
We stonden daar voor die bocht, inschattend of we door het zand zouden gaan of toch weer terug.
@ Microkid: Armspieren kweken! Met een Lezyne roaddrive viel het me alles mee na alle horror verhalen
Koop gewoon voor €6,50 ofzo de 'draadloze fietscomputer' van de Action anders. Kun je nog even rustig rondkijken en inlezen?Protax schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Ok, maar qua kleding etc. zit je dan ook gewoon goed?
Fietscomputer lijkt mij die Mio Cyclo 200 wel wat, met name vanwege die Suprise Me optie (anders ga ik constant hetzelfde rondje fietsen).
Anders heb ik er nog wel één liggen volgende week, ga mijn vader een Edge 20 geven als vervanging voor alle fietscomputers die bij hem nooit werken
[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 25-05-2016 18:56 ]

[ Voor 97% gewijzigd door sapphire op 25-05-2016 18:56 ]
Ik heb altijd Castelli wat betreft broeken, 2x wat anders geprobeerd maar dat vond ik niks..Protax schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:36:
[...]
Ok, maar qua kleding etc. zit je dan ook gewoon goed?
Met de set die je hier neerzet heb je een goede basis... Met een beetje pech val je in hetzelfde patroon als ik (en waarschijnlijk vele hier) en blijf je bestellen.. Mantel stuurt zeker eens per maand een pakketje richting mijn huis...
Wanneer je serieus een beetje wil fietsen is een fietscomputer met GPS toch wel een must, dan kan je je aansluiten op Strava.. Wat gelijk erg helpt wat betreft motivatie....
[ Voor 47% gewijzigd door M@cer op 25-05-2016 19:01 ]
Verwijderd
Sidi is nog smaller dan Shimano. Passen mijn smalle voeten zeer goed. Maar verschillende modellen hebben verschillende pasvormen, dus inderdaad even naar de winkel!Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:
Shimano-schoenen hebben over het algemeen een smalle leest. Northwave en Pearl Izumi hebben juist weer een bredere leest.
Met andere merken heb ik geen hands-on ervaring, maar je zult er vast veel over kunnen vinden. Passen is inderdaad het devies; of anders kopen bij een webshop waar je makkelijk kunt retourneren (wel netjes mee omgaan hè).
Als je in een gebied woont waar alle Kommetjes zijn gezet met windkracht 8, werkt Strava niet als motivatie hoor. Ik vind het grootste plezier van GPS vooral dat je totaal onbezorgd kunt rijden (want kan de weg toch wel terug vinden), en door routes uit te zetten/downloaden/Garmin laten bedenken kom je nog eens op plaatsen waar je uit jezelf misschien niet zo snel zou rijden.M@cer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:58:
Wanneer je serieus een beetje wil fietsen is een fietscomputer met GPS toch wel een must, dan kan je je aansluiten op Strava.. Wat gelijk erg helpt wat betreft motivatie....
Exact expert nodig?
Ik heb ook dubbel afgedichte lagers (2RS) teruggeplaatst. Ik heb Temkin lagers, via m'n broertje z'n werk, hebben lagers zo liggen. De grap is dat in het voorwiel de oude enkel afgedichte lagers een markering hadden met 2RS...havana schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:21:
Mooi uitleg NoepZor.
Als aanvulling kan ik nog melden dat het aan te raden is de lagers even in de vriezer te leggen. En lagerboer.nl is een prima adres voor lagers. Die heeft overigens ook lagers met dubbele afdichtingen!
Meer info vind je hier
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=67318

Ik fiets nu 2 jaar met een Savant helm, moet ik me zorgen gaan maken?roda_djavulen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:07:
De giro savant zou ik zelf dan weer niet kunnen dragen: Wikipedia: Savantsyndroom
De wijzen komen uit het Oosten!
`Crazy D schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:24:
[...]
Als je in een gebied woont waar alle Kommetjes zijn gezet met windkracht 8, werkt Strava niet als motivatie hoor. Ik vind het grootste plezier van GPS vooral dat je totaal onbezorgd kunt rijden (want kan de weg toch wel terug vinden), en door routes uit te zetten/downloaden/Garmin laten bedenken kom je nog eens op plaatsen waar je uit jezelf misschien niet zo snel zou rijden.
Het gaat mij zeker niet om de KOM's.. Maar de maandelijkse challenges zorgen ervoor dat ik toch sneller de fiets pak dan dat ik op de bank blijf zitten.
In mijn geval vind ik het vooral leuk om te vergelijken met je eigen resultaten die je eerder neergezet hebt. Puur naar de KOM kijken is totaal nietszeggend want de een rijd hem inderdaad windkracht 10 in de rug, de ander door 90% van een segment te profiteren van een groepje om de laatste 500 meter daaruit weg te sprinten. Een andere keer gaat er een profpeloton over enzo kan ik nog wel even doorgaanCrazy D schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:24:
[...]
Als je in een gebied woont waar alle Kommetjes zijn gezet met windkracht 8, werkt Strava niet als motivatie hoor.
Precies dit, het is vooral leuk om je zelf vooruit te zien gaan gedurende een seizoen. En uiteraard kijken of je je maten er eindelijk een keer uit gefietst hebt omdat je bijna sterretjes zag aan het einde, kom je thuis blijkt dat je nog 4 seconden te langzaam bentCeaser schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:40:
[...]
In mijn geval vind ik het vooral leuk om te vergelijken met je eigen resultaten die je eerder neergezet hebt. Puur naar de KOM kijken is totaal nietszeggend want de een rijd hem inderdaad windkracht 10 in de rug, de ander door 90% van een segment te profiteren van een groepje om de laatste 500 meter daaruit weg te sprinten. Een andere keer gaat er een profpeloton over enzo kan ik nog wel even doorgaan

Same here, vergelijken met mezelf vind ik het leukste.Ceaser schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:40:
[...]
In mijn geval vind ik het vooral leuk om te vergelijken met je eigen resultaten die je eerder neergezet hebt. Puur naar de KOM kijken is totaal nietszeggend want de een rijd hem inderdaad windkracht 10 in de rug, de ander door 90% van een segment te profiteren van een groepje om de laatste 500 meter daaruit weg te sprinten. Een andere keer gaat er een profpeloton over enzo kan ik nog wel even doorgaan
Hoewel ik de KOM die ik zette over een stuk van 12 minuten met 35 per uur (wat wil zeggen, weinig windinvloed) best trots was. Ben hem inmiddels al weer kwijt helaas, maar goed
Nogsteeds best lastig om dan een aantal minuten 400W+ te trappen.
Maar challenges motiveren wel ja, al zijn de meeste best simpel te halen
Op vakantie is het altijd wel een leuke extra uitdaging om de lokale heuvel te proberen aan te vallen, dat lukt dan af en toe nog wel, omdat de meeste landen niet zo Strava-intensief zijn als NL.
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic