Gisteren de fietselfstedentoch gefietst, 235km en helemaal naar de kloten!!
Ik train nog maar 2-3 maanden en dit was mijn eerste fietstocht ooit.
Ik had in mijn voorbereiding eigenlijk niet verder gefietst dan 130-140km. Dit ging prima en eigenlijk ook zonder pijntjes of iets dergelijks.
Sportvoeding gebruikte ik eigenlijk ook amper, af en toe een gelletje of een reep. maar voornamelijk vast voedsel (banaan, liga, snelle jelle etc).
Gisteren wilde ik eigenlijk geen energie tekort komen en ben iets te fanatiek geweest met gels en isotone drink.
Tot 130km eigenlijk niets aan de hand totdat ik vlak voor terugkomst in Bolsward last van de buik kreeg..
In Bolsward zelf ging het ff goed mis, flink misselijk en heb alles eruit gegooid..
Omstanders hebben me even naar de EHBO gebracht om toch ff een check te doen of alles in orde was.
Conclusie, teveel sportrotzooi zoals ze het zelf zeggen op een ongetrainde maag..
De benen voelden nog goed en na 30 minuten bijkomen en flink water drinken ging het wel weer. Dus terug de fiets op, maar durfde eigenlijk niet meer aan die "sportrotzooi" te komen.
Dit resulteerde in de man met de hamer op de dijk tussen Oudemirdum, Stavoren en Hindelopen.. Ik ging helemaal kapot met windkracht 5 op kop..
Laatste 30km heb ik op wilskracht uitgefietst en uiteindelijk na 11 uur toch de finish bereikt!!
Volgende keer iets meer trainen op sportvoeding

. En dan lukt het volgend jaar wel om onder de 10 uur te komen
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 17-05-2016 20:02
]