Ik zweet me de pleuris met dit weer. Vervelende is dat al het zweet van mijn voorhoofd over de bril gaat lopen en na een tijdje bijna niks meer zie. Kan dat aan de helm liggen of hebben meer mensen hier last van?
Ik draag een bandana onder mijn helm. Maar ik heb een kale kop en zweet loopt daar erg makkelijk vanaf. Die bandana vangt eigenlijk alle zweet op en er loopt nooit iets over mijn gezicht.
Ja! Daarom draag ik sinds vorige seizoen een hoofdband. Koste €5 en probleem opgelost 
Over hand schoentjes, pas op met dikke/gelpadding. Mij werd die krengen ook aangeraden onder het mom van "lekker comfortabel". Drama omdat vooral de muis van mijn duim er door ging slapen. Nu heb ik BBB's met bijna geen padding en dat rijd heerlijk
@ascension: ja die start wat ook te debiel voor woorden
. Hele pad vanaf de parkeerplaats tot de start van grind. Bevoorrading was bizar slecht, drinken was er niet en kreeg alleen een krentenbol en groene banaan.
Over hand schoentjes, pas op met dikke/gelpadding. Mij werd die krengen ook aangeraden onder het mom van "lekker comfortabel". Drama omdat vooral de muis van mijn duim er door ging slapen. Nu heb ik BBB's met bijna geen padding en dat rijd heerlijk
@ascension: ja die start wat ook te debiel voor woorden

[ Voor 83% gewijzigd door sapphire op 13-05-2016 11:33 ]
Komende maandag de Elfstedentocht in de planning. Weer wordt nogal bagger als ik de voorspellingen mag geloven. Wil nu nog een windjack aanschaffen voor niet al te veel geld.
Iemand tips en goede ervaringen met een bepaald product?
Ben een mooi weer rijder
Ben een mooi weer rijder
Ik heb Pearl Izumi's met gel-padding. Het is alleen wel anders dan veel andere handschoenen die ik geprobeerd heb. Ik weet niet of ze het model nog hebben, die van mij zijn ruim 3 jaar oud nu.Equator schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:04:
Welke handschoenen draag jij Pelle? Bij langere ritten begint het bij ook te tintelen. Maar met mijn huidige handschoenen al na 10 minuten.
Ik heb ook andere gel-padded handschoenen gehad. Van BBB - daar was de padding binnen de kortste keren verdwenen, en van Agu, maar die zijn ook niet optimaal.
Verwijderd
Hier ook een deelnemer.thijsmunniksma schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:36:
Komende maandag de Elfstedentocht in de planning. Weer wordt nogal bagger als ik de voorspellingen mag geloven. Wil nu nog een windjack aanschaffen voor niet al te veel geld.
Ben een mooi weer rijder
Qua weer valt het wel mee, 55% kans op een buitje.. Het zal echt niet de hele dag regenen als je nu de weerberichten moet geloven.
Wind is wel redelijk aanwezig. kracht 4 tot misschien 5.
Gelukkig starten wij zeer vroeg (5:32) en is de wind hopelijk nog een beetje weg.
Verder ga ik niets bijzonders doen qua kleding, droge sokken en reserve setje, dan houd het wel op.
Heb zelf een redelijk goedkope Sportful Hot Pack. Dat bevalt prima. Ik zie ze nu voor een redelijk bedrag online staan, meen er zelf aantal jaar geleden drie tientjes voor te hebben neergelegd.thijsmunniksma schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:36:
Ben een mooi weer rijder
Read the code, write the code, be the code!
Ik zweer bij GripGrab's. Zowel op de MTB (met vingers) als op de racefiets (zonder vingers). Je hebt ze in verschillende diktes padding.roda_djavulen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:07:
Sommige handschoenen hebben nogal veel padding, als dat op de verkeerde plek zit, want iedere hand is verschillend, dan kan dat ook tinteling e.d. veroorzaken. De fiets maakt ook uit, zo fietsen mn mtb handschoenen met padding heerlijk op mijn mtb, maar op de koersfiets gaan ze echt niet.
Voordeel met wat minderweer bij de Elfstedentocht is dat je meestal niet bij de stempelposten hoeft te wachten tot je tijd voorbij is en weer verder mag..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
05:24 hierVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Hier ook een deelnemer.
Qua weer valt het wel mee, 55% kans op een buitje.. Het zal echt niet de hele dag regenen als je nu de weerberichten moet geloven.
Wind is wel redelijk aanwezig. kracht 4 tot misschien 5.
Gelukkig starten wij zeer vroeg (5:32) en is de wind hopelijk nog een beetje weg.
Verder ga ik niets bijzonders doen qua kleding, droge sokken en reserve setje, dan houd het wel op.

Ik las ergens een een goede tip inzake je eigen bevoorrading, maar die geldt dan natuurlijk ook voor de kleding onderweg:
Na 140 km kom je bij de doorkomst in Bolsward, ook weer in de buurt van je auto (ga ik even vanuit). Je kan je eten en drinken weer aanvullen maar natuurlijk ook extra of droge kleding daar ophalen (of je winteroutfit voor in de ochtend er achterlaten).
dat geeft net wat meer flexibiliteit
Hoe dan ook veel succes allemaal!
Verwijderd
Klopt, dat ga ik ook doen, ik sta ook op de camping in bolsward, dus hoef helemaal niet moeilijk te doen s'morgens..RHE218 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:20:
[...]
05:24 hier
Ik las ergens een een goede tip inzake je eigen bevoorrading, maar die geldt dan natuurlijk ook voor de kleding onderweg:
Na 140 km kom je bij de doorkomst in Bolsward, ook weer in de buurt van je auto (ga ik even vanuit). Je kan je eten en drinken weer aanvullen maar natuurlijk ook extra of droge kleding daar ophalen (of je winteroutfit voor in de ochtend er achterlaten).
dat geeft net wat meer flexibiliteit![]()
Hoe dan ook veel succes allemaal!
Rol me tentje uit en binnen 5 minuten ben ik bij de start
Goed zorgen voor eigen bevoorrading, die is bijna nihil vanuit de organisatie.. Ik kan me alleen nog een appel herinneren.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wow, dat is wel echt nihilM@cer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:32:
Goed zorgen voor eigen bevoorrading, die is bijna nihil vanuit de organisatie.. Ik kan me alleen nog een appel herinneren.
Staat tegenover dat veel bewoners langs de route dit zien als een leuke bijverdienste en dus eten en drinken voor weinig aanbieden.M@cer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:32:
Afgelopen weekend nog het stuk van Oudemirdum naar Stavoren gedaan. Dat blijft een prachtig stukje om te fietsen. Helemaal met wind in de rug
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Er is volgens mij ook ergens appelgebak onderweg.
En PowerBar verzorgt sportdrank tijdens de Fietelfstedentocht vanuit PowerZone in Holwerd.
En PowerBar verzorgt sportdrank tijdens de Fietelfstedentocht vanuit PowerZone in Holwerd.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 14:51 ]
Zojuist ter oriëntatie, bij de eerste fietsenwinkel geweest.
Wat tips gevraagd, en ook op een tweetal fietsen gezeten om de juiste maat te bepalen.
In eerste instantie op een 54 cm fiets gezeten, en daarna op een 58 cm.
58 leek hem verstandiger, gezien ik hier relaxter en minder gedrongen op zat.
Voor mijn gevoel hadden ze in deze winkel een wat verouderde voorraad.
Uiteindelijk heeft hij drie opties aangewezen:
Trek Madone 2.1 Black --> € 960 euro ging 20% korting af omdat men stopt met Trek
Cube Peleton Zwart Rood (vermoed een 2014 model) --> € 1090
Cube Peleton Zwart Blauw (vermoed een 2014 model) --> € 900
Op de Cubes kreeg ik beide 100 euro korting.
Daarnaast nog een aantal accessoires besproken:
Tas / Binnenband / Pomp --> € 70,-
Bidon + Houder --> € 10,-
Helm --> +/- € 100,-
Pedalen --> +/- € 60,-
Schoenen --> +/- € 100,-
Koersbroek --> € 70,-
Shirt --> € 50,-
Daarnaast nog de optie besproken om er een Mio Cyclo op te schroeven.
Hoe denken jullie hierover? Zijn dit qua fietsen verstandige keuzes?
Wat tips gevraagd, en ook op een tweetal fietsen gezeten om de juiste maat te bepalen.
Trek Madone 2.1 Black --> € 960 euro ging 20% korting af omdat men stopt met Trek
Helm --> +/- € 100,-
Pedalen --> +/- € 60,-
Schoenen --> +/- € 100,-
Koersbroek --> € 70,-
Shirt --> € 50,-
Nee, dat vroeg ik mijzelf ook al af.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:37:
Hadden ze geen 56 staan?
Denk dat ik nog maar eens langs wat meer winkels moet gaan.
Die Cube Peloton Zwart Blauw is volgens mij inderdaad een 2014 model die toen 1000€ kostte. 900€ vind ik dan wel erg veel. Ik zou er >750€ van maken. Voor de rode geldt hetzelfde, die kostte 1200€ in 2014 .Daar zou ik >900 euro van proberen te maken.
Voor 1000 kan je ook een fiets vinden die met de nieuwe Tiagra is afgemonteed of zelfs met 105.
Overigens kan een helm wel wat goedkoper en pedalen ook.
Voor 1000 kan je ook een fiets vinden die met de nieuwe Tiagra is afgemonteed of zelfs met 105.
Overigens kan een helm wel wat goedkoper en pedalen ook.
[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 13-05-2016 19:12 ]
Sorry, maar dit is echt bullshit. Ook bij Vos moet de schoorsteen roken. Als je weet wat je koopt is het een prima adres. Aan dit soort klanten verdient Vos dan ook weinig.FunkyBro schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:08:
[...]
Niet per se, het blijft een fietsenmaker die ook prima advies kan geven.
Echter, klanten met minder verstand van zaken, en dat is het merendeel, gaan niet zelden weg met een zwaar overjarige fiets, met een onvolledige afmontage en soms ook nog in de verkeerde maat. De klant denkt dat hij een werelddeal heeft gemaakt, want de fiets was immers goedkoop. Maar men heeft niet door dat men ouderwets genaaid wordt.
Overigens vandaag een heerlijk ritje gemaakt rond Tecklenburg. Goed voor 150 km met 2100 hm.
http://home.trainingpeaks...BCW37NXPQ7LN6XC4AFRJDE5PQ
Dat heb ik bij mijn bib met dikke zeem, liever een dunnere zeem.Equator schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:04:
Welke handschoenen draag jij Pelle? Bij langere ritten begint het bij ook te tintelen. Maar met mijn huidige handschoenen al na 10 minuten.
Hello fellow humans
Grote bidon + houder, 2 euro: http://www.action.nl/dunl...er-incl-bevestiging-zwartProtax schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:56:
Zojuist ter oriëntatie, bij de eerste fietsenwinkel geweest.
Helm --> +/- € 100,-
Pedalen --> +/- € 60,-
Schoenen --> +/- € 100,-
Koersbroek --> € 70,-
Shirt --> € 50,-
LOLFunkyBro schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:08:
[...]
Niet per se, het blijft een fietsenmaker die ook prima advies kan geven.
Nooit iets vragen daarbinnen, nooit, het antwoord is op z'n positiefst waardeloos, maar meestal ronduit misleidend.
e; Gewoon niet komen trouwens en ook niet aanraden, die zaak is echt een schandvlek in het fietsenboerenlandschap.
[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2016 20:16 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nope, alleen een tweetal lange 'lidl' fietsbroeken met goedkoop zeem. Maar ik ben niet iemand die snel klaagt over zadelpijn. Ik ben wel aan het sparen en me een beetje aan het inlezen, maar kennelijk is het ene zeem niet als het andere, dus het is voorlopig nog een beetje "bomen en bos" verhaal voor mij. Tips over broeken en zemen zijn daarom van harte welkom aan mijn kant.Sjoewe schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:12:
[...]
Wel al een bibshort mag ik hopen?
Edit, oh en: N+1-1+1 day
[afbeelding]
Weer terug van de shop, net optijd voor de laatste mooie dag
Vandaag lekker de route.nl live activiteiten tocht meegedaan. Het zou op papier veel fietsen zijn, maar in de praktijk waren het veelal ouderen die meegingen en werd er erg langzaam gefietst. Ergens wel begrijpelijk met windkracht 6 over Marken heen, maar het had iets sneller gemogen. Verder leuk dagje met veel excursies die ik normaal nóóit zou doen (volendam experience, rondleiding door Marken met een gids).
Conclusie, nog een keer terug met de racefiets om eens lekker langs het IJsselmeer/Markermeer te knallen. Het zijn best leuke wegen zo langs de dijken. Alleen jammer dat je niet op de dijk kan op de meeste plaatsen, dat is bij ons bij de Lek wel anders.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Heel GoT FG komt hier ondertussen langs
Hier een lichtelijk geïrriteerde fiets eigenaar.... Woensdag ochtend vlak na openingstijd de fiets naar de LBS gebracht. In principe rijd hij zonder problemen en was er. op een losse spaak, niets aan de hand. Gewoon of ze even paar dingen willen nakijken als jaarlijke checkup voor mijn gemoedsrust
Zou wel wat langer duren en donderdag in de loop van de dag klaar zijn, was prima want ik kon s'avonds langskomen.
Gisteren niets gehoord, vandaag weer niet dus eind van de dag toch even gebeld, hadden nog geen tijd gehad, misschien morgen. Sowieso 3 volle dagen om een spaak te fixen en wat lagers
Snel is anders
Hier een lichtelijk geïrriteerde fiets eigenaar.... Woensdag ochtend vlak na openingstijd de fiets naar de LBS gebracht. In principe rijd hij zonder problemen en was er. op een losse spaak, niets aan de hand. Gewoon of ze even paar dingen willen nakijken als jaarlijke checkup voor mijn gemoedsrust
Gisteren niets gehoord, vandaag weer niet dus eind van de dag toch even gebeld, hadden nog geen tijd gehad, misschien morgen. Sowieso 3 volle dagen om een spaak te fixen en wat lagers
Snel is anders

Ik doe al jaren alles zelf, veel makkelijker/flexibeler, alleen heb ik wel wat mindr reserveonderdelen op voorraad dan een werkplaats, maar zo vaak gaat onverwacht niets stuk eigenlijk. Kost wel een kleine investering in niet-vaakgebruikt gereedschap.
Qua broek ben ik verkocht aan een Santini met dunne gelzeem die ik jaren geleden gekocht heb (~50€). Ik heb ook een Assos en een Sugoi uit het hogergeprijsde segment, maar die zaten voor mij minder goed, terwijl ik diverse mensen ken die Assos toch wel het summum van comfort noemen.
Qua broek ben ik verkocht aan een Santini met dunne gelzeem die ik jaren geleden gekocht heb (~50€). Ik heb ook een Assos en een Sugoi uit het hogergeprijsde segment, maar die zaten voor mij minder goed, terwijl ik diverse mensen ken die Assos toch wel het summum van comfort noemen.
[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 13-05-2016 22:18 ]
Een goede fietsbroek is samen met een helm echt het meest onontbeerlijke stuk fietskleding om te hebben...rockhopper schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:29:
Ik ben wel aan het sparen en me een beetje aan het inlezen, maar kennelijk is het ene zeem niet als het andere, dus het is voorlopig nog een beetje "bomen en bos" verhaal voor mij. Tips over broeken en zemen zijn daarom van harte welkom aan mijn kant.
Zoveel bomen en bos is er niet hoor, ga uit van 60-90 euro en koop een korte broek met bretels van een redelijk merk (Castelli/Sportful/Pearl Izumi/Craft) dan ga je al een hele stap vooruit. Tegen de tijd dat je die versleten hebt, heb je ook genoeg kilometers in je benen om te besluiten welke specifieke kwaliteiten je belangrijk vindt in een volgende broek.
Ik reageer op je eerdere bericht, waar je adviseert nooit naar Vos te gaan. Ik heb beperkte, maar redelijk positieve ervaring en van daaruit geef ik aan dat ze daar best goed advies kunnen geven. Zonder argumentie bij jouw standpunt kan ik er moeilijk inhoudelijk op ingaanhavana schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:18:
[...]
Sorry, maar dit is echt bullshit. Ook bij Vos moet de schoorsteen roken. Als je weet wat je koopt is het een prima adres. Aan dit soort klanten verdient Vos dan ook weinig.
Echter, klanten met minder verstand van zaken, en dat is het merendeel, gaan niet zelden weg met een zwaar overjarige fiets, met een onvolledige afmontage en soms ook nog in de verkeerde maat. De klant denkt dat hij een werelddeal heeft gemaakt, want de fiets was immers goedkoop. Maar men heeft niet door dat men ouderwets genaaid wordt.
Ik ben nu wel erg benieuwd geworden, want ik wil je hierin ook best wel geloven, maar is dat wat je hierboven aangeeft een breder gedragen mening? Meer mensen die deze ervaring delen? Staan er fora volgeschreven met slechte ervaringen met Vos? ..
Maar geef nou eens een onderbouwingMrAngry schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:12:
[...]
LOL
Nooit iets vragen daarbinnen, nooit, het antwoord is op z'n positiefst waardeloos, maar meestal ronduit misleidend.
e; Gewoon niet komen trouwens en ook niet aanraden, die zaak is echt een schandvlek in het fietsenboerenlandschap.
Cities aren't loud, cars are loud
Helaas wel hier bijvoorbeeldFunkyBro schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Ik ben nu wel erg benieuwd geworden, want ik wil je hierin ook best wel geloven, maar is dat wat je hierboven aangeeft een breder gedragen mening? Meer mensen die deze ervaring delen? Staan er fora volgeschreven met slechte ervaringen met Vos? ..
Als je weet waar je het over hebt is Vos geen verkeerde zaak, maar als niet kenner kan je bedrogen uitkomen..
Wielrenners vinden vaak dat een racefiets zo kaal als mogelijk moet zijn. Geen bel, geen zadeltas, geen standaard (
) en ook geen ringslot (
). Een fietscomputer mag dan weer wel.
Ook ik heb bovenstaande accessoires niet.
Binnenbandje, multitooltje, wat te eten, windjack, etc doe ik dan in de zakken van m'n fietsshirt.
Maar nu ga ik in juni het IJsselmeer rond op één dag en neem dan vast meer dingen mee die dus niet meer in m'n zakken passen.
Hoe lossen jullie dit op? Ik dacht eraan om een frametas aan te schaffen.
Iemand tips?
Binnenbandje, multitooltje, wat te eten, windjack, etc doe ik dan in de zakken van m'n fietsshirt.
Maar nu ga ik in juni het IJsselmeer rond op één dag en neem dan vast meer dingen mee die dus niet meer in m'n zakken passen.
Iemand tips?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Zadeltasje aanschaffen?
Waarom een frametas tov een zadeltas? Vind een frametas er minder mooi uitzien, zit in de weg van de remkabel en meer punten die langs je frame schuren
Waarom een frametas tov een zadeltas? Vind een frametas er minder mooi uitzien, zit in de weg van de remkabel en meer punten die langs je frame schuren
Misschien niet zo comfy al ligt dat erg persoonlijk, maar je zou ook een goed passende rugzak kunnen proberen. Kan je je fiets verder mooi laten.Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:19:
Wielrenners vinden vaak dat een racefiets zo kaal als mogelijk moet zijn. Geen bel, geen zadeltas, geen standaard () en ook geen ringslot (
Iemand tips?
Met langere tochten kan je of meer dingen op je fiets bouwen, of je neemt erg veel geld mee en lost het duur ter plekke op met aanschaf (niet altijd even haalbaar dus vaak niet echt een oplossing) of je draagt het bij je al dan niet in je jaszak.
Je zou natuurlijk ook een bidon kunnen opofferen en hierin reserve materiaal gaan stoppen, maar dan zul je dus vaker je bidon bij moeten vullen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Wat wil je extra meenemen dat met beetje proppen niet in shirt past ?
windjackje kan je ook tussen ondershirt en shirt doen bijvoorbeeld. (al vermoed ik niet dat je die in juni nodig zal hebben)
En onderweg kan je ook gewoon even stoppen natuurlijk om wat te eten.
windjackje kan je ook tussen ondershirt en shirt doen bijvoorbeeld. (al vermoed ik niet dat je die in juni nodig zal hebben)
En onderweg kan je ook gewoon even stoppen natuurlijk om wat te eten.
[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 14-05-2016 17:38 ]
De standaard 500ml bidon(s) vervangen voor 750ml. In klein zadeltasje 2 biba's, 2 patronen, patroon-kop en bandenlichter. In rugpand voeding.Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:19:
Wielrenners vinden vaak dat een racefiets zo kaal als mogelijk moet zijn. Geen bel, geen zadeltas, geen standaard () en ook geen ringslot (
Iemand tips?
Multitool? Verwacht je veel sleutelwerk? Evt een kettingpons en 2 quicklinks in de dop vh stuur (zie specialized Swat).
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Bel hoort wel gewoon op je fiets trouwens ;-)
Ik heb de binnenband en gereedschap in mijn 2e bidon zitten, dan kan ik mijn shirt gewoon gebruiken voor voorraad... Onderweg kan je ook altijd bijvullen. Ik gebruik tegenwoordig veel stroopwafels, zijn makkelijk mee te nemen en geven je echt een boost wat energie betreft.. Mooi per 2 verpakt.
Ik heb de binnenband en gereedschap in mijn 2e bidon zitten, dan kan ik mijn shirt gewoon gebruiken voor voorraad... Onderweg kan je ook altijd bijvullen. Ik gebruik tegenwoordig veel stroopwafels, zijn makkelijk mee te nemen en geven je echt een boost wat energie betreft.. Mooi per 2 verpakt.
[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 14-05-2016 19:11 ]
Vandaag me opnieuw laten informeren bij een aantal zaken, en ik heb voor mijn gevoel nu de juiste winkel gevonden.
Het is een vrij kleine winkel, maar voor mijn gevoel zijn het echte specialisten.
Ik moet nu de keuze gaan maken tussen welke fiets ik wil hebben:
- Concorde Alura black/white - € 1149,-
- Concorde Alura black/orange - € 1149,-
- Cube Attain SL - € 1199,-
Concorde kon ik persoonlijk nog niet, maar naar zeggen is dit echt een top fiets voor het geld.
De verkoper zei ook dat dit een veel uniekere fiets is, en je deze nog niet zoveel tegen komt.
Heb met hem ook direct wat set prijsjes afgesproken, en kan ook mijn mountain bike inruilen voor een mooie prijs
Wat denken jullie de Cube of de Concorde?
http://www.concorde-bikes.com/
Het is een vrij kleine winkel, maar voor mijn gevoel zijn het echte specialisten.
Ik moet nu de keuze gaan maken tussen welke fiets ik wil hebben:
- Concorde Alura black/white - € 1149,-
- Concorde Alura black/orange - € 1149,-
- Cube Attain SL - € 1199,-
Concorde kon ik persoonlijk nog niet, maar naar zeggen is dit echt een top fiets voor het geld.
De verkoper zei ook dat dit een veel uniekere fiets is, en je deze nog niet zoveel tegen komt.
Heb met hem ook direct wat set prijsjes afgesproken, en kan ook mijn mountain bike inruilen voor een mooie prijs
Wat denken jullie de Cube of de Concorde?
http://www.concorde-bikes.com/
Vanmiddag toch nog even op de fiets gestapt. 1 buitje en vooral heel veel tegen wind!
Ik heb regelmatig (bijna elke rit) last van dove/tintelende vingers. Ik fiets eigenlijk altijd zover handschoentjes maar ik heb wel eens met gefietst en toen had ik het ook. Nu waren dat lekker goedkope units van de Lidl dus ik vraag me af of het aan mijn houding of gewenning ligt of dat ik gewoon een paar fatsoenlijke handschoenen moet kopen.
Ik heb regelmatig (bijna elke rit) last van dove/tintelende vingers. Ik fiets eigenlijk altijd zover handschoentjes maar ik heb wel eens met gefietst en toen had ik het ook. Nu waren dat lekker goedkope units van de Lidl dus ik vraag me af of het aan mijn houding of gewenning ligt of dat ik gewoon een paar fatsoenlijke handschoenen moet kopen.
He is Concorde ook weer terug.. Echt zo'n merk wat je ziet komen en gaan.. Mijn eerste pre-racefiets (nog met normaal stuur) was ook een Concorde. Is volgens mij al een aantal keer failliet gegaan en wordt steeds weer leven in geblazen..
Volgens mij zijn ze alledrie volledig Shimano 105 5800, dus wat onderdelen betreft zit er niet veel verschil in..
Beide even proberen en kijken waar je het lekkerste op fietst en bovendien waar je de meeste feeling mee hebt.. Je fietst toch even makkelijker en sneller op de fiets waar je een voorkeur voor hebt
Volgens mij zijn ze alledrie volledig Shimano 105 5800, dus wat onderdelen betreft zit er niet veel verschil in..
Beide even proberen en kijken waar je het lekkerste op fietst en bovendien waar je de meeste feeling mee hebt.. Je fietst toch even makkelijker en sneller op de fiets waar je een voorkeur voor hebt
Sorry voor het opduiken van een hele oude post. Maar hoe bevallen die cat ears?Roet schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:21:
[...]
Mijn dank is groot, ik heb meteen wat Cat Ears besteld. Ik zat dit weekend al tijdens mijn training te testen met mijn vingers, want ik wilde er vanaf. Ik was dus al op zoek naar zoiets, zonder dat ik wist dat dit bestond. Mochten mensen interesse hebben kan ik binnenkort mijn ervaringen wel geven, ze worden via airmail verstuurd dus ze zullen redelijk rap binnen zijn.
Ik werd gek van de herrie op de fiets vanmiddag dus ik wil graag wat van die units bestellen.
Waarom niet een rugzakje?Galois schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:19:
Iemand tips?
...
Nog mensen die morgen ook de ronde van nijmegen gaan fietsen? Ik ga morgen voor de 120km en wordt eerste toertocht ooit en rit boven de 100 dit seizoen.
Ik twijfel nog een beetje over de kleding. Momenteel denk ik aan lang shirt, korte broek met beenstukken, en regenjack mee in de zak. Twijfel alleen of lang shirt met thermoshirt voldoende is of dat ik ook nog mijn dikkere windstopper moet meenemen (die dan dus niet in een zak past).
Wat zouden jullie doen?
Ik twijfel nog een beetje over de kleding. Momenteel denk ik aan lang shirt, korte broek met beenstukken, en regenjack mee in de zak. Twijfel alleen of lang shirt met thermoshirt voldoende is of dat ik ook nog mijn dikkere windstopper moet meenemen (die dan dus niet in een zak past).
Wat zouden jullie doen?
[ Voor 9% gewijzigd door Jwlb op 14-05-2016 20:36 ]
Ik vind ze allebei mooi, Cube ziet er net wat moderner uit.
Iemand in mijn omgeving raad de Cube af, volgens hem is Cube voor beginners...
Geen idee, wat voor merken er nog meer te krijgen zijn in dit prijssegment.
Weet het even niet meer

Nou volgens mijn is Cube gewoon een puik merk. Die 'beginner' fietsen, nu die Attain vroeger de Peloton (volgens mij) zijn/waren zeker geen onverdienstelijke fietsen.
Ik heb een Sensa gekocht als eerste echte racefiets. Die zijn ook niet duur en met goede onderdelen. Het is ook lastig, de kwelling van keuze:).
Ik heb een Sensa gekocht als eerste echte racefiets. Die zijn ook niet duur en met goede onderdelen. Het is ook lastig, de kwelling van keuze:).
Je kan je er maar druk om maken...
Jup. Ik ga ook de 120 doen. Ik trek gewoon kort-kort aangevuld met been- en armstukken aan. Het was vandaag ook prima te doen in Nijmegen. Regenjack laat ik thuis, gezien het volgens de voorspelling niet erg hard gaat regenen.Jwlb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:35:
Nog mensen die morgen ook de ronde van nijmegen gaan fietsen? Ik ga morgen voor de 120km en wordt eerste toertocht ooit en rit boven de 100 dit seizoen.
Wat zouden jullie doen?
Er is niets mis met een Cube. Het is een wat meer budgetmerk, maar je krijgt een prima fiets voor relatief weinig geld. Kijk ook eens naar een Canyon of Radon. Die zijn alleen online verkrijgbaar, maar zijn ook lekker scherp qua prijs.Protax schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:13:
[...]
Ik vind ze allebei mooi, Cube ziet er net wat moderner uit.
Iemand in mijn omgeving raad de Cube af, volgens hem is Cube voor beginners...![]()
Geen idee, wat voor merken er nog meer te krijgen zijn in dit prijssegment.
Weet het even niet meer
[ Voor 27% gewijzigd door DjVe op 14-05-2016 21:23 ]
Ik zou voor de Cube gaan, gewoon een gevestigd merk met mooie fietsen.
Een beetje vreemde opmerking, je bent toch beginner? En is er iets mis met een fiets voor beginners? Alsof iedereen die hij/zij kent meteen rijles zou moeten krijgen in een formule 1 auto. Maar als hij zo'n opmerking heeft en er echt verstand van heeft, heb je natuurlijk meteen een drietal betere alternatieven van hem/haar te horen gekregen, toch?Protax schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:13:
[...]
Iemand in mijn omgeving raad de Cube af, volgens hem is Cube voor beginners...
Ik gok van niet, ik zou me niet druk maken over dat soort snob opmerkingen. Er is maar één mening die telt tijdens jouw fietsrit, en dat is je eigen ervaring of ie lekker fietst en je er lekker op zit. Dat je 'm mooi vind is een tweede iets dat ook meetelt. Ik denk niet dat je Cube of de Concordes verkeerde keuzes zijn. Al heb ik persoonlijk wat meer schrik van de laatste als ik hier in één van de reacties lees dat het bedrijf regelmatig? failliet is geweest.
Er zijn professionals die op Cube rijden..... Ene Davide Rebellin bijvoorbeeld, is toch gene koekenbakker....
Kwalitatief doet Cube niet onder voor bijvoorbeeld Canyon, Focus, of Red Bull.
[ Voor 68% gewijzigd door havana op 14-05-2016 21:48 ]
Als ik me niet vergis heb ik laatst tijdens... hmmzz... RvV..? ook profs met die dingen zien rijden. Ik ben ook wel benieuwd hoe die dingen bevallen. Het is niet direct dat ik flaporen heb, maar klein zijn ze ook niet dus er wappert best wat wind inNoxa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:52:
[...]
Sorry voor het opduiken van een hele oude post. Maar hoe bevallen die cat ears?
Ik werd gek van de herrie op de fiets vanmiddag dus ik wil graag wat van die units bestellen.
Alternatief bestaat ook: http://www.bikecommuters....ducing-strap-attachments/
[ Voor 9% gewijzigd door BreadFan op 14-05-2016 21:51 ]
Eens, maar die opmerking kreeg ik te vanavond direct toen ik hem een appje stuurde.havana schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:48:
Er zijn professionals die op Cube rijden.....
Hij blijft volhouden, kies een goed frame... en dat hoeft geen Cube te zijn.
Zag overigens amper verschil, tussen de Concorde en Cube, beide zelfde afgemonteerd.
Die Cube Attain SL (heb op 12gobiking site gekeken voor onderdelen, maar zal dezelfde zijn want de prijs is ook hetzelfde) is gewoon een heel mooie fiets en een goed frame. Goede onderdelen en denk dat u/jij daar zeker geen buil aan kan vallen. Gewoon eens proefrijden, want geometry verschilt wel vaak.Protax schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:49:
[...]
Eens, maar die opmerking kreeg ik te vanavond direct toen ik hem een appje stuurde.
Hij blijft volhouden, kies een goed frame... en dat hoeft geen Cube te zijn.
Zag overigens amper verschil, tussen de Concorde en Cube, beide zelfde afgemonteerd.
Iemand die roept dat Cube voor beginners kan ik echt niet serieus nemen....
Ik loop al >10 jaar mee in dit wereldje, heb tientallen fietsen zelf bereden (dus niet van horen zeggen en Cube is gewoon goed. Punt uit.
Dat veel mensen een Cube kopen als instapper klopt wel, maar dat zegt verder niks. Lijkt me juist een goed teken.
Ik loop al >10 jaar mee in dit wereldje, heb tientallen fietsen zelf bereden (dus niet van horen zeggen en Cube is gewoon goed. Punt uit.
Dat veel mensen een Cube kopen als instapper klopt wel, maar dat zegt verder niks. Lijkt me juist een goed teken.
[ Voor 21% gewijzigd door havana op 14-05-2016 22:11 ]
Thanks voor het meedenken. Misschien tot morgenDjVe schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:20:
[...]
Jup. Ik ga ook de 120 doen. Ik trek gewoon kort-kort aangevuld met been- en armstukken aan. Het was vandaag ook prima te doen in Nijmegen. Regenjack laat ik thuis, gezien het volgens de voorspelling niet erg hard gaat regenen.
Hier ook de 120km, zelfde outfit uitgekozen voor morgen. Arm stukken had ik nog niet, maar die werden vandaag gelukkig al bezorgd. Uit voorzorg toch nog maar snel besteld gisteren.DjVe schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:20:
[...]
Jup. Ik ga ook de 120 doen. Ik trek gewoon kort-kort aangevuld met been- en armstukken aan. Het was vandaag ook prima te doen in Nijmegen. Regenjack laat ik thuis, gezien het volgens de voorspelling niet erg hard gaat regenen.
Het wordt voor mij de allereerste keer een toertocht fietsen en ik heb er veel zin in. Hopelijk werkt het weer wel een beetje mee. Vandaag stond er toch een behoorlijk harde wind.
Rebellin rijdt op een Guerciotti. Gasparotto (en de rest van de Wanty ploeg) rijdt op Cube.havana schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:48:
Er zijn professionals die op Cube rijden..... Ene Davide Rebellin bijvoorbeeld, is toch gene koekenbakker....
Elke fiets van het budgetwaar je naar aan het kijken bent is een (semi) beginnersfiets...
Ik denk dat je met de Cube een betrouwbaarder merk hebt dan met Concorde, al zou ik ook even bij Canyon kijken (beetje eigen voorkeur)...
Ik denk dat je met de Cube een betrouwbaarder merk hebt dan met Concorde, al zou ik ook even bij Canyon kijken (beetje eigen voorkeur)...
Ik had kort, kort met ben een arm stukken vandaag en ik miste een (thermo) onder shirt.Jwlb schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:35:
Wat zouden jullie doen?
Wellicht dat een tegen jasje heb overbodige luxe is. Ik had maar 1 klein buitje.
Twee fietsmaatjes rijden op Cube, flink prijzige Cube's ook 
Erg mooie fietsen hoor, niks mis mee
Zit overigens na de opmerking van M@cer even op de Canyon site te kijken, die fietsen zijn echt netjes afgemonteerd voor de prijs. Als ik dat vergelijk, voor een Giant krijg je bij Canyon veel meer iets voor eht geld
. Erg netjes geprijst zeg ! Zeker omdat ik Canyon's ook één van de weinige écht mooie fietsen vind

Erg mooie fietsen hoor, niks mis mee
Zit overigens na de opmerking van M@cer even op de Canyon site te kijken, die fietsen zijn echt netjes afgemonteerd voor de prijs. Als ik dat vergelijk, voor een Giant krijg je bij Canyon veel meer iets voor eht geld
[ Voor 69% gewijzigd door sapphire op 14-05-2016 23:34 ]
Zo'n rode Aeroad, dat wordt echt mn volgende fiets (ooit)sapphire schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:23:
Zeker omdat ik Canyon's ook één van de weinige écht mooie fietsen vind
Die vind ik dan net weer niet zo schönSjoewe schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:46:
[...]
Zo'n rode Aeroad, dat wordt echt mn volgende fiets (ooit)
Ultimate vind ik echt
Als we ooit nog een GoT meet doen denk ik dat ik M@cers fiets gewoon inlaad en wegscheur

Ik gebruik ze nu al een hele tijd en ze bevallen erg goed. Je ziet er wel wat raar uit als de cat-ears een kleur hebben die niet aansluit bij je gear/huidskleur, maar de werking is echt super. Zeker op ritten van 200km+ merk je gewoon dat het enorm veel rust geeft en je hoort veel meer van je omgeving (en je kettingNoxa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:52:
[...]
Sorry voor het opduiken van een hele oude post. Maar hoe bevallen die cat ears?
Ik heb 3 versies, De Elite Tour 2.5, de Classics en de Pro. De dikste versie neemt echt nagenoeg alle ruis weg, dat is echt een ervaring! Houd maar eens je handen haaks tegen je hoofd, voor je oren. Dan heb je hetzelfde effect. Ik rijd tijdens de wintertijd toch vooral in de avond/donker dus dan maakt de grootte me al helemaal niet uit, en draag ik dus altijd de grootste, want het is dan heerlijk rustig fietsen.
De kleinere versies zijn meer geschikt voor de zomer. Ik vind het echt een uitvinding en ik hoop ook dat grote merken op deze accessoire duiken zodat er wat mooiere windblokkers ontworpen worden. De wind-blox lijkt een stap in de goede richting, ik hoop ze binnenkort binnen te krijgen.
Ik rij ook de 120. Voor mij wordt t lange broek, ondershirt en lang Jersey. Daarnaast hopen dat t droog blijft en een leuk groepje!Samiej6 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:25:
[...]
Hier ook de 120km, zelfde outfit uitgekozen voor morgen. Arm stukken had ik nog niet, maar die werden vandaag gelukkig al bezorgd. Uit voorzorg toch nog maar snel besteld gisteren.
Het wordt voor mij de allereerste keer een toertocht fietsen en ik heb er veel zin in. Hopelijk werkt het weer wel een beetje mee. Vandaag stond er toch een behoorlijk harde wind.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk.Afrit13 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:39:
[...]
Rebellin rijdt op een Guerciotti. Gasparotto (en de rest van de Wanty ploeg) rijdt op Cube.
Kwestie van een andere houding/ meer afwisselen. Ik had hier toen ik net begon ook last van omdat ik meestal in dezelfde houding op mijn stuur leunde. Tegenwoordig veel meer in de drops, nu veel minder last van.Noxa schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:20:
Vanmiddag toch nog even op de fiets gestapt. 1 buitje en vooral heel veel tegen wind!
Omdat rugzakjes niet horen op een racefiets

/sarcasme
Ik snap dat nooit. Pak gewoon een rugzak en je hoeft je amper druk te maken.
Exact expert nodig?
Wat jij zegt, Crazy D. Ik gebruik een Charge 450 van CamelBak, zonder de drinkzak, omdat het water daaruit enorm naar rubber smaakt. Ik doe er losse flessen spa in, tezamen met wat kleinere cola flesjes en dat gaat boven verwachting goed. Ik dacht dat het enorm 'clunky' zou voelen, maar dat is niet het geval. Gebruik hem zowel op de racer als op de MTB en vind het ideaal. Zeker voor de langere ritten wil ik niet langs tankstations of andere winkels. Laat mijn fiets + spullen liever niet onbewaakt achter namelijk.
Bedankt voor je bijdrageM@cer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Helaas wel hier bijvoorbeeld
Als je weet waar je het over hebt is Vos geen verkeerde zaak, maar als niet kenner kan je bedrogen uitkomen..

Cities aren't loud, cars are loud
ik begrijp het punt dat je maakt. maar degene die de grote ronde wil gaan fietsen wil wat extra spullen meenemen. een frametas vind ik persoonlijk helemaal uit den boze maar dat is ook een kwestie van smaak.Crazy D schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:06:
[...]
Omdat rugzakjes niet horen op een racefietsLiever lekker alles in de zakjes op je rug stouwen dan gewoon comfortabel genoeg ruimte om spullen mee te nemen zodat je niet zonder komt te zitten en ook niet afhankelijk bent van een winkeltje dat net dicht blijkt te zijn als je daar aankomt.....
/sarcasme
Ik snap dat nooit. Pak gewoon een rugzak en je hoeft je amper druk te maken.
als je dan toch wat extra spullen mee wil nemen prefereer ik eerder een rugzakje.
maar als alles in de zakjes op de rug past zou dat ook mijn voorkeur hebben.
zadeltasje met reserve binnenband, bandenlichters etc..
in de rug kan opgerold wind/regenjackje en eten....
...
Concorde was VROEGER een leuk merk, maar das war einmal... Maar failliet gegaan.
De merknaam zal zijn overgenomen, is nu van intersens , moederbedrijf van sensa en worden waarschijnlijk in zelfde hal in elkaar gezet....
Zou dus nu Concorde niet beter dan cube noemen, eerder minder....
Maar zoveel stelt een merknaam "eigenlijk" niet meer voor, soms is het enige tastbare "fietsmerk"ding aan de fiets alleen de merksticker die men op het ingekochte frame plakt, de rest wordt overal elders ingekocht.
De merknaam zal zijn overgenomen, is nu van intersens , moederbedrijf van sensa en worden waarschijnlijk in zelfde hal in elkaar gezet....
Zou dus nu Concorde niet beter dan cube noemen, eerder minder....
Maar zoveel stelt een merknaam "eigenlijk" niet meer voor, soms is het enige tastbare "fietsmerk"ding aan de fiets alleen de merksticker die men op het ingekochte frame plakt, de rest wordt overal elders ingekocht.
Ik heb zelf Ijsselmeer gereden zonder rugzak en met de zakken volgeramd. Nou waren we wel met 4 dus dat verdeeld wat risico's, er zijn bv altijd genoeg binnenbanden beschikbaar dus je hoeft je daar zelf niet druk over te maken. Afhankelijk van de route en de dag waarop je fietst moet je meer of minder meenemen. In Lemmer zit een fietsenzaak ongeveer op de route en kan je prima lunchen en inslaan bij bakkertje of supermarkt, maar dan moeten de winkels wel open zijn. Idem voor Hoorn.
Toen wij het deden was het ook 30 graden, dus geen reden om jasjes oid mee te nemen, dat scheelt ook.
Toen wij het deden was het ook 30 graden, dus geen reden om jasjes oid mee te nemen, dat scheelt ook.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nee niks laat maar
.
[ Voor 175% gewijzigd door Roet op 15-05-2016 12:41 ]
Zelf een (normaal formaat) zadeltasje, en dikke vinger die vind dat dat niet kan
Daarin zit dan 2 binnenbandjes, 1 klein multitooltje, 2 linkjes en 2 gelletjes (nood)
Verder 2x 1liter bidon met water en pompje aan frame, en verder geld, sleutels & telefoon in shirtzakjes.(maar liefst zo weinig mogelijk)
Koffie en appeltaart onderweg (en DAN ook bidons bijvullen (@roet)) , daar red ik t prima op bij tochten onder de 150, anders stop ik wel Een 2de keer.
Daarin zit dan 2 binnenbandjes, 1 klein multitooltje, 2 linkjes en 2 gelletjes (nood)
Verder 2x 1liter bidon met water en pompje aan frame, en verder geld, sleutels & telefoon in shirtzakjes.(maar liefst zo weinig mogelijk)
Koffie en appeltaart onderweg (en DAN ook bidons bijvullen (@roet)) , daar red ik t prima op bij tochten onder de 150, anders stop ik wel Een 2de keer.
[ Voor 6% gewijzigd door Ted038 op 15-05-2016 12:50 ]
[quote]Ted038 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:35:
Concorde was VROEGER een leuk merk, maar das war einmal... Maar failliet gegaan.
[/qoute]
Wat dus in principe niet zegt over de kwaliteit van Concorde, de vergelijking met Sensa kwalitatief tov. Concorde. Dus eventueel leuk om te weten maar meer niet.
Dus zou zomar kunnen dat frames van Trek, Specialized, Merida, ect uit dezelfde fabriek komen. En dat zegt niets over de onderling vergelijkbare kwaliteit van de frames (alsin frame X van €2K en Frame Y van €1K komen uit dezelfde fabriek dús zijn even goed).
Ik zeg overigens niet dat er geen merken zijn die gewoon frames inkopen en stickers plakken hoor
[/qoute]
Wat dus in principe niet zegt over de kwaliteit van Concorde, de vergelijking met Sensa kwalitatief tov. Concorde. Dus eventueel leuk om te weten maar meer niet.
Ik snap niet precies wat je met die laatste zin bedoeld. Ja frames worden veelal gemaakt in China/Taiwan/Azië, weinig fietsmerken hebben hun eigen fabriekje staan. Dan nog kopen de meeste merken niet zomaar een frame in en plakken hun sticker er op. Ze ontwerpen een frame en laten die bouwen naar hun specificaties bij fabrieken in China/Taiwan/Aziën omdat de productie daar simpelweg goedkoper is.Zou dus nu Concorde niet beter dan cube noemen, eerder minder....
Dus zou zomar kunnen dat frames van Trek, Specialized, Merida, ect uit dezelfde fabriek komen. En dat zegt niets over de onderling vergelijkbare kwaliteit van de frames (alsin frame X van €2K en Frame Y van €1K komen uit dezelfde fabriek dús zijn even goed).
Ik zeg overigens niet dat er geen merken zijn die gewoon frames inkopen en stickers plakken hoor
Ik ben nog op zoek naar een zadeltas waar de dingen die u noemt inpassen. Welke zadeltas heeft u als ik dat mag vragen? Of de maat ervan, ik weet niet of ik van veel tassen een L of M moet hebben om die dingen erin te krijgen.Ted038 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:48:
Zelf een (normaal formaat) zadeltasje, en dikke vinger die vind dat dat niet kan![]()
Wat dus in principe niet zegt over de kwaliteit van Concorde, de vergelijking met Sensa kwalitatief tov. Concorde. Dus eventueel leuk om te weten maar meer niet.sapphire schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:10:
[quote]Ted038 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:35:
[...]
Ik snap niet precies wat je met die laatste zin bedoeld. Ja frames worden veelal gemaakt in China/Taiwan/Azië, weinig fietsmerken hebben hun eigen fabriekje staan. Dan nog kopen de meeste merken niet zomaar een frame in en plakken hun sticker er op. Ze ontwerpen een frame en laten die bouwen naar hun specificaties bij fabrieken in China/Taiwan/Aziën omdat de productie daar simpelweg goedkoper is.
Nice, ik ga daar na mijn vakantie een setje bestellen. Thnx voor je review.Roet schreef op zondag 15 mei 2016 @ 00:28:
[...]
Ik gebruik ze nu al een hele tijd en ze bevallen erg goed. Je ziet er wel wat raar uit als de cat-ears een kleur hebben die niet aansluit bij je gear/huidskleur, maar de werking is echt super. Zeker op ritten van 200km+ merk je gewoon dat het enorm veel rust geeft en je hoort veel meer van je omgeving (en je ketting). Eerst hoorde ik de vogeltjes in het bos e.d. niet, nu wel. Ik heb ook beide wind-blox units in bestelling staan, maar ik schat dat de werking daarvan minder is dan de cat-ears. Echter ziet de wind-blox er wel beter uit. We gaan het horen!
Ik heb 3 versies, De Elite Tour 2.5, de Classics en de Pro. De dikste versie neemt echt nagenoeg alle ruis weg, dat is echt een ervaring! Houd maar eens je handen haaks tegen je hoofd, voor je oren. Dan heb je hetzelfde effect. Ik rijd tijdens de wintertijd toch vooral in de avond/donker dus dan maakt de grootte me al helemaal niet uit, en draag ik dus altijd de grootste, want het is dan heerlijk rustig fietsen.
De kleinere versies zijn meer geschikt voor de zomer. Ik vind het echt een uitvinding en ik hoop ook dat grote merken op deze accessoire duiken zodat er wat mooiere windblokkers ontworpen worden. De wind-blox lijkt een stap in de goede richting, ik hoop ze binnenkort binnen te krijgen.
Ik heb deze. F*ck de velominati regels, zo'n tasje is gewoon ontzettend handig.Gnosis schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Ik ben nog op zoek naar een zadeltas waar de dingen die u noemt inpassen. Welke zadeltas heeft u als ik dat mag vragen? Of de maat ervan, ik weet niet of ik van veel tassen een L of M moet hebben om die dingen erin te krijgen.
Ik moest die regels zelfs opzoeken, want had er nooit van gehoord. Apart, lijkt wel een sekte hehe, maar wel grappig om eens te lezen.Noxa schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:26:
Ik heb deze. F*ck de velominati regels, zo'n tasje is gewoon ontzettend handig.
Bedankt voor de tip! Welke maat hebt u? Neem namelijk altijd 2 binnenbanden mee en een multitool, die zou ik daar dan in doen, maar veel van die tasjes zijn klein of gelijk heel groot.
Velominati rules zijn bedoeld als grap, als je dat serieus gaat nemen dan snap je niet wat het idee erachter is....
Je zou een prof eens moeten zien trainen.... grote flessen, zadeltassen, clinchers, enz....
Dit gezegd hebbende: een hutkoffer monteren is nou ook weer niet meteen nodig. Ik gebruik zelf een lekker klein tasje van Continental. Kost geen deuk en er past een bandje in, 2 wippers, een paar zelfklevers en een snelschakeltje van KMC. Plus een setje reservebatterijen voor m'n vermogensmeter.
Pompje en multitool gaan gewoon in m'n shirt.
Je zou een prof eens moeten zien trainen.... grote flessen, zadeltassen, clinchers, enz....
Dit gezegd hebbende: een hutkoffer monteren is nou ook weer niet meteen nodig. Ik gebruik zelf een lekker klein tasje van Continental. Kost geen deuk en er past een bandje in, 2 wippers, een paar zelfklevers en een snelschakeltje van KMC. Plus een setje reservebatterijen voor m'n vermogensmeter.
Pompje en multitool gaan gewoon in m'n shirt.
[ Voor 74% gewijzigd door havana op 15-05-2016 13:51 ]
Tja ik heb ook een topeak aerowedge clip. Ik vind spullen in m'n shirtje zwaar vervelend. Ieder z'n ding 
@Sjoewe, ook handig
@Sjoewe, ook handig
[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 15-05-2016 14:25 ]
Ik heb sinds een tijdje een 'Stickypod', omdat ik altijd van alles vergat mee te nemen of zat te klooien om het weg te stouwen. Superhandig 

Ook hier F*$K de regels, ik heb een medische conditie waardoor ik veel extra zooi mee mag nemen.Gnosis schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:44:
[...]
Ik moest die regels zelfs opzoeken, want had er nooit van gehoord. Apart, lijkt wel een sekte hehe, maar wel grappig om eens te lezen.
Bedankt voor de tip! Welke maat hebt u? Neem namelijk altijd 2 binnenbanden mee en een multitool, die zou ik daar dan in doen, maar veel van die tasjes zijn klein of gelijk heel groot.
Ik heb dus mooi deze aangeschaft. Daarin past mijn medicatie, mijn extra noodvoorraad, binnenbandjes, bandenlichters en telefoon, sleutels, en natuurlijk papiergeld/bankpasje. Ik vond het zelf wel fijn dat het hetzelfde merk is als mijn fiets, al is dat verder niet belangrijk. Functie > vorm in dit geval. Hij is ook in meer (of mindere?) mate waterdicht. In de sneeuw/hagel voor koningsdag bleef mijn telefoon in ieder geval mooi droog, dus het zal op zich wel oke zijn.
Ander voordeel van deze is dat je in principe de rits over de lengte dicht kan laten zodat hij niet "uitbuikt" maar als je echt ver gaat of net als ik veel mee mag nemen, kan je 'm vergroten.
Zeker een mooie tas, veel ruimte erin. Al die spullen in je shirt is ook allemaal geen pretje.
Je mag volgens die regels niet eens spiegels op je racefiets potverdikkies.
Stiekem nog best lekker weer vandaag, toch maar even snel een kort rondje doorgeblazen.
https://www.strava.com/activities/576918025/
https://www.strava.com/activities/576918025/
Ronde van Nijmegen was goed geregeld. Mooie route en prima bevoorading. Niet heel hard gereden, maar toch 133 km met 28 gemiddeld. Het was wel een beetje frisjes, maar dikke prima voor het weer.
Ik kan doorgaans alle spullen voor een tochtje tot een km of 200 wel kwijt in de zakken van broek en/of vest/trui, inderdaad ook afhankelijk van de omstandigheden & omgeving natuurlijk. Als ik nog wat extra mee moet nemen kan ik dat in een Deuter fietsrugzak of een Ortlieb zadeltas kwijt die ik voor twee tientjeseens op de kop heb getikt. De zonde van de zadeltas compenseer ik dan wel weer door de buitengewoon exacte uitlijning van de bandenlabels ten opzichte van het ventiel.
Pfff 7 jaar geleden (alweerGnosis schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Ik ben nog op zoek naar een zadeltas waar de dingen die u noemt inpassen. Welke zadeltas heeft u als ik dat mag vragen? Of de maat ervan, ik weet niet of ik van veel tassen een L of M moet hebben om die dingen erin te krijgen.
Dit lijkt erop : https://www.rosebikes.nl/...-m-01-zadeltas/aid:297383
Nu ben ik geen poetser, laat staan iemand die zijn eigen fiets onderweg gaat staan bewonderen, dus ik zie mijn eigen zadeltas niet

EDIT : paar foto's

[ Voor 34% gewijzigd door Ted038 op 15-05-2016 21:08 ]
Ted038 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:35:
Maar zoveel stelt een merknaam "eigenlijk" niet meer voor, SOMS is het enige tastbare "fietsmerk"ding aan de fiets alleen de merksticker die men op het ingekochte frame plakt, de rest wordt overal elders ingekocht.
Ik zeg SOMS, en jij bevestigd dat : Mooi dat we het met elkaar eens zijnsapphire schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:17:
[...]
Ik snap niet precies wat je met die laatste zin bedoeld.....
[knip]
Eens! Weer was echt een meevaller, bedankt nog voor de tips met betrekking tot de kleding. Ook organisatie en fourage was goed geregeld. Wat dat betreft een aanrader.DjVe schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:15:
Ronde van Nijmegen was goed geregeld. Mooie route en prima bevoorading. Niet heel hard gereden, maar toch 133 km met 28 gemiddeld. Het was wel een beetje frisjes, maar dikke prima voor het weer.
Was dus mijn eerste rit boven 100 ging en dit ging erg goed, eerste klimmetjes vooral mensen voorbij gereden. De laatste twee klimmetjes rond de 115km vielen me wel zwaarder, dan merk je dat mijn beentjes nog niet gewend zijn aan deze afstanden. Die klimmetjes ben ik omhoog "gekropen". Uiteindelijk inderdaad 133km met gemiddelde van 27,3.
P.s. Het Vlaamse frietje bij de finish was ook lekker
Was een erg leuke rit vandaag. Het weer had ik slechter verwacht, we hebben toch behoorlijk veel zon gehad en maar een heel klein buitje.DjVe schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:15:
Het eerste stoppunt vond ik wel wat vroeg op 20km, toch best een eind tot de volgende stop op 90km. Route was erg leuk, veel mooie leuke wegen gezien die ik nog niet kende. Einde van de route viel me wel tegen met betrekking tot het aantal stoplichten. Klimmetje naar het hunnerpark als finish was wel helemaal top.
Leuke dag gehad!
Danku! Heb in ieder geval een idee qua wat er in een bepaalde maat zadeltas gaat. Zo hoort een fiets eruit te zien waar mee gefietst wordt niet waar.
Heb je afgesneden het eerste stuk?Samiej6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Was een erg leuke rit vandaag. Het weer had ik slechter verwacht, we hebben toch behoorlijk veel zon gehad en maar een heel klein buitje.
Het eerste stoppunt vond ik wel wat vroeg op 20km, toch best een eind tot de volgende stop op 90km. Route was erg leuk, veel mooie leuke wegen gezien die ik nog niet kende. Einde van de route viel me wel tegen met betrekking tot het aantal stoplichten. Klimmetje naar het hunnerpark als finish was wel helemaal top.
Leuke dag gehad!
Laatste 20km was wel bikkelen met de wind en het einde in de stad was ook minder met 10 stoplichten in een halve kilometer, maarja dat was bekend. Finish was mooi en ook de festivalmarkt was prima (alleen daarna koud weer op de fiets).
Wat wordt jullie volgende tochtje?
30 toch ja? Dan zal ik het verkeerd afgelezen hebben. Heb in ieder geval niet afgesnedenReynouts schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:47:
[...]
Heb je afgesneden het eerste stuk?Eerste stop was na 30km, inderdaad wel vroeg, maar voor de mensen die 75km fietsen misschien wel welkom.
Laatste 20km was wel bikkelen met de wind en het einde in de stad was ook minder met 10 stoplichten in een halve kilometer, maarja dat was bekend. Finish was mooi en ook de festivalmarkt was prima (alleen daarna koud weer op de fiets).
Ik heb nog geen volgende tocht gepland. Heb je aanraders?
Limburg mooiste aankomend weekend[b][message=46854645,noline]Reynouts schreef"
Ik rij zelf graag rustigere tochten.Samiej6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:13:
[...]
30 toch ja? Dan zal ik het verkeerd afgelezen hebben. Heb in ieder geval niet afgesneden
Ik heb nog geen volgende tocht gepland. Heb je aanraders?
28 mei: Betuwse 11 dorpentocht (Geldermalsen)
12 juni: Ronde van Salland (Heeten)
Eerste is vlak, wel goed georganiseerd en niet te druk. Tweede heeft wat mooie klimmetjes. Die staan bij mij op de agenda, maar moet de rest komende week maar verder invullen!
Misschien is hier iemand die me de goeie richting op kan sturen. Ik ben op zoek naar een deugdelijke bril, en niet alleen om de vliegbeesten uit me oog te houden, maar ook het stof. (lenzendrager hier)
Ik had eerst een bril van bbb met relatief kleine glazen, en nu met wat grotere en doorlopend glas bij de neusbrug (voor nog meer afdekking), maar ik zit nog steeds met enige regelmaat jankend op de fiets.
Ik begin te twijfelen of de gemiddelde sportbril wel voldoende afsluit. Misschien moet ik op zoek naar een squashbril of iets dergelijks? (of duikbril
) al heb ik wel graag uv wering.
Ik had eerst een bril van bbb met relatief kleine glazen, en nu met wat grotere en doorlopend glas bij de neusbrug (voor nog meer afdekking), maar ik zit nog steeds met enige regelmaat jankend op de fiets.
Ik begin te twijfelen of de gemiddelde sportbril wel voldoende afsluit. Misschien moet ik op zoek naar een squashbril of iets dergelijks? (of duikbril
Inderdaad een erg leuke rit. Gelukkig merendeel droge wegen, alleen een stuk door Duitsland door de regen dus dat wordt weer poetsen vandaag. Mooie en afwisselende route. Reed de 160km, nog wel pittig door het laatste deel alleen maar wind tegen maar toch door kunnen rijden met bijna 32 gemiddeld. Stops waren wel goed gepland behalve dat ik de eerste ook wat vroeg vond. Verder goed geregeld en een goede sfeer. Aanrader!Samiej6 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:06:
[...]
Was een erg leuke rit vandaag. Het weer had ik slechter verwacht, we hebben toch behoorlijk veel zon gehad en maar een heel klein buitje.
Leuke dag gehad!
Fietsen op knooppunten is een eenvoudige manier om de weg niet kwijt te raken en vaak ook een mooie route te fietsen. Ik gebruik hier vaak de routeplanner op https://www.route.nl/routeplanner.
Helaas is er één groot (heel groot) nadeel: de knooppunten houden geen rekening met racefietsen. Je wordt soms geleid naar onverharde fietspaden. Soms is dat geen probleem, er zijn genoeg 'onverharde' fietspaden die goed genoeg zijn om ook met de racefiets op te fietsen. Maar sommige andere zijn echt ongeschikt en niet prettig.
Is er een routeplanner die langs knooppunten gaat die rekening houdt met verhard/onverhard?
Helaas is er één groot (heel groot) nadeel: de knooppunten houden geen rekening met racefietsen. Je wordt soms geleid naar onverharde fietspaden. Soms is dat geen probleem, er zijn genoeg 'onverharde' fietspaden die goed genoeg zijn om ook met de racefiets op te fietsen. Maar sommige andere zijn echt ongeschikt en niet prettig.
Is er een routeplanner die langs knooppunten gaat die rekening houdt met verhard/onverhard?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Limburgs mooiste is wel een mooie tocht. Volgens mij dit jaar 8 verschillende routes die zijn uitgezet. Enige probleem vind ik de grote mensen massa die op dit evenement afkomt. Het gebied is prachtig maar aangezien ik met enige regelmaat in het zuiden bij de schoonouders ben rijd ik dan wel een van de tochten. Doe hetzelfde met de agr.
...
Limburgs Drukste en Limburgs Duurste, worden ze respectievelijk genoemd...
Ik gebruik vaak RouteYou voor het plannen van routes. Het is even uitvogelen hoe het werkt, maar dan heb je ook een fijne planner die voor jou de weg bepaalt op basis van de routecriteria de je vooraf opgeeft. Je kiest links in het menu voor 'Racefiets - mooiste' in het menuutje routering, en dan ben je er vrijwel 100% zeker van dat je geen onverharde wegen meekrijgtGalois schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:36:
Fietsen op knooppunten is een eenvoudige manier om de weg niet kwijt te raken en vaak ook een mooie route te fietsen. Ik gebruik hier vaak de routeplanner op https://www.route.nl/routeplanner.
Je kan je route vervolgens ook eenvoudig downloaden als GPX of KMZ om hem op je GPS of telefoon te laden
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic